Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 24

2001
‎Unibertsitateak ikasle eta irakasle onenak hartzeko interesa izan behar du eta horretarako administrazioek diruz saritu behar dituzte hala egiten duten unibertsitateak.
‎Baliabide horien% 57 funts publikoetatik datoz, eta gainerako% 43 jatorri pribatutik. CONGDko lehendakari Marga Usanoren arabera, baliabideen gehikuntza hori administrazio autonomikoek eta toki administrazioek egindako ekarpenen pixkanakako hazkundeari zor zaio, Europar Batasunetik datozen laguntzen geldialdiari kontrajarrita. Usanok adierazi duenez, larrialdiko laguntzara bideratutako funtsak %11, 9 eta %8, 9 handitu dira aurten ekintza humanitariora bideratutakoak, “horrek ere islatzen du iritzi publikoaren erantzuna, larrialdi humanitario puntualetan laguntza ekonomikoa emateko motibazio handiagoa baitu”, gehitu zuen.
2002
‎Haur batek gabezia bat jasaten badu, hazkuntzaren atrofia nabarmen bat gertatzen da, lehen pluralismo deitzen zena, gizonezkoen eta 150en artean behin betiko altuera 160 zentimetrokoa baino txikiagoa duena. Duela urte batzuetatik hona, zientzialariek frogatu dute hormona horren administrazioak ondorio positiboak dituela hazkuntza fasea amaitu duten helduengan.
‎Diotenez, gainera, maila onenean jarduteko, albaitari ofizialek goi mailako teknikari kualifikatuak eta independenteak izan behar dute, eta kualifikazio hori graduondoko prestakuntza espezializatuaren bidez lortu behar da. Prestakuntza hori administrazio eskudunek eman dute, EBk ezarritako baldintzetan oinarrituta. Halaber, jardunaldiek ondorioetan azpimarratzen dute ikuskapen eginkizun horiek ahalik eta hobekien betetzeko, eskuliburu espezifikoak egin behar direla, albaitari ofizialentzat egokiak diren prestakuntza programak eta prestakuntza programak, eta haragien segurtasunaren ardura establezimendu ekoizleena da.
‎Era berean, urtarrilaren erdialdetik aurrera, aurreko astean inauguratutako Senideen Egoitza berriari buruzko informazio guztia izango du. Alonsok aurreratu duenez, datorren urtean hitzorduak azkartzeko asmoa dago “osasun zentroen bidez hitzorduen programa telematiko bat abian jartzeko, eta programa hori administrazio unitatearekin harremanetan egongo litzateke, eta erabiltzaileari hitzordua berehala baieztatzeko aukera emango dio”.
2003
‎Nafarroako Gobernuak foru dekretu bat onetsi du, eta horren bidez, janari enpresak (ostalaritza, harategiak eta supermerkatuak) elikagaien manipulatzaileen prestakuntza erantzukizunaren berri eman du. Orain arte, eskumen hori administrazio publikoei zegokien.
‎Espainiako Medikamentu Agentziak orduan erabaki zuen legez kanpo merkaturatutako botika bat zela. Hala ere, produktuak hilabetetan saltzen jarraitu zuen, telefonoz edo Internetez eskatzen zuten bezeroek Portugaldik jasotzen baitzuten zuzenean, eta horrek administrazio eskudunen ekintza zaildu zuen. “Orain, Espainian Xylokall 900 merkaturatzen da; Portugalen eta Alemanian, berriz, Algoxyll 500 saltzen jarraitzen dute, nahiz eta, publizitatearen arabera, bi produktuek osaera bera izan dezaketen”, dio FACUAk.
2005
‎María Jesús San Segundo Hezkuntza eta Zientzia ministroak uste du BPGaren gaineko Espainiako hezkuntza gastua Europako batezbestekora hurbiltzen saiatu behar dela, “erreferente logikoa” baita, eta hori administrazio guztien artean adostu da, baita hori lortzeko epea ere. Espainiako BPGren gaineko gastua %4, 9tik %4, 4ra jaitsi zen azken urteotan; Eurostaten datuen arabera, Europako batez bestekoa %4, 9koa da.
‎Horregatik, Ministroen Kontseiluak argi berdea eman zion Espainiako Turismo Kontseiluaren sorrerari. Kontseilu horrek Administrazioko hiru mailak eta enpresak bilduko ditu, eta sektorearen etorkizuna bermatzeko jarraitu beharreko estrategia komuna finkatu du. Montillak iragarri zuen Industriak 107 milioi euro (hasieran aurreikusitakoa baino 7 milioi gehiago) emango dizkiela udalei eta enpresei, turismo leku “helduak” suspertzeko.
‎Lehenengoa sisteman parte hartzen duten operadoreek egindako autokontrolean oinarritzen da, eta bigarrena, berriz, kanpo kontrol batean, edo erakunde independente baimendu batek, edo administrazio organo edo erakunde publiko batek. Sistema hori administrazio publikoak nekazaritzako elikagaien kalitatearen arloan dituen eskumenen esparruan egin ditzakeen kontrolekin osatzen da. Kontrol horiek operadoreei nahiz baimendutako kontrol eta/ edo ziurtapen independenteko erakundeei buruzkoak izan daitezke.
‎Lehenengo bi formulak dira erabilienak, nahiz eta 1999ko urtarrilaren 14an indarrean jarri zen Administrazioarekiko Auzietarako Lege berriak ospitale publiko batean zabarkeria medikoa izan duten pertsonak bide penaletik edo administrazioarekiko auzi-bidetik errekurritzera behartzen dituen. Bide hori Administrazioaren erantzukizunera mugatzen da, eta inoiz ez medikuen edo osasun langileen erantzukizunera, motela izaten da, eta are garestiagoa, prokuradore bat erabili behar delako. Oro har, heriotza edo lesio larriak gertatzen direnean, bide penalera jotzea gomendatzen da, azkarra eta merkea delako eta kaltetuak nahi duena lor dezakeelako, dela profesionalarentzako desgaikuntza eta/ edo espetxea.
2007
‎Ostalaritzan KAAEAPk kontuan hartzen ditu elikagaiak ekoizteko prozesu guztiak APPCCk Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) onarpena du, elikagaiek transmititutako gaixotasunei aurrea hartzeko duen garrantziagatik, eta Codex Alimentarius Batzordeak hartu zuen elikagaien estandarretarako nazioarteko sistema gisa. Kontrol sistema integrala da, ordura arte ezagutzen ziren metodoak goitik behera aldatu zituena; izan ere, prebentzioan oinarritzeaz gain, elikagaiaren ekoizpen prozesu guztiak eta bakoitza aintzat hartzeaz gain, barrutik ere egin daiteke, langile guztiak inplikatuz eta horrek administrazioarekin duen lankidetza hobetuz. Haren ezarpena, elikaduraren sektoreko beste arlo batzuetan garatua, oso eztabaidatua izan da eta da ostalaritzaren munduan, eta legezko betebeharra da.
‎Bartzelonako egoitzako erregistroa Atzo, Polizia Nazionaleko agenteek eta funtzionario judizialek Mutua Universal en egoitza erregistratu zuten egun osoan, Bartzelonako Tibidabo etorbidean, konde hiriko 21 Instrukzio Epaitegiak aginduta. Kasu hori administrazio prozesuarekin batera eta Ustelkeriaren aurkako Fiskaltzak eskatuta aztertuko da. Agenteek informazio ugari konfiskatu zuten, eta orain xeheki aztertu da.
‎Abenduaren 8an, animaliak zaintzeko ustiapenari, garraioari, esperimentazioari eta sakrifizioari buruzko arau berria jarri zen indarrean, bai eta arau hauste eta zehapenen araubide komuna ere, animaliak betetzen direla bermatzeko. Arau horrek Administrazioak EBko kide ez diren estatuetatik edo estatuetara animaliak esportatu eta inportatzeko duen zehatzeko ahala arautuko du, arreta eta zainketari dagokionez, eta esperimentaziorako eta beste helburu zientifiko batzuetarako erabiltzen diren animaliei dagokienez.
2008
‎Bat espezie exotiko inbaditzaileen alerta eta kontrol zentroa sortzea da. Ingurumen Ministerioak koordinatuta, erakunde horrek administrazioen informazio eta jarduera guztiak zentralizatuko lituzke espezie inbaditzaileak atzeman eta kontrolatzeko. Era berean, ekologistek espezie horien merkataritza eta edukitzea debekatzearen alde egiten dute.
‎Lege horrek, bere xedapen gehigarrietako batean, Gobernuari agindu bat ematen dio legez “online” jokoaren jarduera arautzeko eta jarduera hori kontrolatzeko eta tributatzeko neurriak zehazteko. Agindu horrek administrazio lizentziapean jarduteko betebeharra dakar, eta hori erronka handia da gaur egun Espainian Interneten libreki diharduten “online” kasinoentzat. Adingabeen babesa Bileran nabarmendu zen babes berezia eman behar zaiela sektore ahulei, hala nola adingabeei edo jokoarekiko mendekotasun arazoak dituzten pertsonei.
2009
‎Kalte horien ordaina gehienez zenbatekoa izango den, hori Administrazioak finkatzen du: biktimei dagokien kopuru gehienezko bat jartzen du (gorputzean kalteak eragiten direnerako), eta berdin hondamenari dagokionez ere (ondasunei kalte egiten zaienerako).
2010
‎Ondorioz, zenbat eta gutxiago bertaratu izapide baten kudeaketa, orduan eta hobeto herritarrarentzat, eta, beraz, egoera egokiena telematikoki osatu ahal izatea da. Asko aurreratu da norabide horretan Administraziokoak ez diren eremuetan, hala nola on line banka eta merkataritza elektronikoa, eta nik uste dut lehenago edo geroago metodo berak aplikatuko direla zerbitzu publikoaren esparruan. Horren adibide bat Zerga Agentzia da:
2011
‎Informazio bolumen guztia informazio sistema integratu batean kudeatuko da, Naturako Datu Bankua izenekoan, inbentarioko informazioa aztertu, integratu eta zabaltzeko. Datu horietako asko geografikoak dira, eta, beraz, sistema hori administrazioen informazio geografikoko gainerako zerbitzuekin integratuko da. Halaber, Natur Ondarearen eta Biodibertsitatearen egoerari eta bilakaerari buruzko urteko txostena egingo da, bai eta ondare hori egoera onean mantentzeko eta hartutako politika nagusiek lortutako emaitzak ebaluatzeko hartutako ekimenei buruzkoa ere.
2013
‎Ohitura hori alde batera utz daiteke, eta kafea edari horiek saltzen dituen makinaren batean hartu, eta horrek gastua %50 inguru murrizten du. Bisita horiek kendu ere egin daitezke, eta denbora hori administrazio eta banku gestioetan edo liburu on baten irakurketan erabili. Horrek lagundu egiten du gogamenari eusten eta lan profesionaletatik minutu batzuk deskonektatzen.
2016
‎lehenengo hirurak izterrean gertatzen dira eta azkenak besoan. Zalantza gainerakoaren inguruan sortzen da, eta horren administrazioa 15 eta 18 hilabete bitartean gomendatzen da. Non eman:
2019
‎Horren irudikapena, beraz, hondarrezkoa eta ez oso uniformea da autonomia erkidegoen artean, eta ez du araudi argirik. Eskola Erizainaren Estatuko Plataformak behar hori administrazio publikoei helarazi nahi die, egoera hori batera aztertzeko eta gure osasun – eta hezkuntza sistemako «gainditu gabeko ikasgai handi» hori gainditzeko beharrezko pausoak emateko. Diabetesak estaltzen ez duen premia handienetako bat, irudi horrekin batera, 1 motako diabetea kontrolatzeko (odoleko glukosa balioen neurketa, intsulina injektatzea, hipergluzemia edo hipogluzemia kasuetan eta abar), diabetea kontrolatzeko behar den laguntza izango litzateke.
‎Alerten kudeaketa informazioa trukatzeko sistema koordinatu baten bidez egiten da. Sistema horrek Administrazioaren maila guztiak lotzen ditu, autonomia erkidegoetatik Europako Batzordera, eta AESAN da harremanetarako gune nazionala. Hala, agintariek arazo bat sor dezaketen produktuei buruzko datuak igorri eta jasotzen dituzte, eta behar diren neurriak har ditzakete herritarrak babesteko:
2022
‎Abian jarri da ekimen zehatzen bat? Ez, hori administrazioek bakarrik egin dezakete, horiek baitituzte epidemiologia zaintzako datuak, elikadura arriskuak… Bada borondate politikorik horretan guztian inbertitzeko. Jakina, hori guztia kostatzen da.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia