Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 206

2000
‎aztertzea izango da eskuartean dugun helburua176 Aipatutako. Plan Pidal? horrek administrazio mailako ikaragarrizko aktibitatea piztu zuen, egitura berrien barruan burokraziaren hedapena funtsezko ardatza izanik. Dena prest zegoen ehun urte baino gehiago indarrean iraungo zuen legearen jaiotzarako, hezkuntza sistemari benetako izaera nazionala emango zion legearena hain zuzen.
2001
‎Unibertsitateak ikasle eta irakasle onenak hartzeko interesa izan behar du eta horretarako administrazioek diruz saritu behar dituzte hala egiten duten unibertsitateak.
‎Baliabide horien% 57 funts publikoetatik datoz, eta gainerako% 43 jatorri pribatutik. CONGDko lehendakari Marga Usanoren arabera, baliabideen gehikuntza hori administrazio autonomikoek eta toki administrazioek egindako ekarpenen pixkanakako hazkundeari zor zaio, Europar Batasunetik datozen laguntzen geldialdiari kontrajarrita. Usanok adierazi duenez, larrialdiko laguntzara bideratutako funtsak %11, 9 eta %8, 9 handitu dira aurten ekintza humanitariora bideratutakoak, “horrek ere islatzen du iritzi publikoaren erantzuna, larrialdi humanitario puntualetan laguntza ekonomikoa emateko motibazio handiagoa baitu”, gehitu zuen.
2002
‎Edonola ere gaur egun Euskal Herriko azpiegitura sarea hainbat administrazioren eskumena da. Horrek administrazio guztien arteko koordinazioa eskatzen dusarea diseinatzeko, garatzeko eta kudeatzeko orduan. Hala ere, gaur egungoesparru instituzionalak, euskal lurraldea hiru administraziotan zatitzen duena (EAE, Nafarroa eta Ipar Euskal Herria, azken hori esparru instituzional propiorikgabe), elkarlanik eza eta kooperazio falta kezkagarria ekarri du, sarritan interespolitiko hutsengatik.
‎Haur batek gabezia bat jasaten badu, hazkuntzaren atrofia nabarmen bat gertatzen da, lehen pluralismo deitzen zena, gizonezkoen eta 150en artean behin betiko altuera 160 zentimetrokoa baino txikiagoa duena. Duela urte batzuetatik hona, zientzialariek frogatu dute hormona horren administrazioak ondorio positiboak dituela hazkuntza fasea amaitu duten helduengan.
‎Diotenez, gainera, maila onenean jarduteko, albaitari ofizialek goi mailako teknikari kualifikatuak eta independenteak izan behar dute, eta kualifikazio hori graduondoko prestakuntza espezializatuaren bidez lortu behar da. Prestakuntza hori administrazio eskudunek eman dute, EBk ezarritako baldintzetan oinarrituta. Halaber, jardunaldiek ondorioetan azpimarratzen dute ikuskapen eginkizun horiek ahalik eta hobekien betetzeko, eskuliburu espezifikoak egin behar direla, albaitari ofizialentzat egokiak diren prestakuntza programak eta prestakuntza programak, eta haragien segurtasunaren ardura establezimendu ekoizleena da.
‎Era berean, urtarrilaren erdialdetik aurrera, aurreko astean inauguratutako Senideen Egoitza berriari buruzko informazio guztia izango du. Alonsok aurreratu duenez, datorren urtean hitzorduak azkartzeko asmoa dago “osasun zentroen bidez hitzorduen programa telematiko bat abian jartzeko, eta programa hori administrazio unitatearekin harremanetan egongo litzateke, eta erabiltzaileari hitzordua berehala baieztatzeko aukera emango dio”.
2003
‎Nafarroako Gobernuak foru dekretu bat onetsi du, eta horren bidez, janari enpresak (ostalaritza, harategiak eta supermerkatuak) elikagaien manipulatzaileen prestakuntza erantzukizunaren berri eman du. Orain arte, eskumen hori administrazio publikoei zegokien.
‎Espainiako Medikamentu Agentziak orduan erabaki zuen legez kanpo merkaturatutako botika bat zela. Hala ere, produktuak hilabetetan saltzen jarraitu zuen, telefonoz edo Internetez eskatzen zuten bezeroek Portugaldik jasotzen baitzuten zuzenean, eta horrek administrazio eskudunen ekintza zaildu zuen. “Orain, Espainian Xylokall 900 merkaturatzen da; Portugalen eta Alemanian, berriz, Algoxyll 500 saltzen jarraitzen dute, nahiz eta, publizitatearen arabera, bi produktuek osaera bera izan dezaketen”, dio FACUAk.
‎Euskararen ikaste prozesuak nola baita eskaintza birdefinitu/ egokitu eta euskararen erabilera ahalbidetuko duten egitasmoekin uztartu behar ditugu. Era berean, euskara ikastera hurbiltzen diren pertsona helduen konpromisoa eta ahalegina saritzeko (ezagutzeko) mekanismoak ere ezarri behar ditugu (lo rtutako mailaren eta asistentziaren arabera beka sistemak, ikasten segitzeko erraztasunak, zertifikazio sistema homologatuak —sarean lortutako mailak titulu bat eskuratzeko aukera ez ezik titulu hori administrazioek onartzeko bidea ere eginez, hartarako, kontrol mekanismoak ezarriz—, e.a.), sektorea sustatzeko zein ezagutzera emateko nola baita herritarrak euskara ikastera bultzatzeko kanpainak, e.a. antolatzea komenigarria ez ezik ezinbestekoa ere badira.
2004
‎Borondatezko jurisdikzioaren arauak ordezko moduan aplikatuko dira Erregistroaren jardunean sortutako arazoetan, kusteko ezintasunaren ondorioz. Aplika baldin eta arazo horietarako erregelamenduan konponbiderik ez badago, gehiegizko kasuismotik ihes egiteko nahiaren ondorioz edo arazook aurreizio hori Erregistroko jarduera publikoaren izaera bereziarekin bat dator, eta jarduera hori eta estatuak duen ohiko administrazio jarduera oso ezberdinak dira; azken hori administrazio zuzenbideak arautu du eta administrazio auzibideetarako jurisdikzioari dagokio. Erregistroko jarduera publikoaren helburuak dira, zuzenbide erkidearekin
‎Ezbairik gabe, iritzi zorrotzekoa da gai honetan Koldo Izagirreren epaia: . Irakaskuntzan ari da gertatzen, ikastola euskalduna, nazionala eta aurrerazalea izan behar zuenak porrot egin du, irakaslea burokrata bilakatu delako, eta hori administraziotik bertatik eragindako kaltea da. Irakaskuntza ez da besteak bezalako lanbidea, eta idaztea ere ez?. 462
‎Zenbat jende behartzen da nazio guzian barrena agintaritzaren hizkuntzaz baliatzera? Erants horri administrazio guzia: herriko etxe edo udaletxe guziak, millaka, politzia mota guziak, korreotako bulegoak azken zokoraiño erresuma hizkuntza barreiatzen ari; erants gizarte paperen bulegoak oro, epaitegiak, eta abar.
2005
‎Lehenik eta behin, inbertitzaile talde batek, SACYR eraikuntzako enpresa buru dela, Euskal Herriko banku horren kapital sozialaren %5 bereganatu nahi du. Horrek administrazio kontseiluan egoteko aukera emango lieke, baita presidentziara heltzekoa ere. Helburu horretarako, enpresa horrek baditu bere indarrak, baina, horrez gain, beharrezkoa gertatuko balitz ere, akzioetarako kolaborazioa hitzartua dauka BBVAko kontseilari ohi batzuekin; besteak beste, Pedro Ampuerorekin.
‎Alabaina, zergatik erabaki da langileen partizipazio handiagoa? Operazio hori Administrazio Kontseiluaren plangintzaren barruan txertatua dago: era horretan, kapitalean partizipatzeko planetik kanpo zeuden langileei parte hartzeko atea ireki die.
‎Idatzohar eskabidearekin batera, jabariaren eta zamen erregistro ziurtagiria aurkeztuko da; eskabide horrek Administrazioarekiko Auzi Jurisdikzioaren Legean ezarritako izapideak izango ditu. Idazkuna egiteko, betiere, finkaren erregistro titularrari entzun behar zaio, baita, ziurtagiriaren arabera, eskubide eta zamen titular direnei ere; horrez gain, aurreko artikuluak aipatu kauzioa jarri behar da.
‎Hipoteka eskubidearen menpeko finkaren titularrak hirigintza eginbeharrak bete ez baditu baina horren gaineko administrazio adierazpena eman bada, bermeari kalte egiteagatik indarreko legeriak ematen dituen ahalmenak egikaritu ahal izango ditu hipoteka hartzekodunak. Horrez gain, kredituaren titularrak hala eskatu badu, epaileak finkaren behin behineko administrazioa eta edukitza eman diezazkioke, Hipoteka Legeak xedatutakoaren ariora; horretara, titular hori subroga daiteke hirigintza eginbeharrak betetzean, hori itundu bada karga eratzeko tituluan.
‎Gainerako kasuetan, Erregistroko titularren eta Administrazio jardulearen arteko akordioa behar da; akordio hori administrazio aktaren bidez egin behar da. Administrazioak akta horren ziurtamendu honen 2 artikuluan ezarri bezala, dela eskritura publikoaren bidez.giri egokia emango du, dela erregela
‎Zenbaki horretan ondokoa adieraziko da: ...n dituzten emakida, uharka, zingira nahiz ur jauziak edota euren esku daudenak; ustiategiok dituzten zentral termiko zein hidraulikoak; korrontea eskualdatu edo banatzeko airezko nahiz lurazpiko lineak; ustiategiko etxola banatzaile zein transformatzaileak eta gainerako osagaiak; bai eta nahita edo derrigor ezarritako energiaren bide zortasunak ere, edota ustiapenerako baimen nahiz lizentziak, gai horren inguruko administrazio lege eta erregelamenduen arabera.
‎Administrazio agiriaren inguruko zehaztapen batzuk baino ez dira agertzen, berori baita inskribatzeko moduko titulu formala: agiri hori ale bikoiztuan egin behar da, hots, kasurik gehienetan jadanik ezarrita dagoena jaso da horrela (Hipoteka Erregelamenduaren 307 artikulua)?; horrez landara, agirian jasotako erabakiari dagokionez, erabaki horrek administrazio bidea agortu behar du, egintza jakinentzat beste zerbait ezarri denean izan ezik.
‎Lurrak birzatizeko eragiketen inskripzioa egiteko titulua, bestalde, xehetasunez arautu da, konplexutasun tekniko handiko agiria delako, eta argiro bereizi dira bi kasu: batetik, lurrak birzatizeko titulua norbanakoen aho bateko adostasunaren ondorio izan eta adostasun hori eskritura publikoan jaso denean, eta kasu horretan Administrazioak onetsi behar du eskrituraren edukia, eta, bestetik, aldaketa erreala herri botereen borondatearen ondorio denean.
‎María Jesús San Segundo Hezkuntza eta Zientzia ministroak uste du BPGaren gaineko Espainiako hezkuntza gastua Europako batezbestekora hurbiltzen saiatu behar dela, “erreferente logikoa” baita, eta hori administrazio guztien artean adostu da, baita hori lortzeko epea ere. Espainiako BPGren gaineko gastua %4, 9tik %4, 4ra jaitsi zen azken urteotan; Eurostaten datuen arabera, Europako batez bestekoa %4, 9koa da.
‎Horregatik, Ministroen Kontseiluak argi berdea eman zion Espainiako Turismo Kontseiluaren sorrerari. Kontseilu horrek Administrazioko hiru mailak eta enpresak bilduko ditu, eta sektorearen etorkizuna bermatzeko jarraitu beharreko estrategia komuna finkatu du. Montillak iragarri zuen Industriak 107 milioi euro (hasieran aurreikusitakoa baino 7 milioi gehiago) emango dizkiela udalei eta enpresei, turismo leku “helduak” suspertzeko.
‎Lehenengoa sisteman parte hartzen duten operadoreek egindako autokontrolean oinarritzen da, eta bigarrena, berriz, kanpo kontrol batean, edo erakunde independente baimendu batek, edo administrazio organo edo erakunde publiko batek. Sistema hori administrazio publikoak nekazaritzako elikagaien kalitatearen arloan dituen eskumenen esparruan egin ditzakeen kontrolekin osatzen da. Kontrol horiek operadoreei nahiz baimendutako kontrol eta/ edo ziurtapen independenteko erakundeei buruzkoak izan daitezke.
‎Lehenengo bi formulak dira erabilienak, nahiz eta 1999ko urtarrilaren 14an indarrean jarri zen Administrazioarekiko Auzietarako Lege berriak ospitale publiko batean zabarkeria medikoa izan duten pertsonak bide penaletik edo administrazioarekiko auzi-bidetik errekurritzera behartzen dituen. Bide hori Administrazioaren erantzukizunera mugatzen da, eta inoiz ez medikuen edo osasun langileen erantzukizunera, motela izaten da, eta are garestiagoa, prokuradore bat erabili behar delako. Oro har, heriotza edo lesio larriak gertatzen direnean, bide penalera jotzea gomendatzen da, azkarra eta merkea delako eta kaltetuak nahi duena lor dezakeelako, dela profesionalarentzako desgaikuntza eta/ edo espetxea.
‎3 Herritarren hizkuntza eskubideak giza eskubide diren heinean bermatu egingo direla eta horretarako administrazio publikoak eskaintzen dituen zerbitzuak lehentasunez euskaldunduko direla.
2006
‎Hala eta guztiz egin dena hainbat euskaldun kontzienteren ahaleginari esker izan da, bainan garbi esan behar da: ahalegin hori administrazioaren inertzia linguistikoaren hesiari aurre egin behar izan dio.
‎Egindako delitu edo faltaren xedea bada toki korporazioko kideek euren eginkizun publikoak egikari ditzaten saihestu edo eragoztea, auzira bertara daiteke egitate zigorgarria zein tokitangertatu eta toki horretako Administrazioa.
‎Legearen aginduak araudi bereziak erregulatuko dituen objektu guztiak jasotzen ditu, eta horrek hainbat produkturen publizitatea erregulatzen duten arauetara egiten du igorpena, hau da, produktuaren publizitate forma jakiteko, arau horretara jo behar da ezinbestean (osasun produktuak); ondorioz arauen aplikazioa zaildu egiten du. Bestetik, artikulu horrek administrazioa ahalmentzen du hainbat produkturen araudia erregulatzeko, eta publizitatearen arloan esku sartzen uzten dio bai erregelamenduen bidez, bai baimen sistemaren bidez, honako kasu hauetan, keten produktu, ondasun eta zerbitzuen publizitate jardueretan, eta, orobat, botika, produktu psikotropiko, droga, tabako eta edari alkoholdunen publizitatean besteak beste: pertsonaren osasuna, segurtasuna edo ondarea arriskuan jar ditza89.
‎Artikuluak (PLOren 8.3 art.) dituen alde txarren artean, klausula zehaztugabea aipa dezakegu. Klausula horrek administrazioak gauzatu (banatu) behar duen lehiaketa ona eta leiala printzipioa jasotzen duenean, ez da zehazten zer esan nahi duen: ea lehiaketa leial horrek iragarle eta lehiakideen artean izan behar duen, ala administrazioak enpresa publikoei lehentasuna eman liekeen pribatuen kaltetan aurretiko baimen horiek onartu behar dituenean (De la Cuesta, 1995:
2007
‎...gainera, atzerritar hori Espainian modu irregularrean badago, edo baimenik gabe, agiririk gabe edo agiri irregularrarekin lan egiten, dela pertsonak zilegi ez den moduan trafikatzearen, dela legearen aurkako immigrazioaren, dela lan eskua zilegi ez den moduan trafikatzearen, dela beharrizan egoeraz abusatu eta prostituzio esplotazioaren biktima, kalteduna edo lekukoa izateagatik, orduan atzerritar hori administrazio erantzukizunetik askeguntzaileak, edo atzerritarra polizia fun geratu ahal izango da. Halaber, atzerritarra ez da kanporatuko, baldin eta horrek agintari eskudunei salatzen badie zein diren trafiko horren egile edo latzionario eskudunekin elkarlanean eta lankidetzan aritzen bada atzerritartasun arloan, oinarrizko datuak edo lekukotasuna emanez, hala denean, egile horien aurkako kasuan kasuko prozesuan.
‎Ekainaren 28ko 44/ 1967 Legeak ezarritakoarekin bat etorriz, lege aitorpena eskatzean, jabetza titulartasuna hirugarrenen izenean izan arren, ondasunlijio erakundeek, edo, eskualdaketa era higiezinen jabe direla adierazi duten erbat eragingarria izan dadin, erregistro publikoan jaso beharreko beste ondasun batzuen jabe direla esanbidez adierazi duten erlijio erakundeek, eta ondare adierazpen hori Administrazioan azaldu erakundeek, euren ondare egoera legez ondoren lege honetan ezarritakoaren arabera inskripzioa eskatu duten erlijiotatu ahal izango dute, urtebeteko epean. Horretarako, erlijio erakundeek agiriak ekarri dituzte, tartekatutako pertsonen izenean zein ondasun izan etagokiela aitortzeko, edo erlijio erakunde ondasunon jabetza erakundeei eurei daek beste edozein lege prozedura erabiliduan justifikatzeko, jabetza tituluak Ja dute, ondasun horien gaineko jabetza eurei dagokiela behar den mobetza Erregistroan inskribatzea lortu arte; orobat, halako erakundeek salbuetsita izango dituzte mota guztietako zerga, tasa eta arielak, helburu hori lortzeko egin beharreko eskualdaketa, agiri edota jardunak karga ditzaketenak.
‎Adierazpen horretan agerraraziko dira, familiako kide horrek inorentzat lan egiten duela kasuan kasuko araubidean kokatzeko moduko jardueran, familiako kide horren lanbide kategoria, lanpostua, ordainsarien modua eta zenbatekoa, lan tokia, ordutegia eta ondore horretarako behar diren beste datu nahiz inguruabar. Era berean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza nagusiak edo, hala denean, horren administrazio batek eska dezake Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren txostena.
‎Ondore horietarako, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek eska dezake Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzaren txostena.
‎Enplegu aniztasuneko egoeran dauden langileek, berebat, egoera hori komunikatzeko betebeharra dute. Langileek egoera hori komunikatuko diete enpresaburuei eta Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzari edo horren administrazio bati, azken horrek ofizioz has ditzan bidezko jardunak.
‎a) Merkataritzako ordezkariek euren alta eta bajak zuzenean komunikatuko dizkiote lanbide jarduera gauzatzen duten probintziako Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren zuzendaritzari edo horren administrazio bati, eta lanbide jarduera probintzia baten baino gehiagotan gauzatzen badute, eurek egoitza duten probintziako Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren zuzendaritzari edo horren administrazio bati.
‎a) Merkataritzako ordezkariek euren alta eta bajak zuzenean komunikatuko dizkiote lanbide jarduera gauzatzen duten probintziako Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren zuzendaritzari edo horren administrazio bati, eta lanbide jarduera probintzia baten baino gehiagotan gauzatzen badute, eurek egoitza duten probintziako Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren zuzendaritzari edo horren administrazio bati.
‎2 Ofiziozko afiliazioa Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzak gauzatutako jardunaren ondorio ez denean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzakletzari, egiaztapenak egiteko eta bidez edo horren administrazio batek afiliazioaren berri emango dio ikuskatzaiko diren gainerako ondoreetarako.
‎1 Afiliazio eskabidea langile bakoitzaren izenean zuzenduko da Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzara edo horren administrazio batera. Probintziako zuzendaritza edo administrazio hori izango da, inorentzat lan zerbitzuak ematen dituen langilearen kasuan, edo langile horrekin berdinetsitakoaren kasuan, enpresa dagoen probintziakoa, eta langile autonomoaren kasuan, horren establezimendua dagoen probintziakoa, edo, establezimendurik izan ezean, langile autonomoaren egoitza dagoen probintziakoa.
‎Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek aurreko idatz zatiko betebeharrak ez betetzearen berri emangoko Ikuskatzailetzari, bidezko diren on dio Laneko eta Gizarte Segurantzadoreetarako.
‎3) Langileen zerbitzu ematea hasi dela edo zerbitzu emate horri utzi zaiola komunikatzeko betebeharra duten enpresek edo, hala denean, langileek betebehar hori bete ezean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunak edo horren administrazio eskudun batek ofizioz gauza ditzake langileen altak edo bajak, erregelamendu honen 26 eta 33 artikuluek afiliazioaren inguruan ezarritakoarekin bat etorriz.
‎2 Langileen alta eskabideak zuzendu dira Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzara edo horren administrazio batera. Alta eskabideak egin daitezke banaka, elkarren segidakoak badira, edo afiliazio eskabideekin batera, zendaritza edo administrazio hori izan hasierakoak badira.
‎Langileen bajei eta datu aldaketei buruzko eskabideak zuzendu dira langile horiei alta eman zaien Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren zuzendaritza nagusira edo horren administrazio batera.
‎Edozein kasutan ere, enpresaburuak ez duenean garaiz betetzen bere langileei edo langile horiekin berdinetsitakoei alta emateko betebeharra, enpresaburu horrek izan ditzakeen erantzukizunak gorabehera, langileek zuzenean eska dezakete alta, enpresaburuak bere beteren, edozein unetan. Horrelako egoeretan, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiak edo horren administrazio babeharra bete ez duela egiaztatu ondotek eskabide horien berri emango dio Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari, bidezko egiaztapen eta ondoreetarako.
‎Erregelamendu honen 39 artikuluak jaso berezitasunak gorabehera, Gizarte Segurantzan afiliazio, alta edo baja eskubidea aitortzeko eskumena du Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nabintziako zuzendaritza edo administrazio hori izango da, inorentzat lan zerbigusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek. Protzuak ematen dituen langilearen kasuan, horren enpresaburuak kotizazio kontua irekita duen probintziakoa, edo, langile autonomoaren kasuan, horren establezimendua dagoen probintziakoa edo, establezimendurik izan ezean, langile autonomoaren egoitza dagoen probintziakoa.
‎Gizarte Segurantzaren afiliazio, alta eta baja eskubidea aitortuko du Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunak edo horren administrazio eskudun batek. Eskubide horiek aitortuko dira kasuan kasuko egiaztapen eragiketak gauzatu ondoren, eskabidea aurkezteko ekitaldian bertan.
‎Afiliazioa, alta edo baja gaitzestea bidezkoa denean, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunak edo horren administrazio eskudun batek arrazoitutako ebazpena emango du, zuzenbideko egitate eta oinarriak labur aipatuta, eta ebazpena aurkaratzeko ezarri den modua eta epea jasota.
‎3 Gizarte Segurantzaren afiliazio egoera aitortzeak sortuko ditu, hurrengo artikuluko 1 idatz zatian altentzat ezaren afiliazio agiria eskuratzeko eskubirri ondoreez gain, Gizarte Segurantzadea. Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunak edo horren administrazio eskudun batek eman eta, hala denean, berriztatuko du Gizarte Segurantzaren afiliazio agiria. Agiri horrek jasoko ditu, Gizarte Segurantzako zenbakiaz gain, Lan eta Gizarte Segurantzaren Ministerioak ezarritako datuak; agiri horrek lehentasunez egiaztatuko du langileari aitortu zaion afiliazio egoera.
‎Behin Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunak edo horren administrazio eskudun batek alta eskubidea aitortuta, horrek kasuan kasuko egiaztagiriak emango ditu. Enpresaburuak egiaztagiri horiek gorde ditu, langileak baja hartzen ez duen bitartean, eta bost urtean beti.
‎1 Alta egoerako langileen datuetantzen direnetik, baldin eta aldaketok ga izan daitezkeen aldaketek ondoreak sortuko dituzte aldaketa horiek gauzaraiz eta modu egokian komunikatzen bazaizkio Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunari edo horren administrazio eskudun bati, erregelamendu honen 28 artikuluak xedatutakoarekin bat etorriz
‎2 Aldaketen komunikazioa zuzenduko da, inskripzioa zein probintziatan aurkeztu eta probintzia horretako Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzara edo horren administrazio batera. Halaber, aldaketen komunikazioa aurkez daiteke azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 38.4 artikuluan aipatu bulego edo erreta horiek gertatu eta egutegiko sei egugistroetan.
‎1 Enpresaburuek komunikatuko dute, enpresa azkendu dela, edo euren jarduera aldi baterako edo behin betikoruek komunikazio hori egingo diote eu bertan behera utzi dutela. Enpresaburak inskribatuta dauden probintziako Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzari edo horren administrazio bati. Enpresaburuek komunikazio hori eredu ofizialean egingo dute, enpresa azkendu edo euren jarduera bertan behera utzi eta egutegiko hurrengo sei egunetako epean.
‎Enpresaburua edo, hala denean, horren kotizazio kontua aldi baterako baja egoeran dagoela ulertuko da, enpresaburuak Gizarte Segurantzaren probintziako zuzendaritzari edo horren administrazio bati komunikatzen dionean bere langile guztien baja, baina enpresa azkentzearen edo jarduera bertan behera uztearen berri eman gabe. Enpresaren jarraitutasuna frogatu gabe, hamabi hilabete igaro ostean, ofizioz hasiko da espedientea, bidezko ebazpena eman dadin, enpresa, jarduera edo kotizazio kontua azkentzearen zein bertan behera uztearen, edo horien jarraitutasunaren inguruan.
‎Enpresa azkentzen denean, edo enpresaren jarduera behin betiko bertan behera uzten denean, hori komunikatu behar zaio Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzari edo horren administrazio bati; gainera, altan dauden langileen baja eskatu behar da. Komunikazio eta eskaera horiek egiteko betebeharra duten subjektuek betebeharrok bete ezean, probintziako zuzendaritzak edo horren kasuan kasuko administrazioak ofizioz jardungo du, enpresaburuen Erregistroan jasotzeko enpresa azkentzea, jarduera bertan behera uztea eta langileen baja.
‎Komunikazio eta eskaera horiek egiteko betebeharra duten subjektuek betebeharrok bete ezean, probintziako zuzendaritzak edo horren kasuan kasuko administrazioak ofizioz jardungo du, enpresaburuen Erregistroan jasotzeko enpresa azkentzea, jarduera bertan behera uztea eta langileen baja. Probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek aurretiaz komunikatuko die hori interesdunei; hala ere, hori posible ez bada, interesdunen egoitza zein den ez jakiteagatik, jakinarazpena egingo da enpresaren egoitzako, edo lantokia kokatutako autonomia erkidegoko edo probintziako «aldizkari ofizialean», eta udalean, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 58 artikulutik 61.erakoetan izaera orokorrarekin ezarritako moduan eta bet...
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek idatz zati honek aipatu eskabideen berri emango dio Laneko eta Gizarte Segurantzako Ikuskatzailetzari, egiaztapenak egiteko eta bidezko diren gainerako ondoreetarako.
‎1 Erregelamendu honek Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiari eratxikitako eginkizunak gauzatuko dituzte, estatu osoan, Diruzaintzaren organo zentralek, eta, probintzietan, probintziako zuzendaritza bakoitzeko zuzendaritza organoek, horren administrazioek barne, ezarritako banaketa geografiko eta funtzionalaren arabera; azken horiek jardungo dute Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendariaren agindupean.
‎...dituen diplomaziako ordezkaritzetan edo kontsuletxeetako bulegoetan, eskabide, aukera adierazpen eta osterantzeko komunikazio horiek jaso dituen unitate edo bulegoak, egun berean edo hurrengo egun baliodunean, agiri horiek bidaliko dizkio artikulu honen 2 idatz zatiaren arabera agiri horien izapideak egiteko eskumena duen Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzari edo horren administrazio bati.
‎Enpresaburuaren eskabideen eta osterantzeko komunikazioen gaineko izapideak egin, eta eskabide eta komuburuaren egoitza zein lurralde esparrunikazio horiek ebatziko ditu enpresatan izan eta lurralde esparru horretako Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek, erregelamendu honen 39 artikuluan ezarritakoari kalterik egin gabe.
‎Inskripzioa egin behar duen Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek uste badu enpresaburuak azaldutako egitateak ziurrak ez direla, edo inskripzio eskabidearen izaerak eta inguruabarrek halaxe eskatuz gero, frogaldia hasiko da, azaroaren 26ko 30/ 1992 Legearen 80 eta 81 artikuluek arautu moduan eta baldintzetan.
‎Enpresaburuak lanbide gertakizunak babesteko eta gertakizun arruntek eratorri aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko prestazio ekonomikoa estaltzeko aukeratu dituenean erakunde kudeatzaile bat eta mutua bat edo batzuk, gertakizun horiek babesteko agiriak gauzatuko dituzte, hurrenez hurren, inskripzioa egiten duen Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek, eta interesdun erakunde laguntzaileak edo laguntzaileek.
‎Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritza eskudunak edo horren administrazio eskudunak egiaztatuko du enpresaburuak aukera edo aukerak egin dituela, erakunde kudeatzailearen edota kasuan kasuko erakunde laguntzailearen edo laguntzaileen alde, eta egiaztatuko du, berebat, enpresaburuak aurkeztu dituela enpresako jarduera ekonomikoaren gaineko adierazpena edo adierazpenak eta erregelamendu honen 11 artikuluko 2.3 idatz zatiak aipatu osterantzeko datuak....
‎Lanbide arriskuen aurkako babesa gauzatzeko eta, hala denean, gertakizun arruntek eratorri aldi baterako ezgaitasunaren ondoriozko prestazio ekonomikoa estaltzeko, Gizarte Segurantzaren erakunde kudeatzaile baten aldeko aukera edo aukerak egin badira, Gizarte Segurantzaren Diruzaintza Nagusiaren probintziako zuzendaritzak edo horren administrazio batek tarifazioa egingo du enpresaburuak adierazitako lanaren edo lanen gainean; ondorenez, lan istripu eta lanbide gaixotasunengatik Gizarte Segurantzan kotizatzeko indarrean dagoen prima tarifaren araberako epigrafeak esleituko dira. Orobat, enpresaburuari bidaliko zaio horrela betetako agiriaren ale bat; agiri horretan jasoko dira esleitutako epigrafeak, eta enpresaburuari ohartaraziko zaio eskubidea duela agiri horretan jasotako datuen aurka kasuan kasuko aurretiazko aurkaratzea aurkezteko.
‎Edonola ere, Konstituzio Auzitegiak abalatu egin du estatuko legegileak unibertsitate guztietarako antolatze homogeneotasuna eta homogeneotasun funtzionala duten osagaien sistema bat ezartzea (besteak beste, gai hauek arautuz: unibertsitateen autonomiaren edukia, unibertsitateak sortzeko baldintzak eta horien araubide juridikoa, unibertsitateko organoak, unibertsitateko irakaskuntzen programazio orokorra Unibertsitateko Koordinazio Kontseiluaren bitartez? horretan administrazioetako eta unibertsitateko ordezkariek parte hartzen dute?, unibertsitateen kalitatea ebaluatzeko sistemak, ikerketa jarduera, ikasleen eskubideak, irakasleak hautatzeko prozesuak, etab.). Bestalde, autonomia erkidegoek ere unibertsitate arloan eskumenak dituzte, eta horiek euren legerian garatzen dituzte, besteak beste, esparru hauetan: autonomia erkidegoaren barruan unibertsitate sistema antolatzea, irakasleak kontratatu eta ordaintzeko araubidea, ikasleen eskubideak, urte anitzeko finantzaketa programak onestea, lurralde esparruan kokatutako unibertsitateen kalitatea ebaluatzea, etab. (maiatzaren 23ko 156/ 1994 KAE; apirilaren 21eko 75/ 1997 KAE).
‎Baina printzipioaren aplikazioa istilutsuagoa da egitate bati zehapen penala zein administratiboa ezarri ahal zaion kasuetan. ...n bikoitza ezartzea (bata penala eta bestea administratiboa), salbu eta zehatutako subjektua Herri Administrazioari lotuta dagoenean lotura berezia dela bide («gailentasun bereziko lotura» izenekoak; horien mende daude, esaterako, funtzionarioak, administrazioaren emakidadunak, presoak, etab.). Adibidez, funtzionario bati eroskeria delitua egiteagatik espetxeratze zigorra ezarri badiote, egitate horregatik administrazio zehapena ere ezarri ahal diote eta, horren ondorioz, funtzionario izaera galdu; edo preso batek beste bati lesio bat eragiten badio espetxean izandako borroka batean, egindako lesioengatik zehapen penala (espetxe zigorra) zein zehapen administratiboa (diziplina zehapena, esaterako bakartuta egotea, etab.) ezarri ahal izango zaio; izan ere, kasu horietan, bi zehapenen oinarria ondasu... Adibidez, lesio bat eragin duen presoaren kasuan, bizitza edo osotasun fisikoa zehapen penalaren kasuan, eta espetxe diziplina administrazio zehapenaren kasuan.
‎Ostalaritzan KAAEAPk kontuan hartzen ditu elikagaiak ekoizteko prozesu guztiak APPCCk Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) onarpena du, elikagaiek transmititutako gaixotasunei aurrea hartzeko duen garrantziagatik, eta Codex Alimentarius Batzordeak hartu zuen elikagaien estandarretarako nazioarteko sistema gisa. Kontrol sistema integrala da, ordura arte ezagutzen ziren metodoak goitik behera aldatu zituena; izan ere, prebentzioan oinarritzeaz gain, elikagaiaren ekoizpen prozesu guztiak eta bakoitza aintzat hartzeaz gain, barrutik ere egin daiteke, langile guztiak inplikatuz eta horrek administrazioarekin duen lankidetza hobetuz. Haren ezarpena, elikaduraren sektoreko beste arlo batzuetan garatua, oso eztabaidatua izan da eta da ostalaritzaren munduan, eta legezko betebeharra da.
‎Bartzelonako egoitzako erregistroa Atzo, Polizia Nazionaleko agenteek eta funtzionario judizialek Mutua Universal en egoitza erregistratu zuten egun osoan, Bartzelonako Tibidabo etorbidean, konde hiriko 21 Instrukzio Epaitegiak aginduta. Kasu hori administrazio prozesuarekin batera eta Ustelkeriaren aurkako Fiskaltzak eskatuta aztertuko da. Agenteek informazio ugari konfiskatu zuten, eta orain xeheki aztertu da.
‎Abenduaren 8an, animaliak zaintzeko ustiapenari, garraioari, esperimentazioari eta sakrifizioari buruzko arau berria jarri zen indarrean, bai eta arau hauste eta zehapenen araubide komuna ere, animaliak betetzen direla bermatzeko. Arau horrek Administrazioak EBko kide ez diren estatuetatik edo estatuetara animaliak esportatu eta inportatzeko duen zehatzeko ahala arautuko du, arreta eta zainketari dagokionez, eta esperimentaziorako eta beste helburu zientifiko batzuetarako erabiltzen diren animaliei dagokienez.
2008
‎Euskara Zerbitzuek plangintzaren segimendua egin eta toki entitateetako langileendako diru laguntzak kudeatzen dituzte. Lehia elkarrizketa. Prozedura horretan administrazioak hitz egiten du parte hartzeko eskatu dioten eta berak hautatu dituen enpresa eta profesionalekin. Elkarrizketa horretan lizitatzaileek administrazioaren beharrak asetzeko soluziorik egokienak eskaintzen dituzte, eta gero, soluzio horiek ikusirik, lizitatzaileei eskaintza aurkezteko gonbita egiten zaie.
‎Sozietate anonimo europarrak egoitza Espainian izan behar du, horren administrazio nagusia Espainiako lurraldean dagoenean.
‎Sozietate kotizatuetako zuzendari nagusiek nahiz horiekin berdinetsitakoek goi zuzendaritzako eginkizunak betetzen dituztenean sozietate horretako administrazio organo, batzorde betearazle edo kontseilari eskuordeen mende, eta ordainsari moduan akzioak, horien gaineko aukeratze eskubideak edota akzioen balioari lotutako beste ordainketa batzuk eman zaizkienean, akziodunen batza orokorrak emandako onespena behar da ordainketa sistema horiek aplikatzeko.
‎3 Sozietate anonimo europarraren kasuan, estatutuetan agerraraziko da sozietate horrek administrazio sistema monista edo duala aukeratu duen.
‎2 Sozietate partaidetzen gain eskubide erreal mugatuak eratzen direnean, hori administrazio organoari jakinarazi behar zaio, eskubideok eratzeko agiri publikoa bidaliz.
‎3.Bazkideetatik edozeinek azter dezake liburu erregistroa, eta liburu hori administrazio organoak egin eta zaindu behar du.
‎1 Aurreneurrizko idatzoharra egingo da Kontrol Batzordeak emandako ziurtagiriaren bidez; horrez gain, ohar bat jarriko da, ziurtagiri hori Administrazio eskudunari aurkeztu zaiola egiaztatzeko.
‎Funtsa eratzeari buruzko idazkuna egin eta hurrengo lau hilabeteetan ez bada egiaztatu funts hori administrazio erregistroan inskribatu dela, edota errekurtsoa ez bada jarri esan-bidez zein isiltasunaren bidez ezezkoa eman duen ebazpenaren kontra, idazkuna iraungiko da, eta ofizioz ezereztu daiteke, bazter oharra eginda. Errekurtsoa jarri bada, hori ere bazter oharraren bidez agerraraziko da.
‎Behin Aurrekontuen Legea onetsi eta gero, betearazpen fasea hasten da eta fase hori Administrazioari dagokio, aurrerago esan bezala. Hala eta guztiz ere, gerta daiteke ekitaldiaren barruan gastu berriak sortzea, eta Gorte Nagusiek esku hartu behar izatea, hasierako aurrekontuak aldarazten dituzten legeak emanda.
‎Horrenbestez, kasuan kasuko karga ezarri behar da, alderdiek euren arteko negozioari emaniko itxura juridikoa gogoan izan gabe. Teoria hori Administrazioak berak erabili du. Guztiarekin ere, teoria horren erabilerak dakartzan ondorio negatiboak ikasgai honen hasieran ikusi genituen:
‎Tasaren kasuan, egitate hori Administrazioaren jardun zehatza da, pertsona jakin batentzat onura edo abantaila berezia dakarren edo pertsona hori bereziki ukitzen duen jarduna (adibidez, obrak egiteko behar den lizentzia Udalak ematea). Kontribuzio berezien kasuan, aldiz, administrazio jardunak pertsona talde zehatz batzuei dakarkie onura berezia (ulerbidez, kale bateko argiak instalatzen direnean).
‎Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea bidezkotzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke, osorik ala zati batez?
‎Irizpidea aplikatzeko modukoa denean, zehapena handituko da %15etik %50era arteko ehunekotan. d) Ikuskatze jardunean interesatuak erakutsitako laguntza zintzoa. Laguntza hori Administrazioak ezagutzen ez zituen datuak borondatez ematean datza, zorra gehitzeko edo beste subjektu pasiboen egoera erregularizatzeko. Irizpide hori aplikatzeko modukoa denean, zehapena gutxituko da %10etik %30era arteko ehunekotan.
‎Taxu berean, eragingarria izan dadin, likidazioa subjektu pasiboari jakinarazi behar zaio, horrek, nahi izanez gero? egintza hori administrazio bidean edo, gerogarrenean, Administrazioarekiko auzietan aurkara dezan.
‎Zergadunak Administrazioaren balorazioa erabili badu, ez du inolako erantzukizunik izango. Beraz, kasu horretan Administrazioak bere iritzia aldatu arren, ezin dio zehapenik ezarri zergadunari, ezta berandutza korriturik ere.
‎Horrela, ondasun horien salmentatik lortutako diruarekin Administrazioak prestazioa kobratzen du. Kasu hori administrazio autobabesaren agerpen argia da; izan ere, Administrazioak auzitegien esku hartzerik gabe gauzatu eta burutu ahal du exekuzio prozedura zordunaren aurka. Dena den, Administrazioak ezin ditzake ondasun eta eskubide enbargatuak besterendu likidazio egintza irmoa izan arte, autobabes hori mugatuz.
‎Horrez landara, Administrazio zuzenbidea aplikatzeko, nahitaezkoa da alderdietarik bat Administrazioa izatea, eta horrek herri erakunde gisa jardutea, hau da, beraren onurabide eta pribilejioak erabilita. Ildo horretatik, Administrazioak Herri zorra jaulkitzen duenean, herri erakunde gisa dihardu, alegia, ez dago norbanakoen parean; ondorenez, Administrazio zuzenbidea arazorik gabe aplika daiteke, eta kontratu hori administrazio kontratutzat jo daiteke.
‎Prozedurak bat baino gehiago izan daitezke, kasuan kasuan. Gainera, prozedura hori alderdien aurkakotasunean gauzatutako prozesuarekin parekatu nahi izan da; hala ere, hori ezinezkoa da, prozedura hori Administrazioak hasi, bultzatu eta erabakitzen duelako.
‎Komunikazioen sekretua Administrazioari laguntzeko eginbeharrari gailentzen zaio; hortaz, sekretu hori hautsiz lorturiko frogak deusezak izango lirateke edozein prozeduratan. Antzekoa gertatzen da intimitaterako eskubidearekin; eskubide hori Administrazioari laguntzeko eginbeharrari jarri zaion muga orokorra da.
‎Azkenik, Konstituzioak lanbide sekretua babesten du, auzitegiei begira (24 art.); hortaz, are arrazoi gogorragoak daude sekretu hori Administrazioari dagokionez babesteko. Sekretu horien menpe sartzen dira, batetik, ondare izaera ez duten datu pribatuak, baldin eta datuok profesionalen bezeroen ohore eta intimitatea ukitzen badituzte; bestetik, aholkularitza eta defentsa eginkizunak egikaritzean, profesionalek jakin ahal dituzten datu isilpekoak.
‎Oker materiala, aritmetikoa edo egitezko okerra duen egintza aurkaratuz gero, egintza eteten da bermerik eskaini gabe. Zehapenak aurkaratzen direnean ere, egintza etenda geratzen da, zehapen hori administrazio bidean irmoa izan arte. Azkenik, eduki ekonomikorik gabeko egintzen kasuan, ekonomia administraziozko auzitegiak egintzaren etetea agin dezake.
‎Prozedura amaitzeko bigarren bidea ustezko ebazpena da eta halakoa dagoela ulertzen da, erreklamazioa jarri denetik urtebete igaro bada ebazpenik eman gabe; ustezko ebazpen horrek Administrazioarekiko auziak erabiltzea ahalbideratzen du. Halakoetan, ezin dira berandutza korriturik eskatu urtebetea igaro denetik ebazpenik gabe.
‎Telebistaren lagun mina denari nekeza eta asper garri egiten zaio orrialde pare bati aurre egitea, eta zer esanik ez,, literatura? hori Administrazioak sortua bada. Hortik datoz enpresa pribatuen saioak herritar gazte horiek irudien eta soinuen bidez erakartzeko.
‎Argibide hori emateko, egileak Diputazioaren inprimaki ofizialeko zerrenda bat erabili zuen. Zerrenda hori administrazio zibilari zegokion, eta ez elizaren administrazioari. Hau da:
‎Bat espezie exotiko inbaditzaileen alerta eta kontrol zentroa sortzea da. Ingurumen Ministerioak koordinatuta, erakunde horrek administrazioen informazio eta jarduera guztiak zentralizatuko lituzke espezie inbaditzaileak atzeman eta kontrolatzeko. Era berean, ekologistek espezie horien merkataritza eta edukitzea debekatzearen alde egiten dute.
‎Lege horrek, bere xedapen gehigarrietako batean, Gobernuari agindu bat ematen dio legez “online” jokoaren jarduera arautzeko eta jarduera hori kontrolatzeko eta tributatzeko neurriak zehazteko. Agindu horrek administrazio lizentziapean jarduteko betebeharra dakar, eta hori erronka handia da gaur egun Espainian Interneten libreki diharduten “online” kasinoentzat. Adingabeen babesa Bileran nabarmendu zen babes berezia eman behar zaiela sektore ahulei, hala nola adingabeei edo jokoarekiko mendekotasun arazoak dituzten pertsonei.
‎Frederic Rouillon Sainte Anne ospitaleko psikiatra eta Petrellaren medikuak ezer ez esateko araua hautsiz, Liberation egunkarian gutun bat argitaratu zuen Serge Blisko diputatu eta osasun zentro horretako administrazio kontseiluko presidentearekin batera. Gutunean, Petrellaren atxilo egoera tamalgarria leporatzen zieten Frantziako botere publikoei, eta amaiera tragiko baten arduradun egiten zituzten.
‎ELAk, lan istripua salatzeaz gain, gogorarazi du gisa horretako heriotzak ekartzen dituzten kausak «behin eta berriz» errepikatzen direla eta «prekarietatea» dela kausa nagusia. Era berean, egoera horren inguruan administrazioak «dagokion ardura» hartu behar duela adierazi du. Egoera hori salatzeko asmoz ostegunerako elkarretaratzera deitu du, Satenhor enpresaren aurrean, 12:00etan.
‎A Mesak ez du horretarako eskumenik. Ezin du zigortu, hori administrazio publikoari dagokio. A Mesak txostenak osatzen ditu urraketa kasuekin.
‎dela esan zuen Rodolfo Ares PSE EEko Antolakuntzarako idazkariak. Konpetentzia hori administrazioen artean partekatzen dela eta, hortaz, Jaurlaritzak ez duela eskumen osoa izango.
‎Eztabaida publikoa sustatzeko eta bideratzeko funtzioa du Lewanskik. Egitasmoan interesa duten alde guztiak bildu behar ditu Partaidetzarako agintariak, eta eztabaida martxan dagoen bitartean, ezin da proiektu horren inguruko administrazio izapiderik egin.
‎ELA eta LAB ez ziren joan P. Baztarrikak deitutako Euskara Normalizatzeko IV. Plangintzaldiaren bilerara," antzerki hutsa" zela iritziz (Berria,)," ekimenean parte hartzeko aukerarik ez dietelako eman". Bilera eta plangintzaldi horretan administrazioaren euskalduntzea zen gaia.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hori 73 (0,48)
horrek 36 (0,24)
horren 36 (0,24)
horretan 16 (0,11)
horretarako 10 (0,07)
horretako 6 (0,04)
Hori 4 (0,03)
horri 3 (0,02)
Horrek 2 (0,01)
horregatik 2 (0,01)
horren inguruko 2 (0,01)
Horren 1 (0,01)
Horretarako 1 (0,01)
hori gabe 1 (0,01)
horrekin 1 (0,01)
horren arabera 1 (0,01)
horren aurka 1 (0,01)
horren aurrean 1 (0,01)
horren bidez 1 (0,01)
horren bitartez 1 (0,01)
horren gaineko 1 (0,01)
horren inguruan 1 (0,01)
horren mendeko 1 (0,01)
horrengatik 1 (0,01)
horretara 1 (0,01)
horri buruzko 1 (0,01)
hortako 1 (0,01)
Argitaratzailea
Deustuko Unibertsitatea 66 (0,43)
Berria 27 (0,18)
Consumer 24 (0,16)
AVD-ZEA - Editorial Dykinson 15 (0,10)
UEU 10 (0,07)
Jakin 6 (0,04)
LANEKI 6 (0,04)
Argia 6 (0,04)
Uztaro 6 (0,04)
ELKAR 4 (0,03)
EITB - Sarea 4 (0,03)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 4 (0,03)
Euskaltzaindia - Liburuak 3 (0,02)
Alberdania 3 (0,02)
Susa 2 (0,01)
Herria - Euskal astekaria 2 (0,01)
Hitza 2 (0,01)
goiena.eus 1 (0,01)
IVAP 1 (0,01)
Osagaiz 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Karmel aldizkaria 1 (0,01)
erran.eus 1 (0,01)
aiaraldea.eus 1 (0,01)
aikor.eus 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
alea.eus 1 (0,01)
Karkara 1 (0,01)
Noaua 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Pamiela 1 (0,01)
Maiatz liburuak 1 (0,01)
Urola kostako GUKA 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori administrazio bat 22 (0,14)
hori administrazio publiko 18 (0,12)
hori administrazio eskudun 10 (0,07)
hori administrazio kontseilu 8 (0,05)
hori administrazio egon 5 (0,03)
hori administrazio euskaldundu 5 (0,03)
hori administrazio auzi 4 (0,03)
hori administrazio bera 4 (0,03)
hori administrazio bide 4 (0,03)
hori administrazio egin 3 (0,02)
hori administrazio egintza 3 (0,02)
hori administrazio organo 3 (0,02)
hori administrazio ardura 2 (0,01)
hori administrazio bakarrik 2 (0,01)
hori administrazio erantzukizun 2 (0,01)
hori administrazio erregistro 2 (0,01)
hori administrazio esparru 2 (0,01)
hori administrazio ez 2 (0,01)
hori administrazio gauzatu 2 (0,01)
hori administrazio guzti 2 (0,01)
hori administrazio informazio 2 (0,01)
hori administrazio kontratu 2 (0,01)
hori administrazio Kontseilua 2 (0,01)
hori administrazio maila 2 (0,01)
hori administrazio sistema 2 (0,01)
hori administrazio tributu 2 (0,01)
hori administrazio unitate 2 (0,01)
hori administrazio zerbitzu 2 (0,01)
hori administrazio abusu 1 (0,01)
hori administrazio adierazpen 1 (0,01)
hori administrazio ahalbidetu 1 (0,01)
hori administrazio ahalegin 1 (0,01)
hori administrazio ahalmentza 1 (0,01)
hori administrazio akta 1 (0,01)
hori administrazio antolamendu 1 (0,01)
hori administrazio atzeman 1 (0,01)
hori administrazio aukeratu 1 (0,01)
hori administrazio autobabes 1 (0,01)
hori administrazio autonomiko 1 (0,01)
hori administrazio auzibide 1 (0,01)
hori administrazio azaldu 1 (0,01)
hori administrazio bakoitz 1 (0,01)
hori administrazio barne 1 (0,01)
hori administrazio berezi 1 (0,01)
hori administrazio borrokatu 1 (0,01)
hori administrazio diru 1 (0,01)
hori administrazio EB 1 (0,01)
hori administrazio egitate 1 (0,01)
hori administrazio ere 1 (0,01)
hori administrazio esku 1 (0,01)
hori administrazio ezagutu 1 (0,01)
hori administrazio finkatu 1 (0,01)
hori administrazio formalitate 1 (0,01)
hori administrazio gehiago 1 (0,01)
hori administrazio gomendatu 1 (0,01)
hori administrazio guzi 1 (0,01)
hori administrazio hartu 1 (0,01)
hori administrazio hasi 1 (0,01)
hori administrazio hiru 1 (0,01)
hori administrazio hitz 1 (0,01)
hori administrazio horiek 1 (0,01)
hori administrazio ikuskatu 1 (0,01)
hori administrazio inertzia 1 (0,01)
hori administrazio inplikazio 1 (0,01)
hori administrazio irizpide 1 (0,01)
hori administrazio itzuli 1 (0,01)
hori administrazio izapide 1 (0,01)
hori administrazio jarduketa 1 (0,01)
hori administrazio jardun 1 (0,01)
hori administrazio jo 1 (0,01)
hori administrazio kontraindikatu 1 (0,01)
hori administrazio lagundu 1 (0,01)
hori administrazio laguntza 1 (0,01)
hori administrazio lan 1 (0,01)
hori administrazio langile 1 (0,01)
hori administrazio lanpostu 1 (0,01)
hori administrazio lege 1 (0,01)
hori administrazio lizentziape 1 (0,01)
hori administrazio lotu 1 (0,01)
hori administrazio nagusi 1 (0,01)
hori administrazio onartu 1 (0,01)
hori administrazio ondo 1 (0,01)
hori administrazio ondorio 1 (0,01)
hori administrazio onetsi 1 (0,01)
hori administrazio orokor 1 (0,01)
hori administrazio parte 1 (0,01)
hori administrazio partekatu 1 (0,01)
hori administrazio prozedura 1 (0,01)
hori administrazio prozesu 1 (0,01)
hori administrazio sortu 1 (0,01)
hori administrazio ukan 1 (0,01)
hori administrazio utzi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia