Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 702

2003
‎* Abenduaren 22ko 9/ 2000 Lege Organikoak presazko neurriak onetsi ditu justizia administrazioa bizkortzeko, eta lege horren 3 xedapen gehigarriak berriro idatzi du 5 paragrafoa eta bigarren lerrokada berri bat gehitu du
‎Benetan kezkagarriena da, ea aipatu logika horrek ez ote duen 5/ 2000 lege oso osoaren interpretazioa kutsatuko. Edonola ere, lege aldaketa horiek argi asko erakusten dute ildo politiko kriminal berria zein arriskutsu gerta daitekeen, aspaldiko arazo konplexu eta gizarteetan oso sustraituei aurre egiteko, baieztatutako diagnostikoak alde batera utzirik, gogorkeria gehiagoren botika antzua eskaintzen besterik ez dakienean.
‎Hona hemen euskarazko lege testu berri bat. Gure ametsa da testu honek mundu juridikoaren euskalduntze prozesua aberastea.
‎Aipatu berri diren orientabideekin bat eginez, eta ikusmira zehatzaile hezitzaileari erreparatuz, legeak katalogo zabala ezartzen du aplikatzeko moduko neurriei buruz. Betiere, adingabearen goreneko interesari lehentasuna eman behar zaio, epaileak neurririk egokiena malgutasunez hartzean.
‎Alderdiek hala eskatuta, eta epaitegiko talde teknikoei eta autonomia erkidegoko erakunde publiko eskudunari entzun eta gero, adingabeen epaileak ahalmen zabalak erabil ditzake, ezarritariek beste batzuekin ordezteko. Zentzuzko neurriak eteteko edo ezarritako hokoa denez, horrekin ezin dira urratu edo gutxitu prozesuko bermeak, horixe baita arautegi berriaren oinarrizko helburuetatik bat. Gainera, adingabeen epaileak ahalbide dezake adingabearen gurasoek parte hartzea neurriak eta horien ondorioak aplikatzerakoan.
2004
‎Gisa horretan, ia ia desagertu dira ebazpen interlokutorioen aurkako gora jotzeak. Gainera, xedapen iragankor egokiarekin lortu nahi da errekurtsoen araubide berri hori ahalik arinen ezartzea.
‎Gora jotzea berresten da, gora jotako ebazpenaren jurisdikzio berrikuspen betearen aldetik. Gora jotako ebazpena lehen auzialdian emandako epaia izanez gero, legez ezarri da bigarren auzialdia epaiketa berria ez izatea, bertan egitate eta argudio mota guztiak ager edo kasuari buruzko beste uzi batzuk azal ezin daitezkeela. Gora jotzeko epaiaren edukia koherentziaz arautu da, batez ere, epai horren kongruentzia berezia kontuan izanik.
‎Muntari buruzko mugek ez dute, besterik gabe, esparru objektibo hori zentzuz eta ekitatez finkatzen; izan ere, ziapekoentzat ez da egokia, ezta asega muntaren faktore hori ez da nahikoa zeregin horretarako. Zinez, kasazioaren esparru berria itxuratzea nahitaezkoa da hainbat arrazoiren ondorioz, eta arrazoi horiek ez dira unean unekoak edo tokian tokikoak besterik gabe. Alabaina, segurtasun juridikoaren eta tratu berdintasunaren gose diren justirria ere, itxuraketa hori egitea, «kasazio interesa» duten autuetatik zenbait kasuz kasu hautatuz, baldin eta hautaketa hori burutzeko eginkizuna guztiz subjektibo gertatzen bada.
‎Horregatik, ezin arbuia daiteke, behin behineko betearazpenaren araubide berriak, errekurtso guztietan, baita errekurtso berezietan ere, izango duen eragina. Oro har, oinarrizko eskubideen arloko kondena epaiak ez dira araubide berri horretatik baztertu, hasieran bederen. Oinarrizko eskubideen gaineko epaiok, sarritan, diruzko kondena erabakiak jasotzen dituzte.
‎Ziurrenik, behin behineko betearazpenaren araubide berri horrek zuzeneko onura gehiago ekarriko ditu, galerak eta bidegabeko kasuak baino. Halaber, oso onuragarriak izango dira ezarritako erabateko berrikuntzaren zeharkako ondoreak, baita auzia luzatzeko helburua besterik ez duten errekurtsoak murriztea ere.
‎Demandatua atzera egitearekin ados badago edo aurreko lerrokadan aipatutako epean demandatua aurka jartzen ez bada, auzitegiak largespen autoa emango du; auzi jartzaileak, orduan, objektu berari buruzko epaiketa berria eragin ahal izango du.
‎Ezespena eskatu ondoren, hori helaraziko zaie prozesuko gainerako alderdiei, hiru eguneko epe erkidean, horiek adieraz dezaten, dela proposatutako ezespen arrazoiaren inguruan euren atxikimendua edo aurka jartzea, dela une horretan beste ezespen arrazoiren bat jakitea. Epe horretan ezespena proposatu ez duen alderdiak ezin izango du hori geroago proposatu, salbu eta behar bezala egiaztatzen duenean alderdiak une horretan ez zekiela ezespen arrazoi berria .
‎Prozesu metaketa beti eskatuko zaio antzinatasun gehieneko prozesuaren gaineko ardura duen auzitegiari, eta prozesu horri metatuko zaizkio prozesurik berrienak . Betekizun hori ez bada gauzatzen, auzitegiak, auto bidez, ez du eskabidea onartuko.
‎Hipotekatutako eta pignoratutako ondasunak betearazteko arauketa berriarekin , aurreko egoera gainditu eta aurrera egin da. Lehenik, Prozedura Zibilari buruzko Legera ekarri da hipoteka bidez bermatutako kredituak betearazteko prozesuen arauketa, betearazpen horien jurisdikzio izaera, sarritan eztabaidatu dena, indartuz.
‎Bigarrenik, ondareak banatzeko prozesu judizialak. Idazpuru horretara bildu dira jarauntsiaren banaketa judiziala eta ezkontzaren ondasun eraentza likidatzeko prozedura berria . Horiek ahalbidetuko dute jurisdikzio liskarrik gabe ebatzi nahi ez edo ebatzi ezin izan diren arazoak konpontzea.
‎Horiek ahalbidetuko dute jurisdikzio liskarrik gabe ebatzi nahi ez edo ebatzi ezin izan diren arazoak konpontzea. Azkenik, aurrekoak baino berriagoak diren prozesu bi, alegia, epaiketa monitorioa eta kanbio prozesua.
‎Egitate berria edo jakinberria alegatzean, 286 artikuluko 4 paragrafoan xedatutakoa aplikatuko da.
‎5 Entzunaldiko ekitaldian, alderdiek agiri eta irizpenak ekar ditzakete, horiek justifikatzen badira artikulu hozio osagarri, zuzenketa, eskaera, eransnen aurreko paragrafoetan zein alegaketa eta egitate berri aipatu eta horiek kontuan izanik.
‎2 Demanda jarri bada obra berri baten etendurari buruz, izaera sumarioarekin ebazpen judiziala lortzeko, auzitegiak, ikustaldirako zitazioa baino lehenago ere, obraren jabe edo arduradunari berehala zuzenduko dio etendura agindua. Jabe edo arduradun horrek kauzioa eman dezake obra jarraitzeko, eta jada eraikitakoa mantentze aldera beharrezko diren obrak gauzatzeko.
‎Egitate berria edo jakin berria egiazkoa ez dela ulertzen bada, froga egoki eta erabilgarria proposatu eta gauzatuko da, lege honetan prozedura mota bakoitzarentzat zehaztu moduan, baldin eta jardunaren egoeragatik berori gauza badaiteke. Bestela, epaiketa arruntean azken eginbideentzat xedatutakoaren arabera jardungo da.
‎Egitate berria edo jakin berria egiazkoa ez dela ulertzen bada, froga egoki eta erabilgarria proposatu eta gauzatuko da, lege honetan prozedura mota bakoitzarentzat zehaztu moduan, baldin eta jardunaren egoeragatik berori gauza badaiteke. Bestela, epaiketa arruntean azken eginbideentzat xedatutakoaren arabera jardungo da.
‎1 Alderdi bakoitzak auzitegiari eska diezaioke gainerako alderdien galdeketa, epaiketaren objektuari lotuta dauden egitate eta inguruabarren berri badute. Auzikide batek beste auzikide baten galdeketa eska dezake, baldin eta, prozesuan, bion arteko aurka jartze edo interesen gatazka bada.
‎Alderdiek eska dezakete lekuko gisa adierazpena egin dezaten egitate eztabaidagarrien berri duten pertsonek, egitateok epaiketaren objektuari buruzkoak badira.
‎286 artikulua. Egitate berriak edo jakin berriak . Froga
‎3) Halaber, froga egoki eta erabilgarriak onartu eta gauzatuko dira, horiek 286 artikuluan xedatutako egitate berri edo jakinberriei buruzkoak badira.
‎2 Salbuespen gisa, auzitegiak agin dezake, ofizioz edo alderdiak hala eskaturik, egitate garrantzitsuei buruzko frogak berriro gauzatzea, horiek garaiz alegatu badira, eta aurretiazko froga jarduna ez bada ondorio sortzaile izan, jada desagertu diren, eta alderdien borondate eta arretarekin zerikusia ez duten inguruabarrengatik. Halakoetan, zio oinarridunak izan behar dira, jardun berriak egitate horiei buruzko egiazkotasuna eskuratzea ahalbidetuko duela uste izateko.
‎Liburuki honetan prozesu zibilari buruzko legeria jasotzen da. Legeria horrek bere barruan hartzen ditu urtarrilaren 7ko 1/ 2000 Legea, Prozedura Zibilarena, eta Prozedura Zibilari buruzko 1881 urteko aurreko Legearen xedapen batzuk, hain zuzen ere, arautegi berria onetsi arte indarrean dirauten horiek. Azpimarratzekoa da testu horiek, eta, bereziki, bi horietatik aurrenekoa, 2004 urteko abenduaren 31 arte eguneraturik eskaintzen direla, haiek aldarrikatu eta ondorengo aldaketa guztiak jasota.
‎Prozedura Zibilaren Lege berria : helburuak
‎1978 urtean Espainiako Konstituzioa argitaratzean, aitortu egin zen, gaztelaniaz aparte, beste hizkuntza batzuk ere ofizialak direla euren autonomia erkidegoetan. Bistan denez, jokatzeko eremu berria eragin du horrek hainbat arlotan, eta, horien artean, prozesu zibilaren esparruan.
‎Horiek horrela, Prozedura Zibilaren Lege berriko 142 artikuluak arautzen du prozesuan nola erabil daitezkeen hizkuntza ofizialkideak; artikulu hori bat dator, etorri ere, Botere Judizialari buruzko Legearen 231 artikuluarekin. Bestalde, ezin da ahantzi, indarreko legeriaren arabera, autonomia erkidegoetako hizkuntzak jakitea meritua dela, Justizia Administrazioaren zerbitzupeko langileak hautatzeko orduan.
‎Kasu horretan, barnealdia egin den zentroko arduradunak ahalik arinen emango dio barnealdiaren berri auzitegi eskudunari, eta beti hogeita lau orduko epean, neurri horren manuzko berrespena egiteko. Berrespen hori egin behar da, hirurogeita hamabi orduko epean, auzitegiak barnealdiaren berri duenetik zenbatuta.
‎Kode Zibilaren I. liburuko VIII. tituluak eragiten duen jardun osoak borondatezko jurisdikzio egintzen izaera du, eta horren berri duten epaileek ahalmen osoa izango dute, Fiskaltzaren esku hartzearekin, bidezkotzat jotako arakatze eta ikerketa neurriak ofizioz hartzeko, bai eta haien ustez absentearentzat onuragarri diren babes neurri guztiak hartzeko ere.
‎Egitate berri eta ezberdintzat joko dira, aipatu uzi horien oinarriari dagokionez, uziok zein prozesutan aurkeztu eta bertan emandako alegazio egintzen preklusio osoaren geroko egitateak.
