Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 11

2003
‎Herri guztietan, nazioaren hizkuntza, aberriaren maitasuna, erregetzaren eta federalismoaren arbuioa ume guztiek ikas ditzaten eskolak irekitzea.
2009
‎guztiak kutsatzen zituen, batzuk gehiago eta beste batzuk gutxiago, hain zen jende hura manipulagarria eta erabilerraza; haiek izaten ziren, beraz, Domingoren arnasgune bakarrak, orduan bereganatzen baitzuen probetxuzko zerbait egiten ari zelako sentipena, zeren eta gero, teniente batek ematen zuèn elektrikzitate ikastarora joaten hasi zenean, ikasleen artean sarjentua topatu baitzuen, bere zoritxarrerako: esan nahi baita Domingok nekez jarrai zitzakeela eskola haiek behar bezala, sarjentuaren presentzia hutsak arreta desbideratzen baitzion, gizon hura itzal bat balitz bezala eta arantza bat Domingok bere baitatik ezin kendu zuena; goizetik, beraz, Domingok sarjentuaren erasoak eta oilarkeriak pairatu behar zituen, baina arratsaldeetakoa ez zen askoz hobea, sarjentuaren presentzia ur tanta bat bezalakoa baitzen, Domingoren buru gainera erori ordu...
‎jende xehea zen, espontaneoa, esker onekoa... baita, zentzu batean, kutsatu gabekoa ere –gaitzak kutsatutako izakia da gizakia, definizioz–, nahiz eta giroari zeriòn kiratsak –boterekeria eta beldurra nahastuta dabiltzan lurretan nonahiko landarea da zaborrarena– guztiak kutsatzen zituen, batzuk gehiago eta beste batzuk gutxiago, hain zen jende hura manipulagarria eta erabilerraza; haiek izaten ziren, beraz, Domingoren arnasgune bakarrak, orduan bereganatzen baitzuen probetxuzko zerbait egiten ari zelako sentipena, zeren eta gero, teniente batek ematen zuèn elektrikzitate ikastarora joaten hasi zenean, ikasleen artean sarjentua topatu baitzuen, bere zoritxarrerako: esan nahi baita Domingok nekez jarrai zitzakeela eskola haiek behar bezala, sarjentuaren presentzia hutsak arreta desbideratzen baitzion, gizon hura itzal bat balitz bezala eta arantza bat Domingok bere baitatik ezin kendu zuena; goizetik, beraz, Domingok sarjentuaren erasoak eta oilarkeriak pairatu behar zituen, baina arratsaldeetakoa ez zen askoz hobea, sarjentuaren presentzia ur tanta bat bezalakoa baitzen, Domingoren buru gainera erori ordu...
2012
‎–Bai, jakina; lasai. Dena den, pentsa ezazu eskolarena, aurrematrikula hiru hilabete barru?
2013
‎Kutsu polita ematen zion esperientziari. Inork gutxik esan zezakeen eskolara vaporettoz joaten zela. Eta bera, gutxi horietako bat bihurtzear zegoen.
2016
‎Egoeraren diagnosi antzekoa egin du Leiziagezaharrek ere, eta hezkuntzari begira jarri da. «Behar da bide horretan segitu, eta baldintza onak eman euskarazko irakaskuntzari, haur guziek ahal dezaten eskolan edo ikastolan euskaraz ikasi. Eta horretarako behar dira baldintza hobeak.
2017
‎Jada esan dugu teknika diziplinarioek subjektu otzan bihurtzen dituztela gorputzak, baina, era berean, boteretu egiten dituztela, izan ere, aukera ematen baitiete norbanakoei beren gorputza bera eta diskurtsoa oso era sofistikatuan kontrolatzeko, eta, hala, beren burua (beren erakundeak edo beren eskolak, familiak, enpresak, komunikabideak eta abar) gobernatzeko gaiago, kapazago, boteretuago bihurtzen ditu. Hortaz, demokratizatzea ez da gobernuan agintari berriak sartzea eta kito, baizik eta herriak goberna ditzala eskolak, familiak, erietxeak, polizia, administrazioa, sindikatuak, gizarte zerbitzuak, enpresak eta gure komunitate politikoak osatzen dituzten elkarte eta instituzio denak.
‎–Zer egin de de dezaket eskolako lide de derraren kontra. Berak de de na d d du!
2023
‎Sayenen hitzak entzun orduko jarri ditu belarriak erne Iraultzak. Nahiago ditu andreak eman diezazkiokeen eskolak Trumoirenak baino, mila aldiz, gainera.
‎Azken minutuan ohetik jaiki eta Bartzelonatik soinean ekarritako arropak jantzi nituen berriro. Gero, korrika egin behar izan nuen umeak norbait zain izan zezan eskolatik irtetean.
‎Gehienez ere ordubete eman genuen ikasgelan horri buruz hizketan. Ez dago gai guzti guztiak kontuan har ditzakeen eskola edo mintegirik, baina, eskola hartan, ez zen inongo ikuspegirik kontuan hartzen eurozentrikoenez harago, eta horrek esan nahi zuen ez zela eskaintzen inongo baliabide analitikorik feminismo prosexuala zalantzan jartzeko. Nire ikaskideen arteko adostasuna ez zen auzitan jartzen –hau da, ez zen ikusten beste alternatiba batzuei gailentzen zitzaien ikuspegi hegemoniko bakar gisa–, gure irakasleek ez baitzuten planteatu ere egiten zilegi izan zitekeenik beste ikuspegi alternatibo horiek sartzea teoria eta literatura feministaren kanonean.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia