Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 600

2000
‎Hobe erran ez banio, handik goiti elkarrekin suertatzen ginen aldiro zutaz galdetzen baitzidan: zurekin egoten ote nintzen, berataz zer erraten zenidan, baita zure informazioak irakurtzen ote nituen ere. Hasieran jeloskeriak kiskaltzen zegoela baizik ez zitzaidan iduritu...
‎—Ximurra, kezka bizian, berataz zer datu klase ote neukan artxibaturik.
‎Bere onetik irtenda zegoen, pozez zoratzen, eta nire geroko bizitza igaro zitzaion begien aurretik, latina asko ikasiko nuen, eta gero sotana beltzez jantziko ninduten. Herrira azaltzen nintzenean, ni noren semea nintzen galdetuko zioten, eta berarekin zer ikusirik banuela adieraziko zuen. Harrokeriaz erantzungo zuen.
‎Gure taldekooi afaria prestatzea ez zegokigunez, kanpineko garbigailuetara joan naiz arropa zikinarekin. Eta oso berezia izan da han Karmelo bakarrik zegoelako, eta nik badakidalako bera zertan dabilen eta berak badakielako ni nola nagoen.
‎alde batera, ilusioa pizteari eta, bestera, haren ohiturak, haren gabeziak onartu behar izateari ezinezkoa irizten nion. Nola esango nuke, norbaitekin berriro intimitatea, konplizitatea bai, konplizitatea da hitza lortzea ez zitzaidan oraintsu arte bururatu ere egiten, eta hala ere horixe da Rubenekin azken egunotan sentitzen ari naizena, eta banuen berataz zer edo zer idazteko gogoa, eta horri ekingo diot brainstroming gisako batean Rubenek ere antzeko zerbait eragin du nire sentimendu anabasan gaur gauean bera nire dendara etorri arte:
‎Behinik behin ongi nagoela esateko deituko nioke eta niregatik ez arduratzeko (baldin eta arduratua badago; guztiarekin, New Yorken ez bezala, orain ez nuke nahi bera hemen nire bila azaltzea). Baina, esan bezala, ez diot deitu eta, beraz, ezin bada jakin bera zer moduz dagoen. Teresak, Dabid bihotzera tiro egin zidan gansterra dela oroitarazi dit (noski, Chicagon nagoelako esango zuen hori); berak ez dauka hori zertan oroitarazi, nik hainbeste badakit, baina aldi berean ezin dut ahantzi elkarrekin igaro ditugun urteak, urte gehienbat atseginak.
Berak zer nahi, horixe egiteaz aspertua nago Estherrek. Aspertua nago haren kleenex a izateaz, horra.
‎Bazen, lehendik ere, betidaniko gatazka apaizgoaren eta aginpidearen artean, gai pisutsu horren inguruko legeak egin eta epaiak eman behar zirenean. Ezkontza bera zer zen, lege zibilak lege naturaletan eta lege erlijiosoak lege zibiletan zertan ziren osagarri, lege horien aginpidea noraino luza, horiek guztiak ziren ezjakin eta zehaztugabekoak.
‎Ez zekien Xanek zer pentsatu hartaz. Agian ez zituen bere sentimenduak erakutsi nahi, bere ahizparen aurrean; edo agian ez zuen berari zer esatekorik, ez normala zena, kontuan izanik beren arteko historia labur, bai, baina gozoa. Hala ere, lasai ematen zuen neskak; haren besoa ezpainetatik hautsontzira elastizitatez bildu eta luzatzen zen, pipaldi bakoitzean.
2001
‎Eta amesgaizto handi handi bat izan du Ninak. Ez zaio batere gustatu, jakina, baina berarekin zer egin ez dakienez, etxean gordeta dauka, sekula egin behar ez dena. Baina halako batean mister Daffodilek duen denda bereziaren berri izango du eta bere arazoa konponduko da.
‎Besteek berari buruz zer uste duten asmatzeko gai sentitzen da.
‎Errealitateak berak zer dioen hobeto ikusteko, SIADECOk 1996ko ekaineanburuturiko. Helduen Euskalduntzea: Eskaintza eta Eskariaren egoera eta Etorkizunaren aurreikuspenak?
‎Baina batean biziraupenerako kezka izan dena, bestean arlo zabalkunde bihurtu da. Ekonomia eta zientzia izan dira arlorik landuenak gaztelaniaren biltzarrean, eta hizkuntza horren Errege Akademiaren Buruak argi adierazi ditu bere zerak: lehena, gaztelania zabaltzea, giza rtea ren arlo desberdinetara; gero, gaztelania mintzodun diren herrialdeetako akademiekin batera lan egitea; eta, hurrengoa, hiztegia eta gramatika gauzatzea.
‎Gorputzak eta arimak bereizteak ez du zentzurik, agerpen ezberdinak besterik ez dira; bere baitan zer diren ez dakigu eta agian funtsean berdinak dira. Beraz, gizakiak pentsatzen du, ez arimak.
‎Egiak aurkitu baino gehiago huts egiteak ekiditen ditu. Ezagutza berriak sortu baino, ezagutza bera zer den argitzen du. Filosofia norberaren mugak ezagutzea besterik ez da.
‎Eta, egiteko gelditzen zitzaizkidan laurogei kilometro luzeetan zehar, Eskualde Hizkuntzak diren moldean, neure amodiozko dolore ekonomikoki inutilarekin tematu nintzen. Ardura, biziak berak zer balio zuen kezkatzen nintzen, gaueko zauri anbulanteak suizidio etengabe baten urrats anitzak zirela gogoan eramanez.
‎Iritzi kontrajarriak zeuden horri dagokionez, zerbait entzun bai baina esan denaren zentzua erabat ulertu ez denean gertatzen den bezala. ...usteko prest zegoela; beste batzuek zioten ez zuela inolaz ere horrelakorik esan, hori B egiazko hitzen interpretazio oso zabal eta baikorra zela, B benetan esan zuena zela batzuetan, hau da, baldintza jakin batzuk gertatzen zirenean, eta orduan bakarrik, sendatzen zuela bestondoa, eta baldintza horien barruan, gainera, ajea kendu nahi zuenaren borondateari zegokion zerbait bazegoela, hau da, nork bere aldetik zer edo zer ipini behar zuela. Beraz, ez zegoen erabateko adostasunik, eta hortik hainbatek ateratzen zuen ondorioa zen B, puntu horri zegokionez, nahita eta berariaz anbiguo agertu zela.
2002
‎Markos Zapiain literaturako kritikariak Elkar argitaletxearen eskutik plazaratu duen «Errua eta maitasuna» liburuak, egile honek egindako hogeita hemezortzi idazlanen inguruko iruzkinak jasotzen ditu. ..., haiek epaitzea baino haietatik zer edo zer ateratzea lehenesten duen Markos Zapiainek, batik bat Lorea Agirre, Joxe Azurmendi, Joxe Iriarte «Bikila», Itxaro Borda, Koldo Izagirre, Ramon Saizarbitoria, Edorta Jimenez, Xabier Mendiguren Elizegi, Xabier Montoia, Jabier Muguruza, Jose Luis Otamendi, Ibon Uribarri, Txiliku, Txillardegi, J. E. Urrutia Capeau eta Juan Luis Zabalaren hainbat idazlanek berari zer esan dioten adierazten du iruzkin hauetako batzuetan, nahiz alditan Bernardo Atxaga eta Joseba Sarrionandiaren beste lan batzuk iradokia ere agertu. Eta horiez gain, Seneka, Platon, Nietzsche, Balzac, Freud, Erich Fromm, Patricia Highsmith, Joyce, Chordelos de Laclos, Leibniz, Ford Madox Ford, Raimond Quenau, Xavier Rubert de Ventos, Rousseau, Saramago, Spinoza, Ludwig Wittgenstein, Virginia Woolf eta Stefan Zweig bezalakoen lan euskaratuak aditzera eman diotena azaltzen du.
‎Ez gara pentsatzen ari: " Ea nolakoa den gure umea, eta zein jostailu den beretzat aproposa", baizik eta diru bat gastatu behar dugula, eta ea berak zer eskatzen duen. Eta berak zer eskatzen du?
‎" Ea nolakoa den gure umea, eta zein jostailu den beretzat aproposa", baizik eta diru bat gastatu behar dugula, eta ea berak zer eskatzen duen. Eta berak zer eskatzen du. Bada, berak ez daki zer eskatu, eta begiratuko du ea lagunek zer eskatzen duten, telebistako iragarkiek zer dioten… Etxeko postontzietan egunero jasotzen ditugu jostailu denda handietako dosier osoak direnak.
‎GOL... askatasun semea zan. Txakur zaharrari bere zerak eta zereginak irakastea errez izan bajaken be, GOL ek inoren esanei jaramon eskas egiten eutsen.
‎Ixildu egiten al ditu bere zerak. Arrigarria orixe, eiztariak eta arrantzale" sportzale" oiek, izugarrikeriak kontatzen, maixu jatorrak izaten dira ta.
‎lehenean nekazaritzaz, bigarrenean aziendaz eta hirugarrenean baserritarren larreez, nekazaritzari ez zaizkiola lotzen iruditzen zaizkidanak liburu honetan alde batera utzita. Beraz zer baztertu behar den erakutsiko dut lehenengo eta gero gaiari helduko diot, sailkapen naturalaren arabera.
‎Kartoia ikasleei erakusten die baina binperrez, berak zer ikus� ten duen deskriba dezaten. Gisa horretan, 9 ttittako konfigu� razioaren" ikusten" eta doakion gogoko irudiaren sortzen laguntzen ditu.
2003
‎Zentro pribatu batzuetan baliteke oso ongi egitea, kirola jendea erakartzeko argumentu indartsu bezala dutelako, eta ongi tratatzen dutelako kirola. Kontua da zentroak berak zer interes jartzen duen.
‎Besteari ea berak zer zion, eta:
‎Marizikinori, gero beragaz zer edo zer gura dodala pentsauko dau, beti neu banabilko... hagin estutuak erakutsiz, maltzurki begiratu zion.
‎Baina berak zer zekien, bada. Eta beti hain mingarria bazen?
‎Bada, subjektibotasuna, nire irakurle maitea (ni neu, alegia). Gizakiak subjektiboak gara, ezin irten dugu geugandik; beraz zertarako bilatu ditu gizakiak egia handiak, teoria biribilak, moral tinkoak, arau betirakoak, e.a.. Zergatik sinistu dute euren pentsamenduak betiko geldituko zirela?
‎Armadilokia, edotapeludokiaEtxeparekdioskunez, janarihautaomen daberezabalerageografikoosoan, TexastikArgentinaraino.Puntuhorretan adosdaudebegiratuditudanerreferentzia guztiak.Halaere, bakarbatean aurkituizandutzerenzaporeaduen: dirudienez, kalitatehandikotxerriki lakoada.Nolanahi, Juancitorenamakprimerakosukaldariaizanbehar zuen, ikusiz eta peludokiaren oroitzapenak berak zer nolako mihizkadaksortzen dizkion seme gehienari.
‎Eskaera bat ere egiten digu senitartekooi: mugitzeko eta egoera hau gizarteari azaltzeko, jendea ohartu dadin berarekin zer egiten diharduten.
‎Ez nuen sekula piztuta ikusi. Irakurtzeko besaulki bat zuen Monikak eta han irakurtzen zituen Max Frischi buruzko bere zerak, ni ordenagailuaren aurrean zegoen egurrezko aulki batean esertzen nintzen bitartean, gerriak minberatu arte, orduan ohe gainera joan behar izaten nuen posturaz aldatzeko eta Monikak abagunea aprobetxatzen zuen nire ondoan kiribilduz txerak eta balakuak egiteko. Nik utzi egiten nion eta Barthesen libururen bat irakurtzen jarraitzen nuen, bera nire botoi bat mingainarekin txupatzen edo nire bularreko ilearekin jostatzen ari zen bitartean.
‎Hau baita maitasun kontuei zuzen ekic tea, norberak ala beste norbaitek gidatuta: hemengo ederretatik abiatuta eta edertasun hura helburu, beti gora joatea mailak bezala erabiliz, batetik bitara eta bitatik gorputz eder guztietara, eta gorputz ederretatik bizimodu ederretara, eta bizimoduetatik jakintza ederretara, eta jakintzetatik jakintza hartan amaitu arte, edertasun haren jakintza besterik ez dena, eta edertasuna bera zer den ezagutu arte.
‎Barre egin du Lupe Latasak hori entzundakoan baina Damian berehala konturatu da berdin ziola berak zer esan. Zernahi aipatuta ere, barre egingo ziola Lupek.
‎Ulertuko duk beste edozer hobea dela alabaren zati horiek guztiak ama batek ikustea baino. Damianek bazekien berak zer sentitu zuen zati haiek guztiak ikusi zituenean, eta hortik ateratzen zituen kontuak. Biderkaturik.
‎–Hamar arrazoi horiek azaldu aurretik –eztulak eman zidan berriro– Gerra Kontseilu Egonkorrean leporatu zitzaizkion akusazioak gezurra direla esanez ekin zion Mallonak bere zerari.
2004
‎Juanek berak zer ote dio. Aingeruekin dantzan ibiliko da seguru asko.
‎" ba ote du zentzurik konpromisoaz mintzatzeak gaur egun?". " Ez bai ezta ez ere, baizik eta alderantzizkoa" erantzun nahi lukete egile gehienek, eta zaila zaigu konp romisoa bera zer den definitzea. Beldurra omen dago modu esplizituan adierazteko zein den idazlearen funtzio soziala, funtziorik baldin baleuka.
‎Ez zihoan abagunerako egoki jantzirik. Gehiagotan ere gertatua zitzaion, eta bazekien gauean behin baino gehiagotan sentituko zela preso trajearen barnean, besteak berari buruz zer uste zuen etengabe galdezka.
2005
‎Sudurra ohitu egin zaio, baina ez zen atsegina. Espero dut ez zituela hemen egingo bere zerak. Inguru estu hori nazkagarria egin zaio, itogarria.
‎Eta kamareroa mahaiak prestatzen ari dela larunbata delako, afariak izango dituztelako. Eta berak zer egiten duen hor, bakarrik bere soineko arrosarekin, kanpoan haurrak elkarrekin haserretzen diren bitartean.
2006
‎" Orduan jakingo da jarraitu du Etxezarretak zein den ikastolek daukaten euskal curriculuma, eta aldi berean zer den curriculum horren barruan kristau eskolekin eta eskola publikoekin partekatzen dutena; beste horrenbeste esan dezakegu gainerako zentroez". Hau da, ikastetxe guztien curriculumetan gutxieneko eduki batzuk jasoko dira, denentzat berdinak, eta horrez gain ikastetxe talde bakoitzak berea osatuko du.
‎Unibertsaltasuna bera zertan datzan ez dakigu garbi, baina gutxi gorabehera handitasuna, arrakasta, ospea, garaipena, boterea eta holakoak da nonbait derrigor; askatasuna eta holakoak, ez.
‎izpiritua arima bihurtu da eta herria arraza, herriaren izpiritua arrazaren arima. Arrazaren arima bera zerk taxutu duen, Ortega-k ez digu esaten; edo, hobeki: bera da indar edo subjektu" primitiboa", izpiritu unibertsalak historian manifestatzeko daukan lehen forma.
‎Gaizki konpontzen nintzen etxean eta azkar alde egin nuen bertatik. Ez galdetu beraz zer ikasi dudan. Kalean bizitzen, horrek ematen dizun malezia guztiarekin.
‎–Ta berak zer esaten dik?
‎Ezpata batek nola, hala egin zuen bere zerak bide ene bi ipur mazelen artean.
2007
‎Minak arindu behar ditu lehenbizi, eta ahal bezala irentsi bizimodua aldatuko zaiola. Horrez gain, bere doktoreek zehaztu beharra daukate zein motatako artritisa daukan, bai tratamendu egokia gomendatzeko eta bai gaixoa bere gainera zer datorkion ondo jabetu dadin. Arindu bai baina erabat sendatu ezin diren eritasun kronikoak baitira.
‎Ta gerra bertan zer egingo dun iñor eztaki oraindik.
‎Ta gerra bertan zer egingo dun iñor eztaki oraindik.
‎Beragaz jardun eta neu be liburu barik ibiliko naz. Halan ba, herriak berak zer sortzen deustan sentidu, eta gogoaren arabera jokatu dot, liburuetakoa ikusteko eta entzuteko beharrizana izan barik. Brasildarrek eta bidaiariek Brasilen ganera zer esaten daben izango dot gogoan.
‎Talde bat ari omen zen prestatzen, Juankarrek Roberri eta Roberrek guri esan zigunez. . Eta berak zer jotzen dik??, galdetu zuen Eduk. –Berak ezer ez:
‎atzera bizitzara! Bizitza, berriz, pultsioen bor bor ilungarri bezala hartzen da, berau une berean zer mitiko horren mintegitzat jotzen delarik? 952.
‎–(Karakterea) da izpiritua legez [«Geist»] hizkuntzan biztanle dena eta hura, berarengandik sorturiko gorputzaren moduan, arimaz hornitzen dizuna (edo: bizitasuna damaiona) [«beseelt»]? 111 Baina hizkuntzaren aiurriarekin berak zer ulertarazi gura duen adierazteko gehien darabilen irudia kolorearena da. Humboldt hizkuntza bakoitzaren koloreaz mintzo da behin eta berriro112 Hizkuntza bakoitzak hitzak, esamoldeak, bere literatura, dena bere tindu bereziaz koloratzen du113 Baina aiurriak ez du hizkuntza bakarrik koloratzen:
‎kordokarazi gabeko printzipioez), eta ororen gainetik ohorearen printzipioa dute nagusia. Baina pertsona ez da ohoratzen bera zer denagatik, baizik bere egintzak nola doitzen dituenagatik oinarrizko arau batzuei: horregatik italiarra baino tinkoagoa da bere jarreretan?
‎Horregatik Eskola Historikoaren Volksgeista, bera enpirikoki zuzenean atzemangarria izan gabe (bai zerbait aski lainotsua), haren zentzua beti planteamendu zeharo enpiriko baten barruan gelditzen da; Hegel-en Volksgeista, aldiz, ideala da azken finean, h. d., izpiritu unibertsalaren historia ideal, razionalki nahitaezkoaren momentu bat espazioan eta denboran. ...azionalitateak egiten du historia (eta historian razionalki beharrezkoa denean/ delako, da razionalki beharrezkoa bere barrutik legea); Eskola Historikoarentzat razionalitatea historiak egiten du (eta historiak egin duenean/ duelako, legea razionala da), Volksgeista ez da zuzenbide enpirikoaren erreferentzia bat besterik azken subjektuari (herri bakoitza bere zuzenbidearentzat) 651 Volksgeist hori bere baitan zer den, ez da planteatzen. Enpiriko eta positibo soila izate horixe da, hots, fundamentu filosofikoaren eskasa, Hegel-ek egotziko diona:
‎Arrazoimen tipo horren etena dator Kant-en kritikarekin484, eta eratzen hasi den paradigma berrian, bigarren modernitatean, batetik subjektuaren lehentasun garbia ziurtatua dago (errealitatea subjektuak, egiten? du bere kategorien arabera), bestetik, ordea, mundua, erloju bat gabe, abere bat edo arbola bat da, organismo bat; egina barik, egin egiten ari da etengabe, bizia da, berak dagi bera zer den. Izadia bera ez dago geldi, forma berriak sortzen ari da; baina batez ere gizadia dabil beti ibili, geldiezin.
‎Garbiri begira gelditu nintzaion, horrelako erabakiak berari dagozkio? eta berak zergatik ez aurpegia jarri zidanez, animatu egin ginen. Lucien ek txalo bat jo eta berehala karabanaren atzeko partera zuzendu zen, gonbidatuentzako bi aulkiren bila.
‎Alaba eta biak bakarrik bizi direnetik kostatu egiten zaio honi ezetz esaten. Aitarekin joaten dela, eta ea berarekin zergatik ez. Ez du galdera horri erantzuteko indar nahikorik.
‎ba al da lekurik elkarrekin bizitzeko, non eta nola? Eta auzokidetzak berak zer bihurtzen gaitu. Euskal herritar. Ez:
‎Antzinako edo Erdi Aroko naturalismo naiboa utzi eta, munduaren zerizatea subjektu edo autokontzientziatik dago erabat, Modernia guztiaren propioa da hori. Dena den, Kant-engan, dio Uribarri-k, autokontzientzia edo ni hori, subjektu hori, ezagutza ororen oinarrizko baldintza da, baina bera zer den, ez dago garbi. Izan ere, ez da adimena, adimena baino haragokoa da; ez da arima bere fakultateekin, ez da nia ere (enpirikoa), ni enpiriko edo psiko soziologiko ororen haragoko ni bat baino, ni logiko transzendentala.
‎Hitzaren patu konplikatu hau berau, Humboldt-en esplikazio konplikatuen atariko antzo ikus daiteke. Izan ere, Humboldt-ek ez du argitzen, analogiarekin berak zer ulertzen duen; eta analogiak argitu behar duena ere, nahiko ilun gelditzen da. Ohar batzuetan pausatuko gara, hortaz, beharbada arrastoan jarri gaitzakete, Humboldt-ek apuntatzen duenari hobetoxeago antzemateko.
‎Guztiaren emaitza pobre gisa, ematen du, analogiaren baliabidea, hizkuntzaren teorian azkenean berak ematen duenagatik baino, teoriak bera zergatik eskatzen duenagatik, dela interesantea: hizkuntzaren naturaltasuna eta pentsamenduarekin identitatea egiaztatzea.
‎ideia eta ideia ez dira bat, alegia zurea eta nirea; azkenik, gure ideiak bat balira ere, gure ardoaren ideia (k) eta ardoa bera gauzakia, ez dira bat, edo, pentsamenduak pentsatzen duen «ardoa», ez da existitzen (pentsamenduaren ekoizpen bat da, pentsamenduan): errealitatea bera zer den, ezer ez dakigu. Cfr. Dupréel, E., Les Sophistes, Neuchatel 1980, 62
‎« (Karakterea) da izpiritua legez [Geist] hizkuntzan biztanle dena eta hura, berarengandik sorturiko gorputzaren moduan, arimaz hornitzen dizuna (edo: bizitasuna damaiona) [beseelt] »841 Baina hizkuntzaren aiurriarekin berak zer ulertarazi gura duen adierazteko gehien darabilen irudia kolorearena da. Humboldt hizkuntza bakoitzaren koloreaz mintzo da behin eta berriro842 Hizkuntza bakoitzak hitzak, esamoldeak, bere literatura, dena bere tindu bereziaz koloratzen du843 Baina aiurriak ez du hizkuntza bakarrik koloratzen:
‎Ezagutzaile honek forma horien arabera pentsatzen du, objektiboki pentsatzen diharduenean? gauzak zer diren munduan, edo mundua bera zer den eta nondik datorkeen. Horien arabera antolatzen du:
‎Sareak desagertutako pertsonak aurkitzea eta, gainera, puntu gisa balio izatea senitartekoak elkartzea laguntza bila. Nork badaki non eta pertsona bilagailua erabiltzaileak berak zertarako antolatzen diren: pistak ematea eta laguntza bideratzea desagertuak.
‎Hori guztiori kontuan hartuta, AAMk salatu du" garbi dagoela egoera horretan ez duela espetxean jarraitzerik" eta gogoratu du Figueroaren abokatuek 92 artikulua aplikatu eta kalera ateratzea 2007ko apirilean eskatu zutela. Era berean, AAMk auzian jarri zu Figueroa jasotzen ari den tratamendua," itxura guztien arabera espetxeko medikuek ez dakitelako oso ondo berarekin zer egin: ez dute irizpide finkorik eta batetik bestera erabiltzen ari dira, gobernuaren erabaki politikoaren ondorioz hartu beharreko neurria hartu nahi gabe, hau da, espetxean horrela egon ezin dela eta kaleratzeko agindua eman nahi ez dutela".
‎Ordura arte uste zuen sudur zulo berdinetik hartzen zutela arnasa, baina inoiz ohantze berean etzanagatik ez zuten amets bera zertan egin.
‎Urtarilaren hastapenean iduriz, mila zortzi ehun eta hogoita bederatzian, deliberoa hartu zuten zerbaiten gisaz Lastagaren desgertaraztea. Modu bat edo gehiago zalantzan ezarri zutenez ez dakigu, bakarrik eiherazainak zionez" ainhitz lekutan ikusten ziren Maddi eta Olate, ixilka, ikerka, hau ikus hura hunki, hunat so egin, harat behatuz, nabari zen ez zakiteka oraino..."" zer?" erran zuen jujeak, eta" nik ez dakit, ez nintzan heiekin" eta" nolaz dakizu beraz zertan ari ziren?", eta paperrean ez da deus gehiago idatzirik. Beste auzo batzuen ganik jakiten da ere" usutan kalapitak ezagun ziren azkar, baita ere oihu, sakre eta beste", eta inkestak agertuko duen bezala, bi gizonak papotik loturik ere egon omen ziren egun batean, oihesturik, batak bestea kriminel izenaz akusatzen zuela.
2008
‎Gizonaren beharra berria da oraindik, hemen ez daukagu lagunik apenas, eta hor gabiltza. Gutxika gutxika ohitzen ari gara, leku berriak ikusten, umeekin bertan zer egin litekeen ikasten… Artium era joan, erakusketak ikusi, bertan margotu… Urtebetean probatu egingo dugu. Gustatzen bazaigu, berton erosiko dugu etxea.
‎Nafarren ia heren bat menpeko bizi da, beraz, besteek eman behar dieten laguntzaren beharrean. Nafarroaz ari naiz, baina pentsatzekoa da inguruko erkidegoei buruz ere antzeko kontuak atera daitezkeela.Menpekotasunen arazoa ez da aztertzeko erraza, dependentziak berez askotarikoak baitira, eta menpeko bizitzea bera zer den zedarritzeko zaila delako. Gauza bat argi dago, hala ere:
‎Enpresak ustiapena amaitu duen unean bertan zergatik estatuak ez du autopista bere egiten?
‎Berdintasun printzipioari ekinez, autonomia erkidego guztiek ez dituzte eskumen berberak izan behar; horrez gain, erkidegoek ez dituzte euren eskumenak modu edo eduki berarekin zertan egikaritu, ezta emaitza berberak lortu behar ere. Autonomia izateak esan nahi du erkidego bakoitzak erabaki dezakeela bere eskumenak noiz eta nola egikaritu, betiere, Konstituzioaren eta Estatutuaren esparruaren barruan.
‎Baina horrek ez dauka horrela izan beharrik. Erabiltzailearen inguruan dauden gailuek erabiltzailearen egoerara, kokalekura, eta abarretara egokitu behar dute [1], eta, horretarako, inguruneko informazio aldaketekiko sentikorrak izan behar dute, hau da, gailu bakoitzak gai izan behar du jakiteko bere inguruan zer dagoen (hurbil dituen gailuak, horiek eskaintzen dituzten zerbitzuak, hurbil dauden pertsonak, horien egoera, eta abar) eta baita ere inguruko informazioa nola aldatzen den. Horrela, erabiltzaileari eskaintzen zaizkion zerbitzuak dinamikoki egokitu ahal izango dira; adibidez, erabiltzailearen kokalekuaren arabera, argi bat edo beste bat itzaliko da. Testuinguruarekiko egokitze horrek erabiltzaileari abantailak ekarriko dizkio; izan ere, erabiltzaileari bere kokapen eta lehentasunekiko egokienak diren zerbitzuak eskainiko zaizkio.
‎Atal hau konposizio sistemaren zatirik garrantzitsuena da; izan ere, sistemaren adimena hemen kokatzen da, baina ez litzateke ezer aurreko bi sistemak gabe. Arrazonamendu sistema gai da, testuinguruarekiko sentikortasun sistemari esker, gailu bakoitzak bere inguruan zer duen jakiteko, hau da Mikel non dagoen, telebista piztua dagoen ala ez, eta abar. Bestalde, elkarreragingarritasun sistemari esker, inguruan dauden gailuekin komunikatzeko gai da.
‎Egia esan, ez zen askorik ausartu wolof eta beste etnia musulman batzuei aurre egiten diolen alde. Beragatik izan balitz ziur aski egingo zukeen, baina kontua ez da beragatik zer egingo zukeen, zer egin zuen baino, eta ezer gutxi izan zen.
‎Bere sotanak lepoa tinke tinkia betetzen zion eta erdiko botoi etarik urratzen ere zuen betearen beteaz. Pentsa beraz zer zitakeen holakoa lehenago pilotan, zituen zain doble heietaz armaturik.Aitzineko pilotaria, sartzen zitzaion oso osoa pilotari gainerat eta kasik jo paretari hala hala. Ez zutena erraiten besoa ere hautsi zuela holako oldar batean sakatzean!
‎Ez ditu Axular-ek testamentuari buruzko kontuak isilik uzten. Zinez, testamentua bera zer den zehazten ez badu ere, xehe xehe garatzen ditu horren baldintzak.
‎Pentsatzea gauza bat da, ordea, eta frogaturik izatea bestea. Hortik ere balegoke beraz zer argiturik, gaur gaurkoz ondorio sendoetara nekez irits daitekeela argi aitortuz.
‎Eta horrekin inplizituki adierazten zuen euskaldunak Espainia baitako herri gisa ikusten zituela, talde berezi eta apart gisa, baina espainiarrak. Testuan ez zuen zehazten beretzat zer zen Espainia. Baina pentsa liteke, garaiko foruzaleengan ohiko zenaz, Azkuerentzat jatorrizko Espainia hainbat «nazionalitate» desberdinek osatutako herrialde bat zela (euskaldunak, gaztelauak, katalanak...), aniztasun politiko kultural hori errespetatu eta erlijio batasunean oinarritzen zena (fede katolikoa baitzen Espainiaren «kondairako atal zoritsuena»).
‎NEKANE. Auskalo! Halan da be, bardin dio berak zer pentsatu.
‎• Euskara eta euskalduna izatea beretzat zer den azaltzeaz gain, kezkatua dagoela adierazi digu euskarak gizartean eta Elizan duen egoera zein den ikusita.
Bere zerak... koskabiloak moztu zaizkien gizonezkoak.
‎Onartua daukat, egia esan, fandango eta arin arinik ez dutela ikasiko datozen belaunaldiek. Hori bai, udan munduaren beste muturrera bidaliko ditugu ingelesa ikastera eta han trikitixak ez du balio deustarako, beraz zertarako nekatu ikasten … Reggaetoia bai ordea dantza unibertsala! Edonon ligatzeko balio dizu, eta zorionez Elgoibarren ez dago akademiara joan beharrik; kaleko unibertsitatean daukazu larunbat arratsaldero.
‎A.D. Nuttall ek bere Zergatik sortzen digu plazera tragediak, liburuan idazten duenez," Beldurra eta penaren eztitasun arraro horrek" ezaugarritzen du gure artearekiko arrapostua.
‎Tabernak beste aire bat hartu zuen, Tomas oso pozik zegoen, nik uste dut gizajoa konturatzen zela zergatik etortzen ziren bezeroak, hasieran ez nien uzten ezta arrimatzen ere, baina bezeroek ez esatekoak esaten zizkidaten, eta kolpetxoak ematen zizkidaten ipurdian eta, eta, ahal izan balute, egingo zidaten gauza gehiago ere, egia da nik txeraz hartzen nituela bezeroak, beti gustatu izan zait jendearen kariñoa, eta taberna bateko negozioak ere horrela egiten du aurrera, kariñoarekin eta ez zaputzaldiekin, nola bestela?, baina nik ez nien marratik pasatzen uzten, hori sekula ez, tabernari batek jakin egin behar du zein den bere terrenoa, eta Tomasek esaten zuen bezala, tabernaria emakumea baldin bada, are gehiago... ...tabernako lanak banatzen genituen; atsoak, berriz, jatorduak prestatzen laguntzen zigun, eta diru dezente ikusten hasi ginen, baina Tomas zabartzen hasi zen, batean uso pasa zelako eta bestean tabernarako ardoa erosi behar zuelako, aise bilatzen zuen aitzakiaren bat tabernako lanari muzin egin eta jai hartzeko, nik lana egin eta berak irabaziak jorratu, horra haren legea, eta gaua iristen zenean, berak zer nahi hura egin behar, apeta egiten zitzaionean ez zegoen ezetz esaterik, eta larrutan hasten ginen, berak agindu bezala portatzen nintzen ni, eta pentsatu nuen eskubide osoa nuela partila izateko tabernako martxan, eta gau batean senarra goxo goxo hartu eta ohera eraman nuen, zerbait gertatuko balitzaizu, zer?, eta berak, zer gertatu behar zait ba?, baina nik ez nuen etsi, eta handik gutxira ...
‎Etsi etsian, bidaiatzen edo turismoa egiten hasi dut atzera berriz. Irudipena daukat turismoari uko egin izanak turismoa bertan egitera ekarri nauela, bertan turista, bisitari edo etorkin izatera, eta bertako zerak auskalonongoak balira bezala sentitzera... orain artean sekula pentsatu ez nuen tamainan.
‎Injineruak, jeneralean eta partikularrean, lurra etsai duela esan behar da. Norberak pentsa beza nola maite dituen bere zerak: ornitologoaren edo injineruaren gisan.
‎Erroz gora zegoen eta oihu patarrikaz hasi zen, euskaldunen sakasta zela, euskaldunen sakasta zela!! Geuri teilapeko irriak sartu zitzaizkigun eta ordu berean zer dugu ikusten. Medor ihiztorra, bere nagusiaren orroak entzunik, gorteko ate handietarik sartzen soldado meta horri buruz, herrestan zakarrela ilar ontzia, kea zariola.
‎— Ados naiz, Jaun Erregea, zure nahia delako. Hona beraz zer iruditzen zidan: zezena, puska bereziena denez, dudarik gabe zuretzat da.
2009
‎Ordu txarrean, gizajo handiak! Sanson bera zer zan, ba, Txotxopinen ondoan?
‎Kirol jantziak saltzen dituzten denda honetan Andrea Vasa futbolari italiarra bizi da eta, saltoki kanpotik, bera zer egiten ari den ikus dezake jendeak.
‎Entrenatzaile tolosarrak ez du zirkinik txikiena ere egin bere diskurtso zuhurrari dagokionez eta gaur goizeko prentsaurrekoan botatako esaldi horrek froga fidagarritzat balio du. Mendizorrotzan lurra jo eta gero, taldeak lau garaipenekin erantzun du eta artean Lillok bereari eutsi dio, beraz zertarako aldatu.
‎K. A.: Berak zer proposatu zuen, gemulak edo... nola zen hori?
‎Neuk ere ondotxo nekien bekokian neukan granoa ez zela batere sexia. Baina gehiegizkoa iruditzen zitzaidan berak zer jan nezakeen esatea. Edo aknea neukala aurpegiratzea.
‎Gandiagak seguru asko hori pentsatzen zuen. Inoiz ez du jakin, bera zer autoritate zen asko eta askorentzat, asko gauzatan.
‎Baina zientziak justizia, edo elkarren begiramendua, edo maitasuna ekar ote dezake? Ez, zientziak etorkizuna ez du eratzen osasuna, justizia eta oparotasuna ekarriz, baizik gizakia bera zer den ikusaraziz eta egia onarraraziz. San Joanen ebanjelioan bezalaxe, gizakien asebetea egiaren ezagutzak (orain zientifikoak) ekarriko du.
‎Bigarren Karlistada ostean, karlistak armaz derrotaturik eta euskal diputatu liberalen iritziaren ere aurka gehiengo parlamentarioak hala erabaki izanik, 1876ko uztailaren 21ean Foruak ezabatzeko legea onartu zen Espainiako Gorteetan Madrilen. ...soldadu espainolek okupatua dago dena; Foruen aldeko edozein adierazpen jendaurreko gogor zigortzen duen gerrako zentsura ezarri du Gobernuak lau euskal probintzietan 16. Batetik, bada, Espainiako armen gatibuak bilakaturik, eta bestetik Parlamentuaren petzero probintziak, h. d., galdurik erabat, nortasun forala?, Euskal Herriek parada izanen dute beren buruari galdera garbi jartzeko finean, egiaz berak zer diren, beren buruentzat bederen.
‎Horrela, berdin da gero Jainkoa baiesten ala ezesten dugun, kontzeptuaketan bertan gauzak hastapenetik Errementari Handi baten(, demiurgoa?) obrak bezala dauzkagu pentsatuak, eta geroenean munduaren sorrera bera ere halaxe pentsatuko da, Arkitekto Handiaren eraikuntza, Ernazimentutik aurrera esatea gustatuko den legez. Erlijiozko Jainkoaren ideia antropomorfoa bada, zientzia ere erro errotik antropo eta soziomorfoa da; mitoa zein zientzia, gizakiak bere interesetatik eratuak dira, bera zer den eta nola diharduen daukan kontzientziaren proiekzioz naturaren gainera. Gauzen izate esentzial, itxuraz objektibo eta neutrala, zientzietakoa, protoietatik galaxietaraino, giza esperientzia eta interesen era eran dago irudikatua, antropomorfismo ezkutatu bat baino ez da:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
bera 566 (3,73)
Bera 34 (0,22)
Lehen forma
berak 169 (1,11)
bera 100 (0,66)
beraz 61 (0,40)
berarekin 30 (0,20)
bere 26 (0,17)
Beraz 24 (0,16)
berean 24 (0,16)
Berak 23 (0,15)
bertan 22 (0,14)
berari 18 (0,12)
bere baitan 14 (0,09)
berarentzat 9 (0,06)
Bera 8 (0,05)
berari buruz 8 (0,05)
berataz 6 (0,04)
Bere 5 (0,03)
bere inguruan 5 (0,03)
bertatik 5 (0,03)
berarengandik 4 (0,03)
Berari 2 (0,01)
bere aldetik 2 (0,01)
beregan 2 (0,01)
beretik 2 (0,01)
beretzat 2 (0,01)
bertako 2 (0,01)
Beragandik 1 (0,01)
Beragatik 1 (0,01)
Berarekin 1 (0,01)
Berari buruz 1 (0,01)
Beren artekoarekin 1 (0,01)
Beretzat 1 (0,01)
bera barik 1 (0,01)
beragatik 1 (0,01)
beragaz 1 (0,01)
beraren 1 (0,01)
beraren inguruan 1 (0,01)
berarena 1 (0,01)
berarengan 1 (0,01)
bere alde 1 (0,01)
bere aurka 1 (0,01)
bere barrenean 1 (0,01)
bere buruan 1 (0,01)
bere gainera 1 (0,01)
bereak 1 (0,01)
bereaz 1 (0,01)
bereek 1 (0,01)
beregandik 1 (0,01)
beren artean 1 (0,01)
beren barnean 1 (0,01)
bertakoek 1 (0,01)
bertara 1 (0,01)
bertatik kanpo 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
bera zer egin 64 (0,42)
bera zer esan 44 (0,29)
bera zer ez 17 (0,11)
bera zer gertatu 15 (0,10)
bera zer nolako 13 (0,09)
bera zer nahi 12 (0,08)
bera zer ikusi 11 (0,07)
bera zer jan 11 (0,07)
bera zer pentsatu 10 (0,07)
bera zer uste 8 (0,05)
bera zer egon 7 (0,05)
bera zer modu 7 (0,05)
bera zer ote 7 (0,05)
bera zer ukan 7 (0,05)
bera zer ari 6 (0,04)
Bera zer egin 6 (0,04)
bera zer eman 6 (0,04)
bera zer jakin 6 (0,04)
bera zer erran 5 (0,03)
Bera zer esan 5 (0,03)
bera zer ikasi 4 (0,03)
bera zer iritzi 4 (0,03)
Bera zer nahi 4 (0,03)
bera zer eskatu 3 (0,02)
bera zer gustatu 3 (0,02)
bera zer ibili 3 (0,02)
bera zer iruditu 3 (0,02)
bera zer sentitu 3 (0,02)
bera zer ulertu 3 (0,02)
bera zer atera 2 (0,01)
bera zer axola 2 (0,01)
bera zer balio 2 (0,01)
bera zer bilatu 2 (0,01)
bera zer eduki 2 (0,01)
bera zer energia 2 (0,01)
bera zer erabili 2 (0,01)
bera zer erakutsi 2 (0,01)
bera zer erantzun 2 (0,01)
bera zer espero 2 (0,01)
bera zer etzan 2 (0,01)
bera zer gelditu 2 (0,01)
bera zer geratu 2 (0,01)
bera zer interes 2 (0,01)
bera zer joan 2 (0,01)
Bera zer modu 2 (0,01)
bera zer sentimendu 2 (0,01)
bera zer sortu 2 (0,01)
bera zer suma 2 (0,01)
bera zer ulertarazi 2 (0,01)
bera zer zati 2 (0,01)
bera zer agindu 1 (0,01)
bera zer aldatu 1 (0,01)
bera zer alde 1 (0,01)
bera zer alderdi 1 (0,01)
bera zer antolatu 1 (0,01)
bera zer apain 1 (0,01)
bera zer argitu 1 (0,01)
bera zer arrakasta 1 (0,01)
bera zer arrazoi 1 (0,01)
bera zer autoritate 1 (0,01)
Bera zer axola 1 (0,01)
bera zer azaldu 1 (0,01)
bera zer azken 1 (0,01)
bera zer baietsi 1 (0,01)
bera zer baztertu 1 (0,01)
bera zer behar 1 (0,01)
bera zer bide 1 (0,01)
bera zer bihurtu 1 (0,01)
bera zer borroka 1 (0,01)
bera zer datu 1 (0,01)
bera zer efektu 1 (0,01)
bera zer egia 1 (0,01)
bera zer egikaritu 1 (0,01)
bera zer egitarau 1 (0,01)
bera zer ekarri 1 (0,01)
bera zer elkartu 1 (0,01)
Bera zer eman 1 (0,01)
bera zer erabaki 1 (0,01)
bera zer eragin 1 (0,01)
bera zer eraman 1 (0,01)
bera zer erdietsi 1 (0,01)
bera zer ere 1 (0,01)
bera zer erlijio 1 (0,01)
bera zer eskaini 1 (0,01)
bera zer esperimentu 1 (0,01)
bera zer estatu 1 (0,01)
bera zer etorri 1 (0,01)
bera zer ezin 1 (0,01)
bera zer ezkondu 1 (0,01)
bera zer ezkutatu 1 (0,01)
bera zer galdetu 1 (0,01)
Bera zer hitz 1 (0,01)
Bera zer huelga 1 (0,01)
Bera zer indartsu 1 (0,01)
bera zer Kanpaiak 1 (0,01)
Bera zer komeni izan 1 (0,01)
Bera zer kontatu 1 (0,01)
bera zer Marie 1 (0,01)
Bera zer ordena 1 (0,01)
Bera zer ote 1 (0,01)
Bera zer pentsatu 1 (0,01)
Bera zer proposatu 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia