Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 2.496

2006
‎Egoera honek erakusten du, besteak beste: a) euskararen normalizazio bidean (baita eleaniztun bihurtze prozesuan ere), ezinbestekoa zaigula, oraingoz behintzat, instituzio ofizialak eta erakunde sozialak biak normalizazio bidean eragiteko , baita unibertsitate munduan ere; b) egungo egoera hau egoera nahiko extraordinarioa dela, egoera nahiko anormal batean gaudela, egoera normalean nahikoa izan lukeelako bide bakarrak. Artikuluetan jaso diren ebaluaketak ere, gehienbat UPV/EHUren egoeraren aurkezpenetan, nahiko bat datoz hitzaurre honetan esaten ditugunekin.
‎Nolanahi ere euskaldunen gehiengoa kasu guztietan. Eskuin aldeko zutabeetan, aztertzen ari garen tarteetako irabazi/ galerak agertzen dira; 81 epealdian, galdutako euskaldunak, adin tarte zaharrenetan ematen dira, 50 urteetatikaurrera, 2.587 hiztun, eta multzo horrekiko erlatiboki kopuru txikia da eta, hiztun galerak zio naturalak (heriotzak,...) eragindakoak direla pentsatzera eramanez. Epealdi bereani rabazitakoak hiztun, ostera, guztiak helduak izanik ezin pentsa daiteke berezkoak direnik, horiek, duda izpirik gabeeuskaldun ikasiak dira, euskaldun berriak alegia.
‎Zer gertatu da? Gu ere helduen artean izandako euskaldun galerak ikusita harritu egin gara, benetan ulergaitza baita horrenbeste galera azaltzea zio demografikoen eraginez soilik. Nola ote 1986ko 20 eta 64 urte bitarteko 288.860 euskaldunetatik% 5’08a 1991 urterako galtzea?
‎" Euskaldunen elebiduntze goiztiarrak ezkor eragiten du euskararen erabileran" multzo horien ezaugarri soziodemografikoak dira, besteak beste, bilakaera horren deskribatzailerik adierazgarrienak. Nolanahi ere, gure hizkuntzen arteko ukipen egoera honetan zenbatzen diren hiztun bakarrak euskaldunak izanik, biztanleria binakatu egiten da, hots, bi hiztun multzotan banatu.
‎Adin talde gazteenetan alfabetatuen artean ematen dira euskararen erabilera tasarik onenak. Helduen artean, ostera, alfabetatua izateak ala ez, ez du eragiten etxeko ohiko hizkuntzaren erabileran.
‎Etxeko hizkuntza euskara daukatenak gazteak baino, euskaldun helduak dira. Euskaldunenelebiduntzegoiztiarrak negatiboki eragiten du euskararen erabileran. Izan ere ez daukagu inolako arrazoirik euskararekiko atxikimendua gazteengan helduengan baino txikiagoa dela azaltzeko.
‎Hala ere ez dugu uste nahikoa denik. Helduen artean eragitea , ahalik eta gehienak euskalduntzea, alfabetatzea eta euskararen aldeko jarrerari goren mailan eustea funtsezkoa baita hizkuntzen arteko asimetriari aurre egin ahal izateko.
‎" Helduen artean eragitea , ahalik eta gehienak euskaldun tzea, alfabetatzea eta euskararen aldeko jarrerari goren mailan eustea funtsezkoa da hizkuntzen arteko asimetriari aurre egin ahal izateko"
‎Hots, aldaketarik eman ezean estatistikoki kopuru beretsuak behatu genituzke batean eta bestean. Horrelakoetan biztanleriak hamar urte horietan izandako aldaketak edo aldaketa ezakkontutan hartuz, gazteen artean bederen, migrazio mugimenduek eta heriotza tasek ez dugu uste eragin handia daukatenik edo zehazkiago, balizko eragin hori ez dela estatistikoki esanguratsua.
‎Horrek irudiak jorratzera garamatza, jakinik irudiak, sozialki osatuak eta partekatuak diren ezagutza mota pratikoak direla zeren munduarengan eta besteengan eragiteko balio dute. Ondorioz, irudi soziala simplifikatzailea eta eskematizatzailea da:
‎" diglosiaren irudiak bi motatakoak dira: alde batetik, usadioak onartarazten dituen desbalorapenak sendotzen ditu eta, beste aldetik, ordainketa mugimendu are eta indartsuago bat eragiten du zapaldua dagoen hizkuntza mehatxatua sentitzen denean, Bourdieu ren aburuz," errealitatean, erralitatearen irudia sartu behar da ala, zehazkiago, irudien gudua buruko irudien baita buruko irudiek erabili nahi dituzten adierazpen sozialak gisa ulertu behar dira".
‎" hizkuntza planifikazioa hizkuntza arazoak konpontzeko saiakera eta indar konziente bat da. Hizkuntza praktika eta usadioak bultzatzeko ala ez eta eragiteko hartutako erabakiak dira. Hizkuntza baten itxura eta bere erabileta baita diskurtsoa ere, deliberatuko aldatzeko indarren gehiketa da.
‎4 Kreolizazio gertaeren eta kreoloen ikerketa. Kolonialismoaren eraginez , hizkuntza komunitatearen eta hizkuntza berriaren sorrera (esklabuena alegia) jorratuak dira, kolonoen hizkuntzatik habiatuz.
2007
‎Hala ere, erabili dira beste izen batzuk. Gipuzkoa eta Nafarroan haren eraginez Gau Eskolak, Bizkaian Alfabetatze Kanpainak, Alfabetatze Euskalduntze Kanpainak... Orain arte beste batzuk entzuten dira; Euskal Eskolak, Euskaltegiak.
‎Gure eginkizun nagusia helduen euskalduntze eta alfabetatzea da. Orotara, 64 euskaltegi homologatu ari gara lanean EAEn, baina gure eragin esparrua ehunka herri eta auzotara heltzen da. 1.000tik gora irakaslek osatzen dugu Helduen Euskalduntze eta Alfabetatzearen Sektorea, guztiak HABEk homologatuak.
‎Gure eginkizun nagusia helduen euskalduntze eta alfabetatzea da. Orotara, 64 euskaltegi homologatu ari gara lanean EAEn, baina gure eragin esparrua ehunka herri eta auzotara heltzen da. 1.000tik gora irakaslek osatzen dugu Helduen Euskalduntze eta Alfabetatzearen Sektorea, guztiak HABEk homologatuak.
‎Beraz, belaunaldi berriak eragindako euskal adimenaren eta sentimenduaren berritze prozesu horretan kokatu behar da Alfabetatze Batzordearen sorrera. Alfabetatze Batzordearen zeregina, bestalde, alfabetatze kanpainak antolatzea zen, euskaldunak beren hizkuntzan alfabeta zitezen bitartekoak ipintzea, alegia.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten , eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Instituzioetatik garatzen den euskara politikak ez du euskara kalifikatzen eta prestijiatzen. Horrek ez du tentsionamendurik eragiten , eta goian aipatu moduan, hizkuntza ikasi nahi duenak (betiere ikasle gehienei buruz ari gara) motibazio pertsonal sakon batzuei kasu eginez egiten du.
‎Bestalde, berriki plazaratu kulturari buruzko inkesta batean Iparraldeko biztanleen% 20 euskara ikasteko prest agertzen da. ru hiztun pasibo zor zaizkiola HEAri. Emaitza mugatuak dudarik gabe, are gehiago denbora berean egoera soziolinguistikoak eragin duen hiztun galtzearekin konparatuz gero: 5900 jende erdaldun bilakatu eta beste 12200 euskaldun pasibo bilakatu.
‎Motibazioaren alorreko aldagaien eta lorpen emaitzen arteko erlazio hori ez da beti era sendoan bistaratu. Azterlan batzuetan ez da ageri, eta, ageri denean, ez dira izan lorpen emaitzei eragiten dieten aldagai askerik behinenak. • Aurrekoaren haritik, motibazioaren alorreko aldagaiaren eta lorpen emaitzen arteko erlazioa bistaratu denean, motibazioaren intentsitatea eta motibazioaren noranzko integratiboa dira lorpen emaitzekin lotura erakutsi duten aldagaiak.
‎Helduen euskalduntzean eragiten duten prozesu psikosozialen ikerketa. Motibazio eta jarrerak, besteak beste, aztertuz.
‎Eta badatoz beste batzuk: euskalduntze prozesuan eragiten duten faktoreei buruz, esaterako, (Otegi, abian) edo irakasleen prestaketaren alorrean partaidetza pasiboak dituen ondorioen azterketa Internet bidezko euskarri telematikoetan (Murua, abian).
‎Gure tesiaren mamia laburbilduz, gure ustez, perfilen sistemak, euskaltegietara ikasle asko bultzatzen baditu ere, motibazio txarra eragiten die. Sarritan azpimarratzen den bezala, hauengan euskaraz aritzeko motibazio egokia eragiteko, euskaltegia ez da nahikoa.
‎Gure tesiaren mamia laburbilduz, gure ustez, perfilen sistemak, euskaltegietara ikasle asko bultzatzen baditu ere, motibazio txarra eragiten die. Sarritan azpimarratzen den bezala, hauengan euskaraz aritzeko motibazio egokia eragiteko , euskaltegia ez da nahikoa. Euskara egoera gutxituan egonik, bizitzeko beharrezkoa ez izateaz gain, askotan hizkuntza erabiltzeko aukera gutxi egoten da, are gehiago zenbait lurralde eremu eta gizarte arlotan.
‎Testuinguru gure ikasleak trebatzeko eta motibatzeko. Trebatzeko, ikasleak erabilera errealean jarduteko aukera izango duelako eta esanguraz hornitutako ikas prozesua burutzeko elementuak eskainiko dizkigulako; motibatzeko, ikasleen aurrerapausoek eragin zuzena izango dutelako plangintzaren aurrerabidean. Gainera, HABEren Helduen Euskalduntzerako Oinarrizko Kurrikulua, irakaskuntza mailan, metodologia komunikatibo eraginkorrean asmatu ahal izateko tresna egokia izan daiteke.
‎Gainera, HABEren Helduen Euskalduntzerako Oinarrizko Kurrikulua, irakaskuntza mailan, metodologia komunikatibo eraginkorrean asmatu ahal izateko tresna egokia izan daiteke. Gainera, Europako Erreferentzi Marko Bateratuak ikaslearen ikasprozesuan eragiten duten elementuak zehazteaz gain, hauen deskribatzaile mailakatuak proposatzen ditu. Testuinguru bakoitzari egokitu beharreko deskribatzaile hauek helburuen zehaztapenerako, programaziorako, eta ebaluaziorako guztiz erabilgarriak izan daitezke.
‎Gainera, azterketek eragindako presioak jarreran eragiteaz gain, ikas prozesuan ere garrantzi handia hartzen du. Ikasleek urratsetan gora
‎Gure tesiaren mamia laburbilduz, gure ustez, perfilen sistemak, euskaltegietara ikasle asko bultzatzen baditu ere, motibazio txarra eragiten die. Sarritan azpimarratzen den bezala, hauengan euskaraz aritzeko motibazio egokia eragiteko, euskaltegia ez da nahikoa.
‎Gure tesiaren mamia laburbilduz, gure ustez, perfilen sistemak, euskaltegietara ikasle asko bultzatzen baditu ere, motibazio txarra eragiten die. Sarritan azpimarratzen den bezala, hauengan euskaraz aritzeko motibazio egokia eragiteko , euskaltegia ez da nahikoa. Euskara egoera gutxituan egonik, bizitzeko beharrezkoa ez izateaz gain, askotan hizkuntza erabiltzeko aukera gutxi egoten da, are gehiago zenbait lurralde eremu eta gizarte arlotan.
‎Kontuak kontu, nahiz eta egia borobila den lana aurkitzeko perfilak eskatu ezean gure ikasleen erdiak baino gehiagok ez lukeela euskara ikasiko, ezin dugu ukatu azterketa bat gainditu beharrak presio handia sortzen diela eta horrek jarrera negatiboa eragiten diela. Beraz, bide berriak urratu lirateke.
‎Zalantzarik gabe edozein mikro plangintzatan bezala gizarte osoan ere, ezer baino lehen euskalduntze prozesuari buruzko eztabaida zabaldu egin behar da. Plangintzen sozializazioa eragin litzateke eta horien aldeko kontzientzia piztu. Plangintzak garatu eta aurrera atera ahal izatea edozein enpresaren edota gizarte osoaren nagusitasunaren adierazle da zalantzarik gabe, baina horretarako gizarteak nolabaiteko ezagutza edo heziketa behar du.
‎Gizarte esparru ezberdinetan eragitea da, beraz, hizkuntza plangintzen helburu nagusia. Bai Euskarari eta EBPN dira egun indarrean ditugun plan estrategikoak.
‎Hau guztia horrela izanik, arlokako euskalduntze plangintzak ugaritzea izan litzateke helburua. Ikasle kopurua handitzeaz gain, arlo eta gune ezberdinetan eragingo genuke, bertako euskaldunei euskaraz aritzeko aukera emateaz gain, besteengan euskara ikasteko beharra eta irrika sortuz.
‎Noski, honek plangintzetan eragingo luke. Batetik, nolabait esatearren, euskaltegia lantokian txertatzeak bultzada handia suposatuko dio prozesuari.
‎Aurreko batean esan bezala, Galdakaoko ospitalean lanean dauden eta Euskal Herri osoko euskaltegietan euskara ikasten dabiltzan guztiek euskaltegia bertan izango balute, bertan gertatzen diren komunikazio egoeretan trebatuko bagenitu, unean uneko laguntza praktikoa emango bagenie, egundoko bultzada izango litzateke euskararen normalizazioa bultzatze aldera. Erabileran eragin zuzena izango genuke eta erabiltzaile guztiak euskaraz aritzera animatuta sentituko lirateke.
‎Honek ikasleari epe motzerako helburuak ezartzea eragingo dio. Helburu eskuragarriak izango direnez, lorpenak txikiak baina garrantzitsuak izango dira eta ikasteko motibazioari eusten lagunduko diote.
‎HABEren HEOKek arlo ezberdinetan eragin nahi du: " euskaltegien autonomian, zentro nahiz irakasleen programazioetan, ikasleen partaidetzan, mailaketan, metodologian, ebaluazioan..." Esan dezakegu, aplikazioan asmatuz gero, orain arteko egoerari iraulketa sakona emateko gutxieneko irizpide batzuk ematen zaizkigula, orain arteko euskalduntze alfabetatzearen eragina handitzeko eta bere eragin esparrua zabaltzeko.
‎Horretarako ikasleari inguru berriak eskaintzeaz gain, bere ingurua ere euskalduntzen ahalegindu behar gara eta, aldi berean, ikaslearengan euskara erabiltzeko motibazioa piztu. Euskaltegian euskara maila egokia ematen lagundu behar zaio ikasleari, baina aldi berean, bere ingurunean eragin behar da. Horretarako planifikazio orokorrago bat behar beharrezkoa izango da, ikaslea prozesu horretako protagonista bihurtuz eta euskaltegia bera inplikatuz, sustatzaile lana egin dezan.
‎Galdakaoko ospitalean lanean dauden eta Euskal Herri osoko euskaltegietan euskaraikasten dabiltzan guztiek euskaltegia bertan izango balute, bertan gertatzen diren komunikazio egoeretan trebatuko bagenitu, unean uneko laguntza praktikoa emango bagenie, egundoko bultzada izango litzateke euskararen normalizazioa bultzatze aldera. Erabileran eragin zuzena izango genuke.
‎Honela hizkuntza errazagoa eta funtzionalagoa irudituko zaie ikasleei. Egun dugun ebaluazio sistemak zuzenki eragiten du arlo honetan. Baita, lehen aipatu bezala," euskaldun berriekiko" jarrera ere.
‎Finean, EPK delakoa euskaltegi bakoitzak egin beharrean, kurrikuluaren aplikazioak arlo ezberdinetako plangintzen beharretara bideraHorretarako ikasleari inguru berriak eskaintzeaz gain, bere ingurua ere euskalduntzen ahalegindu behar gara eta, aldi berean, ikaslearengan euskara erabiltzeko motibazioa piztu. Euskaltegian euskara maila egokia ematen lagundu behar zaio ikasleari, baina aldi berean, bere ingurunean eragin behar da.
‎Norberarena den tresna honek autoebaluazioaren bidez, ikasleari bere ikas prozesuaren lema hartzea errazten dio. Ikastea modu positiboan ikustea eragingo dio eta esfortzu handiagoa egitera bultzatuko du. Ikasitakoak ematen dizkion aukerei erreparatuko die, izan ere, gaitasun komunikatiboa eskuratu ahala gauza berriak egiteko ahalmena duela ikusiko du.
‎MINTZAPRATIKA PROGRAMAK: EUSKARAREN ERABILERAN ERAGITEKO TRESNA ERAGINKORRAK
‎Aipatutako esparru horiek pertsonen bizitza pribatuarekin lotuak daude eta horietan legeek eta arauek eragin gutxiago dute. Esparru hauetan, beraz, hizkuntza ohituretan eragiteko bestelako bideak jorratu behar dira: eskaintza oparoa, erakargarritasuna, gozamena, praktikotasuna, erosotasuna, sentiberatzea,...
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu: motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan.
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu: motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan. Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez.
‎Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez. Eta, erabileran eragin nahi dugu elkar ezagutzen ez diren pertsonen artean modu naturalean sortuko ez liratekeen euskarazko sare berriak, lagun berriak... osatzeko aukerak sortuz.
‎Bestalde, egitasmoa" kalean" garatzen dela kontuan hartzen badugu, tokiko paisaia linguistikoan eragiteko aukera ere ematen dute, beti ere, hiztun talde informalen bidez.
‎Motibazioari dagokionez, esan behar dugu arlo konplexua dela. Nola asmatu motibazioetan eragiten –Pertsonen aukera eta jokabidetan hizkuntza ohituren aldaketa eragin nahi dugu, baina nola egiten da hori?
‎Nola asmatu motibazioetan eragiten? Pertsonen aukera eta jokabidetan hizkuntza ohituren aldaketa eragin nahi dugu, baina nola egiten da hori. Daniel Golemanek" emoziozko adimenaren" 3 teoria bultzatu du.
‎Daniel Golemanek" emoziozko adimenaren" 3 teoria bultzatu du. Haren arabera, pertsonengan aldaketa eragitea hainbat faktoreren baitan dago. Hizkuntzaren erabilera ohiturak aldatzean Goleman en ustez abilezia teknikoek baino (hau da hizkuntza gaitasuna, edo ezagutza edo hau ikasteko duen koefiziente intelektuala...) abilezia emozionalek izango dute garrantzia edo eragina (euskara erabiltzeak sortzen dion sentsazioa, euskarak suposatzen dizkion lotura afektiboak, emoziozko aldaerak...).
‎Izan ere, Mintzapraktika programetako partaideek ongi pasatzen badute, emozio positiboak sortzen bazaizkie (harreman berriak egin, egunerokoa konpartitzeko tokia topatu, gustuko ekintzetan parte hartzeko aukera ikusi, autoestimua igo...) jarraitzeko gogoa sortuko zaie eta horren ondorioz euskara erabiltzeko aukerak ugaritu egingo zaizkie eta horrenbestez hizkuntza erabiltzeko ohituretan eragitea errazagoa izango zaigu.
‎euskara ikasten ari direnak, euskara inoiz ikasita ere erabili ez izanagatik abilezia galdu dutenak, inguruan hitz egiteko aukerarik ez dutenak edota hirira iritsi berriak direnak,... eta gure ustez horiengana guztiengana iristeko modua hau izan daiteke: sare berriak eskaintzea, harreman sare ez formaletan eragitea , zaletasunen inguruko erabilera guneak eratzea,... azken batean euskaraz bizitzeko aukerak ugaritzea.
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu: motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan.
‎Mintzapraktika egitasmoen bidez hiruretan eragin nahi dugu: motibazioan eragin nahi dugu hizkuntzari bere funtzio komunikatiboa emanez, modu informalean eguneko kezkak, pozak, sentimenduak konpartitzeko aukera izanik hizkuntzarekiko atxikimendua areagotu egiten delakoan. Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez.
‎Ezagutzan, euskara maila hobetu nahi/ behar dutenen ikas prozesua azkartzeko eta osatzeko klasetik kanpo, kalean, modu informalean euskaldunekin elkar ekintzan gaitasuna hobetzeko aukera emanez. Eta, erabileran eragin nahi dugu elkar ezagutzen ez diren pertsonen artean modu naturalean sortuko ez liratekeen euskarazko sare berriak, lagun berriak... osatzeko aukerak sortuz.
‎Mintzapraktika programak euskararen erabileran eragiteko egun dugun egitasmo eraginkorra eta preziatua da. Beraz, Euskara Elkarteetan eta Topagunean mintzapraktika egitasmoak eskaintzen duen aukera lantzen jarraituko dugu, tokian tokiko sustatzaileekin (hala nola euskaltegi sarea, ikastetxeak, elkarteak...) elkarlanean gisa honetako egitasmoak martxan jar daitezen lan egiten.❚
‎euskara ikasten ari direnak, euskara inoiz ikasita ere erabili ez izanagatik abilezia galdu dutenak, inguruan hitz egiteko aukerarik ez dutenak edota hirira iritsi berriak direnak,... eta gure ustez horiengana guztiengana iristeko modua hau izan daiteke: sare berriak eskaintzea, harreman sare ez formaletan eragitea , zaletasunen inguruko erabilera guneak eratzea.
‎Baina euskaltegietan jarduera nagusia ikasgelan gertatzen da, eskoladenboran. Euskararen status eta erabileran nola eragin ahal dugu geuretik?
‎Baina euskaltegietan jarduera nagusia ikasgelan gertatzen da, eskola denboran. Euskararen status eta erabileran nola eragin ahal dugu geuretik. Ez da galdera berria, eta erantzun batzuk egon dira dagoeneko.
‎Ikuspegi komunikatibotik hizkuntz ekintzaren ideia jasotzen zen, hau da, benetako komunikazio jarduerak antolatzea beharrezkoa da ikasprozesua eragingarriago suertatzeko. Kulturaren pertzepzio horretatik kultur ekintza kontzeptua zetorren bestalde, komunitatean eragiteko jarduerak.
‎Horrela bada, jarduera horietan murgilduta, ikasleak hizkuntza ikasi eta hizkuntzaren normalizazioan eragiten du. didaktikoa era batekoa edo bestekoa izan da: landutakoa praktikatzera bideratuak, praktika librerako une espezifikoak, sozializazioa,..
‎1980aren erdi aldean AEKn euskara ikastean ez ezik, klasetik hizkuntzaren berreskuratzean ere eragingo zuen ikuspegi metodologikoa landu zen. Esan daiteke HEAren barruan proposamen hau ikastea eta normalizazioa uztartzeko lehenengo saioa izan zela.
‎Ikuspegi komunikatibotik hizkuntz ekintzaren ideia jasotzen zen, hau da, benetako komunikazio jarduerak antolatzea beharrezkoa da ikas prozesua eragingarriago suertatzeko. Kulturaren pertzepzio horretatik kultur ekintza kontzeptua zetorren bestalde, komunitatean eragiteko jarduerak. Horrela bada, jarduera horietan murgilduta, ikasleak hizkuntza ikasi eta hizkuntzaren normalizazioan eragiten du.
‎Kulturaren pertzepzio horretatik kultur ekintza kontzeptua zetorren bestalde, komunitatean eragiteko jarduerak. Horrela bada, jarduera horietan murgilduta, ikasleak hizkuntza ikasi eta hizkuntzaren normalizazioan eragiten du.
‎" Ekintza" honekin alde batetik benetako jarduera baterako hizkuntza erabili behar izanda marko egokia aurkitu dugu hizkuntza bera lantzeko. Bestalde, ekintza bera zuzenduta dago euskararen normalizazioan eragiteko , paisaia linguistikoan kasu honetan. Ekintza horren arrakasta beraz bi bidetatik ebaluatu behar da, ikaslearen hizkuntzan daukan eraginean batetik, eta inguruan daukan eraginean bestetik.
‎Ez da hausnarketa berria, baina bai, gure ustez, berriro ekarri beharrekoa. Ilintiari eragingo diogu, baina gar ona egiteko hango eta hemengo egurra ere da. soziolinguistika klusterra martin ugalde, kp/ 20140 andoain 127
‎Beharbada, lehenengo pauso modura, ikasleak lortu lukeen gaitasunarekin batera, zer nolako jarrerak lortu eta erabilera esparruetan nola eragin nahi genukeen ere planteatu genuke.
‎Non eragin –Objektua definitu
‎Hizkuntzaren normalizazioan eragin nahi badugu hau da lehenengo galdera, galdera kurrikularra nonbait: Zer da normalizazioa eta zer lortu nahi dugu?
‎Nondik eragin
‎Nola eragin
‎Aurreko historia guztiak, nire ustez, gauza bat utzi du argi: eragiteko erak ugari dira, baina inportantea da" eragingarriena" den bidea bilatzea. Eragingarria azken helburua ondoen betetzen duena bada, lehenengo eta behin lortu nahi den helburua ezartzea komeni da.
‎Hau da, helburuen eta edukien formulazioan hori aintzat hartu litzateke. Beharbada, lehenengo pauso modura, ikasleak lortu lukeen gaitasunarekin batera, zer nolako jarrerak lortu eta erabilera esparruetan nola eragin nahi genukeen ere planteatu genuke. HEOKek planteatzen duen" paradigma aldaketari" beste buelta bat, alegia.
‎euskara eta gaztelera (hegoaldean) eta frantsesa (iparraldean) ez ezik, beste hizkuntzak ere jaso ditugu atal berezi batean. Izan ere, azken urte horietan Euskal Herriak jaso duen immigrazio berriak errealitate soziologikoa aldatu du neurri batean eta herritar berri horien etorrerak egoera soziolinguistikoan zer nolako aldaketak eragin dituen jakin nahi izan dugu. Noski, immigrazio berri horren eragina ez da Euskal Herriko hizkuntzen aniztasunean bakarrik gertatu.
‎Zurea falta da, zure interpretazioaren zain daude orriok. Gogoeta komun batek emango ahal digu, iragana aintzat hartuta, oraina ondo ezagutzeko eta etorkizunean eragiteko gaitasuna.
‎Eta datuen irakurketari ekin baino lehen ohar bat. Era honetako neurketen emaitzetatik, erabilpen lerro nagusiak atera behar dira eta errakuntza tartea aintzat harturik irakurri behar dira beti (aldagai askok eragin dezakete). Metodologia honen azalpenean esaten zen bezala," Neurketa hauen balio nagusia urtez urteko datuen konparaketatik dator; erabilpen maila edo norabideak markatzetik, beraz.
‎Nolanahi ere, datuok agerian utzi digute aldaketa soziolinguistikoen erritmo mantsoa, hizkuntza aldaketan eragiten duten faktoreen arteko lotura eta eragin maila konplexua, eta egoera soziolinguistikoen aniztasuna.
‎Baina aspektu positibo horiekin batera, badaude kezka bizia eragiten duten beste batzuk. Aipagarrienak, Iparraldeko galera etengabea eta Nafarroako erabateko geldialdia, eta, hobekuntzarako joera aldatu eta gero, aurrerapenik eza Bizkaian eta gazteen artean.
‎Oso labur. Neurketa hauek azaldu dituzten joerak aldatu edo bizkortuko badira, ezinbestekoa izango da Iparraldean eta Nafarroan euskararen aitortza eta status ofiziala lortzea eta Euskal Herri osoan, hizkuntza politika eraginkorrak sustatzea, ezagupenetik erabilerarako jauzia eragingo duten lan ildo estrategikoak indartuz eta indar berezia eginez haurren eta gazteen adin taldeetan.❚
‎Baina aspektu positibo horiekin batera, badaude kezka bizia eragiten duten beste batzuk.
‎Hona hemen, beste arrisku bat: neurketak urtez urte leku berean burutu arren, inguru horretako etxepeetan kokatutako dendak, tabernak lantokiak eta eurek eragiten duten giroa, aldiz aldi aldatzea. Egia da solasaldi bakar bat ez dela neurtzen eta neurtutako solasaldi edo mintzaldien kopurua handia denean datuek egonkortzera jotzen dutela, baina hala ere...
‎... gaitasun mailak modu biderkatzailean eragiten du erabileran. (...) hau da, bi aldagaien arteko korrelazioa geometrikoa da.
‎Izan ere, Gasteiz da, Araban, 100.000 biztanletik gorako tamaina duen udal bakarra eta –esan bezala– bere euskararen erabilera %4koa da; aldiz, dimentsio txikiagoak dituzten beste udaletan %6 %8, 9 bitarteko erabilera antzeman da. Horrela aztertuta, Gasteiz eta gainontzeko udalen arteko aldea berretsita eta areagotuta ikusten dugu (horrela ere, oso handia ez izan arren), tamaina txikiagoa duten udaletan Gasteizko balioak eragiten ez duelako eta Arabako batez bestekoan, aldiz, bai.
‎Dena den, udalerrien tamainaren araberako azterketarekin ez dugu jarraituko, datuetan udal dimentsioak baino askoz gehiago kokapen geografikoak eta auzo udalek eragiten dutelakoan; adibidez, Bizkaiko zein Gipuzkoako udalerri euskaldunekin muga egiteak edo, beste muturrean, La Rioja edo Burgosekoekin.
‎Gorantz, bai, baina geldoki ari da mugitzen euskararen erabilera Araban eta Gasteizen, hizkuntza egoera aldatzearen kontrako inertzia Lurralde Historikoan oraindik astunagoa izanik bere hiriburuarena (Gasteiz) baino. Izan ere, soziolinguistikoki lan mardula da hizkuntza aldaketa bat burutzea, horretan eragiten duten eta aldarazi beharreko baldintza indibidualak, mikrosozialak eta makrosozialak asko eta konplexuak direlako datuen inguruko ondorioak lantzean esaten genuen bezala (Mart� nez de Luna, 2002: 71).
‎Hala ere, pentsatzekoa da Arabako eta Gasteizko haur, gazte eta helduengan antzematen den kaleko euskararen erabileraren gorakadatxoa, arloan arloko hizkuntza politikek eragiten duten zeharkako ondorioa
‎Soziolinguistikoki lan mardula da hizkuntza aldaketa bat burutzea, horretan eragiten duten eta aldarazi beharreko baldintza indibidualak, mikrosozialak eta makrosozialak asko eta konplexuak direlako 2001eko datuen inguruko ondorioak lantzean esaten genuen bezala (Mart� nez de Luna, 2002: 71). litzatekeela, neurri handian.
‎71). litzatekeela, neurri handian. Alegia, irakaskuntzan eta eremu publiko zein pribatuetako beste hainbat plangintzatan eta euskalgintzaren bultzadaz, pixkanaka pixkanaka ezartzen ari diren euskararen aldeko neurriek euskararen kale erabileran ere eragiten dute.
‎Behaturiko solaskideen arteko euskararen erabileran asko eragiten du pertsona nagusiek eta haurrek elkarri hitz egiteak.
‎Aurrera begirako zalantza dugu, hala ere, lelo hori egungo gazte jende gehienena ere ote den. enean baino (%3). Bestela esanda, haurren presentziak helduen berauen harremanetan ere eragiten du, modu arinean bada ere.
‎Hala ere, ez dirudi haurrek beraiek direnik euskararen erabileran euren kabuz eragiten dutenak; izan ere, solaskideen artean haurrak baino ez daudenean euskararen presentzia inoiz baino baxuagoa da (%0, 8).
‎Euskararen erabileran eragiten duen hirugarren faktorea hizkuntza gaitasun erlatiboa da. Goian esandako ikerketaren arabera, euskaldunen artean gehiago dira erdal elebidunak (erdaraz euskaraz baino erraztasun handiagoa dutenak) eta elebidun orekatuak (batean eta bestean berdin moldatzen direnak) euskal elebidunak baino (euskaraz erdaraz baino hobeto moldatzen direnak).
‎Euskararen erabileran eragiten duen hirugarren faktorea hizkuntza gaitasun erlatiboa da. Goian esandako ikerketaren arabera, euskaldunen artean gehiago dira erdal elebidunak (erdaraz euskaraz baino erraztasun handiagoa dutenak) eta elebidun orekatuak (batean eta bestean berdin moldatzen direnak) euskal elebidunak baino (euskaraz erdaraz baino hobeto moldatzen direnak).
‎Goian esandako ikerketaren arabera, euskaldunen artean gehiago dira erdal elebidunak (erdaraz euskaraz baino erraztasun handiagoa dutenak) eta elebidun orekatuak (batean eta bestean berdin moldatzen direnak) euskal elebidunak baino (euskaraz erdaraz baino hobeto moldatzen direnak). Horrek, jakina, zuzenean eragiten du hizkuntzaren erabileran: euskal elebidunek ia beti euskaraz hitz egiten dute etxean eta lagunartean; elebidun orekatuek, berriz, euskaraz erdaraz beste egiten dute eta, azkenik, erdal elebidunek erdara erabiltzen dute nagusiki.
‎Eta, azkenik, Gipuzkoako euskaldunen indize orokorrak gora egin zuen. Hazkundea, kasu gehienetan, eskolan edo euskaltegian euskara ikasi dutenek eragin zuten, hau da, euskara bigarren hizkuntza dutenek. Hori oso positiboa bada ere, zaila da euskaldun berri horiek euskararen kale erabileran nola eta zenbateraino eragiten duten jakitea.
‎Hazkundea, kasu gehienetan, eskolan edo euskaltegian euskara ikasi dutenek eragin zuten, hau da, euskara bigarren hizkuntza dutenek. Hori oso positiboa bada ere, zaila da euskaldun berri horiek euskararen kale erabileran nola eta zenbateraino eragiten duten jakitea. Eragin eragiten dutela badakigu eta, batez ere, euskara lehen hizkuntza dutenek euskaraz egitea
‎Hori oso positiboa bada ere, zaila da euskaldun berri horiek euskararen kale erabileran nola eta zenbateraino eragiten duten jakitea. Eragin eragiten dutela badakigu eta, batez ere, euskara lehen hizkuntza dutenek euskaraz egitea
‎Hori oso positiboa bada ere, zaila da euskaldun berri horiek euskararen kale erabileran nola eta zenbateraino eragiten duten jakitea. Eragin eragiten dutela badakigu eta, batez ere, euskara lehen hizkuntza dutenek euskaraz egitea
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
eragiten 849 (5,59)
eragin 662 (4,36)
eragiteko 307 (2,02)
eraginez 160 (1,05)
eragitea 128 (0,84)
eragingo 71 (0,47)
eragindako 70 (0,46)
eraginik 66 (0,43)
eraginda 43 (0,28)
eragitera 27 (0,18)
eraginaz 21 (0,14)
eragindakoak 16 (0,11)
Eragin 15 (0,10)
eraginagatik 9 (0,06)
eragindakoa 8 (0,05)
eraginen 5 (0,03)
eraginez gero 5 (0,03)
ERAGIN 3 (0,02)
ERAGITEKO 3 (0,02)
ERAGITEN 3 (0,02)
Eragiteko 3 (0,02)
Eragindako 2 (0,01)
eragin gabe 2 (0,01)
eragindakoen 2 (0,01)
eragiteagatik 2 (0,01)
eragiteari 2 (0,01)
ERAGINDAKO 1 (0,01)
ERAGITERA 1 (0,01)
ErAgiTEKo 1 (0,01)
ErAgin 1 (0,01)
Eragingo 1 (0,01)
eRagiTen 1 (0,01)
eragin aurretik 1 (0,01)
eragite aldera 1 (0,01)
eragitean 1 (0,01)
eragitekotan 1 (0,01)
eragiterakoan 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
eragin ezan 108 (0,71)
eragin zuzen 96 (0,63)
eragin nahi 51 (0,34)
eragin behar 39 (0,26)
eragin ukan 26 (0,17)
eragin bideratu 21 (0,14)
eragin eremu 15 (0,10)
eragin ari 14 (0,09)
eragin dieta 14 (0,09)
eragin esparru 13 (0,09)
eragin ote 12 (0,08)
eragin ahal 11 (0,07)
eragin ahalmen 11 (0,07)
eragin asmo 11 (0,07)
eragin helburu 11 (0,07)
eragin hizkuntza 11 (0,07)
eragin ere 10 (0,07)
eragin ez 10 (0,07)
eragin diol 9 (0,06)
eragin estrategia 9 (0,06)
eragin gaitasun 9 (0,06)
eragin jarraitu 9 (0,06)
eragin aukera 8 (0,05)
eragin euskara 8 (0,05)
eragin gako 8 (0,05)
eragin egin 6 (0,04)
eragin egon 6 (0,04)
eragin ezinbesteko 6 (0,04)
eragin sozial 6 (0,04)
eragin aldaketa 5 (0,03)
eragin beste 5 (0,03)
eragin gertatu 5 (0,03)
eragin ondorio 5 (0,03)
eragin plangintza 5 (0,03)
eragin tresna 5 (0,03)
eragin ahalegindu 4 (0,03)
eragin al 4 (0,03)
eragin ekintza 4 (0,03)
eragin euskal 4 (0,03)
eragin hasi 4 (0,03)
eragin herri 4 (0,03)
eragin jabetu 4 (0,03)
eragin modu 4 (0,03)
eragin proposamen 4 (0,03)
eragin tokiko 4 (0,03)
eragin xede 4 (0,03)
eragin ba 3 (0,02)
eragin beharreko 3 (0,02)
eragin borondate 3 (0,02)
eragin esku 3 (0,02)
eragin esperientzia 3 (0,02)
eragin etorkin 3 (0,02)
eragin faktore 3 (0,02)
eragin garapen 3 (0,02)
eragin gune 3 (0,02)
eragin gura 3 (0,02)
eragin hainbat 3 (0,02)
eragin hori 3 (0,02)
eragin itxialdi 3 (0,02)
eragin jarduera 3 (0,02)
eragin lortu 3 (0,02)
eragin politika 3 (0,02)
eragin politiko 3 (0,02)
eragin sortu 3 (0,02)
eragin Derio 2 (0,01)
eragin ageri 2 (0,01)
eragin aktitude 2 (0,01)
eragin aldi 2 (0,01)
eragin aparteko 2 (0,01)
eragin arnasgune 2 (0,01)
eragin arrisku 2 (0,01)
eragin aukeraketa 2 (0,01)
eragin bai 2 (0,01)
eragin baliagarri 2 (0,01)
eragin balio 2 (0,01)
eragin bat 2 (0,01)
eragin begira 2 (0,01)
eragin den 2 (0,01)
eragin egoera 2 (0,01)
eragin ekimen 2 (0,01)
eragin eleaniztasun 2 (0,01)
eragin eman 2 (0,01)
eragin eraiki 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
eragin zuzen ukan 37 (0,24)
eragin nahi ukan 35 (0,23)
eragin bideratu eredu 21 (0,14)
eragin helburu ukan 7 (0,05)
eragin ukan helburu 7 (0,05)
eragin zuzen eduki 5 (0,03)
eragin behar ukan 4 (0,03)
eragin egin behar 4 (0,03)
eragin ezan aldagai 4 (0,03)
eragin ezan faktore 4 (0,03)
eragin gako identifikatu 4 (0,03)
eragin herri proiektu 4 (0,03)
eragin nahi bada 4 (0,03)
eragin ba ote 3 (0,02)
eragin behar egon 3 (0,02)
eragin ezan gizarte 3 (0,02)
eragin ezinbesteko jo 3 (0,02)
eragin gura ukan 3 (0,02)
eragin tresna eraginkor 3 (0,02)
eragin ukan aztertu 3 (0,02)
eragin ukan gaitasun 3 (0,02)
eragin xede aritu 3 (0,02)
eragin ageri ez 2 (0,01)
eragin ahal ukan 2 (0,01)
eragin ahalmen aldatu 2 (0,01)
eragin ahalmen gisa 2 (0,01)
eragin ahalmen handi 2 (0,01)
eragin aktitude aldaketa 2 (0,01)
eragin aldaketa aukera 2 (0,01)
eragin aparteko zalantza 2 (0,01)
eragin arnasgune ere 2 (0,01)
eragin arrisku eduki 2 (0,01)
eragin aukera ere 2 (0,01)
eragin aukera garatu 2 (0,01)
eragin aukeraketa egon 2 (0,01)
eragin bat bat 2 (0,01)
eragin behar nabarmendu 2 (0,01)
eragin beharreko esparru 2 (0,01)
eragin beste indar 2 (0,01)
eragin dieta aldagai 2 (0,01)
eragin dieta eurak 2 (0,01)
eragin egon ahuldu 2 (0,01)
eragin eleaniztasun paradigma 2 (0,01)
eragin eman nahi 2 (0,01)
eragin eraiki hainbat 2 (0,01)
eragin eremu egon 2 (0,01)
eragin eremu euskara 2 (0,01)
eragin eremu hizkuntza 2 (0,01)
eragin esku jarri 2 (0,01)
eragin esparru ehunka 2 (0,01)
eragin esparru hausnartu 2 (0,01)
eragin esparru hizkuntza 2 (0,01)
eragin esparru inportante 2 (0,01)
eragin estrategia definitu 2 (0,01)
eragin euskal hiztun 2 (0,01)
eragin ez ukan 2 (0,01)
eragin ezan arnasgune 2 (0,01)
eragin ezan azaldu 2 (0,01)
eragin ezan beste 2 (0,01)
eragin ezan defendatu 2 (0,01)
eragin ezan eremu 2 (0,01)
eragin ezan hizkuntza 2 (0,01)
eragin ezan pentsatu 2 (0,01)
eragin faktore garrantzitsu 2 (0,01)
eragin gako batzuk 2 (0,01)
eragin gako nagusi 2 (0,01)
eragin gertatu ote 2 (0,01)
eragin hasi gogo 2 (0,01)
eragin hizkuntza ezagutza 2 (0,01)
eragin jarraitu konpromiso 2 (0,01)
eragin modu erabat 2 (0,01)
eragin ondorio praktiko 2 (0,01)
eragin ote ukan 2 (0,01)
eragin plangintza abian 2 (0,01)
eragin politiko baita 2 (0,01)
eragin tokiko komunitate 2 (0,01)
eragin ukan ala 2 (0,01)
eragin zuzen aztertu 2 (0,01)
eragin zuzen gabeko 2 (0,01)
eragin zuzen gain 2 (0,01)
eragin zuzen interes 2 (0,01)
eragin ahalegindu behar 1 (0,01)
eragin ahalmen ahuldu 1 (0,01)
eragin ahalmen ez 1 (0,01)
eragin ahalmen garatu 1 (0,01)
eragin ahalmen herri 1 (0,01)
eragin ahalmen ukan 1 (0,01)
eragin aldaketa hezkuntza 1 (0,01)
eragin aldi une 1 (0,01)
eragin asmo egon 1 (0,01)
eragin asmo eskaini 1 (0,01)
eragin asmo garbi 1 (0,01)
eragin asmo jaio 1 (0,01)
eragin aukera handi 1 (0,01)
eragin aukera murriztu 1 (0,01)
eragin aukera sortu 1 (0,01)
eragin bai diskurtso 1 (0,01)
eragin bai haur 1 (0,01)
eragin baliagarri iruditu 1 (0,01)
eragin balio ukan 1 (0,01)
eragin behar gero 1 (0,01)
eragin behar ikusi 1 (0,01)
eragin beharreko lehentasunezko 1 (0,01)
eragin beste aurreko 1 (0,01)
eragin beste beste 1 (0,01)
eragin beste bide 1 (0,01)
eragin den ez 1 (0,01)
eragin Derio jendarte 1 (0,01)
eragin dieta aztertu 1 (0,01)
eragin dieta era 1 (0,01)
eragin dieta funtzio 1 (0,01)
eragin dieta hein 1 (0,01)
eragin dieta inolako 1 (0,01)
eragin dieta lege 1 (0,01)
eragin dieta printzipio 1 (0,01)
eragin diol bakarrik 1 (0,01)
eragin diol erakunde 1 (0,01)
eragin diol familia 1 (0,01)
eragin diol haur 1 (0,01)
eragin diol jakintza 1 (0,01)
eragin diol norbanako 1 (0,01)
eragin egoera berezi 1 (0,01)
eragin egoera egon 1 (0,01)
eragin egon aztertu 1 (0,01)
eragin egon egiturazko 1 (0,01)
eragin ekimen jarraitu 1 (0,01)
eragin ekimen martxa 1 (0,01)
eragin ekintza posible 1 (0,01)
eragin ere baliatu 1 (0,01)
eragin ere galdetu 1 (0,01)
eragin ere ikusi 1 (0,01)
eragin ere interesgarri 1 (0,01)
eragin eremu arnasgune 1 (0,01)
eragin eremu egoera 1 (0,01)
eragin eremu elkarte 1 (0,01)
eragin eremu identifikatu 1 (0,01)
eragin eremu intimo 1 (0,01)
eragin eremu oso 1 (0,01)
eragin eremu zer 1 (0,01)
eragin esku hartu 1 (0,01)
eragin esparru egoki 1 (0,01)
eragin esparru egon 1 (0,01)
eragin esparru erkidego 1 (0,01)
eragin esparru hauek 1 (0,01)
eragin esperientzia bilduma 1 (0,01)
eragin estrategia begira 1 (0,01)
eragin estrategia garatu 1 (0,01)
eragin estrategia inpaktu 1 (0,01)
eragin estrategia landu 1 (0,01)
eragin estrategia sor 1 (0,01)
eragin etorkin asko 1 (0,01)
eragin etorkin heldu 1 (0,01)
eragin euskal adimen 1 (0,01)
eragin euskal kolektibo 1 (0,01)
eragin euskara aktibo 1 (0,01)
eragin euskara batu 1 (0,01)
eragin euskara bera 1 (0,01)
eragin euskara bizi 1 (0,01)
eragin euskara egoera 1 (0,01)
eragin euskara erabilera 1 (0,01)
eragin euskara hauteman 1 (0,01)
eragin euskara presentzia 1 (0,01)
eragin ez sortu 1 (0,01)
eragin ezan aktitude 1 (0,01)
eragin ezan aurreikusi 1 (0,01)
eragin ezan baldintza 1 (0,01)
eragin ezan beldur 1 (0,01)
eragin ezan bezero 1 (0,01)
eragin ezan desmotibazio 1 (0,01)
eragin ezan ekintza 1 (0,01)
eragin ezan enpresa 1 (0,01)
eragin ezan erakutsi 1 (0,01)
eragin ezan esan 1 (0,01)
eragin ezan estimulu 1 (0,01)
eragin ezan euskara 1 (0,01)
eragin ezan familiako 1 (0,01)
eragin ezan gehien 1 (0,01)
eragin ezan gune 1 (0,01)
eragin ezan hainbat 1 (0,01)
eragin ezan hartzaile 1 (0,01)
eragin ezan hitz 1 (0,01)
eragin ezan hura 1 (0,01)
eragin ezan jakin 1 (0,01)
eragin ezan jasotzaile 1 (0,01)
eragin ezan kale 1 (0,01)
eragin ezan lanketa 1 (0,01)
eragin ezan lege 1 (0,01)
eragin ezan material 1 (0,01)
eragin ezan modu 1 (0,01)
eragin ezan mota 1 (0,01)
eragin ezan mugimendu 1 (0,01)
eragin ezan neurri 1 (0,01)
eragin ezan neurrian 1 (0,01)
eragin ezan norbanako 1 (0,01)
eragin ezan pertsona 1 (0,01)
eragin ezan praktika 1 (0,01)
eragin ezan sistema 1 (0,01)
eragin ezan zalantza 1 (0,01)
eragin ezinbesteko aldagai 1 (0,01)
eragin faktore nagusi 1 (0,01)
eragin gaitasun jakitun 1 (0,01)
eragin gaitasun neurtu 1 (0,01)
eragin garapen aztertu 1 (0,01)
eragin garapen erakutsi 1 (0,01)
eragin garapen eztabaidatu 1 (0,01)
eragin gune euskaldun 1 (0,01)
eragin gune gisa 1 (0,01)
eragin gune sortu 1 (0,01)
eragin hainbat bidegabekeria 1 (0,01)
eragin hainbat faktore 1 (0,01)
eragin hainbat urrats 1 (0,01)
eragin hasi ez 1 (0,01)
eragin hasi moduko 1 (0,01)
eragin helburu eremu 1 (0,01)
eragin helburu ondo 1 (0,01)
eragin hizkuntza arau 1 (0,01)
eragin hizkuntza bat 1 (0,01)
eragin hizkuntza bera 1 (0,01)
eragin hizkuntza erabilera 1 (0,01)
eragin hizkuntza erronka 1 (0,01)
eragin hizkuntza eskubide 1 (0,01)
eragin hizkuntza guzti 1 (0,01)
eragin hizkuntza ideologia 1 (0,01)
eragin hizkuntza jarrera 1 (0,01)
eragin hori ezagutza 1 (0,01)
eragin hori lehen 1 (0,01)
eragin itxialdi hasi 1 (0,01)
eragin itxialdi irten 1 (0,01)
eragin itxialdi ondorio 1 (0,01)
eragin jabetu komenigarri 1 (0,01)
eragin jarduera horiek 1 (0,01)
eragin jarraitu behar 1 (0,01)
eragin jarraitu beste 1 (0,01)
eragin lortu ezan 1 (0,01)
eragin modu berri 1 (0,01)
eragin modu gehiago 1 (0,01)
eragin ondorio ekonomiko 1 (0,01)
eragin ondorio gisa 1 (0,01)
eragin ondorio juridiko 1 (0,01)
eragin politika ebaluatu 1 (0,01)
eragin politika eraginkor 1 (0,01)
eragin politika nolabaiteko 1 (0,01)
eragin proposamen aurkitu 1 (0,01)
eragin proposamen eskaini 1 (0,01)
eragin sortu ordezkapen 1 (0,01)
eragin sozial neurtu 1 (0,01)
eragin sozial ukaezin 1 (0,01)
eragin sozial ukan 1 (0,01)
eragin sozial zabal 1 (0,01)
eragin tokiko bisita 1 (0,01)
eragin tokiko erreibindikazio 1 (0,01)
eragin tresna bihurtu 1 (0,01)
eragin tresna hoberen 1 (0,01)
eragin ukan aukera 1 (0,01)
eragin ukan bitarteko 1 (0,01)
eragin ukan EGA 1 (0,01)
eragin ukan uste 1 (0,01)
eragin xede ukan 1 (0,01)
eragin zuzen baino 1 (0,01)
eragin zuzen zalantzagarri 1 (0,01)
eragin zuzen zuzen 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia