Emaitzak: 6
2005 | ||
Horregatik fenomeno konplexua da. Eskolak, neurri batean, bete | ditzake eskolatik kanpo dauden eremuak, baina neurri batean eta gehienbat txikienentzako. Alabaina, eskolatik kanpo ere plangintzaren bat beharrezkoa da, gazteak eremu berritan euskaraz bizi ahal izateko, hezkuntzako bigarren mailakoentzat batik bat. | |
2010 | ||
jarduna nabarmenki modifikatu, are gutxiago itzulipurdikatu. Hizkuntza ahula indarberritzeko aurrebaldintzak jar | ditzake eskolak, eta oso kontuan hartzekoak dira horiek. Eskola saio horren ekarpena baino mila bider konplexuagoa da ordea mintzajardunaren gizarte moldaera, eta konplexutasun horretan jokatzen da gure neska mutilen eta gazte jendearen euskarazko jardunaren atzera aurrera. | |
2014 | ||
Zaharren egoitzetara ere bisitak egin daitezke, eta auzoetako jaiak ere plaza egokiak dira hasi berrientzat. Bakarrik ala beste talde batzuekin elkarlanean, ikastaro eta hitzaldi interesgarriak antola | ditzake Eskolak, eta emanaldi bereziak eskaini ere bai: Eneko Dorronsororen Xalbador dokumentala, Etxepare RAP... | |
2016 | ||
Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin | ditzake eskolak, halako neurri batean. | |
a) Etxetik euskaldun390 diren ikasleen gaitasuna, euskaraz mintzatzeko ahalmena, sendotu egin dezake euskal eskolak: ikasle euskaldunek etxetik dakarten gaitasuna zabaldu, aberastu, etxeko erregistro informaletik erregistro formalagorako bidea indartu, ahozko jarduna idatzizko eta irakurrizko planora hedatu, hizkuntzaren eredu bateraturako ateak zabaldu eta hiztun elkarte osoaren bateragarri izango den eredu horren ezagutza jeneralizatu. b) Etxetik (erabat edo nagusiki) erdaldun diren ikasleak euskaldundu egin | ditzake eskolak, halako neurri batean. " Neurri batean" diogu, eskola bidez L2 ikastea edo (euskaraz egiteko adina) ez ikastea eskolan eta, bereziki, eskolatik kanpora L2 horretan jarduteak edo ez jarduteak bideratzen duelako nagusiki391 Eskolan (eskolan bakarrik) ez da L2 hizkuntzaren hitz etorri oneko mintzamenik eskuratzen, oro har. | |
2020 | ||
Edozeinek hartu | ditzake eskolak? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan | 6 (0,04) |
Lehen forma
ditzake | 6 (0,04) |
Argitaratzailea
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 3 (0,02) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 1 (0,01) |
Argia | 1 (0,01) |
Open Data Euskadi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ezan eskola | 6 (0,04) |
Konbinazioak (3 lema)
ezan eskola egon | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |