Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 15

2001
‎Errealitateak berak zer dioen hobeto ikusteko, SIADECOk 1996ko ekaineanburuturiko. Helduen Euskalduntzea: Eskaintza eta Eskariaren egoera eta Etorkizunaren aurreikuspenak?
2002
‎lehenean nekazaritzaz, bigarrenean aziendaz eta hirugarrenean baserritarren larreez, nekazaritzari ez zaizkiola lotzen iruditzen zaizkidanak liburu honetan alde batera utzita. Beraz zer baztertu behar den erakutsiko dut lehenengo eta gero gaiari helduko diot, sailkapen naturalaren arabera.
2007
‎ba al da lekurik elkarrekin bizitzeko, non eta nola? Eta auzokidetzak berak zer bihurtzen gaitu. Euskal herritar. Ez:
‎Antzinako edo Erdi Aroko naturalismo naiboa utzi eta, munduaren zerizatea subjektu edo autokontzientziatik dago erabat, Modernia guztiaren propioa da hori. Dena den, Kant-engan, dio Uribarri-k, autokontzientzia edo ni hori, subjektu hori, ezagutza ororen oinarrizko baldintza da, baina bera zer den, ez dago garbi. Izan ere, ez da adimena, adimena baino haragokoa da; ez da arima bere fakultateekin, ez da nia ere (enpirikoa), ni enpiriko edo psiko soziologiko ororen haragoko ni bat baino, ni logiko transzendentala.
‎Hitzaren patu konplikatu hau berau, Humboldt-en esplikazio konplikatuen atariko antzo ikus daiteke. Izan ere, Humboldt-ek ez du argitzen, analogiarekin berak zer ulertzen duen; eta analogiak argitu behar duena ere, nahiko ilun gelditzen da. Ohar batzuetan pausatuko gara, hortaz, beharbada arrastoan jarri gaitzakete, Humboldt-ek apuntatzen duenari hobetoxeago antzemateko.
‎Guztiaren emaitza pobre gisa, ematen du, analogiaren baliabidea, hizkuntzaren teorian azkenean berak ematen duenagatik baino, teoriak bera zergatik eskatzen duenagatik, dela interesantea: hizkuntzaren naturaltasuna eta pentsamenduarekin identitatea egiaztatzea.
‎ideia eta ideia ez dira bat, alegia zurea eta nirea; azkenik, gure ideiak bat balira ere, gure ardoaren ideia (k) eta ardoa bera gauzakia, ez dira bat, edo, pentsamenduak pentsatzen duen «ardoa», ez da existitzen (pentsamenduaren ekoizpen bat da, pentsamenduan): errealitatea bera zer den, ezer ez dakigu. Cfr. Dupréel, E., Les Sophistes, Neuchatel 1980, 62
‎« (Karakterea) da izpiritua legez [Geist] hizkuntzan biztanle dena eta hura, berarengandik sorturiko gorputzaren moduan, arimaz hornitzen dizuna (edo: bizitasuna damaiona) [beseelt] »841 Baina hizkuntzaren aiurriarekin berak zer ulertarazi gura duen adierazteko gehien darabilen irudia kolorearena da. Humboldt hizkuntza bakoitzaren koloreaz mintzo da behin eta berriro842 Hizkuntza bakoitzak hitzak, esamoldeak, bere literatura, dena bere tindu bereziaz koloratzen du843 Baina aiurriak ez du hizkuntza bakarrik koloratzen:
‎Ezagutzaile honek forma horien arabera pentsatzen du, objektiboki pentsatzen diharduenean? gauzak zer diren munduan, edo mundua bera zer den eta nondik datorkeen. Horien arabera antolatzen du:
2009
‎Kazetaria denbora askoan izan da pertsona bat jendeari zer gertatzen zaion kontatu izan diona gainerako jendeari. Azkenaldian gehiago dajendeaz berak zer pentsatzen duen jendeari kontatzen dion pertsona. Jarrera horrekjakin mina itzaltzen du, ikasteko gogoa hiltzen du, zer gertatzen ari den galdetzekogrina zanpatzen du, eta ondorioz, ezinezko egiten du harritu eta liluratzeko gaitasuna garatzea:
2012
‎Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe dugu gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu. Pop musika diogunean musika pop ularraesan nahi dugu.
‎Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe dugu gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika bera zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu. Pop musika diogunean musika pop ularraesan nahi dugu.
2015
‎Hau da, hizkuntza politika eredu baten alde egiteakhizkuntza ideologia ikuspegi bat hobestea dakarren ezagutzea; eta, alderantziz, hizkuntzaideologia eredu bat agertzeak hizkuntza politika jakin bat lehenestea ekarriko duen. Hortaz, ikerketaren bigarren helburu orokorra EAEko alderdi politikoen hizkuntza politika eta hizkuntzaideologia planteamenduen arteko lotura eta bere zer nolakoa aztertzea izan da.
‎Egia da gai zeharo berria izan dela. Ni gogoratzen naiz joan ginenean bulego hartara zure lankideen begiak nola gelditu ziren proposamena egin genuenean, etaera berean zer interesarekin jaso zuten. Horrek ere bidea errazten dizu pila bat.
2017
‎Datuen analisiaren egiteko, eta azterketa zehatz baten egiteko, taula, grafiko edo beste irudizenbaitzuk ateratu behar izan dira. Hona beraz zer itxura duten eta zer landu ahal izan den:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia