Emaitzak: 9
2006 | ||
Lehen ekoizpenaren ekarpen nagusia curriculumaren egitura edo moldea bera da, hau da, hezkuntza xedeen, hezkuntza konpetentzia orokorren eta ikas arloen arteko loturaren ikuspegia. Bigarren ekoizpena da egitasmo osoaren azken helburua, hau da, bizitzarako oinarrizkotzat edo ezinbestekotzat hartzen ditugunak eta hizkuntza eta kultura | bereko komunitate kide modura partekatzen ditugun elementu komunak adostea eta adostutakoa indarrean jartzea eta ebaluatzea. Azken batean, Euskal Curriculumaren bidez erantzun nahi dugun galdera hauxe da: | |
• Interesa | bere komunitate kideekin egoteko. | |
2015 | ||
Bakoitzak bere askatasuna gorde beharrez, eta bakoitzak | bere komunitatean aurkitzen duela izaera eta zentzua[...]. | |
Eta, horretarako, behar beharrezkoa da | bertako komunitatearekin aritzea, bertako jendearekin antolatu, bertako jendeari parte hartzeko bideak ematea, auzolanean jardutea, inplikatzea eta arduratzea. Entzun behar dugu, ulertu behar dugu eta, hortik abiatuta, ahal den neurrian, landu eta, zenbait kasutan, asmatu. | |
2017 | ||
Ezezkoan nago. Zapaldua zapaltzaileaz ari denean | bere komunitateari ari zaio gehienetan. Labana izan nahi du baina ukendua da, batez ere, umore hori. | |
Hizkuntza bakoitzak bere testuingurua eta bere historia sortzen ditu, | bere komunitateak sortzen ditu. Galegoa bezalako hizkuntzak hitz egiteak ‘ezertarako ez duela balio’ errepikatzen zaigun arren, hauxe argudiatu nahi nuke: | |
2018 | ||
Plazan arauak adostuak daude, kalera irtetean kode batzuen arabera bizi gara eta horien arabera egiten da posible elkarbizitza. Horrek ez du esan nahi nork | bere komunitatean darabilen hizkera ahaztu behar duenik, aniztasunak egiten duelako plaza bat aberats. Horregatik, tokian tokikoaren ezagutza eta erabilera ere sustatu behar direla uste dut. | |
2020 | ||
Baina komunitate berri bat dago birdefinitu beharra (noski, hutsetik hasita; noski, errealitatea kontuan hartu gabe fikzioak sortuz; noski, mundua norantz doan kontuan hartu gabe), baina errealitate berri bat sortu behar da. Eta errealitate komunitarioaren birdefinizio eta ahalduntze hori | bere baitan komunitateak egituratzeko gaitasuna duen indarraren bitartez hasi behar da egiten, etorkizunean lortuko genukeen egitura politikoak sor diezazkigukeen baldintzei itxaron gabe. Hau da une honetan euskal naziogintzak duen lehentasuna: | |
Aldizkari gabe gelditzean, ikasketa unibertsitarioak burutzea hartu nuen helburu. Manex Erdozaintzi Etxart lagunak gonbidatu ninduen | bere komunitatean bizitzera Okzitaniako Tolosan. Hango Institutu Katolikoan hasi nituen ikasketak 1970ean. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 9 (0,06) |
Lehen forma
bere | 6 (0,04) |
bere baitan | 1 (0,01) |
bereko | 1 (0,01) |
bertako | 1 (0,01) |
Argitaratzailea
Jakin | 9 (0,06) |
Konbinazioak (2 lema)
bera komunitate | 9 (0,06) |
Konbinazioak (3 lema)
bera komunitate kide | 2 (0,01) |
bera komunitate ari | 1 (0,01) |
bera komunitate aritu | 1 (0,01) |
bera komunitate aurkitu | 1 (0,01) |
bera komunitate bizi | 1 (0,01) |
bera komunitate egituratu | 1 (0,01) |
bera komunitate erabili | 1 (0,01) |
bera komunitate sortu | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |