Emaitzak: 4
2006 | ||
Lehen ekoizpenaren ekarpen nagusia curriculumaren egitura edo moldea bera da, hau da, hezkuntza xedeen, hezkuntza konpetentzia orokorren eta ikas arloen arteko loturaren ikuspegia. Bigarren ekoizpena da egitasmo osoaren azken helburua, hau da, bizitzarako oinarrizkotzat edo ezinbestekotzat hartzen ditugunak eta hizkuntza eta kultura | bereko komunitate kide modura partekatzen ditugun elementu komunak adostea eta adostutakoa indarrean jartzea eta ebaluatzea. Azken batean, Euskal Curriculumaren bidez erantzun nahi dugun galdera hauxe da: | |
2012 | ||
Izan ere, konturatu baitziren identitate nahasia edo konplexua –jatorrizko hispaniarra eta bereganatutako angloa– zutenekin hobeto funtzionatzen zutela bi hizkuntzak nahastuz –gazteleraz eta inglesez– emandako mezuek eta, gainera, gutxiagotasun konplexua duten komunitateetan kaltegarria ere izan daitekeela haiengana beren jatorri hizkuntzan soilik zuzentzea (Koslow eta beste, 1994). Emaitza horiek tentuz hartzeko modukoak dira, ordea, Koslowek eta ikusi baitzuten baita ere jatorri etniko | bereko komunitate minoritarioetako kideei beren komunitate bereko pertsona bat agertzen zen iragarkia sinesgarriago suertatzen zitzaiela | |
Lur gaineko herriek zuten agintearen balioa, jainkoak hala emana, tradizioak hala ekarria. Euskal Herrian, esaterako, aski ezaguna dugu nola aplikatu zen" jatorri | bereko komunitateen ideologia" ahaide nagusien agintea eraisteko. Jauntxoek botere efektiboa gordeko zuten, baina aginte balio izan zezan, parekotasunaren diskurtsoa erabili behar izan zuten, kasu hartan" kaparetasun orokorra" izendatua. | |
2015 | ||
9 Adibide hauetan etnia edo kultura desberdinak batu nahi direla argudia daiteke, eta desberdina dela kultura bakarreko nazioen kasuan. Hori gutxitan gertatzen da, haatik, eta gertatzekotan ere, hizkuntza edo kultura | bereko komunitateak ez du nazio sentimendurik ziurtatzen, nazioa kontzientzia politikoa hartzen duen etnia gisa definitu dugu eta. Nazio batasuna landu beharreko helburua da, hortaz, ez aurretiaz dagoen ezaugarria. |
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera | 4 (0,03) |
Lehen forma
bereko | 4 (0,03) |
Argitaratzailea
ELKAR | 1 (0,01) |
Jakin | 1 (0,01) |
Pamiela | 1 (0,01) |
Bat Soziolinguistika Aldizkaria | 1 (0,01) |
Konbinazioak (2 lema)
bera komunitate | 4 (0,03) |
Konbinazioak (3 lema)
bera komunitate ez | 1 (0,01) |
bera komunitate ideologia | 1 (0,01) |
bera komunitate kide | 1 (0,01) |
bera komunitate minoritario | 1 (0,01) |
Urtea
Bilaketarako laguntza: adibideak
Oinarrizko galderak | |
---|---|
katu | "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu |
!katuaren | "katuaren" formaren agerpenak bilatu |
katu* | "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!katu* | "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu |
*ganatu | "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu |
!*ganatu | "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu |
katu + handi | "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu |
katu + !handia | "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu |
Distantziak | |
katu +3 handi | "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handia | "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu |
katu +2 !handi* | "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu |
Formen konbinazioa desberdinak | |
bero + handi | asko | "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu |
bero +2 !handi* | !asko* | "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak |
!bero + handi|asko|gutxi|txiki | "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak |
Ezaugarri morfologikoekin | |
proba + m:adj | "proba" lema eta jarraian adjketibo bat |
proba +2 m:adj | "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat |
bero + handi|asko + m:adi | "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat |
proba + m:izearr-erg | "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta |
Ezaugarri morfologikoak
KATEGORIA
adb | adberbioa |
---|---|
adi | aditza |
adilok | aditz-lokuzioa |
adj | adjektiboa |
det | determinatzailea |
ior | izenordaina |
izearr | izen arrunta |
izepib | pertsona-izena |
izelib | leku-izena |
izeizb | erakunde-izena |
lbt | laburtzapena |
lotjnt | juntagailua |
lotlok | lokailua |
esr | esaera |
esk | esklamazioa |
prt | partikula |
ono | onomatopeia |
tit | titulua |
KASUA
abs | absolutiboa |
---|---|
abl | ablatiboa |
ala | adlatiboa |
ban | banatzailea |
dat | datiboa |
des | destinatiboa |
erg | ergatiboa |
abz | hurbiltze-adlatiboa |
ine | inesiboa |
ins | instrumentala |
gel | leku-genitiboa |
mot | motibatiboa |
abu | muga-adlatiboa |
par | partitiboa |
psp | postposizioa |
pro | prolatiboa |
soz | soziatiboa |
MUGATASUNA/NUMEROA
mg | mugagabea |
---|---|
ms | mugatu singularra |
mp | mugatu plurala |
mph | mugatu plural hurbila |
ADITZ MOTA
da | da |
---|---|
du | du |
dio | dio |
zaio | zaio |
da-du | da-du |
du-zaio | du-zaio |
dio-zaio | dio-zaio |
da-zaio | da-zaio |
du-dio | du-dio |
da-zaio-du | da-zaio-du |
da-zaio-du-dio | da-zaio-du-dio |