Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 316

2001
‎Egurrez eginiko 140 tonatako ontzia da Gure Zita, 33 metrotako luzera duena eta 7 metro pasako zabalera. Abenduan, bergantin goleta bat izango da, gutxitu fisikoei guztiz egokituta egongo ei dena eta irakasle, sukaldari eta bestelako tripulazioaz aparte, 24 ikasle hartzeko gaitasunarekin.
‎Aplikazio hauek duten alderdi onuragarriena, eten den gunean bertan deskarga berriro hartzeko gaitasuna da: horri esker, tamaina eskergako dokumentua hainbat txandatan ekar dezakegu, adibidez.
‎Lehenengo eta behin, komunikazio eginkizunen izaera bera izan dugu aztergai.Aurreko lanetan zerbait egiteko gaitasun gisa aurkeztu ditugu komunikazio eginkizunak (egoera komunikatibo batean era ugariz parte hartzeko gaitasuna). Lan honetan, aldiz, zerbait egiteko proposamen modura agertuko dira; hau da, ikas prozesuaren une batean zelako testuak eta zelan landu daitezkeen azaldukodigute. Maila bakoitzean, bada, hainbat testu lantzea proposatuko zaie irakasleeta ikasleei, maila horretan eman nahi den aurrerapausoa bideratzen lagun diezaieketelakoan.
‎Posizio mailatik arlo teoriko ezberdinak erabili izan dira: a) boterearen arlo teorikoa, soziologia eremuan erabilia, erabakiak hartzeko gaitasuna (Ibañez, 1983) eta kontrol instituzionalabereizgarri dituena (azken aldagai hau, lehen aipatu den bezala, bizitasunetnolinguistikoan kontuan hartzen diren dimentsioetako bat da); ikuspegihonetatik ukipen egoeran dauden taldeak honela sailka daitezke: menperatua eta menperatzailea; b) estatusaren arlo teorikoa, batez ere psikologiasozialean erabilia; ikuspegi horretatik taldeen estatusa eta beraien arteansortzen den erakargarritasuna aztertzen dira, horrela estatus altuko eta baxuko taldeak bereiziz; d) taldearen tamainari dagokion arlo teorikoa; irizpide hori lehen aipatu direnak baino kuantitatiboagoa da, eta horrela gehiengo edo gutxiengo taldeak bereizten dira; e) ideologiaren arlo teorikoa: horren arabera talde batzuk dagoen egoera mantentzen saiatzen dira, eta, beste batzuk, berriz, aldatzen ahaleginduko dira (Moscovici, 1981).
2002
‎ORAIN, Bake Konferentzia amaitzeko eredua finkatzean, alderdi politikoak, talde moderatzailea eta antolatzaileak elkarrizketa saioetan ari zirela, Batasunak iraila arte luzatzea proposatu zuen, erakunde hori legez kanpo jartzeko ahaleginak direla eta, Bake Konferentzian parte hartzeko gaitasuna nabarmen muga diezaiokeelako. Berriro bat etorri dira indar guztiak eta urria arte luzatzea erabaki da.
‎Umeen garapen pertsonalarekiko antzerkiaren ekarpen nagusia, edo orokorrean arte eszenikoena, talde joko batean parte hartzeko gaitasunak lantzean datza, norbere irudimena garatu eta inprobisazioaren bitartez mundu propioak sortzean, alegia.
‎Suak hartzeko gaitasunari dagokionez, hamabost segundoz ipini ziren alderdi akoltxatua eta itxierako xingola 35 mm-ko gasezko garraren gainean.
‎Nabarmentzekoa da inongo plangintzarik ez burutzea. ...daritzapean egindako txostenari jarraityz, Irakasle Eskolen euskalduntzea bultzatu zen, zenbail lokitan euskara irakastcko klascak indartu edota martxanjarri ziren, eta, Zientzia Fakultateko irakasleen aholkuaren ondorioz, EuskaraZientifikoa irakasgaia irakatsi zen arestian aipatu ditugun hiru fakultateetan27.Monrealen garaian() sortu zen Euskara Batzordea (1983), nahiz etagarai horretan erabakiak hartzeko gaitasunik ez izan eta erretorearen aholkulari lana bete, bereziki Unibertsitatearen Estatutuetan euskararen tokia eztabaidatzekoorduan28 Garai berekoa dugu Euskara Kabinetea (1981). Bere lana unibertsitatekotestuak eta errotuluak euskaratzera eta ikasle, langile, zein irakasleentzako euskaraikasteko klaseak prestatzera bideratu zen.
‎Norbanakoaren biografiaren aukerak, arriskuak eta anbibalentziak, familiaren eta herri komunitatearen baitan aurrera eraman zitezkeenak arau edo klase sozial aurrezarrien bidetik, orain norbanakoak berak ditu definitu, zeinetarako harreman sozialen konplexutasunaren ondorioz modu arduratsuan eta ziurrean hartzeko gaitasunik ez duen. Lehen ere aipatu izan den moduan, ez baitira, ordena arazoak?
‎Azukre sinpleen (azukrea eta gozokiak) kopuru handiak hartzea triglizerido plasmatiko handiekin eta kolesterola (HDLc) deritzonaren urrituekin lotzen da. Zuntzak ere lagundu egiten du… Jaki batzuek (frutak, lekaleak, zenbait barazki eta alga…) duten zuntzak hesteetan substantziak hartzeko gaitasuna duela ere badakigu, eta, beraz, ez du xurgatzen, kolesterola, besteak beste. Kontuz gatzarekin… Elikaduran, sodio iturri nagusia gatza da; beraz, pixkanaka murriztu da egosketetan eta mahaian erabiltzen den gatza, arteria tentsio handiarekin eta likido atxikipenarekin lotuta baitago.
‎Erraza da, joan zure finantza erakundera eta egin eskaera Internet bidez, telefonoz edo aurrez aurre. Txartel bat jaulkitzeko jarraitzen diren irizpideak banku bakoitzaren nahierakoak dira, eta eskatzailearen kaudimen pertsonalarekin eta txartel bakoitzari lotutako kreditua bere gain hartzeko gaitasunarekin zerikusia dute. Internet bidezko erosketetan ordain dezakezu VISA txartelarekin?
‎Heste barrunbea organo berria iritsi arte atzeratu ez zedin, kirurgia plastikoko eta konpontzaileko sailak bi espansore jarri zizkion pazienteari sabelaldean. Poltsa horiek serum fisiologikoz bete ziren, eta Miriamen gorputzak emandako hestea hartzeko gaitasuna izan zezan ahalbidetu zuten. Ebakuntza egin eta hogei egunera, urte eta erdi baino gehiago jan gabe egon ondoren, gazteak pure koilarakadak hartu zituen, eta elikadura normala egiten du, nutrizio eta dietetika zerbitzuak gainbegiratua.
‎Immunoterapia Immunoterapia (txertaketa) da liztorren eta erleen pozoiarekiko erreakzio alergikoak prebenitzeko tratamendurik eraginkorrena. Kasuen %95ek ziztadei aurrea hartzeko gaitasuna du, eta bigarrenetan ehuneko txikixeagoa, SEAICren arabera. Alergikoak urteko edozein garaitan txerta daitezkeen arren, Carmen Moreno doktoreak, Kordobako Reina Sofía Ospitaleko alergologoak, urteko sasoi honetan txertoa jartzea gomendatzen du, “uda amaitu duelako eta udan hainbat kasu gerta daitezkeelako, aire zabalean gehiago bizi delako”.
2003
‎1.564 pertsona hartzeko gaitasuna, 830 metro koadroko eszenatokia, bi erakusgela, kongresuetarako aretoak eta kamara areto bat izango ditu Nafarroako Auditorio eta Kongresuen Jauregiak. 2000ko urtarrilan hasi ziren hau eraikitzeko lanak, eta dirudienez, aurreikusitako epean bukatua izango da.
‎Denok gara gizaki eta zeinahi sexu norabide baliozko da: horretan aurrera egin behar dugu, maitatzeko, laket eman eta hartzeko gaitasunez hornituriko pertsona garelako, hain zuzen ere.
‎Gregorio Monrealek errektoretza hartu ondoren, 1981ean, Euskal Kontseilu Nagusiak Mikel Zalbideren zuzendaritzapean egindako txostena jarraiki, neurri zehatzak hartu ziren: ...n; zenbait tokitan euskara irakasteko klaseak indartu edo martxan jarri ziren; eta, Zientzia Fakultateko irakasleen aholkuaren ondorioz, Euskara Zientifikoa irakatsi zen arestian aipatutako 3 fakultateetan (Donostiako Kimika Fakultatea, Filosofia eta Hezkuntza Zientzien Fakultatea eta Leioako Zientzien Fakultatea) 89 Monrealen garaian() sortu zen Euskara Batzordea(), nahiz eta une hartan erabakiak hartzeko gaitasunik ez izan eta errektorearen aholkulari lana bete, bereziki Unibertsitatearen Estatutuetan euskararen tokia eztabaidatzean90 Garai berekoa dugu Euskara Kabinetea (1981). Hasierako helburuak eta sorrerak sortutako itxaropenak zabalagoak izan arren, nagusiki, unibertsitateko testuak eta idazkunak euskaratzera eta ikasle, langile, zein irakasleentzako euskara ikasteko klaseak prestatzera bideratu zen haren lana.
2004
‎Itun politiko berri bat da euskal gizartea eta Espainiako Estatuaren arteko harremana finkatzeko. Itun politiko horretan euskal gizarteari bere erabakiak hartzeko gaitasuna aitortzen zaio. Hori da proiektu horren berezitasunik garrantzitsuena.
‎Afarian hartzen diren janari motak, kopuruak eta haiek prestatzeko moduak digestioan eta loak hartzeko gaitasunean eragina dute.
‎bidea? Euskaldun kontsumitzaileen kontzientzia eta koherentzia linguistikoak horretarako aukerarik emango balu, erdaldunen aurkako neurriak hartzeko gaitasun ideologikorik balu, bide hori, indarraren, aldeko hautua izango ote genuke?
‎Organismoa garbitzen du Bestalde, Pilar Riobó Jiménez Díaz Fundazioko Endokrinologia eta Nutrizioko buru elkartuak esan du anana zuntzak idorreria ekiditen duela, toxinak eramanez heste igarotzea erregulatzen baitu, eta, beraz, fruta horrek organismoa “garbi mantentzen” laguntzen du. Zuntz ugariko dietek badutela zenbait kartzinomarekin zerikusia duten gaixotasun batzuen aurrean (kolonekoa edo bularrekoa, esaterako) aurrea hartzeko gaitasuna; gainera, kolesterol maila %10eraino jaisten da, eta, ondorioz, arrisku baskularrak. Azkenik, Blanca Galofrék adierazi du ananak bitamina, gatz mineral, azido organiko eta zuntz proportzio handia duela, eta hori dela eta, elikagai garrantzitsutzat jotzen da gaixotasun hori saihesteko.
‎Potasioak, sodioak ez bezala, ura kentzen du; beraz, interesgarria da dietan mineral hori duten elikagaiak sartzea, hala nola barazkiak eta barazkiak, fruta freskoak, osoko zerealak, garagardo legamia eta lekaleak. Gainera, landare elikagaiak zuntz aberatsak dira, eta oso elementu onuragarria da zirkulazio arazoak izanez gero; izan ere, zuntzak zenbait substantzia hartzeko gaitasuna du heste mailan, eta, hala, ez du xurgatzen, kolesterola eta koipea, besteak beste. Horregatik da garrantzitsua egunero eta otordu bakoitzean landare ugari sartzea, batez ere zirkulazio arazoak izanez gero.
‎Bi marrazo gitarra, bi marra, bost pastinaka (marrazo txikiak) eta sei musola (beste marrazo mota bat) pixkanaka sartu ziren itsas uraren tankean banakako ur poltsetan. Animalia horiekin espezie kopurua handitu egiten da, 126 espezie sartu arte, baina akuarioak 250 espezie hartzeko gaitasuna du guztira. 20 egun barru, gutxi gorabehera, 150 bat berdel sartuko dira, beste arrain batzuen artean.
‎Eta ondorioz," Natura izendatzen dugun agerpenenordena eta erregula rtasuna guk geuk ezartzen dugu". Subjektu ekile eta higigarriak egituratzen du errealit atea gero eta era osatuagoan, ikuspuntu aldebakar eta aldaezinari lotuta egon beharrean hainbat ikuspuntu hartzeko gaitasuna duelako.
‎Cela s’estpasse, pasa da guztia, atera naiz infernutik, begi eta bihotz berriekin ikusten dut orain mundua. Lehenago, neurria hartzeko gaitasuna falta zitzaidan, gauzen balioa neurtzeko balantza; baina balantza hori desertuan aurkitu dut.
2005
‎Aldaketa horrek hezkuntza sistemaridakarkion erronketako bat hau da: gizarte askotariko honetan elkarrekinbizitzen irakastea, kide guztien proiektuak errespetatzea, bizikidetza demokratikoa ahalbidetzen duten oinarrizko balioak barneratzea eta proiektukomunetan parte hartzeko gaitasuna sustatzea.
‎«Gure ikastetxearen lerro pedagogikoak honako ideiak garatuko ditu: kritikotasuna, eztabaidatzeko eta erabakiak hartzeko gaitasuna, ikasleen erritmoari eta gaitasunei errespetoa».
‎Erabakiak hartzeko gaitasuna badago, talde lana hobetu egiten da, baitairakasleen parte hartzea eta inplikazioa ere.
‎“Sareko ikerketa taldeak garatzea eta kudeatzea”, “Sareko ikastaroak diseinatzea eta dinamizatzea”, “Irakaskuntza edukiak eta tresnak sortzeko kalitate estandarrak” eta, azkenik, “Ikaslea sarean: parte hartzeko gaitasunak eta mekanismoak garatzea”. Topaketan, Nazioarteko Adituen Komunitate Birtualaren lehen funtzionamendu etaparen ondorioak ere aztertuko dira.
2006
‎Aspaldi ari naiz horrela funtzionatzen. Batetik ez dudalako ekoizpen ardura horiek hartzeko gaitasunik ez eta gogorik ere, eta bestetik independentzia handia ematen didalako. Egia da horrela ibiltzeak ziurtasun eza ere badakarrela, noiz lan egingo duzun ziur ez jakite horrek.
‎Garapen kognitiboan neba arreben arteko elkarrekintzek duten eraginareninguruan aztertu den beste gaitasun bat, perspektibak hartzea deiturikoa izan da.Arranz eta laguntzaileengandik (2004) jaso dugun bezala, Stewart eta Marvin en (1984) lan aitzindariak azaldu zuen ordezko atxikimendu irudi moduan jokatzenzuten lau urteko haurrek ere judizio ez egozentrikoak burutzeko gaitasun handiagoa zutela. Beste ikerketa batzuek frogatu dute neba arreba txikiagoen sentimenduei edota gaitasunei buruz ahozko erreferentziak egiten dituzten hiru eta bosturteko haurrak konpetenteagoak direla perspektiba hartzea eskatzen duten laborategiko ariketetan; perspektiba hartzeko gaitasun horrek norberaren perspektibatikezberdina den perspektiba hartzen jakitea eskatuko luke. Beste ikertzaile batzuekaurkitu dute bi urteko haurrengan etxeko eguneroko gatazken eta familiako bestekideen emozio eta intentzioen ezagutzaren garapenaren artean asoziazioa dagoela.Ikerketa longitudinalak, non banako berdinen datuak denboran zehar jasotzendiren?
‎Beste ikertzaile batzuekaurkitu dute bi urteko haurrengan etxeko eguneroko gatazken eta familiako bestekideen emozio eta intentzioen ezagutzaren garapenaren artean asoziazioa dagoela.Ikerketa longitudinalak, non banako berdinen datuak denboran zehar jasotzendiren? hiru urterekin egindako emozioei buruzko elkarrizketen eta sei urterekinduten perspektiba emozionala hartzeko gaitasunaren artean dagoen asoziazioakonfirmatzen du.
‎Perspektiba hartzeko gaitasuna bereganatu ondoren, hurrengo pausoa ustefaltsuko ariketak egiteko gaitasuna bereganatzea litzateke. Uste faltsuko ariketekadierazten digute haurra beste pertsona baten egoera mentala ezagutzeko gai dela: adibidez, norbait, beharrezkoa den informazioa falta zaiolako, oker dagoela esatea.
‎Horretarako, osasun profesionalek arreta handiagoa eskaini behar diote. Legearen ikuspegitik, osasun arloko edozein esku hartze egin daiteke, baldin eta eragindako pertsonak bere adostasuna eman badu helburuak, onurak eta arriskuak biltzen dituen informazio ulergarria jaso ondoren, eta erabakiak hartzeko gaitasunik ez badu, Osasunari buruzko Lege Orokorrak senideen edo pertsona lotuen adostasuna lortzera behartzen du.
‎Agintari eskudunen ardura da, gainera, jarraipena egitea eta enpresen ustiatzaileek elikagaien kateko etapa guztietan arauen baldintzak betetzen dituztela egiaztatzea. Kontrol ofizialek arau urratzeren bat atzematen dutenean, agintari eskudunek administrazio neurriak hartzeko gaitasuna dute, hala nola merkatutik kentzea edo produktua suntsitzea, ekoizpen zentroa ixtea edo dagokion baimena kentzea, edo diru zehapenak, eraginkorrak, disuasiozkoak eta proportzionatuak izan behar dutenak. Kasu larrienetan, zigor penalei ere egin diezaiekete aurre.
‎Nutrizio arloko adituek astean 2 aldiz arrain urdin freskoa jatea gomendatzen dute, pertsonako 150 g ko errazioa kontuan hartuta. Horrela, behar den EPA eta DHA kopurua estaltzen da, besteak beste, gaixotasun kardiobaskularrei aurrea hartzeko gaitasuna duena, aberastutako elikagaietara edo osagarrietara jo beharrik gabe. Aberastutako produktuek inoiz ez dute ordezkatu behar arrain urdinaren kontsumoa, arrain urdinak EPA eta DHA gehiago ematen baititu, eta, gainera, nutrizioaren arloko beste abantaila batzuk.
‎Mexikon eta Brasilen, adibidez, gehiegizko pisua duela urte batzuk arte ugaritasunaren erakusgarri zen, eta orain kontrakoa adierazten du. Prezio baxuetan gero eta elikagai gehiago eskura izateak esan nahi du pobreenek dieta aberatsagoa izateko aukera dutela; nutrizio hezkuntzarako sarbidea, berriz, mugatua da, eta, beraz, elikadura ohitura egokiak hartzeko gaitasuna ere murriztu egiten da. World Herat Federation en datuen arabera, herrialde askotako hiri populazioek dieta aldatu dute, gantz saturatu eta azukre gehiago kontsumitu dute, eta zuntz gutxiago kontsumitzen dute.
‎Aspirinak bihotzari aurrea hartzeko gaitasuna gal dezake ibuprofenoarekin konbinatzen bada, FDAren arabera
2007
‎Polita da, kanela kolorekoa, hainbat enborregaz. Beste arbola baten sustraiak hartzeko gaitasuna daukanez, ederrak dira bien artean sortzen dabezan formak. Enborrak, adarrak eta koloreak nahastau egiten dabez, era ezin ederrago baten.
‎Hainbat tamainatan fabrikatzen denez, pladurrez hamaika altzari mota egin daitezke: liburutegiak, ohe-buruak, mesanotxeak, tiraderak eta komodak dira ohikoenak, erresistentzia eta karga hartzeko gaitasun handikoak izatearren.
‎Eskola umeen artean zerbait ongi ez doan seinale ohikoenak hauek dira: arreta gutxi edo bat ere ez ipintzea, urrutitik irakurtzeko zailtasuna, irakurtzeko eta ikasteko interesa galtzea, mantso irakurtzea, lerroa saltatu edo birritan irakurtzea, hitzak oker ahoskatzea, irakurritakoa gogoan hartzeko gaitasunik eza, idatzi edo irakurtzean aurpegia asko gerturatzea, maiz nekaturik, urduri, haserre agertzea edo bestelako joera okerrak.
‎Baina, hauxe irakurtzen ari den baten batek erabakiak hartzeko gaitasuna pixka bat sendotu nahi izango balu, psikologo batengana joateko esango nioke, psikologoak bai irakatsiko baitio norbere izaera sendotzen, jende artean hitz egiten, ezetz esaten, eta autoestimua, oso elementu garrantzitsu dena, indartzen.
‎Eta, hain zuzen ere, puntu horretan errentamendua agertzen da lur berriak lortzeko tresnarik egokienetako bat legez, horren bidez ere, euren zereginetan irauteko asmoa duten nekazariek lur berri horiek euren lurrei gehitu gune batzuetan, enpresaburu gutxi ba ahal izateko. Modu horretan, landatzuek barruti osoa landatu, eta lurrak landuta, bizirik eusten diete haiei, eta, horri esker, erkidegoak bideragarriak dira; bestalde, hiriko biztanleen turismoa hartzeko gaitasuna dute. Horrela, nekazariek errenta osagarriak eskuratzen dituzte, eta, horrenbestez, eginkizun bikoitza lor daiteke, alegia, elikagaiak ekoiztea eta ingurumena zaintzea.
‎Datuak kudeatzeko trebakuntza ikastaroa, IOCren Nazioarteko Ozeanografia Datuak eta Informazioa Partekatzeko Bulegoan (IODE) (Oostende, Belgika). Ozeanoa behatzeko sistemetan parte hartzeko gaitasun handiagoa ematen diete herrialdeei ikastaro horietan, eta sistema horietatik onurak nola atera irakasten diete. (Argazkia:
‎alde batetik, pertsonen hautematea (person perception) deritzonbeste pertsonak irudikatzeko gaitasuna garatzea (Damon, 1977; Serafica, 1982); bestalde, gizarte inferentzia (social inference) delakoa, hau da, beste pertsonenezaugarri psikologikoak inferitzeko beharrezkoak diren gaitasunak garatzea. Halanola, pentsamenduak inferitzeko ezinbestekoa den perspektiba kognitiboa zeinsoziala hartzeko gaitasuna (role taking delakoa); ikusmen pertzepzioak ulertzekonahitaezkoa den espazio ikuspegia hartzea; besteen emozioak ulertzeko funtsezkoaden enpatia edo emozio ikuspegia hartzeko gaitasuna; eta helburu eta motiboakulertzeko beharrezkoa den intentzionalitatea (intentionality delakoa) (Serafica, 1982).
‎alde batetik, pertsonen hautematea (person perception) deritzonbeste pertsonak irudikatzeko gaitasuna garatzea (Damon, 1977; Serafica, 1982); bestalde, gizarte inferentzia (social inference) delakoa, hau da, beste pertsonenezaugarri psikologikoak inferitzeko beharrezkoak diren gaitasunak garatzea. Halanola, pentsamenduak inferitzeko ezinbestekoa den perspektiba kognitiboa zeinsoziala hartzeko gaitasuna (role taking delakoa); ikusmen pertzepzioak ulertzekonahitaezkoa den espazio ikuspegia hartzea; besteen emozioak ulertzeko funtsezkoaden enpatia edo emozio ikuspegia hartzeko gaitasuna; eta helburu eta motiboakulertzeko beharrezkoa den intentzionalitatea (intentionality delakoa) (Serafica, 1982).
‎Izan ere, ezagutza ez soziala, batez ere, kausalitate mekanizistan eta fisikoan oinarritzen da, eta gizarte ezagutza, berriz, pertsonen ezaugarrien ulermenean (besteak beste, nortasuna eta nahiak, emozioak eta antzeko egoera mentalak) eta pertsonentaldearen zein gizartearen ulermenean (arau moralak, konbentzionalak, rolak etaantzekoak) (Glick eta Clarke Stewart 1978; Furnham eta Stacey, 1991). Bigarrenargudioaren arabera, ezagutza ez sozialean ez bezala, gizarte munduarenulermenean, zenbait prozesu soziokognitibok hartzen dute parte; hain zuzen ere, afektuak, enpatiak, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunak eta antzekoek.Horrenbestez, prozesu horietan oinarritutako ezagutzak ezagutza ez sozialetikbereizten duten nolakotasunak izan ditzake (Damon, 1983): objektu fisikoeiburuzkoa bezain uniformea eta espezifikoa ez izatea; testuinguruaren araberaaldakorragoa izatea, eta, ondorioz, iragartzen eta ulertzen zailagoa izatea (Furnhameta Stacey, 1991).
‎Operazio zehatzen estadioan, umeak aurreko estadioan zituen muga askogainditu, eta kontserbazioa, deszentrazioa, sailkapena, harremanen logika etaantzeko gaitasunak garatzen ditu. Egozentrismoa ere gainditu egiten du, besteenikuspegia hartzeko gaitasuna garatzen baitu. Aurrerapauso horiek guztiek mundusozialaren ulermenean aurrerapen handiak ekartzen dituzte.
‎Oroimenari dagokionez, frogatu da egon badagoela garapenarenlehen asteetatik. Egozentrismoari dagokionez, berriz, ikusi da haurrek oso txikitatik dutela besteen ikuspegia hartzeko gaitasuna. Azkenik, metodologia berriekfrogatu dute objektuen iraunkortasunaren kontzeptua, gutxi gorabehera, laugarrenhilabeterako garaturik dagoela.
‎6 Laburtu Selman ek proposatzen dituen estadioak, honako taula honetan:. .. Besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenaMAILA/ ADINA ETAESTADIOARENIZENAESTADIOARENEZAUGARRIAKADIBIDEAK
‎Besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapena aztertzeko, Selmangarapen morala ikertzeko erabili zen teknika batez baliatu zen; dilema moralez.Hain zuzen ere, haurrei zenbait dilema moral hipotetiko aurkeztu, eta haienerantzunen inguruan galdetu zien. Adibide gisa, Holly ren dilema deskribatukodugu.
‎Gizabanakoen erantzunetatik abiatuta, Selman ek (1971a, 1971b, 1980, 1989) teoria bat garatu zuen: bestearen ikuspegia hartzeko gaitasuna beti ordena bereangertatzen diren 5 estadio unibertsaletatik igarotzen dela.Estadio bakoitza gizarte bizipen jakin batzuk antolatzekoeta ulertzeko modu berezi bat da. Selman ek estadiobakoitzean gizabanakoak pertsonari nahiz erlazioei buruzdituen ikusmoldeak deskribatu zituen, uste baitzuenikusmolde horiek bereizezinak direla.
‎Lehen estadioari ikuspegi hartze desberdindugabea eta egozentrikoa deritzo, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren 0 mailari dagokio, eta 3 urtetik 6 urterabitartean garatzen da gutxi gorabehera. Estadio horretan, haurrak pertsonenexistentzia fisikoa ulertzen du, baina ez, haiek norberarengandik bereizirik dagoenexistentzia psikologikoa dutenik.
‎Bigarren estadioa, ikuspegi hartze desberdindua eta subjektiboa, besteenikuspegia hartzeko gaitasunaren I. mailari dagokio, eta 6 urtetik 8 urtera bitarteangaratzen da gutxi gorabehera. Estadio horretan, pertsonari buruzko ikusmoldeabereizia da; hau da, haurrek ondo bereizten dituzte pertsonen ezaugarri psikologikoak eta fisikoak.
‎Horren arabera, pertsonak denboran zehar nahiko egonkorrak diren balio eta jarrera sistemakdira. III. mailan gertatzen den aurrerapen nagusia da hirugarren pertsona batenikuspuntua hartzeko gaitasuna. Horri esker, haurrek protagonistaren zein behatzailearen ikuspegia hartzeko gaitasuna dute.
‎III. mailan gertatzen den aurrerapen nagusia da hirugarren pertsona batenikuspuntua hartzeko gaitasuna. Horri esker, haurrek protagonistaren zein behatzailearen ikuspegia hartzeko gaitasuna dute. Holly ren dileman, egoerari behatzen
‎Autore horren ustean, besteen ikuspegia hartzeak badakartza, inferentziak egiteko gaitasuna ez ezik, beste bi gaitasun ere: batetik, bi faktorebaino gehiago aldi berean kontuan hartzeko gaitasuna. Piaget-en deszentrazioarekin zerikusia du?; bestetik, norberaren ikuspuntua erlatibizatzeko edo kontrolatzeko gaitasuna, besteen ikuspuntua kontuan hartzen edo epaitzen dugunean. Piaget-en egozentrismorik ezarekin erlazionatzen da?. Higgins en arabera, bigaitasun horiek dimentsio ezberdinak osatzen dituzte, eta garapen erritmo ezberdina dute.
‎Higgins en arabera, bigaitasun horiek dimentsio ezberdinak osatzen dituzte, eta garapen erritmo ezberdina dute. Ondorioz, kontuan hartu behar dira besteen ikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko ikerketak egiteko garaian, eta Selman ek ez zuen horrelakorik egin.
‎haurrek jokabideak azaltzeko erabiltzen dituzten kausak; gizarte errefortzuek kausak egoztean izan dezaketen eragina, eta arrazoibidemailako aldaketak (Beavois eta Dubois, 1988; Costanzo eta Dix, 1983, denak inDurkin, 1995). Aipatu bezala, zenbait ikerketatan lortutako emaitzek zalantzanjartzen dute haurrek jokabidearen barneko kausak aintzat hartzeko gaitasunik ezdutela (Miller eta Aloise, 1989 in Durkin, 1995). Hain zuzen ere, Higgins etaParsons (1983 in Durkin, 1995) autoreek egiaztatu zuten 4 eta 5 urteko haurrekbarneko kausak egotz ditzaketela baldintza jakin batzuetan.
‎ezagutzari dagokionez, Selman ek (1971a, 1971b, 1980, 1989) besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenari buruz landutako teoriaazalduko da, ziur asko hori gizarte ezagutzaren garapenean eraginik handiena duengaitasun soziokognitiboa da eta (Marchesi, 1999); izan ere, teoria hori harremanei, bakeari, gerrari eta antzeko gaiei buruzko ezagutzangertatzen diren aldaketak azaltzeko erabili izan da.
‎Bestearen ikuspegia hartzeko gaitasunahauxe da: jokabidea planifikatzeko edo judizioak egiteko garaian beste pertsonenikuspegia kontuan hartzeko gaitasuna (Higgins, 1981). Selman en ustean, bestearenikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aurrerapen handia ekartzen diopertsonarteko ezagutzari, honako arrazoi hauek direla eta:
‎jokabidea planifikatzeko edo judizioak egiteko garaian beste pertsonenikuspegia kontuan hartzeko gaitasuna (Higgins, 1981). Selman en ustean, bestearenikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aurrerapen handia ekartzen diopertsonarteko ezagutzari, honako arrazoi hauek direla eta: batetik, gaitasun horriesker, gizabanakoak bere pentsamenduak, sentimenduak eta jokabideak ulertu ezezik, besteenak ere ulertzeko gaitasuna eskuratzen duelako; bestetik, gaitasunhorren garapenak aldaketa handiak dakarzkiolako harremanenesanahiaren eta ezaugarrien ulermenari.
‎Beste hainbeste esan daiteke adin bereko zein desberdineko haurren artekoeragin trukeei buruz. Izan ere, horiei esker, haurrek bereganatzen dituzte besteenikuspegia hartzeko gaitasuna eta antzeko gaitasun soziokognitiboak, eta, horrekinbatera, hainbat gauza ikasten dituzte beren buruaz, beste pertsonez, harremanez etaantzekoez. Ondorioz, saiatu behar dugu haurrak beste haurrekin jolas daitezen.
‎Azkenik, Selman en teoria ikerketen oinarritzat duten autoreen arabera, bakearen zein gerraren ingurukoikuskeretan gertatzen diren aldaketak bestearen ikuspegia hartzeko gaitasun soziokognitiboaren garapenarenondorio dira.
‎Ikerketa horietako ondorioei dagokienez, aipatu behar da zenbaitetanbakearen zein gerraren inguruko ikuskeretan ezberdintasunak aurkitu direlaadinaren, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren, testuinguru soziokulturalareneta generoaren arabera. Hala ere, emaitzetan kontraesan ugari aurkitu dira, eta, ondorioz, ezin izan da behin betiko ondoriorik atera.
‎Horietatik guztietatik, hiru erabili dira bakeareneta gerraren ulermenaren garapenaren ikerketan (Hakvoort eta Oppenheimer, 1999): Piaget-en teoria kognitibo ebolutiboa (Piaget, 1950), sozializazio politikoariburuzko ikuspegia eta besteen ikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teoria (Selman, 1980).
‎Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste dute kontzeptu horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). Garapen kognitiboaren eta sozialaren artean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste dute besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1...
‎Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste dute kontzeptu horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). Garapen kognitiboaren eta sozialaren artean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste dute besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1 taulan agertzen diren harreman hipotetikoak planteatzen dituzte.
‎Bakea eta gerra gizarte fenomenoak diren aldetik, Hakvoort eta Oppenheimerikertzaileek uste dute kontzeptu horien ulermena gizarte esperientziaren ondoriozuzena dela (Hakvoort eta Oppenheimer 1993; Hakvoort, 1996). ...tean erlazio zuzena dagoela abiapuntu hartuta, besteenikuspegia hartzeko gaitasunari buruzko teorian (Selman, 1980; ikus III. kapitulua) oinarritzen dira bakearen eta gerraren inguruko ezagutzaren garapena aztertzeko.Oro har, ikertzaile horiek uste dute besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren garapenak aldaketa kualitatiboak ekartzen dituela bakearen eta gerraren ulermenean.Hala, besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta bakearen eta gerraren ulermenaren artean 14.1 taulan agertzen diren harreman hipotetikoak planteatzen dituzte.
‎14.1 taula. Besteen ikuspegia hartzeko gaitasunaren eta baketa/ gerra kontzeptuengarapenaren arteko harreman hipotetikoak (Hakvoort, 1996)
‎8 urtetik 10 urtera bitartean, 2 mailan, haurrek kanpoko behatzaile batenikuspuntua hartzeko gaitasuna dute. Ondorioz, gerra gatazkatzat hartzen dute, etabakea, taldeen, nazioen eta antzeko entitateen arteko bi aldeko lankidetzatzat.Gainera, gerrak nahiz bakeak piztuko dituzte haurrengan esperientzia emozionaljakin batzuk (beldurra edo tristura vs poza edo lasaitasuna), eta haurrek erlazionatuegingo dituzte ondorio positiboekin nahiz negatiboekin (heriotzarekin etasuntsiketarekin vs ongizatearekin).
‎10 urtetik 12 urtera artean, 3 mailan, haurrek elkarrekiko ikuspegia hartzekogaitasuna ez ezik, hirugarren pertsona baten ikuspuntua kontuan hartzeko gaitasuna ere garatzen dute. Hala, haurrek nazioen nahiz pertsonen arteko harremanafektiboak onartzen dituzte.
‎Laugarren estadiora iragaten da nerabezaroaren erdialdera. Gaitasun kognitiboa handiagoa da, eta gizartea bere osotasuna kontuan hartzeko gaitasuna garatzenda.
‎Litekeena da bortizkeriaren adierazpen horien jatorria, neurri batean, honako hauek izatea: enpatiarik, ikuspegia hartzeko gaitasunik eta antzeko gaitasun soziokognitiborik eza eta estereotipoak, aurreiritziak, bortizkeria justifikatzenduten balioak eta antzeko gizarte ezagutzak. Hori kontuan hartuz, uste dugu osogarrantzitsua dela gizarte ezagutzaren garapenean esku hartzea, gizakienganmunduko pertsona, herri, talde eta antzekoenganako begirunea oinarri dutenjokabideak, jarrerak eta balioak bultza ditzakeelako.
‎Gainera, materiala baliagarria da, beste pertsonen ezaugarrieneta harremanen ezagutza bultzatzeko eta haurrek gara ditzaten, besteak beste, honako gaitasun soziokognitibo hauek: beren sentimenduak eta beste pertsonenakezagutzeko eta ulertzeko gaitasuna; besteen ikuspegia hartzeko gaitasuna etaenpatia.
‎Mugarik Gabeko Medikuak (MSF) erakundeak laguntza humanitarioko erakundeak gatazkan harrapatutako populazioetan modu independentean esku hartzeko gaitasuna gero eta mugatuagoa ikusten ari direla egiaztatu du.
‎Lumbrerasek UNESCOk hautaketari egindako kritikak defendatu zituen. Machu Picchuk egunean 2.500 bisitari hartzeko gaitasuna du, baina ez denak batera. 2007ko martxoan, Geologia Institutuak proposatu zuen turisten bisitak astean 5 egunera murriztea, irristatze baten arriskuak murrizteko.
‎Internet moduko tresna moldagarri eta aldakor batean lan egiterakoan, berebiziko garrantzia izango du etorkizunari aurre hartzeko gaitasunak, ezta?
‎lehenik esan, Herbart eta Lowisch gogora ekarriz, etikari esker bakarrik dela posible" hezkuntzaren helburua zehaztea" eta" ekintza hezitzailea suspertzea", jarduera horretan" erantzukizuna" egiaz" etika pedagogikoaren kategoria nagusian bihurtzen delarik" 251 Hizkuntz kontuetara etorrita, eta Bollnowen eskutik, esatekoa da ere hezkuntzaren zeregin garrantzitsuenetako bat dela" gizakia hitz egitera eramatea" edo" elkarrizketara gidatzea", hain zuzen, horretarako" jarrera eta gaitasuna" bultzatuz252 Azken batean" erantzukizunerako etika pedagogikoak" eta" elkarrizketarako hezkuntzak" bat egin behar dute, horrela bakarrik izango baita posible —euskal kasuan ere— guztion" askatasuna" areagotzea eta egitasmo komunak" negoziatzea" 253 Errepaso moduko honekin bukatzeko, labur ere, aniztasun sozio-kulturalak eta linguistikoak etika pedagogikoari suposatzen diona gogoraraziko dugu: hezkuntzaren erantzukizuna, jakina, etikoa da" bizitza sozialean parte hartzeko gaitasuna" indartu nahi duen unetik, baina zeregin hori gauzatzerakoan ezinbestean egokitu behar du hark bai" une bakoitzeko zirkunstantzietara" bai" kultura baten jabe den gizatalde" bakoitzera254 Hizkuntza da, alabaina, gizatalde horietako bakoitza gehien ezaugarritzen duen zirkunstantzia, eta, horrexegatik, hezkuntzak ezinbestean sustatu behar du" hizkuntz komunit... Esan dezagun, bukatzeko, honakoa:
‎Hezi nahi duenak, bestela esanda, nahitaez hartu behar du kontuan pertsonaren dimentsio komunitarioa —gizabanakoari lagundu egin behar dio bere gizartearen kide on bat izaten—, eta horrek, jakina, erantzukizun etikoa dakar berarekin. " Bizitza sozialean parte hartzeko gaitasuna garatzen duen hezkuntza", honela jarraitzen du aurrerago Deweyk," morala da" 97 Hausnarketa etiko pedagogiko horrek, alabaina, ezinbestean garamatza giza aniztasuna bere historizitatean kontsideratzera, alegia, gizabanakoen eta gizataldeen berezitasun sozialek eta kulturalek hemen ere duten esanahia aztertzera. Honela Lopez Aranguren:
2008
‎Haien ustez, irratiaren kontzeptu erabat ezberdina da, Interneten mugarik ez baitu. Kontzeptu mugagabe horren baitan sartzen dira bai edukiak eta bai hartzeko gaitasuna, berdin jar baitezakete haiek egindako programa bat, edo beste irrati batek egindakoa. Ez dute loturarik inongo irratiarekin.
‎Halaber, merkataritzako konpainien eta betebeharrak hartzeko gaitasuna duten pertsonen artean egindako kontratuak baliozkoak eta eragingarriak izango dira, zilegiak eta gizalegezkoak izanda, aurreko artikuluko betekizunak betetzen badituzte.
‎Halaber, ohartarazteko sistema goiztiar bat ezarri da. Sistema hori Afrikako zientzialarien sareak osatzen du, eta hondakin isurpenen eta antzeko jardueren arriskuei buruzko kontzientzia sortzen ari da, sektore publikoan nahiz pribatuan erabakiak hartzeko gaitasuna dutenen artean. Kontrol sistema sendoa izatea lortu nahi zen dio UNESCOren programako aditu Emmanuel Naah k, legegileei eta ur kudeatzaileei oharrak aurrez eman, eta, hartara, poluzioaren aurrean garaiz jardun ahal izateko. Proiektua are gehiago garatzen ari da, Lurmutur Hirian (Hegoafrika) 2005eko azaroan egindako lantegiaren balioztapeneko gomendioekin bat.
‎gaur egun, herritar arruntek ez daukatela udalkideen erabakiak oztopatu edo atzera botatzeko mekanismorik. Garai hauetan, boto eskubidea daukan biztanleria askoz handiagoa bada ere, behin botoa emanda ez du hurrengo lau urteetan arituko diren udalkideen erabakietan esku hartzeko gaitasunik, botere delegazioa erabatekoa baita. Foru erregimenean, ordea, boterearen delegazioa partziala zen, eta auzokideek ahalmen erabakigarria berreskutzarrera deitu eta agertzen ez zen auzokidea zigortzeko gaitasuna baitzuen alkateakratzen zuten Batzar Orokorretan.
‎Ikusi dugun moduan, diputazioaren egoitza aldatzean partaideak ere aldatu egiten ziren; azkoitiarrek osatzen zutena indargabetu eta donostiarrek osaturiko beste bat sortu zen. Berez, Batzar Bereziek ez zeukaten horrelako erabaki bat hartzeko gaitasunik, are gutxiago, foru erregimenaren arabera Gerrako Diputazioa sortzeko aukera zegoenean, gai militarretara mugatzen ziren eskuduntzekin (Mutiloa, 1978: 49, 50).
‎1840ko alkatea Ramón Agirre izan zen; 1844ko otsailean, foru erregimena berrezarri zenean Juan Bautista Agirre izendatu zuten alkate; eta Pedro María Agirre Eibarko azken foru alkatea izan zen. Hirurteko udalak konpondu gabe utzi zuen gerra zorrari aurre egiteko arazoa, eta erabakia hartzeko gaitasuna Juan Bautista Agirrek gidatzen zuen foru udalaren esku gelditu zen. Gerra zorrari aurre egiteko, Agirrek, bonapartetiarren garaitik lurrak bahian zituztenei bigarren seirena kobratu eta lurrak jabetzan ematea proposatu zuen.
‎deitzen diogu edozein enpresatan giltzarri diren hiru rolak modu egokian egikaritzen dituen gidaritzari; hiru rolok enpresaburu ekintzaile, zuzendari exekutibo eta enpresaliderrarenak dira (ikus González eta Guenaga, 2007). Horrez gain, duela urte batzuetako garaiarekin alderatuta, gaurko egunean enpresei ezinbestekoa zaie aldaketen aitzinean erantzun edo erreakzionatzeko bizkortasuna (areago, aldaketoi aurre hartzeko gaitasuna) handitzea eta, era berean, ezagutzaren transmisio prozesua eta ikasketa prozesua are eraginkorragoak bihurtzea. Egun, iraganeko arrakastak (iraganean asmatu izanak) ez du geroa aurreikusteko balio.
‎Gantz gutxien duten fruitu lehorrak gaztainak eta datilak dira %40tik jaisten direnak. Hala ere, kontuan hartu behar da fruitu lehorretan dauden gantzak gantz azido asegabeak direla nagusi, azido oleikoa eta linoleikoa, hain zuzen, gantz ekarpenaren% 75 Gainera, kolesterolik ez duten elikagaiak dira, eta, beraz, gaixotasun kardiobaskularrei aurrea hartzeko gaitasuna dute. Azido oleikoa almendretan eta hurretan agertzen da batez ere; linoleikoa, berriz, intxaurretan eta kakahueteetan.
‎Eskualdean, gainera, hainbat merkataritza elkarte sortu dira azken urteotan. Horiekin elkarlanean aritzeko aukera ezin hobea dugu, udal agintari eta merkatarien artean herriguneak eraberritu eta bizitzeko beharrezko neurriak hartzeko gaitasuna behar dugu.
‎Beren ardurei uko eginez, langileen osasuna eta segurtasuna bermatu luketen erakundeek jarrera hau onartu dute, edo bederen, ez dute mugatu. Ez Lan Ikuskaritzak ezta Osalanek ez dute arazoaren araberako esku hartze gaitasunik, eta gehienetan, istripua eragin duten ezbeharrak ziurtatu baizik ez dituzte egiten, argi utzita arazo honekiko duten konpromisoa.
‎«Politikan eta ekonomian erabakiak hartzeko gaitasun handiagoa behar dugu, hobeto bizitzeko», Ibarretxeren aburuz. Horregatik, «onartezina edo justifikatu ezinezkoa da Gernikako Estatutuak agindutako transferentziak oraindik gure esku utzi ez izana», dio.
‎Motibazio aldetik, jokorako eta lehiarako gogo aldetik, arras ongi ikusi ditut guztiak. Elkartasuna erakutsi dute, arriskuak hartzeko gaitasuna. Orain, hau hasi ere ez da egin.
‎Baina, atzera itzuli ginen. Aurrera egiteko arriskua hartzeko gaitasuna behar zen, eta ETAko zuzendaritzak ez zuen ukan. Zailena egina zelarik, nahiago izan zuten atzera joan.
‎Bertan oztoporik ez zegoela ikusi zuten, harriak eta lurra asko, baina aparteko ezer ez: " Horrek esan gura du domekakoa moduko euri jasa handi bat hartzeko gaitasunik ez daukala erreka horrek", argitu digu Hirigintza teknikariak. Era berean, jakinarazi digu 22 urte daramatzala Udalean lanean eta halakorik sekula ez duela bizi izan.Hirigintza Sailak eta alkateak Larrinbeko errekatxoa garbitzea erabaki zuten, eta martitzenean hasi ziren horretan.
2009
‎Udagoienean, ugarrainak ateratzearekin batera, erroten ubideak garbitu ohi ziren. Presak atera egiten ziren batzuetan, hau da, palekin lurra ateratzen zen behetik ura hartzeko gaitasuna handiagoa izan zedin.
‎Independentzia, sormena eta segurtasuna hartzen laguntzen die, jendaurrera irteteko beldurra gainditzen, eta erabakiak hartzeko gaitasuna lantzen.
‎Aurreko lerrokadan aipatu legearen arabera ezgaia den pertsona, hala ere, baliozko betebeharpeko bihurtuko da, baldin eta herri bateko lurraldean sinatu badu, eta herri horretako legeria kontuan hartuta, pertsona horrek kanbio betebeharrak hartzeko gaitasuna badu.
‎Txekean betebeharrak hartzeko gaitasunik ez duten pertsonen sinadurak agertu arren, edota sinadura faltsuak, ustezko pertsonenak edota beste arrazoi batzuk direla bide sinatzailea betebeharpean jar ezin dezaketen sinadurak agertu arren, horrek ez du esan nahi gainerako sinatzaileen betebeharrek baliorik ez dutenik.
‎Kanbio letran betebeharrak hartzeko gaitasunik ez duten pertsonen sinadurak agertu arren, edota sinadura faltsuak, ustezko pertsonenak eta beste arrazoi batzuk direla bide sinatzailea betebeharpean jar ezin dezaketen sinadurak agertu arren, horrek ez du esan nahi gainerako sinatzaileen betebeharrek baliorik ez dutenik.
‎Aurreko lerrokadan aipatu legearen arabera ezgaia den pertsona, hala ere, baliozko betebeharpeko bihurtuko da, baldin eta herri bateko lurraldean sinatu badu, eta, herri horretako legeria kontuan hartuta, pertsona horrek kanbio betebeharrak hartzeko gaitasuna badu.
‎Faktoreak betebeharrak hartzeko gaitasuna izan behar du, kode honen arabera, baita trafikoa noren kontura gauzatu eta pertsona horrek emandako ahalordea ere.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
hartzeko 310 (2,04)
hartutako 3 (0,02)
hartze 2 (0,01)
hartu 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hartu gaitasun ez 24 (0,16)
hartu gaitasun garatu 9 (0,06)
hartu gaitasun handi 9 (0,06)
hartu gaitasun eman 5 (0,03)
hartu gaitasun ere 5 (0,03)
hartu gaitasun eduki 4 (0,03)
hartu gaitasun garapen 4 (0,03)
hartu gaitasun landu 4 (0,03)
hartu gaitasun galdu 3 (0,02)
hartu gaitasun gutxitu 3 (0,02)
hartu gaitasun utzi 3 (0,02)
hartu gaitasun behar 2 (0,01)
hartu gaitasun egon 2 (0,01)
hartu gaitasun eragin 2 (0,01)
hartu gaitasun erakutsi 2 (0,01)
hartu gaitasun eskatu 2 (0,01)
hartu gaitasun falta 2 (0,01)
hartu gaitasun gero 2 (0,01)
hartu gaitasun gutxi 2 (0,01)
hartu gaitasun hori 2 (0,01)
hartu gaitasun legal 2 (0,01)
hartu gaitasun murriztu 2 (0,01)
hartu gaitasun sustatu 2 (0,01)
hartu gaitasun teoria 2 (0,01)
hartu gaitasun adibidez 1 (0,01)
hartu gaitasun adin 1 (0,01)
hartu gaitasun ahalbidetu 1 (0,01)
hartu gaitasun aitortu 1 (0,01)
hartu gaitasun apaldu 1 (0,01)
hartu gaitasun are 1 (0,01)
hartu gaitasun artean 1 (0,01)
hartu gaitasun aztertu 1 (0,01)
hartu gaitasun baldintzatu 1 (0,01)
hartu gaitasun barne 1 (0,01)
hartu gaitasun begira 1 (0,01)
hartu gaitasun bereganatu 1 (0,01)
hartu gaitasun bereizi 1 (0,01)
hartu gaitasun berreskuratu 1 (0,01)
hartu gaitasun berri 1 (0,01)
hartu gaitasun beti 1 (0,01)
hartu gaitasun bultzatu 1 (0,01)
hartu gaitasun ekarri 1 (0,01)
hartu gaitasun eraginkor 1 (0,01)
hartu gaitasun erregu 1 (0,01)
hartu gaitasun eskaini 1 (0,01)
hartu gaitasun existentzial 1 (0,01)
hartu gaitasun faktore 1 (0,01)
hartu gaitasun funtsezko 1 (0,01)
hartu gaitasun garun 1 (0,01)
hartu gaitasun handitu 1 (0,01)
hartu gaitasun hobetu 1 (0,01)
hartu gaitasun hornitu 1 (0,01)
hartu gaitasun hura 1 (0,01)
hartu gaitasun I. 1 (0,01)
hartu gaitasun ia 1 (0,01)
hartu gaitasun ideologiko 1 (0,01)
hartu gaitasun ikerketa 1 (0,01)
hartu gaitasun ikusi 1 (0,01)
hartu gaitasun joko 1 (0,01)
hartu gaitasun Juan 1 (0,01)
hartu gaitasun kendu 1 (0,01)
hartu gaitasun kontu 1 (0,01)
hartu gaitasun laudatu 1 (0,01)
hartu gaitasun Logroño 1 (0,01)
hartu gaitasun lotu 1 (0,01)
hartu gaitasun mugatu 1 (0,01)
hartu gaitasun nabarmen 1 (0,01)
hartu gaitasun nabarmendu 1 (0,01)
hartu gaitasun natural 1 (0,01)
hartu gaitasun optimizatu 1 (0,01)
hartu gaitasun pixka 1 (0,01)
hartu gaitasun piztu 1 (0,01)
hartu gaitasun politiko 1 (0,01)
hartu gaitasun sortu 1 (0,01)
hartu gaitasun soziokognitibo 1 (0,01)
hartu gaitasun zerikusi 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia