Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 465

2010
‎Severo Altubek lexiko garbia erabiltzera baino joskera ona, euskarari dagokiona, erabiltzera jarri nahi zituen euskal idazleak. Erderismos liburuan agertu zituen ideia horiek eta, bide batez, euskal hitz garbiak erabiliz, erdal kutsuko testuak osatzea salatzen zuen. Oihartzun handia izan zuen horrek.
‎Augustinen orduko lexikoaren zerrendatxoa ere badakar, horko hitz asko eta asko garai hartan erabiltzen ziren neologismoak baitziren. Horietako batzuek bidea egin dute eta euskaldun guztion lexikoaren ondare bihurtu dira.
‎dio Andres Urrutia euskaltzainburuak Ana Urkizak idatzitako Augustinen biografia liburuaren atarikoan. Bi bi horiek , jakina, Augustin Zubikarai bera eta Ana Urkiza dira kasu honetan. Nik bi horien izenei hirugarren bat gehituko diet:
‎Bi bi horiek, jakina, Augustin Zubikarai bera eta Ana Urkiza dira kasu honetan. Nik bi horien izenei hirugarren bat gehituko diet: Julen Urkizarena.
‎Esaterako, Eusko Ikaskuntzaren eta Euskaltzaindiaren sorrera. Bi erakunde horiekin kontrastean bezala, hau dio ondoren: Hala ere, eta oraindik 1918an, eskoletan, ume euskaldunen mihiak mututzeko eraztun salatariak erabiltzen ziren.Urte horretan, 1918an, Kirikiñok Abarrak liburua idatzi zuen, herriak egunero erabili ohi zuen euskaran idatzia.
‎Augustinen biografiaren idazleak haren bizitzaren, ibilbidearen oinarri izango ziren bost zutabe aipatzen dizkigu: albistearekiko edo berrikuntzarekiko grina, ohiturak ezagutu eta gordetzeko ahalegina, eliz betekizunekiko gogoa, irakurzaletasun asegaitza eta itsasoarekiko lilura.Txiki txikitatik jaso omen zituen horiek Augustinek.
‎Kultura arloan baziren garai honetan ereduak eta gidari onak, herria eraikitzeko euskaran eta literaturan tresna guztiz baliagarria ikusi zutenak; horietako bat zen Jose Ariztimuño. Aitzol?. Honek El Día egunkari elebiduna, EAJren organo ofiziosoa, abian jartzea lortu zuen.
‎Honek El Día egunkari elebiduna, EAJren organo ofiziosoa, abian jartzea lortu zuen. Goian aipatutako idazle horiek eta Augustinek egunkari hartarako Ondarroako kronikak idazten zituzten. –Underwood?
‎Ni neu ez noa han eta hemen esan diran gauzak aipatzera eta gitxiago oraindino iritzi horreek eztabaidatzera. Egia da, Elizan gotzainak aukeratzeko beste bide batzuk be erabili izan dirala.
‎Jose Mª Auzmendi urtetan izan zen Administrazio Kontseiluko Idazkaria. Bada, urte horietan denetan ETAren komisario bat izan zen beti Administrazio Kontseiluaren bileretan. Bada, Auzmendi jaunak inoiz ez du presentzia horretaz ezer esan, ez ta protestarik egin ere.
‎Idazteko eskatu dit, eta nik baietz erantzun. Zein eginkizun ederra egin dezakedana holako pertsonekin, batez ere kartzelan dauden horiekin ! Berriro ere frogatu ahal izan dut pertsonekin tratatzeko, sortu?
‎Berriro ere frogatu ahal izan dut pertsonekin tratatzeko, sortu? naizela, jota dauden horiei laguntzeko, heldua, nagoela.
‎Guk lantto honetan 1870ko Sallaberriren ahapaldi argitaragabeak edo zentsuratuak emango ditugu batez ere. Ahapaldi horiezaz gainera, bestalde, interesgarria den beste eredu bat ere eman asmo dugu, Chambra kahierrekoa. Argitara gabeko eredu bat eta osorik argitara ez den Sallaberriren eredu zoragarria emango ditugu, beraz, artikulu honetan.
‎6. Hemen meheago irun daiteke. Argitasun horiek n nahi dituenak jo beza aipatu dugun Haritschelharren tesi lanera.. Mundian den ederrena, kantuan ere berdin berdin dator.
‎12. Puntu suspentsiboen kasua konplexuago ere izan daiteke., arrazoi nagusia Haritschelharrek aipatu duena bada ere. Guk esku artean dugun eskuidatzian zazpigarren eta bederatzigarren ahapaldien ondoan lerro bakarreko eten puntuak jartzen ditu eta ez dakigu zertarako diren eten puntu horiek .
‎Zergatik, baina, landatu ditugu zehazki horiek eta ez beste batzuk. Irizpide batzuen arabera aukeratu ditugu zuhaitzok.
‎Arboretumeko gure landaketa lekua haritzen artean dagoen soilune bat da. Euskaldunontzat sakratua izan zen zuhaitz horiez inguraturiko seaskan,, mintegian, esatea aproposago litzateke landareetaz ari baikara, landatuko ditugu gure ospakizunaren muina diren zuhaitzak.
‎esatera mugatu ginen. Horrelakoak dira Buddleja davidii, Acer davidii... eta horien artean guk landatu ditugun Pinus armandii (Daviden pinua izenez ezagutzen dena) eta Davidia involucrata.
‎Lektore atentoa ohartuko da bekatuak hartzen ditudala hipotesitzat (zekenkeria, alferkeria, harrokeria?) nire historiaren filosofia diferenteak egiteko, eta historiaren filosofia horietan oinarritzen naizela gero nire zientzia politikoa egiteko. Zientzia bat, etika bezala, praktikoa dena, etorkizun dena indeterminatua baita.
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak, kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎historian izan dituen bizikizun dramatikoen ondoren, sakontasun eta indar barria asmatzen dira eurakan. Kulturari buruz, sortaldeko horreek guretzat zarratuak dirala, ez dirala ezagutzen euren sentipen eta pentsakeretan esaten da. Baliteke holako zerbait izatea, kultura diferentea diranez, eta gure gizarteagaz historian zehar esperientzia bidegabekoak eta gogorrak izan dituelako.
‎Bat bateko bertsogintzan (lagun arteko bertsoak, familia giroan kantatutakoak...) jardun ohi duen arren, Arriola ez da izan plazaz plaza kantari dabiltzan horietakoa . Bertsolari izena bertso sorta idatziek eman diote Jose Manuel Arriolari, bertso jarriei esker lortu zuen bertso jartzaile ospea.
‎Urte luzetako bertso lana eskertuz, 1994ko urtarrilaren 23an, Bertsolari Egunean, bederatzi bertso jartzaile omendu zituen Bertsolari Elkarteak Donostian, eta gerra osteko bederatzi kultur langile horien artean han zegoen Arrasateko kalezaina ere. Hona hemen omenduen zerrenda:
‎–Bertso idatzietan garai emankorra eta diztiratsua izan zan ura? diosku Zavalak, protagonista horien zerrenda eginez: Manuel Matxain, Inozentzio Olea, Sebastian Salaberria, Jesus Lete Ibai-ertz, Gillermo Albizu, Jose Aierbe, Marzelino Manterola, Joxe Mari Arrieta, Joxe Mari Lertxundi, Jose Manuel Arriola...
‎Ramon Artolaren Sagardoaren graziya (1961) liburuarekin eman zion hasiera Aita Zavalak Auspoabildumari; eta berrogeita zortzi urte geroago, Jose Manuel Arriolaren liburuarekin, hirurehun eta hamabigarren katebegia erantsi zion kultur kate luze bezain emankorrari Leire mendikatearen magalean bizi zen herri literaturaren maitaleak. Hauspo txikitxo horiek guztiek bizitu izan dute Auspoa ren kultur sua; eta, neurri handi baten, hauspo apal horiei esker iraun ahal izan du herri literaturaren txingartzak bizirik.
‎euskalduna eta artista. Hala eta guztiz ere, ez dut aitzin-solas hau bukatu nahi, Abitxuren bestelako aldeak aipatu gabe, lehen aipatu ditudan fazeta publiko horiek guztiez gain, badaudelako pertsonalagoak, pribatuagoak, diren beste batzuk, agian sakonagoak, garrantzitsuagoak direnak. Abitxu euskalduna eta artista izateaz gain, pertsona, laguna eta adiskidea delako.
‎Bertan biziki jende interesgarria ezagutu nuen. Horietako bat elkarteko arduraduna zen Xabier Soubelet ziburutarra.
‎Haurtzaroan eta gaztaroan, amaren aldeko familiaren sentimendu abertzale sutsuak bere euskalduntasuna eta bere abertzaletasuna suspertu eta bideratu zituen betiko. 1976tik aitzina Iparraldean jazotako gertaera sozio-politikoek sentimendu horiek areagotu zizkioten. Hauxe dena, hagitz argi azaltzen zaigu iaz, hau da, 2007 urtean, Maiatz argitaletxearen eskutik, kaleratu zuen Oroitzirriakizeneko liburu ederreko pasarte biografikoetan.
‎Hau da, hemen eta han euskalduna. Bestaldetik, bizikera berezi horiek hiru hizkuntzen jabe izatera eraman dute, eta euskaraz gain, frantsesez eta espainolez ere ederki mintzatzen da. Euskal Herria izan da beti bere etxe naturala, bere habia eta baita bere aberria ere.
‎Idazteko duen joera emankor horren fruitu dira egin dituen ipuin, saiakera, abesti eta olerki ugariak. Horietako asko Maiatz en eta Hatsaren Poesia n kaleratu ditu. 2007an, lehen aipatu dudan Oroitzirriakliburu zirraragarria kaleratu zuen Maiatz en eskutik, eta 2008an bi liburu eman zituen argitara:
‎Egoera jakin batzuetan txandatu egiten dira hiztunak. Txanda horien egiturei deitzen zaie elkarreraginezko rutinak. Esaterako, telefonoan, telebistako elkarrizketetan, bazkalosteko barriketetan?
‎Orain arte esaten gabiltzanak jatorrizko hiztunen mintzamenaren funtzionamenduan oinarritzen dira. Guretzat, baina, horiek ikasteaz gainera, oso jakingarria da hizkuntza ikasi duten ikasleek eurek dituzten komunikazio estrategiak ezagutzea, horien bidez gainditzen baitituzte zailtasunak:
‎Orain arte esaten gabiltzanak jatorrizko hiztunen mintzamenaren funtzionamenduan oinarritzen dira. Guretzat, baina, horiek ikasteaz gainera, oso jakingarria da hizkuntza ikasi duten ikasleek eurek dituzten komunikazio estrategiak ezagutzea, horien bidez gainditzen baitituzte zailtasunak:
‎Hala deritzegu ordezko zerbaiten bila edo asmatzen dabilenean mezua ulergarri egiteko, esan beharrekoa beste era batera moldatzen duenean. Horietan sartzen ditugu:
‎Gaurko talaiatik begiratuta, harrigarri egiten zaigu ikustea, hurrengo urtean, 1936an, txapela irabaziko duen Txirrita bertsolaria, ordurako mito bat zena, lehenengo lau horien artean ez ikustea21 Era berean, azpimarratzeko modukoa da bertsolari bizkaitarren inguruan agertzen den aipamen urritasuna. Izan ere, Joseba Zubimendik Yakintzaaldizkarian eta Bertsolari Guduak liburuan jasotzen dituen 45 bertsoetatik bakarra da bizkaitar bertsolariei dagokiena:
‎Aita Zavalaren liburua 1964an argitaratu bazen ere, berak esaten digunez, 1963ko maiatzean Donostiako EUTGn emaniko hitzaldi batzuetan oinarritzen da argitalpena. Azken datu horiek kontuan hartzen baditugu, 84 urte inguru izango zituen orduan urduliztarrak.
‎Baina soilik oparotasunean konpontzen ahal da zekenkeriaren arazo etiko politikoa, izanik oparatusuna bilatzen duen sozialismoa horren soluzioa. Sozialismo horrek ez badu ere zertan jabego pribatuaren inguruko legedia ezereztatu, eta permititu ere dezake jabego pribatua, merkatu ekonomia, ezten bezalako bat baitaitezke legearen barruan lan egiteko gogoa edukitzeko (etorkizun batean, joera birbanatzailearen bidean bagoaz, jakina, kontzeptu horiek aberastuak izan daitezke definizio zehatzagoekin, baina etorkizun dena ez dakigu zein izango den, beraz, gero gerokoa). Zeren dirudienez elkartasuna ez baita nahikoa, gaur egungo sozialismoetan ikasi ahal izan den moduan, gogorik pizteko lanaren alde, gizakia kultura metatzailean oso zekena baita, eta hori ezin da egun batetik bestera aldatu.
‎Alde horretatik, Patxi Uribarren Aramaioko arabarra euskaltzain oso proposatu genuenean, faktore horiek ere kontuan izan genituen.
‎Beraz, gogora ekar dezagun edozein hizkuntzak, bizirik iraun ahal izateko, ezinbestekoak dituela lurraldea eta gutxieneko hiztun kopurua. Faktore bi horiek baldintzatzen dute bere ibilbide historikoa. Honetan, adibiderik argiena, latinarena dugu.
‎Bestalde, psikologiak diosku pertsonon izaera, zeharo taxututa edota finkatuta geratzen dela, hainbatean, sei, zazpi edo zortzi urte bete orduko. Hau da, bizitzako lehen urte horietan jartzen ditugula gure geroko norabideen oinarriak. Adin horretan bideratuta geratzen omen da, gure nortasuna.
‎Adin horretan bideratuta geratzen omen da, gure nortasuna. Hortik, txiki txikitako urte horiek duten garrantzia!
‎–Urte horiek , bizitza osorako markatu nindutela uste dut. Euskara erabiltzeaz gainera, euskaldun izaten ere ikasi nuen.
‎–bertsugintzan, euskalkien arazoa hain handia izanik, erreski asma bederen dezakegu arazo hori izan ez balitz beharbada gehiago ere zukeela Matxinek... Bainan, bego hortan gure sendimendukeria? 64 Hegoalde honetan ere, bazegoen arazo horiekiko sentsibilitatea. Hona hemen Aitzolen iritzia:
‎Gizon ttikia genuen Matxin, isila eta lasaia, baina barneko bizitza sakonarekin: . Egiten zituen gogoeta horiek agertzen ziren bertsuak kantatzen zituelarik? 9 Mayi Etchegaray senpertarrak honela deskribatzen du bertsolaria: –Arraroa zen, gizon pullit bat zen, arras airosa, maitia zen gaixoa!? 10 Aita Lafittek aitortzen digunez, lehen gerla garaiko bertsolarien artean Matxin zuen gogokoen11 Zeruko Argia aldizkariaren 600 zenbakian12, honela deskribatzen zigun Lafittek Senpereko bertsolaria:
‎joan zait lana, joan zait loa, nehon ez dut pakerik, amodiozko kantua. Bitxikeria aurkitu izan dut hemezortzi mendeko eliza kantu bat hitz hoiekin berekin hasten zena. Matxinek maiz aire hori bazerabilan bere bertsoetan.
‎Ez zekien idazten ez irakurtzen, baina bertsoa maite zuen. Bi ahizpa horien bataioa egin zen eta delako osaba hark erran zion amari: To, haur horiek bataiatzean behar dinagu Matxini ekarrarazi bertsoen emateko!
‎Bi ahizpa horien bataioa egin zen eta delako osaba hark erran zion amari: To, haur horiek bataiatzean behar dinagu Matxini ekarrarazi bertsoen emateko! Amak Matxinen aditzea bazuen, baina ez zuen ezagutzen.
‎VIIIEtsenplu har dezagun zentzuan garenakIkusirik munduan diren xangrinakUmilia gaitezen Jainkoari denakOfreituz gu baitan diren bihotz minakHemen gaizki inakBai justu direnakPlazer eta penakPasatzen tugunakJainkoak jujaturen tik horiek denak.
‎(Herria, 1.857,, 5 or.). Larrekok ere, gaztetxoa zela ezagutu zuen Matxin, eta honek ere Ganixekin gogoratzen du: . Bertzaldi batez entzun ginuen Ganixekin Ehaltzean/ Irri karkailaz lehertzen ginen hoik pertsua finitzean? (Herria, 1.858,, 5 or.).
‎Matxinek, fededun zintzoa izanagatik, ez du erlijioa erabiliko bere arrazoiak indartzeko; azken bertsoan, hori bai, Jainkoa ipiniko du gerla egitada guztien juje: . Jainkoak jujaturen tik horiek denak?. Izpiritu gerlaria ausente dago Matxinen bertsoetan:
‎Eta patriotismoaren gainetik, justizia aldarrikatuko du senpertarrak behin eta berriz, pobreen sufrimenduei esker egiten baitute gora askok eta askok: . Haundiak ari dira ttikiak manatzen/ Pobrearen indarrez galonez altxatzen/ Ohorez haunditzen/ Mirailez beztitzen/ Diruaren biltzen/ Intresen doblatzen/ Gu horien manutik elgarren hiltzen?. Badago aldea, zinez, Barbier eta Matxinen bertsoen artean!
‎AberatsetarikAinitzak segurikUrrun dituk sutikDiruaren gatik81Gu hemen hiltzen hoien manuen gatik.
‎VIzpiritu duenak errex du pentsatzenGure diferentzia zonbatekoa denHaundiak ari dira ttikiak manatzenPobrearen indarrez galonez altxatzenOhorez haunditzenMirailez beztitzenDiruaren biltzenIntresen doblatzenGu horien manutik elgarren hiltzen.
‎Orobat erdiakBeltzez estaliakOdolez betiakInozent trixtiakZonbait alferren gatik hoiek guziak.
‎Matxini buruzko aipamen horiek –gehienak, txertatuta agertzen dira Beaupérinek, 1996 urtean, Parisen, emandako beste hitzaldi baten:. Le style, c' est l' homme... contribution du style oral à la formation de l' homme? 90 Ikusten dugunez, Txirritaren kasuan bezala, Matxinen aipamenak ere, beste laurogei urtian izan dira; baina, kasuon, Pariseko partian.
‎Guzti horretan familia bizitzak eta udaleko bizitzak duen eragina ere nabarmena denez, gune horiek ere kontuan hartu ditugu euskararen aldeko plangintzak egiterakoan. Hain zuzen ere, gune bi horietatik kanpo nekez bideratu daitekeelako euskararen etorkizuna.
‎Guzti horretan familia bizitzak eta udaleko bizitzak duen eragina ere nabarmena denez, gune horiek ere kontuan hartu ditugu euskararen aldeko plangintzak egiterakoan. Hain zuzen ere, gune bi horietatik kanpo nekez bideratu daitekeelako euskararen etorkizuna.
‎Honetaz, batez ere gazteek hain denbora gutxi egiten dutela ikastetxean gogoan izanik, beste hizkuntza politika bat egitera jo dugu, gazte horiek ikastetxean euskara ikasi ala, erabiltzeko aukerak izan ditzaten.
‎Era berean, eta hizkuntzen erabilera sozialari loturik, hizkuntza hegemonikoek ez dute euren abiada moteltzen; aitzitik, bizkortu eta bizkortu ari dira, eta gurearen tamainako hizkuntzek egunerokoa dute bizirik irauteko ahalegina egin beharra. Horiek hala, eta jakinik harremanak beti hizkuntzaren batean egiten direla, bizkor ondoriozta daiteke ez dela euskararen egoera normalduko gizarte bizitza euskaldundu gabe. Euskarak funtzio guztiak berreskuratu behar ditu, euskarak ez baitu etorkizunik izango erabiltzen ez bada.
‎Beraz, nahi izanez gero, badugu liburuxka horietan ekarpenik eta gogoan hartzekorik ugari.
‎Etorkizuna gazteen esku izango dugunez, kezkarik eta egonezinik handiena gazte horiek , itxura batean, euskarari bizkar egiten ari direla ikusteak sortzen digu. Egin eginean ere, zenbait alorretan, euskararenean ere bai, hain jantzia dugun gazteria euskararen erabileratik aldentzen ari dela ikusteak edo, behinik behin, hala gertatzen ari dela susmatzeak jota uzten gaitu, bizitzan zehar euskararen alde jo eta ke lanean jardun izan dugunok.
‎Euskaltzaindiak Unesco Etxearekin lankidetzan antolatutako XV. Jagon Jardunaldi horietan hainbat alor aurkeztu ziren eta eztabaidatu. Programazio oso trinkoa izan genuen.
‎Jardun guzti horiek euskaraz eskaintzea lortu da, aparteko egintzak (barnetegiak eta abar) abian jarri aurretik. Egintza horien ardura hartzen duten enpresei zerbitzua euskaraz eskaintzea eskatu behar zaie. Eta talde egokia dagoenean euskara hutsean gauzatzeko bideak abian jarri.
‎Ematen du, beste aldetik, ezen filosofo katolikoak desagertuak direla. Badirudi etsita daudela, lerrotuta ere, filosofia ospe handiko horien aurrean . Eta ez da harritzekoa errepasatzen bada filosofiaren historia, hainbeste dira falazietan eroriak ezen beldurra ere ematen du ezer errateak.
‎Baina Kantek, eta jarraitu diotenek bide hortatik, eurek egina oso ondo teorizatua dagoena terminologiaren esparruan batez ere, Kantek ez zuen kontuan hartu, zentratuz pertsonaia historikoa ere den Jesusen biografian, Kantek ez zuen kontuan hartu gertatu izan diren gertakizun batzuk, eta horiek dira Jesusek egiten zituen signoak. Eta signoek amankomunean dute eskema hauxe (modu errezean argitzeko):
‎Nik orain oroitzen naiz san Pabloren erran bat non zioen Jainkoak humilak ere aukeratzen dituela, eroak ere, inor harrotu ez dadin Haren aurrean. Baina nik aukeratu dudan fedebidea, dirudienez, ez da eskriturista horien gustokoa, bistan dago, haiek, niretzat, fede motivo argi bat deuseztatzen ari dira, nola egongo dira nirekin nik euren argumentazio ilustratu, arrazoizkoak, hankaz gora jartzen baditut?.
‎Beste pasajeak dakusate direla intentzio teologikoarekin eginak, ez dira beraz testimonioak, beste pasaje bat diote gezurra dela Jesusek esan zuela hori (hau da Bera dela bidea, egia eta bizia), eta hola. Eta nik behin galdetu nion bati ea zer tendentzia zegoen estudio horietan , akaso ebangelio kanonikoak besteen mailara ekartzea?, apocrifoen mailara?. Hori oso larria litzateke.
‎Laburbilduta honela teorizatzen dut: badirudi, ikusi dudanari erreparatuta, Elizako eskrituristek Historia Sakratua irakurtzerakoan aurkitzen dutela errevelazioa datorrela lagunduta seinaleekin, baina seinala horiek ez datoz bat arrazoi naturalarekin (Voltaire anticlerikalaren arrazoi ilustratuarekin) eta orduan, makurtuz gaur egungo joera zientifistei, modu askotan esan daiteke, minusvaliatu egiten dituzte seinale horiek, ignoratzeraino ere. Nik, ostera, seinaleetan ikas ten dut errevelazioaren mezua egiazkoa dela.
‎Laburbilduta honela teorizatzen dut: badirudi, ikusi dudanari erreparatuta, Elizako eskrituristek Historia Sakratua irakurtzerakoan aurkitzen dutela errevelazioa datorrela lagunduta seinaleekin, baina seinala horiek ez datoz bat arrazoi naturalarekin (Voltaire anticlerikalaren arrazoi ilustratuarekin) eta orduan, makurtuz gaur egungo joera zientifistei, modu askotan esan daiteke, minusvaliatu egiten dituzte seinale horiek , ignoratzeraino ere. Nik, ostera, seinaleetan ikas ten dut errevelazioaren mezua egiazkoa dela.
‎Jesusen gloria ikasten da Haren signoak ikertuz eta estudiatuz. Signo horiek ignoratuz eta gutsietsiz ez zaio Jesusi gloria sobrenaturalik ikasten eta bai ikasten zaio soilik personaia onbera bat, orientekoa, bere bihotza besteei zabaldu ziena, eta ondorioz amaiera tragikoa eduki zuena, erakusten diguna ez izaten beraren moduan, gerta ez dakigun gertatu zitzaiona, gertatzen zaiena euren bihotza biluztu eta zabaltzen dutenei. Besterik ez bide esceptiko hortatik, bide voltaireano hortatik.
‎Niretzat ezin estudiatu daiteke Jesus soilik gizon edo soilik Jainko bezala, alde bi horiek oso lotuta ageri baitira eskrituretan, eta misterio santua delako, eta misterioez badaitezke ondo asmatutako metaforak eta holako esan, baina ez gehiago.
‎Eskalatzailea eta urpekaria zara. Idatzi al duzu ezer gai horietaz
2011
‎Frantses hizkuntza arlo guztietara zabaltzen ari zen, eta euskara Lapurdin, Baxenabarren eta Xiberoan gibelka ari zen. Aipatu euskaltzale horiek egoera hits horri aitzin egin nahi zioten, eta horixe zuten burutzen ari ziren bilkuretan mintzagai nagusia.
‎euskararen defentsa, euskal kulturaren zabaltzea eta fede giristinoaren indartzea. Eta hiru ardatz horien defentsa eta zabalkunderako erabili zuten lehen tresna antzerkia izan zen, eta erran behar dugu, Begiraleak elkartearen antzeztaldea urte luzez arrakastaz arrakasta ibili zela Iparralde osoan zehar. Hastapenean komeria herrikoiak taularatu zituzten, eta hortxe azaldu zen antzerki egile multzo polit bat:
‎1966an abesbatza bat sortu zuten Juan de Urteagaren eskutik, arrakasta handiz 70.eko hamarkada arte iraun zuena. Geroztik kantu eskolak eta kantu saioak zabaldu zituen, eskola horietara ehun lagun baino gehiago hurbiltzen zirelarik.
‎Aipatu barneko ekintza horiez gain , karrikan ere ekitaldi frango antolatzen ditu: Donibane Kantuz izeneko ekitaldia, urtean zehar bospasei aldiz errepikatzen dena, Donibaneko ihauterian parte hartzen dute beraien hartz, zirtzil eta kaxkarotekin.
‎Gerra Zibilari buruzko ikerketa orokorrak badaude, baina hutsune handiak daude herrietan gertatu zenari buruz. Zehazki, gutxi aztertu da gerra osteko errepresioaren mekanismoak herrietan nola funtzionatu zuten, eta horien ondorioak. Beraz, ikerketa honen helburua da Gerra Zibilak Markinan eta Xemeinen izan zuen eragina aztertzea, eta, horrekin batera, fronteetan hil zirenen, erbesteratuen, bonbardaketen edo tiroen ondorioz hil zirenen, fusilatu zituztenen, ilea moztu zieten emakumeen edota espetxean urteak egin zituztenen memoria bizirik gordetzea; bereziki, frankismoaren kontra eta askatasunaren, demokraziaren eta Errepublikaren alde borrokatuta, errepresioa jasan zuten markinarren eta xemeindarren memoria gordetzea.
‎Dahrendorf en arabera (Dahrendorf, 1971), interes taldea eta ez ia taldea da benetako agente aktiboa interes gatazkak daudenean. Interes taldeek argi dituzte zeintzuk diren euren helburuak eta interesak, eta gai dira gatazken arrazoiak interes eta helburu horien arabera azaltzeko, pertsonak eta taldeak interes horietara erakartzeko eta hauen portaerak bideratzeko. Ia taldeak, aldiz, interes batzuk komunean dituzten kategoria sozialak dira, eta ez dituzte ondo zehaztuta izaten helburuak eta interesak, eta, beraz, gatazketan ez dira hain eraginkorrak.
‎Dahrendorf en arabera (Dahrendorf, 1971), interes taldea eta ez ia taldea da benetako agente aktiboa interes gatazkak daudenean. Interes taldeek argi dituzte zeintzuk diren euren helburuak eta interesak, eta gai dira gatazken arrazoiak interes eta helburu horien arabera azaltzeko, pertsonak eta taldeak interes horietara erakartzeko eta hauen portaerak bideratzeko. Ia taldeak, aldiz, interes batzuk komunean dituzten kategoria sozialak dira, eta ez dituzte ondo zehaztuta izaten helburuak eta interesak, eta, beraz, gatazketan ez dira hain eraginkorrak.
‎Hiru alderdi politiko hauek Errepublikaren Aldeko Batzordeak eta Udal Batzordeak sortu zituzten 1936ko urrian, eta agintean egon ziren 1937ko apirilaren 27ra arte. Markinan eta Xemeinen frontea geldirik egon zen zazpi hile horietan , abertzaleek, ezkertiarrek eta errepublikazaleek lan asko egin zuten herritarren artean elikagaiak banatzen, Markinako frontean zeuden gudari eta miliziarrei laguntzen, elkarbizitza ziurtatzen, frontea sendotzen eta herritik metro gutxira zeuden matxinatu frankisten aurka borrokatzen. Dena dela, ia talde bat ziren; interes batzuk komunean zituzten kategoria sozial gisa jarduten zuten; eta, ondorioz, talka egiten zuten batzuen eta besteen helburuak, interesak eta estrategiak.
‎Horrela, antolaketa arazoak izan zituzten matxinatu frankisten aurka borrokatzerakoan, udal arazoak konpontzerakoan edo elkarbizitza antolatzerakoan; are gehiago, ia talde bat ziren heinean, istilu asko izan zituzten herriko tradizionalistekin eta eskuindarrekin nola jardun behar zuten zehazterakoan (Frontea geldirik egon zen zazpi hileetan 15 tradizionalista atxilotu zituzten, baina berehala askatu zituzten EAJ koek egin zuten presioaren ondorioz) (Onaindia, 1937). Aldiz, tradizionalistak eta herriko jauntxoak interes talde bat ziren, eta argi zituzten zeintzuk ziren euren interesak eta interes horiek lortzeko bideak. Gerra garaian, oso ondo antolatu zituzten frontearen beste aldera jendea pasatzeko estrategiak, militar matxinatuei informazio pasatzeko espioitza sareak, edota sabotaje ugari prestatu zituzten errepublikaren aldeko soldaduen eta antolaketa militarren aurka (abade, agintari zein tradizionalistek parte hartzen zuten sabotaje hauetan).
‎Tradizionalistak, FET JONS eko kideak eta herriko jauntxoak interes talde bezala jokatzen zuten, eta, ondorioz, argi zituzten zeintzuk ziren euren interesak eta interes horiek lortzeko bideak. Gerra garaian zein gerra ostean, tradizionalistak agente aktibo giza jokatu zuten euren interesak babesten; jendea euren interesen arabera erabiltzen; eta ezkertiarrak, abertzaleak eta euskaltzaleak desagerrarazten.
‎Gerratik landa, soldata nimino baten jasotzailea nintzen baina aire aratz arnastearren desio kiskalgarria neukan hala ere. Aintzinetik pentsaturiko ideiarik gabe, hortik aparte, lurralde soil horien bideari nintzaion berriz lotu.
‎Horra nabaritu nuen eraginik egundokoena. Erreka agor horiek omen zekarten ura behialan, lehen aroko garaietan.
‎Ondoko urtean, abandonatu zituen eta berriz ekin zion haritzak baino are hobekiago iritsi ziren pagoen landatzeari. Ez ohiko aiurri horren irudikatzekoan, ez ahantz, bakardadean igaro urte luze horiek ia kendu ziotela jendearekilako elestatzearren gaitasuna ala ez zekusiela gehiago horren premia.
‎Lehendabizikoa, oihana estatutuaren babesapean ezartzea eta bigarrenik ikatza egitearren debekua. Ezen ezinezkoa izan zitzaien fleitean zeuden zuhaitz gazte horien parean irmo gelditzea eta deputatua bera ere mirari horren zoramenean gelditu zen. Ordezkaritzan ari zen basozainen kapitaina lagun ona nuen.
‎Beribilak gazogenaz zebiltzalarik, egurra beti eskas. Ondorioz, 1910eko haritzen mozketak hasi ziren baina haritztoi horiek garraio bide guztietatik hain urrun izaki entrepesa bertan behera abandonatu behar izan zuten. Artzainak, 39 ko gerla alde batera utziz, hemendik hogeita hamar kilometrotara bere lana itsutuki zerraikienez ez zuen deusik sarraskiaz ikusi.
‎Lehenagoko hondamenetik bost etxe eder sortu ziren eta hogeita zortzi biztanle berri errotu ziren alderrian. Horietariko lau bikote gazteak ziren eta berri emokatu zituzten etxe ingurutan baratzeak zeuzkaten non, nahasirik ere, ugaritzen ziren barazkiak, azak, porruak, apioak, arrosatzeak, astapitzak eta eguerdiliak, besteak beste.
‎Mendi mazaletan garagar eta zekalezko soroak berdatzen nekuskien baita pentze zonbait ere aran ertsietan. Garai hartatik aldentzen gintuzten zortzi urte horiek baizik ez ziren beharrezkoak izan herria osasun eta aiseriaz izarna zedin. 1913 eko Hondametan baserri txukunak badaude orain, bizi uros eta eroso baten lekukoak.
‎Orain berrogei bat urte, Provence delakoan sartzen den Alpeetako eskualde zahar horren zehar nenbilen turistek ezezagun goialde horietan . Sisteron eta Mirabeau artean dagoen Durance ibaiak mugatzen du eremua hegoaldean, iparraldean aldiz Drome ibaiak, bere iturritik Die izeneko herriraino eta Ventoux lepoa da bere mugarik urrunena.
‎Bezperatik ura falta zen eta behar gorrian nengoen. Metatu etxe horiek , hondarrak izanik ere, liztor habi zahar baten gisan, pentsarazi zidaten egon behar izan zen putz ala iturri bat behialan. Bai, iturria bazegoen baina idor idorra.
‎Herririk hurbilena hemendik bi egunera zegoenez gaua berekin iragateko luzatu nion eskasa eta adostu zen berehala. Gainera, goialde horietako mazeletan sakabanatuak zeuden bostpasei alderrien laztasuna nezaguen. Ikatza zegiten aizkolariak bizi ziren gurdi bide muturretako ametzen artean.
‎Teilatu gabeko bostpasei etxeak, haize eta eurik karraskatuak, gainbeheratu zeinutegiko kapela txikia, herri bizietan bezalaxe ordenatuak baziren ere, arimarik ez zen ageri. Ekaineko egun eguzkitsua zen baina zeru goialdeko larre horietan haizea ari zen bortizki ufaka. Aterperik ez eta etxe karkasa horien burrunbak zirudien bazkarian gogaitu basa piztiarena.
‎Ekaineko egun eguzkitsua zen baina zeru goialdeko larre horietan haizea ari zen bortizki ufaka. Aterperik ez eta etxe karkasa horien burrunbak zirudien bazkarian gogaitu basa piztiarena. Akanpalekutik abiatu behar izan nuen.
‎Ehun mila landatu zituen. Horietarik hogei
‎– batzuetan, zuri beltzezko film bat irudituko zaizkigu lan horiek ,
‎Erabiliz ikasten da, hemen eta nonahi. Euskaldunek euskaldunekin euskaraz egiten duten jardun guneak, harreman sareak eta mintzagaiak indartzen ez diren artean, eta erdaldunek (tartean etorkinek) euskararen beharra edo mesedea nabaritzen ez duten artean, nekez (estatistikoki, ez kasu bakanetan, nekez) egingo dute aparteko saio gogorrik euskara ondo ikasi eta jardun gune zein harreman sare horietan euskaraz jarduteko.1
‎Harek bere euskal lanetan ziharduala, euskaltzaleekin izan zituan hartu emonak. Eta horreek be ez sistematikoak, neure gomuten begitik jasorikoak baino.
‎eta honen buruzagiak goraipatzen hasi zen prentsan. Ridruejok Tovarri aipatu zion probintziako Falangeren buruzagitza ez zela holakoen arduradun eta hobeto zela goraipamen horiek ixiltzea. Tovarrek bidali zituen egunkarietara ofizioak hau iragarriz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
horiek 184 (1,21)
horien 58 (0,38)
horietan 43 (0,28)
horietako 26 (0,17)
horreek 17 (0,11)
Horiek 11 (0,07)
Horietako 10 (0,07)
horien artean 10 (0,07)
horietariko 9 (0,06)
horiei 8 (0,05)
horreen 7 (0,05)
horietatik 6 (0,04)
horiekin 5 (0,03)
horietaz 5 (0,03)
Horien 4 (0,03)
Horietan 4 (0,03)
Horien artean 3 (0,02)
hoien 3 (0,02)
horien bidez 3 (0,02)
horietakoa 3 (0,02)
horietara 3 (0,02)
Horietatik 2 (0,01)
horiei esker 2 (0,01)
horiekiko 2 (0,01)
horien arteko 2 (0,01)
horien inguruan 2 (0,01)
horreei 2 (0,01)
Horiei 1 (0,01)
Horiek gabe 1 (0,01)
Horien gibeletik 1 (0,01)
Horien ondoan 1 (0,01)
Horietakoa 1 (0,01)
Horietarik 1 (0,01)
Horietariko 1 (0,01)
hoiek 1 (0,01)
hoiekin 1 (0,01)
hoietako 1 (0,01)
hoietan 1 (0,01)
hoik 1 (0,01)
horien alde 1 (0,01)
horien aldekoa 1 (0,01)
horien arabera 1 (0,01)
horien aurrean 1 (0,01)
horien baitan 1 (0,01)
horien gaineko 1 (0,01)
horien gibelean 1 (0,01)
horiena 1 (0,01)
horiengana 1 (0,01)
horietakoak 1 (0,01)
horietarik 1 (0,01)
horietarikoa 1 (0,01)
horietatik kanpo 1 (0,01)
horiez 1 (0,01)
horiez gain 1 (0,01)
horiezaz 1 (0,01)
horreetan 1 (0,01)
horreetariko 1 (0,01)
orreik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
horiek bat 21 (0,14)
horiek ere 9 (0,06)
horiek ez 8 (0,05)
horiek gu 7 (0,05)
horiek lortu 6 (0,04)
horiek asko 4 (0,03)
horiek batzuk 4 (0,03)
horiek ikusi 4 (0,03)
horiek Teresa 3 (0,02)
horiek berak 3 (0,02)
horiek egin 3 (0,02)
horiek guzti 3 (0,02)
horiek hileroko 3 (0,02)
horiek historia 3 (0,02)
horiek horrela 3 (0,02)
horiek kontatu 3 (0,02)
horiek kontu 3 (0,02)
horiek langile 3 (0,02)
horiek manu 3 (0,02)
horiek ohiko 3 (0,02)
horiek sistematizatu 3 (0,02)
horiek ukan 3 (0,02)
horiek % 2 (0,01)
horiek adierazi 2 (0,01)
horiek argi 2 (0,01)
horiek arte 2 (0,01)
horiek bakoitz 2 (0,01)
horiek balio 2 (0,01)
horiek bera 2 (0,01)
horiek berri 2 (0,01)
horiek berriro 2 (0,01)
horiek bide 2 (0,01)
horiek bildu 2 (0,01)
horiek ene 2 (0,01)
horiek erabilera 2 (0,01)
horiek eragin 2 (0,01)
horiek erakutsi 2 (0,01)
horiek euskara 2 (0,01)
horiek gainera 2 (0,01)
horiek garapen 2 (0,01)
horiek gertu 2 (0,01)
horiek guzi 2 (0,01)
horiek kokatu 2 (0,01)
horiek lan 2 (0,01)
horiek lehen 2 (0,01)
horiek lehenengo 2 (0,01)
horiek leku 2 (0,01)
horiek nola 2 (0,01)
horiek oinarritu 2 (0,01)
horiek ondorio 2 (0,01)
horiek osatu 2 (0,01)
horiek oso 2 (0,01)
horiek sartu 2 (0,01)
horiek zein 2 (0,01)
horiek Augustin 1 (0,01)
horiek Txekia 1 (0,01)
horiek aberastu 1 (0,01)
horiek adibide 1 (0,01)
horiek ageri 1 (0,01)
horiek agertu 1 (0,01)
horiek ahaide 1 (0,01)
horiek ahaztu 1 (0,01)
horiek ahogozo 1 (0,01)
horiek ainitz 1 (0,01)
horiek aldarrikatu 1 (0,01)
horiek aleman 1 (0,01)
horiek alfa 1 (0,01)
horiek antzeko 1 (0,01)
horiek ardura 1 (0,01)
horiek areagotu 1 (0,01)
horiek argibide 1 (0,01)
horiek argitaratu 1 (0,01)
horiek argitu 1 (0,01)
horiek arima 1 (0,01)
horiek asmo 1 (0,01)
horiek aspaldi 1 (0,01)
horiek aurkezpen 1 (0,01)
horiek aurkitu 1 (0,01)
horiek aurre 1 (0,01)
horiek azaldu 1 (0,01)
horiek azalpen 1 (0,01)
horiek baizik 1 (0,01)
horiek baldintzatu 1 (0,01)
horiek baliatu 1 (0,01)
horiek barneratu 1 (0,01)
horiek basakeria 1 (0,01)
horiek bataiatu 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
horiek hileroko soldata 3 (0,02)
horiek langile kopuru 3 (0,02)
horiek ohiko jarraitzaile 3 (0,02)
horiek Teresa bera 3 (0,02)
horiek berriro ere 2 (0,01)
horiek ene maite 2 (0,01)
horiek ere kontu 2 (0,01)
horiek ez etorri 2 (0,01)
horiek lortu bide 2 (0,01)
horiek manu elgar 2 (0,01)
horiek ahaide nagusi 1 (0,01)
horiek ahogozo hartu 1 (0,01)
horiek ainitz elkarte 1 (0,01)
horiek aldarrikatu hasi 1 (0,01)
horiek aleman aldaera 1 (0,01)
horiek ardura hartz 1 (0,01)
horiek argi aditu 1 (0,01)
horiek argi ikusi 1 (0,01)
horiek argibide men 1 (0,01)
horiek argitaratu behar 1 (0,01)
horiek arima handi 1 (0,01)
horiek asko bertako 1 (0,01)
horiek asko euskal 1 (0,01)
horiek asko Maiatz 1 (0,01)
horiek aspaldi ito 1 (0,01)
horiek aurkezpen orri 1 (0,01)
horiek azalpen jardun 1 (0,01)
horiek baizik ez 1 (0,01)
horiek bakoitz zein 1 (0,01)
horiek balio literario 1 (0,01)
horiek barneratu ukan 1 (0,01)
horiek basakeria burutu 1 (0,01)
horiek bat aldamen 1 (0,01)
horiek bat aurkeztu 1 (0,01)
horiek bat Battittu 1 (0,01)
horiek bat beldur 1 (0,01)
horiek bat bera 1 (0,01)
horiek bat beso 1 (0,01)
horiek bat elkarte 1 (0,01)
horiek bat hau 1 (0,01)
horiek bat hobendun 1 (0,01)
horiek bat honako 1 (0,01)
horiek bat igo 1 (0,01)
horiek bat Jean 1 (0,01)
horiek bat lapurtar 1 (0,01)
horiek bat plaza 1 (0,01)
horiek bat puxika 1 (0,01)
horiek bat ukan 1 (0,01)
horiek bat zamalkatu 1 (0,01)
horiek bat zeratu 1 (0,01)
horiek bataiatu behar 1 (0,01)
horiek batzuk bide 1 (0,01)
horiek batzuk kontserbadore 1 (0,01)
horiek batzuk sintesi 1 (0,01)
horiek bera abilidade 1 (0,01)
horiek bera denbora 1 (0,01)
horiek berak hasi 1 (0,01)
horiek berak lan 1 (0,01)
horiek berak lur 1 (0,01)
horiek berri eman 1 (0,01)
horiek berri zehatz 1 (0,01)
horiek bide sarritan 1 (0,01)
horiek bildu gune 1 (0,01)
horiek egin behar 1 (0,01)
horiek egin mekanismo 1 (0,01)
horiek egin nahi 1 (0,01)
horiek erabilera atze 1 (0,01)
horiek erabilera ere 1 (0,01)
horiek eragin sortu 1 (0,01)
horiek erakutsi premia 1 (0,01)
horiek ere ageri 1 (0,01)
horiek ere aski 1 (0,01)
horiek ere eginahal 1 (0,01)
horiek ere horrelako 1 (0,01)
horiek ere informazio 1 (0,01)
horiek garapen eragotzi 1 (0,01)
horiek garapen urbanistiko 1 (0,01)
horiek gu bizitza 1 (0,01)
horiek gu hizkuntza 1 (0,01)
horiek gu landatu 1 (0,01)
horiek gu zarratu 1 (0,01)
horiek guzi gibel 1 (0,01)
horiek guzti Teresa 1 (0,01)
horiek historia aipatu 1 (0,01)
horiek historia bera 1 (0,01)
horiek ikusi ohitu 1 (0,01)
horiek kokatu behar 1 (0,01)
horiek kontu hartu 1 (0,01)
horiek kontu hartz 1 (0,01)
horiek lan hitzarmen 1 (0,01)
horiek lan lehenengo 1 (0,01)
horiek lehen artizar 1 (0,01)
horiek lehen inaugurazio 1 (0,01)
horiek lehenengo Bartzelona 1 (0,01)
horiek lehenengo kristau 1 (0,01)
horiek leku batzuk 1 (0,01)
horiek leku berezi 1 (0,01)
horiek lortu mila 1 (0,01)
horiek lortu toki 1 (0,01)
horiek nola erabili 1 (0,01)
horiek nola etorri 1 (0,01)
horiek ondorio ezinezko 1 (0,01)
horiek osatu lortu 1 (0,01)
horiek oso lotu 1 (0,01)
horiek oso zabaldu 1 (0,01)
horiek sartu nahiz 1 (0,01)
horiek Txekia gertatu 1 (0,01)
horiek ukan garrantzi 1 (0,01)
horiek ukan irten 1 (0,01)
horiek zein baino 1 (0,01)
horiek zein sorta 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia