2010
|
|
Baina kontzientziak ez zion uzten halakorik onartzen. Urteko gudari izanik, bere lagunek frontean ziharduten bitartean
|
ezin zen
bera Parisen gozo-gozo egon. Bilbora etorri zen, bada, eta han Lauaxeta besarkatzeko zoria izan zuen.
|
|
Augustinek, zuzendariari, bere iritzia argi eta garbi ezagutarazi zion: egunkariaren idazkera idazle bakoitzaren esku utzi behar zen ezinbestean; batetik,
|
ezin zutelako
idazlan bakoitza orrazten ibili eta, bestetik, irakurle asko eta asko ez zeudelako Arana Goiriren idazkerara ohituta eta prestatuta, besteak beste, hartzaile asko gipuzkoarrak zirelako.
|
|
Gutako norbait hil da edo haietako inor hil dute atentaturen batean!
|
Ezin
kontua argitu! Ez zidaten ezer berezirik egin eta gaua nahiko lasai eman nuen ohea Xabier lagunarekin konpartituz.
|
|
Espero gabeko bisitaldia noiz eta zergatik suertatu zen
|
ezin dut
argitu. Igandean, goizeko orduetan (06:00etan-edo?) izan zelakoan nengoen, baina forentseak esan edo adierazi zidanez larunbatean izan zen.
|
|
Eta neuk holako zerbait erantzun nion: lehendabizi, auzipetuon arteko adiskidantzazko harremanak; bigarrenik, senide, adiskide eta lagunen gertutasuna eta berotasuna; hirugarrenik, bidegabekeriaren aurrean jende on asko dagoela, Euskal Herrian eta kanpoan, egoera irauli
|
ezin bada
, goxatzeko behinik behin prest dagoena; laugarrenik, bakoitzak bere mugak ezagutzeko aukera paregabea eta gu baino lehen antzeko egoeran aurkitu diren pertsonekin nolabaiteko solidaritza sentitzeko abagune zirragarria; eta azkenik, kristau izanik, Jesus gurutzbidean eta gurutzean iltzaturik izan nuen oso gogoan, baita hari jarraitzeko asmotan edota historian zehar mundu berria, zuzenagoa eta giza... jasan dituzten gizon-emakumeak ere, eta ez sinestekoa da Harengandik eta haiengandik, jaso?
|
|
Gaileta bat eta ura eskaini zidaten.
|
Ezin
kexatu, beraz, g.z. hauek emandako tratuaz: EH, erlijioa, Euskaldunon EGUNKARIA, Herri irratia, Loiolaetxea, euskal arazoa, ETA, e.a. izan genuen mintzagai, beraiek mihitik, tiraka?
|
|
Hurrengo minutuetan argi handia piztu zitzaidan barruan: bidegabekeriazko egoera hura
|
ezin nuen
isilik pasatzen utzi! Beste inork ez zuen gu pasatako 5 eguneko infernutik pasa behar, ez-eta egun bakar bat ere!
|
|
Ihourk etzian erranen ezpeitzian üdüri, gogatüren niala maitia jagoiti.Mintzo nintzeiron bethi ahalaz uneski, Ene erranen gati hura
|
ezin
konberti.
|
|
Enükian sinhetsi, ezpeitzin üdüri, Gogatüren niala maitia jagoiti; Mintzatzen nintzirozün ahalaz eijerki; Ene errana gatik hura
|
ezin
kumberti.
|
|
Aukera hori ordain ezinekoa da. Baina, egiaz,
|
ezin
daiteke turismo gogoz ibili. Diranak dirala bidaldiko orduak eta galdutako gauak, hara heltzean, prest eta zoli egon behar da eta euren programa trinkoa bete, gelditu barik, batzarrak, ospakizunak, alkarrizketak, erabagiak, batetik bestera, hilabete, bi nahiz hiru jarraian.
|
|
Munduko herrien artean harmonia eta bakea lortuko badira, herrien balioak errespetuz artu behar dira aintzat. Badakigu horretan bereizkuntzak egin behar dirala,
|
ezin
daitekela gai korapilotsu honeetan injenuidadez berba egin. Ohiturak ez-zuzenak eta kaltegarriak dira sarri, geure herrietan be historian zehar jazo izan dan lez eta jazoten dan lez.
|
|
Hik baituk zinez merexinahiz eta altxatu hesi,
|
Ezin duk
egin ihesi, otoitz iezaiok Jesusi.
|
|
Beharrik!
|
Ezin
irentsi eta ezin sinetsi: Ez, ez euskaldunek maite dituzte ere kiwi eta zainzuri, whisky eta uzki, enbido eta iduki, segurki.Bainan, batez ere, bisturi, egiteko harakiri.Aluak ere dantzan ditut ikusi, kantuz bainituen denak han atzo nik utzi.
|
|
Beharrik! Ezin irentsi eta
|
ezin
sinetsi: Ez, ez euskaldunek maite dituzte ere kiwi eta zainzuri, whisky eta uzki, enbido eta iduki, segurki.Bainan, batez ere, bisturi, egiteko harakiri.Aluak ere dantzan ditut ikusi, kantuz bainituen denak han atzo nik utzi.
|
|
Interaktibotasunaren barruan sartzen dugu gaiaren pertsonalizazioa; anekdota kasurako, ezen
|
ezin
konta daiteke anekdotarik gaia pertsonalizatu barik. Irakasgaiak berak ere horrelaxe irabaziko du izen ona, ikasleak ohartzen direnean gai horrek zuretzat, irakaslearentzat-zer balio daukan; inplikatu egin zarenean, pertsonalizatu duzunean. komunikatzaile onarentzat garrantzi handiko da jarrera; zure poztasuna, zure entusiasmoa eskertu egiten du entzuleak.
|
|
Berau da ahozko diskurtsoaren eta idatzizkoaren alderik handieneko jokabidea. Irakurleak, ordea,
|
ezin
aldatu du idazleak eskribiturikoa, ez eta idazleak ere.
|
|
Misterioa ez da ulertezina, ulertu
|
ezin duguna
baizik.
|
|
Marxek problema ekonomikoa universal bihurtu zuen, eta oker teorizatu zuen horren konpontzean paradisua iragarri zuenean. Baina Marx da usuraren ikertzailerik inportanteena orain arte, eta usura (joera akumulativoa) dagoenean Marxen estudioak
|
ezin
laga daitezke albo batera, zeren fenomeno horren konprenitzea marxismoak teorizatu baitu ondoen, nik hutsuneak deskubritu badizkiot ere (jatorrizko kausaren estudiorik ez dute marxistek, eta nik bai). Nire teoria ere marxismoaren ondoren eraikia da, eta marxismoa ezagutuz, marxista ez den arren, materialista dialektikoa ez den arren (nik marxismoan teorizatutakoari galdetzen diot ea zergatik kultura batzuk jozen duten joera akumulativora eta zergatik besteek ez, eta marxistek ez dakite horri erantzuten, eta nik bai; honela erantzuten dut, joera metatzailearen kausa nagusia privazio ekonomikoa da.
|
|
Sozialismo horrek ez badu ere zertan jabego pribatuaren inguruko legedia ezereztatu, eta permititu ere dezake jabego pribatua, merkatu ekonomia, ezten bezalako bat baitaitezke legearen barruan lan egiteko gogoa edukitzeko (etorkizun batean, joera birbanatzailearen bidean bagoaz, jakina, kontzeptu horiek aberastuak izan daitezke definizio zehatzagoekin, baina etorkizun dena ez dakigu zein izango den, beraz, gero gerokoa). Zeren dirudienez elkartasuna ez baita nahikoa, gaur egungo sozialismoetan ikasi ahal izan den moduan, gogorik pizteko lanaren alde, gizakia kultura metatzailean oso zekena baita, eta hori
|
ezin da
egun batetik bestera aldatu. Eta galdera inportantea da ea nola demontre egoera oparoetan (demografian ere eragin daiteke, zeren gehiegi bagara gaitzagoa baita oparotasun kondizioak lortzea), nola demontre egoera oparoetan, non historikoki gizakia eskuzabala bihurtzen den, eta baita alfertu ere egiten den, mantentzea lanaren kultura bat, eta ez erortzea horrela eta bai aurrera egitea.
|
|
Beraz,
|
ezin
esan daiteke lanik ez dagoela. Izan ere, behar beharrezkoa da aurrera egiteko lanaren kultura bat edukitzea (zeren soilik oparotasunean posible baita joera redistributivoa nagusitzea, eta oparotasuna lanak dakar).
|
|
Soilik erranen dut gauzatxo bat zientzia politikoaz. Etorkizun dena indeterminatua zaigu,
|
ezin dugu
jakin (soilik dakigu zerbait etorkizunaz eskrituretan arakatuz, beraz, abadeak beharrezkoak dira faroa gal ez dezagun, eta ikas dezagun beti Jainkoaren beldur sano bat edukitzen, ez patologikoa), eta horregatik da zientzia politikoa zientzia praktikoa. Baina etorkizun denaz, zientzia politikoaren barruan, egon daiteke beste zientzia bat, eta eskubide guztiekin izan daiteke zientzia, eta nik zientzia horri deitzen diot zientzia fikzioa.
|
|
Sozialismo moderatua proposatu dut (sendotasunez erreformak bultzatzen dituena, eta hori da niretzat bide egokiena zeren bakean garatzen ahal baita, demokrazian adibidez, eta ejerzitoek errespetatuz demokrazia), baina jada jakituriazko liburuetan bada esaten nola gobernu gaiztoek amaiera ez desiatuak edukitzen dituztela usuenean, eta bata izan daiteke iraultza, zeinaren posibilitatea nik ez baitut ukatzen. Beraz, nik, gaur egun, nire teoriak ontzat hartzen dituen sozialismo erreformistarekin bat egiten dut, baina, haiek esaten dutenaren kontrara,
|
ezin dut
ukatu, logika garbian, iraultzaren posibilitatea ere. Modu aunitzetan kenduak izaten ahal dira poteretik politiko gaiztoak, baina iraultzak nola eta zergatik gertatzen ahal diren Aristotelesek ere estudiatu zuen.
|
|
Giroa berezia zela
|
ezin
ukatu, batek zioen bezala, hain gertukoa dugun Patxi Euskaltzain oso izatea gauza handia da?. Handia ez dakit izango den, baina egunak elkartu zituen Aramaioko elizan karmeldarrak, Patxiren familia, euskal kulturako ordezkari ugari eta Aramaioko hainbat herritar.
|
|
–Zirelako gara eta garelako izango dira?. Mamitsua izango zela ere
|
ezin
ukatu, horrelako kasuetan denboraz eta ondo hausnartutako testuak izaten baitira.
|
|
-Arabaren euskal eremu garaikidea ez dela hain txikia, are gutxiago, topikoei eta ez ezagutzeari jarraiki,
|
ezin dela
Aramaioko Gainbarrura mugatu
|
|
eta honek nola eragiten duen transmisio prozesuan. . Euskara ahozko jarduna delarik,
|
ezin
bestekotzat jotzen da etorkizunari begira hortik abiatzea, gaineratu zuen.
|
|
eskuinekoa txikiagoa da, argalagoa ere bai, eta zaharrago ematen du. Liburuan bertan argibiderik ez dagoenez,
|
ezin
jakin nortzuk diren bertsolariok. Hala ere, esan daiteke nire baitan ezin hautsizko lotura bat egon dela beti argazkiaren eta Lekuonaren liburuaren artean.
|
|
8Joseba Zubimendik, Matxinekin bertsotan sarri jardundako J. Bautista Millox LukaskoinEuzko Deyaen testigantza damaigu: . Gazterik hasia bertsotan, ausarta biziki; Xenpelar senditik jatorria zuela
|
ezin
uka? (. Senperen, Matxin zena oroituz?
|
|
Joseba Zubimendik, Matxin hil eta handik hiruzpalau urtera, zera zioskun: . Gure Matxinen bertsoak aurkitu nahi nituen, eta
|
ezin
–37 Antzeko kezka bat adierazten zuen Aitzolek 1936an: –No fue esa nuestra evocación póstuma, avalorada con noticias minuciosas de la vida bertsolari de Matxin.
|
|
Hizkuntza, batez ere ahozko jarduna izanik, eta ondorioz bere bizia eta indarra erabileran egonik, kezka handia sortzen digu zenbait egoera berrik, esaterako, gure ume eta gaztetxoek geroago eta denbora gehiago ordenagailu eta antzerako tresna, mutuen? aurrean egiteak, hizkuntza
|
ezin delako
hitz egin gabe bizi. Hitz egiteko erraztasuna galtzeak berehala ekartzen du alde batera uztea.
|
|
Esaera laburrez adierazita, ez gara euskaraz bizi. Edo hobeto esanda, behar bada,
|
ezin gara
gaurkoz euskaraz bizi.
|
|
Esan bezala, jardunaldietako txostenak hain trinkoak izanik,
|
ezin denak
hemen bildu eta gogoetarako eskaini. Nire ustetan interesgarrienak izan zirenak jasotzen saiatuko naiz.
|
|
arte luzea gurata garaituaantzera-
|
ezin
areen aurrean; gizakiak berak, bere eskuz apurtu eban, goikoak goraltzeko, bere lana ertilariak.
|
|
Eta zientzia metafisikoa lurperatu zuena Kant da (filosofiaren historia ezagunenetan, ospetsuenetan, hori afirmatzen da). Egia da ezen zientzia a prioristikorik
|
ezin
garatu daitekeela kosmos honetan (fisika ez da hazten a priori, eta matematica ere ez), eta metafisika ondo zimentatzeko materiaren a priorizko ezagutzak behar dira, ezagutza universalak beraz. Eta kosmos material honetan ez da halakorik.
|
|
Eta konprenitzen ditut zeren Jesusik barik ez baita ikasten halako posibilitaterik kosmos honetan. Zientzia materialak sekula
|
ezin baitu
a prioristikotasunik iritsi (Kantek ez zuen arrazoirik zioenean Newtonen fisica printzipio a prioristikoetatik garatua zela, gure ezagutza oro, matematikoa ere, esperientziatik dator, eta ezagutzaren teoriak oro, euren erroetan, sokratismora laburbiltzen dira ondo ikertzen badira).
|
|
Behin abade bati, hitzaldi batean galdetu nion ea zein zen mirariaren definizioa, eta harek erantzun zidan miraria zela gertakizun bat zientziak
|
ezin
komprenitu dezakeena. Nik definizio hori borobildu egin dut, eta esaten dut ezen miraria dela gertakizun bat zientziak inoiz konprenitu ezin dezakeena.
|
|
Behin abade bati, hitzaldi batean galdetu nion ea zein zen mirariaren definizioa, eta harek erantzun zidan miraria zela gertakizun bat zientziak ezin komprenitu dezakeena. Nik definizio hori borobildu egin dut, eta esaten dut ezen miraria dela gertakizun bat zientziak inoiz konprenitu
|
ezin
dezakeena. Asko aurretatu arren:
|
|
Asko aurretatu arren: egin dezagun zientzia fikzioa, eta nik hor ere miraria orduko zientziak
|
ezin
konprenituko duela diot.
|
|
Baina nahi bada Jesus estudiatzea gizon bezala hor ere ez genuke ahaztu behar dela Bere amaren modukoa, hau da, falta gabea, pekaturik gabea, fallu gabea, falaziarik gabea, eta filosofiatik ikusita orduan Jesus humanoa da izan den eta izango diren filosoforik handiena, egia garbia dariolako Haren mingainetik, beste guztiongatik
|
ezin
esan daitekeena, jakina den moduan.
|
|
Niretzat
|
ezin
estudiatu daiteke Jesus soilik gizon edo soilik Jainko bezala, alde bi horiek oso lotuta ageri baitira eskrituretan, eta misterio santua delako, eta misterioez badaitezke ondo asmatutako metaforak eta holako esan, baina ez gehiago.
|
|
nire irudiko eskrituristek, oso lan polita egiten dutenak ostean, itsatsi zaien joera, ilustratu? hori albo batera utzi beharko lukete historia, batez ere errevelazioaren historia, ikertzerakoan, eta hortara errevelazioarekin batera agertzen diren seinaleak aintzat hartu, behar duten garrantziaz ohartuz, ez hartu halakoak deskribatzen direnean legendarioak bezala, edo mitologikoak (gezurrezkoak), horretara positivisten bidea hartzen baita, eta bide hortatik
|
ezin
egin daiteke demostraziorik ezer sobrenaturala denaz, baina aldi berean milagrero izan ez ditezela, jakina (lana ere egin beharko dugu erregular), eta gutxiago oraindik, nigromante, esoterista edo holakoren bat.
|
|
Gezurretan. Gizonezko naizenez, inola onartu
|
ezin dudana
. Nire indar eta ahalmen guztiez gaitzesten dudana.
|
|
Donostian itxi egin behar izan zuten eliza uztailaren 19an eta
|
ezin
ireki izan zuten irailaren 25era arte1 Markinan erlijiosoak sakabanatu egin ziren; 1937ko apirilaren 27an tropa na zionalak sartu zirenean, A. Martin Uriarte Priorea eta A. Bautista Legarra atxilotuak eta kartzelara eramanak izan ziren2.
|
|
Fronte Popularreko milizianoek komentua hartuko zutelako arriskuaren aurrean, Gobernu Zibilak eta komentuko Priore A. Teodoro Arroitajauregik elkar harturik, Eusko Alderdi Jeltzalea ofizialki komentuaz jabetzea erabaki zen. Baina komentuaren arakatzea
|
ezin
zitekeen gorabeherarik gabe geldi, handik egun batzuetara (irailaren 21ean), Gipuzkoatik iheska zetozen 60 iheslari hartu behar izan baitzituzten komentuan. Are gehiago:
|
|
Kalima egin da.beste planeta bateko gizakia da errepideko langileaizerdi beltza aurpegianloihartzekoa soineanseguru sentitzen da bide erdiangomazko botak alkitranean txiklea bezalaStop, stop, stop agintzen dielangile izerdituak auto ilarei. Sekula ez du hainbeste botere izan.Bolanteari lotuta ikusi du gidari bat, urduri begiratzen dio bere aginduei zain.Bera da emaztea eta bi umeekin.Kalimak irenstea desio izan du.Paso eman behar dut, esan dio walkie-talkietik bestaldeko lankideariEzetz entzun du bestaldetikStop, stop, stopAsfaltoa botatzen hasi behar dirabere autoa dagoen lekuan.Paso eman nahi du eta
|
ezin
eskuak bolantetik mugitu.Zapalgailua sentitu du bere gainean.
|
|
A saldu?, ai, leenengo dana, zentzuna eta bizia sortu euskuna, a, gure maitasunarenjainko jagolea, arima-emoilea, ori ez, orixe
|
ezin
daiket nik.
|
|
Inbidiaz urtzen, edozer deabrukeria Teresatxoren kontra xaxatzen dongea. Ez zan inoiz kexatzen Teresatxo, baina sarritan
|
ezin
jasan ikaskideen zirikada garratzak eta negarrari emoten eutson. Eta orduan burlaka, negarti?
|
|
Orduan, nongoa izan zitekeen pentsatzen hasi nintzen eta ez dakit zergatik, Euskal Herrikoa izan zitekeela pentsatu nuen. Egun hartan, lotara joan nintzenean, ideia burutik
|
ezin
kenduta ibili nintzen eta amets garratz bat izan nuen. Biharamunean, jada, banekien zer istorio kontatu behar nuen.
|
2011
|
|
Ondoko urtean, bost urterako engaiatu nintzen lehen munduko gerran. Infanteriko soldado batek
|
ezin zien
ia zuhaitzeri gogo eman. Egia erran gaia ez zitzaidan behin ere bururatu, astitzat edo timbre bildumatzat hartu eta berehala ahantzi nuen.
|
|
Besterik gustatuko balitzaigu ere eskola ez da, gurea bezain ahuldurik dauden hizkuntzak indarberritzeko orduan, benetako motor ahalguztidun. Eskolak
|
ezin du
, bere baitarik eta bere kabuz, belaunaldi berrien erabateko elebitasuna (are nekezago gizartearen luzezabaleko mintzaldaketa) lortu. Ezinbesteko (gurea bezalako kontestu modernizatuetan ezinbesteko) lagungarria da eskola.
|
|
Guztiarekin ere,
|
ezin
aitortu barik lagako dut pertsonen garrantzia, taldea osatzen dutenena: Gorka Karro, Aitor Badaia, Zuriñe Argatxa, Gabriel Etxebarria, Borja Gonzalez Bilbao, Juan Luis Goikoetxea, Txaber Gandiaga, Kepa Larrabeiti, Fernando Olabarrieta, Iñaki Astorkiza eta euskarazko taleetakoak, batez ere, gidari denarena, Xabier Goienetxerena, alegia, sasoian sasoiko erronkari erantzuteko gaitasunaren jabe dena.
|
|
|
Ezin
dogu Jaungoikoagandik Jesukristo baino zerbait edo norbait hobeagorik espero, ezta bilatu be. Honetaz be Aita Santuak hausnarketa eder batzuk egin ondoren, Joan Kurutzeakoaren beste testu bikain hau dakar:
|
|
Nik esaten neutsan: . Bai, Lino, baina, orain aukeratu, biak
|
ezin
doguz jarri-eta?... Kosta egiten jakon bat hartu eta bestea iztea, euskeraren aberastasunari eutsi beharrean.
|
|
–Karmengo Argia orren zuzendari 1936-n egin ninduen, eta garillako eta dagonillako zenbaki biak besterik ez neban atera. Urrengo illerako Euskalerri erdira
|
ezin
bialduta gelditu gi, an, eta idazleak be an or emen galduta, eta asko, neu tartean nintzala, gudari joan bearrekoa. Aldizkaria ateratea, olan, etenda gelditu bear, aldi egokiak noz etorriko.
|
|
Egia esan,
|
ezin dugu
zertzelada batzuk baizik eman, gainbegirada arinez, anaiarteko bizitzan, lan ezberdinetan adiskide eta lankide gisa agerzen zuen izaera taxutuz...
|
|
Bi urte ditut Españan pelegri gisa, hireganik deuseren
|
ezin
ukhenez biziaren billa.
|
|
Hainbatetan inguruko herrietan erabiltzen ziren joera literarioei jarraituz.
|
Ezin
lan labur honetan banaka zehaztu. Nahikoa dugu gogoratzea ibilbide historiko baten emaitza izan zirela.
|
|
Bide beretik jardunez, Luterok salmoen-liburuak Biblia osoaren laburpena eskaintzen digula dio: . Uste dot Espiritu Santuak berak egin gura izan euskula Biblia labur bat, Biblia osoa irakurri
|
ezin
dauenak, gutxienez, Biblia osoaren laburpena liburu txiki batean batuta eskura izan dagian?.
|
|
Hori horrela, luze jardun beharko genuke hemen Bibliaren itzulpenek Euskal Herrian izan duten ibilbide luzea argitzeko. Hemen laburpen bat baino
|
ezin dugu
eskaini. Arloa sakonago ezagutu nahi duenak jo dezala orain dela gutxi. Elizen arteko Biblia, n jardun izandako Dionisio Amundarain teologoak egindako lan ederrera (Scriptorium Victoriense, Volumen LVII, Nº1 -1, 2010 Enero-junio; euskarako bertsioa:
|
|
Oso geixorik dago.Priorea:
|
Ezin
leiteke izan.Medikua: Birika bata, oso txarto dauko.Priorea:
|
|
Arbolaren dantzan ezereza.Loreak ezkon-jaietan pozez lehertuak.Begira dagoenak badaki maitasuna ez delaeuria bezala erortzen, intzirika.Zuk, begira zauzkadan horrek, zer eskatzen didazu. Besarkada baten erloju galdua. Esan
|
ezin diren
hitzen ukendua edo ogena. Nik ez dakit zure irinetan salbatzen, nik ez dut nahi zure borondatean galdu.Zer besterik daukazu niretzat gordean. Beti zain egoteak abaildu egiten du mintzoa, herdoildu egiten du ihintzaren urdintasuna.Bularretan lepo zaude eta maite dut zure maitasuna, zuk sortzen dituzun hondartzen zorabioa.Baina euriak, tarteka, ezabatu egiten dit aurpegia, joan zarela esaten dit tx...
|
|
Guztiz berrehundik gora. Euron portaera ikusita,
|
ezin
goraipatu besterik egin. Larreako eliz zelaia eta inguruak, neure bizitzan ez ditut hain garbi ikusi.
|
|
ditugu.
|
Ezin
dabe iruntsi hainbeste kristau gazte eliztar izaterik. Holako momentuak aprobetxatzen dabez euren merkantzia ustela saltzeko.
|
|
sufritu duenaren izua erakusten zutentxaketa zahar baten botoiekin egindako hartzaren begiek.Salako paretanalderantziz gurutziltzatutako kristo beltzarana.Komuneko baineranaurkitu zuten bere gorpua azkenik.Kristalezko anfora baten barrenean zegoen uzkurturik.Inork
|
ezin
zezakeen asmatu nola sartu zenedo nola sartu zuten bertan.Kristalaren gaindi, bizkar biluzian, letra larriz idatzia irakur zitekeen:. Ez ezazue anfora hautsi, ez nazazue hemendik atera, geratzen zaidan espazio urri haunire oroitzapenetarako gorde gura dut?.
|
|
Baina proiektu liluragarri hau Karmeldarren komentuan sortu zan. A. Migel Maria (Manuel Juaristi) zan, izatez, proiektu honen aita; halan be, hasiera-hasieratik batu jakozan ingurura laguntzaile on-onak,
|
ezin
ordezkaturikoak: umeen gurasoak eta andereñoak.
|
|
Tradizio kritikoaren edo dialektikoaren arabera, euskal gatazkari buruzko ikerketa
|
ezin da
izan neutroa, aseptikoa edo objektiboa; izan ere, zientzia guztiak garai historikoek, ingurune kulturalek eta gizarte-baldintzek ezartzen dituzten interesen ondorio dira. Hau da, ikerlariek lortzen dituzten datuak garaian garaiko balio, ideologia eta politikekiko lotuta daude.
|
|
Tradizio metodologiko honen arabera, gizarte ikerkuntza neutroa eta aseptikoa da, lortzen dituen datuak objektiboak dira, eta jakintza teknikoa, objektiboa eta instrumentala sortu behar du. Beraz, ikerketek
|
ezin dute
loturarik izan balio, ideologia eta politika zehatzekin. Gizarte ikerlariek datuak bildu eta interpretatu egin behar dituzte bakarrik.
|
|
Izan ere, portaera sozialen azpian dagoen barne dimentsio sinboliko horrekin, gizakiok zentzua ematen diegu gure portaerei. Hortaz, gizartea
|
ezin da
enpirikoki aztertu, modu kualitatiboan aztertu daiteke bakarrik. Are gehiago, fenomeno sozialen azterketan, lege orokorrak eta unibertsalak ezin dira lortu, gizarte zientziak zientzia ideografikoak direlako, ingurune zehatzak aztertzen dituzte?, eta ez nomotetikoak, lege orokorrak formulatzen dituztenak?.
|
|
Hortaz, gizartea ezin da enpirikoki aztertu, modu kualitatiboan aztertu daiteke bakarrik. Are gehiago, fenomeno sozialen azterketan, lege orokorrak eta unibertsalak
|
ezin dira
lortu, gizarte zientziak zientzia ideografikoak direlako, ingurune zehatzak aztertzen dituzte?, eta ez nomotetikoak, lege orokorrak formulatzen dituztenak?.
|
|
oi zu, Eter-en alaba!, agiri zaitez agirizeure aitaren lorategietatik, eta
|
ezin
badaizu, lurraren espiritu ori, etorri, ikaratu, oiikara eidazu bestez beintzat biotza.
|
|
Bilboko Arriaga edota Donostiako Victoria Eugenia izeneko antzokiek ez dute piperrik balio euskal naturak eskainitako agertoki miresgarri horren aldean. Gizakiaren eskuak
|
ezin du
, inolaz ere, izadiak sorturiko arte-lanekin lehiatu.
|
2012
|
|
otoitzari ekin diezaionak, egintza okerrengatik ez dezala alde batera utz, berriro erremedioa aurkitzeko bidea baita, eta hura gabe askoz zailago gertatzen baita. Eta ez diezaiola deabruak eragin, niri bezala, apaltasunagatik alde batera uztera; sinets dezala
|
ezin dutela
huts egin haren hitzek, egiaz damutzen baldin bagara eta Hura ez iraintzeko erabakia hartzen baldin bada, lehengo adiskidetasunera itzultzen dela eta lehenago egin ohi zituen mesedeak egitera eta batzuetan handiagoak ere bai, damuak hala merezi izanez gero
|
|
Bestalde, barruak eskatzen eustana zan, San Paulok dinoskun hau kontzientzian daroagulako: . Egiaz, Berri Ona hots egiten dudala-eta
|
ezin naiz
harrotu; ezinbesteko eginbehartzat jotzen baitut hori, eta errukarria ni, Berri Ona hots egingo ez banu!? (1 Ko 9, 16).
|
|
Bizkaitarrak
|
ezin
ziran epaitu probintziatik kanpo
|
|
Askatasun osoa eukien merkataritzan jarduteko, eta erregeak
|
ezin
eban estankorik ezarri jaurerrian.
|
|
|
Ezin
jakon bertan herri enplegurik emon jaiotzez bizkaitarra ez zan inori.
|
|
|
Ezin
eban erregeak armadarik bialdu Bizkaira, eta bertako semeek ez eukien lurraldetik kanpo soldadutza-zerbitzua egin beharrik, borondatez izan ezik (askok hala egiten eben).
|
|
Erregeak, gainera,
|
ezin
eban armadarik eduki bertan. Honek eragina izan eban probintziak sortu ziranean.
|
|
Kausa materialak materiaz hitz egiten digu, cosmos materialaz, eta ez da preexistentea, hau da, materia potentzialitatea bada, potentzialitaterik maximoena ezereza da niretzat, beraz materia, cosmos material hau, eta bertoko guztia kreatua da. Eta cosmos materiala, materiaren definizio unibertsalik
|
ezin dugu
lortu cosmos honetan, materia, laburbilduz, mutablea delako, ez dugu ezagutzen igarotze etengabeko horren esentzia, beste termino bat erabiliz. Baina ondoren kausa formala daukagu estudiogai.
|
|
Baina hemen ere ikasten ahal da nola nik ez dudan apurtzen teorizazio kanonikoekin, hau da, agustinismoarekin eta tomismoarekin, kontinuitatea da nire filosofia, katolikoa dena. Denok gara diferente, eta ni honela ari naiz (eta seguridadea edukitzeko prest nago nire filosofia ukatzeko, eta ez masokismoagatik, eta bai espero dudalako argitze definitiboa, cosmos honetan
|
ezin dena
zeren gure ezagutza sekula ezin izan baitaiteke unibertsala cosmos materiala dugunean estudiogai, hor dakusat nik tara bat guztion baitan, bekatu jatorrizko bezala ere ezagutzen dena zirkulu teologikoetan, non ni ez naizen sartzen, eta hortik norberaren buruaren ukazioa ez izatea masokismoa).
|
|
Eta bilatzen dut objektu material bakoitzaren definizio unibertala. Hori baina ezinezkoa da cosmos material hutsean (ni
|
ezin
naiteke hasi mirariekin nire ikerketa hau, materiazkoa bainaiz, eta materialista), cosmos material hutsean objektu material baten definizio unibertsala, egiazki unibertsala baino da, nire teoriaren arabera, hipotesis bat, eta hipotesis horretan nik suposatu egiten dut definizio hori, hobegarria beti dena, suposatzen dut definizio hori unibertsala dela, inmutablea beraz, eta hor jada zientzia egit... Baina, esana dut, egiten dudan zientzia beti da hobegarria.
|
|
Baina teorizatu badugu ere besterik ez da baizik eta teorizazio huts bat. Ez dago cosmos izarratu honetan hori,
|
ezin
egon daiteke.
|
|
15 Baina nik
|
ezin dut
dena abarkatu, anbizio larregia litzateke, eta zerbitzatu behar dut Jesusi imitatzen badiot, hur ematen badiot nire lanari hitz batean esanda. Beraz, ezin afirma dezaket primerako lana denik nirea, hobeak badaitezke.
|
|
15 Baina nik ezin dut dena abarkatu, anbizio larregia litzateke, eta zerbitzatu behar dut Jesusi imitatzen badiot, hur ematen badiot nire lanari hitz batean esanda. Beraz,
|
ezin
afirma dezaket primerako lana denik nirea, hobeak badaitezke. Eta Jesusek behin esan zuen zer zen Berari jarraitzea, hasteko norberaren burua ukatzea da, eta hori ez da masokismoa, eta bai zerbait hobea bilatzen duenarendako halako esperantza emate bat, eta Hari jarraituz nik ere, seguritate klausula balitz bezala, nik ere neure burua ukatu egiten dut.
|
|
Definizio unibertsala izango litzatekeen forma inmutable hori (objektuaren esentzia) nik mutable egiten dut (materialismotik hori agerikoa da), eta ajuste bat egiten dut, inmutable dela suposatu egiten dut, (zeren eboluzioaren teoria egiazkoa ez den arren, mutabletasuna bada materian ikasten, eta hortik unibertsaltasun egiazkoaren azpitik daude definizio guztiak, azkenak ere zeren teorian azkenik ez baitago cosmos material honetan, gure hizpide honetan bere potentzialitatea soilik hartzen badugu behintzat, eta horregatik hartzen ditut hipotesi bezala garaian garaiko definizioak). Hortara badaiteke zientzia egiten hasi, baina sekula ez da, bistan dago, zientzia hori definitiboa (aurreratuz gero, adibidez, definizio hobeak beti egiten ahal direlako), ez gara sekula iristen cosmos materialaren ezagutza unibertsalera (horregatik, ziencia materiala beti hasten delako indukzioz,
|
ezin da
falazian erori gabe imaginazio zientifikoa den eboluzionismorik deduzitu), ez gara sekula iristen cosmos materialaren ezagutza unibertsalera, cosmos honen esentzia ezagutzera, beste berba bat erabiliz.
|
|
a.-d. Bertrand Russellen predikatuen logika ere (bat etorri zena Fregeren logikarekin) antzerakoa, ajuste horrekin formalizatuz gero operatu daiteke molde berean (beti jakinean gaudela egiazko unibertsaltasuna ezkutatu egiten zaigula,
|
ezin
ezagutu dezakegula). Aristotelesek argumentatua formuletan ipintzea da, besterik ez.
|
|
Europan,. Altzairuzko oihala edo teloia, ren hemendikaldetik eta handikaldetik. Bai, jesuita bategaz batera, zaldi bikoan, ikasle txartel bategaz baliaturik, orduan inork amesetan be egin
|
ezin
eikean lekuan agertu jakun gure Julian, Moskun, hain zuzen be.
|
|
Lehenengo puntuari dagokionean, inoiz betetzen ez diren promesak eta desirak aldarrikatzen dituzten karrusel horietariko batera igo eta jira-biraka ibiltzea edo patata frijituak jatea zeuden bere egunerokotasunaren barruan.
|
Ezin
produktu interesgarriago irizten zien patata frijituz betetako poltsei. Patata frijitu bakoitzak pergaminoa zirudien.
|
|
Mari Domingi 2 Mari Domingiren ordezkoa zelako bataiatu zuten horrela. Gabonetan honek
|
ezin zuenean
atera Mari Domingi 2, ohitura zaharrak agintzen duen legez, soineko berriarekin jantzita, berokia lagun eta antzara baten gainean azaltzen zen, menditik etorri berriko Olentzero ikazkina zurezko pottokan eta Basajaun triziklo baten gainean aldamenean zituelarik. Masail Etzanaraziak boxeolariari dagokionean, masailak bi frontoi pareta bezain lau zituelako deitzen zioten modu horretan.
|
|
Izan ere, apartamentu hark azkenean egitasmoz eta desegitasmoz, muntaketaz eta desmuntaketaz osatutako maleta zirudien, beraklan egin zuen. Saski-Naski? mertzeria eta opari dendak jostorratzak, kateorratzak, botoiak edota hariengatik
|
ezin
askatuzko mataza gertatu zitzaion bezala zenbait unetan.
|
|
Palu bi ahal bestean lotuta/ egin eben kurtzioa; hari heldu nahia ta
|
ezin
heltzea,/ gizonen kalbarioa.
|
|
Batez be ogeigarren gizaldikoak, guganik urragokoak eta orregaitik guretzat berez interes biziagoa dabenak.
|
Ezin
geintekez luzatu ainbeste gauza aipatzen, ezta gitxienik be. Baina esker onaren agergarri da gomuta izatea, esker onak gogoratzea eskatzen dau.
|
|
Kristau erri guztiari zuzendua da dei au. Baina emen, geure artean, urragoko itaun larriak
|
ezin
daikeguz onezkero estaldu: Ez ete dau jarraitu bear Larrako Karmengo santutegiak, emen sortzen dan itxaropenak?
|
|
Bonbardaketek, atxiloketek, familiako kideen heriotzek, ondasunen bahiketek, irainek, ihesaldiek eta, oro har, gerra giroak beldur, frustrazio, desesperazio eta estutasun asko sortu zuten herritarren artean, gehienbat ezkertiarren eta abertzaleen familietan. Gerra irabazi zutenak harro eta gupidagabe agertzen ziren bitartean, galtzaileek
|
ezin zuten
ezer esan; ezta euren defuntuengatik dolua gorde edota behar bezala negar egin ere. Frankisten propagandaren ondorioz, biktimen familiak bigarren mailako herritarrak bihurtu ziren.
|
|
Haren jaiotzaren mendeurrena dugun honetan,
|
ezin
, bada, jaramonik egin gabe eta mutu geratu hura ezagutu genuenok eta batez ere hark maite zuen aldizkari honetan geure apurra eman nahirik ari garenok. Esker onarekin batera, Karmelen omenaldi antzeko bat izatea nahiko nuke idazlan xume hau.
|
|
Haren bizitzako zenbait argibide eman nahirik ekin diogu ataltxo honi, baina bidean haren olerki batzuetan gelditu gabe
|
ezin
aurrera egin. Izan ere, bizitza eta olerkia harengan hain estu ageri zaizkigu bat eginik?!
|
|
–
|
Ezin
dogu gatza gazatzen itzi, ezta argia imillaunpean ipini ere?. Samariako emakumearen antzera, gaur egun ere, bat baino gehiago dira, Jesusek emon dagian uraren egarri direnak.
|
|
Santutasun zerrendan, beste hainbat eta hainbat, gizon eta emakume, zahar eta gazte eta ume,, inork
|
ezin
zenbatu eikean enda, jatorri, herri eta hizkera guztietako talde handi, bizitza-liburuan euren izenak daukezanak, ditu gogoan Benedikto XVI.ak.
|
|
Kontuan izanik 1966ko abenduaren 16ko Eskubide Zibil eta Politikoen Nazioarteko Itunak (27 artikulua) eta data bereko Eskubide Ekonomiko Sozial eta Kulturalen Nazioarteko Itunak beren hitzaurreetan jasotzen dutela gizakia
|
ezin dela
libre izan eskubide zibil, politikoez, ekonomikoez, sozialez eta kulturalez gozatzeko bidea ematen dioten baldintzak sortzen ez badira;
|
|
3 Arestian aipatutako pertsonen eta taldeen eskubideak
|
ezin
daitezke oztopo izan haien eta hizkuntza-komunitate hartzailearen arteko erlaziorako eta integraziorako, ez eta hizkuntza-komunitateari edota bere kideei berezko hizkuntza lurralde osoan publikoki erabiltzeko eskubidean ezelango muga jartzeko ere.
|