2001
|
|
[I] etik @J ra: Konbertsio taulak CM2 mailaren bukaeran erabilaraztea hautatu dugu. lkasleek tresna horrekin edozein konbertsio egin dezaketelako, unitate bakoitzaren handitasuna kontuan
|
hartu
gabe eta unitateen arteko arrazoiak ezagutu gabe, gure aukera zuzenesten da. Konbertsio aitzineko sekuentzietan, orain arte hautatuak izan diren funtsezko jokabideek ekar.ditzateken ondorio onak jadanik azpimarratu ditugu.
|
|
Adibidez, 18ren �en
|
hartzeko
:
|
|
18ren j
|
hartu
dire/ a edo 18 jez biderkatu de/ a erraiten da.
|
|
[I] lkasleak" zenbaki baten 35/ 100en
|
hartzea
" eta" zenbaki hori 0,35ez biderkatzea" ren berdintasunari ohartzen dira, kasu bakoitzeko kalkuluek emaitza bera emaiten dutela, ordena berean ez eginik ere.
|
|
[g] Lehen ariketan aurkitu baliokidetasuna erabiliz, zenbaki baten zatikia
|
hartu
behar den problema biderketa pausatuz ebatz daiteke.
|
|
Zenbaki baten zatikia
|
hartu
(3)
|
|
Zenbaki bat 0,5ez biderkatzea zenbaki horren erdiaren
|
hartzea
da. Zenbaki bat 0,25ez biderkatzea zenbaki horren. 1. ren hartzea da.
|
|
Zenbaki bat 0,5ez biderkatzea zenbaki horren erdiaren hartzea da. Zenbaki bat 0,25ez biderkatzea zenbaki horren. 1. ren
|
hartzea
da.
|
|
Zenbaki bat 0, 125ez biderkatzea zenbaki horren. 1. ren
|
hartzea
da.
|
|
[I] etik �ra: Berrikitan ikusi da 0,25ez biderkatzea zenbaki baten 25/ 100en
|
hartzea
dela. 25/ 100= 1/ 4 izanik, egiaztatzen da 0,25ez biderkatzea zenbaki baten laurdenaren hartzea ere dela.
|
|
Berrikitan ikusi da 0,25ez biderkatzea zenbaki baten 25/ 100en hartzea dela. 25/ 100= 1/ 4 izanik, egiaztatzen da 0,25ez biderkatzea zenbaki baten laurdenaren
|
hartzea
ere dela. Berdin arrazoinatzen da 0,5entzat eta 0, 125entzat. lkasleak ohartzen dira zenbaki horiekin biderketa baten kalkuluak zatiketa batenarengana daramala.
|
|
• Gal bakoitzaren liberako prezioaren eskaseko hurbilketa kalkula. 1 €= 6,50 F
|
hartuz
.
|
|
[I] etik@] ra: lkasleekjadanik ikusi dute 0,5ez biderkatzea edo erdiaren
|
hartzea
, berdin dela (ikus 108 sekuentzia). 116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren hartzea berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren hartzea berdin dela ulertaraztea dute helburu.
|
|
lkasleekjadanik ikusi dute 0,5ez biderkatzea edo erdiaren hartzea, berdin dela (ikus 108 sekuentzia). 116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren
|
hartzea
berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren hartzea berdin dela ulertaraztea dute helburu. Hemen" x" ikurraren beste erabilpen bat ikasten dute:
|
|
lkasleekjadanik ikusi dute 0,5ez biderkatzea edo erdiaren hartzea, berdin dela (ikus 108 sekuentzia). 116garrenetik 118garrenerainoko hiru sekuentziek 0,25ez biderkatzea edo laurdenaren hartzea berdin dela eta 0,125ez biderkatzea edo zortzirenaren
|
hartzea
berdin dela ulertaraztea dute helburu. Hemen" x" ikurraren beste erabilpen bat ikasten dute:
|
|
Hemen" x" ikurraren beste erabilpen bat ikasten dute: 25/ 100z biderkatzea 25 ehunenen
|
hartzea
da (PEA ariketetako urraspidea). 117 sekuentzian, 25 ehunenen hartzea edo 0,25ez biderkatzea berdin dela ikasten dute (lehenago, 0,25ez biderkatzea 0,25en batuketa errepikatuari dagokio), eta azkenik, 118 sekuentzian, laurdenaren hartzea edo 0,25etan biderkatzea berdin dela.
|
|
25/ 100z biderkatzea 25 ehunenen hartzea da (PEA ariketetako urraspidea). 117 sekuentzian, 25 ehunenen
|
hartzea
edo 0,25ez biderkatzea berdin dela ikasten dute (lehenago, 0,25ez biderkatzea 0,25en batuketa errepikatuari dagokio), eta azkenik, 118 sekuentzian, laurdenaren hartzea edo 0,25etan biderkatzea berdin dela.
|
|
25/ 100z biderkatzea 25 ehunenen hartzea da (PEA ariketetako urraspidea). 117 sekuentzian, 25 ehunenen hartzea edo 0,25ez biderkatzea berdin dela ikasten dute (lehenago, 0,25ez biderkatzea 0,25en batuketa errepikatuari dagokio), eta azkenik, 118 sekuentzian, laurdenaren
|
hartzea
edo 0,25etan biderkatzea berdin dela.
|
|
Zenbaki baten zatikia
|
hartu
(2)
|
|
61en ¾a
|
hartzen
ditut, erran nahi baita fa% x 61 Lehenik 61 100ez zatitzen dut: 0,61 da.
|
|
Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki horren lo
|
hartzea
gauza bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki horren 1660 hartzea gauza bera da.
|
|
Zenbaki bat 0,9z biderkatzea eta zenbaki horren lo hartzea gauza bera da. Zenbaki bat 0,46z biderkatzea eta zenbaki horren 1660
|
hartzea
gauza bera da.
|
2002
|
|
65 orrialdean bezalako ariketak. B rentzat, zenbaki hitzak ez ditzakete zuzenean kopia ikasleek (ereduzko zerrenda orri bestaldean baita); gogoan atxiki behar dituzte 65 orrialdean" gogoan
|
hartu
" dituztenetik orrialde honetan eman arte. Gisa horretan, memoria lantzen dute.
|
|
Kontaketa eta kalkulua erkatu 9+ n motako batuketentzat. 9+ 7 rentzat adibidez, Kanikarrek kutxa eskorgetatik
|
hartzen
duen kanika batekin osatzen du eta estalkia ezartzen(= 1 O): 6 kanika gelditzen dira oraino eskorgetan...
|
|
" lrakasleak diferentzia horiek kontuan
|
hartu
behar ditu, hein bereko multzoak ez sortzeari kasu emanez" (pedagogia zikloko eskolaren antolaketaz 01/ 1991 argitaratu ministerioko testuaren arabera).
|
2005
|
|
Baina hartan ezin izan baitzuen sartu, mandoari pusako bat eman eta gibelera bota zuen... Aldi berean, bere matxuka
|
hartu
eta jotzen hasi zen, ebaki eta zatikatzen zuela, eta mailak birrintzen zizkien. Eta bere jendeek ikusi zutenean haien artean nahasirik, jendetzaren artetik jo eta pedazatzen hasi ziren.
|
|
Une hartan, kristauek itzultzea erabaki zuten. Dendak biltzen, banderak
|
hartzen
eta eramaten ikus zenitzaketen, eta handik hainbat urre eta zilar garraiatu behar ukan zuten. Orduan, Santxo Erregek erran zuen:
|
|
XII. mendean eraikitzen hasi zuten eta XIX. mendean
|
hartu
zuen orain duen itxura.
|
|
Bidean, erromesek pausuak egiten zituzten indarren
|
hartzeko
. Horretarako baziren ostatuak, ospitaleak, monasterioak...
|
|
Mendebaldeko Pirinioetatik hasi eta Iruñeko gunea
|
hartuz
, Lizarrako eremuetaraino heltzen zen Eneko Aritzaren lurraldea. Mendi, oihan eta zelaietan zeuden euskaldunak zituen bere menpean.
|
|
987an Hugo Kapet Paris inguruko Errege zen. Ordutik, Frantziako erresuma handituz joan zen eta garrantzia handia
|
hartu
zuen Europan.
|
|
Frantziako Ehun Urteko Gerla bukatzean (1451), Lapurdi eta Zuberoa, Frantziako erregearen meneko bilakatu ziren. Dunois eta Gaston de Foix kondeen armadek Mauleko (1449) eta Senpereko (1450) gazteluak
|
hartu
zituzten eta Baiona setiatu. Honek ere amor eman behar izan zuen ondoko urtean. rakuntzari kontra egiteko eremu kristaua izan zen, Gaztelako konderria eta Leongo erresuma bezala.
|
|
Errege titulua
|
hartu
zuen Antso VI.a b
|
|
Lapurtarrak eta zuberotarrak D zi daluzia eskualdean kokatzen den gunea E da. 1212an, Antso Azkarrak nafar armadaren buru parte
|
hartu
zuen mu H guduan. Hartan, Aragoiko, Gaztelako
|
|
" Egiaren ondoko urte hartan (924ko apirilean), kalifak lurralde sinesgabeen kontrako kanpaina abiatu zuen, Iruñekoa deitua, Jainkoaren etsaien herria baitzen baskoi sinesgabeen herria. Kalifak sortalderako bidea
|
hartu
zuen[...]. Goiko Markara abiatu zen harri koskorrak bezain ugaritsuak ziren tropekin.
|
|
Mendebaldeko Pirinioetatik hasi eta Iruñeko gunea
|
hartuz
, Lizarrako eremuetaraino heltzen zen Eneko Aritzaren lurraldea. Mendi, oihan eta zelaietan zeuden euskaldunak bere menpean zituen.
|
|
Mixel Ernaga (Ikas), Maialen Bidegain, Maite Erdozainzi eta Maialen Hiribarren irakasleen bai eta Alazne Petuya Seaskako pedagogia aholkulariaren esku
|
hartzearekin
.
|
|
Ikas eko Xabier Elizondoren esku
|
hartzearekin
|
|
Musulmanak iberiar penintsulatik kanpo bota zituzten. 1212an iragan zen Las Navas de Tolosako gudaldian Nafarroako erregeak, Aragoikoak eta Gaztelakoak parte
|
hartu
zuten.
|
2008
|
|
Hegian zuhaitz handiak zituen karrika batean jostatzen zen, eta haien itzalean lasterka ibiltzea udan errekan bainatzea bezain goxo zen. Hostoen firfirak sentiarazten zion Pedrori kirol zelai estali batean zela eta han txalotzen zutela Daniel epizeriako semearen pase on bat
|
hartzen
zuelarik; orduan Pele bezala lerratzen zen defentsako erraldoien artean, eta atera xuxen jotzen zuen gol baten sartzeko.
|
|
— Gol! oihu egin zuen Pedrok, eta kirol zelaiaren erdira lasterka joan zen lagunek besoetan
|
hartzeko
gisan. Baina aldi honetan, nehor ez zen mugitu.
|
|
• Giltzak ttikiari eman nahi nizkion. Gizonetarik batek besotik
|
hartu
zuen:
|
|
Danielek airez harrapatu zituen. Jeepa abiatu zen eta amak karrikara etorri ziren tarrapataka, beren haurrak lepotik
|
hartu
eta etxera eraman. Pedro Danielen ondoan egon zen, jeepak abiatzean altxatu errautsaren erdian.
|
|
Etorri zelarik, Pedrok besoen artean
|
hartu
zuen eta aita ukurtu zen besarkatzeko.
|
|
Aitak ez zuen deus erran. Hatsa barna
|
hartu
zuen eta karrikari tristeki behatu zion. Argia baldin bazen ere oraino, lanetik emeki itzultzen ari ziren gizonak baizik ez ziren ageri.
|
|
Pedrok arkatzaren punta listu piska batekin busti zuen, hatsa barna
|
hartu
eta abiatu zen: " Ene aita lanetik etxera itzultzen delarik...
|
2012
|
|
1789ko Estatu Orokorretara joateko Lapurdiko diputatu hautatu zituzten eta bizi politikoan suharki parte
|
hartu
zuten. Jeu de Paume ko zina izenpetu zuten.
|
|
Garat gazteenak Gizonen eta Herritarren Eskubideen Deklarazioa egiten parte
|
hartu
zuen (1789ko agorrilaren 26an).
|
|
Bastilla
|
hartu
zuten eguna konstituzio: herriaren kudeatzaileen eta herritarren arteko loturak definitzen dituen legea edo legedia. herritar:
|
|
Baionak Espainiako gerlara zihoazen soldadu anitz
|
hartu
zuen (350000 soldadu 1807tik 1810era).
|
|
1806an, 1807an eta 1808an, 130 departamenduetan herrika egindako zentsuaren arabera (zenbaki borobilduak, militarrak kontuan
|
hartu
gabe)
|
|
La France militaire etik
|
hartu
grabatua (Baionako euskal museoan sartua 1926ko abenduaren 15ean)
|
|
41 or. (2 & 3 dok.), 44 or. (1 dok.) eta 45 or. (4 dok.) 1751tik 1772ra Dideroten eta D’alemberten zuzendaritzapean argitaratu" l’Encyclopédie" obrako 4 aletik
|
hartu
irudiak [11934 erreferentzia]
|
|
Mano Curutcharry, historia eta geografia irakaslea, ondare eta museo sailen karguduna Bordeleko errektoretzan, Maialen Bidegain, Maite Erdozaintzi Etxart, Maialen Hiribarren eta Alazne Petuya irakasleen esku
|
hartzearekin
Euskarazko egokitzapena: Mixel Ernaga eta Unai Zubeldia, IKASen argitalpen proiektu arduradunak Zuzenketak:
|
|
Txostena izenburutzat duten orrialdeek Euskal Herriko historia aipatzen dute. Horrez gain, ikasgaietan zehar tokiko bilduma publikoetatik
|
harturiko
irudi anitz agertzen da (erreferentziak liburu bukaeran daude).
|
|
Itsasgizon franko hil da. Uste dut nehork ez duela gehiago horrelako bidaia batean parte
|
hartu
nahiko.
|
|
Bere erregealdian(), Karlos V.a enperadorearen seme zen Filipe II.ak, 1 dok. bakarrik gobernatu zuen. Bizkitartean, Gorteen (Gaztelako, Aragoiko eta Nafarroako herri ordezkarien biltzarra) iritzi eta aholkuak
|
hartzen
zituen. Katolizismoa erlijio bakar gisa inposatu zuen.
|
|
Nafarroako erregeordeak, apezpikuak eta hiriko ordezkariek errezibitu zuten. Ondotik, arkabuzez eta lantzaz ekipaturiko 3000 soldaduren desfilean parte
|
hartu
zuen. Hiria, eta bereziki zitadela bisitatu zuen, hiriaren gerizatzeko obra handien egiten ari baitziren han.
|
|
Hiria, eta bereziki zitadela bisitatu zuen, hiriaren gerizatzeko obra handien egiten ari baitziren han. Besta frankotan parte
|
hartu
zuen, hala nola zezen lasterketetan eta Nafarroako eskualde guzietarik jinak ziren dantzarien ikusgarrietan eta lehiaketetan.
|
|
1661ean Mazarin zenduz geroz, Luis XIV.ak bakarrik gobernatzeko xedea
|
hartu
zuen; Jainko eskubidezkoa zela zioen. Botere absolutua zuen. aitzineko orrialdeko 1 dok., eta 2 dok. Erresumako bizilagun guziak bere meneko zituen eta obedientzia osoa zor zioten.
|
|
Baina 400 zaldizkoren aitzindari zen De Calvok zuberotar oldartuak lehertu zituen. Matalazek ihes egin zuen baina preso
|
hartu
ondoan, kondenatu zuten eta lepoa moztu zioten.
|
|
Arnaud Jean de Peyrer, burges biarnesa, merkataritzari esker aberastu zen eta erregearen manuz, zuberotar aitoren seme bilakatu. Luis XIII.a erregearen eta Richelieu haren ministroaren gerla guzietan parte
|
hartu
zuen. 1643an konde bilakaturik, Zuberoaren kontrol politikoa bereganatu nahian, herri oldartze handia eragin zuen, Matalaz apeza buru.
|
|
Eskualde guzietan jendeak giristino kartsuak ziren eta beren fedea lekuko sainduak otoiztuz adierazten zuten, bai eta hurbileko zein urruneko beiletan parte
|
hartuz
ere, hala nola Konpostelako beilan. 1 dok. Hilen ehorzketetan lekuko ohiturei jarraikitzen zitzaizkien.
|
|
Atezaina ohartu zen atean joka ari zela norbait; haurñoa
|
hartu
zuen eta hez ama bati utzi.
|
|
Gorte Nagusiak ibarrari zegozkion erabaki nagusiak
|
hartzen
zituen, hala nola kapera baten eraikitzeko xedea.
|
2013
|
|
Ikusi orduko, gizon gazteak amestu zuen emaztetzat
|
hartuko
zuela. Biak bere herrian bizi zirelako xedea ondu zuen, bere egoitza ederrean plantatuko zirela, iparraldeko erresuman, Honshu uharte nagusian, Fuji mendi mazeletan, han, Ekialdeko eskualdean, urruneko Japoniako lurretan.
|
|
Ikusi orduko, gizon gazteak amestu zuen emaztetzat
|
hartuko
zuela. Biak bere herrian bizi zirelako xedea ondu zuen, bere egoitza ederrean plantatuko zirela, iparraldeko erresuman, Honshu uharte nagusian, Fuji mendi mazeletan, han, Ekialdeko eskualdean, urruneko Japoniako lurretan.
|
|
diek? Zertako utz zenezake Aitaren hilobia laparrek
|
hartu arte
–Zertako bazter zenitzake herriko mutiko gazteak urrundik etorri jaun batengana joateko?
|
|
diek? Zertako utz zenezake Aitaren hilobia laparrek
|
hartu arte
–Zertako bazter zenitzake herriko mutiko gazteak urrundik etorri jaun batengana joateko?
|
|
Berrogeita zortzigarren egunean baizik ez zitzaien itzuli, zangoa arin, irria begietan. Pintzela berriz
|
hartu
zuen eta idazten hasi zen.
|
|
Berrogeita zortzigarren egunean baizik ez zitzaien itzuli, zangoa arin, irria begietan. Pintzela berriz
|
hartu
zuen eta idazten hasi zen.
|
|
Biharamun goizean, eltzegile ibiltariak labea piztu zuen, buztin puska bat
|
hartu
, katilu bat itxuratu eta labe gorrian ezarri.
|
|
Ikatz koloreko itxura bitxia ketan zegoen. Trapu bat
|
harturik
, errautsa kendu zuen gure gizon ausartak, torratu eta garbitu. Katilu zuhail eta beltz iluna Takara anderearen aitzinean pausatu zuen.
|
|
Biharamun goizean, eltzegile ibiltariak labea piztu zuen, buztin puska bat
|
hartu
, katilu bat itxuratu eta labe gorrian ezarri.
|
|
Ikatz koloreko itxura bitxia ketan zegoen. Trapu bat
|
harturik
, errautsa kendu zuen gure gizon ausartak, torratu eta garbitu. Katilu zuhail eta beltz iluna Takara anderearen aitzinean pausatu zuen.
|
|
Denen ustekabean, bere senarrak sekula uste ez zukeena, zutitu zen eta... katilu iluna
|
hartu
zuen.
|
|
Denen ustekabean, bere senarrak sekula uste ez zukeena, zutitu zen eta... katilu iluna
|
hartu
zuen.
|
|
Kasu honetan, babes hori bikoitza da: alde batetik erliebearena, eta bestalde txilar eta otea euskarritzat
|
hartzen
dituzten aihen batzuena (basamahatsondoa, atxaparra eta endalarra).
|
|
Euskal itsasbazterrean laborantza anitz ttipitu da. Biztanleria eta turismoa ikaragarri emendatu dira eta etxebizitzek gero eta toki gehiago
|
hartzen
dute, laborantzako tokia murriztuz. Bizkitartean, etxalde batzuek irauten dute; gehienak neurri ttipikoak dira eta polilaborantzan ari dira.
|
2015
|
|
Bakarrik baitzen, pentsatu zuen margolanari ihardesten ahal ziola; nehork ez zuen ikusiko eta ez zuen beraz nehork erotzat
|
hartuko
.
|
|
Erdigunean bi gizonek alimaleko mahats mulko bat eramaten zuten. Eloi gibelatu zen, hatsa
|
hartu
zuen eta margolanari buruz lasterka jo zuen pentsatuz: " Aingeru ttipia aurkitu nahi dut, aingeru ttipia aurkitu nahi dut.
|
|
Zoaz! loik bigarren aldiko oldarra
|
hartu
zuen eta kolorezko laukidun margolanean sartu zen. Zoladura gogor batean lurreratu zen.
|
|
Kerubina harrapatua zen. loik aingerua zalu itzuli zuen museora. Igogailua berriz
|
hartzekotan
zen, pentsaketa gelditu zelarik. " Menturaz kuboak hartu behar dizkiot, bestenaz hona itzuliko da eta egin dudan guzia alfer izanen da."
|
|
Igogailua berriz hartzekotan zen, pentsaketa gelditu zelarik. " Menturaz kuboak
|
hartu
behar dizkiot, bestenaz hona itzuliko da eta egin dudan guzia alfer izanen da."
|
|
Eskertu zuen ukurtuz; halaber makurtu zitzaion zizelkadura. Eloik aingerua besoetan
|
hartu
zuen, aldi honetan deliberaturik ez zuela utziko eskapatzera, eta negarretan zegoen emaztearen margolanera buruz itzuli zen. esoetan lokartu zitzaion aingeru ttipia ez zen iratzarri Eloik andereari luzatu ziolarik. Eloik haidorki kontatu zion haien salbatzea.
|
2016
|
|
• Seinalean, ahal bezain zalu laster egizu lasterketa lerroan. Objektua
|
hartzen
duen lehena da irabazle eta bere taldeak puntu bat irabazten du.
|
|
Jardueraren antolamendua eta materiala kontuan
|
hartzea
, aginduen arabera.
|
|
Arriskuak
|
hartzera
ausartzea.
|
|
Lekuan berean jauzi egitetik, lasterkaldia eta jauzia segidan egitera eta urrun jauzi egiteko oldarra
|
hartzera
.
|
|
Bulkada oztopotik hurbil
|
hartzea
.
|
|
• jauziak libreki eginez, • lauki batzuei dagokien kodea kontuan
|
hartuz
|
|
Materialaren antolamendua kontuan
|
hartzea
.
|
|
Ikusizko eta hunkizko argibideak
|
hartzea
.
|
|
Materialaren antolamendua kontuan
|
hartzea
.
|
|
• ibilbide bati jarraikiz, • seinaleak kontuan
|
hartuz
, • musika zenbaiti ihardukiz.
|
|
Antolamendua kontuan
|
hartzea
.
|
|
Antolamendua kontuan
|
hartzea
.
|
|
Igeriketan, emozioek leku handia dute, igeri egiteko, arriskuak
|
hartu
behar baitira. Bestalde, igeri egiteak plazera ere ematen du:
|
|
" Ur jarduerak eta igeriketa eskolako, kolegioko eta lizeoko gorputz eta kirol hezkuntzaren barne dira. Lehen hiru zikloetan, azken hamarkadetan, ur jarduerek toki handia
|
hartu
dute kirol irakaskuntzan.
|
|
• Arnas
|
hartzea
, aktiboa; arnas botatzea, pasiboa.
|