2014
|
|
Zaharren egoitzetara ere bisitak egin daitezke, eta auzoetako jaiak ere plaza egokiak dira hasi berrientzat. Bakarrik ala beste talde batzuekin elkarlanean, ikastaro eta hitzaldi interesgarriak antola
|
ditzake
Eskolak, eta emanaldi bereziak eskaini ere bai: Eneko Dorronsororen Xalbador dokumentala, Etxepare RAP...
|
2015
|
|
Ttakun Kultur Elkartea: 2007 Hezitzaileek asko egin
|
dezakete
eskola orduz kanpoko jardueretan nerabeen artean euskararen erabilera sustatzeko. Ttakun Kultur Elkartea eta Bizkaiko Foru Aldundia. http://www.google.com/url, sa= t&rct= j&q= &esrc= s&source= web&c d=1&ved=0CB0QFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.ttakun.com%2FZ erbitzuak%2FHAED_ PDFak%2FHAED2007_ liburua.pdf&ei= Jso4Vfq1 Eo3gasqOgBg&usg= AFQjCNHOh163gIRyRW_ pr4PbjYl47133pQ&sig 2= OdGFgy8dTHO2l RUqJF9Wg
|
|
Gertuko komunitatea soziologian, batez ere, lehen mailako sozializazio eragileek (Rocher, 1983, 152 or.) osatzen dute: familiak, auzo giroak, lagunak eta gertu dugun komunitateak, uler
|
dezakegu
eskolak ere bai, neurri batean. Horregatik, eskola gertuko komunitatearen parte den neurrian lortu du hizkuntzaren erabilera bere eremu barruan bederen ziurtatzea.
|
2016
|
|
Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin
|
ditzake
eskolak, halako neurri batean.
|
|
a) Etxetik euskaldun390 diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotu egin dezake euskal eskolak: ikasle euskaldunek etxetik dakarten gaitasuna zabaldu, aberastu, etxeko erregistro informaletik erregistro formalagorako bidea indartu, ahozko jarduna idatzizko eta irakurrizko planora hedatu, hizkuntzaren eredu bateraturako ateak zabaldu eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatu. b) Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin
|
ditzake
eskolak, halako neurri batean. " Neurri batean" diogu, eskola bidez L2 ikastea edo (euskaraz egiteko adina) ez ikastea eskolan eta, bereziki, eskolatik kanpora L2 horretan jarduteak edo ez jarduteak bideratzen duelako nagusiki391 Eskolan (eskolan bakarrik) ez da L2 hizkuntzaren hitz etorri oneko mintzamenik eskuratzen, oro har.
|
|
Elebitasun horrek era askotako eragozpen mugak izan ditzake, baina abantaila sendorik ere badu berekin. Eskolatik kanpora euskaraz interakzio sareetan integratu beharra, komenentzia edo gogoa baldin badute ikasle horiek," oinarrizko maila bat" eskuratua dutelarik hortik aurrera errazago egin ahal izango dute. c) Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu
|
dezake
eskolak. EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan.
|
|
Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu
|
dezake
eskolak.
|
2019
|
|
14 Ingelesari dagokionez aski exposure mugatua eskain
|
dezake
eskolak (asteko 112 esnaorduetatik lauzpabost edota, hoberenean, hamar hamabi ordu); L2ko interaction delakoa, berriz, ondotxoz murritzagoa izan ohi da gela barruan.
|
2022
|
|
Muñoa, Inma (2020). Erregistroak, aldaerak, hizkera gazteak... zer egin
|
dezake
eskolak. In Euskaltzaindia (arg.), Euskara batua eta tokian tokiko erabilera:
|
|
Edonola ere, ikusi dugu hiztun berriak hizkuntza gutxituen indarberritze prozesuaren erakusgarri direla eta, hain zuzen, gaur egun Euskal Herriko gazte euskaldunen gehiengoa tipologia horretakoa dela, nahiz eta gehienek ez duten beraien burua euskaldun berritzat hartzen, euskalduntzat baizik (Ortega eta beste, 2013; Ortega eta beste, 2016). Hala, gazte hiztun berrien artean hiru profil bereiz daitezkeela ere ikusi dugu, hauek euskararekiko atxikimendu ezberdina izan
|
dezaten
eskolak, familiak eta eremu soziolinguistikoak eragin handia daukatelarik. Profil horietatik atxikimendu handiena daukatenek izango dira muda linguistikoa gauzatzeko aukera handiagoa izango dutenak, hau da, ohikoagoa da proaktiboenak izatea beraien egunerokoan gaztelaniatik euskarara pasatzen direnak, erreaktiboak beharrean.
|
|
Azoka edota transmisioarekin, eta ama sozialen (Fernandez, 1995: 44) irudiarekin, lotu
|
dezakegun
eskola ere ordezkatuta baitaude lauburu barneko collagearen bidez.
|