‎5) Auzitegiak, era sumarioan, obra berriaren etendurari buruz erabaki dezan jarritako demandak.
‎Gurasoak absente egotea, egonlekuaren berririk izan gabe, eta behar besteko ziorik ez egotea horiek laster itzuliko direla uste izateko.
‎Horiek ezagutzen ez baditu, horren berri duten bi lekuko aurkeztea eskatuko du.
‎Konstituzioaren 24 artikuluko lehen paragrafoak jasotzen du herritar guztiek babes judizial eragingarria izateko eskubidea dutela. Hori bat dator justizia zibil berria izateko gizarteak dituen gogo eta premiekin; justizia horren ezaugarri nagusia izan behar da, hain zuzen ere, eragingarritasuna.
‎Egin eginean ere, mende batetik gorako esperientzia juridikoa aprobetxatu behar da; baina prozesu zibilari buruzko kode berria ere beharrezkoa da, lege zaharraren katramila izugarriek, bata bestearen atzetik egindako ukituek eta xedapen bitxiek sortutako egoera gainditzeko. Lege berria behar da, batez ere, joan den mendeko legearen arabera konponezin edo konpongaitz ziren arazo askori aurre egin eta erantzuteko.
‎ahalordea askiesteko betekizuna ezabatu da, aspalditik zentzurik ez zuelako, eta erabat bateratu da prokuradorearen ordezkaritza eta abokatuaren laguntza nahitaezko izan behar duten esparru materiala. Prozesuko sistema berrian ugaritu egin dira prokuradoretzaren eta abokatutzaren erantzukizunak, eta, ondorenez, nabarmendu egin da euron eginkizunak justifikatzea.
‎Auzitegietako prokuradoreak eredu berri horren osagai garrantzitsuak dira, alderdien ordezkari izateaz gain, prozesuaren gainean ezaguera teknikoak izateagatik, jakinarazpenak jaso, eta aurkako alderdiari idazki eta agiri asko helaraz diezazkioketelako. Prozesuen izapideak bidegabeko luzapenik gabe egin daitezen, prokuradoreen elkargoak ere izan dira kontuan, helburua baita horien jakinarazpen zerbitzuek jardunbide eragingarria izatea; Botere Judizialaren Lege Organikoak, orduko, zerbitzu horiek ezarri zituen.
‎Auzitegiarentzat ere epe laburrak ezarri dira; aldi berean, epeon bitartez, jurisdikzio organoek izan beharreko arreta ziurtatu da. Aitzitik, entzunaldien, epaiketen eta ikustaldien data zehaztean saihestu egin dira aginduzko arauak, horiek bete gabe geratuko baitira; horren ildotik kontuan izan behar da, legeak egintzak bateratzearen ondorioz, data zehazteak egundoko garrantzia duela, prozesu adierazleen egitura berriaren barruan . Beste batzuetan, berriz, ulertu da auzitegietako egutegiek, egintzoi dagokienez, bat egingo dutela prozesuen egoerarekin eta Justizia Administrazioko zerbitzari guztiek legez nahiz erregelamendu bidez duten eginbeharra betetzearekin.
‎Berez, epeok ez dira oso laburrak; bai, ordea, zentzuzkoak eta betetzeko modukoak. Halakoetan, kontuan izan behar da, aipatu prozesu arrunten egitura berria dela eta, auziak ezagunak direnez gero, epaileek ez dutela zertan prozesuaren amaieran horiek aztertu edo berraztertu. Horrek ekarriko luke, ostera ere, banan banan ikertzea, batetik, modu banatuan gauzatutako froga eginbide guztiak; eta, bestetik, alderdien hasierako alegazioak eta uziak, nahiz eta alderdiak gerogarrenean horiek aipatu ez.
‎Legeak erakunde berri horretaz ez abusatzeko adinako arauketa zehatza egin du. Bestalde, aipagarria da epaien forma eta edukiari buruzko manuak areagotu egin duela zati xedatzailean izan beharreko kontua; esangura horretan, epaiaren zati xedatzailean alderdien uziei buruzko erabaki guztiak jaso behar dira, eta ez dira onartu orain arte sarri askotan oinarri juridikoen artean jaso diren isilbidezko erabakiak.
‎Hori onartzen ez bada, espedientea sustatu duenak adieraziko du errematea onesten duen, edo enkante berria egitea nahi duen, dela baldintza berberetan, dela bere iritziz egoki diren eta finkatzen dituen horietan, edo bere uzia bertan behera uzten duen.
‎Bigarren erremate horretan eskaintzailerik ez badago, interesduna aske geratuko da, beraren ustez egokien dena egiteko; hala ere, ezin izango da hirugarren enkanterik egin, urtebete igaro arte, eta, horren ondoren, xede bereko espediente berriaren izapidetza egin ahal izango da.
‎2 Gordailuzaina izendatu eta horri ondasunak eman arte, alderdi exekutatuari dagokio gordailuak eratorritako betebeharrei eta erantzukizunei aurre egitea, aurretiazko onarpenik eta agindeirik gabe. Halaber, betebehar eta erantzukizunei aurre egin diete enbargoaren berri duten administratzaileek, ordezkariek nahiz arduradunek, bai eta ondasunak dituen hirugarrenak ere.
‎Lege hau indarrean jarriko da Estatuko Aldizkari Ofizialean argitaratu eta sei hilabetera. Epe horretan onetsiko da Erregistro Zibilaren erregelamendu berria .
‎Era askotakoak izan dira erregelamendu berriaren oinarri gisa erabilitako iturri eta osagaiak. Hasteko, antzinako Erregistro Zibilaren Legetik sistema berriarekin bat datozen manu guztiak aintzat hartu dira; manuok ez zeuden jasota indarrean jartzear dagoen legean, izaera kasuistiko eta interpretaziozkoa zutelako.
‎Era askotakoak izan dira erregelamendu berriaren oinarri gisa erabilitako iturri eta osagaiak. Hasteko, antzinako Erregistro Zibilaren Legetik sistema berriarekin bat datozen manu guztiak aintzat hartu dira; manuok ez zeuden jasota indarrean jartzear dagoen legean, izaera kasuistiko eta interpretaziozkoa zutelako.
‎Fitxategien eta orri bazterreko koordinazio oharren sistemak arintasuna emango dio Erregistroak informazioa emateko duen eginkizunari. Arean ere, Erregistroak ez du balio jadanik datuen berri dutenek beharrezko ziurtagiriak eskura ditzaten bakarrik. Erregistroak balio du, orobat, datuon berri ez duten interesdunek Erregistroaren bidez horiek zehatz ditzaten.
‎Ezkontza zibilari buruzko arauek honako hauek izan dituzte gogoan: eraldatu berri den Kodea; Erregistroko Lege berria; 1956ko urriaren 26ko Dekretua; eta 1957ko apirilaren 2an Erregistroen eta Notarioko zirkularra. Ildo beretik, kontsulten, gobernu errekurtsoen eta epaiketa bidezko aurkaratzeen araubidea zehaztu da, egintza juridiko konplexu horretan bake epaileak dituen eginkizunak finkatuz.
‎Legeria berria , beraz, konplexu eta berritzailea da, eta, horren ondorioz, zuzenbide iragankorreko hainbat arazo sortu dira, ulerbidez, antzinako IV. atalaren itxiera, Tutoretzen Erregistroa Erregistro Zibilari eranstea, publizitate formala, liburu eta inprimaki berriak, izen abizenak eta herritartze agiriak. Xedapen iragankorren helburua da arazo horiek konpontzea.
‎Azken xedapenetan, Afrikako probintzietan dagoen Erregistroaren araubide juridikoa zehaztu da; kasu horretan, araubide orokorra baino ez da aplikatuko, salbu eta, indigenei dagokienez, organoen arloan eta inskribatzeko moduko egitateen arloan salbuespenak egin behar direnean. Azken xedapenak arantzelen egungo sistema indarrean utzi du; izan ere, legeria berriaren arabera egokitzapen jakin batzuk nahitaezkoak direla aitortu arren, egokitzapenok eurei dagozkien xedapen zehatzetan jasoko dira.
‎Agintari eta funtzionarioek, euren karguen ondorioz, idatzoharraren bidez jaso ez diren egitateen berri badute, behartuta daude horiek Fiskaltzari komunikatzera.
‎Argitasunaren mesederako, ebazpenean agin daiteke idazkun zaharraren ezereztea, idazkun berri bati erreferentzia eginez; berri horrek, aurreko artikuluak aipatu inguruabarrekin batera, zaharra barnean hartu eta beraren ordez jarriko da. Inskripzio nagusiei dagokienez, dena Erregistroko foliora kopiatuko da.
‎Argitasunaren mesederako, ebazpenean agin daiteke idazkun zaharraren ezereztea, idazkun berri bati erreferentzia eginez; berri horrek, aurreko artikuluak aipatu inguruabarrekin batera, zaharra barnean hartu eta beraren ordez jarriko da. Inskripzio nagusiei dagokienez, dena Erregistroko foliora kopiatuko da.
‎...asko ukitzen baditu, liburu bereziak irekitzea agindu ahal izango da; ezereztea liburua irekitzeko eginbidearen orri bazterrean egingo da, liburu horrek indarra galtzen badu, edo, ferentzia oharra jarriko zaie Erregistroko folio bakoitzaren orri bazterrean. hala denean, ukitutako lehenengo folioaren orri bazterrean; orriak kolore ezberdineko tintaz gurutzatuko dira, eta ezerezteari eta inskripzio berriari erre
‎Jaiotzaren urtea eta herria zehazteko, nahikoa da bi pertsonak emandako informazioa, pertsona horiek eurenez edo nabaritasunaren ondorioz haien berri badute; hala ere, egiaztatutako denbora eta lekua gehiago zehaztu daitezen, beste froga batzuk aurkezteko ahaleginak egingo dira.
‎Ezerezteak idazkun asko ukitzen baditu, ezerezte hori irekiera eginbidearen orri bazterrean egingo da, edo, hori oharra jarriko da inskripzio nagusi ba izan ezean, ukitutako lehenengo folioan; folio guztiak kolore ezberdineko tintaz gurutzatuko dira, eta ezerezteari eta inskripzio berriari buruz erreferentziakoitzaren orri bazterrean.
‎Liburuak, aurkibideak eta itzuli beharrekoak izan ezik, berreraketa gauzatzeko erabili diren agiriak berriro artxibatuko dira idazkun berri bakoitzaren titulu gisa.
‎Idazkun berria egitea ezinezkoa bada edo aurretiaz espedientea egin behar bada, geldiarazitako idazkuna ezereztuko da, bidezko idazkuna egitean elkarri erreferentziak eginez.
‎Idazkunik ez da itxiko, hori sinatu behar duenak edukiaren berririk izan gabe; horrek irakurri ezin badu, arduradunak irakurriko du.
‎IV. Idazkunak egiteko moduan, erraztasunak eman dira argitasunaren mesederako. Testu berriaren sistema osoan, oinarrizko ideia bat erabili eta garatzen da: jaiotza folioa medio, pertsonari buruzko erregistro berezi jakin bat sortzea.
‎Izan ere, folio bananduak onartzen dira, horiek jaiotza folioarekin lotuta, beharrezko erreferentzia egokien bidez bakarrik. Bestalde, idazkun mota berri bat onartu da, hain zuzen ere, idatzoharra. Idazkun horrek indarreko sisteman nolabaiteko aurrekaria izan du, eta egitate zehatz batzuk ezagutzeko interes orokorrari erantzuten dio.
‎Isilpeko ezkontzaren kasuan ere, parekatze irizpide bera aplikatzen da. Testu berriaren arabera , ezkontza sozietatearen araubidea aldatzen duten egitateek ez diete kalterik egiten hirugarren onustedunei, tzen da. Sistema horrekin, nahi izan di egitateok jaiotza inskripzioaren orri bazterrean aipatzen direnetik ez bada.
‎Inskripzioa egintza batasunean gauzatuko da. Geldiarazpena gertatuz gero, ahalik arinen idazkun berria egingo da, eta idazkun horretan aipatuko dira, batez ere, gertatutako geldiarazpena eta horren arrazoia. Geldiarazitako inskripzioa ezereztuko da idazkun berria aipatuz.
‎Geldiarazpena gertatuz gero, ahalik arinen idazkun berria egingo da, eta idazkun horretan aipatuko dira, batez ere, gertatutako geldiarazpena eta horren arrazoia. Geldiarazitako inskripzioa ezereztuko da idazkun berria aipatuz.
‎Egoitza non izan eta bertako Erregistrora jaiotza edo ezkontza inskripzioa lekualdatu ondoren, hogeita bost urte igaro dira egoitza berria non izan eta bertako Erregistrora geroko lekualdaketa bat onartzeko.
‎Inskripzioa lekualdatzen da bide ofizialetik bidalitako hitzez hitzezko ziurtagiriaren bitartez, artxibatutako agiriakburukia eta orrialdea aipatuko dira ins banandu gabe; inskripzio berriaren likribatutako egitatearen data zein izan eta data horretan irekitako liburukiaren aurkibidean, eta ezerezte idazkunean, datu horiez gain, inskripzioa zein Erregistrotan egin eta Erregistro horretakoa jasoko da, lekualdaketa egin dela komunikatuta.
‎Inskripzio berrian zaharra aipatuko da.
‎Legeztatzea aginduzkoa izanda ere, ez da nahitaezkoa izango arduradunak kautotasunaren berri badu zuzenean, edo agiria heldu zaiolako bide ofizialetik, edo behar besteko eginbidearen ondorioz. Ez da nahitaezkoa izango geroko legeztatzerik, aurrekoaren kautotasuna agertzen bada.
‎Ezkongabe, alargun edo dibortziatu egoeraren kasuan, behar beste egiaztatuko da beraren edukitza, salbu eta arduradunak horren berri duenean; hura egiaztatzeko, nahikoa da edonoren, eta, bereziki, ahaide baten zinpeko adierazpena.
‎Paper sorten eraketa data berean hasiko da, legeria berriaren arabera .
‎Akats formal soilek eta liburuak egiteko moduan izandako hutsegiteek ez dute behar zuzenketa espedienterik, batzuk eta besteak legeria berrian halakotzat hartzen ez badira.
‎Idazkunak eragingarriak dira legeria berriaren arabera behar besteko tituluan oinarrituz gero, nahiz eta legeria zaharraren arabera idazkunok eragingarriak izan ez.
‎Erregistro Zibilaren Legea indarrean jartzean prozedurak hasita badaude aurreko legeriaren menpe, eta prozedura horien betekizunak edo izapidetza eta lege honetan ezarritakoak desberdinak badira, alderdi bihurtutako interesdunek, aho batez, prozedura berria aukeratu ahal izango dute eztabaidapeko arazoaren gainean ebazpena eman baino lehen.
2005
‎Zavala, A. (1985): Esaera zaarren bilduma berria
‎Azkenik, aipatzekoa da kontrastea bilatzeko iragarkien tamainarekin jolasten dela. Toki guztietatik ikusteko moduko iragarkiak jartzen dira kalean edo orri osoko mezuak sartzen dira aldizkari eta egunkarietan (itxura denez, iragarkien tamaina handitzearen prozedura bereziki eraginkorra da produktua berria denean merkatuan). Iragarki handiak eginez konpetentziatik bereizi nahi da.
‎Eta aldaketekin batera, arazo berri pila ere agertu zaizkigu: osasunarentzako eta segurtasunerako arriskutsuak diren produktuen ugaritzea, kutsadura sortzen duten produktuak, ekoizpen eta banaketa etxeen monopolioak eta oligopolioak, informazio ezkutatzen duten produktu eta zerbitzuak, publizitate gezurtia, elikagaien inguruko iruzurrak eta abar.
‎Erregistratzaile ordeztuak komunikazio hori jaso duela agerraraziko du egun horretan bertan edo hurrengo egun baliodunean, aurkezte idazkunaren bazterrean oharra eginez; oharrean adierazi behar da tituluen kalifikazioa ordezpen zerrendako erregistratzaile bati eskatzeko eskubidea egikaritu dela, erregistratzaile horren identitatea zein den eta erregistratzaile hori zein Erregistroren titularra den. Harako komunikazioa jasotzen denetik, erregistratzaile ordeztuak informazio jarraitua eman behar dio ordezkoari, idazkuna egitean eragina izan dezakeen edozein inguruabar berriren gain .
‎1944ko abenduaren 30eko Legeak eraldaketa esanguratsuak ekarri izan ditu hipoteka zuzenbidera. Lege horren bigarren xedapen gehigarriak Gobernuari eskuespena eman dio, urtebeteko epean Hipoteka Legearen idazkera berria argitara dezan. Lege berriaren helburuek izan behar dute, dela indarreko lege testuak behar bezala harmonizatzea, dela Erregistroko idazkunen edukia laburtzea, betiere sistemaren printzipio nagusiei kalterik egin gabe, dela lege xedapenei antolaketa sistematiko hobea nahiz erabereko tankera ematea.
‎Obra berria deskribatzen duen eskritura publikoa eginda, bertan kontratistak adierazten badu obraren zenbatekoa ordaindu zaiola, edota eskritura horrekin batera, obraren arkitekto zuzendariak zein udal arkitektoak emandako ziurtagiria aurkezten bada, eraikuntza hasita edo amaituta dagoela egiaztatzeko.
‎Inskripzio, aurreneurrizko idatzohar zein ezerezte batean eginiko oker materialak zuzentzeko, idazkun berezia egin behar da; idazkun horrek kasuan kasuko zenbaki nahiz letra berria eramango du, eta bertan hauxe adierazi behar da:
‎Inskripzioa, idatzoharra, ezereztea, bazterreko oharra nahiz aurkezte idazkuna zuzendutakoan, idazkun okerraren bazterrean idazkun berriari buruzko aipamen askietsia jarri behar da, lehenengoa beste kolore bateko tintaz gurutzatuta.
‎Finka egokiari buruzko folioan egin beharrean, idazkuna beste folio batean egin bada, ulertzen da okerra legearen 213 artikuluan jasotakoetarikoa dela, eta zuzenketa eginez gero, idazkuna toki eta folio egokira lekualdatuko da, zuzendutako idazkunaren bazterrean idazkun berriaren zenbaki, folio, finka eta liburukiari buruzko oharra eginez; ohar horretan, lekualdaketaren arrazoia ere aipatu behar da.
‎Idazkuna egitean hitzen bat okerretara idatzi denean, ulerbidez, «Manzares» jarri bada «Manzanares» jarri beharrean, «legatu hartzaileak» «legatu hartzailea»ren ordez, «hipotekario», «hipoteka»ren ordez, eta abar, eta berehala atzematen denean oker hori, jarraian zuzen daiteke idazkun berririk egin gabe, honetara: «zuzen esateko, Manzanares; zuzen esateko, legatu hartzaile; zuzen esateko, hipoteka», okerretara jarritako hitza edo hitzak parentesi artean sartuta.
‎Zuzenketa egin bada tituluaren lekukotza berriari esker , horren aipamena ere egin behar da.
‎Epaiketa bidez erabaki bada zuzenketa bidezkoa dela, auzitegiak zehaztuko du nork ordaindu behar dituen jarduketen gastuak edo kostuak eta inskripzio berriaren ondorioz sortutako zerbitzu sariak.
‎Zuzenketa aurretiazko epaiketarik gabe egin denean eta erregistratzaileak oker materialaren edo kontzeptuari buruzkoaren gaineko erantzukizuna duenean, inskripzio berria eta ondorengo oharrak dohainik egingo dira. Zuzenketa egin duen erregistratzailea eta okerreko idazkuna egin zuena ez badira pertsona bera, hark ere dohainik egingo ditu idazkun berriak, bere zerbitzu sariak aurreko titularrari edo horren kausadunei erreklamatuz.
‎Titulu berria behar izanez gero, interesdunek ordaindu behar dituzte inskripzio zein idazkun berriaren gastuak, baita zuzenketak eragiten dituen gainerako gastuak ere.
‎Titulu berria behar izanez gero, interesdunek ordaindu behar dituzte inskripzio zein idazkun berriaren gastuak, baita zuzenketak eragiten dituen gainerako gastuak ere.
‎4 Erregistro horretakoak izan eta gero bereizi diren herrien izenak, bereiztearen data eta Erregistro berriaren izena adieraziz.
‎Titulu horiek aurkezte idazkunaren indarraldia agortu baino lehen ere aurkez daitezke, aurrekoari begira lokabea den beste idazkun bat eginez; horretarako, aurkezpen berria izan behar da aurreko idazkunetik esanbidez baztertutako finkei edo egintzei buruzkoa.
‎Akastuna zen agiria itzuli bada behin akatsak ongitu ostean, eta itzultze hori gertatu bada aurkezte idazkuna edo, hala denean, aurreneurrizko idatzoharra iraungitakoan, agiria berriro aurkeztu behar da, eta aurkezpen horrek ondorioak izango ditu idazkun berria egin denetik.
‎Titulua itzuli bada hirurogei egun igaro ostean, beste aurkezte idazkun bat egin behar da, eta egiaztatzen den inskripzioaren edo eragiketaren ondoreak atzeraeraginezkoak dira, baina idazkun berriaren data arte bakarrik.
‎1944ko Legeak ezarritako gida-lerroei estu estuan ekinez, lege horrek idazkerarako ezinbesteko arautzat jo dituenak betetzea izan da testu berriaren jomuga.
‎Bestalde, testu berrian sartu dira ezbairik gabe lege hierarkia zuten hainbat xedapen, erregelamenduetan jasota agertzen zirenak, hala nola, lurralde mugabarruaren araberako erregistro eskumenei buruzkoak, edota erregistroetako idazkunen epai babesaren ingurukoak; gisa bertsuan, edukiaren arabera ordenantzetan jaso beharreko artikulu xeheak legetik kendu eta erregelamenduetara bildu izan dira ondokoagatik:
‎Legegileak ahalmenak eman dizkio Justizia Ministerioari, erregistroen lurralde antolaketa eta erregistratzaileen estatutu organikoa ezartzeko, eta, ahalmen horiek erabilita, testu berriaren xedapenak indarreko xedapenekin harmonizatzeko manuak jaso dira; horien helburu nagusia izan da, legegileak erregistro moten ordez erregistratzaileen kategoria pertsonalak ezartzeko beren beregi eman zuen agindua betetzea. Testu berriak behin betiko arautu ditu gai horiek, legegileak emandako eskuespena agortuz; taxu horretan, Erregistroan lanean diharduten funtzionarioen araubide organikoa ezartzeko arau berriek ohiko lege lerruna lortu dute.
‎Hipoteka Legearen idazkera berri ofiziala onetsi da eta Justizia ministroari eskuespena eman zaio, 1944ko abenduaren 30eko Legearen bigarren xedapen gehigarriak eta 1945eko abenduaren 31ko Legearen artikulu bakarrak agindutakoa beteta, ondoko testua argitara dezan «Estatuko Aldizkari Ofizial»ean.
‎Iraungitze espedientearen instrukzioa agintzen duen probidentzia edozein arrazoiren ondorioz ezeztatu bada, erabaki berriaren ziurtagiria titulu askietsia izango da Erregistroan emandako oharra ezerezteko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
berria 228 (1,50)
berri 217 (1,43)
berriaren 78 (0,51)
berririk 39 (0,26)
Berri 32 (0,21)
berrian 29 (0,19)
berriari 19 (0,13)
berriarekin 11 (0,07)
berriaren arabera 10 (0,07)
berriko 9 (0,06)
berriak 3 (0,02)
berriari buruzko 3 (0,02)
berrienak 3 (0,02)
berriaren bidez 2 (0,01)
berrira 2 (0,01)
berriagoa 1 (0,01)
berriagoak 1 (0,01)
berriaren aurka 1 (0,01)
berriaren barruan 1 (0,01)
berriaren bitartez 1 (0,01)
berriaren esku 1 (0,01)
berriari buruz 1 (0,01)
berriari esker 1 (0,01)
berriaz 1 (0,01)
berriei 1 (0,01)
berrien 1 (0,01)
berrientzat 1 (0,01)
berrion 1 (0,01)
berrirako 1 (0,01)
berriren gain 1 (0,01)
berririk gabe 1 (0,01)
berritik 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
berri bat 41 (0,27)
berri ukan 39 (0,26)
berri hori 33 (0,22)
berri sozietate 33 (0,22)
berri egin 20 (0,13)
berri eman 13 (0,09)
berri horiek 13 (0,09)
berri egon 12 (0,08)
berri hau 8 (0,05)
berri sortu 8 (0,05)
berri eratu 7 (0,05)
berri ezarri 7 (0,05)
berri jaso 7 (0,05)
berri inskribatu 6 (0,04)
berri onetsi 6 (0,04)
berri eskatu 5 (0,03)
berri hasi 5 (0,03)
berri adierazi 4 (0,03)
berri aipatu 4 (0,03)
berri ere 4 (0,03)
berri hautatu 4 (0,03)
berri oinarri 4 (0,03)
berri zein 4 (0,03)
berri aipamen 3 (0,02)
berri aurkeztu 3 (0,02)
berri egoitza 3 (0,02)
berri ekarri 3 (0,02)
berri eragin 3 (0,02)
berri ez 3 (0,02)
berri hartu 3 (0,02)
berri idatzi 3 (0,02)
berri indar 3 (0,02)
berri izendatu 3 (0,02)
berri manu 3 (0,02)
berri onartu 3 (0,02)
berri sartu 3 (0,02)
berri administrazio 2 (0,01)
berri agindu 2 (0,01)
berri argitaratu 2 (0,01)
berri aztertu 2 (0,01)
berri bakoitz 2 (0,01)
berri bazkide 2 (0,01)
berri behar 2 (0,01)
berri betebehar 2 (0,01)
berri data 2 (0,01)
berri debekatu 2 (0,01)
berri deskripzio 2 (0,01)
berri eginkizun 2 (0,01)
berri eraketa 2 (0,01)
berri erregistro 2 (0,01)
berri harpidetu 2 (0,01)
berri hitz 2 (0,01)
berri hitzartu 2 (0,01)
berri ireki 2 (0,01)
berri izen 2 (0,01)
berri kale 2 (0,01)
berri kargu 2 (0,01)
berri non 2 (0,01)
berri obra 2 (0,01)
berri oinarrizko 2 (0,01)
berri osatu 2 (0,01)
berri sendetsi 2 (0,01)
berri sinatu 2 (0,01)
berri titulu 2 (0,01)
berri utzi 2 (0,01)
berri xedapen 2 (0,01)
berri XI. 1 (0,01)
berri adierazpen 1 (0,01)
berri agerrarazi 1 (0,01)
berri agertoki 1 (0,01)
berri agintari 1 (0,01)
berri akzio 1 (0,01)
berri amaitu 1 (0,01)
berri arautu 1 (0,01)
berri arazo 1 (0,01)
berri ario 1 (0,01)
berri arteko 1 (0,01)
berri asko 1 (0,01)
berri aukeratu 1 (0,01)
berri aurkitu 1 (0,01)
berri aurreko 1 (0,01)
berri auzitegi 1 (0,01)
berri azal 1 (0,01)
berri barneratu 1 (0,01)
berri begira 1 (0,01)
berri behin 1 (0,01)
berri berak 1 (0,01)
berri bidali 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
berri bat gehitu 9 (0,06)
berri sozietate eratu 6 (0,04)
berri sozietate mugatu 5 (0,03)
berri bat ezarri 4 (0,03)
berri bat jaso 4 (0,03)
berri horiek lege 3 (0,02)
berri bat eginbide 2 (0,01)
berri bazkide kolektibo 2 (0,01)
berri debekatu ezan 2 (0,01)
berri egin behar 2 (0,01)
berri ere ezarri 2 (0,01)
berri erregistro inskribatu 2 (0,01)
berri eskatu ezan 2 (0,01)
berri hori egon 2 (0,01)
berri hori ondore 2 (0,01)
berri hori zehaztu 2 (0,01)
berri horiek ekarri 2 (0,01)
berri indar jarri 2 (0,01)
berri kargu jabetu 2 (0,01)
berri sozietate bazkide 2 (0,01)
berri sozietate deitu 2 (0,01)
berri sozietate estatutu 2 (0,01)
berri ukan une 2 (0,01)
berri ukan zenbatu 2 (0,01)
berri utzi behar 2 (0,01)
berri adierazi behar 1 (0,01)
berri adierazi ez 1 (0,01)
berri adierazpen inskribatu 1 (0,01)
berri administrazio emakida 1 (0,01)
berri administrazio zeregin 1 (0,01)
berri agerrarazi behar 1 (0,01)
berri agertoki erabat 1 (0,01)
berri agindu erraz 1 (0,01)
berri agindu jarri 1 (0,01)
berri agintari eskudun 1 (0,01)
berri aipamen askietsi 1 (0,01)
berri aipamen egon 1 (0,01)
berri aipatu behar 1 (0,01)
berri arazo pilatu 1 (0,01)
berri argitaratu ezan 1 (0,01)
berri arteko diferentzial 1 (0,01)
berri asko jaso 1 (0,01)
berri aukeratu ahal 1 (0,01)
berri aurkeztu behar 1 (0,01)
berri aurkitu ezinezko 1 (0,01)
berri aurreko enpresaburu 1 (0,01)
berri azal ezin 1 (0,01)
berri aztertu ekin 1 (0,01)
berri bakoitz lehengo 1 (0,01)
berri bakoitz titulu 1 (0,01)
berri barneratu akusazio 1 (0,01)
berri bat atari 1 (0,01)
berri bat egin 1 (0,01)
berri bat egon 1 (0,01)
berri bat eratu 1 (0,01)
berri bat erreferentzia 1 (0,01)
berri bat erregistro 1 (0,01)
berri bat eskubide 1 (0,01)
berri bat Espainia 1 (0,01)
berri bat etendura 1 (0,01)
berri bat etorri 1 (0,01)
berri bat guzti 1 (0,01)
berri bat hasi 1 (0,01)
berri bat hitz 1 (0,01)
berri bat itundu 1 (0,01)
berri bat legitimatu 1 (0,01)
berri bat onartu 1 (0,01)
berri bat onura 1 (0,01)
berri bat sortu 1 (0,01)
berri behar besteko 1 (0,01)
berri behin betiko 1 (0,01)
berri berak bera 1 (0,01)
berri data arte 1 (0,01)
berri deskripzio bat 1 (0,01)
berri deskripzio jaso 1 (0,01)
berri egin ahal 1 (0,01)
berri egin ezinezko 1 (0,01)
berri egin kooperatiba 1 (0,01)
berri egin lizentzia 1 (0,01)
berri egin nahi 1 (0,01)
berri egin ordainketa 1 (0,01)
berri egin prozedura 1 (0,01)
berri eginkizun nabarmen 1 (0,01)
berri eginkizun nagusi 1 (0,01)
berri egoitza modu 1 (0,01)
berri egoitza non 1 (0,01)
berri egoitza santu 1 (0,01)
berri egon egun 1 (0,01)
berri egon erregistro 1 (0,01)
berri egon probintzia 1 (0,01)
berri ekarri behar 1 (0,01)
berri eman ahal 1 (0,01)
berri eman beharrezko 1 (0,01)
berri eman nahi 1 (0,01)
berri eragin ahal 1 (0,01)
berri eraketa lege 1 (0,01)
berri eratu eskritura 1 (0,01)
berri ere beharrezko 1 (0,01)
berri ere sartu 1 (0,01)
berri ez egon 1 (0,01)
berri ezarri behar 1 (0,01)
berri ezarri ezintasun 1 (0,01)
berri hasi behar 1 (0,01)
berri hau ardatz 1 (0,01)
berri hau egin 1 (0,01)
berri hau ekarri 1 (0,01)
berri hau euskal 1 (0,01)
berri hau ez 1 (0,01)
berri hau hiru 1 (0,01)
berri hau ukan 1 (0,01)
berri hitz hitz 1 (0,01)
berri hitz hitzezko 1 (0,01)
berri hori ahal 1 (0,01)
berri hori aseguru 1 (0,01)
berri hori aukera 1 (0,01)
berri hori baztertu 1 (0,01)
berri hori bera 1 (0,01)
berri hori bestelako 1 (0,01)
berri hori egokitu 1 (0,01)
berri hori epai 1 (0,01)
berri hori eratu 1 (0,01)
berri hori estatu 1 (0,01)
berri hori ez 1 (0,01)
berri hori ezin 1 (0,01)
berri hori falange 1 (0,01)
berri hori helburu 1 (0,01)
berri hori hogei 1 (0,01)
berri hori II. 1 (0,01)
berri hori irizpide 1 (0,01)
berri hori lehenengo 1 (0,01)
berri hori lurralde 1 (0,01)
berri hori oinarrizko 1 (0,01)
berri hori osagai 1 (0,01)
berri hori sortu 1 (0,01)
berri hori tipo 1 (0,01)
berri hori zein 1 (0,01)
berri hori zuzeneko 1 (0,01)
berri horiek edota 1 (0,01)
berri horiek egin 1 (0,01)
berri horiek eurak 1 (0,01)
berri horiek gorte 1 (0,01)
berri horiek konpondu 1 (0,01)
berri horiek oinarri 1 (0,01)
berri idatzi agindu 1 (0,01)
berri idatzi ahala 1 (0,01)
berri indar sartu 1 (0,01)
berri inskribatu behar 1 (0,01)
berri inskribatu ez 1 (0,01)
berri inskribatu une 1 (0,01)
berri izen adierazi 1 (0,01)
berri izendatu beharrean 1 (0,01)
berri jaso erregela 1 (0,01)
berri manu errudun 1 (0,01)
berri manu moldatu 1 (0,01)
berri manu oinarri 1 (0,01)
berri obra eratu 1 (0,01)
berri obra oso 1 (0,01)
berri oinarri gisa 1 (0,01)
berri oinarri oinarri 1 (0,01)
berri oinarrizko egitura 1 (0,01)
berri oinarrizko helburu 1 (0,01)
berri onetsi behar 1 (0,01)
berri onetsi indarrean 1 (0,01)
berri sortu ari 1 (0,01)
berri sortu edota 1 (0,01)
berri sozietate arautu 1 (0,01)
berri sozietate baliozkotasun 1 (0,01)
berri sozietate bera 1 (0,01)
berri sozietate beste 1 (0,01)
berri sozietate desegin 1 (0,01)
berri sozietate ez 1 (0,01)
berri sozietate kapital 1 (0,01)
berri sozietate nortasun 1 (0,01)
berri sozietate sozietate 1 (0,01)
berri sozietate xede 1 (0,01)
berri sozietate zenbait 1 (0,01)
berri titulu eman 1 (0,01)
berri titulu eratzaile 1 (0,01)
berri ukan administratzaile 1 (0,01)
berri ukan beharrezko 1 (0,01)
berri ukan bi 1 (0,01)
berri ukan egiaztatu 1 (0,01)
berri ukan egun 1 (0,01)
berri ukan epaile 1 (0,01)
berri ukan erabaki 1 (0,01)
berri ukan pertsona 1 (0,01)
berri ukan zuzenean 1 (0,01)
berri xedapen ezarri 1 (0,01)
berri xedapen indar 1 (0,01)
berri XI. titulu 1 (0,01)
berri zein arriskutsu 1 (0,01)
berri zein data 1 (0,01)
berri zein erakunde 1 (0,01)
berri zein pertsona 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia