Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 131

2000
‎Atzerriko auzokiderik baduzu, begiraiozu haren etxeko teilatuari: agian antena parabolikoa izango du jarrita, bere komunitateko telebista kanalak jaso ahal izateko. Izan ere, etxeko egongelan nork bere herriko telebistak ikusi ahal izatea aukera erreala da.
‎bat azkenean?. Bizitzaren zentzuaren galderak, bere burua bilatzenduen indibiduo existentzialistarekin hasi, eta bere komunitatea aurkitu duen Exkixumilitante abertzalera daroa.
‎Beraz, halako galderen aurrean norberak nahi duen jarrera ager dezake (isiltzea, galdegilearen benetako kezka politikoa eta ez kultural musikala dela argitzea, alagaldera berberaz erantzutea bere komunitatearen, berezko, kulturari buruz), bainadenok kontuan hartu behar ditugu jadanik aipatu ditugun alderdi batzuk:
2001
‎Gardner eta Lambert (1972) kontziente ziren termino horien nahasketaz.Autore horiek zioten gizabanako bat beste taldeko kide bezala integra zitekeelakide horiek kontrolatu eta manipulatzeko edota bere komunitate kulturalarekingustura ez daudenean.
2002
‎–Nirekin gaua pasatuta gero, biharamunean, Emmanuel bere landetxerantz abiatu zunan, bere komunitatearekiko azken egitekoak egitera. Astebete gabe, hantxe neukanan berriro, ate joka...
2003
‎Izan ere, gehienbat erdaraz bizi diren gure medioek oso arreta baldintzatua eskaintzen diete euskarari, euskaldunei eta euskal ekoizpen kulturalari. Baina euskaldunak berak ere ez du askozaz hobeto ezagutzen bere komunitate linguistikoaren mundua, ez zaiolako nahi  koa informaziorik heltzen hedabide diglosikoetatik.
‎Izan ere, zientzialariak bere aurrean gertatzen diren fenomenoak ulertzeko modu bereziak ditu, paradigmaren araberakoak, errealitatea era zientifiko jakin batean ikusten ikasi arte. Hori dela eta, bere komunitateko beste zientzialariekin komunean dituen ezagutzaren hainbat postulatu, uste eta ohitura intelektualak onartzen ditu. Bera eta beste zientzialariren bat bereizi egiten badira, horrek beste zientzialaria aparteko paradigmaren parte dela nahi du esan.
2005
‎Egoera tamalgarria hau gainditzeko bide bakarra, aipatu arriskua saihestekobide bakarra, Wallin eta Berg ek Journal of Curriculum Studies aldizkarian 1982anargitaratu zuten. The School as a Organization? artikuluan diotenarekin bat eginez, Eskola Erakuntza zientziak berea egin nahi duen aztergaiarekiko, hezkuntza etaeskola, jakintza bereizgarri bat sortzeari ekitean datza, oraindik ere ez baitu erabatadostua, ez eta bere komunitate zientifikoaren barruan! Eta egoera tamalgarrihonetatik ez gara aterako, zientzia honen erabilera teorikoaren zaleek zein argudiopraktizistaren aldekoek berregituraketa osagarria eta diziplinartekoa lantzen ezdugun bitartean.
‎Baina, gainera, giza elementua ere izan behar da. Jendeari azaldu behar zaio, demagogia alde batera utzita, zer ekarriko dion kasu bakoitzean bere komunitateari, eta zergatik ez, poltsikorako, neurri bat edo bestea hartzea. Urarekin lotutako hainbat arazoren protagonista da Espainia.
‎Gizakia, beti ere, ez da izaki absolutua, baizik eta izaki erlatiboa; eta, zentzu honetan, bere komunitatearen muga linguistikoen barruan bakarrik da aske. Bestela esanda, hark ez du era batean edo bestean hitz egiten" berak horrela nahi duelako" baizik eta, nolabait," horrela hitz egin behar duelako" 110 Giza-talde baten garapen historiko kulturala bere hizkuntzan islatzen da eta, alderantziz, hizkuntza horrek herri horren historiara eta kulturara hurbiltzen gaitu.
2006
‎Ekoizleak atera dituen mozkinen parte bat bere komunitatearen garapenera bideratzen du.
‎• Interesa bere komunitate kideekin egoteko.
2007
‎identifikatze eta diferentziatzearen modu eta maila diferentetan: bera bere komunitateari buruz, bere komunitatea besteei buruz. Gizakia (kontzientzia), esentzialki, hizkuntza da; eta hizkuntzak, esentzialki, komunitatea esan gura du, herria, nazioa410 Hume-k bezala, Herder-ek ez du onartzen, gizarte edo elkartearen oinarria, itun sozial?
‎identifikatze eta diferentziatzearen modu eta maila diferentetan: bera bere komunitateari buruz, bere komunitatea besteei buruz. Gizakia (kontzientzia), esentzialki, hizkuntza da; eta hizkuntzak, esentzialki, komunitatea esan gura du, herria, nazioa410 Hume-k bezala, Herder-ek ez du onartzen, gizarte edo elkartearen oinarria, itun sozial?
‎Partikularren artean dirua eskatzeko eta uzteko sistema hori maiatzean sortu zen Facebook en, eta irailetik aurrera bere komunitatea garatzen du.
2008
‎Bestalde, esparru pribatuetako hizkuntza harremanak, etxe barrukoak, esaterako, bakoitzak bere hizkuntza taldearekin zuen identifikazio mailarekin zeuden lotuta gehiago (Landry, Deveu eta Allard, 2006a). Ikerketa horrek azaldu zuen, bestalde, komunitate bizindar subjektiboa eta hizkuntza identifikazioa lotuta zeudela bakoitzak bere komunitatearen zati izateko duen nahiarekin. Kanadako gainerako lurraldeko gutxiengo frankofonoekin egindako beste ikerketa batek erakutsi zuen eskualdean edo auzoan iragarki eta bide seinale ugari frantsesez zituzten (paisaia linguistikoa) frankofonoek beren hizkuntza komunitateak bizindar handia zuela sentitzen zutela (Landry eta Bourhis, 1997).
‎Bide horretan, informazio orokorra eta espezialdua uztartzen ikasi behar du euskarak. Era berean, bere jendea, bere komunitatea entretenitzen ikasi behar du euskarak.
‎Bide horretan, informazio orokorra eta espezialdua uztartzen ikasi behar du euskarak. Era berean, bere jendea, bere komunitatea entretenitzen ikasi behar du euskarak. Duintasunez, jakina.
‎Domingotarrak, izan ere, ez zuen arreba hogeita hamar urtetan bisitatu, hartarako aukera bat baino gehiago eduki arren: domingotarra, izan ere, bere komunitateko aita ekonomoa zena, udazkenero pasatzen zen ingurutik, urtero egin ohi zuèn hirurogeita hamar legoako bidaian, bere komentutik domingotarrek eliz probintziaren hiriburuan zutenera, bertako aita ekonomoarekin bildu eta hari laguntzeko, ordenaren kontu eta balantze orokorrei lotutako zereginetan. Domingotarrak, beraz, noiznahi bisita zezakeen arreba, apaiz zèn heinean eta moja baten ahaide hurbila, erraz zuen fabore bereziren bat lortzea?, urteren batean ez bazen bestean, baina inoiz ez zen balizko fabore hartaz baliatu, bai baitzituen domingotarrak halako atsegin bat eta halako harrotasun bat, arreba ez bisitatzetik zetozkionak, Jainkoaren aurrean merezimenduzko ekintza zelakoan.
‎Jabekideen Batzordeak demandari ekiteko hartutako erabakiaren ziurtagiria, komunitateko lehendakariak sinatua. interesen erreklamazioa, judizioaren kostuak, letratuaren ordainsariak eta gastuak, dagozkien fakturekin batera. zordunaren ondasunak prebentzioz enbargatzeko eskaera Ondoren, epaileak 20 eguneko epea ematen dio zordunari ordaintzeko. Epe hori amaitzen denean, jabe berankorraren ondasunak exekutatu ahal izango ditu (banku kontuak, soldata, tituluak eta baita jabetza bera ere) bere komunitatearekin duen zorrari aurre egiteko.
‎Bereziki azpimarratu behar dira hirigintza garapenak, banderen eta puntuen ia %70 baitira. GKEk dio Mediterraneoa dela Espainiako kostetan desnaturalizatuena, higadura eta degradazio mailarik handiena duena, eta kutsatuena, bere komunitateetako bakar batek ere ez dituelako behar bezala garbitzen bere urak. “Mediterraneoan sarriegia da arrantza kontserbatzeko estrategikoak diren habitatak suntsitzea eta presioa egitea; izan ere, urpeko hezeguneak eta belardiak degradatzeak inpaktu jasanezinak eragiten ditu epe ertaineko arrantza, hirigintza eta turismo ekonomiarentzat”, adierazi dute ekologistek.
‎Psikiatra gehienek laguntza eta hezkuntza programetan parte hartzera bultzatzen dituzte zaintzaileak, baina ateratako datuen arabera, laguntzen duten zaintzaileen %10ek baino gutxiagok hartzen dute parte programa horietan. Errehabilitazioaren emaitzei buruz galdetzean, psikiatren %19k bakarrik uste du bere komunitatean nahikoa baliabide daudela gaixo horientzat.
‎Domingotarrak, izan ere, ez zuen arreba hogeita hamar urtetan bisitatu, hartarako aukera bat baino gehiago eduki arren: domingotarra, izan ere, bere komunitateko aita ekonomoa zena, udazkenero pasatzen zen ingurutik, urtero egin ohi zuèn hirurogeita hamar legoako bidaian, bere komentutik domingotarrek eliz probintziaren hiriburuan zutenera, bertako aita ekonomoarekin bildu eta hari laguntzeko, ordenaren kontu eta balantze orokorrei lotutako zereginetan. Domingotarrak, beraz, noiznahi bisita zezakeen arreba –apaiz zèn heinean eta moja baten ahaide hurbila, erraz zuen fabore bereziren bat lortzea–, urteren batean ez bazen bestean, baina inoiz ez zen balizko fabore hartaz baliatu, bai baitzituen domingotarrak halako atsegin bat eta halako harrotasun bat, arreba ez bisitatzetik zetozkionak, Jainkoaren aurrean merezimenduzko ekintza zelakoan.
2009
‎Horra hor Behategiaren urteroko txostenen emaitza aldaezina21 NBE en txostenak berresten du gure egoeraren gaineko irakurketa hau. Arriskuan dago euskara eta bere komunitatea, eta hor ditugu Txillardegik maisuki ekarritako argibideak nahi duen ororentzat.❚
‎Gaietan oreka bilatu, baina batez ere, herritarrek ezagutzen ez duten etahaientzat gertukoa eta berria den gaiaren bila joan behar du kazetariak.Maiz, jendeak bere komunitate berekoak diren partaideen berri herri komunikabideen bitartez jakiten du. Zentzu horretan garrantzitsua da azpimarratzea herrihedabideek euren zabalpen eremuan betetzen duten komunitatea kohesionatzekofuntzioa, herritarren arteko harremanak bultzatuz.
‎Egutegiak partekatzea Interneten bideoak, musika eta argazkiak partekatzen diren bezala, agenda trukea errazten duten guneak ere aurki daitezke. Hala, pertsona batek automatikoki gehi ditzake egutegian, adibidez, bere futbol talde gogokoenak urtebetean jokatzen dituen partidak edo bere komunitateko jaiegun guztiak. Beste aukera interesgarri batzuk hitzaldiak, ikastaroak, txangoak edo bidaiak biltzen dituzten tokiak dira. iCalShare n 2.700 egutegi baino gehiago argitaratzen dituzte, besteak beste, kirol askotako taldeen partiden datak, musika taldeen birak edo telesailik famatuenen emanaldi egunak.
‎Eta niri horien alderdirik ilunena ateratzea tokatzen zait?. Esaterako, Barojak ez zuela ulertzen eta onartzen bere komunitatearen osotasuna, eta arrazista, antisemita eta beste zela.
‎–Alde batetik, izugarrizko entzute eta prestigioa bereganatuko zituen, ezta? Non eta noiz erakunde armatu batek armak utzi ditu, trukean ezer gabe, bere komunitateak eskatu diolako. Erabat berria izango litzateke.
2010
‎Buenos Airesen (Argentina) egiten du lan gure aztarnek 2007tik. Pertsonen garapen integrala sustatzen du bere komunitateetan, finantza solidarioen programen bidez. “Parte hartzeko, autogestiorako eta etikoki arduratsuak diren ekintzak” babesten ditu, eta elkartasuna, askatasuna, autonomia, aniztasunarekiko errespetua, konfiantza eta ekitatea ditu oinarri. Banku asko auzoka antolatzen dira eta horietan emakume ekintzaileei ematen zaie lehentasuna Herri bankuak autogestionatzen diren auzo erakundeak dira.
‎Txokolate tableta batean, bidezko merkataritzako ekoizleak artikuluaren azken prezioaren %33 jasotzen du, eta ohiko merkataritzan %6 Gainera, sistema solidario horretan, inportatzaileek ekoizpena aurrez finantzatzen dute eta prezio bateratua zehazten dute. Bidezko merkataritzarekin, ekoizleak (eta bere komunitateak) bizi kalitatea hobetzen dute, eta kontsumitzaileak kalitate handiko artikulua lortzen du, lehengai naturalekin egindako produktu biologikoak baitira. Azken prezioari dagokionez, kafe pakete batek (250 gramo) 2,10 eta 3 euro artean balio du, kotoizko kamiseta batek 12 eta 15 euro artean, edo aurpegiko krema hidratatzaile batek (50 gramo), 14 eurotik gora, antolaketan nabarmendu da.
‎Botere eta bortxa egituretatik apartatzen dira mugimendu sozialak. Bakoitzak bere askatasuna gorde beharrez, eta bakoitzak bere komunitatean aurkitzen duela izaera eta zentzua. " Hauxe gara", esaten dute," honexegatik gara", eta era bateko edo besteko esentzia1339 hartzen dute erreferente eta egiatzat.
‎Egoera ikusita, gure sare propioak eraikitzen hasi dugu, Guifi.net proiektuak egiten duen moduan. Baina bitartean bakoitzak ahal duen neurrian bere bloga, bere komunitate txikia edo Interneteko sare sozial gertuagokoak eraikitzen joatea garrantzitsua izango da. Hitzez aurre egitea garrantzitsua da, baina ekintzak behar dira.
2011
‎Mohamed Zahir Poliziaren bozeramailearen arabera, ekintzaile suizida bat haien artean nahasi zen, eta gainean zeramatzan lehergailuak zartarazi zituen. Mohammad Bakir Shaikzada Kabulgo xiiten buru erlijiosoak AP agentziari adierazi dio ez duela bere komunitatearen aurkako gisa horretako erasorik oroitzen. «Musulmanok ez dugu eraso hau ahantziko.
‎–Bere anaia mendiko txalet baten atarian zegoen zain, ez bakarrik, baizik eta garai hartan, ametsa kokatzen zen 1977ko udan, alegia? bere komunitatean zeuden bospasei partaidez inguraturik, eta berak harako bidea egin bitartean zakur multzokada ugari batek zaunka egiten zion txaletaren alanbrezko hesiaren bestaldetik. Zakur gehienek, arraza nahastukoak, ez zioten kezkarik sortzen, baina taldeko buru egiten zuten bi dobermanek oso arriskutsuak ziruditen.
‎–Baina azken hiztunaren hiltzeak ez dakar nahitaez hizkuntzaren desagerpena. Herri bateko azken hiztuna desagertuta ere, hizkuntza galdu berriak bere komunitatean, haren toponimian eta bizilagunen izenetan, hau da, komunitate horren oroimen kolektiboan bere arrastoa uzten du eta hori hizkuntza berpizteko hazia izan daiteke. Ez dakigu hizkuntza galduaren oroimen kolektiboak nola eragiten duen belaunaldi berrien hizkuntza berreskuratzeko nahian eta ahalmenean, baina zenbait egilek. Miquel Grosek Recuperación del euskera en Navarra liburuan, adibidez?, bi gertakarien arteko erlazio zuzena iradoki du?
‎Beraz, 80ko hamarkadan abiatu zen euskararen eta bere komunitate zientifikoaren hedatze zabala. Horrek ekarri zuen ordura arte hizkuntzaren batasun prozesuaren inguruan hezurmamitutako komunitatea zabaltzea esparru akademiko berrietara (adb. ikerkuntzara) zein gaietara.
‎Hizkuntza indarberritzeko bidean eman beharreko funtsezko pausoak prozesu horren alde daudenek euren kabuz, indarrez eta bitartekoez eman ditzaketenak dira. Hizkuntzaren indarberritzea ezin da bere komunitatetik kanpoko eragileen zain egon.
‎Ikusiko dugunez, eredu guztietan ez dira hizkuntza gutxituak berdin tratatzen, inondik ere. Esaterako, aurreko atalean aipatu dugun submertsio edo azpiratze ereduetan haurrak bere komunitateko hizkuntza alde batera utzi eta hizkuntza nagusia ikastea bultzatzen da. Baina badira bestelako programak ere, mantentze ereduak edo murgilketa ereduak adibidez, zeinek hizkuntza gutxituen garapena bideratzeko aukera gehiago ematen baitute.
‎Adibidez, Mónica Joj, Maya Kiché emakume indigena, Intereden programan parte hartzen ari da. Gaur egun, bere komunitatea alfabetatzeko sustatzailea da, eta irakurtzen eta idazten ikasi duen lehen emakume taldea antolatu du. Guztira, 25 emakumek ahalegin handia egin dute “letrak ikasteko eta horietako bakoitzean aldaketa ikusteko”.
2012
‎"... los medios a los que pertenecen o(...) los medios en los que se inspiran para llevar a cabo su obra de transmisión de modelos, valores y s� mbolos" (rocher 1990: 158). hau da, sozializazio eragile batek bere taldea (bere familia, bere komunitatea, bere jatorrizko hizkuntza...) izan dezake eredu ala, bertze kasuetan, bera kide ez den taldearen eredu eta balioak (bai eta hizkuntza ere) har ditzake eta horietan iradoki bere ekintza sozializatzailea. hernández Garc� a antropologoa euskararen transmisioaren gainean egindako ikerketa etnografikoan, aritzean edo jardutean —ez esentzian— oinarritutako identitatearen pr... identidad adquirida, hots, bereganatutako identitatea.
‎Horrela, Formica erreginaren alabak, Polyergus inurrien esklabo izango dira (bizkarroitza horri esklabotzaren deitura jarri nahi badiogu, behintzat.), Polyergus erregina eta hark errundako arrautzetatik jaioko diren larbak elikatu eta zainduko dituztenak. Laburrago esanda, Polyergus inurriak Formica inurriez baliatzen dira bere komunitatea aurrera ateratzeko.
‎Horrela, hizkuntza eskubideen betetasunaren erreferentetzat hizkuntza komunitate historiko bat bere lurralde eremuan hartzen du, beti ere, eremu hau ulerturik komunitate hori bizi den eremu geografikoa ez ezik, bai eta hizkuntzaren garapen osorako ezinbestekoa den espazio sozial eta funtzional gisa ere. Erreferente horretatik abiatuta ezar daitezke mailakatze edo continuum modura artikulu honetako 5 puntuan aipatzen diren hizkuntza taldeen eta zein bere komunitatearen lurraldetik at dauden pertsonen eskubideak.
‎I. Muga politiko edo administratiboen ondorioz bere komunitatearen gune nagusitik bereizita daudenak;
‎Familiaren, hiriaren edo nazioaren iraganetik heredatzen du gizakiak betebehar eta espektatiba zuzenen sorta bat, eta horiek dira bizitzamoralaren abiapuntua (MacIntyre, 1993). Gaur egungo gizarte modernoek nolabaiteko sakrifizioak exijitzen dizkiote herritarrari, eta horiek bakarrik justifikatu daitezkeherritarra bere komunitatearekin identifikatuta sentituz gero1.
‎Sorrerako adierazpenean, bizitza independentea nabarmentzen da, honela: “adimen ezgaitasuna duen pertsonak bere bizitzari buruzko erabakiak hartzeko ahalmena duen egoera, eta bere komunitateko bizitzan aktiboki parte hartzen duena”. Besteak beste, helburu hauek ditu:
‎Hedabideak behar hurbilekoa kontatzeko.EuskaraEuskaldunon berezko hizkuntza, mende luzez ahuldua batzuk eta besteek, azken hamarkadetan suspertu nahi duguna. Badu gaitasunik, ari da irabazten hiztunak eta esparruak, behar du bere komunitatearen nahia. Behar du euskalduna jabetzea euskarak nortasuna ematen diola munduan egoteko.
‎modernitatearekin gizabanako autonomoak zuzenki egin behar die aurre lehen mailako kultur identifikazio modu partikular eta kolektibo komunitarioei. Hau hola izanik, subjektua bere komunitate hurbileko substantzia kulturalarekin identifikazio eta lotura lehen mailakoak eten eta ukatzera behartuta dagoen neurrian, bigarren mailako identifikazio unibertsala" abstraktua" da. Baina" konkretua" bilakatzen da berriz, lehen mailako identifikazio komunitarioak bidea aurkitzen duenean moderniaren gizarte eremu anonimo berrian berrintegratzeko.
2013
‎Aipatutako blokeez gain, partaide bakoitzak proiektua garatu behar du, bere komunitatean gauzagarria izan daitekeena eta bere hizkuntzaren biziberritze prozesuan aurrerapausoa izan daitekeena. Proiektu honen garrantziaz jabeturik, Garabide Elkarteak berorren jarraipena egiten du ondorengo urteetan.
‎Ehunekoa hamarren bat igo da aurreko ekitaldiarekin alderatuta, eta %26ra hurbiltzen da, bere erkidegoan edo probintzian lan egiten saiatuko baita. %20 bere komunitate edo probintziatik kanpo egiten saiatuko da, eta %29 «axolagabea» da, lana aurkitzen duen tokiraino joango baita. 2008az geroztik, handitu egin da atzerrira zorte hobea probatzera joatea erabakitzen duten pertsonen kopurua.
‎Azken baten, artearen lanaren eragiketa (tekniko) konplexua zen, bizitza heriotza tentsioaren irudikapenarekiko mugan. Lan horren bitartez gizakiaren egotea helbideratzen baita (Heidegger) eta bizitzaren iraungipenak eragiten duen ezinegona baretzeko heriotzaren esperientzia sinbolo bihurtzea ahalbidetzen dio (gizakiari eta bere komunitateari). –Hiria artelantzat hartzen?
2014
‎Iturbide mexikarra da eta nahuatl hizkuntza erabiltzen du egunerokotasunean. Hizkuntza ez da bere kezka bakarra, nahuatltarren bizimodua mantendu nahian lanean baitabil bere komunitatean eratutako kooperatiban. Etxera joan aurretik, Jatorrizko Hizkuntzak Biziberritzeko Estrategiak aditu titulua egiten harrapatu dugu Eskoriatzan.
‎Xabi zegoen tokitik hiru koloreen arteko juntak josita zeudela ikus zezakeen, hain zen handia oihal hura. Eta Xabik bere txikitasuna sentitu zuen, ez berea, baizik eta bere komunitatearena, bizitzan lehen aldiz.
‎Horregatik, irratirako iragarkia grabatzeko eskatu ziotenean, Xabik baietz esan zuen, jakin mina zeukalako irrati bat barrenetik ikusteko, eta gainera hori egin nahi zuelako, ez bakarrik bere alde, baizik eta bere komunitatearen alde. Sentimendu berria eta ederra zen beretzat.
2015
‎Bere funtzionalitatea ez da iguala, folklorea hizkuntzari (langue) dagokio, eta literatura hizketari (parole), poeta folklorikoak ezin du" tresna edo bitarteko berririk" sortu ahal, bere komunitateak zensuratu, eta mapatik ezabatuko bait luke, folklorea ezin baita esistitu komunitate horretatik kanpo; aldiz, poeta literarioak duen lanik funtzeskoena bitarteko berri horik arkitzea da, eta horregatik dira bariatuagoak, horregatik dago estilo eta forma gehiago literaturan (folklorean, estilo desberdinak baino, jenero desberdinak daude, eta bertsolari guztiak, kasu, tresna beti berdi...
‎Froga hauei nagusitzean heroiak altxor bat eskuratzen du (iniziazio ezaguera), balentria aintzat hartzea eta, familia sortzeko eskubidea. Noraezean Ameriketara emigratzean igaro zuen Sabasek errituetako sarbidea eta, han, lehen behaztopa harriak gaindituta familia eratzea lortu ostean, Ameriketatik Ardibasorako etorreran jasandako azken froga garaituta, bere komunitatearen aitorpena jasoko du.
‎Maria Kristorena eta Beatriz Jesusena ere, bakoitza bere komunitateetan nagusi izan zirelako.
‎Hau da, Sakramentu Santua lehen egon den etxean egiten ez bada fundazioa, ez dadila jar berehala Sakramentu Santua. Hain zuzen ere, Teresa eta bere komunitatea Katalina Tolosaren etxean kokatuko ziren behin behinekoz (Huerto del Rey), aurretik jesulagunak egonak ziren lekuan, Jesusen Lagundiko eliza izan zen areto apainean (Fund. 31, 24); baina artzapezpikuak ez zien baimenik eman Sakramentu Santua edukitzeko ezta han meza emateko ere (Fund.
‎Eta ondorio probisional hauekin bukatzeko, esan dezagun, hirugarrenik, (momentuzbehintzat) Eskual Herria orai eta gero saioak garaian bere komunitateari egindako ekarpenaneurtzea zaila bazaigu ere, gaur egun ikusita duda ezina dela euskal kulturari egindakoekarpena. 75 orduko irudi eta soinu funts ezezagun hori, izan ere, gure kulturaren lekukoparegabea baita.
‎gure berri izan eta zabaltzeko; gure existentzia, bizitasuna, bizinahia, bizipenak eta bizipozak konpartitzeko; komunikatuta bizi eta komunitate izateko. Sakanako euskaradunen komunitatea trinkotu, saretu eta indartzeko tresna Guaixe.eus eta bere Komunitatea. Gure hizkuntzan bizitzeko espazioa eta unea eskaintzen du.Gainera, Aztiker etxeak egindako ikerketak erakusten dutenez, Guaixeren eragina ez da Sakanako euskarazko komunitatera mugatzen, erdaldunengan ere eragin positiboa du, euskarara hurbiltzeko motibazioa izan daiteke.
‎Bakoitzak bere askatasuna gorde beharrez, eta bakoitzak bere komunitatean aurkitzen duela izaera eta zentzua[...].
‎Ahalegin horixe adierazten zidan Elvisek Euskal Herrian. Bere ikuspegi erlijiosoan hizkuntzarekiko engaiamendua ainguratu nahian ari zela, arrazoibide hori testu batean idatzi nahian bere komunitatekoentzat.
‎Zenaidak Euskal Herrian esan zidan gau batean amets egin zuela nik bere komunitateari hitz egiten niola. Ahaztua neukan kontua, baina gaur gogorarazi dit amets hura betetzera doala.
2016
‎Gure saioa ematen den irrati eta telebista estazioekin koordinatu gara, tokian tokiko ekitaldietan jaso dugun dirua beraientzat biltzeko, ez guretzat. Hedabide komunitarioak dira eta oso garrantzitsua da era honetan beraiei babesa ematea, oso garrantzitsuak direlako bakoitza bere komunitatean. Guk puntuak konektatzen ditugu, AEBetan eta munduan, Suedian, Japonian, Hego Afrikan, Europan...
‎Norberaren identitatea komunitate batean garatu eta osatzen da; alegia, identitate sozial baten barruan. Neurri handian, beraz, bakoitzak bere komunitatearen arabera ulertzen du mundua, hizkuntzak barne. Anthony Giddensens ek gizarte identitateek ezartzen dizkiguten baldintzak azpimarratzen ditu:
‎Jendea ezagutzeko eta kontaktuari eusteko plataforma gisa sortu zen, eta, horretarako oraindik balio ez duen arren, egitura, estetika eta helburuen aldaketak jasan ditu, eta edukiari begira jarri da. Horrek esan nahi du bere komunitate handia osatzen duten erabiltzaileak plataformara joaten direla era guztietako edukiekin elkarreraginean aritzeko; izan ere, erabiltzaileekin elkarrekintzaren bidez, biralizatu eta pertsona gehiagorengana iristen dira. Azken aurrerapen hori plataforman autoerreproduzitzaile batekin bideoak integratzea izan da, YOutuberekin lehiatzeko.
2017
‎Ez sortu dena ezagutzera emateagatik bakarrik, egiten diren harremanengatik ere. ARGIAren kasuan lauzpabost urte daramatza elkarlanean Hitzarorekin azoka honen harira, eta batak bestea elikatzen du; Hitzarori ondo datorkio ARGIAren urteko eskaintza bertan izatea, eta ARGIAk elkarlan honen bidetik sendotzen du bere komunitatea. Bueltan bueltan horixe da, komunitatea.
‎Bestalde, ezinbestekoa da ekonomia morala, lurraren eta energiaren erabilera ekologikoan oinarritutakoa. Baina ekonomia hori lortzeko gizarte morala eduki behar da, eta horretarako ezinbestekoa da pertsonak bere komunitateko erabakietan parte hartzaile aktiboak izatea. Ekonomia mota hori ezinbestekoa da udalgintza edo komunagintza libertarioan.
‎bidez babesteko gailuak ere. Ez zuen inola ere bere komunitatean beldurrik sortu nahi, arte horiek erabiliz ateratzen baitzuen bizibidea. Ezaguna zen herrian, edonork jo baitzezakeen harengana senda zezan, etorkizuna iragar ziezaion, galdutako gauzak bilatzen lagun ziezaion edo maitasun edabeak sal ziezazkion.
‎Spaldingen ustez, gizarte egituran izu kanpaina horien eraginak nolako sakontasuna izan zuen jakiteko, denboran zehar akusazioen izaeran gertatutako aldaketak aztertu behar dira. 1550 inguruan jendeak erlijio tradizionalarekiko bere atxikimendua eta bere komunitatearena aske aitor zezakeen arren, 1650eko urteetarako akusazioak, sorginkeriari, buruzkoak ziren, ordurako isilpeko jokabidea behar zuen praktika izanik, eta Europan sorginen aurka egindako akusazioen gero eta antzekoagoak ziren.
‎Pierre Bourdieuren arabera,, hizkuntza batek balio du hiztunek balio dutena?. Hiztunaren balioa ez datza, noski, bere baitan, bere komunitatearen izaeran baizik. Izan ere, nazio hizkuntza boteretsuko langile xume batek hizkuntza etniko bateko ugazabari bere hizkuntza ezartzeak ez du horixe besterik islatzen.
‎Hartara,, ethos kultural batetik kontzientzia politikora dagoen bidea garbitu egingo du ideologia nazionalistak?, dio Fabregatek68 Euskaldunon ispiluan begiratuta dakusaguna hagitz mingarria zaigu puntu honetan: izan ere, euskaldun ez gutxi, etnikoki euskalduna izango da, baina aldi berean bere komunitate etnikoa zapaltzen duen Estatuaren mirabe da? 69 Federiko Krutwigen hitzok gogorregiak izango dira beharbada, baina, edonola ere, bere gogorrean ezin esango dugu egiatik deus ez dutenik. Identitate eta mentalitate etnokulturalaren atarramentua zinez da hitsa herri nazio batentzat; besteak beste, bere buruaz beste egitearen pareko gerta litekeelako.
‎Esan dugun bezala, euskalduntasun etnikoak hainbestean funtzionatzen zuen eskualde batzuetan, gizartearen oinarrizko ezaugarri sozioekonomikoen, industrializazioaren eta modernizazioaren eragina jasangarria zen bitartean bederen21 Euskalduna bere euskalduntasunaren altzoan eroso eta autoestimu sendoarekin sentitzen zen orduko testuinguru soziolinguistiko hartan. Kontzientzia etnokultural horri zerizkion indarra eta nortasuna aski zituen orduko euskaldunak, euskalduntasun diglosiko hartan bere komunitatearen oinarri materialak eta kulturalak nahiko sendo finkatuak zeudenez gero.
‎Kulturaren adierazpen81 erakargarri hori gutxietsi gabe, nazio baten kultura soziologikoa askoz haratago doa, gizartearen antolaketa sozialaren oinarri den heinean. Beste ezertan baino areago kulturaren zentzu eta dimentsio soziologiko horretan ebazten baita nazio baten existentzia; nazio kultura batek bere komunitatearen balio eta erreferentzia eremua zentzu soziologikoan eratzeko, ehuntzeko eta egituratzeko daukan ahalmenean datza gizarte baten kohesio iturri nagusia. Kultura bizimoduaren arau eta izate baldintza bihurtzen zaigu, era horretan.
‎Diglosiaren erasanak euskal komunitatearen barne kohesioa eragozten du. Euskalduna gizarte tradizionalaren formazio sozial zokoratu eta erdi isolatuan336 bizi zen artean, eta gizarte nazional espainol eta frantsesaren eragin sozioekonomiko itogarria heldu arte, hainbestean moldatzen zen orduko bere komunitate diglosikoaren altzoan337 Gerora, modernizazioaren ondoriozko aldaketak gauzatu ahala, euskalduntasun etniko haren autonomia erlatiboa higatuz joan zen, euskararen herria barnetik zartatuz iraungi arte.
‎Cenciniren hitzaldia da programaren ekitaldi nagusia, eta sexu abusuen gaia da ardatza. Hilabete gutxi dira oraindik Juan Kruz Mendizabal apaizaren sexu abusuen eskandaluen berri zabaldu dela, eta arazoari behar bezala aurre egiten ari direla irudikatu nahi izan du keinu horrekin Donostiako elizbarrutiak bere komunitatearen aurrean. Horregatik gonbidatu dute Cencini.
‎Baina berak gustuko du. Seguruago doa usain horrekin bere komunitatera eta ez sukaldean egoteagatik itsatsirik gelditzen zaion olio eta tipula nahasketa horrekin. Zahartzaroak usaimena ahuldu dit eta nik jada ez dut nabaritzen, baina gogoan dut hori dela egunerokotasunaren usaina.
‎Azken hamarkadan, La Fiesta izeneko jatetxe mexikarreko burua izan da, eta hiru seme alaba ditu. Eredu da bere komunitatean, eta ia denek estimatzen dute han. Betidanik babestu izan ditu tokiko ongintza erakundeak, suhiltzaileak eta poliziak bereziki.
‎edo segurtasun eremua deritzona, hain zuzen ere. Beheko irudian ikusten dugun bezala, hizkuntza bat eta bere komunitatea talde handiago batentzako mehatxua edo arriskua bada, orduan, segurtasun eremua, delako hori aplikatuko du azken honek eta hizkuntza gutxitu hori bizirauteko ekintzak zapaltzen saiatuko da.
‎Are garrantzitsuagoa, kaltea eginez joan da, hau da, euskararen biziberritzerako onuragarriak izan ahal ziren ekimenak gelditu eta euskalgintzaren animoak ozpinduz. Jakina, egon dira erantzun eraikitzaileak eta Urrutia eta Etxeberriaren lanak eta lehen aipatu dugun Udal Lege berri hori dira adibide garbienak, baina euskarak aukera polita galdu du bere komunitatea sendotzeko eta Espainiako ideologiak zalantzan jartzeko.
‎Azken urteetan, elikagai jasangarriak eskaintzen duten programak sustatu dituzten Unibertsitateakbadira, bere komunitatearen osasuna eta ongizatea hobetzeko helburuarekin (Oxford BrookesUniversity. 2013; Red Valenciana de Universidades Publicas Saludables.
‎20) soziologo frantziarrak eman zuen, eta hauxe dio: Aisia betebehar batzuen multzoa da, gizabanakoa borondatez egiten duena; bere behar profesionaletatik, familiarretatik eta sozialetatik askatu ondoren, atsedena hartzeko, ondo pasatzeko, bere informazioa edo bere formazioa osatzeko, edo boluntarioki bere komunitatearen bizitza sozialean parte hartzeko. Asialdiaren barnean, aisialdi hezitzailea (Síndic de Greuges, 2014), aisialdira bideratuta dagoen ekintza hezitzailea da.
‎ona eta dibertigarria da! «Lassie efektua» heroikoari eta bere komunitateko haur eta helduen bizitza salbatzen duen bordercollie ausartari (ia bi hamarkadatan) egindako omenaldia da. Baina Lassiek ere ematen die izena haragirekin egunero ibiltzen diren ibilaldiak eta jolasak partekatzea.
‎Euskal gazteriak bere komunitatearekin duen konpromisoa adierazten du horrek; lankidetza jarrera, hemen eta hemendik milaka kilometrora ere gizarte hobeak eta inklusibogoak eraikitzeko. Bere jarrera eredugarria da, eta lerro hauen bitartez zoriondu egin nahi ditut erronken aurrean egindako lana, ardura eta ahalegin saiatuagatik.
‎Ezezkoan nago. Zapaldua zapaltzaileaz ari denean bere komunitateari ari zaio gehienetan. Labana izan nahi du baina ukendua da, batez ere, umore hori.
‎Hizkuntza bakoitzak bere testuingurua eta bere historia sortzen ditu, bere komunitateak sortzen ditu. Galegoa bezalako hizkuntzak hitz egiteak ‘ezertarako ez duela balio’ errepikatzen zaigun arren, hauxe argudiatu nahi nuke:
‎Hildegarde ausart bezain zuhur zelakoan naiz. Eta bere ideiak zabaltzeko eta bere komunitatea sortzeko emandako urrats guztietan antzeman daitekeela iruditzen zait.
‎Berarentzat eta bere komunitatearentzat erreminten bila ari da,
2018
‎Euskalerria Irratiak hiru hamarkada beteko ditu azaroaren zazpian. Lizentzia ukapen guztien gainetik eta bazterkeria ekonomiko guztien azpitik irrati iruindarra hiru hamarkada betetzera iritsi bada, bere komunitate ahaltsu eta eskuzabalari esker izan da. Eta komunitate horretako kideei zorionak eta eskerrak emateko festa antolatu du:
‎Plazan arauak adostuak daude, kalera irtetean kode batzuen arabera bizi gara eta horien arabera egiten da posible elkarbizitza. Horrek ez du esan nahi nork bere komunitatean darabilen hizkera ahaztu behar duenik, aniztasunak egiten duelako plaza bat aberats. Horregatik, tokian tokikoaren ezagutza eta erabilera ere sustatu behar direla uste dut.
2019
‎Klase borroka horiek saihesteko, inperioa komunitate nazionaletan bereiztea proposatu zuten, ogasun hezkuntzak kudeatzeko autonomia kulturalarekin. Maila indibidualean, herritar bakoitzak bere komunitate nazionala aukeratzeko libertatea izango zuen. Inperioaren Parlamentua arduratuko zen kanpo arazoez, armadaz edota ekonomiaz, baita gutxiengo nazionalak babesteaz ere.
‎Ez zuen inongo berrikuntzarik, baina joan den hamarkadako enpresa kudeaketaren literatura eraginkor eta interesatu hura komunitatearen kontzeptua hasi zen erabiltzen indarrez: hedabidea eta bere komunitatea. Ez zioen gezurrik, baina ez zuen ezer deskubritu, mundua mundu denetik humanoen garapena batez ere komunitatearen indarrean oinarritu da, naturaren bilakaera sinbiosian lehian baino gehiago egiten den moduan.
‎Hedabide bakoitzak du bere komunitatea, behin eta berriz errepikatzen diegu gure hartzaileei: " Gure komunitatea".
‎...uot; [Eusko Jaurlaritza, 2016b] euskararen bizitasun digital ona adierazteko erabilitako datu horietako batzuk hobeak dira gaur egun. adibidez, wikipediaren kasuan, 350.000 artikuluen langa gainditua dago eta gaur egun euskarazko wikipedia 29 tokian kokatzen da (wikipedia 2019) munduko zerrendan. esan daiteke wikipedia proiektuaren kasuan bezala, euskararen bizitasun digital onaren arrazoi nagusia bere komunitate aktiboa dela. euskarak komunitate digital aktiboa du bere inguruan, etengabe edukiak sortu eta teknologiak euskarara egokitzen dituzten pertsona, entitate eta erakundeak ditugu. komunitate honi esker bideratu zen. euS domeinuaren sorrera, eta Interneten lehen mailako domeinua izateak euskarari beste hizkuntza askok ez duten babes berezia ematen dio sarean. Ildo hori sustatzeko politika aktiboak eta diru-laguntzak ere bideratu dira administraziotik, eta horrek guztiak euskarak duen bizitasun digital ona (waliño, 2016b) izan du emaitza, beste hizkuntza batzuekin gertatzen ez den moduan. egoera hau azaltzeko, andras kornaik" goraldi digital" kontzeptuaz hitz egiten du Berriako elkarrizketan, heriotza digitalaren kontrako prozesu moduan:
‎Esan daiteke Wikipedia proiektuaren kasuan bezala, euskararen bizitasun digital onaren arrazoi nagusia bere komunitate aktiboa dela. Euskarak komunitate digital aktiboa du bere inguruan, etengabe edukiak sortu eta teknologiak euskarara egokitzen dituzten pertsona, entitate eta erakundeak ditugu.
‎Baten batek esaten didanean «ezin dugu inor behartu ezer egitera, mutilek ez badute dantza egin nahi beren aukera da», nik esaten dut ez dela aukera librea. 6 urteko mutil batek kontzientzia erabat garbia dauka, adierazpide moduan dantza aukeratzea bere komunitatean sozialki ordaina duen aukera dela. Ez da kasualitatea 4 urtera arte mutil guztiei dantza egitea gustatzea, eta 6 urteko bati ere ez.
‎Hortakoz eta hartakoz, behar luke, lehenik, sujetoaren geure buruareneraikitzea eta jasotzea; nor bere komunitatean eraikitzea; nor bere komunitateak bizi, eta jasotzea".
‎Hortakoz eta hartakoz, behar luke, lehenik, sujetoaren geure buruareneraikitzea eta jasotzea; nor bere komunitatean eraikitzea; nor bere komunitateak bizi, eta jasotzea".
2020
‎Mundiñanok argi du presoak etxeratze bidean jarri behar direla. “Presoak bere komunitatetik gertuen dagoen espetxean egon lukete, legeak esaten duelako baina baita egoera sanitario zail honek hala eskatzen duelako".
‎Aldizkari gabe gelditzean, ikasketa unibertsitarioak burutzea hartu nuen helburu. Manex Erdozaintzi Etxart lagunak gonbidatu ninduen bere komunitatean bizitzera Okzitaniako Tolosan. Hango Institutu Katolikoan hasi nituen ikasketak 1970ean.
‎Warren Jeffs ihesi zebilen Estatu Batuetan barrena bere komunitate mormoia komunitate mormoi disidenteabazter utzita. Segika zuen atzetik polizia, zeren epaileak lortua baitzuen haren pederastiaren froga materiala, grabazio bat non nabarmen geratzen zen hamabi urteko neskatila batekin izandako elkartze sexuala.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
ELKAR 21 (0,14)
Consumer 16 (0,11)
UEU 13 (0,09)
Bat Soziolinguistika Aldizkaria 12 (0,08)
Berria 10 (0,07)
Argia 9 (0,06)
Pamiela 8 (0,05)
Susa 7 (0,05)
Jakin 6 (0,04)
Alberdania 3 (0,02)
Jakin liburuak 3 (0,02)
Euskaltzaindia - EHU 2 (0,01)
goiena.eus 2 (0,01)
Karmel Argitaletxea 2 (0,01)
Osagaiz 2 (0,01)
Karmel aldizkaria 2 (0,01)
Uztaro 2 (0,01)
Guaixe 2 (0,01)
Euskaltzaindia - Liburuak 1 (0,01)
Aldiri 1 (0,01)
Euskera Ikerketa Aldizkaria 1 (0,01)
aiurri.eus 1 (0,01)
Euskalerria irratia 1 (0,01)
hiruka 1 (0,01)
uriola.eus 1 (0,01)
Labayru 1 (0,01)
Hitza 1 (0,01)
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera komunitate kide 4 (0,03)
bera komunitate aurkitu 3 (0,02)
bera komunitate bizitza 3 (0,02)
bera komunitate aita 2 (0,01)
bera komunitate aktibo 2 (0,01)
bera komunitate ari 2 (0,01)
bera komunitate beste 2 (0,01)
bera komunitate bizi 2 (0,01)
bera komunitate entretenitu 2 (0,01)
bera komunitate hizkuntza 2 (0,01)
bera komunitate osasun 2 (0,01)
bera komunitate parte 2 (0,01)
bera komunitate politiko 2 (0,01)
bera komunitate sortu 2 (0,01)
bera komunitate txiki 2 (0,01)
bera komunitate ukan 2 (0,01)
bera komunitate zientifiko 2 (0,01)
bera komunitate ahaltsu 1 (0,01)
bera komunitate aitorpen 1 (0,01)
bera komunitate alderdi 1 (0,01)
bera komunitate alfabetatu 1 (0,01)
bera komunitate arteko 1 (0,01)
bera komunitate aske 1 (0,01)
bera komunitate aurre 1 (0,01)
bera komunitate autodiagnostiko 1 (0,01)
bera komunitate azken 1 (0,01)
bera komunitate bakar 1 (0,01)
bera komunitate balio 1 (0,01)
bera komunitate beldur 1 (0,01)
bera komunitate bera 1 (0,01)
bera komunitate bezala 1 (0,01)
bera komunitate borroka 1 (0,01)
bera komunitate diglosiko 1 (0,01)
bera komunitate egin 1 (0,01)
bera komunitate egoera 1 (0,01)
bera komunitate egon 1 (0,01)
bera komunitate ekarpen 1 (0,01)
bera komunitate erabaki 1 (0,01)
bera komunitate erabilgarri 1 (0,01)
bera komunitate erabili 1 (0,01)
bera komunitate eragile 1 (0,01)
bera komunitate eraiki 1 (0,01)
bera komunitate eratu 1 (0,01)
bera komunitate erreminta 1 (0,01)
bera komunitate eskatu 1 (0,01)
bera komunitate etniko 1 (0,01)
bera komunitate ez 1 (0,01)
bera komunitate garapen 1 (0,01)
bera komunitate garatu 1 (0,01)
bera komunitate gauzagarri 1 (0,01)
bera komunitate gertu 1 (0,01)
bera komunitate gisa 1 (0,01)
bera komunitate gune 1 (0,01)
bera komunitate handi 1 (0,01)
bera komunitate hartz 1 (0,01)
bera komunitate haur 1 (0,01)
bera komunitate hitz 1 (0,01)
bera komunitate hurbileko 1 (0,01)
bera komunitate identifikatu 1 (0,01)
bera komunitate indargarri 1 (0,01)
bera komunitate ispilu 1 (0,01)
bera komunitate izaera 1 (0,01)
bera komunitate jaiegun 1 (0,01)
bera komunitate Katalina 1 (0,01)
bera komunitate linguistiko 1 (0,01)
bera komunitate lotura 1 (0,01)
bera komunitate lurralde 1 (0,01)
bera komunitate mintzatu 1 (0,01)
bera komunitate mormoi 1 (0,01)
bera komunitate muga 1 (0,01)
bera komunitate nagusi 1 (0,01)
bera komunitate nahi 1 (0,01)
bera komunitate nahiko 1 (0,01)
bera komunitate nazional 1 (0,01)
bera komunitate oinarri 1 (0,01)
bera komunitate ondo 1 (0,01)
bera komunitate osotasun 1 (0,01)
bera komunitate presio 1 (0,01)
bera komunitate sendotu 1 (0,01)
bera komunitate sozialki 1 (0,01)
bera komunitate talde 1 (0,01)
bera komunitate telebista 1 (0,01)
bera komunitate ulertu 1 (0,01)
bera komunitate zati 1 (0,01)
bera komunitate zentsuratu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia