Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2000
‎bat azkenean?. Bizitzaren zentzuaren galderak, bere burua bilatzenduen indibiduo existentzialistarekin hasi, eta bere komunitatea aurkitu duen Exkixumilitante abertzalera daroa.
‎Beraz, halako galderen aurrean norberak nahi duen jarrera ager dezake (isiltzea, galdegilearen benetako kezka politikoa eta ez kultural musikala dela argitzea, alagaldera berberaz erantzutea bere komunitatearen, berezko, kulturari buruz), bainadenok kontuan hartu behar ditugu jadanik aipatu ditugun alderdi batzuk:
2001
‎Arestian esandakoaren haritik tira egiten badugu, berehalaxe ohartuko garaikasgelaren mugak hautsi egin behar direla, eta ikastaldea txertaturik dagoeningurunearekin harreman estuetan lan egin behar dela. Etorkizuneko euskaldunaden gure ikaslea bertan biziko delako, ingurune horretan bertan bizi direnekin komunikatuko delako eta euskara bera komunitate horretan dagoelako. Ikastaldeareningurune hurbiletik taldera eta taldetik ingurune hurbilera, zubiak luzatu behardira, ikas prozesuaren hastapenetatik ohitura komunikatiboak sortzen hasteko.Jarduera honek ikaslea eta euskal hiztuna harremanetan jartzea du helburu, batetikikasleak hiztunak ezagut ditzan eta haiekin ohitura komunikatiboak sortzenhasteko, eta bestetik euskal hiztuna ikaslearen ikas prozesuaz jabe dadin eta lagundiezaion.
‎Gardner eta Lambert (1972) kontziente ziren termino horien nahasketaz.Autore horiek zioten gizabanako bat beste taldeko kide bezala integra zitekeelakide horiek kontrolatu eta manipulatzeko edota bere komunitate kulturalarekingustura ez daudenean.
2005
‎Egoera tamalgarria hau gainditzeko bide bakarra, aipatu arriskua saihestekobide bakarra, Wallin eta Berg ek Journal of Curriculum Studies aldizkarian 1982anargitaratu zuten. The School as a Organization? artikuluan diotenarekin bat eginez, Eskola Erakuntza zientziak berea egin nahi duen aztergaiarekiko, hezkuntza etaeskola, jakintza bereizgarri bat sortzeari ekitean datza, oraindik ere ez baitu erabatadostua, ez eta bere komunitate zientifikoaren barruan! Eta egoera tamalgarrihonetatik ez gara aterako, zientzia honen erabilera teorikoaren zaleek zein argudiopraktizistaren aldekoek berregituraketa osagarria eta diziplinartekoa lantzen ezdugun bitartean.
2009
‎Gaietan oreka bilatu, baina batez ere, herritarrek ezagutzen ez duten etahaientzat gertukoa eta berria den gaiaren bila joan behar du kazetariak.Maiz, jendeak bere komunitate berekoak diren partaideen berri herri komunikabideen bitartez jakiten du. Zentzu horretan garrantzitsua da azpimarratzea herrihedabideek euren zabalpen eremuan betetzen duten komunitatea kohesionatzekofuntzioa, herritarren arteko harremanak bultzatuz.
2011
‎Beraz, 80ko hamarkadan abiatu zen euskararen eta bere komunitate zientifikoaren hedatze zabala. Horrek ekarri zuen ordura arte hizkuntzaren batasun prozesuaren inguruan hezurmamitutako komunitatea zabaltzea esparru akademiko berrietara (adb. ikerkuntzara) zein gaietara.
‎Hizkuntza indarberritzeko bidean eman beharreko funtsezko pausoak prozesu horren alde daudenek euren kabuz, indarrez eta bitartekoez eman ditzaketenak dira. Hizkuntzaren indarberritzea ezin da bere komunitatetik kanpoko eragileen zain egon.
‎Ikusiko dugunez, eredu guztietan ez dira hizkuntza gutxituak berdin tratatzen, inondik ere. Esaterako, aurreko atalean aipatu dugun submertsio edo azpiratze ereduetan haurrak bere komunitateko hizkuntza alde batera utzi eta hizkuntza nagusia ikastea bultzatzen da. Baina badira bestelako programak ere, mantentze ereduak edo murgilketa ereduak adibidez, zeinek hizkuntza gutxituen garapena bideratzeko aukera gehiago ematen baitute.
2012
‎Familiaren, hiriaren edo nazioaren iraganetik heredatzen du gizakiak betebehar eta espektatiba zuzenen sorta bat, eta horiek dira bizitzamoralaren abiapuntua (MacIntyre, 1993). Gaur egungo gizarte modernoek nolabaiteko sakrifizioak exijitzen dizkiote herritarrari, eta horiek bakarrik justifikatu daitezkeherritarra bere komunitatearekin identifikatuta sentituz gero1.
‎Alabaina esana dugu gutxieneko komun batzuk beharrezkoak izango dituelabalizko Euskal Estatu batek, baldin eta bere inguruan komunitate politikoa eratunahi badu. Hizkuntza izan liteke, bere ezaugarriengatik, horietako bat:
2015
‎Hasieran, joko moduak euskal arrazaren ustezkogailentasuna islatzen zuelako erabili zuten (Rojo Labaien, 2014a). Ondorengo belaunaldietan, berriz, gehiengoaz euskal futbolariak zelairatuta, bertako komunitatearen bereizgarri gisara, etaeuskal gizarteaz lotura handiena mantentzeko. Bilboko Athletic da, inondik ere, horren adierazlehandiena, Lehen Mundu Gerra ostetik, futbola Espainian gizarte ardatza bihurtu zenetik, soilikeuskal futbolariak zelairatzeko jokabide aipagarria hartu baitzuen (Llopis Goig, 2008).
‎Eta ondorio probisional hauekin bukatzeko, esan dezagun, hirugarrenik, (momentuzbehintzat) Eskual Herria orai eta gero saioak garaian bere komunitateari egindako ekarpenaneurtzea zaila bazaigu ere, gaur egun ikusita duda ezina dela euskal kulturari egindakoekarpena. 75 orduko irudi eta soinu funts ezezagun hori, izan ere, gure kulturaren lekukoparegabea baita.
2017
‎edo segurtasun eremua deritzona, hain zuzen ere. Beheko irudian ikusten dugun bezala, hizkuntza bat eta bere komunitatea talde handiago batentzako mehatxua edo arriskua bada, orduan, segurtasun eremua, delako hori aplikatuko du azken honek eta hizkuntza gutxitu hori bizirauteko ekintzak zapaltzen saiatuko da.
‎Are garrantzitsuagoa, kaltea eginez joan da, hau da, euskararen biziberritzerako onuragarriak izan ahal ziren ekimenak gelditu eta euskalgintzaren animoak ozpinduz. Jakina, egon dira erantzun eraikitzaileak eta Urrutia eta Etxeberriaren lanak eta lehen aipatu dugun Udal Lege berri hori dira adibide garbienak, baina euskarak aukera polita galdu du bere komunitatea sendotzeko eta Espainiako ideologiak zalantzan jartzeko.
‎Hori dela eta, PLn indibiduala da gehienbat azpimarratzen dena, HEn kolektiboari garrantzia gehiago ematen zaion bitartean. Beraz, PLn kurrikuloa norbanakoarena eta norbanako desberdinek osatutako taldearena den bitartean, HErentzako kurrikuloa ere politikoa da, eta beraz komunitateak eztabaidagai daukan zeregina da.
‎Azken urteetan, elikagai jasangarriak eskaintzen duten programak sustatu dituzten Unibertsitateakbadira, bere komunitatearen osasuna eta ongizatea hobetzeko helburuarekin (Oxford BrookesUniversity. 2013; Red Valenciana de Universidades Publicas Saludables.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia