Emaitzak: 10
2000 | ||
Arrakasta honekin batera hainbat arazo sortu dira. Horietako batzuk barnekoak dira, eta adibide gisa jar | dezakegu eskolaren bidez hizkuntza ikasi duten gazteena: asko daude, baina ez dago, ordea, jende kopuru hori disolbatu daitekeen euskaldun osoen ohatze egokirik, eta horrek hainbat arazo badakarzki: | |
2008 | ||
Hiztegi orokorrak, hiztegi espezializatuak, hitz zerrendak (administrazioetako itzultzaileek prestatutakoak)... izan dira gure lanabes. Beste horrenbeste esan | dezakegu eskoletan, euskaltegietan eta hizkuntza eskoletan nafarrak euskalduntzen (edo alfabetatzen) saiatu diren irakasleez ere1. | |
2012 | ||
Zer espero | dezakegu eskolatik. Zer eskatu behar diogu eskolari, hortaz? | |
2015 | ||
Gertuko komunitatea soziologian, batez ere, lehen mailako sozializazio eragileek (Rocher, 1983, 152 or.) osatzen dute: familiak, auzo giroak, lagunak eta gertu dugun komunitateak, uler | dezakegu eskolak ere bai, neurri batean. Horregatik, eskola gertuko komunitatearen parte den neurrian lortu du hizkuntzaren erabilera bere eremu barruan bederen ziurtatzea. | |
2016 | ||
XVIII. mendetik goiti hitzaren esanahia aldatu bada ere, eta antzerkian agertuko den historia izanen dena. Hemen nonbait Larzabalen erreferentzian, antzinako antzerkia izan daiteke erreferentzia, nahiz eta horren frogarik ez dugun, pentsa | dezakegu eskolan landutakoen klasikoen aztarna izatea. | |
Hala, ebakuazio abisua eman | dezakegu eskolatik. | |
2017 | ||
" Eskola kirolean partaidetza mistoa ezartzeak ez du esan nahi berez emakume eta gizonen berdintasuna sustatzeko modu onena denik, batik bat, sozializazio prozesuan haur guztiek emakume eta gizon izateari buruz ingurutik jasotzen dituzten muturreko mezuengatik, kirol arloak berezko duen izaera maskulinoagatik, eta hezitzaileek hezkidetza lantzeko dituzten mugengatik", irakurri | dezakegu Eskola kirolean neska mutilen partaidetza mistoa edo banatua: datuetan oinarritutako proposamena (pdf) txostenaren sarreran. | |
2018 | ||
Jarraitu | dezakegu eskolekin. | |
2021 | ||
Zer ikasi | dezakegu eskola txikietatik? | |
2022 | ||
Zergatik ez ditugu espazio fisiko zein sinboliko horiek guztiak ikastetxe gisa legitimatzen? Nola eraiki | dezakegu eskolen eta herri eragileen arteko harreman atzeraelikatzailea. Zein arrisku eta zein abantaila izan dezake saretze horrek? |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
ezan | 10 (0,07) |
Lehen forma
dezakegu | 10 (0,07) |
Argitaratzailea
Argia | 4 (0,03) |
Euskaltzaindia - Liburuak | 2 (0,01) |
Berria | 1 (0,01) |
ETB serieak | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Open Data Euskadi | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
ezan eskola | 10 (0,07) |
Konbinazioak (3 lema)
ezan eskola ere | 1 (0,01) |
ezan eskola hizkuntza | 1 (0,01) |
ezan eskola kirol | 1 (0,01) |
ezan eskola landu | 1 (0,01) |
ezan eskola txiki | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |