Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 185

2000
‎Atzerriko auzokiderik baduzu, begiraiozu haren etxeko teilatuari: agian antena parabolikoa izango du jarrita, bere komunitateko telebista kanalak jaso ahal izateko. Izan ere, etxeko egongelan nork bere herriko telebistak ikusi ahal izatea aukera erreala da.
‎bat azkenean?. Bizitzaren zentzuaren galderak, bere burua bilatzenduen indibiduo existentzialistarekin hasi, eta bere komunitatea aurkitu duen Exkixumilitante abertzalera daroa.
‎Beraz, halako galderen aurrean norberak nahi duen jarrera ager dezake (isiltzea, galdegilearen benetako kezka politikoa eta ez kultural musikala dela argitzea, alagaldera berberaz erantzutea bere komunitatearen, berezko, kulturari buruz), bainadenok kontuan hartu behar ditugu jadanik aipatu ditugun alderdi batzuk:
2001
‎Arestian esandakoaren haritik tira egiten badugu, berehalaxe ohartuko garaikasgelaren mugak hautsi egin behar direla, eta ikastaldea txertaturik dagoeningurunearekin harreman estuetan lan egin behar dela. Etorkizuneko euskaldunaden gure ikaslea bertan biziko delako, ingurune horretan bertan bizi direnekin komunikatuko delako eta euskara bera komunitate horretan dagoelako. Ikastaldeareningurune hurbiletik taldera eta taldetik ingurune hurbilera, zubiak luzatu behardira, ikas prozesuaren hastapenetatik ohitura komunikatiboak sortzen hasteko.Jarduera honek ikaslea eta euskal hiztuna harremanetan jartzea du helburu, batetikikasleak hiztunak ezagut ditzan eta haiekin ohitura komunikatiboak sortzenhasteko, eta bestetik euskal hiztuna ikaslearen ikas prozesuaz jabe dadin eta lagundiezaion.
‎Gardner eta Lambert (1972) kontziente ziren termino horien nahasketaz.Autore horiek zioten gizabanako bat beste taldeko kide bezala integra zitekeelakide horiek kontrolatu eta manipulatzeko edota bere komunitate kulturalarekingustura ez daudenean.
2002
‎Hor ezin da egin urratsik atzera. Estatutuak berak komunitate natural euskaldun bat ezagutzen baitu. Komunitate nazionala bera zirriborrotua dago.
‎–Nirekin gaua pasatuta gero, biharamunean, Emmanuel bere landetxerantz abiatu zunan, bere komunitatearekiko azken egitekoak egitera. Astebete gabe, hantxe neukanan berriro, ate joka...
2003
‎Hasierako urte horietan, Uribe ikastetxearen tutoretzapean zuzendu behar izan zen ikastola. Orduko eskola ereduaren alternatiba gisa jaio zen ikastola, bere inguruan komunitate oso bat sortuz: guraso, andereño, ikasle eta laguntzaileek elkarrekin egiten zuten lan.
‎Izan ere, gehienbat erdaraz bizi diren gure medioek oso arreta baldintzatua eskaintzen diete euskarari, euskaldunei eta euskal ekoizpen kulturalari. Baina euskaldunak berak ere ez du askozaz hobeto ezagutzen bere komunitate linguistikoaren mundua, ez zaiolako nahi  koa informaziorik heltzen hedabide diglosikoetatik.
‎Izan ere, zientzialariak bere aurrean gertatzen diren fenomenoak ulertzeko modu bereziak ditu, paradigmaren araberakoak, errealitatea era zientifiko jakin batean ikusten ikasi arte. Hori dela eta, bere komunitateko beste zientzialariekin komunean dituen ezagutzaren hainbat postulatu, uste eta ohitura intelektualak onartzen ditu. Bera eta beste zientzialariren bat bereizi egiten badira, horrek beste zientzialaria aparteko paradigmaren parte dela nahi du esan.
2005
‎Egoera tamalgarria hau gainditzeko bide bakarra, aipatu arriskua saihestekobide bakarra, Wallin eta Berg ek Journal of Curriculum Studies aldizkarian 1982anargitaratu zuten. The School as a Organization? artikuluan diotenarekin bat eginez, Eskola Erakuntza zientziak berea egin nahi duen aztergaiarekiko, hezkuntza etaeskola, jakintza bereizgarri bat sortzeari ekitean datza, oraindik ere ez baitu erabatadostua, ez eta bere komunitate zientifikoaren barruan! Eta egoera tamalgarrihonetatik ez gara aterako, zientzia honen erabilera teorikoaren zaleek zein argudiopraktizistaren aldekoek berregituraketa osagarria eta diziplinartekoa lantzen ezdugun bitartean.
‎Baina, gainera, giza elementua ere izan behar da. Jendeari azaldu behar zaio, demagogia alde batera utzita, zer ekarriko dion kasu bakoitzean bere komunitateari, eta zergatik ez, poltsikorako, neurri bat edo bestea hartzea. Urarekin lotutako hainbat arazoren protagonista da Espainia.
‎Herrialde indigenek eta beren komunitateek eta tokian tokiko beste komunitateek funtsezko lana dute ingurumenaren antolaketan eta garapenean, beren ezagutza eta jarduera tradizionalak direla eta. Estatuek beren identitatea, kultura eta interesak behar bezala onartu eta babestu lituzkete eta ahal duten guztia egin lukete garapen iraunkorra lortzeko lanean parte hartzea izan dezaten.
‎Gizakia, beti ere, ez da izaki absolutua, baizik eta izaki erlatiboa; eta, zentzu honetan, bere komunitatearen muga linguistikoen barruan bakarrik da aske. Bestela esanda, hark ez du era batean edo bestean hitz egiten" berak horrela nahi duelako" baizik eta, nolabait," horrela hitz egin behar duelako" 110 Giza-talde baten garapen historiko kulturala bere hizkuntzan islatzen da eta, alderantziz, hizkuntza horrek herri horren historiara eta kulturara hurbiltzen gaitu.
2006
‎Ekoizleak atera dituen mozkinen parte bat bere komunitatearen garapenera bideratzen du.
‎Lehen ekoizpenaren ekarpen nagusia curriculumaren egitura edo moldea bera da, hau da, hezkuntza xedeen, hezkuntza konpetentzia orokorren eta ikas arloen arteko loturaren ikuspegia. Bigarren ekoizpena da egitasmo osoaren azken helburua, hau da, bizitzarako oinarrizkotzat edo ezinbestekotzat hartzen ditugunak eta hizkuntza eta kultura bereko komunitate kide modura partekatzen ditugun elementu komunak adostea eta adostutakoa indarrean jartzea eta ebaluatzea. Azken batean, Euskal Curriculumaren bidez erantzun nahi dugun galdera hauxe da:
‎• Interesa bere komunitate kideekin egoteko.
2007
‎identifikatze eta diferentziatzearen modu eta maila diferentetan: bera bere komunitateari buruz, bere komunitatea besteei buruz. Gizakia (kontzientzia), esentzialki, hizkuntza da; eta hizkuntzak, esentzialki, komunitatea esan gura du, herria, nazioa410 Hume-k bezala, Herder-ek ez du onartzen, gizarte edo elkartearen oinarria, itun sozial?
‎identifikatze eta diferentziatzearen modu eta maila diferentetan: bera bere komunitateari buruz, bere komunitatea besteei buruz. Gizakia (kontzientzia), esentzialki, hizkuntza da; eta hizkuntzak, esentzialki, komunitatea esan gura du, herria, nazioa410 Hume-k bezala, Herder-ek ez du onartzen, gizarte edo elkartearen oinarria, itun sozial?
‎Partikularren artean dirua eskatzeko eta uzteko sistema hori maiatzean sortu zen Facebook en, eta irailetik aurrera bere komunitatea garatzen du.
‎Aipatutako hizkuntz errealitatearen historizitatea abiapuntutzat hartuz, lehenik zera berretsi nahi dugu Porzig ekin batera: " Egiaz ez dugu espresuki hizkuntza eta hiztunen komunitatea aurkitzen, baizik eta ‘hizkuntzak eta hizkuntz komunitateak' pluralean" 136 Hizkuntz komunitateak, zehazki, gizabanakoaren hizketaren eta gizataldeen kulturaren aurrebaldintza dira, ze," indibidualki sortutakoa besteek interpretatu ahal izateko", honela Casado," sortzea bera komunitate batean —posibilitate sistema baten esparruan— gertatu behar da" 137 Elkar ulertzerik gabe ez dago elkar egiterik —ez hitz egiterik ez beste ezer elkarrekin egiterik—, eta, zentzu honetan, hizkuntz komunitateak kulturaren conditio sine qua non dira. Horregatik esan dezakegu, Moreno Fernandezekin batera, hizkuntzak gizatalde bat barrutik lotzen duela, hain zuzen giza jarduera kolektiboa bera ere ahalbidetzen duelako:
2008
‎Bestalde, esparru pribatuetako hizkuntza harremanak, etxe barrukoak, esaterako, bakoitzak bere hizkuntza taldearekin zuen identifikazio mailarekin zeuden lotuta gehiago (Landry, Deveu eta Allard, 2006a). Ikerketa horrek azaldu zuen, bestalde, komunitate bizindar subjektiboa eta hizkuntza identifikazioa lotuta zeudela bakoitzak bere komunitatearen zati izateko duen nahiarekin. Kanadako gainerako lurraldeko gutxiengo frankofonoekin egindako beste ikerketa batek erakutsi zuen eskualdean edo auzoan iragarki eta bide seinale ugari frantsesez zituzten (paisaia linguistikoa) frankofonoek beren hizkuntza komunitateak bizindar handia zuela sentitzen zutela (Landry eta Bourhis, 1997).
‎Bide horretan, informazio orokorra eta espezialdua uztartzen ikasi behar du euskarak. Era berean, bere jendea, bere komunitatea entretenitzen ikasi behar du euskarak.
‎Bide horretan, informazio orokorra eta espezialdua uztartzen ikasi behar du euskarak. Era berean, bere jendea, bere komunitatea entretenitzen ikasi behar du euskarak. Duintasunez, jakina.
‎Domingotarrak, izan ere, ez zuen arreba hogeita hamar urtetan bisitatu, hartarako aukera bat baino gehiago eduki arren: domingotarra, izan ere, bere komunitateko aita ekonomoa zena, udazkenero pasatzen zen ingurutik, urtero egin ohi zuèn hirurogeita hamar legoako bidaian, bere komentutik domingotarrek eliz probintziaren hiriburuan zutenera, bertako aita ekonomoarekin bildu eta hari laguntzeko, ordenaren kontu eta balantze orokorrei lotutako zereginetan. Domingotarrak, beraz, noiznahi bisita zezakeen arreba, apaiz zèn heinean eta moja baten ahaide hurbila, erraz zuen fabore bereziren bat lortzea?, urteren batean ez bazen bestean, baina inoiz ez zen balizko fabore hartaz baliatu, bai baitzituen domingotarrak halako atsegin bat eta halako harrotasun bat, arreba ez bisitatzetik zetozkionak, Jainkoaren aurrean merezimenduzko ekintza zelakoan.
‎Jabekideen Batzordeak demandari ekiteko hartutako erabakiaren ziurtagiria, komunitateko lehendakariak sinatua. interesen erreklamazioa, judizioaren kostuak, letratuaren ordainsariak eta gastuak, dagozkien fakturekin batera. zordunaren ondasunak prebentzioz enbargatzeko eskaera Ondoren, epaileak 20 eguneko epea ematen dio zordunari ordaintzeko. Epe hori amaitzen denean, jabe berankorraren ondasunak exekutatu ahal izango ditu (banku kontuak, soldata, tituluak eta baita jabetza bera ere) bere komunitatearekin duen zorrari aurre egiteko.
‎Bereziki azpimarratu behar dira hirigintza garapenak, banderen eta puntuen ia %70 baitira. GKEk dio Mediterraneoa dela Espainiako kostetan desnaturalizatuena, higadura eta degradazio mailarik handiena duena, eta kutsatuena, bere komunitateetako bakar batek ere ez dituelako behar bezala garbitzen bere urak. “Mediterraneoan sarriegia da arrantza kontserbatzeko estrategikoak diren habitatak suntsitzea eta presioa egitea; izan ere, urpeko hezeguneak eta belardiak degradatzeak inpaktu jasanezinak eragiten ditu epe ertaineko arrantza, hirigintza eta turismo ekonomiarentzat”, adierazi dute ekologistek.
‎Psikiatra gehienek laguntza eta hezkuntza programetan parte hartzera bultzatzen dituzte zaintzaileak, baina ateratako datuen arabera, laguntzen duten zaintzaileen %10ek baino gutxiagok hartzen dute parte programa horietan. Errehabilitazioaren emaitzei buruz galdetzean, psikiatren %19k bakarrik uste du bere komunitatean nahikoa baliabide daudela gaixo horientzat.
‎Domingotarrak, izan ere, ez zuen arreba hogeita hamar urtetan bisitatu, hartarako aukera bat baino gehiago eduki arren: domingotarra, izan ere, bere komunitateko aita ekonomoa zena, udazkenero pasatzen zen ingurutik, urtero egin ohi zuèn hirurogeita hamar legoako bidaian, bere komentutik domingotarrek eliz probintziaren hiriburuan zutenera, bertako aita ekonomoarekin bildu eta hari laguntzeko, ordenaren kontu eta balantze orokorrei lotutako zereginetan. Domingotarrak, beraz, noiznahi bisita zezakeen arreba –apaiz zèn heinean eta moja baten ahaide hurbila, erraz zuen fabore bereziren bat lortzea–, urteren batean ez bazen bestean, baina inoiz ez zen balizko fabore hartaz baliatu, bai baitzituen domingotarrak halako atsegin bat eta halako harrotasun bat, arreba ez bisitatzetik zetozkionak, Jainkoaren aurrean merezimenduzko ekintza zelakoan.
2009
‎Horra hor Behategiaren urteroko txostenen emaitza aldaezina21 NBE en txostenak berresten du gure egoeraren gaineko irakurketa hau. Arriskuan dago euskara eta bere komunitatea, eta hor ditugu Txillardegik maisuki ekarritako argibideak nahi duen ororentzat.❚
‎Gaietan oreka bilatu, baina batez ere, herritarrek ezagutzen ez duten etahaientzat gertukoa eta berria den gaiaren bila joan behar du kazetariak.Maiz, jendeak bere komunitate berekoak diren partaideen berri herri komunikabideen bitartez jakiten du. Zentzu horretan garrantzitsua da azpimarratzea herrihedabideek euren zabalpen eremuan betetzen duten komunitatea kohesionatzekofuntzioa, herritarren arteko harremanak bultzatuz.
‎Egutegiak partekatzea Interneten bideoak, musika eta argazkiak partekatzen diren bezala, agenda trukea errazten duten guneak ere aurki daitezke. Hala, pertsona batek automatikoki gehi ditzake egutegian, adibidez, bere futbol talde gogokoenak urtebetean jokatzen dituen partidak edo bere komunitateko jaiegun guztiak. Beste aukera interesgarri batzuk hitzaldiak, ikastaroak, txangoak edo bidaiak biltzen dituzten tokiak dira. iCalShare n 2.700 egutegi baino gehiago argitaratzen dituzte, besteak beste, kirol askotako taldeen partiden datak, musika taldeen birak edo telesailik famatuenen emanaldi egunak.
‎Baldintza bakarra parte hartzeko eta trebetasunak trukatzeko nahia da. Bazkide berri bakoitzak izena emateko fitxa bat bete behar du, eta bertan komunitateari eskaini nahi dizkion zerbitzuak eta eska ditzakeen jarduerak zehaztu behar ditu. Zenbaki bat esleitzen zaio, ordu taloitegi bat jasotzen du transakzioak egin ahal izateko, eta bazkide guztiek eskaintzen dituzten zerbitzuen zerrenda eta harremanetarako datuak bidaltzen zaizkio posta elektronikoaren bidez. Jardueraren bat eskatuz gero, bazkideak laguntza eman diezaiokeen pertsonari deituko dio, bitartekarien beharrik gabe.
‎Eta niri horien alderdirik ilunena ateratzea tokatzen zait?. Esaterako, Barojak ez zuela ulertzen eta onartzen bere komunitatearen osotasuna, eta arrazista, antisemita eta beste zela.
‎–Alde batetik, izugarrizko entzute eta prestigioa bereganatuko zituen, ezta? Non eta noiz erakunde armatu batek armak utzi ditu, trukean ezer gabe, bere komunitateak eskatu diolako. Erabat berria izango litzateke.
2010
‎Buenos Airesen (Argentina) egiten du lan gure aztarnek 2007tik. Pertsonen garapen integrala sustatzen du bere komunitateetan, finantza solidarioen programen bidez. “Parte hartzeko, autogestiorako eta etikoki arduratsuak diren ekintzak” babesten ditu, eta elkartasuna, askatasuna, autonomia, aniztasunarekiko errespetua, konfiantza eta ekitatea ditu oinarri. Banku asko auzoka antolatzen dira eta horietan emakume ekintzaileei ematen zaie lehentasuna Herri bankuak autogestionatzen diren auzo erakundeak dira.
‎Txokolate tableta batean, bidezko merkataritzako ekoizleak artikuluaren azken prezioaren %33 jasotzen du, eta ohiko merkataritzan %6 Gainera, sistema solidario horretan, inportatzaileek ekoizpena aurrez finantzatzen dute eta prezio bateratua zehazten dute. Bidezko merkataritzarekin, ekoizleak (eta bere komunitateak) bizi kalitatea hobetzen dute, eta kontsumitzaileak kalitate handiko artikulua lortzen du, lehengai naturalekin egindako produktu biologikoak baitira. Azken prezioari dagokionez, kafe pakete batek (250 gramo) 2,10 eta 3 euro artean balio du, kotoizko kamiseta batek 12 eta 15 euro artean, edo aurpegiko krema hidratatzaile batek (50 gramo), 14 eurotik gora, antolaketan nabarmendu da.
‎Botere eta bortxa egituretatik apartatzen dira mugimendu sozialak. Bakoitzak bere askatasuna gorde beharrez, eta bakoitzak bere komunitatean aurkitzen duela izaera eta zentzua. " Hauxe gara", esaten dute," honexegatik gara", eta era bateko edo besteko esentzia1339 hartzen dute erreferente eta egiatzat.
‎Egoera ikusita, gure sare propioak eraikitzen hasi dugu, Guifi.net proiektuak egiten duen moduan. Baina bitartean bakoitzak ahal duen neurrian bere bloga, bere komunitate txikia edo Interneteko sare sozial gertuagokoak eraikitzen joatea garrantzitsua izango da. Hitzez aurre egitea garrantzitsua da, baina ekintzak behar dira.
2011
‎Mohamed Zahir Poliziaren bozeramailearen arabera, ekintzaile suizida bat haien artean nahasi zen, eta gainean zeramatzan lehergailuak zartarazi zituen. Mohammad Bakir Shaikzada Kabulgo xiiten buru erlijiosoak AP agentziari adierazi dio ez duela bere komunitatearen aurkako gisa horretako erasorik oroitzen. «Musulmanok ez dugu eraso hau ahantziko.
‎–Bere anaia mendiko txalet baten atarian zegoen zain, ez bakarrik, baizik eta garai hartan, ametsa kokatzen zen 1977ko udan, alegia? bere komunitatean zeuden bospasei partaidez inguraturik, eta berak harako bidea egin bitartean zakur multzokada ugari batek zaunka egiten zion txaletaren alanbrezko hesiaren bestaldetik. Zakur gehienek, arraza nahastukoak, ez zioten kezkarik sortzen, baina taldeko buru egiten zuten bi dobermanek oso arriskutsuak ziruditen.
‎–Baina azken hiztunaren hiltzeak ez dakar nahitaez hizkuntzaren desagerpena. Herri bateko azken hiztuna desagertuta ere, hizkuntza galdu berriak bere komunitatean, haren toponimian eta bizilagunen izenetan, hau da, komunitate horren oroimen kolektiboan bere arrastoa uzten du eta hori hizkuntza berpizteko hazia izan daiteke. Ez dakigu hizkuntza galduaren oroimen kolektiboak nola eragiten duen belaunaldi berrien hizkuntza berreskuratzeko nahian eta ahalmenean, baina zenbait egilek. Miquel Grosek Recuperación del euskera en Navarra liburuan, adibidez?, bi gertakarien arteko erlazio zuzena iradoki du?
Bere komunitateko beste familiekin harremana izatea eta haiei laguntzea.
‎Beraz, 80ko hamarkadan abiatu zen euskararen eta bere komunitate zientifikoaren hedatze zabala. Horrek ekarri zuen ordura arte hizkuntzaren batasun prozesuaren inguruan hezurmamitutako komunitatea zabaltzea esparru akademiko berrietara (adb. ikerkuntzara) zein gaietara.
‎Hizkuntza indarberritzeko bidean eman beharreko funtsezko pausoak prozesu horren alde daudenek euren kabuz, indarrez eta bitartekoez eman ditzaketenak dira. Hizkuntzaren indarberritzea ezin da bere komunitatetik kanpoko eragileen zain egon.
‎Ikusiko dugunez, eredu guztietan ez dira hizkuntza gutxituak berdin tratatzen, inondik ere. Esaterako, aurreko atalean aipatu dugun submertsio edo azpiratze ereduetan haurrak bere komunitateko hizkuntza alde batera utzi eta hizkuntza nagusia ikastea bultzatzen da. Baina badira bestelako programak ere, mantentze ereduak edo murgilketa ereduak adibidez, zeinek hizkuntza gutxituen garapena bideratzeko aukera gehiago ematen baitute.
‎Adibidez, Mónica Joj, Maya Kiché emakume indigena, Intereden programan parte hartzen ari da. Gaur egun, bere komunitatea alfabetatzeko sustatzailea da, eta irakurtzen eta idazten ikasi duen lehen emakume taldea antolatu du. Guztira, 25 emakumek ahalegin handia egin dute “letrak ikasteko eta horietako bakoitzean aldaketa ikusteko”.
2012
‎"... los medios a los que pertenecen o(...) los medios en los que se inspiran para llevar a cabo su obra de transmisión de modelos, valores y s� mbolos" (rocher 1990: 158). hau da, sozializazio eragile batek bere taldea (bere familia, bere komunitatea, bere jatorrizko hizkuntza...) izan dezake eredu ala, bertze kasuetan, bera kide ez den taldearen eredu eta balioak (bai eta hizkuntza ere) har ditzake eta horietan iradoki bere ekintza sozializatzailea. hernández Garc� a antropologoa euskararen transmisioaren gainean egindako ikerketa etnografikoan, aritzean edo jardutean —ez esentzian— oinarritutako identitatearen pr... identidad adquirida, hots, bereganatutako identitatea.
‎Izan ere, konturatu baitziren identitate nahasia edo konplexua –jatorrizko hispaniarra eta bereganatutako angloa– zutenekin hobeto funtzionatzen zutela bi hizkuntzak nahastuz –gazteleraz eta inglesez– emandako mezuek eta, gainera, gutxiagotasun konplexua duten komunitateetan kaltegarria ere izan daitekeela haiengana beren jatorri hizkuntzan soilik zuzentzea (Koslow eta beste, 1994). Emaitza horiek tentuz hartzeko modukoak dira, ordea, Koslowek eta ikusi baitzuten baita ere jatorri etniko bereko komunitate minoritarioetako kideei beren komunitate bereko pertsona bat agertzen zen iragarkia sinesgarriago suertatzen zitzaiela
‎Horrela, Formica erreginaren alabak, Polyergus inurrien esklabo izango dira (bizkarroitza horri esklabotzaren deitura jarri nahi badiogu, behintzat.), Polyergus erregina eta hark errundako arrautzetatik jaioko diren larbak elikatu eta zainduko dituztenak. Laburrago esanda, Polyergus inurriak Formica inurriez baliatzen dira bere komunitatea aurrera ateratzeko.
‎Horrela, hizkuntza eskubideen betetasunaren erreferentetzat hizkuntza komunitate historiko bat bere lurralde eremuan hartzen du, beti ere, eremu hau ulerturik komunitate hori bizi den eremu geografikoa ez ezik, bai eta hizkuntzaren garapen osorako ezinbestekoa den espazio sozial eta funtzional gisa ere. Erreferente horretatik abiatuta ezar daitezke mailakatze edo continuum modura artikulu honetako 5 puntuan aipatzen diren hizkuntza taldeen eta zein bere komunitatearen lurraldetik at dauden pertsonen eskubideak.
‎I. Muga politiko edo administratiboen ondorioz bere komunitatearen gune nagusitik bereizita daudenak;
‎Familiaren, hiriaren edo nazioaren iraganetik heredatzen du gizakiak betebehar eta espektatiba zuzenen sorta bat, eta horiek dira bizitzamoralaren abiapuntua (MacIntyre, 1993). Gaur egungo gizarte modernoek nolabaiteko sakrifizioak exijitzen dizkiote herritarrari, eta horiek bakarrik justifikatu daitezkeherritarra bere komunitatearekin identifikatuta sentituz gero1.
‎Alabaina esana dugu gutxieneko komun batzuk beharrezkoak izango dituelabalizko Euskal Estatu batek, baldin eta bere inguruan komunitate politikoa eratunahi badu. Hizkuntza izan liteke, bere ezaugarriengatik, horietako bat:
‎Sorrerako adierazpenean, bizitza independentea nabarmentzen da, honela: “adimen ezgaitasuna duen pertsonak bere bizitzari buruzko erabakiak hartzeko ahalmena duen egoera, eta bere komunitateko bizitzan aktiboki parte hartzen duena”. Besteak beste, helburu hauek ditu:
‎Hedabideak behar hurbilekoa kontatzeko.EuskaraEuskaldunon berezko hizkuntza, mende luzez ahuldua batzuk eta besteek, azken hamarkadetan suspertu nahi duguna. Badu gaitasunik, ari da irabazten hiztunak eta esparruak, behar du bere komunitatearen nahia. Behar du euskalduna jabetzea euskarak nortasuna ematen diola munduan egoteko.
‎Lur gaineko herriek zuten agintearen balioa, jainkoak hala emana, tradizioak hala ekarria. Euskal Herrian, esaterako, aski ezaguna dugu nola aplikatu zen" jatorri bereko komunitateen ideologia" ahaide nagusien agintea eraisteko. Jauntxoek botere efektiboa gordeko zuten, baina aginte balio izan zezan, parekotasunaren diskurtsoa erabili behar izan zuten, kasu hartan" kaparetasun orokorra" izendatua.
‎Unibertsaltasun konkretuaren eta unibertsaltasun abstraktuaren artean egiten duen bereizketarekin, Hegelek azaltzen du modernitateko giza banakoaren etorrera eta igoera. Subjektua, hasiera batean, jaio den tokiko bizimodu berezietan dago murgilduta (etxekoak, senitartea, bertako komunitatea...). Burujabetza baieztatzeko, gizabanakoak nork bere erkidego" organiko" bereziarekiko etena gauzatu behar du.
‎modernitatearekin gizabanako autonomoak zuzenki egin behar die aurre lehen mailako kultur identifikazio modu partikular eta kolektibo komunitarioei. Hau hola izanik, subjektua bere komunitate hurbileko substantzia kulturalarekin identifikazio eta lotura lehen mailakoak eten eta ukatzera behartuta dagoen neurrian, bigarren mailako identifikazio unibertsala" abstraktua" da. Baina" konkretua" bilakatzen da berriz, lehen mailako identifikazio komunitarioak bidea aurkitzen duenean moderniaren gizarte eremu anonimo berrian berrintegratzeko.
2013
‎Hala ere, harreman hori ez da mimetikoki beteko; adibidez, eragile akademikoaren lana erakunde baten asmo aplikatuari erantzutea bilatzen duenean. Bestetan, ikerlariak berak komunitate soziolinguistiko zientifikoari ekarpenen bat egitea ez ezik, euskararen egoera hobetzea ere bilatuko du aldi berean. Gainera, hizkuntza eremuan diharduten erakundeek —administrazio, enpresa edo euskara elkarteek—, arlo batean eragin aurretik horren ezagutzan sakontzea bilatu ohi dute.
‎Aipatutako blokeez gain, partaide bakoitzak proiektua garatu behar du, bere komunitatean gauzagarria izan daitekeena eta bere hizkuntzaren biziberritze prozesuan aurrerapausoa izan daitekeena. Proiektu honen garrantziaz jabeturik, Garabide Elkarteak berorren jarraipena egiten du ondorengo urteetan.
‎Eta, gainera, aztertu ditugun 10 aplikaziok zenbait tresna eskaintzen dituzte zerbitzu sozialetatik laguntza jasotzeko: gizarte sareetatik (9k), aplikazioaren beraren komunitate edo txat etatik (6k) edo foroetatik (3k soilik).
‎Ehunekoa hamarren bat igo da aurreko ekitaldiarekin alderatuta, eta %26ra hurbiltzen da, bere erkidegoan edo probintzian lan egiten saiatuko baita. %20 bere komunitate edo probintziatik kanpo egiten saiatuko da, eta %29 «axolagabea» da, lana aurkitzen duen tokiraino joango baita. 2008az geroztik, handitu egin da atzerrira zorte hobea probatzera joatea erabakitzen duten pertsonen kopurua.
‎Azken baten, artearen lanaren eragiketa (tekniko) konplexua zen, bizitza heriotza tentsioaren irudikapenarekiko mugan. Lan horren bitartez gizakiaren egotea helbideratzen baita (Heidegger) eta bizitzaren iraungipenak eragiten duen ezinegona baretzeko heriotzaren esperientzia sinbolo bihurtzea ahalbidetzen dio (gizakiari eta bere komunitateari). –Hiria artelantzat hartzen?
‎Urte batzuk lehenago idatzitako gutun batean, Zalvideak aitortzen zuen, hogei urtez San Gabrielen lan egin ondoren, han batutako lansari eta meza diruak bertako komunitatearentzat utzi zituela, eta erreal bat gabe abiatu zela San Juan Capistrano misiora.343 Azken bidaiara, berriz, jantziak puskaka kenduta, ia biluzik abiatu zen.
2014
‎Iturbide mexikarra da eta nahuatl hizkuntza erabiltzen du egunerokotasunean. Hizkuntza ez da bere kezka bakarra, nahuatltarren bizimodua mantendu nahian lanean baitabil bere komunitatean eratutako kooperatiban. Etxera joan aurretik, Jatorrizko Hizkuntzak Biziberritzeko Estrategiak aditu titulua egiten harrapatu dugu Eskoriatzan.
‎Honela bada, toki garapenaren ikuspegitik euskararen normalizazioa enpresa munduan fokatzeak ekarpena egingo dio garapenari berari komunitate zentzu sortzaile delako, eta zentzu hau toki garapen estrategietarako osagai funtsezkoa delako, hau da, toki eragile publiko zein pribatuak eta herritarrak elkartzeko balioko duelako.
‎«Turismo arduratsua» kontzeptuari dagokionez, adierazi du ingurumenaren errespetua barne hartzen duela, «populazioekiko eta harrera gizarteekiko errespetu kultural eta sozialerako irizpideak». Nolanahi ere, bidaia horiek guztiek bertako komunitatea dute protagonista, eta ingurunea zaintzen dute. Turismo Arduratsua bidaia agentziak eskaintza honetan espezializatuta dago eta SoliDive rekin lan egiten du.
‎Xabi zegoen tokitik hiru koloreen arteko juntak josita zeudela ikus zezakeen, hain zen handia oihal hura. Eta Xabik bere txikitasuna sentitu zuen, ez berea, baizik eta bere komunitatearena, bizitzan lehen aldiz.
‎Horregatik, irratirako iragarkia grabatzeko eskatu ziotenean, Xabik baietz esan zuen, jakin mina zeukalako irrati bat barrenetik ikusteko, eta gainera hori egin nahi zuelako, ez bakarrik bere alde, baizik eta bere komunitatearen alde. Sentimendu berria eta ederra zen beretzat.
2015
‎Bere funtzionalitatea ez da iguala, folklorea hizkuntzari (langue) dagokio, eta literatura hizketari (parole), poeta folklorikoak ezin du" tresna edo bitarteko berririk" sortu ahal, bere komunitateak zensuratu, eta mapatik ezabatuko bait luke, folklorea ezin baita esistitu komunitate horretatik kanpo; aldiz, poeta literarioak duen lanik funtzeskoena bitarteko berri horik arkitzea da, eta horregatik dira bariatuagoak, horregatik dago estilo eta forma gehiago literaturan (folklorean, estilo desberdinak baino, jenero desberdinak daude, eta bertsolari guztiak, kasu, tresna beti berdi...
‎Langileari bere eskuen produktua arrotza bihurtzen zaio, protestatu zuen Marxek. Bere komunitatetik eten eta urrundu, bere gizartea gabetu, giza naturari arroztu egiten zaio proletarioa. Bere kultura ez da berea.
‎9 Adibide hauetan etnia edo kultura desberdinak batu nahi direla argudia daiteke, eta desberdina dela kultura bakarreko nazioen kasuan. Hori gutxitan gertatzen da, haatik, eta gertatzekotan ere, hizkuntza edo kultura bereko komunitateak ez du nazio sentimendurik ziurtatzen, nazioa kontzientzia politikoa hartzen duen etnia gisa definitu dugu eta. Nazio batasuna landu beharreko helburua da, hortaz, ez aurretiaz dagoen ezaugarria.
‎Froga hauei nagusitzean heroiak altxor bat eskuratzen du (iniziazio ezaguera), balentria aintzat hartzea eta, familia sortzeko eskubidea. Noraezean Ameriketara emigratzean igaro zuen Sabasek errituetako sarbidea eta, han, lehen behaztopa harriak gaindituta familia eratzea lortu ostean, Ameriketatik Ardibasorako etorreran jasandako azken froga garaituta, bere komunitatearen aitorpena jasoko du.
‎Maria Kristorena eta Beatriz Jesusena ere, bakoitza bere komunitateetan nagusi izan zirelako.
‎Hau da, Sakramentu Santua lehen egon den etxean egiten ez bada fundazioa, ez dadila jar berehala Sakramentu Santua. Hain zuzen ere, Teresa eta bere komunitatea Katalina Tolosaren etxean kokatuko ziren behin behinekoz (Huerto del Rey), aurretik jesulagunak egonak ziren lekuan, Jesusen Lagundiko eliza izan zen areto apainean (Fund. 31, 24); baina artzapezpikuak ez zien baimenik eman Sakramentu Santua edukitzeko ezta han meza emateko ere (Fund.
‎Hasieran, joko moduak euskal arrazaren ustezkogailentasuna islatzen zuelako erabili zuten (Rojo Labaien, 2014a). Ondorengo belaunaldietan, berriz, gehiengoaz euskal futbolariak zelairatuta, bertako komunitatearen bereizgarri gisara, etaeuskal gizarteaz lotura handiena mantentzeko. Bilboko Athletic da, inondik ere, horren adierazlehandiena, Lehen Mundu Gerra ostetik, futbola Espainian gizarte ardatza bihurtu zenetik, soilikeuskal futbolariak zelairatzeko jokabide aipagarria hartu baitzuen (Llopis Goig, 2008).
‎Eta ondorio probisional hauekin bukatzeko, esan dezagun, hirugarrenik, (momentuzbehintzat) Eskual Herria orai eta gero saioak garaian bere komunitateari egindako ekarpenaneurtzea zaila bazaigu ere, gaur egun ikusita duda ezina dela euskal kulturari egindakoekarpena. 75 orduko irudi eta soinu funts ezezagun hori, izan ere, gure kulturaren lekukoparegabea baita.
‎Fields eta Comstockek (2008) emakumezkoen errugbian kideen artean sortzen duten batasun lotura azpimarratu dute, taldea eta bertako komunitatea lagunez osaturiko «familia» gisa aurkeztuz jokalarien euren hitzetan ere, hainbat pilotarik adieraziriko gertutasunaren espirituarekin bat eginez.
‎gure berri izan eta zabaltzeko; gure existentzia, bizitasuna, bizinahia, bizipenak eta bizipozak konpartitzeko; komunikatuta bizi eta komunitate izateko. Sakanako euskaradunen komunitatea trinkotu, saretu eta indartzeko tresna Guaixe.eus eta bere Komunitatea. Gure hizkuntzan bizitzeko espazioa eta unea eskaintzen du.Gainera, Aztiker etxeak egindako ikerketak erakusten dutenez, Guaixeren eragina ez da Sakanako euskarazko komunitatera mugatzen, erdaldunengan ere eragin positiboa du, euskarara hurbiltzeko motibazioa izan daiteke.
‎Bakoitzak bere askatasuna gorde beharrez, eta bakoitzak bere komunitatean aurkitzen duela izaera eta zentzua[...].
‎Eta, horretarako, behar beharrezkoa da bertako komunitatearekin aritzea, bertako jendearekin antolatu, bertako jendeari parte hartzeko bideak ematea, auzolanean jardutea, inplikatzea eta arduratzea. Entzun behar dugu, ulertu behar dugu eta, hortik abiatuta, ahal den neurrian, landu eta, zenbait kasutan, asmatu.
‎Unibertsaltasun konkretuaren eta unibertsaltasun abstraktuaren artean egiten duen bereizketarekin, Hegelek azaltzen du modernitateko giza banakoaren etorrera eta igoera. Subjektua, hasiera batean, jaio den tokiko bizimodu berezietan dago murgilduta (etxekoak, senitartea, bertako komunitatea.). Burujabetza baieztatzeko, gizabanakoak nork bere erkidego" organiko" bereziarekiko etena gauzatu behar du.
‎Benetako konbikziotik ere asko dago hemen. Pastorea bera komunitate honetan jaioa da, eta kitxueraren aldeko sutsua. Bere sermoia eten eta denen aurrean hizkuntzaren garrantziaz hitz batzuk egitera gonbidatu nau.
‎Ahalegin horixe adierazten zidan Elvisek Euskal Herrian. Bere ikuspegi erlijiosoan hizkuntzarekiko engaiamendua ainguratu nahian ari zela, arrazoibide hori testu batean idatzi nahian bere komunitatekoentzat.
‎Zenaidak Euskal Herrian esan zidan gau batean amets egin zuela nik bere komunitateari hitz egiten niola. Ahaztua neukan kontua, baina gaur gogorarazi dit amets hura betetzera doala.
2016
‎Gure saioa ematen den irrati eta telebista estazioekin koordinatu gara, tokian tokiko ekitaldietan jaso dugun dirua beraientzat biltzeko, ez guretzat. Hedabide komunitarioak dira eta oso garrantzitsua da era honetan beraiei babesa ematea, oso garrantzitsuak direlako bakoitza bere komunitatean. Guk puntuak konektatzen ditugu, AEBetan eta munduan, Suedian, Japonian, Hego Afrikan, Europan...
‎Indigena da kolonbiarra izan aitzin, Kolonbian, Perun eta Brasilen bizi baitira indigenak. Bere komunitatetik San Martin de Amacayacu aldera hurbildu zen ekainean, bertan ohikoa ez den diskurtso politizatua partekatzera ACITAMen (Amazonas Eskualdeko Buruzagi Indigenen Elkartea) izenean.
‎Norberaren identitatea komunitate batean garatu eta osatzen da; alegia, identitate sozial baten barruan. Neurri handian, beraz, bakoitzak bere komunitatearen arabera ulertzen du mundua, hizkuntzak barne. Anthony Giddensens ek gizarte identitateek ezartzen dizkiguten baldintzak azpimarratzen ditu:
‎Bintak eta haren lagunek edo bertako komunitateak burututako ekintzetan oinarrituta:
‎60). Gainerako euskal taldeetan ere sustraitu zen usadio hori, eta, ondorenean, gehiengoz euskal futbolariak zelairatzeko politika bertako komunitatearen bereizgarri bilakatu zen, gizartearen ordezkaritza zuzena egiten zuena. Jose Mari Amorrortu Athleticeko kirol zuzendari eta Euskal Selekzioaren prestatzailearen hitzetan, gaur egungo munduko futbolean parekorik ez duen kirol politika hori «identitatea sortzen duen filosofia da, partaidetza sentimendua eta leialtasun handia eragiten duena, eta tradiziozko eta modernitateko balioak elkartzen dituena» (cfr.
‎Bintak eta haren lagunek edo bertako komunitateak burututako ekintzetan oinarrituta:
‎Jendea ezagutzeko eta kontaktuari eusteko plataforma gisa sortu zen, eta, horretarako oraindik balio ez duen arren, egitura, estetika eta helburuen aldaketak jasan ditu, eta edukiari begira jarri da. Horrek esan nahi du bere komunitate handia osatzen duten erabiltzaileak plataformara joaten direla era guztietako edukiekin elkarreraginean aritzeko; izan ere, erabiltzaileekin elkarrekintzaren bidez, biralizatu eta pertsona gehiagorengana iristen dira. Azken aurrerapen hori plataforman autoerreproduzitzaile batekin bideoak integratzea izan da, YOutuberekin lehiatzeko.
‎Azkenengo esperientzia Ortuondo gaztetxeko kide batena izan zen. Bertan komunitatea sortu dute, sistematik at dagoen bizi proiektu komuna eraikitzen daude. Zaintza abiapuntu hartuta, kapitalismoaren eta sasi alternatiba faltsuen aurrean garatzen ari diren bizipena aurkeztu ziguten.
‎Jatorrian andre gizona bera bakar bakarrik dagoela suposatzen da, eta gero, eginahalka, hurkoekin batzera iristen dela eta lagunokin elkartea sortu, gizartea, ‘Gizarteko Itunean’ erkidetua. Ikusmolde horri De Waalek begikera ekialdetarra kontrajartzen dio, gizartetik partituz norbanakoa hasieratik beretik komunitateko kide gisa ulertzen duena (Antzinaro klasiko guztiak mendebalean ere egin zuen moduan). Begieskera horren zuzentasuna naturazkotasunatximinoen ikerketako datuekin justifikatzen da, bide batez ikerketa mendebaldarreko metodologia indibidualistaren desegokitasuna salatuz.
2017
‎Ez sortu dena ezagutzera emateagatik bakarrik, egiten diren harremanengatik ere. ARGIAren kasuan lauzpabost urte daramatza elkarlanean Hitzarorekin azoka honen harira, eta batak bestea elikatzen du; Hitzarori ondo datorkio ARGIAren urteko eskaintza bertan izatea, eta ARGIAk elkarlan honen bidetik sendotzen du bere komunitatea. Bueltan bueltan horixe da, komunitatea.
‎Bestalde, ezinbestekoa da ekonomia morala, lurraren eta energiaren erabilera ekologikoan oinarritutakoa. Baina ekonomia hori lortzeko gizarte morala eduki behar da, eta horretarako ezinbestekoa da pertsonak bere komunitateko erabakietan parte hartzaile aktiboak izatea. Ekonomia mota hori ezinbestekoa da udalgintza edo komunagintza libertarioan.
‎bidez babesteko gailuak ere. Ez zuen inola ere bere komunitatean beldurrik sortu nahi, arte horiek erabiliz ateratzen baitzuen bizibidea. Ezaguna zen herrian, edonork jo baitzezakeen harengana senda zezan, etorkizuna iragar ziezaion, galdutako gauzak bilatzen lagun ziezaion edo maitasun edabeak sal ziezazkion.
‎Spaldingen ustez, gizarte egituran izu kanpaina horien eraginak nolako sakontasuna izan zuen jakiteko, denboran zehar akusazioen izaeran gertatutako aldaketak aztertu behar dira. 1550 inguruan jendeak erlijio tradizionalarekiko bere atxikimendua eta bere komunitatearena aske aitor zezakeen arren, 1650eko urteetarako akusazioak, sorginkeriari, buruzkoak ziren, ordurako isilpeko jokabidea behar zuen praktika izanik, eta Europan sorginen aurka egindako akusazioen gero eta antzekoagoak ziren.
‎Pierre Bourdieuren arabera,, hizkuntza batek balio du hiztunek balio dutena?. Hiztunaren balioa ez datza, noski, bere baitan, bere komunitatearen izaeran baizik. Izan ere, nazio hizkuntza boteretsuko langile xume batek hizkuntza etniko bateko ugazabari bere hizkuntza ezartzeak ez du horixe besterik islatzen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
bere 131 (0,86)
bertako 18 (0,12)
Bere 7 (0,05)
berean 5 (0,03)
bera 4 (0,03)
bereko 4 (0,03)
berak 3 (0,02)
bere inguruan 3 (0,02)
beraren 2 (0,01)
Bertan 1 (0,01)
berari 1 (0,01)
beraz 1 (0,01)
bere baitan 1 (0,01)
bere inguruko 1 (0,01)
beren 1 (0,01)
beretik 1 (0,01)
bertan 1 (0,01)
Argitaratzailea
ELKAR 29 (0,19)
Consumer 21 (0,14)
UEU 17 (0,11)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 17 (0,11)
Berria 14 (0,09)
Pamiela 14 (0,09)
Argia 13 (0,09)
Jakin 9 (0,06)
Susa 7 (0,05)
Alberdania 6 (0,04)
Jakin liburuak 5 (0,03)
Uztaro 4 (0,03)
Guaixe 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
LANEKI 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 2 (0,01)
uriola.eus 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Ikaselkar 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
Maxixatzen 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Anboto 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera komunitate kide 7 (0,05)
bera komunitate politiko 5 (0,03)
bera komunitate aurkitu 3 (0,02)
bera komunitate beste 3 (0,02)
bera komunitate bizitza 3 (0,02)
bera komunitate sortu 3 (0,02)
bera komunitate ukan 3 (0,02)
bera komunitate zientifiko 3 (0,02)
bera komunitate aita 2 (0,01)
bera komunitate aktibo 2 (0,01)
bera komunitate ari 2 (0,01)
bera komunitate bereizgarri 2 (0,01)
bera komunitate bizi 2 (0,01)
bera komunitate burutu 2 (0,01)
bera komunitate egin 2 (0,01)
bera komunitate entretenitu 2 (0,01)
bera komunitate eten 2 (0,01)
bera komunitate etniko 2 (0,01)
bera komunitate ez 2 (0,01)
bera komunitate hizkuntza 2 (0,01)
bera komunitate osasun 2 (0,01)
bera komunitate oso 2 (0,01)
bera komunitate parte 2 (0,01)
bera komunitate txiki 2 (0,01)
bera komunitate ahaltsu 1 (0,01)
bera komunitate aitorpen 1 (0,01)
bera komunitate alderdi 1 (0,01)
bera komunitate alfabetatu 1 (0,01)
bera komunitate aritu 1 (0,01)
bera komunitate arrisku 1 (0,01)
bera komunitate arteko 1 (0,01)
bera komunitate aske 1 (0,01)
bera komunitate aurre 1 (0,01)
bera komunitate autodiagnostiko 1 (0,01)
bera komunitate azken 1 (0,01)
bera komunitate bakar 1 (0,01)
bera komunitate balio 1 (0,01)
bera komunitate bat 1 (0,01)
bera komunitate behar 1 (0,01)
bera komunitate beldur 1 (0,01)
bera komunitate bera 1 (0,01)
bera komunitate berregin 1 (0,01)
bera komunitate bezala 1 (0,01)
bera komunitate borroka 1 (0,01)
bera komunitate diglosiko 1 (0,01)
bera komunitate egituratu 1 (0,01)
bera komunitate egoera 1 (0,01)
bera komunitate egon 1 (0,01)
bera komunitate ekarpen 1 (0,01)
bera komunitate erabaki 1 (0,01)
bera komunitate erabilgarri 1 (0,01)
bera komunitate erabili 1 (0,01)
bera komunitate eragile 1 (0,01)
bera komunitate eraiki 1 (0,01)
bera komunitate eratu 1 (0,01)
bera komunitate erreminta 1 (0,01)
bera komunitate eskaini 1 (0,01)
bera komunitate eskatu 1 (0,01)
bera komunitate euskaldun 1 (0,01)
bera komunitate eztabaidagai 1 (0,01)
bera komunitate garapen 1 (0,01)
bera komunitate garatu 1 (0,01)
bera komunitate gauzagarri 1 (0,01)
bera komunitate gertu 1 (0,01)
bera komunitate gisa 1 (0,01)
bera komunitate gune 1 (0,01)
bera komunitate handi 1 (0,01)
bera komunitate hartz 1 (0,01)
bera komunitate hau 1 (0,01)
bera komunitate haur 1 (0,01)
bera komunitate hitz 1 (0,01)
bera komunitate hori 1 (0,01)
bera komunitate hurbileko 1 (0,01)
bera komunitate identifikatu 1 (0,01)
bera komunitate ideologia 1 (0,01)
bera komunitate indargarri 1 (0,01)
bera komunitate ispilu 1 (0,01)
bera komunitate izaera 1 (0,01)
bera komunitate jaiegun 1 (0,01)
bera komunitate Katalina 1 (0,01)
bera komunitate lagun 1 (0,01)
bera komunitate linguistiko 1 (0,01)
bera komunitate lotu 1 (0,01)
bera komunitate lotura 1 (0,01)
bera komunitate lurralde 1 (0,01)
bera komunitate minoritario 1 (0,01)
bera komunitate mintzatu 1 (0,01)
bera komunitate mormoi 1 (0,01)
bera komunitate muga 1 (0,01)
bera komunitate San 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia