Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 28

2004
‎" Haurrek, batxilergoa amaitzen dutenean, selektibitateko azterketetan Gipuzkoakoen maila dutela ikusi da. Zalantzak ere sortu izan dira, guztia euskaraz ikasita gaztelaniarekin arazoak izango zituzten baina argi ikusi da haurrak oso ondo mintzatzen direla gaztelaniaz. 12 promozioa dute Batxilergoan eta hor ikusten da ez dagoela arazorik.
2008
‎Halaber, baliteke, Azkuek bere zarzuela elebidunekin, Bilboko burges euskaltzaleei ez ezik, euskaldun langileei ere aisialdizko ikuskizunak eskaini gura izatea beren hizkuntzan (adierazgarriro Vizcaytik, Círculo de Obreros Católicos elkartean antzeztu zen, segurki Bizkaiko herrietatik etorritako behargin ugari biltzen zituena). Halaber, 1916ko hitzaldi hartan esan zuenez, «Izkera batek, uritartzeko, nai ta ezekoa noraezekoa dau ikasguetan (eskoletan) bizi izatea»198 Horregatik burgesentzako euskal ikastetxeak ez ezik, klase sozial guztiek euskara ikasteko aukera izatea gura zuen, horretarako «Uri andietako[...] erdaleskoletan [eskola publikoetan] gure izkereari lekut, so on bat» eginez199 Euskara hiritartzeko asmoetan bada, maila apalak ere presente zituen Azkuek. Alta ukaezina da berariazko interesa zuela euskara maila sozial jasoetara eramatean.
2010
‎Izan ere,... hizkuntz kontzientziak. Duela 30 urtetik hona nabarmen behera egin baitu.... (Frankoren azken urteetan) hizkuntza euskal nortasunaren ezaugarri modura hartzen zen, herritar guztiek euskara ikasi behar
‎Behin kopiatuta, buruz ikasteko modukoak ziren Begoren komunikatuak, ozen aldarrikatu ahala norbera hunkitzen zutenak. Ikasleon borroka, ikasgai guztiak euskaraz ikasteko eskubidea, geure eskola nazionalak sortzeko beharra.
2011
‎Lantaldeak a) eta b) multzoetako fakultate eta unibertsitate eskoletarako planteatzen zuen karreraren azken bi kurtsoetan euskara hautazko irakasgai gisa eskaintzea zentroko irakaskuntza eskaintzaren barruan. Informazio Zientzien Fakultaterako, berriz, eskakizun zehatzagoak egin zituen, fakultate horretan 1978/ 79 ikasturtean lehen mailako ikasle guztiak euskara ikasteko klaseetan matrikulatu zirelako. Fakultate horretarako Lantaldeak proposatu zuen 8 irakasle titulaturen kontratazioa, 1979/ 80 ikasturtean fakultate horretan 800 ikasle egongo zirelako euskara ikasteko klaseetan.
‎Oro har, esan daiteke plangintzak arrakasta izan zuela irakasle eskoletan, urte gutxiren buruan euskarazko ikasketen eskaintza garatzen lagundu zuelako. Hala, 1982/ 83 ikasturtean Bilbo eta Donostiako Irakasle Eskola publikoetan espezialitate guztiak euskaraz ikas zitezkeen (Euskal Filologiaz gainera). Hori posible izan zen nahiko arin bideratu zelako irakasleria euskaldunaren kontratazioa eta irakasle eskoletarako behar ziren irakasle euskaldunak kontratatzeko Txostenean aipatutako Koordinazio Batzordea berehala osatu zelako.
‎Ez da harritzekoa ikasle elkarte horren sorrera goiztiarra. Izan ere, 1978/ 79 ikasturtean Kazetaritzako ikasle guztiak euskara ikasteko eskoletan matrikulatu eta 1981/ 82 ikasturtean euskarazko lehen irakasgaiak eman baitziren (Amezaga, 2002: 221).
‎10 2010eko abenduan EAEko 15 urtetik goitiko herritarrei eginiko inkestaren emaitzen arabera, populazioaren %72 bat dator ezinbestekoa da jendearen aurrean lan egiten duten funtzionarioek euskaraz hitz egitea iritziarekin. Ildo beretik, inkestatuen %69k uste du" EAEn lan egiten duten funtzionario guztiek euskara ikasi luketela" (Eusko Jaurlaritzaren Lehendakaritzako Prospekzio Soziologikoen Kabinetea, 2011: 15 eta 12).
2012
‎Euskal hezkuntzasistema eratzeko ikusten duen eragozpenetako bat euskarak dituen estatus juridikodesberdinak dira. Hartara, aurrera begira egin beharreko ezinbesteko proposamenenartean ikasle guztiei euskaraz ikasteko eskubidea bermatzea eta irakasleakprestatzeko ahalmena izatea egongo lirateke, haren ustetan. Burujabetzaren bideajorratzeko euskal hezkuntzarentzat eredugarri izan daitezkeen zenbait herrialdetakohezkuntza sistemak aztertzen dira azkenean, Finlandiakoa, Herbehereetakoa etaEstoniakoa, hurrenez hurren.
‎Berri on gehiago ere badira Okondo, izan ere, lehenengo aldiz euskara hutseko irakaskuntzan, ereduan matrikulatu baita haurren% 100 ak. Azken matrikulazio kanpainak emaitza onak izan ditu eta herriko haur guztiek euskaraz ikasiko dute, 10etik 8k Okondo eskolan eman baitute izena.
2016
‎Proportzio berak (%69) EAEn lan egiten duten funtzionario guztiek euskara ikasi luketela uste dute.
2017
‎Ikerketa esploratorio hau ingurune soziolinguistiko euskaldun batean kokatutako Gipuzkoakoeskola batean aurrera eraman da. Ikerketarako lagina, Lehen Hezkuntzako 11 ikasle etorkin izan diraeta guztiak euskara ikasten ari dira hizkuntza berri moduan.
‎Zuzenbideko Graduko Ikasketetan, EHUn Graduko asignatura guztiak euskaraz ikas daitezke. Deustoko Unibertsitatean, guztiak ez baina asignaturen gehiengo zabala euskaraz ikas daiteke.
‎Baina helburu politikoa demokrazia ereduan sakontzea den neurrian, euskararen ezinbestekotasuna erlatibizatu egin du diskurtso abertzaleak, herritar guztien eskubideen izenean. Demokrazia sistema bateko administrazioak euskara nazio hizkuntza izendatuta ere, praxian zer neurri har litzake herritar guztiek euskara ikas eta erabil dezaten. Hori baita, azken batean, euskalgintzaren helburua.
2018
‎2 Aldagaiak honakok izan dira: ...ikasketak, eskolaz kanpo euskara ikasi edo hobetu du, adina, bukatutako ikasketak, jatorria, euskalduntzat dauka bere burua, euskarari buruzko interesa, zein hizkuntzatan nahi luke ikas dezaten, G20 tipologia, guztiz bertakoa izateko euskaraz jakin behar da, hobe da jendeak ingelesa ikastea euskara ikastea baino, Administrazioan sartzeko euskara jakitea beharrezkoa litzateke, ezinbestekoa da haur guztiek euskara ikastea, irrati/ telebistek programa gehiago behar lukete euskaraz, euskara galtzeko arriskuan dago, G21 tipologia, euskara beharrezkoa da jendearekin komunikatzeko, euskarak ez du sekula izango gaztelaniak duen garrantzia, nahiago dut euskaraz egiten duten dendetara joatea, oro har hurbilagokoak sentitzen ditut euskaldunak, euskaldunek ezezagunei lehen hitza euskaraz, euskaldunok beti eu...
‎• Hezkuntzan eredua da bakarra, ume guztiek euskaraz ikasten dute Zumaian.
‎Inoiz baino jende gehiagok daki euskaraz Zumaian, inoiz baino pertsona gehiago ari dira euskaraz, hezkuntza ereduak bermatzen du ume guztiek euskaraz ikastea..., baina ahul ageri zaigu euskararekiko atxikimendua, euskaraz egiteko motibazioa. Oso ondo azaltzen du Jon Sarasuak:
2019
‎Bertara bidali zituzten irakasleak aldiz, erdaldun hutsak, elebakarrak, alegia. eta eskola hiperdiglosiko hartan, ama omen zen, bere gelan, irakasle erdalduna ulertzen zuen bakarra. kalean bizi zirenez, egoera ongi aprobetxatzen omen zuen eta erdara zipitzik ere ulertzen ez zuten ikaskideei itzulpen lanak egiteagatik, sagarrak eskatzen zizkien. uste dut, inguruan ezagutu dudan lehen itzultzaile" ordaindua" izan dela. gure familiaren adibidea kontatu izan dut hitzaldi askotan eta ondoren, galdera hau egin izan diet entzuleei: nola liteke, frankismo bete betean, euskara zokoratuta eta zigortuta zegoela, eskola erdaraz, komunikabideak erdaraz, administrazioa erdaraz, familia erdaldun batean, seme alaba guztiek euskara ikastea. Bada, erantzuna oso sinplea da:
‎Nola liteke, frankismo betebetean, euskara zokoratuta eta zigortuta zegoela, eskola erdaraz, komunikabideak erdaraz, administrazioa erdaraz, familia erdaldun batean, seme alaba guztiek euskara ikastea. Bada, erantzuna oso sinplea da:
‎" garai hartako Berrobi erabat euskalduna zen. (..) nola liteke, frankismo bete betean, euskara zokoratuta eta zigortuta zegoela, eskola erdaraz, komunikabideak erdaraz, administrazioa erdaraz, familia erdaldun batean, seme alaba guztiek euskara ikastea, erantzuna oso sinplea da:
‎Taldeko beste haur gehienak ikastoletan zebiltzan jada, baina ni eskolaratu nintzenean Tolosan ez zen ikastolarik. Harrigarria egiten zitzaidan nire adin bertsuko jende hura guztia euskaraz ikasten aritzea!
‎Eta datu hauek eskutan, maiz burura etorri zaidan galdera eta kezka partekatu nahi nuke zurekin irakurle: zein da estrategiarik egokiena Nafarroan euskararen normalizazio prozesua sustatzeko, ofizialtasuna lortzeko eta haur eta gazte guztiek euskara ikas dezaten. Zalantzak eta guzti, botatzera noa nire aburua.
‎Euskararen legezkotasunak Nafarroan dauzkan mugak handiak izanik ere, hezkuntzako eredulinguistikoei dagokienez, hainbat aukera daude: guztia euskaraz ikastea, gainerako hizkuntzak izanezik (eredua), ikasgaien erdia euskaraz eta beste erdia erdaraz ikastea (eredua), ikasgai guztiakerdaraz izan arren euskara ikasgai bezala ematen duena (A eredua) eta, azkenik, euskararik irakastenez den eredua (G eredua). Hala ere, kontuan izan behar dugu eremu euskaldunerako A, B eta Dereduak baimentzen direla; eremu mistorako A, B, D eta G ereduak eta, azkenik, eremu ezeuskaldunerako A, D eta G ereduak (Aldasoro, 2001).
2023
‎Plangintza horietan guztietan denbora eta baliabideak daude aurreikusita administrazioko langile guztientzat euskara ikasi eta erabil dezaten, bai barnean lankideen artean baita herritarrarekin ere.
‎Elkarrekin Podemos IUko Isabel Gonzalez euskaldun berriak eskatu du euskara «gudu zelaitik ateratzeko». Jaurlaritzari exijitu dio «politika publikoen bidez bermatzeko» herritar guztiei euskaraz ikasteko eskubidea. Erantsi du langileek ez dutela ordaindu behar «gobernuak ez jartzea berme hori baliabide nahiko zenbaiten bidez».
‎Elkarrekin Podemos IUko Isabel Gonzalezek eskatu zuen euskara «gudu zelaitik ateratzeko». Jaurlaritzari exijitu dio «politika publikoen bidez bermatzeko» herritar guztiei euskaraz ikasteko eskubidea.
‎Euskara sustatzearen alde daudenen ehunekoak 12 puntuko hazkundea izan du azken 30 urteotan. Era berean, biztanleen% 74,7k uste du euskara jakin behar dela Administrazioan sartzeko;% 89,3k, haur guztiek euskara ikasi behar dutela; eta% 49,3k irratian eta telebistan programa gehiago euskaraz eman behar dituztela. Zupiriaren ustez, “Euskararen legeak, gizartearen aldeko adostasunak eta jarritako baliabideek lagundu dute euskararen biziberritze prozesua positiboa izan dadin.
‎Alde batetik, xuxurlarien erabilerak ez du hizkuntzaren arazoa konpontzen, ez du ekarriko guztiontzat euskara ikasteko eskubidea bermatuta izatea, adibidez. Hortaz, ezinbestekoa da, komunikatzeko estrategia izateaz gain, eduki politikoz janztea (euskara ikasteko doakotasuna aldarrikatuz, edota migratzaileei euskarazko sozializazioa bermatuz, besteak beste).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia