2003
|
|
Herri guztietan, nazioaren hizkuntza, aberriaren maitasuna, erregetzaren eta federalismoaren arbuioa ume guztiek ikas
|
ditzaten
eskolak irekitzea.
|
2009
|
|
guztiak kutsatzen zituen, batzuk gehiago eta beste batzuk gutxiago, hain zen jende hura manipulagarria eta erabilerraza; haiek izaten ziren, beraz, Domingoren arnasgune bakarrak, orduan bereganatzen baitzuen probetxuzko zerbait egiten ari zelako sentipena, zeren eta gero, teniente batek ematen zuèn elektrikzitate ikastarora joaten hasi zenean, ikasleen artean sarjentua topatu baitzuen, bere zoritxarrerako: esan nahi baita Domingok nekez jarrai
|
zitzakeela
eskola haiek behar bezala, sarjentuaren presentzia hutsak arreta desbideratzen baitzion, gizon hura itzal bat balitz bezala eta arantza bat Domingok bere baitatik ezin kendu zuena; goizetik, beraz, Domingok sarjentuaren erasoak eta oilarkeriak pairatu behar zituen, baina arratsaldeetakoa ez zen askoz hobea, sarjentuaren presentzia ur tanta bat bezalakoa baitzen, Domingoren buru gainera erori ordu...
|
|
jende xehea zen, espontaneoa, esker onekoa... baita, zentzu batean, kutsatu gabekoa ere –gaitzak kutsatutako izakia da gizakia, definizioz–, nahiz eta giroari zeriòn kiratsak –boterekeria eta beldurra nahastuta dabiltzan lurretan nonahiko landarea da zaborrarena– guztiak kutsatzen zituen, batzuk gehiago eta beste batzuk gutxiago, hain zen jende hura manipulagarria eta erabilerraza; haiek izaten ziren, beraz, Domingoren arnasgune bakarrak, orduan bereganatzen baitzuen probetxuzko zerbait egiten ari zelako sentipena, zeren eta gero, teniente batek ematen zuèn elektrikzitate ikastarora joaten hasi zenean, ikasleen artean sarjentua topatu baitzuen, bere zoritxarrerako: esan nahi baita Domingok nekez jarrai
|
zitzakeela
eskola haiek behar bezala, sarjentuaren presentzia hutsak arreta desbideratzen baitzion, gizon hura itzal bat balitz bezala eta arantza bat Domingok bere baitatik ezin kendu zuena; goizetik, beraz, Domingok sarjentuaren erasoak eta oilarkeriak pairatu behar zituen, baina arratsaldeetakoa ez zen askoz hobea, sarjentuaren presentzia ur tanta bat bezalakoa baitzen, Domingoren buru gainera erori ordu...
|
2012
|
|
–Bai, jakina; lasai. Dena den, pentsa
|
ezazu
eskolarena, aurrematrikula hiru hilabete barru?
|
2013
|
|
Kutsu polita ematen zion esperientziari. Inork gutxik esan
|
zezakeen
eskolara vaporettoz joaten zela. Eta bera, gutxi horietako bat bihurtzear zegoen.
|
2016
|
|
Egoeraren diagnosi antzekoa egin du Leiziagezaharrek ere, eta hezkuntzari begira jarri da. «Behar da bide horretan segitu, eta baldintza onak eman euskarazko irakaskuntzari, haur guziek ahal
|
dezaten
eskolan edo ikastolan euskaraz ikasi. Eta horretarako behar dira baldintza hobeak.
|
2017
|
|
Jada esan dugu teknika diziplinarioek subjektu otzan bihurtzen dituztela gorputzak, baina, era berean, boteretu egiten dituztela, izan ere, aukera ematen baitiete norbanakoei beren gorputza bera eta diskurtsoa oso era sofistikatuan kontrolatzeko, eta, hala, beren burua (beren erakundeak edo beren eskolak, familiak, enpresak, komunikabideak eta abar) gobernatzeko gaiago, kapazago, boteretuago bihurtzen ditu. Hortaz, demokratizatzea ez da gobernuan agintari berriak sartzea eta kito, baizik eta herriak goberna
|
ditzala
eskolak, familiak, erietxeak, polizia, administrazioa, sindikatuak, gizarte zerbitzuak, enpresak eta gure komunitate politikoak osatzen dituzten elkarte eta instituzio denak.
|
|
–Zer egin de de
|
dezaket
eskolako lide de derraren kontra. Berak de de na d d du!
|
2023
|
|
Sayenen hitzak entzun orduko jarri ditu belarriak erne Iraultzak. Nahiago ditu andreak eman
|
diezazkiokeen
eskolak Trumoirenak baino, mila aldiz, gainera.
|
|
Azken minutuan ohetik jaiki eta Bartzelonatik soinean ekarritako arropak jantzi nituen berriro. Gero, korrika egin behar izan nuen umeak norbait zain izan
|
zezan
eskolatik irtetean.
|
|
Gehienez ere ordubete eman genuen ikasgelan horri buruz hizketan. Ez dago gai guzti guztiak kontuan har
|
ditzakeen
eskola edo mintegirik, baina, eskola hartan, ez zen inongo ikuspegirik kontuan hartzen eurozentrikoenez harago, eta horrek esan nahi zuen ez zela eskaintzen inongo baliabide analitikorik feminismo prosexuala zalantzan jartzeko. Nire ikaskideen arteko adostasuna ez zen auzitan jartzen –hau da, ez zen ikusten beste alternatiba batzuei gailentzen zitzaien ikuspegi hegemoniko bakar gisa–, gure irakasleek ez baitzuten planteatu ere egiten zilegi izan zitekeenik beste ikuspegi alternatibo horiek sartzea teoria eta literatura feministaren kanonean.
|