2001
|
|
Errealitateak
|
berak
zer dioen hobeto ikusteko, SIADECOk 1996ko ekaineanburuturiko. Helduen Euskalduntzea: Eskaintza eta Eskariaren egoera eta Etorkizunaren aurreikuspenak?
|
2002
|
|
lehenean nekazaritzaz, bigarrenean aziendaz eta hirugarrenean baserritarren larreez, nekazaritzari ez zaizkiola lotzen iruditzen zaizkidanak liburu honetan alde batera utzita.
|
Beraz
zer baztertu behar den erakutsiko dut lehenengo eta gero gaiari helduko diot, sailkapen naturalaren arabera.
|
2007
|
|
ba al da lekurik elkarrekin bizitzeko, non eta nola? Eta auzokidetzak
|
berak
zer bihurtzen gaitu. Euskal herritar. Ez:
|
|
Antzinako edo Erdi Aroko naturalismo naiboa utzi eta, munduaren zerizatea subjektu edo autokontzientziatik dago erabat, Modernia guztiaren propioa da hori. Dena den, Kant-engan, dio Uribarri-k, autokontzientzia edo ni hori, subjektu hori, ezagutza ororen oinarrizko baldintza da, baina
|
bera
zer den, ez dago garbi. Izan ere, ez da adimena, adimena baino haragokoa da; ez da arima bere fakultateekin, ez da nia ere (enpirikoa), ni enpiriko edo psiko soziologiko ororen haragoko ni bat baino, ni logiko transzendentala.
|
|
Hitzaren patu konplikatu hau berau, Humboldt-en esplikazio konplikatuen atariko antzo ikus daiteke. Izan ere, Humboldt-ek ez du argitzen, analogiarekin
|
berak
zer ulertzen duen; eta analogiak argitu behar duena ere, nahiko ilun gelditzen da. Ohar batzuetan pausatuko gara, hortaz, beharbada arrastoan jarri gaitzakete, Humboldt-ek apuntatzen duenari hobetoxeago antzemateko.
|
|
Guztiaren emaitza pobre gisa, ematen du, analogiaren baliabidea, hizkuntzaren teorian azkenean berak ematen duenagatik baino, teoriak
|
bera
zergatik eskatzen duenagatik, dela interesantea: hizkuntzaren naturaltasuna eta pentsamenduarekin identitatea egiaztatzea.
|
|
ideia eta ideia ez dira bat, alegia zurea eta nirea; azkenik, gure ideiak bat balira ere, gure ardoaren ideia (k) eta ardoa bera gauzakia, ez dira bat, edo, pentsamenduak pentsatzen duen «ardoa», ez da existitzen (pentsamenduaren ekoizpen bat da, pentsamenduan): errealitatea
|
bera
zer den, ezer ez dakigu. Cfr. Dupréel, E., Les Sophistes, Neuchatel 1980, 62
|
|
« (Karakterea) da izpiritua legez [Geist] hizkuntzan biztanle dena eta hura, berarengandik sorturiko gorputzaren moduan, arimaz hornitzen dizuna (edo: bizitasuna damaiona) [beseelt] »841 Baina hizkuntzaren aiurriarekin
|
berak
zer ulertarazi gura duen adierazteko gehien darabilen irudia kolorearena da. Humboldt hizkuntza bakoitzaren koloreaz mintzo da behin eta berriro842 Hizkuntza bakoitzak hitzak, esamoldeak, bere literatura, dena bere tindu bereziaz koloratzen du843 Baina aiurriak ez du hizkuntza bakarrik koloratzen:
|
|
Ezagutzaile honek forma horien arabera pentsatzen du, objektiboki pentsatzen diharduenean? gauzak zer diren munduan, edo mundua
|
bera
zer den eta nondik datorkeen. Horien arabera antolatzen du:
|
2009
|
|
Kazetaria denbora askoan izan da pertsona bat jendeari zer gertatzen zaion kontatu izan diona gainerako jendeari. Azkenaldian gehiago dajendeaz
|
berak
zer pentsatzen duen jendeari kontatzen dion pertsona. Jarrera horrekjakin mina itzaltzen du, ikasteko gogoa hiltzen du, zer gertatzen ari den galdetzekogrina zanpatzen du, eta ondorioz, ezinezko egiten du harritu eta liluratzeko gaitasuna garatzea:
|
2012
|
|
Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe dugu gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika
|
bera
zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu. Pop musika diogunean musika pop ularraesan nahi dugu.
|
|
Nazio identitate hegemonikoak apurtu eta, disidentzia kulturalaren bidez, berriak eratu daitezke, beraz, horixe dugu gure ikerketaren erdigunea. Baina popmusikak horretan zer paper joka dezakeen argitzeko, pop musika
|
bera
zer den edotanola ulertzen dugun azaldu behar dugu. Pop musika diogunean musika pop ularraesan nahi dugu.
|
2015
|
|
Hau da, hizkuntza politika eredu baten alde egiteakhizkuntza ideologia ikuspegi bat hobestea dakarren ezagutzea; eta, alderantziz, hizkuntzaideologia eredu bat agertzeak hizkuntza politika jakin bat lehenestea ekarriko duen. Hortaz, ikerketaren bigarren helburu orokorra EAEko alderdi politikoen hizkuntza politika eta hizkuntzaideologia planteamenduen arteko lotura eta
|
bere
zer nolakoa aztertzea izan da.
|
|
Egia da gai zeharo berria izan dela. Ni gogoratzen naiz joan ginenean bulego hartara zure lankideen begiak nola gelditu ziren proposamena egin genuenean, etaera
|
berean
zer interesarekin jaso zuten. Horrek ere bidea errazten dizu pila bat.
|
2017
|
|
Datuen analisiaren egiteko, eta azterketa zehatz baten egiteko, taula, grafiko edo beste irudizenbaitzuk ateratu behar izan dira. Hona
|
beraz
zer itxura duten eta zer landu ahal izan den:
|