Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 73

2001
‎Baliabide horien% 57 funts publikoetatik datoz, eta gainerako% 43 jatorri pribatutik. CONGDko lehendakari Marga Usanoren arabera, baliabideen gehikuntza hori administrazio autonomikoek eta toki administrazioek egindako ekarpenen pixkanakako hazkundeari zor zaio, Europar Batasunetik datozen laguntzen geldialdiari kontrajarrita. Usanok adierazi duenez, larrialdiko laguntzara bideratutako funtsak %11, 9 eta %8, 9 handitu dira aurten ekintza humanitariora bideratutakoak, “horrek ere islatzen du iritzi publikoaren erantzuna, larrialdi humanitario puntualetan laguntza ekonomikoa emateko motibazio handiagoa baitu”, gehitu zuen.
2002
‎Diotenez, gainera, maila onenean jarduteko, albaitari ofizialek goi mailako teknikari kualifikatuak eta independenteak izan behar dute, eta kualifikazio hori graduondoko prestakuntza espezializatuaren bidez lortu behar da. Prestakuntza hori administrazio eskudunek eman dute, EBk ezarritako baldintzetan oinarrituta. Halaber, jardunaldiek ondorioetan azpimarratzen dute ikuskapen eginkizun horiek ahalik eta hobekien betetzeko, eskuliburu espezifikoak egin behar direla, albaitari ofizialentzat egokiak diren prestakuntza programak eta prestakuntza programak, eta haragien segurtasunaren ardura establezimendu ekoizleena da.
‎Era berean, urtarrilaren erdialdetik aurrera, aurreko astean inauguratutako Senideen Egoitza berriari buruzko informazio guztia izango du. Alonsok aurreratu duenez, datorren urtean hitzorduak azkartzeko asmoa dago “osasun zentroen bidez hitzorduen programa telematiko bat abian jartzeko, eta programa hori administrazio unitatearekin harremanetan egongo litzateke, eta erabiltzaileari hitzordua berehala baieztatzeko aukera emango dio”.
2003
‎Nafarroako Gobernuak foru dekretu bat onetsi du, eta horren bidez, janari enpresak (ostalaritza, harategiak eta supermerkatuak) elikagaien manipulatzaileen prestakuntza erantzukizunaren berri eman du. Orain arte, eskumen hori administrazio publikoei zegokien.
‎Euskararen ikaste prozesuak nola baita eskaintza birdefinitu/ egokitu eta euskararen erabilera ahalbidetuko duten egitasmoekin uztartu behar ditugu. Era berean, euskara ikastera hurbiltzen diren pertsona helduen konpromisoa eta ahalegina saritzeko (ezagutzeko) mekanismoak ere ezarri behar ditugu (lo rtutako mailaren eta asistentziaren arabera beka sistemak, ikasten segitzeko erraztasunak, zertifikazio sistema homologatuak —sarean lortutako mailak titulu bat eskuratzeko aukera ez ezik titulu hori administrazioek onartzeko bidea ere eginez, hartarako, kontrol mekanismoak ezarriz—, e.a.), sektorea sustatzeko zein ezagutzera emateko nola baita herritarrak euskara ikastera bultzatzeko kanpainak, e.a. antolatzea komenigarria ez ezik ezinbestekoa ere badira.
2004
‎Borondatezko jurisdikzioaren arauak ordezko moduan aplikatuko dira Erregistroaren jardunean sortutako arazoetan, kusteko ezintasunaren ondorioz. Aplika baldin eta arazo horietarako erregelamenduan konponbiderik ez badago, gehiegizko kasuismotik ihes egiteko nahiaren ondorioz edo arazook aurreizio hori Erregistroko jarduera publikoaren izaera bereziarekin bat dator, eta jarduera hori eta estatuak duen ohiko administrazio jarduera oso ezberdinak dira; azken hori administrazio zuzenbideak arautu du eta administrazio auzibideetarako jurisdikzioari dagokio. Erregistroko jarduera publikoaren helburuak dira, zuzenbide erkidearekin
‎Ezbairik gabe, iritzi zorrotzekoa da gai honetan Koldo Izagirreren epaia: . Irakaskuntzan ari da gertatzen, ikastola euskalduna, nazionala eta aurrerazalea izan behar zuenak porrot egin du, irakaslea burokrata bilakatu delako, eta hori administraziotik bertatik eragindako kaltea da. Irakaskuntza ez da besteak bezalako lanbidea, eta idaztea ere ez?. 462
2005
‎Alabaina, zergatik erabaki da langileen partizipazio handiagoa? Operazio hori Administrazio Kontseiluaren plangintzaren barruan txertatua dago: era horretan, kapitalean partizipatzeko planetik kanpo zeuden langileei parte hartzeko atea ireki die.
‎Gainerako kasuetan, Erregistroko titularren eta Administrazio jardulearen arteko akordioa behar da; akordio hori administrazio aktaren bidez egin behar da. Administrazioak akta horren ziurtamendu honen 2 artikuluan ezarri bezala, dela eskritura publikoaren bidez.giri egokia emango du, dela erregela
‎María Jesús San Segundo Hezkuntza eta Zientzia ministroak uste du BPGaren gaineko Espainiako hezkuntza gastua Europako batezbestekora hurbiltzen saiatu behar dela, “erreferente logikoa” baita, eta hori administrazio guztien artean adostu da, baita hori lortzeko epea ere. Espainiako BPGren gaineko gastua %4, 9tik %4, 4ra jaitsi zen azken urteotan; Eurostaten datuen arabera, Europako batez bestekoa %4, 9koa da.
‎Lehenengoa sisteman parte hartzen duten operadoreek egindako autokontrolean oinarritzen da, eta bigarrena, berriz, kanpo kontrol batean, edo erakunde independente baimendu batek, edo administrazio organo edo erakunde publiko batek. Sistema hori administrazio publikoak nekazaritzako elikagaien kalitatearen arloan dituen eskumenen esparruan egin ditzakeen kontrolekin osatzen da. Kontrol horiek operadoreei nahiz baimendutako kontrol eta/ edo ziurtapen independenteko erakundeei buruzkoak izan daitezke.
‎Lehenengo bi formulak dira erabilienak, nahiz eta 1999ko urtarrilaren 14an indarrean jarri zen Administrazioarekiko Auzietarako Lege berriak ospitale publiko batean zabarkeria medikoa izan duten pertsonak bide penaletik edo administrazioarekiko auzi-bidetik errekurritzera behartzen dituen. Bide hori Administrazioaren erantzukizunera mugatzen da, eta inoiz ez medikuen edo osasun langileen erantzukizunera, motela izaten da, eta are garestiagoa, prokuradore bat erabili behar delako. Oro har, heriotza edo lesio larriak gertatzen direnean, bide penalera jotzea gomendatzen da, azkarra eta merkea delako eta kaltetuak nahi duena lor dezakeelako, dela profesionalarentzako desgaikuntza eta/ edo espetxea.
2006
‎Hala eta guztiz egin dena hainbat euskaldun kontzienteren ahaleginari esker izan da, bainan garbi esan behar da: ahalegin hori administrazioaren inertzia linguistikoaren hesiari aurre egin behar izan dio.
2007
‎...gainera, atzerritar hori Espainian modu irregularrean badago, edo baimenik gabe, agiririk gabe edo agiri irregularrarekin lan egiten, dela pertsonak zilegi ez den moduan trafikatzearen, dela legearen aurkako immigrazioaren, dela lan eskua zilegi ez den moduan trafikatzearen, dela beharrizan egoeraz abusatu eta prostituzio esplotazioaren biktima, kalteduna edo lekukoa izateagatik, orduan atzerritar hori administrazio erantzukizunetik askeguntzaileak, edo atzerritarra polizia fun geratu ahal izango da. Halaber, atzerritarra ez da kanporatuko, baldin eta horrek agintari eskudunei salatzen badie zein diren trafiko horren egile edo latzionario eskudunekin elkarlanean eta lankidetzan aritzen bada atzerritartasun arloan, oinarrizko datuak edo lekukotasuna emanez, hala denean, egile horien aurkako kasuan kasuko prozesuan.
‎Ekainaren 28ko 44/ 1967 Legeak ezarritakoarekin bat etorriz, lege aitorpena eskatzean, jabetza titulartasuna hirugarrenen izenean izan arren, ondasunlijio erakundeek, edo, eskualdaketa era higiezinen jabe direla adierazi duten erbat eragingarria izan dadin, erregistro publikoan jaso beharreko beste ondasun batzuen jabe direla esanbidez adierazi duten erlijio erakundeek, eta ondare adierazpen hori Administrazioan azaldu erakundeek, euren ondare egoera legez ondoren lege honetan ezarritakoaren arabera inskripzioa eskatu duten erlijiotatu ahal izango dute, urtebeteko epean. Horretarako, erlijio erakundeek agiriak ekarri dituzte, tartekatutako pertsonen izenean zein ondasun izan etagokiela aitortzeko, edo erlijio erakunde ondasunon jabetza erakundeei eurei daek beste edozein lege prozedura erabiliduan justifikatzeko, jabetza tituluak Ja dute, ondasun horien gaineko jabetza eurei dagokiela behar den mobetza Erregistroan inskribatzea lortu arte; orobat, halako erakundeek salbuetsita izango dituzte mota guztietako zerga, tasa eta arielak, helburu hori lortzeko egin beharreko eskualdaketa, agiri edota jardunak karga ditzaketenak.
‎Bartzelonako egoitzako erregistroa Atzo, Polizia Nazionaleko agenteek eta funtzionario judizialek Mutua Universal en egoitza erregistratu zuten egun osoan, Bartzelonako Tibidabo etorbidean, konde hiriko 21 Instrukzio Epaitegiak aginduta. Kasu hori administrazio prozesuarekin batera eta Ustelkeriaren aurkako Fiskaltzak eskatuta aztertuko da. Agenteek informazio ugari konfiskatu zuten, eta orain xeheki aztertu da.
2008
‎2 Sozietate partaidetzen gain eskubide erreal mugatuak eratzen direnean, hori administrazio organoari jakinarazi behar zaio, eskubideok eratzeko agiri publikoa bidaliz.
‎3.Bazkideetatik edozeinek azter dezake liburu erregistroa, eta liburu hori administrazio organoak egin eta zaindu behar du.
‎1 Aurreneurrizko idatzoharra egingo da Kontrol Batzordeak emandako ziurtagiriaren bidez; horrez gain, ohar bat jarriko da, ziurtagiri hori Administrazio eskudunari aurkeztu zaiola egiaztatzeko.
‎Funtsa eratzeari buruzko idazkuna egin eta hurrengo lau hilabeteetan ez bada egiaztatu funts hori administrazio erregistroan inskribatu dela, edota errekurtsoa ez bada jarri esan-bidez zein isiltasunaren bidez ezezkoa eman duen ebazpenaren kontra, idazkuna iraungiko da, eta ofizioz ezereztu daiteke, bazter oharra eginda. Errekurtsoa jarri bada, hori ere bazter oharraren bidez agerraraziko da.
‎Behin Aurrekontuen Legea onetsi eta gero, betearazpen fasea hasten da eta fase hori Administrazioari dagokio, aurrerago esan bezala. Hala eta guztiz ere, gerta daiteke ekitaldiaren barruan gastu berriak sortzea, eta Gorte Nagusiek esku hartu behar izatea, hasierako aurrekontuak aldarazten dituzten legeak emanda.
‎Horrenbestez, kasuan kasuko karga ezarri behar da, alderdiek euren arteko negozioari emaniko itxura juridikoa gogoan izan gabe. Teoria hori Administrazioak berak erabili du. Guztiarekin ere, teoria horren erabilerak dakartzan ondorio negatiboak ikasgai honen hasieran ikusi genituen:
‎Tasaren kasuan, egitate hori Administrazioaren jardun zehatza da, pertsona jakin batentzat onura edo abantaila berezia dakarren edo pertsona hori bereziki ukitzen duen jarduna (adibidez, obrak egiteko behar den lizentzia Udalak ematea). Kontribuzio berezien kasuan, aldiz, administrazio jardunak pertsona talde zehatz batzuei dakarkie onura berezia (ulerbidez, kale bateko argiak instalatzen direnean).
‎Irizpidea aplikatzeko modukoa denean, zehapena handituko da %15etik %50era arteko ehunekotan. d) Ikuskatze jardunean interesatuak erakutsitako laguntza zintzoa. Laguntza hori Administrazioak ezagutzen ez zituen datuak borondatez ematean datza, zorra gehitzeko edo beste subjektu pasiboen egoera erregularizatzeko. Irizpide hori aplikatzeko modukoa denean, zehapena gutxituko da %10etik %30era arteko ehunekotan.
‎Taxu berean, eragingarria izan dadin, likidazioa subjektu pasiboari jakinarazi behar zaio, horrek, nahi izanez gero? egintza hori administrazio bidean edo, gerogarrenean, Administrazioarekiko auzietan aurkara dezan.
‎Horrela, ondasun horien salmentatik lortutako diruarekin Administrazioak prestazioa kobratzen du. Kasu hori administrazio autobabesaren agerpen argia da; izan ere, Administrazioak auzitegien esku hartzerik gabe gauzatu eta burutu ahal du exekuzio prozedura zordunaren aurka. Dena den, Administrazioak ezin ditzake ondasun eta eskubide enbargatuak besterendu likidazio egintza irmoa izan arte, autobabes hori mugatuz.
‎Horrez landara, Administrazio zuzenbidea aplikatzeko, nahitaezkoa da alderdietarik bat Administrazioa izatea, eta horrek herri erakunde gisa jardutea, hau da, beraren onurabide eta pribilejioak erabilita. Ildo horretatik, Administrazioak Herri zorra jaulkitzen duenean, herri erakunde gisa dihardu, alegia, ez dago norbanakoen parean; ondorenez, Administrazio zuzenbidea arazorik gabe aplika daiteke, eta kontratu hori administrazio kontratutzat jo daiteke.
‎Prozedurak bat baino gehiago izan daitezke, kasuan kasuan. Gainera, prozedura hori alderdien aurkakotasunean gauzatutako prozesuarekin parekatu nahi izan da; hala ere, hori ezinezkoa da, prozedura hori Administrazioak hasi, bultzatu eta erabakitzen duelako.
‎Komunikazioen sekretua Administrazioari laguntzeko eginbeharrari gailentzen zaio; hortaz, sekretu hori hautsiz lorturiko frogak deusezak izango lirateke edozein prozeduratan. Antzekoa gertatzen da intimitaterako eskubidearekin; eskubide hori Administrazioari laguntzeko eginbeharrari jarri zaion muga orokorra da.
‎Azkenik, Konstituzioak lanbide sekretua babesten du, auzitegiei begira (24 art.); hortaz, are arrazoi gogorragoak daude sekretu hori Administrazioari dagokionez babesteko. Sekretu horien menpe sartzen dira, batetik, ondare izaera ez duten datu pribatuak, baldin eta datuok profesionalen bezeroen ohore eta intimitatea ukitzen badituzte; bestetik, aholkularitza eta defentsa eginkizunak egikaritzean, profesionalek jakin ahal dituzten datu isilpekoak.
‎Oker materiala, aritmetikoa edo egitezko okerra duen egintza aurkaratuz gero, egintza eteten da bermerik eskaini gabe. Zehapenak aurkaratzen direnean ere, egintza etenda geratzen da, zehapen hori administrazio bidean irmoa izan arte. Azkenik, eduki ekonomikorik gabeko egintzen kasuan, ekonomia administraziozko auzitegiak egintzaren etetea agin dezake.
‎Telebistaren lagun mina denari nekeza eta asper garri egiten zaio orrialde pare bati aurre egitea, eta zer esanik ez,, literatura? hori Administrazioak sortua bada. Hortik datoz enpresa pribatuen saioak herritar gazte horiek irudien eta soinuen bidez erakartzeko.
‎Argibide hori emateko, egileak Diputazioaren inprimaki ofizialeko zerrenda bat erabili zuen. Zerrenda hori administrazio zibilari zegokion, eta ez elizaren administrazioari. Hau da:
‎A Mesak ez du horretarako eskumenik. Ezin du zigortu, hori administrazio publikoari dagokio. A Mesak txostenak osatzen ditu urraketa kasuekin.
‎dela esan zuen Rodolfo Ares PSE EEko Antolakuntzarako idazkariak. Konpetentzia hori administrazioen artean partekatzen dela eta, hortaz, Jaurlaritzak ez duela eskumen osoa izango.
2009
‎Gai honen inguruko borrokarik ia ez dago Araban, eta Bizkaian lehen bazegoen, baina orain asko moteldu da. Azken finean familia daukagu, lana... ezin dugu urteetan borrokan aritu eta hori Administrazioak ondo daki; errausketaren alde daudenek denbora beti euren alde dute. Bestalde, Nafarroako jendea hurbildu zaigu, baina zoritxarrez, oraingo zatiketarekin nafarrek ezin dute sinatu.
‎Logikoki, antzeko lanpostuetan hizkuntz eskakizuna berdina izango da Administrazio Publikoetan, baina derrigorrezko data errealitate soziolinguistikoa kontuan hartuz galdatuko da, eta hori Administrazio bakoitzaren lurralde eremuari dagokion derrigortasun indizetik aterako da; aipatu indizea kalkulatzeko euskal hiztunen kopurua eta elebidun hartzaileen erdia gehitzen dira.
‎Kalte horien ordaina gehienez zenbatekoa izango den, hori Administrazioak finkatzen du: biktimei dagokien kopuru gehienezko bat jartzen du (gorputzean kalteak eragiten direnerako), eta berdin hondamenari dagokionez ere (ondasunei kalte egiten zaienerako).
‎Eskopetako ohiko ehiztariek egindako adierazpenei eta agertu diren informazioei zenbait puntualizazio egin nahi izan dizkiote sare bidez ehizatzen duen usazale taldeak. Usazaleek adierazi dutenez, “ez da gure ardura Iarmendiko eskopeta ehiza arautzen duten legeak eta arauak ez idaztea ez betearaztea ere, hori Administrazioak bakarrik egiten ahal duen lana da, Udalak, Nafarroako Gobernuak…”. Usazaleek egiten duten lana Etxalarko Udalak ekonomikoki errentabilizatzen duela diote, “sare inguruetan sortutako postuak subastatuz eta hori beti lagundu dugu eta lagunduko dugu, etxalartarrak garelakoz eta denontzat mesedegarria delakoz”.
‎Espainiako Gobernuak ekainean iragarri zuen Torturaren Prebentziorako Tresna Herriaren Defendatzailearen erakundearen barruan eratuko zuela. Hau da, erakunde hori administrazioaren esku egotea nahi du Espainiako Gobernuak.
2010
‎Protesta ekimen hori administrazioei eta ardoaren sektoreko komertzialei egiten dieten abisu bat baino ez dela ohartarazi zuen Pedro Cadarso UAGN Nafarroako Nekazarien Elkarteko kideak, kalitatezko mahatsa ekoitzi arren, dagokiguna ordaintzen ez digutelako. Gauzak aldatu ezean kalitate txarragoko ardoa egin beste erremediorik ez dutela izango esan zuten bildutakoek.
2011
‎LSHINren beste funtzio bat da Laneko Segurtasunaren eta Osasunaren Batzar Nazionalaren (LSOBN) idazkaritzarena. Batzar hori administrazio publikoen kide anitzeko organo aholkularia da prebentzio politikak garatzeari dagokionez, eta laneko segurtasun eta osasun arloan parte hartze instituzionalerako organoa.
‎Informazio bolumen guztia informazio sistema integratu batean kudeatuko da, Naturako Datu Bankua izenekoan, inbentarioko informazioa aztertu, integratu eta zabaltzeko. Datu horietako asko geografikoak dira, eta, beraz, sistema hori administrazioen informazio geografikoko gainerako zerbitzuekin integratuko da. Halaber, Natur Ondarearen eta Biodibertsitatearen egoerari eta bilakaerari buruzko urteko txostena egingo da, bai eta ondare hori egoera onean mantentzeko eta hartutako politika nagusiek lortutako emaitzak ebaluatzeko hartutako ekimenei buruzkoa ere.
2012
‎Norbaitzuek, eratuta edo eratze bidean dauden sozietateetatik edozeinen egitezko edo zuzenbideko administratzaile gisa, pertsona, organo edo erakunde ikuskatzaile edo gainbegiraleen jarduna ukatzen edo eragozten badute, sozietate hori Administrazioak ikuskatu beharrekoa denean edo Administrazioak ikuskatu beharreko merkatuetan jarduten duenean, orduan, halakoei sei hilabetetik hiru urte arteko espetxealdi zigorra edo hamabi hilabetetik hogeita lau arteko isuna ezarriko zaie.
2013
‎Baina kasu hauetan, aukera horren aurretik jokatu du gobernuaren ordezkaritzak. Udaletan hartutako erabakien aurkako helegiteak jarri ditu, eta hori administrazio auzi bat da. Bide hori aukeratu izanaren atzean ez dago pilota Euskal Herriko auzitegietara pasatzeko asmoa?
‎EAEn kooperatibek bete behar dituzte Kooperatiben Erregistroko legeak ezarritako arauak. Erregistro hori Administrazio Publikoko parte da eta objektibotasun eta neutraltasun printzipioen pean jarduten du. Gure esperientzian oinarrituta, hauxe baiezta dezakegu:
‎Ohitura hori alde batera utz daiteke, eta kafea edari horiek saltzen dituen makinaren batean hartu, eta horrek gastua %50 inguru murrizten du. Bisita horiek kendu ere egin daitezke, eta denbora hori administrazio eta banku gestioetan edo liburu on baten irakurketan erabili. Horrek lagundu egiten du gogamenari eusten eta lan profesionaletatik minutu batzuk deskonektatzen.
2014
‎Hala ere," malgu" jokatuko dutela argi utzi gura izan du Jagoba Zallo Munduko Medikuak gobernuz kanpoko erakundeko zuzendaritzako kideak. Bilboko Bailen kalean drogen zaintzapeko kontsumo gela kudeatzen du erakundeak, eta ixteko asmoa adierazi dute," zerbitzu sozial hori administrazio publikoak eskaini behar duelako". Joan den irailean hartu zuen Munduko Medikuak erakundeak erabakia, Espainian egindako batzar batean.
‎Bestalde, aurten hirugarren aukera bat dago PFEZeko kuotaren %0, 7 zertarako erabili erabakitzeko: Eliza Katolikoaz eta interes sozialeko elkarteez gain, diru hori administrazioaren esku utz dezake zergadunak, hark kudeatutako" helburu orokorrak" betetzeko. Foru Aldundiaren esanetan," galdera berriak hobeto islatzen du administrazioak izan behar dituen harremanak elkarte sozial eta erlijiosoekin", eta" neutraltasun jarrera" azpimarratzen du.
2015
‎Eta beste hainbat kontu. Badagosentsazio hori administrazioan, eta ez dakit tapoi bat sortzera goazen... Hau esan nahi nuen, eazuei hortik zer bururatzen zaizuen.
2016
‎Presio soziala beharrezkoa, ezinbestekoa zela ikusi zuten. Eta, horregatik, saiatu ziren presio sozial hori administraziotik ere antolatzen eta, horrela, aurrekontu parte hartzaileak asmatu zituzten (beste eztabaida bat da ea lortu duten bilatzen ari ziren hori, baina tira).
2017
‎1·· Udal batek kiroldegi batean kirol jarduerez gozatzeko aukera ematen die bertako bizilagunei, prezio jakin bat ordainduta. Harreman juridiko hori administrazio kontratu bat al da. Zergatik?
‎Deialdi horretan, prozeduran parte hartzeko baldintzak eta epeak agertzen dira, bai eta inte resa duten herritar guztiek etxebizitza bat lortzeko bete beharreko gainerako datu guztiak ere. Egintza hori administrazio egintza al da?
‎Deialdi hori administrazio egintzatzat jotzen da, halakotzat hartzeko bete beharreko baldintza guztiak betetzen baititu: aldebakarreko borondate adierazpena da, administrazio zuzenbideari lotuta dago eta administrazio ahala du horretarako (autonomia erkidegoak esleitua du kasu honetan); deialdian zehaztuta dago zein den parte hartzeko eta etxebizitza lortzeko jarraitu beharreko prozedura; ez ditu Konstituzioa eta legeak urratzen; eta dagokion aldizkari ofizialean argitaratu da, egintza hainbat pertsonari zuzendua delako eta publikotasun printzipioa errespetatu behar delako, etxebizitzak esleitzeko prozeduran parte hartzeko interesa duten guztiek aukera berdintasuna izan dezaten.
2018
‎kalea berreskuratzea. Aldarrikapen hori administrazio publikoari egin diote. " Alde Zaharrean lekuak oso mugatuta daude.
‎Aintzat hartu behar da teknika honek sektore pribatuan duela bere jatorria, eta Administrazioan erabili ahal izateko horren ezaugarriak kontuan hartu behar direla; era berean, herritarrak ez dira bezero soilak Administrazioarekin jarduten dutenean. Horregatik, Bezero Misteriotsuaren Teknikaren deskribapena egiteaz gain, proposamen bat landu da teknika hori Administrazioaren zerbitzu hizkuntzaren ebaluazioan erabiltzeko.
‎Sareen arteko banaketari heldu dio Arrate Agirre Eskoriatzako irakasleak, hori delakoan desorekaren oinarrietako bat: «Arazoa da 4.000 biztanleko herri batean bi eskola daudela diru publikoarekin bizi direnak; ez du inolako zentzurik; arazo hori administraziotik dator».Desoreka ez da ikastetxeetara mugatzen, nolanahi ere. Irakasleek gaineratu dute horri erantzuteko beharra zabalagoa izan behar dela.
2019
‎Lehen komentatu dugun moduan, Administrazio zehatzaileak material hori ken diezaioke arau hausleari (HESLO 19.2 art.), irudi eta datuen arau haustearekin harremanetan, hori administrazio atzematea edo administrazio bahiketa litzateke eta EK-k, 20.5 artikuluak epai erakundeei ematen die ahalmen hori (argitalpenak, grabazioak eta beste informazioak atzemateko ahalmena), ez Administrazioari, eta Konstituzio Auzitegiak argi utzi du askotan atzemate hori epaileen ebazpen baten bidez egin behar dela eta guztiz debekatuta dagoela administrazio atzematea edo administrazio b...
‎Horren irudikapena, beraz, hondarrezkoa eta ez oso uniformea da autonomia erkidegoen artean, eta ez du araudi argirik. Eskola Erizainaren Estatuko Plataformak behar hori administrazio publikoei helarazi nahi die, egoera hori batera aztertzeko eta gure osasun – eta hezkuntza sistemako «gainditu gabeko ikasgai handi» hori gainditzeko beharrezko pausoak emateko. Diabetesak estaltzen ez duen premia handienetako bat, irudi horrekin batera, 1 motako diabetea kontrolatzeko (odoleko glukosa balioen neurketa, intsulina injektatzea, hipergluzemia edo hipogluzemia kasuetan eta abar), diabetea kontrolatzeko behar den laguntza izango litzateke.
‎Garbi esan beharra dago, ordea: aurreiritzi hori administrazioa euskalduntzen hasi baino lehenagotik dator, eta egingo nuke maskaraturiko garbizaletasuna dagoela horren guztiaren atzean: zaindu dezagun euskara, kutsatu gabe, bere izaera txit aratzean.
2020
‎Gainera, azaldu dute enpresak aurreikusi duela isuri likidoak% 70 handituko direla, hau da, 11.300 metro kubikotik 19.240 metro kubikora, eta azken bolumen hori isuri ahal izateko baimena eskatuko duela. Bestalde, esan dute enpresaren jardueraren ondorioak enpresak berak aztertzen dituela hiru urterik behin, hori administrazioak egin beharrean.
2022
‎Abian jarri da ekimen zehatzen bat? Ez, hori administrazioek bakarrik egin dezakete, horiek baitituzte epidemiologia zaintzako datuak, elikadura arriskuak… Bada borondate politikorik horretan guztian inbertitzeko. Jakina, hori guztia kostatzen da.
‎Momentuz, aktbibismo hori administrazioaren euskalduntzeari eragiten ari zaio, baina, zabalik diren auzibideei erreparatuta, agerikoa da beste eremu batzuetara ere hedatu daitekeela.
‎Momentuz, aktbibismo hori administrazioaren euskalduntzeari eragiten ari zaio, baina, zabalik diren auzibideei erreparatuta, agerikoa da beste eremu batzuetara ere hedatu daitekeela.
2023
‎Ados nago administrazioak euskarazko arreta bermatu behar duela. Beste gauza bat da arlo batzuetan antolaketa arazoak izatea, baina hori administrazioaren beraren arazoa da, eta ez litzateke horren ardura langileen gain jarri behar, eskatzen zaizkien eskakizunetan.
‎Bada, laikotasunean, segregazioari aurre egiteko neurrietan, hizkuntza proiektuetan... Gero horiei jarraipen bat egin behar zaie, eta jarraipen hori administrazioak egin behar du. Betebeharrak betetzen diren momentuan izango gara denok Euskal Hezkuntza Zerbitzu Publikoaren parte; denak, edo batzuk.
‎Erakunde publikoak hiru laguntzaren bidez eman zion diru hori enpresari, Parter Capital inbertsio funtsaren menpe egon zen garaian. Diru-laguntzen oinarriak bete ez dituenez, diru hori administrazioari itzuli lioke une honetan likidazio prozesuan dagoen enpresak. Eta hori abagune bat da, San Andresen ustez:
‎Behin Aurrekontuen Foru araua onetsi eta gero, aurrekontuak betearazteko fasea hasten da eta fase hori Administrazioari dagokio, aurrerago esan bezala. Hala eta guztiz ere, gerta daiteke ekitaldiaren barruan gastu berriak sortzea, eta Batzar Nagusiek berriro esku hartu behar izatea, hasierako aurrekontuak aldatzeko foru arauak emanda:
‎Interesduna ebazpena betearazteko emandako egintzekin ados ez dagoenean, betearazpenaren aurkako errekurtsoa aurkeztu ahal izango du. Baieztapen hori ikusita, badirudi ezin dela errekurtsoa erabili Administrazioaren jarduterik ez dagoenean edota ebazpena ez denean betearazi, Administrazioak ebazpena betearazteko egintzak hilabeteko epean jakinarazi behar dituela (TFAOen 244.3 artikulua) dakigun arren, ebazpena hori Administrazioaren erregistroan sartu denetik aurrera.
‎Tasaren kasuan, egitate hori Administrazioaren jarduketa zehatza da, pertsona jakin batentzat onura edo abantaila berezia dakarren edo pertsona hori bereziki ukitzen duen jarduketa (adibidez, obrak egiteko behar den lizentzia Udalak ematea). Kontribuzio berezien kasuan, aldiz, Administrazioaren jarduketak pertsona talde zehatz batzuei dakarkie onura berezia (ulerbidez, kale bateko argiak instalatzen direnean).
‎Finantza zaintza zaintza egoera horretatik batetik hasten zen eta egoera hori Administrazioarekiko Auzibideko Probintzia Auzitegiak adierazi behar zuen, ebazpen baten bidez. Hortaz, zaintza espedientea judizializatzea zekarren. Zaintza espedientea Ogasun Delegatuak hasten zuen, egoeraren berri zuenean, udalaren hartzekodunen batek salatzen zuenean edo herritar batek salatzen zuenean.
‎AEFJLOren 13 artikuluak zor publikoaren muga —gehiegizko defizitaren prozedurari buruzko protokoloaren arabera zehaztua— ez gainditzeko betebeharra ezartzen du, eta ezin du BPGaren %60 gainditu. Muga hori Administrazio publikoen artean banatuko da, eta %3koa izango da toki korporazio guztientzat. Ministroen Kontseiluak 2020/02/11ko bileran hartutako erabakiaren bidez, eta AEFJLOren 15 artikuluan ezarritakoarekin bat etorriz, aldirako zor publikoaren helburua finkatu da, eta honela zehazten da toki erakundeen sektorerako:
‎" Ezin du ahaztu udalbatza demandatzaileak kontrol horiek administrazio antolaketa publikoaren —Interes orokorren zerbitzura dagoena— Beharrezko batasun eta koordinazioaren ondorio direla. Antolaketa hori administrazioen sistema batek osatzen du, eta ez horien konkurrentzia hutsak, non koordinazioeta kooperazio printzipioek esanahi berezia duten herri administrazio ororen existentziaren arrazoi bakarra bermatzeko ezinbesteko tresna gisa: interes orokorretarako zerbitzua, eta interes orokor horiek, kasu zehatz honetan —Beste batzuetan bezala—, lurralde antolamendu ekonomiko estuak, gehiegizkoa den heinean, lurralde antolamendu ekonomiko hori" 465.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hori administrazio publiko 9 (0,06)
hori administrazio egon 4 (0,03)
hori administrazio bera 3 (0,02)
hori administrazio euskaldundu 3 (0,02)
hori administrazio bakarrik 2 (0,01)
hori administrazio bide 2 (0,01)
hori administrazio egin 2 (0,01)
hori administrazio egintza 2 (0,01)
hori administrazio erantzukizun 2 (0,01)
hori administrazio erregistro 2 (0,01)
hori administrazio eskudun 2 (0,01)
hori administrazio kontratu 2 (0,01)
hori administrazio organo 2 (0,01)
hori administrazio akta 1 (0,01)
hori administrazio atzeman 1 (0,01)
hori administrazio autobabes 1 (0,01)
hori administrazio autonomiko 1 (0,01)
hori administrazio auzi 1 (0,01)
hori administrazio auzibide 1 (0,01)
hori administrazio azaldu 1 (0,01)
hori administrazio bakoitz 1 (0,01)
hori administrazio ere 1 (0,01)
hori administrazio ezagutu 1 (0,01)
hori administrazio finkatu 1 (0,01)
hori administrazio guzti 1 (0,01)
hori administrazio hasi 1 (0,01)
hori administrazio ikuskatu 1 (0,01)
hori administrazio inertzia 1 (0,01)
hori administrazio informazio 1 (0,01)
hori administrazio itzuli 1 (0,01)
hori administrazio jarduketa 1 (0,01)
hori administrazio jardun 1 (0,01)
hori administrazio Kontseilua 1 (0,01)
hori administrazio lagundu 1 (0,01)
hori administrazio onartu 1 (0,01)
hori administrazio ondo 1 (0,01)
hori administrazio partekatu 1 (0,01)
hori administrazio prozesu 1 (0,01)
hori administrazio sistema 1 (0,01)
hori administrazio sortu 1 (0,01)
hori administrazio unitate 1 (0,01)
hori administrazio utzi 1 (0,01)
hori administrazio zerbitzu 1 (0,01)
hori administrazio zibil 1 (0,01)
hori administrazio zuzenbide 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia