Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 36

2000
‎aztertzea izango da eskuartean dugun helburua176 Aipatutako. Plan Pidal? horrek administrazio mailako ikaragarrizko aktibitatea piztu zuen, egitura berrien barruan burokraziaren hedapena funtsezko ardatza izanik. Dena prest zegoen ehun urte baino gehiago indarrean iraungo zuen legearen jaiotzarako, hezkuntza sistemari benetako izaera nazionala emango zion legearena hain zuzen.
2003
‎Espainiako Medikamentu Agentziak orduan erabaki zuen legez kanpo merkaturatutako botika bat zela. Hala ere, produktuak hilabetetan saltzen jarraitu zuen, telefonoz edo Internetez eskatzen zuten bezeroek Portugaldik jasotzen baitzuten zuzenean, eta horrek administrazio eskudunen ekintza zaildu zuen. “Orain, Espainian Xylokall 900 merkaturatzen da; Portugalen eta Alemanian, berriz, Algoxyll 500 saltzen jarraitzen dute, nahiz eta, publizitatearen arabera, bi produktuek osaera bera izan dezaketen”, dio FACUAk.
2005
‎Idatzohar eskabidearekin batera, jabariaren eta zamen erregistro ziurtagiria aurkeztuko da; eskabide horrek Administrazioarekiko Auzi Jurisdikzioaren Legean ezarritako izapideak izango ditu. Idazkuna egiteko, betiere, finkaren erregistro titularrari entzun behar zaio, baita, ziurtagiriaren arabera, eskubide eta zamen titular direnei ere; horrez gain, aurreko artikuluak aipatu kauzioa jarri behar da.
‎Administrazio agiriaren inguruko zehaztapen batzuk baino ez dira agertzen, berori baita inskribatzeko moduko titulu formala: agiri hori ale bikoiztuan egin behar da, hots, kasurik gehienetan jadanik ezarrita dagoena jaso da horrela (Hipoteka Erregelamenduaren 307 artikulua)?; horrez landara, agirian jasotako erabakiari dagokionez, erabaki horrek administrazio bidea agortu behar du, egintza jakinentzat beste zerbait ezarri denean izan ezik.
‎Horregatik, Ministroen Kontseiluak argi berdea eman zion Espainiako Turismo Kontseiluaren sorrerari. Kontseilu horrek Administrazioko hiru mailak eta enpresak bilduko ditu, eta sektorearen etorkizuna bermatzeko jarraitu beharreko estrategia komuna finkatu du. Montillak iragarri zuen Industriak 107 milioi euro (hasieran aurreikusitakoa baino 7 milioi gehiago) emango dizkiela udalei eta enpresei, turismo leku “helduak” suspertzeko.
2006
‎Legearen aginduak araudi bereziak erregulatuko dituen objektu guztiak jasotzen ditu, eta horrek hainbat produkturen publizitatea erregulatzen duten arauetara egiten du igorpena, hau da, produktuaren publizitate forma jakiteko, arau horretara jo behar da ezinbestean (osasun produktuak); ondorioz arauen aplikazioa zaildu egiten du. Bestetik, artikulu horrek administrazioa ahalmentzen du hainbat produkturen araudia erregulatzeko, eta publizitatearen arloan esku sartzen uzten dio bai erregelamenduen bidez, bai baimen sistemaren bidez, honako kasu hauetan, keten produktu, ondasun eta zerbitzuen publizitate jardueretan, eta, orobat, botika, produktu psikotropiko, droga, tabako eta edari alkoholdunen publizitatean besteak beste: pertsonaren osasuna, segurtasuna edo ondarea arriskuan jar ditza89.
‎Artikuluak (PLOren 8.3 art.) dituen alde txarren artean, klausula zehaztugabea aipa dezakegu. Klausula horrek administrazioak gauzatu (banatu) behar duen lehiaketa ona eta leiala printzipioa jasotzen duenean, ez da zehazten zer esan nahi duen: ea lehiaketa leial horrek iragarle eta lehiakideen artean izan behar duen, ala administrazioak enpresa publikoei lehentasuna eman liekeen pribatuen kaltetan aurretiko baimen horiek onartu behar dituenean (De la Cuesta, 1995:
2007
‎Ostalaritzan KAAEAPk kontuan hartzen ditu elikagaiak ekoizteko prozesu guztiak APPCCk Osasunaren Mundu Erakundearen (OME) onarpena du, elikagaiek transmititutako gaixotasunei aurrea hartzeko duen garrantziagatik, eta Codex Alimentarius Batzordeak hartu zuen elikagaien estandarretarako nazioarteko sistema gisa. Kontrol sistema integrala da, ordura arte ezagutzen ziren metodoak goitik behera aldatu zituena; izan ere, prebentzioan oinarritzeaz gain, elikagaiaren ekoizpen prozesu guztiak eta bakoitza aintzat hartzeaz gain, barrutik ere egin daiteke, langile guztiak inplikatuz eta horrek administrazioarekin duen lankidetza hobetuz. Haren ezarpena, elikaduraren sektoreko beste arlo batzuetan garatua, oso eztabaidatua izan da eta da ostalaritzaren munduan, eta legezko betebeharra da.
‎Abenduaren 8an, animaliak zaintzeko ustiapenari, garraioari, esperimentazioari eta sakrifizioari buruzko arau berria jarri zen indarrean, bai eta arau hauste eta zehapenen araubide komuna ere, animaliak betetzen direla bermatzeko. Arau horrek Administrazioak EBko kide ez diren estatuetatik edo estatuetara animaliak esportatu eta inportatzeko duen zehatzeko ahala arautuko du, arreta eta zainketari dagokionez, eta esperimentaziorako eta beste helburu zientifiko batzuetarako erabiltzen diren animaliei dagokienez.
2008
‎3 Sozietate anonimo europarraren kasuan, estatutuetan agerraraziko da sozietate horrek administrazio sistema monista edo duala aukeratu duen.
‎Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea bidezkotzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke, osorik ala zati batez?
‎Prozedura amaitzeko bigarren bidea ustezko ebazpena da eta halakoa dagoela ulertzen da, erreklamazioa jarri denetik urtebete igaro bada ebazpenik eman gabe; ustezko ebazpen horrek Administrazioarekiko auziak erabiltzea ahalbideratzen du. Halakoetan, ezin dira berandutza korriturik eskatu urtebetea igaro denetik ebazpenik gabe.
‎Bat espezie exotiko inbaditzaileen alerta eta kontrol zentroa sortzea da. Ingurumen Ministerioak koordinatuta, erakunde horrek administrazioen informazio eta jarduera guztiak zentralizatuko lituzke espezie inbaditzaileak atzeman eta kontrolatzeko. Era berean, ekologistek espezie horien merkataritza eta edukitzea debekatzearen alde egiten dute.
‎Lege horrek, bere xedapen gehigarrietako batean, Gobernuari agindu bat ematen dio legez “online” jokoaren jarduera arautzeko eta jarduera hori kontrolatzeko eta tributatzeko neurriak zehazteko. Agindu horrek administrazio lizentziapean jarduteko betebeharra dakar, eta hori erronka handia da gaur egun Espainian Interneten libreki diharduten “online” kasinoentzat. Adingabeen babesa Bileran nabarmendu zen babes berezia eman behar zaiela sektore ahulei, hala nola adingabeei edo jokoarekiko mendekotasun arazoak dituzten pertsonei.
2009
‎Uste izatekoa da horrelako ekimenak bultzatzea administrazioen eginbeharra direla; alta, egia arras bestelakoa da, administrazioen antolaketak ez die erantzuten herri behar horiei, bestelako interes, jasoago? batzuei baizik, eta proiektu horrek administrazioaren laguntza jaso badu ere eragile izan beharrean, atzetik eta uzkur mugitzen dira. Horregatik txalotzekoa da eskualdearen garapena eragin dezakeen proiektu hori.
2011
‎Baldintzapeko jaraunsleak ez badu fidantzarik ematen, administrazioa ustezko jaraunsleari emango zaio, horri ere fidantzapean; batak eta besteak ez badute fidantzarik ematen, auzitegiek beste norbait izendatuko dute, eta horrek administrazioaren ardura hartuko du bere gain, fidantzapean ere, eta fidantza hori jaraunslearen esku hartzearekin emango da.
‎PSOEk eta PPk adostutako erreformak Administrazio publikoen aurrekontuen orekaren diziplina ezarriko du, eta aldi berean, lege organiko berri batentzako esparru dokumentu bat adostu dute; horrek administrazio publikoen defizit estruktural orokorraren maximoa% 0,4an finkatuko du 2020tik aurrera.
2012
‎Autonomiak kontrolatzeko bitartekoak baziren legedian, eta gehiago izango dira joan den udan Konstituzioari atxiki zitzaion 135 artikulua garatzen denean. Aldaketa horrek administrazio publiko guztiei mugak jarriko dizkie defizitaren alorrean. Berez, Jaurlaritzari eta Nafarroako Gobernuari eragitea espero da, bi gobernu horiekin finantza alorreko harremanak eta neurriak alde biko akordioen bidez ezartzea aurreikusita badago ere.
‎Zerrenda hori baliogabetzeko arrazoia hautagaitzako ordezko baten adinean dago, 70 urte baino gehiago dituelako, eta horrek administrazio kontseiluko kide izatea galarazten dio.
‎Hori horrela, euskal kutxen legearen arabera, Kutxaren presidenteak, Xabier Iturbe EAJren hautagaiak, beste hautagaitza bat aurkez dezake, eta horrek administrazio kontseiluaren kontrola eman diezaieke EAJ, PSE EE eta PPri.
‎Legearen aginduak araudi bereziak erregulatuko dituen objektu guztiak jasotzen ditu, eta horrek hainbat produkturen publizitatea erregulatzen duten arauetara egiten du igorpena, hau da, produktuaren publizitate forma jakiteko, arau horretara jo behar da ezinbestean (osasun produktuak); ondorioz, arauen aplikazioa zaildu egiten du. Bestetik, artikulu horrek administrazioa ahalbidetzen du hainbat produkturen araudia erregulatzeko, eta publizitatearen arloan esku sartzen uzten dio bai erregelamenduen bidez, bai baimen sistemaren bidez, honako kasu hauetan, besteak beste: pertsonaren osasuna, segurtasuna edo ondarea arriskuan jar ditzaketen produktu, ondasun eta zerbitzuen publizitate jardueretan, eta, orobat, botika, produktu psikotropiko, estupefaziente, eta edari alkoholdunen publizitatean131.
‎Artikuluak (Publizitatearen Lege Orokorraren 5.3 artikuluak) dituen alde txarren artean, klausula zehaztugabea aipa dezakegu. Klausula horrek administrazioak gauzatu (banatu) behar duen lehiaketa ona eta leiala printzipioa jasotzen duenean, ez da zehazten zer esan nahi duen: ea lehiaketa leial horrek iragarle eta lehiakideen artean izan behar duen, ala administrazioak enpresa publikoei lehentasuna eman liekeen pribatuen kaltetan aurretiko baimen horiek onartu behar dituenean (De la Cuesta, 1995:
2013
‎Hastapenak ez ziren batere errazak izan. Guraso talde horrek Administrazioaren kontra borrokatu behar izan zuen beraien seme alaben eskubide linguistikoak bermatzeko eta gero institutua abian jarri zenean irakasleek material berri asko sortu behar izan zituzten garai horretan euskaraz zegoen materiala oso urria zelako.
‎2008 urteko irailean finantza krisia hasi zenetik, Lehman Brothers enpresaren porrotarekin eta subprimesen krisiarekin, herri garatuek ikusi dute nola beraien hazkunde ekonomikoak, enplegu tasak eta erosmen botereak behera egin duten eta nola langabeziak, prekarietateak eta behartasunak gora egin duten. Egoera horrek administrazio publikoen defizitak eta zorpetze tasak igoarazi ditu, gobernuak gerria estutzera behartuz. Austeritate politika horietan, lehentasun batzuk finkatu dira, hala nola jarduera ekonomikoa, enpleguaren sorrera ala gizarte politiken babesa.
2014
‎Kanpaina horretan, herritarren eta administrazioaren arteko harremana euskarazkoa izatea sustatu nahi dute. Errenta aitorpena euskaraz geroz eta jende gehiagok egiten duela, eta horrek administrazioa euskalduntzeko bidea errazten duela aipatzen du Udalak.
2015
‎Pisu handiena bezeroek osatuko zuten, eta ondoren zientzia, kultura eta ongitzako izaera elkarteetako ordezkariak izango ziren. Biltzar nagusi horrek administrazio kontseiluko ordezkarien erdia izendatzeko aukera luke. Aukeraketa sistema hark Nafarroako Kutxa gobernatzeko modua hankaz gora jar zezakeen.
2017
‎– Dokumentu honen bidez, egitate baten berri ematen dio edozein herritarrek administrazio organo bati, egitate horrek administrazio prozedura bat hastea eragin dezakeela iritzita.
2019
‎Alerten kudeaketa informazioa trukatzeko sistema koordinatu baten bidez egiten da. Sistema horrek Administrazioaren maila guztiak lotzen ditu, autonomia erkidegoetatik Europako Batzordera, eta AESAN da harremanetarako gune nazionala. Hala, agintariek arazo bat sor dezaketen produktuei buruzko datuak igorri eta jasotzen dituzte, eta behar diren neurriak har ditzakete herritarrak babesteko:
2020
‎485). Arau orokorra administrazio espedientea zigor prozesua hastean geldituta geratzea da eta zigor epaia dagoenean horrek Administrazioa lotuko du (Rebollo, Izquierdo, Alarcón eta Bueno, 2017: 158); adibidez, zigor epaiak (irmoak) frogatutzat dituen egitateek Administrazioa lotetsi egingo dute43, eta Administrazioak du aurretiazko moduan jardun prozesu penala ireki behar denean44.
‎Bien bitartean, hainbat kasu daudela Gipuzkoan, beste zenbait Bizkaian eta Nafarroan, Araban norbait hil dela... Datuak are gehiago aztoratzen du gizartea, eta aztoramen horrek administrazioetatik gomendatzen dituzten higiene neurriez gain, norberak bere buruari jartzen dizkion neurriak gehitzen dizkio; ia ia apokalipsiari aurre egiteko prestatzeraino.Supermerkatuetara joan besterik ez dago ikusteko herritarrak burua galtzen ari direla. erosketak egiten ari dira:
2021
‎Orain arte dohainik ziren autobideetan bidesariak dira ordaindu; Markel Olano Gipuzkoako ahaldun nagusiak autobideetan eta autobietan bidesariak ezartzea babestu du, eta gogorarazi Gipuzkoak jada erantzuten diola" Europako logika" horri. Haren arabera, ahalmen handiko bideak bidesarien bidez finantzatzen ez badira, zergen bidez finantzatuko dira, eta horrek administrazioarentzat zama handia sortuko du. Espainiako Gobernuak iragarri autobia guzietan bidesariak, 2024rako, jartzea aurreikusten duela.
‎Informazio horrek Administrazioa zuritzeko eta ‘talde armatuaren’ existentzia lurperatzeko adabakia dirudi.
2022
‎Erabateko aldaketa horrek administrazioaren esku hartzea eskatzen du, politika publikoen bidez, ingurumena zainduko duten eta Nafarroako gizarte osoarentzat elikagai osasuntsuak ekoitziko dituzten tokiko elikadura sistemak sortzeko. Eta sektorearen finantzaketak eredu aldaketa hori sustatzera jo luke, egoera zaila arintzera eta agonia luzatzera mugatu beharrean.
2023
‎Tributua da legean oinarritutako betebehar edo eginbeharra, azken horrek ordaintze ahalbidearen printzipioa errespetatu behar duela; hortik, ordea, ezin ondoriozta daiteke ekonomia ahalbidea zerga egitatearen karia denik. Argiago esateko, zerga egitatea gauzatzeak ez du tributu betebeharra sortzen, baina gauzatze horrek Administrazioak tributu prestazioa eskuratzea justifikatzen du, sarrera edo eskuratze hori lortzeko erabili behar diren prozedurak gorabehera. Egin eginean ere, sarrera hori lor daiteke osorik ala zati batezzerga egitatea gauzatzeaz batera, geroago (likidazio egintza burutu ostean), edota aurretiaz (PFEZn bezala, atxikipen eta zatikako ordainketak direla bide).
‎Bestalde, ekonomiaeta finantza arloko autonomiaren mugekin lotuta, gai klasiko bat planteatzen da, Estatuaren edo erakunde publikoen ondarea beren administratzaileen aurrean babesteari buruzkoa. Defentsa horrek Administrazio publikoen xedatze botereak mugatzera darama, eta aukera kontrolaren mende ere bai.
‎Ez dugu ahaztu behar, KAren 4/ 1981 Epaiak beren beregi aitortzen duenez, ondarearen babesa kontrolatzeko moduko jarduera dela: "... ekonomiaeta finantzaarloko autonomiaren mugekin lotuta, gai klasiko bat planteatzen da, Estatuaren edo erakunde publikoen ondarea administratzaileen aurrean babesteari buruzkoa, eta defentsa horrek Administrazio publikoen xedatze botereak mugatzera darama". Argi dago, beraz, ondareari dagokiona ekonomiaeta finatza jardueraren esparruan sartzen dela.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia