Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2003
‎Izverniceanuk adierazi zuen Gobernuak gazteen alkohol kontsumoa prebenitzeko egiten dituen kanpainek ez dituztela nahi diren emaitzak ematen. Hori dela eta, OCUk esan zuen oso adin txikikoei (adibidez, 6 urteei) aurrea hartzeko kanpainak sustatzearen aldeko apustua egin duela, haurrek alkoholaren kontsumoaren ondorioei buruzko hitzaldiak entzun ditzaten eskolan. OCUren bozeramaileak egin zuen azterlana “Megapoli Proiektua” izenekoaren zati da.
2004
‎Erlijio irakaskuntzaz, adibidez, esan dezagun eskolan inork ez duela ikasi katoliko, musulman edo protestante izaten.
‎Horregatik eskatu behar zaio ikastegiari astean edo hilean behin, gutxienez, dokumentu batean ager dezan eskolako otordua egunez egun zerk osatuko duen, nola prestatu den, platerek nolako hornidura edukiko duten, eta nolako postrea emango duten, zehaztasun osoz adierazita.
‎“Arazoa da kasu gehienetan haurrak ez duela ariketa fisikorik egiten, eta, aldiz, kontsumitzeari uzten diola”. Hori dela eta, bi elkarteek ikastetxeei eskatu diete “menu orekatuak eskain ditzatela eskola jantokietan”, “gastu murrizketari lehentasuna eman gabe” eta “ikasleei jarduera fisikoko gehienezko orduak” eskainiz. Gainera, Vidalek dei egin die gurasoei, “haurren elikadura hezkuntzan parte hartu behar baitute”.
2006
‎Proposamen guztiak ikastetxeei gai honi buruzko erabakiak hartzeko autonomia handiagoa ematera bideratuta daude. Batez ere, ikastetxeek berek ezar ditzatela eskola horietarako ordutegiak eta alternatiba bila ditzatela irakasgai konfesional hori egin nahi ez duten ikasleentzat. Eskolak izango direla adierazteaz gain, klase hori ematen ez duten ikasleek “behar den hezkuntza arreta jaso dezaten” neurri egokiak hartuko dituzte, Lehen Hezkuntzako Gutxieneko Irakaskuntzei buruzko Errege Dekretuaren zirriborroak zehazten du aukera bat edo beste hautatzeak ezin duela inolako diskriminaziorik eragin ikasleentzat, eta neurri horiek ikastetxe bakoitzaren hezkuntza proiektuan sartu direla gehitzen du, gurasoek garaiz ezagut ditzaten.
2007
‎Kategoria honetan sartzen dira, besteak beste, ikastetxeko kirol praktikek eragindako lesioak, ikasketa bidaia batek edo ikasketa amaierako bidaia batek eragindako lesioak edo ikasketak egiten ari diren esparruaren barruko edozein jardueraren garapenak eragindako lesioak, baldin eta jarduera horiek ikastetxeek antolatu edo baimendu badituzte. Ikasleak doako laguntza medikoa eta farmazeutikoa jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez Ikasleak laguntza medikoa eta farmazeutikoa doan jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez, istripua izan duenetik alta medikoa eman arte (gehienez ere urtebete). Istripuaren ondorioen arabera, hainbat prestazio ekonomiko jasotzeko eskubidea ere badu:
‎Kategoria honetan sartzen dira, besteak beste, ikastetxeko kirol praktikek eragindako lesioak, ikasketa bidaia batek edo ikasketa amaierako bidaia batek eragindako lesioak edo ikasketak egiten ari diren esparruaren barruko edozein jardueraren garapenak eragindako lesioak, baldin eta jarduera horiek ikastetxeek antolatu edo baimendu badituzte. Ikasleak doako laguntza medikoa eta farmazeutikoa jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez Ikasleak laguntza medikoa eta farmazeutikoa doan jaso dezake Eskola Aseguruaren bidez, istripua izan duenetik alta medikoa eman arte (gehienez ere urtebete). Istripuaren ondorioen arabera, hainbat prestazio ekonomiko jasotzeko eskubidea ere badu:
2009
‎Duela gutxi arte, prestakuntza eskaintza hau unibertsitateko hizkuntza zerbitzuek eta eskolek eskaintzen dituzten ikastaroetara mugatzen zen. Ikastaro horietan, ikasleek irakaskuntzak osa ditzakete eskolaz kanpoko jarduera honekin. Hala, azken urteotan, unibertsitate asko hasi dira atzerriko hizkuntzak beren titulazioetako ikasketa planen barruan sartzen; hala, nahi duen ikasleak irakaskuntza hizkuntza gisa, batez ere ingelesez, atzerriko hizkuntza baten zati bat, edo programa akademiko osoa, egin dezake.
2010
‎Elikadurak ere lagundu dezake eskolan emaitza hobeak lortzen, eta alderdi hori ere ongi antolatu eta planifikatu behar da.
2011
‎Teknologia eta formatu berriek lagundu al dezakete eskola materialetan egiten den gastua murrizten?
‎Behin behineko baremoari erreklamazioak egiteko epea: behin behineko zerrendetan akatsen bat antzemanez gero, komunitateek epe bat jartzen dute (hiru eta hamar egun artean, autonomia bakoitzaren arabera), gurasoek erreklamazio bat aurkez dezaten Eskola Kontseiluan (ikastetxe publikoetan) edo elkargoko titularrei (ikastetxe itunduetan), ikusitako arazoa konpontzeko. Oro har, erreklamazio hori justifikatzeko behar den dokumentazioa eransteko eskatuko zaie.
‎Irakaskuntza funtsezko faktorea da pobreziaren zirkulua hausteko Ghanan, Planak beka programa bat garatu du, baliabiderik gabeko eta kalifikazio onenak dituzten ikasleak bigarren hezkuntzara sar daitezen. Lehen Hezkuntzako ikasleei lagundu die nota onak ateratzen saia daitezen eta ikasten jarrai dezaten eskolan. Gaur egun, Ghanako programa bukatutzat eman du eta Togori bekak ematen hasi da.
2012
‎7 urtetik aurrera, Madrilgo ikasleek «MiniLab» en parte hartzen dute. Horri esker, ordenagailua erabil dezakete eskolan emandakoa berrikusteko eta ezagutza berriak ikasteko, beren bideojokoak programatuz, besteak beste, ikasgelan ikasitako materialekin lotuta, matematika arazoak konpontzea eskatzen duen joko gisa. Beste proposamen batzuek abestien bidez batuketak eta kenketak erakustera bultzatzen dute, ikasleei ikasgai bati buruzko blog bat egiten laguntzera, ikasgai horren ikaskuntzan parte hartzeko, ikasleen eguneroko eginbeharrak argitaratzeko web orri bat sortzera, «informazioa izan dezaten, gaixotasunagatik edo bidaiagatik falta izan arren», edo xakea hezkuntza tresna gisa sartzera.
‎Erantzun horiei esker, emaitza akademikoak hobetu eta hezkuntza ingurunera hobeto egokitzen dira. Ikastetxeek eta autonomia erkidegoetako kontseilaritzek hainbat hizkuntzatan egiten dituzte gidak, espainierazko ikastaroak ematen dituzte eta berariazko zerbitzuak eskaintzen dituzte ikasle etorkinek laster lor dezaten eskolak beste ikaskideek bezala jarraitzea erraztuko dien maila. Oinarrizko hiru baliabide daude, jarraian azalduko direnak:
‎Batez ere txikiak direnean, lehenengo mailetan, gurasoek markatu behar dituzte jarraibide horiek. Baina, gainera, ikasleek laguntza eman diezaiekete eskolan ikasitakoa errepasatu eta ezagutzak finkatzeko errefortzu jarduerak dituzten seme alabei. Indartze jarduerak ez dira aparteko lan gisa interpretatu behar.
‎Bi arrazoirengatik. Alde batetik, Gabonak baino lehen ikasten ari ziren gaiak gogora ez ditzaten eskolatik hainbeste deskonekta. Eta, bestetik, oporren amaieran eskolako lan guztiak pilatzea eragoztea, horrek azken egun libreetan itoaldiak eta berrincheak eragingo bailituzke.
2013
‎Film School Ikasleen arteko eskola jazarpena saihestea Eskolako jazarpenak edo bullyingak kezka sortzen die guraso eta irakasleei, baina, batez ere, pairatzen duten ikasleentzat larritasun arrazoiak dira. Hainbat jazarpen mota daude, baina guztiek ikaslearen gogo aldarteari eragiten diote, eta eragina izan dezakete eskola errendimenduan eta bizitzako beste alderdi batzuetan. Hori saihesteko, eskola jazarpenik ez elkarteak ikasleen artean, TEI programan, Berdinen arteko Tutoretzan, laguntza programa bat garatzen du Dbhko 3 mailako ikasleek prestakuntza jasotzen dute eskolako jazarpen egoera baten aurrean jokatzen ikasteko.
2018
‎urtean, berriz, Elikadura arloko Segurtasunari buruzko Legeak jarraibide batzuk ezarri zituen administrazioak gainbegiratu zitzan eskoletako menuak autonomia erkidegoen esku dago eskumen hori, eta baita dietista eta nutrizionista profesionalek ere.
2023
‎Bitartekaritza penala, espetxekoa, komunitarioa eta kulturartekoa ere badago, egoera enkistatu bat ebazteko ikuspuntu desberdinak kontuan hartzen lagunduko duena. Hezkuntza komunitateko bitartekaritzak prebentzioaren eta prestakuntzaren bidez ekin diezaioke eskola jazarpenari, baina ez bullying a egin denean, indarkeria badagoela esan nahi baitu. Era berean, bereizketa prozesu batean ere ezin da bitartekorik egin genero indarkeriaren kasuetan.
‎zer egin dezakete irakasleek? Gaur egun, edozein pertsonak bultza dezake eskolako jazarpena, edozein tokitatik eta edozein unetan. Hain zuzen ere, arrazoi horiengatik, ziberjazarpena oker uler daiteke ikasgelatik edo ikastetxetik urruntzen den arazotzat.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia