2003
|
|
Zer lor daiteke guraso euskaldunak alfabetatu gabe eta erdaldunak euskalduntzeko bidean abiarazi gabe? Zer egin
|
dezake
eskolak etxe barruko euskararen aldeko hizkuntza politika alde batera utzita. Ezer askorik ez.°
|
2005
|
|
erregistro zabalagoa, Euskal Herriko edozein hiritarrekin hitz egiteko errazagoa gertatuko zaiena. Bere espazio soziofuntzionalean edozein interakzio esparrutan erabiltzeko balio izango dion hizkera landua osatzen eta garatzen lagun
|
dezake
eskolak. Eta noski, eskolak baizik nekez beste inork emango liokeen trebetasuna ere ematen zaie etxetik euskaldunak direnei:
|
2007
|
|
Kategoria honetan sartzen dira, besteak beste, ikastetxeko kirol praktikek eragindako lesioak, ikasketa bidaia batek edo ikasketa amaierako bidaia batek eragindako lesioak edo ikasketak egiten ari diren esparruaren barruko edozein jardueraren garapenak eragindako lesioak, baldin eta jarduera horiek ikastetxeek antolatu edo baimendu badituzte. Ikasleak doako laguntza medikoa eta farmazeutikoa jaso
|
dezake
Eskola Aseguruaren bidez Ikasleak laguntza medikoa eta farmazeutikoa doan jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez, istripua izan duenetik alta medikoa eman arte (gehienez ere urtebete). Istripuaren ondorioen arabera, hainbat prestazio ekonomiko jasotzeko eskubidea ere badu:
|
|
Kategoria honetan sartzen dira, besteak beste, ikastetxeko kirol praktikek eragindako lesioak, ikasketa bidaia batek edo ikasketa amaierako bidaia batek eragindako lesioak edo ikasketak egiten ari diren esparruaren barruko edozein jardueraren garapenak eragindako lesioak, baldin eta jarduera horiek ikastetxeek antolatu edo baimendu badituzte. Ikasleak doako laguntza medikoa eta farmazeutikoa jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez Ikasleak laguntza medikoa eta farmazeutikoa doan jaso
|
dezake
Eskola Aseguruaren bidez, istripua izan duenetik alta medikoa eman arte (gehienez ere urtebete). Istripuaren ondorioen arabera, hainbat prestazio ekonomiko jasotzeko eskubidea ere badu:
|
2010
|
|
Elikadurak ere lagundu
|
dezake
eskolan emaitza hobeak lortzen, eta alderdi hori ere ongi antolatu eta planifikatu behar da.
|
|
Oso kontuan hartzekoa da hori eskolaren euskalduntze ahalmen osabetezkoa baldin badugu gogoan, ez nolabaiteko, euskal berniza?. Etxean eta lagunartean erdaraz jardunaz nekez atera
|
dezake
eskolak euskaldun (euskal elebidun edo elebidun orekatu) askorik. Erdal elebidunen eragina, berriz, badakigu zein den euskarazko jardunerako mugatua.
|
2012
|
|
Agiri honek ikastetxearen baliabideen administrazioa eta kudeaketa ekonomikoa jasotzen ditu. Horren haritik, lege esparruak aitortzen dion autonomia gara
|
dezake
eskolak, eskumenok gauzatuz:
|
2016
|
|
Elebitasun horrek era askotako eragozpen mugak izan ditzake, baina abantaila sendorik ere badu berekin. Eskolatik kanpora euskaraz interakzio sareetan integratu beharra, komenentzia edo gogoa baldin badute ikasle horiek," oinarrizko maila bat" eskuratua dutelarik hortik aurrera errazago egin ahal izango dute. c) Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu
|
dezake
eskolak. EAEk badu %45 inguruko eskumena curriculum finkapen horretan.
|
|
Curriculumaren euskal dimentsioa (CED) aurrez aurre landu
|
dezake
eskolak.
|
2019
|
|
14 Ingelesari dagokionez aski exposure mugatua eskain
|
dezake
eskolak (asteko 112 esnaorduetatik lauzpabost edota, hoberenean, hamar hamabi ordu); L2ko interaction delakoa, berriz, ondotxoz murritzagoa izan ohi da gela barruan.
|
2020
|
|
Erregistroak, aldaerak, hizkera gazteak... zer egin
|
dezake
eskolak, galderari erantzuteko lan ildo batzuk planteatu dizkigu Inma Muñoa Ikastolen Elkarteko Hizkuntza Egitasmoen koordinatzaileak.
|
2022
|
|
Muñoa, Inma (2020). Erregistroak, aldaerak, hizkera gazteak... zer egin
|
dezake
eskolak. In Euskaltzaindia (arg.), Euskara batua eta tokian tokiko erabilera:
|
2023
|
|
zer egin dezakete irakasleek? Gaur egun, edozein pertsonak bultza
|
dezake
eskolako jazarpena, edozein tokitatik eta edozein unetan. Hain zuzen ere, arrazoi horiengatik, ziberjazarpena oker uler daiteke ikasgelatik edo ikastetxetik urruntzen den arazotzat.
|