Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.324

2010
‎Egindako lan guztiaren eta garaitutako buruko minen ordain gisa edo opari lez, idazkortz, eder bat eskaini zioten Augustini, idazten bidea irekitzen jarrai zezan.
‎Orduan euskara jasoaren alde agertu zen Augustin, baina norentzat idazten zen, irakurleak zer mailatakoak ziren kontuan izanik. Oraingoan, ordea, iritzi horren aurkakoa zirudiena agertuko du, baina irakurleak kontuan hartzeko zerean, bat dator guztiz lehen esandakoarekin. Egunan erabiltzen zuten euskara zela eta, alderdiko batzuk haserre zeuden:
‎Eguna garaiz atera ahal izateko nekeak ikaragarriak izan ohi ziren. Izan ere, zentsurak gauzak zeharo zaildu zizkien; bestalde, goian aipatutako lagun guztietatik erredakzioan bi lagun besterik ez ziren izaten gehienetan: Augustin Zubikarai eta Eusebio Erkiaga.
‎Informazioa jasotzeko, ostera, idazkaritza nagusian lagun min batzuen, J.M. Arizmendiarrieta. (?) eta igande arratsalde guztietan harengana joaten zen, berarekin kontuak esan eta hainbat gorabeheraren berri eta zertzelada jasotzera. Umetatik ezagutzen zuten elkar, Saturrarango Seminariotik.
‎Nik, biografia hau gidari dudala, liburuaren iruzkin txiki bat egin nahi izan dut Karmelen irakurleentzat, baina ez biografia osoarena, guretzat urrunena den zatiarena baizik. Augustinen gaztaroari erreparatu diot, bada, geroko guztiaren abiapuntu eta oinarria hor ikusi baitut. Haren biografian aldirik interesgarriena, beharbada, eta guretzat ezezagunena ere bai; ziur asko, literaturako obrei dagokienez, ez emankorrena, produkziorik handiena 80ko hamarkadatik honakoa baita.
‎Liburu hau guztiz interesgarria da idazlearen eboluzioa ikusteko. Augustin ez da estilo jantzi eta jasoa duen idazlea.
‎Zorrozki begiratuz gero, Errepublika garaiko testuen artean ere bazen alderik. Nahita edo jakinaren gainean jokatu ohi zuen horrela, berak garbi ikusten baitzuen Ekinen idaztea, Euzkadin idaztea edota Egunaeuskarazko egunkari bakarrean euskaldun guztientzat idaztea ez zela berdin. Baina ñabardurak ñabardura, gehiago edo gutxiago, lexiko eta idazkera sabindarra erabiltzen zuen hauetan guztietan.
‎Nahita edo jakinaren gainean jokatu ohi zuen horrela, berak garbi ikusten baitzuen Ekinen idaztea, Euzkadin idaztea edota Egunaeuskarazko egunkari bakarrean euskaldun guztientzat idaztea ez zela berdin. Baina ñabardurak ñabardura, gehiago edo gutxiago, lexiko eta idazkera sabindarra erabiltzen zuen hauetan guztietan .
‎Augustinen orduko lexikoaren zerrendatxoa ere badakar, horko hitz asko eta asko garai hartan erabiltzen ziren neologismoak baitziren. Horietako batzuek bidea egin dute eta euskaldun guztion lexikoaren ondare bihurtu dira.
‎Garai hartan euskaraz idazten zutenengan ardatz antzeko pentsamenduak gorpuztu ziren. Pentsamendu ardatz haien inguruan dabiltza ia guztiak ; hau da, nolabaiteko adostasunera iritsi zirela dirudi. Hau dio Julen Urkizak sarrerako paragrafo batean:
‎Hau da, Augustin Zubikarairen beraren testuak aurkituko ditu irakurleak liburu honetan. Bestalde, garaia mugatua da eta garai horretako lan guztiak albait txukunen transkribaturik cd an argitaratu badira ere, liburuan lan hautatuak sartu dira soilik.
‎Etxetik ahalegindu zen ikasketak jarraitzen. Liburuetara guztiz zaleturik, haiek irakurtzen ematen zuen gaixoaldiak, besterik ezean, eskaintzen zion astia. Hau dio Anak:
‎Hau dio Anak: Etxera heltzen ziren liburu guztiak irakurtzen zituen eta baita Seminariotik bere lagun banaezina zen Jose Mª Arizmendiarrietak bana banaka bidaliko zizkionak ere. Euskal idazleen artean, Azkue, Manterola, Orixe, Mujika, Kirikiño, Lardizabal, Zubimendi eta Txomin Agirre izan ziren bere lehen irakurketak, eta erdarazkoen artean, Cervantes, Gabriel y Galán, Villoslada, Lacordaire, Campion, Delli, Papini, Ardel, Douillet, Pierre Lhande eta Risco, besteak beste.
‎Kultura arloan baziren garai honetan ereduak eta gidari onak, herria eraikitzeko euskaran eta literaturan tresna guztiz baliagarria ikusi zutenak; horietako bat zen Jose Ariztimuño. Aitzol?. Honek El Día egunkari elebiduna, EAJren organo ofiziosoa, abian jartzea lortu zuen.
‎Momentuz daukagun bidea erabili izan da Donostiako gotzain barria aukeratzeko orduan. Bide berbera erabili izan da orain arteko gotzainak aukeratzeko be, esaterako, Jose Mª Setien edo Juan Mª Uriarte eta baita beste mendebaldeko Eliza Katolikoaren gotzain guztiak aukeratzeko be. Garbi dago, bada, Jose Ignacio Munilla Donostiako legezko gotzaina dogula.
‎Euren izenean aritu diren abokatuak gogorrak baino gogorragoak izan dira. Hasieran eskatu zuten guztia errepikatu zuten hitzez hitz azken saioan. Han ikusitakoa ikusi eta entzundakoa entzun, nola liteke, auzipetuoi begira?
‎Senide, adiskide eta lagunei lehenik; Euskal Herriko eta kanpoko milaka eta milaka herritarri bigarrenik; BABES TALDEAri hirugarrenik; erakunde, alderdi politiko, sindikatu, euskalgintzako enpresa eta talde askori laugarrenik, eta aipatu ez dudan, baina ahaztu ere ez? hiri eta herri mordotako babes talde guztiei , bereziki Madrilen epaiketa amaitu ostean afari eta giro goxoa eskaini ziguten haiei guztiei. Den denei bihotz bihotzez auzipetuon izenean ESKERRIK ASKO!
‎Senide, adiskide eta lagunei lehenik; Euskal Herriko eta kanpoko milaka eta milaka herritarri bigarrenik; BABES TALDEAri hirugarrenik; erakunde, alderdi politiko, sindikatu, euskalgintzako enpresa eta talde askori laugarrenik, eta aipatu ez dudan, baina ahaztu ere ez? hiri eta herri mordotako babes talde guztiei, bereziki Madrilen epaiketa amaitu ostean afari eta giro goxoa eskaini ziguten haiei guztiei . Den denei bihotz bihotzez auzipetuon izenean ESKERRIK ASKO!
‎Hitz gutxitara laburbildu banu esperientzia honek utzitako arrasto nagusia, hauxe izango litzateke: esker onez beterik utzi nau 7 urteotan bizi izandako guztiak , batez ere Jesus Jaunarenganako esker onez beterik.
‎Beste batzuk barruan zeuden eta neure gainera etorri zitzaizkidan etxeko atea ireki bezain pronto. Formalitate batzuk bete ondoren, etxeko guztiak jangelara bilarazi zituzten eta neroni nire gelara eraman. 01:30ak edo ziren.
‎01:30ak edo ziren. Lau ordu inguru eman zituzten nire paperak eta gelako guztia miatzen. Interesik gabeko bideoak (H.I.ko lankide baten bideoa barne) eta paper zenbait hartu eta prezintatu zituzten.
‎Inpresioa: Mundutik aparte gaude inork ez dakien lekuan, guztiz defentsarik gabe, inpunitate osoz ari ziren pertsona haien aurrean. Infernua dastatzen hasia nintzen.
‎Oharra: Ziegako lagunarekin mintzatzea guztiz debekaturik eta sartu irten bakoitzean lelo hau ere behin eta berriz errepikatu ziguten.
‎–Bai?. Elkarrekin emandako 4 egunetan horiexek izan ziren elkarri esandako guzti guztia. Nolako beldurra!
‎–Bai?. Elkarrekin emandako 4 egunetan horiexek izan ziren elkarri esandako guzti guztia . Nolako beldurra!
‎–Emaizkidazu, Jauna, une bakoitzean hitz zuzen eta egokiak?. Nire prestakuntza ez zen izan, honetaz, zer galdetuko ote zidaten asmatzen saiatu eta ondoren nik zer erantzungo irudikatu e.a. Inola ere ez, alferrikako ahalegina iruditzen baitzitzaidan nondik jo zezaketen imajinatzen aritzea guztiz –misteriotsua, baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak!
‎baitzen niretzat egoera hura eta egozten zitzaizkidan karguak! Otartekoak eta ekarri zuten guztia gogotik jan nuen, elikagaien bidez ere indarra hartu nahian edo. Ura, berriz, ezer gutxi edan nuen, ez bainuen ziegatik at zegoen komunera joan nahi izaten, ahalik eta gutxien, umiliazio edo bexazio berri bat ez jasatearren, joanez gero, bestelako?
‎Nire sentimendua: Nire egia indartsuagoa izan zela haien parafernalia guztia baino. Ez nuen lekua galdu, nerbioek ez ninduten jan eta beren jokabideak ez ninduen kikildu.
‎Berriz ere. Jauna, handia zara!? esan beharrean aurkitzen naiz, hau guztia pasa eta gero.
‎Askoz suabegoa izan zen, eta laburragoa ere bai. Nire ustetan, nekien guztia esan niela sumatu zuten, eta kitto. Bakean utzi ninduten!
‎Azkenean, forentsearen aurrean: lasaitasuna eta poza hemen ere pertsona batekin mintzatzeko eta bere begiei so egiteko aukera nuelako, era guztiz normalean. Zein egun zen galdetzean, berak niri?, igandea (23a) zela erantzun nion.
‎–Hauxe da nire mezua: hau guztia ez da euskararen kontrako, ETAren kontrakoa baizik? (, excusatio non petita, accusatio manifesta??).
‎berak, adibidez, trafikoa zuzenduz, pateretako jendea bizirik jasoz e.a. Galdera bakarra egin nion: . Guri hor behean bizitzea tokatu zaigun guztiak zerikusirik badauka pertsonei laguntzearekin??, eta bere ihardespena: –Todo esto es una locura, es un problema económico:
‎Zure seme alabei edo maite dituzun senide edo adiskideei kontatuko al zenieke zure lana infernu horretan zein den? Urrikalpena barne barneraino sartua nuen eta malkoak isurarazten zizkidan, barnea guztiz hunkiturik nuelarik. (Irten baino lehen, aukera izanda?
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere?
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan : bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere?
‎Esker ona ateratzen zitzaidan azaleko zulotxo guztietatik Jaunaren Espiritua nirekin, nire ondoan, nigan sumatu bainuen infernu hartan egondako egun guztietan: bai barne poza eta kontsolazioa sentitzen nituelako (denbora guztian kikilduta egon arren), bai hitz zuzen eta egokiak esateko ahalmena izan nuelako, bai deklaratzeari uko egiteko balentria izan nuelako, bai X.O. eta beste lagunak, gaizki zeudela jakinda ere, neure ondoan nituelako.
‎neure ondoan nituelako. Barne bizipen aberats eta hunkigarria zen han bizi izandako guztia , neuk ezer txarrik egin gabe niri gertatutakoa.
‎epaile honetaz ez naiz inolaz ere fidatzen berak sarrarazi baikaitu 5 eguneko infernuan, pertsona (k) txikituz, umiliatuz, bexatuz eta gure oinarriko giza eskubideak zapalduz. Eta hau guztia lege eta demokraziaren izenean! Nola liteke holako astakeria?
‎Gosari beroa ekarri didate eta gustura hartu dut kroissana eta guzti . Poliki poliki kalabozo inguru hura jendez betetzen hasi da, euskaldunak ere tartean (euskarazko oihuak, hitzak e.a. entzun zitezkeen-eta).
‎orain bete daitekeela inoiz baino hobeto. Eroaren eletzat har daitezke ene hitz hauek, baina ero baino guztiz ohardun naiz diodanaz. Jesusen Espirituaren arabera bizi eta eraman nahi dut egoera berri hau.
‎Beranduago, 2006 urtean, fiskal berriak (Carballok) kasua artxibatzea eskatu zuen, gure kontrako froga sendorik ez zegoela argudiatuz. Del Olmo epaile instruktorea, guardia zibilak eta berriki aipatu bi elkarteak izan dira gure kontrako protagonismoa guztiz berenganatu dutenak.
‎EGUNKARIA itxi, guardia zibilek eskuartean gure kontrako froga sendoagorik izan arte) behin betiko bihurtu dira, eta EUSKALDUNON EGUNKARIA kitto: guk pasatakoaz aparte, langile mordoa kalean, lanik gabe, zenbait enpresa zerraturik, akziodunak kalteturik, irakurle mordoa euskal egunkaririk gabe e.a. Kalte ordainik izango al da hauentzat guztientzat –Espainiako Audiencia Nacional delakoan zuzentasunik balego, kalte izugarri hau nolabait arintzen edo biguntzen zerbait egin lukete.
‎Nor izango da guardia zibil, espainiar polizia eta abarren tratu txar, umiliazio eta torturetatik libratuko gaituena epaileak ez badira? Nork eseraraziko ditu akusatuen aulkietan guri torturak eta tratu txarrak eragin zizkiguten guardia zibil haiek eta guztiari bizkar eman eta baimendu zuen Del Olmo epailea?. Jarrai al dezakegu, kontzientzia etikoaren izenean ari naiz, noski?
‎Ni guztiz itxaropentsua izan naiz lehen egunetik guri egindako bidegabekeria hau dela-eta. Ez dakit ez noiz eta ez nola, baina justizia noizbait egingo zaigula sinetsirik nago, erabat.
‎Ez dakit abokatu honek epaiketaren hasieratik 5 auzipetuoz iritzi bera zuen, alegia guretariko inork ez zuela ETArekin zerikusirik izan EGUNKARIAren historia osoan. Hasieran ez bazuen, bukaeran behintzat garbi azaldu zuen gu guztion aldeko portaera garbia, gu denok defendituz eta ez neu bakarrik. Hitza hartu zuen azken abokatuak maisu-lana egin zuen:
‎KKKko ereduan, ostera, Arraiñe dugu (Arraiñeko sujeta). Aldaera guztiak , nola ez, Arengarai toponimoaren laburdurak dira.
‎Kantuko gainerako ahapaldi guzti guztiak Sallaberriren liburuan bezalaxe daude transkribaturik. Bosgarren ahapaldian, ostera, eskuidatzian aukera bi ematen ditu:
‎Kantuko gainerako ahapaldi guzti guztiak Sallaberriren liburuan bezalaxe daude transkribaturik. Bosgarren ahapaldian, ostera, eskuidatzian aukera bi ematen ditu:
‎16. Hemen, gure ustez, ez dago erabat ondo transkribaturik. Zubeoako euskararen ezaugarri guztiak ez dagoz erabat markaturik. Zentzuari gagozkiola, aldaketa txiki bat egin dugu.
‎Kantaren transkripzio nagusiaren ezkerraldean agertzen diren lau ahapaldiak ez dira guztiz berriak. Ez dira, bestela, esan, aurreko puntuko zortzi eta bederatzigarren ahapaldiak bezalakoak.
‎Beste espezie batzuk ez daude desagertzeko arriskuan, baina munduan zehar naturan oso leku gutxitan aurki daitezke. Horrelakoak dira gainerako guztiak , batzuk lorezaintza komertzialari esker munduan zehar artifizialki eta beti gizakiaren eskutik asko hedatu badira ere, Magnolia grandifloraesate baterako. Baina unibertsitarioak garen, edo izan garen, neurrian, unibertsalak ere izan behar dugu.
‎Landare hazidunen bide ebolutiboan emaniko urrats garrantzitsu guztiek dute ordezkariren bat gure irudi espiral horretan. Bost kontinenteetatik ekarri ditugu, eta, aldi berean, beren txokotxoetan bada ere, bizirik irautea lortu duten zuhaitzak dira.
‎Haize bigunok, Italia-ko mezulariak! Eta zu zeure zumarrakaz, ibai maite ori! Zuek mendi uhinkariok, oi gailureguzkitsu guztiok , hemen zaree barriro!
‎Ondo bizi, ba, gaztaroko egunok, zu maitasunarenlarrosa zidorra, eta zuok ibiltariaren zidor guztiok , ondo izan!, eta hartu eta bedeinkatu nirebizia, oi aberriko zeru horrek, barriro!
‎Oi zuok jainkozintzo onbera guztiok !, bazenkiezelan maitatu zinduezan nire arimeak!
‎Gaur egun halako kultura oriental grekolatinoa, aktualizatua jakina, da gure kulturaren oinarria. Zeren zabaldu baita planeta osora, indigenen kulturak geratu direlarik guztiz baztertuak. Agian erakusten dute bai egoera politiko birbanatzailea, baina bizi izan duten oparotasuna naturak eman die, eta ez da usuenean euren lanaren fruitu izan, eta badaiteke ezen alferrak izan direlako geratu izana gaur egun dauden moduan, guztiz minorizatuak eta gutxietsiak (beste hipotesis bat izan daiteke hau:
‎Zeren zabaldu baita planeta osora, indigenen kulturak geratu direlarik guztiz baztertuak. Agian erakusten dute bai egoera politiko birbanatzailea, baina bizi izan duten oparotasuna naturak eman die, eta ez da usuenean euren lanaren fruitu izan, eta badaiteke ezen alferrak izan direlako geratu izana gaur egun dauden moduan, guztiz minorizatuak eta gutxietsiak (beste hipotesis bat izan daiteke hau: oparotasunak historikoki alferkeria ekarri duela, eta alferkeriak atzeratzea dakarrela, relajatzeagatik).
‎Eta guzti hori antropologian baino nik historian estudiatzen dut, zeren fenomeno historikoak baitira.
‎Har dezagun hipotesitzat denok garela diferente, hau da principium individuationis delakoa. Orduan ondorioztatu behar dugu kultura guztietan egin izan direla hierarkiak, eta hola. Eta aunitzetan gainera erori da harrokeriaren bekatura, hau da, arrazakeriaren teorizaziora, eta praktikara.
‎Eta hola, zientzia politikoan, nire historiaren filosofia horretatik, nik proposatuko nuke arrazakeria konbatitzeko joera aristokratikoa edukitzea, beti hoberenak, bakoitza bere zereginean, aukeratzeko joera (demokrazian ere hori bilatzen da). Guztiz onuragarria da, nahiz eta beti ez den asmatzen.
‎Beraz, hiru privazio mota hartu ditut hipotesitzat, adibide bezala, lehena ekonomikoa (eta marxismotik haratago joan naiz nire argumentazioan, eta daukat ezen hobeto esplikatzen dudala historia, batez ere formazio klasisten historiaren jatorria ipiniz basamortuetako kulturetan), bigarrena, alferkeria (eta hor sakondu nahi duenak badu historiaren filosofo musulman bat, Ibn Jaldun), eta hirugarrena harrokeria (lehen bekatua dena, eta esplikatzen duena fenomeno universal bat, hierarkiak egiteko joera, batzuetan, askotan ere, arrazismoraino ere joan delarik, degeneratu delarik)? eta horiek suposatuz direla historiaren eragileak nire historiaren filosofiak, oso simpleak, burutu ditut, larregi zabaldu gabe nire hizpìdea, eta ikasten dut ezen badagoela zertan lan egin horiek eta beste guztiak , kombatitzeko, nahiz eta privazio jatorrizko bat dugun, eta horregatik utopiarik ezinezkoa den, baina bai, bada posible aurreratzea, eta posible baldin bada orduan obligazioa ere bada. Eta atzera egitea ere posibilitate bat da (esan dezadan egia).
‎Karmel-ek: Zelan egiten da lurralde batetik kontinente guztietarako , hainbeste nazinotarako saltua?
‎Une batetik bestera uretan aurkitzen zara eta uger egin behar dozu, bizitzan sarri jazoten dan lez. Dana dala, nik naziono arteko esperientzi apur bat baneukan, gure Euskal Herriko Probintzia Ameriketan, Indian eta Afrikan hedatua izan danez, eta mundu guztiko batzarren batzuetan parte hartua nintzanez.
‎Gero, luzaroagorako plana egin behar da: Sei urteren epean batez ere zeri ekingo deutsagun, Ordena guztia kontuan harturik eta lurralde handi bakoitza; eta horretarako zelako medioak erabiliko diran, batzar orokorrak (zertaz, noiz eta non), eta bisitak beharrizanak eta itxaropenak ikusteko: zelako bisitak eta zelan eginak,.
‎Europa aipatzean Erdikoa eta Mendebalekoa dot gogoan. Sortaldekoa, lehen komunismo azpian izan zana, oso ezbardina da, baina han be Polonia-k eta Kroazia-k, esate baterako, eboluzino guztiz apartekoa izan dabe, hareen egoerea eta erristentzia lehenago be bereziak izan ziranez. Baina horregaitik, hain zuzen, Bielorrusia zein Ukraina, edo, gehiago oindino, Siberia eta Kazakistan bisitatzea hunkigarria izan zan niretzat, gizarte aldetik eta erlijino aldetik daben beharrizan gorriagaitik.
‎Dana dala, ederto ospatu genduan, eleiza beterik, Gabon meza, arratsaldean, gauez ez egoan ibilterik eta. Ondo gertatua, musika eta guzti . Eta hau azpimarratu nahi dot:
‎Luis Arostegi-k: Horretan Europa-ren, historian gure herriagaz hartuemonen bat izan daben lurraldeen artean, eta beste guztien artean bereizi behar da. Orokorrean, gure herria lehenagotik misiolarien bidez izan da leku askotan ezagutua.
‎Alkarrizketetan gure herriaz galdetzean, batzuk izan dogun erlejinoari buruzko aldakuntzak harritzen zituan. Hori eta beste balio batzuen aldakuntza kultura eraldatzea dala azaltzen ahalegintzen nintzan, nahiz eta zaila izan zergaitik jazoten diran holako aldakuntzak guztiz argitzea. Sartaldeko ia herrialde guztietan gertatu izan dira antzeko aldakuntzak.
‎Hori eta beste balio batzuen aldakuntza kultura eraldatzea dala azaltzen ahalegintzen nintzan, nahiz eta zaila izan zergaitik jazoten diran holako aldakuntzak guztiz argitzea. Sartaldeko ia herrialde guztietan gertatu izan dira antzeko aldakuntzak. Baina hau be gogorazten neban:
‎Eskerrak zeuoi, hemen lanean jarraitu dozuenoi. Gure herritik, hemengo Elizatik, hemengo karmeldarrekandik hartu dogu hainbeste, eta hau mundu guztiko Eliza eta herrietatik hartutakoaz alkartzen da egoki. Geureak besteen balioak estimatzera garoaz; besteak ezagutu eta onartzeak geurea estimatzera.
‎Berrogei ta bi urte egi, ikArrasateko kalezai, atsedentzeko, Joxe Manuel, badala uste det garai.Lan eta kezkak utzi dituzu, bizi zaite orain lasai, zu guztiz ondo portatu zera, eta herria ere bai.
‎Gizon apal bat zara herrian, zintzoa eta garbia, zuzen ipintzen ahaleginduazoker dabilen jendia; atseden ordu daukazuneanbertso idazle trebia, omen batekin ez da ordaintzenzuk egin duzun guztia .
‎Jose Antonio Ardanza Garro lehendakari ohia eta orduko (1981) alkateak herritar guztien izenean luzatu nahi izan zion Arrasate herriaren omena:
‎–Mondragoetar guztien nahiaren oihartzuna harturik eta bere lan eskergaren ordain apal bezala, udaletxeak omenaldi bat eratu nahi izan dio, kalezain zintzo, bertsolari trebe eta, oroz gainetik, gizon jator, arduradun, soil eta leial denari. Jauna, zuregandik du ohore gure herriak!?.
Horien guztien inguruan umotu zen Goikoetxe baserriko semearen bertsogintza. Elkarrengandik ikasiz, eta elkar animatuz eta adoretuz, eskola berezi bat sortu zuten, Basarri handia gidari zutela.
‎Ramon Artolaren Sagardoaren graziya (1961) liburuarekin eman zion hasiera Aita Zavalak Auspoabildumari; eta berrogeita zortzi urte geroago, Jose Manuel Arriolaren liburuarekin, hirurehun eta hamabigarren katebegia erantsi zion kultur kate luze bezain emankorrari Leire mendikatearen magalean bizi zen herri literaturaren maitaleak. Hauspo txikitxo horiek guztiek bizitu izan dute Auspoa ren kultur sua; eta, neurri handi baten, hauspo apal horiei esker iraun ahal izan du herri literaturaren txingartzak bizirik.
‎Ohiko hautagai abertzalea izan da Donibane Lohizuneko alkatetzarako. Aurreko legealdian, eta Lizarra Garaziren ildotik abiaturik, indar abertzale guztiak biltzea lortu zuen. Oraingoan ere, indar abertzaleak bildu dituen Euskal Herria bai koalizioko auzapezgai izan da, eta nahiz eta Alliot Marie-ren aldekoak irabazle atera diren, abertzaleek aski emaitza onak lortu dituzte.
‎euskalduna eta artista. Hala eta guztiz ere, ez dut aitzin-solas hau bukatu nahi, Abitxuren bestelako aldeak aipatu gabe, lehen aipatu ditudan fazeta publiko horiek guztiez gain, badaudelako pertsonalagoak, pribatuagoak, diren beste batzuk, agian sakonagoak, garrantzitsuagoak direnak. Abitxu euskalduna eta artista izateaz gain, pertsona, laguna eta adiskidea delako.
‎euskalduna eta artista. Hala eta guztiz ere, ez dut aitzin-solas hau bukatu nahi, Abitxuren bestelako aldeak aipatu gabe, lehen aipatu ditudan fazeta publiko horiek guztiez gain , badaudelako pertsonalagoak, pribatuagoak, diren beste batzuk, agian sakonagoak, garrantzitsuagoak direnak. Abitxu euskalduna eta artista izateaz gain, pertsona, laguna eta adiskidea delako.
‎Abitxu euskalduna eta artista izateaz gain, pertsona, laguna eta adiskidea delako. Eta horixe da, aurreko guztia bat ere baztertu gabe, nik neuk harengan gehien estimatzen dudana.
‎Berehalaxe ikusi nuen ez zela aski. Lapurtarrek izugarri maite dute kantatzea eta dantzatzea, eta hori ere, guztiz beharrezkoa zela ikusi nuen. Hori dela eta, Urruñako gure etxetik gertuen zegoen euskal elkartea bilatu nuen, eta horrela, Donibane Lohizuneko Begiraleakelkartean izena eman nuen.
‎Bat gehiago izan naiz beti. Bertako euskaldunek biziki harrera polita egin digute beti, bai niri eta bai familiako beste guztiei ere. Semeak, ttiki ttikitatik Begin aritu dira, dantzari eta txalapartari gisa.
‎Gaur horretan segitzen dute. Hasieratik adiskidetasun handia eskaini ziguten eta adiskidetasun horrek ate guztiak zabaldu dizkigu. Orduz geroztik, Xabierrekin izan ditudan harreman estuek berarekiko miresmena handitu didate.
‎Testu honetan, berriz, gure etxeko gastueksintagmak ematen dio batasuna testuari. Gastuakhitzak, orokorrak, batzen ditu bere menpean gainerako izen partikular guztiak .
‎Berez, testu informatiboaren oinarrizko karakteristikak argitasuna, antolaketa eta zati guztien arteko koherentzia dira.
‎Bizi garen Europa aurreratuan, informatikari dagokionean batik bat konferentzietarako areto askotan dira finko ezarririk ordenagailua, kanoia eta gainerako trebejeriak. Hala eta guzti , jendaurrean arrakasta eduki gura duen hizlariak, ezinbesteko du berbaldi lekura aurretik hurreratzea, ezen, baliteke sakelan eramaneko ziria. Pen Drivea konputagailuak ez ezagutzea eta hasierako unerik adierazgarrienean, hainbeste orduko prestaketa hondatzea. Jesus Mari Txurrukak Leioako Campusean barraskiloen eta bareen artzain denak txintxo bezain fin garraiatu zuen arbela, hartan ere metroan Bilboko Batzar Nagusietako aretoraino.
‎Jakina da urteen porazoz, prestatzearen laguntzari esker ahozko jarduna neurri handian kontrolatzen dena. Guztiarekin ere, irakasleok alperreko hamaikatxo keinu, hanken mugimendu eta tik egiten dugu oharkabean.
‎Azken baten, ordea, prestatu egin ohi dudan arren berbaldia, fortunaren esku ezer uzten ez badut ere, Will Rogers-en esaldiaren jakitun nago, hots: . Mundu guztia da ezjakina, baina gai desberdinetan? 3.
‎doinua erabilita), gaia honako hauxe zela: . Euskel izkuntza galtzen ari da/ ta galtzen ba' da euskera,/ Euskalerriko seme guztiak / betiko galduak gera?. Basarrik eman zion hasiera saioari, eta Jautarkol olerkariaren eta Arana Goiriren aipuez hornitu zituen bere bertsoak, zenbait esaldi hitzez hitz erabilita15.
‎Ez 1935eko txapelketakorik, ez ostantzekorik. Hala eta guztiz ere, gorago Aita Zavalak esan digunez, zenbait bertsopaper egin zituen urduliztarrak. Beraz, inoren bertsopaperak ez eze, berak paratutakoak ere saltzen zituen Abarrategi Besamotza k.
‎harrokeriak urtu eta gangarkeriak aienatu egin ei zitzaizkion gazte nabarmenari. Antza, horrek guztiak zer pentsatua eman zien bertara baturiko batzuri:
‎Gipuzkoar kutsuko bizkaiera sarri jalgi da mendebaldeko bertsolarien ahotik eta lumatik. Hala eta guztiz ere, Abarrategiren bertsopaperen kasuan erabatekoa da gipuzkeraren nagusitasuna. Horixe da deigarriena haren bertso sortetan.
‎Gora euskotar abertzaliak, gudari ta euzko langille; i, or ez dua geu ez bageragutzat gauzonaren bille.Begiak argi, adi, a garbi, min gai, a ixil ixille, garaian gagoz erakustekozein dan eiztari abille.Zutik guztiok i, ok jan bariklaban daukagun opille.
‎54. Xabier Amurizak zera ere gehitzen du Bizkaiko bertsogintza III. Gerra aurreko emoitzaliburuan, 1935eko txapelketako bertsoa aipatu eta gero: . Uriarteren beste bat bateko bertso bat be gordetzen da, berea dela guztiz ziurra ez da baina. Behin, tabernan, ordaintzeko modurik ez edo gogorik ez zeukan mutilzahar bati honako hauxe kantatu ei eutsan:
‎Abel Muniategik bosgarren edo geratu zelakoa dauka: ? 1935eko urtarrilaren 20an Donostiako kursaal en egin zen Euskal Herri guztiko Txapelketara azaldu zen. Baziren hogei bat bertsolari eta Uriartek bostgarren saria jaso omen zuen? 65 Esanda daukagunez, lau sari baino ez zituen banatu epaimahaiak; baina Jose de Artetxe idazleak ere aurretxoan ikusi zuen dimoztarra sari zerrenda posible horretan:
‎Kasu honetan, sorta biak bat datoz bertso kopuruari dagokionez, hamazortzina ahapaldi dituzte-eta. Hala eta guzti ere, badago aldaketatxo bat, originaleko bederatzigarren bertsoa, bosgarren izatera pasa delako Alfontso Irigoienen funtsako bertsioan.
‎3 komentarioak hamaika egiten ahal dira guzti horretaz , eta bat egingo dut amaitzeko. Sozialismo moderatua proposatu dut (sendotasunez erreformak bultzatzen dituena, eta hori da niretzat bide egokiena zeren bakean garatzen ahal baita, demokrazian adibidez, eta ejerzitoek errespetatuz demokrazia), baina jada jakituriazko liburuetan bada esaten nola gobernu gaiztoek amaiera ez desiatuak edukitzen dituztela usuenean, eta bata izan daiteke iraultza, zeinaren posibilitatea nik ez baitut ukatzen.
‎Etorkizun dena indeterminatua zaigu, ezin dugu jakin (soilik dakigu zerbait etorkizunaz eskrituretan arakatuz, beraz, abadeak beharrezkoak dira faroa gal ez dezagun, eta ikas dezagun beti Jainkoaren beldur sano bat edukitzen, ez patologikoa), eta horregatik da zientzia politikoa zientzia praktikoa. Baina etorkizun denaz, zientzia politikoaren barruan, egon daiteke beste zientzia bat, eta eskubide guztiekin izan daiteke zientzia, eta nik zientzia horri deitzen diot zientzia fikzioa. Suposamenetan oinarrituko litzateke, gertatzen ahal diren kasuak estudiatuko lituzke, asko problematikoak, hau da, erabakia gaitza egiten da halako kasuetan.
‎1 Materialismo kulturala, eta konkretuki ekonomiaren gorabehera, hartu dugunean hipotesis bezala historiaren filosofia bat desarroilatu dugu, zeinak universalki guztia ez badu esplikatzen behintzat oso fenomeno importanteak baditu argitzen, historia ekonomikoa kasu (orain arte, nik ondorioztatzen dut, izan gara gorabehera ekonomikoen jostailu, jakin gabe, ordua da ekonomia gobernatzen ikasten hasi gaitezen). Baina orain, filosofia hori oinarri harturik, galdetzen diogu geure buruari ea zer demontre egin, eta erabaki, daitekeen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
guzti 1.321 (8,70)
gusti 2 (0,01)
guci 1 (0,01)
Lehen forma
guztiak 333 (2,19)
guztia 154 (1,01)
guztiz 131 (0,86)
guztien 88 (0,58)
guztietan 85 (0,56)
guztiek 45 (0,30)
guztiei 38 (0,25)
guzti 36 (0,24)
guztiok 32 (0,21)
guztietako 24 (0,16)
guztian 20 (0,13)
guztietatik 18 (0,12)
guztientzat 16 (0,11)
Guztiak 13 (0,09)
guztion 13 (0,09)
guztietara 11 (0,07)
guztiaren 10 (0,07)
guztiekin 10 (0,07)
guztien artean 10 (0,07)
hauek guztiak 9 (0,06)
Guzti hori 8 (0,05)
Guztiz 8 (0,05)
guztitik 7 (0,05)
hau guztia 7 (0,05)
guzti horiek 6 (0,04)
guztiari 6 (0,04)
guztiko 6 (0,04)
guztiac 5 (0,03)
guztiaz 5 (0,03)
guztioi 5 (0,03)
guztirako 5 (0,03)
Guztien 4 (0,03)
Guztiok 4 (0,03)
guztien aurka 4 (0,03)
guztiena 4 (0,03)
guztietarako 4 (0,03)
GUZTIAK 3 (0,02)
Guztia 3 (0,02)
Guztiek 3 (0,02)
Hau guztia 3 (0,02)
Honek guztiak 3 (0,02)
Hori guztia 3 (0,02)
guzti hori 3 (0,02)
guztiarekin 3 (0,02)
guztietakoak 3 (0,02)
hauek guztiek 3 (0,02)
hauetan guztietan 3 (0,02)
horiek guztiek 3 (0,02)
Guzti hau 2 (0,01)
Guztiarekin 2 (0,01)
Guztiari 2 (0,01)
Hauek guztiak 2 (0,01)
Honen guztiaren 2 (0,01)
Horiek guztiak 2 (0,01)
gustian 2 (0,01)
guzti horietan 2 (0,01)
guzti horrek 2 (0,01)
guztien arteko 2 (0,01)
guztiengan 2 (0,01)
guztiez 2 (0,01)
honen guztiaren 2 (0,01)
hori guztia 2 (0,01)
horiek guztiak 2 (0,01)
horrek guztiak 2 (0,01)
Guzti honetatik 1 (0,01)
Guzti honi buruz 1 (0,01)
Guzti horiek 1 (0,01)
Guzti horretan 1 (0,01)
Guzti horri 1 (0,01)
Guzti horri esker 1 (0,01)
Guztiaren 1 (0,01)
Guztiei 1 (0,01)
Guztien artean 1 (0,01)
Guztien artetik 1 (0,01)
Guztion aurretik 1 (0,01)
Hauen guztien 1 (0,01)
Horren guztiaren 1 (0,01)
Horretaz guztiaz 1 (0,01)
gucien 1 (0,01)
guzti hau 1 (0,01)
guzti honetan 1 (0,01)
guzti horien 1 (0,01)
guzti horietako 1 (0,01)
guzti horren 1 (0,01)
guzti horretaz 1 (0,01)
guzti horri 1 (0,01)
guztiagatik 1 (0,01)
guztiagaz 1 (0,01)
guztian zehar 1 (0,01)
guztiaren alde 1 (0,01)
guztiaren aurrean 1 (0,01)
guztiarena 1 (0,01)
guztiarengatik 1 (0,01)
guztiekiko 1 (0,01)
guztiekin batera 1 (0,01)
guztien aldetik 1 (0,01)
guztien artetik 1 (0,01)
guztien aurrean 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
guzti ere 30 (0,20)
guzti bat 15 (0,10)
guzti bera 15 (0,10)
guzti euskara 14 (0,09)
guzti ez 12 (0,08)
guzti liburu 12 (0,08)
guzti santu 12 (0,08)
guzti VI 11 (0,07)
guzti bildu 11 (0,07)
guzti eman 11 (0,07)
guzti guzti 11 (0,07)
guzti askatu 9 (0,06)
guzti baino 9 (0,06)
guzti egin 9 (0,06)
guzti lagundu 9 (0,06)
guzti ukan 9 (0,06)
guzti gain 8 (0,05)
guzti kontu 7 (0,05)
guzti ni 7 (0,05)
guzti egon 6 (0,04)
guzti esku 6 (0,04)
guzti kontrako 6 (0,04)
guzti on 6 (0,04)
guzti oso 6 (0,04)
guzti utzi 6 (0,04)
guzti zabaldu 6 (0,04)
guzti berri 5 (0,03)
guzti gauza 5 (0,03)
guzti gu 5 (0,03)
guzti lan 5 (0,03)
guzti % 4 (0,03)
guzti aldatu 4 (0,03)
guzti argitu 4 (0,03)
guzti bete 4 (0,03)
guzti bezala 4 (0,03)
guzti bide 4 (0,03)
guzti bizi 4 (0,03)
guzti egun 4 (0,03)
guzti eliza 4 (0,03)
guzti erabili 4 (0,03)
guzti esan 4 (0,03)
guzti esker 4 (0,03)
guzti ezezagun 4 (0,03)
guzti gainditu 4 (0,03)
guzti gozamen 4 (0,03)
guzti ha 4 (0,03)
guzti hartu 4 (0,03)
guzti hori 4 (0,03)
guzti hura 4 (0,03)
guzti idatzi 4 (0,03)
guzti izen 4 (0,03)
guzti jainko 4 (0,03)
guzti jarri 4 (0,03)
guzti jaso 4 (0,03)
guzti ondorioz 4 (0,03)
guzti ETB 3 (0,02)
guzti Kristo 3 (0,02)
guzti agertu 3 (0,02)
guzti agiri 3 (0,02)
guzti ahaztu 3 (0,02)
guzti argi 3 (0,02)
guzti ari 3 (0,02)
guzti aurkitu 3 (0,02)
guzti baztertu 3 (0,02)
guzti beharrezko 3 (0,02)
guzti bizkor 3 (0,02)
guzti eduki 3 (0,02)
guzti eskaini 3 (0,02)
guzti eskubide 3 (0,02)
guzti eskuragarri 3 (0,02)
guzti etorri 3 (0,02)
guzti euskaldun 3 (0,02)
guzti euskaratu 3 (0,02)
guzti ezagutu 3 (0,02)
guzti hile 3 (0,02)
guzti hiru 3 (0,02)
guzti indar 3 (0,02)
guzti inolako 3 (0,02)
guzti jazo 3 (0,02)
guzti kendu 3 (0,02)
guzti langile 3 (0,02)
guzti lotu 3 (0,02)
guzti nahi 3 (0,02)
guzti oinarri 3 (0,02)
guzti ongi 3 (0,02)
guzti poz 3 (0,02)
guzti protagonista 3 (0,02)
guzti zer 3 (0,02)
Konbinazioak (3 lema)
guzti lagundu behar 6 (0,04)
guzti askatu egon 5 (0,03)
guzti bat egin 5 (0,03)
guzti bera hizkuntza 5 (0,03)
guzti bizkor ahantzi 3 (0,02)
guzti ETB jarri 3 (0,02)
guzti euskara itzuli 3 (0,02)
guzti ez ukan 3 (0,02)
guzti gauza bera 3 (0,02)
guzti hile bat 3 (0,02)
guzti jarri ez 3 (0,02)
guzti kontu hartu 3 (0,02)
guzti liburu sarrera 3 (0,02)
guzti lotu enpresa 3 (0,02)
guzti oso osorik 3 (0,02)
guzti santu hau 3 (0,02)
guzti utzi erabaki 3 (0,02)
guzti baino gehiago 2 (0,01)
guzti bat etorri 2 (0,01)
guzti beharrezko jo 2 (0,01)
guzti berri eman 2 (0,01)
guzti bete ez 2 (0,01)
guzti eliza eutsi 2 (0,01)
guzti eman nahi 2 (0,01)
guzti esker eman 2 (0,01)
guzti eskubide berdin 2 (0,01)
guzti eskuragarri agertu 2 (0,01)
guzti gu babestu 2 (0,01)
guzti guzti geu 2 (0,01)
guzti hura eman 2 (0,01)
guzti indar batu 2 (0,01)
guzti inolako atxikimendu 2 (0,01)
guzti liburu egin 2 (0,01)
guzti ni ahizpa 2 (0,01)
guzti oso beharrezko 2 (0,01)
guzti protagonista nagusi 2 (0,01)
guzti santu egon 2 (0,01)
guzti santu non 2 (0,01)
guzti ukan bera 2 (0,01)
guzti agertu behar 1 (0,01)
guzti aldatu daga 1 (0,01)
guzti aldatu geratu 1 (0,01)
guzti argi bat 1 (0,01)
guzti argi egon 1 (0,01)
guzti argi ikusi 1 (0,01)
guzti argitu behar 1 (0,01)
guzti askatu ere 1 (0,01)
guzti askatu eskatu 1 (0,01)
guzti baino handi 1 (0,01)
guzti bat bildu 1 (0,01)
guzti bat dantza 1 (0,01)
guzti bat ere 1 (0,01)
guzti bat jarri 1 (0,01)
guzti bat zira 1 (0,01)
guzti baztertu ekarri 1 (0,01)
guzti bera barru 1 (0,01)
guzti bera berba 1 (0,01)
guzti bera bide 1 (0,01)
guzti bera ero 1 (0,01)
guzti bera eskuz 1 (0,01)
guzti bera harta 1 (0,01)
guzti bera inplikatu 1 (0,01)
guzti bera irudipen 1 (0,01)
guzti bera olerki 1 (0,01)
guzti bera sistema 1 (0,01)
guzti berri ausartu 1 (0,01)
guzti bezala bera 1 (0,01)
guzti bide bera 1 (0,01)
guzti bide emon 1 (0,01)
guzti bide hura 1 (0,01)
guzti bide labur 1 (0,01)
guzti bildu etorri 1 (0,01)
guzti bildu lortu 1 (0,01)
guzti bildu nahi 1 (0,01)
guzti bizi indar 1 (0,01)
guzti bizi iraun 1 (0,01)
guzti bizi urrats 1 (0,01)
guzti eduki erru 1 (0,01)
guzti egin ezan 1 (0,01)
guzti egon barrengo 1 (0,01)
guzti egon erabaki 1 (0,01)
guzti egon ondo 1 (0,01)
guzti egon poz 1 (0,01)
guzti egun eguberri 1 (0,01)
guzti egun gorde 1 (0,01)
guzti egun inguru 1 (0,01)
guzti egun zemendi 1 (0,01)
guzti eliza doktrina 1 (0,01)
guzti eman behar 1 (0,01)
guzti eman ez 1 (0,01)
guzti eman gu 1 (0,01)
guzti erabili egin 1 (0,01)
guzti erabili ezan 1 (0,01)
guzti ere eskuratu 1 (0,01)
guzti ere ni 1 (0,01)
guzti ere ordu 1 (0,01)
guzti esker bero 1 (0,01)
guzti esker on 1 (0,01)
guzti esku ez 1 (0,01)
guzti esku tresna 1 (0,01)
guzti eskuragarri jarri 1 (0,01)
guzti etorri bi 1 (0,01)
guzti etorri gazte 1 (0,01)
guzti etorri ohi 1 (0,01)
guzti euskara definitu 1 (0,01)
guzti euskara eskaini 1 (0,01)
guzti euskara garatu 1 (0,01)
guzti euskara hegaldi 1 (0,01)
guzti euskara ikasi 1 (0,01)
guzti euskara jarri 1 (0,01)
guzti euskara talde 1 (0,01)
guzti euskaratu ametsetan 1 (0,01)
guzti ez daga 1 (0,01)
guzti ez ez 1 (0,01)
guzti ez zira 1 (0,01)
guzti ezezagun egin 1 (0,01)
guzti gain euskara 1 (0,01)
guzti gauza berdin 1 (0,01)
guzti gauza zaharkitu 1 (0,01)
guzti gozamen eman 1 (0,01)
guzti gu begirada 1 (0,01)
guzti gu kanpo 1 (0,01)
guzti gu kultura 1 (0,01)
guzti guzti amets 1 (0,01)
guzti guzti aurre 1 (0,01)
guzti guzti erakusketa 1 (0,01)
guzti guzti ere 1 (0,01)
guzti ha babespe 1 (0,01)
guzti ha maiestate 1 (0,01)
guzti hiru hauek 1 (0,01)
guzti hiru liburu 1 (0,01)
guzti hiru liburuki 1 (0,01)
guzti hori antropologia 1 (0,01)
guzti hori berri 1 (0,01)
guzti hori saiatu 1 (0,01)
guzti hura joan 1 (0,01)
guzti hura mezu 1 (0,01)
guzti idatzi agindu 1 (0,01)
guzti idatzi egon 1 (0,01)
guzti idatzi ez 1 (0,01)
guzti idatzi jarri 1 (0,01)
guzti indar eman 1 (0,01)
guzti inolako fruitu 1 (0,01)
guzti izen elesta 1 (0,01)
guzti izen justizia 1 (0,01)
guzti izen luzatu 1 (0,01)
guzti jainko borondate 1 (0,01)
guzti jainko etorri 1 (0,01)
guzti kontrako baino 1 (0,01)
guzti kontu hartz 1 (0,01)
guzti kontu igaro 1 (0,01)
guzti Kristo argi 1 (0,01)
guzti Kristo emon 1 (0,01)
guzti lan diskete 1 (0,01)
guzti lan Euskaltzaindia 1 (0,01)
guzti lan igaro 1 (0,01)
guzti lan mardul 1 (0,01)
guzti lan partekatu 1 (0,01)
guzti liburu aurkezpen 1 (0,01)
guzti liburu bat 1 (0,01)
guzti liburu bikain 1 (0,01)
guzti liburu eman 1 (0,01)
guzti liburu itzulpen 1 (0,01)
guzti liburu sartu 1 (0,01)
guzti nahi oihartzun 1 (0,01)
guzti ni Aramaio 1 (0,01)
guzti ni baino 1 (0,01)
guzti ni esker 1 (0,01)
guzti ni grazia 1 (0,01)
guzti ni zain 1 (0,01)
guzti oinarri balio 1 (0,01)
guzti on bilaka 1 (0,01)
guzti on duda 1 (0,01)
guzti on egin 1 (0,01)
guzti on zeratu 1 (0,01)
guzti ongi egin 1 (0,01)
guzti ongi konpromiso 1 (0,01)
guzti ongi tratatu 1 (0,01)
guzti oso gaizki 1 (0,01)
guzti poz eman 1 (0,01)
guzti poz frai 1 (0,01)
guzti poz onartu 1 (0,01)
guzti santu beilatu 1 (0,01)
guzti santu berehalaxe 1 (0,01)
guzti santu gu 1 (0,01)
guzti ukan berak 1 (0,01)
guzti ukan esan 1 (0,01)
guzti ukan gutxi 1 (0,01)
guzti ukan isekatu 1 (0,01)
guzti ukan ordezkari 1 (0,01)
guzti zabaldu ari 1 (0,01)
guzti zabaldu gorputz 1 (0,01)
guzti zer aztertu 1 (0,01)
guzti zer pentsatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia