Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 27

2004
‎Ñabardurak ba ote du ordea nik eman nahi diodan garrantzirik? Alegia, erregimen politikoaren kontzeptuak adierazi nahi duenetik Estatu adigaira dagoen tarte semantikoak eta teorikoak horrenbesteko eragina ote du gure pentsamenduan eta jokabidean. Ez nahitaez.
‎Une batez Mitxelena aiduru egon zen, bere hitzek nolako eragina ote zuten nigan. Nik, ordea, hitzik ere ez nuen atera.
2006
‎Elektrikoki sentiberagoak diren beste aparatu batzuetan eraginik ote duten adierazten dute elkargarritasun elektromagnetikoko probek.
2007
‎Azken hamarkadetan, telebista haurren eguneroko bizitzaren zati bihurtu da; izanere, gaur egun, Espainiako estatuko haurrek, adibidez, egunean 218 bat minutu (hiru ordu eta 40 minutu, gutxi gorabehera) ematen dituzte telebista aurrean (CEACCU, 2004). Hori dela-eta, garapenaren psikologoek askotan galdetu dioteberen buruari telebista ikusteak garapenean eraginik ote duen, eta, hala badu, eragin hori onuragarria ala kaltegarria den. Galdera horiek zenbait erantzun jasodituzte.
2008
‎Botika bat hartzerako, ezinbestekoa izan litzateke jakitea gizonek eta emakumeek berdin erantzuten ote dioten tratamendu jakin bati, botiken eragina aldatzen ote den hileko zikloarekin batera nahiz menopausia izan ondotik, hormona artifizialen tratamenduek (bai antisorgailuek bai menopausiaren sintomei aurre egiteko hartzen direnek) inolako eraginik ote duten, eta botikak emakume haurdunei nahiz umekiei eragiten ote dien.
‎Hala ere, Luxenburgoko Auzitegiak EAEko Auzitegi Nagusiari eskatu zion iker zezala ea zerga tasa bat murrizteak kupoan eraginik ote duen. Alegia, ikus zezala ea Espainiako Gobernuak konpentsatu egiten dituen EAEko ogasunen zerga bilketa apalagoak.
‎Barrutia isildu egin da azken hitzek eraginik ote duten argitzeko.
2009
‎Ordezkarien banaketan boto baliogabe horrek eragina ote duen Arabako Hauteskunde batzordeak erabaki du berriro. Printzipioz, bozka horrek ez du eraginik banaketan eta bederatzigarren eserlekua sozialisten esku geratuko da.
‎Alta, ez ote dute ondoriorik izanen horko emaitzek? Eragina ote du hemen EAEko lehendakaria edo Gobernua bata edo bestea izateak. Iruditzen zait bereziki euskal kulturan, euskaran eta hezkuntzan izan dezakeela eragina.
2011
‎Lansarian eraginik ote zuen. Ez, esperimentala zelako.
2012
‎Hainbesterako eragina ote du hizkuntzak. Lehenago ere ibilia nintzen inguru hauetan, orain sentitzen dudan arroztasunik nitaz jabetu gabe.
2013
‎Gautenaren egunerokotasunean IMFAR biltzarrak eraginik ote duen galdetuta, Barinagak erantzun du 10 urte igarotzen direla halakoetan aurkezten dituzten emaitzak beraientzat erabilgarri izateraino. " Guretzat baliagarriagoak dira guk egiten ditugun biltzarrak.
‎Mugimendu nahasiak eta kaotikoak ote dira astroenak? Zer nolako eragina ote dute gure eguneroko bizitzan. Pentsatu duzu inoiz gai horiei buruz?
2014
‎Haurrez gain, gurasoak ere hartzaile badirenez, hauen ingurukoak dira hezitzaileei luzaturiko bi galderak. Alde batetik, Atxutxiamaikako ekintzek gurasoen euskararen erabileran eragina ote duten galdetu zaie eta bestetik, ea zeintzuk diren eragiten duten ekintza horiek. Lehenengo galderari dagokionez, 1etik 5erako eskalan, erantzunak 2 eta 4 artekoak izan dira.
2015
‎Errealitate soziolinguistikoak hizkuntza aurrerapen adierazleekin zein lotura duen aztertu nahi izan dugu soziolinguistikaren agertokitik. Ikusi nahi izan dugu testuinguru soziolinguistiko ezberdinetako ikastetxeetan ateratako emaitzak berdinak ote diren ala ez, eta abiapuntu soziolinguistikoak eraginik ote lukeen ikasleen garapenean. Horrez gain, ikerketarako diseinatutako SDetatik bik eskatzen zutenez testuinguru informaletako komunikazio ekintzak eraikitzea, begiratu nahi izan dugu gisa horretako SDen prozesuetan zer gertatu den.
‎Ikerketan nik nahi baino ikasle gutxiagok parte hartu du (honi buruzko azalpen posibleak Metodologiari buruzko eranskinean eman ditut). 6 Halere, mundu osoan Etxeparek kudeatzen dituen irakurletzetan Euskara eta Euskal Kultura ikasten duten unibertsitarioen %12 inguruk erantzun dute inkesta. Laginak zehaztasun zientifikoa ez badu ere, lehen hurbilketa gisa eta atzerriko ikasleen motibazio eta iritzien ideia orokor bat egiteko, eta hortaz, irakurletzek euskararen hedapen eta irudian eraginik ote duten ikusteko, baliagarria dela esango nuke.
‎Beta endorfinak erreakzio akrosomikoan zer nolako eragina ote duen aztertu zen. l.irudiak erakustenduen bezala, beta endorfinak erreakzio akrosomikoaren inhibizioa sortzen zuen, inhibizoarenmagnitudea berdina zen aztertu ziren hiru denboretan (p< 0,05). Morfinak, beta endorfinarenagonistak, erreakzio akrosomikoan eragin berbera zuela ikusi zen.
‎OHARRA: Kanpo produkzioa/ Barne produkzioa bereizi nahi izan da, bideoen iraupenean eraginik ote duen ikusteko.
2017
‎Hala, lurralde autonomia handia bermatzen da. Lehen begi kolpean, pentsa liteke horrek desberdintasun handiak sorrarazi dituela lurraldeen artean eta gizartearen baitan, beraz, hurrengo atalean zehatzago aztertuko dugu ea barne eraketa horrek eraginik ote duen kohesio sozialean eta territorialean, eta, ondorioz, demokratizazioan; eta, hala balitz, zein diren desberdintasun horiek.
‎Lan honen helburua da aztertzea zein diren determinatzaileak langile publiko eta pribatuen Laneko Bizitzaren Kalitatea (LBK), ikusteko diferentziak ote dauden, eta ikusteko, halaber, kontratu finkoa edo behin behinekoa izateak eragina ote duen langileen LBKn. Horretarako aurkezten dugu Laneko Eskakizunen eta Baliabideen Teoria (LEB) izeneko erreferentzia esparrua, zeinaren bidez azaltzen baita, lan inguruneko eskakizunek eta baliabideek sortzen dituzten efektuen bidez, nola nabaritzen dituen langileak ondorio zuzenak eta zeharkakoak bere osasunean eta ongizatean.
‎Hemendik aurrerako lana magnetometro eta barometroak odometrian izan dezakeen ekarpenaaztertzean datza. Horretarako, trenean bertan saiakuntza bat edo beste egin litzateke, trenaren inguruko eremu magnetikoak eta altitude aldaketa txikiek eraginik ote duten ikusdadin. Eraginik izatekotan kuantifikatu egin lirateke eta horrekin, baloratu ea ek arpenpositibo edo negatiboa egiten duten.
‎Testuinguru hau oinarri izanik, lan honen helburu nagusia Bilboko Abusu auzoko errealitatetik abiatuz, bertako auzokideen praktika soziokulturalak aztertzea izan da eta horrek inklusio sozialarekiko duten ikuspegian eraginik ote duen frogatzea.
‎sudur handia, begi marroiak, kaskamotza, kokots aterea. Zeharka so egin zuen hitzek eraginik ote zuten atezuan. Axik pentsatu zuen ez zuela gogorik homosexualitatea deritzon horri buruz aritzeko.
2019
‎Berrian bertan joan zen igandean aipatzen zuten neskek emandako" Ostikada sabaiari". Asko pozten nau Realeko neskek kopa Donostiara eramateak, baina halako eragina ote du horrek emakumeen berdintasunerako borrokan. Eta euskal kulturarentzat sekulako ekarpena ote?
2020
‎Bizitza familiarrean eraginik ote zuen programa haien presioak galdetu nion gero. Biak banatzen ahalegintzen zela erantzun zidan.
2021
‎...osoan burutazioetan, iraganaren zama ikaragarri astunaz etengabe bueltaka, komandokoei euren objektiboari buruzko ezinbesteko informazioa eman izanak sei urteko nahiz eta epaia berez hamarrekoa izan zigorra egiatan merezi ote nueneko gogoetaz, garai hartan oraindik zilegizkoa begitantzen zitzaidan delako borroka armatuari emandako apurrak geroxeago gauzatu zen ekintzan nolako eta norainoko egiazko eragina ote zuen asmatu nahian.
2022
‎Horrela, Txikipediak eskaintzen duen informazioa ikasleei lagungarri zaien ala ez neurtzea izan da helburuetako bat. Era berean, Txikipediako sarrerek barnebiltzen ez duten informaziorekin lotutako galderaren bat edo beste ere barnebiltzen du galdetegiak, halakoen aurrean ikasleen erantzuna zein den ikusi ahal izateko; alegia, informazioa Txikipedian egoteak ala ez egoteak erantzunetan eraginik ote duen neurtzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia