Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 302

2007
‎Ondoko igandean, jendea multzoan etorri zen elizarat, hain segur ere jakinik apez berria mutua zela eta hortaz segurtatzeko, bainan ere hartaz doi bat irri egiteko xedean, ez baitziren horretarako azkenak, eliztar zintzoak izana gatikan. Eta hau gertatu zen orduan:
2008
‎Zenbait egunen buruan jendea hasi zen Peio amerikanoaz arrenguratzen, nehork etzuelakotz ikusten, ez etxe inguruetan, ez ostatuetan.
‎Epeldu da aire beroa. Karriketan jendea doa pultxoka, herriko biltoki handiari buruz. Hor, entzunen dituzte kondalariak.
‎Mezatik lekura, jendea plazarat buruz doa. Jadanik plazako jartokiak betexeak dira.
‎Bost kantariak tauletan eskuz esku arragertu direnean, jendea xutiturik txalokada luze batean arizan da. Ainitzek oihukatzen zuten zorionezko aratsalde hau bezalakoak guttiegi zirela urtean zehar.
‎Herriko biltokia zanpez bete da, jendea oste haundian etorri. Gehiago dena, atsegingarri da hemengo ixiltasuna.
‎Hain zen pollit honen ikustea, zaia xuri luxearekin. Bere beso ttipiez, V baten moldean agurtzen zuela jendea . Ezkerreko zaretik hartu du gutun azal bat eta epaimahaian emanak dauden lau jaun andereri ekarri.
‎Patxi Gaztenalde, mikro aintzinetik urruntzean hasi zen entzuleen txalokada, gero eta hots haundiagoan. Zenbait minutuz, jendea xutik emanik egin dieie, lau bertsolarieri, esker bihurtze bero bat. Nola mintza argiaz, uraz, gizonaz edo askatasunaz?
‎Izanagatik bestako laugarren eguna, jendea omore arradoan senti dela agerian dago. Ahanztu nahi dituzte goizeko uholdearen mehatxuak.
‎Ikusi ere jendea , oste haundian, bakean eta alegeraki, bestako edergailu guzien miresle. Dantzari zoragarriak, herrian berean hezi eta trebatuak.
‎Hau harridura! Bertsularien ganat doa jendea zerbait gehiago jakin nahitan. Bainan lasterrenik hurbiltzen direnetan kausitzen dira Bittor, Marie Leona, Mikele eta haiekin Petan Gorria, hau ere dolutan
2009
‎Elkarrekin zerbait partitzeko plazer hortan. Maite dut ikustia nere etxean jendea ongi dela, nere konpania agradablia dutela jakitia.
‎Utzi, utzi, jendea bere gisa, bizi senditzen den bezala, eta beti bihotza gora!
‎Nola izaten ahal da ba bertzeala. Nik uste dut libertadeak jendea galduko duela. Denak funtsekoak izanez, bai, posille izango litzeke bakotxari bere manerian bizitzen uztia.
‎Dena on zaioie. Bertze mundu bat baden ero ez, jendea zaharrago zer ekarki duen, Mexikoko ekonomia Estadu Batuek noiz arte mantenduko duten, Englaterrako erregina zer osasunian den, eta guretik urbillego herriko eskola noiz berrituko duten, auzokoak ez diren apartatzekotan, automobilla ez ginuken txandatu behar.
‎Bertzeala, nola ongi bizi nere buruarekin? Ez dut maite jendea sofriaraztea beharrerik gabe, eta jende hoietatik lenbixikoa, ni naiz, orain arte benepin. Orduan, nere buruari gauza onak desiatzen dizkiot, eta denetik gauza oberena ez ote da bakoitzak bere buruarekin bakean bizitzea?
‎Lehentxeago, Astrik tifusa aipatu duelarik, andre zaharrak bere higuina adierazi du, bere errukia ere, jendea hiltzen ari delata: auzo haietako kiretsa...
‎Jende asko dago, kale gizon jendea gehienbat, nekazari batzuk ere. Batzuk haserre jeiki dira, deadar eginez ukabilak jaso dituzte:
‎Hanka biak tink ezarrita lurrean, mendiko jendea . Arkupeetan neskame zarata.
2012
‎nolaz ez duzu jauzi egiten? nolaz ez zira karrikara jausten eta han zure oihuez ikhararazten plazako jendea zintzurrerat odola jin arte zintzurreko piruak zartatu arte, nolaz ahapetik derautazu erhoa naizela?
‎Bazuen etxen mutiko bat, semea bezala hazi zuena, beste herri batetarik horrat etorria. Alabainan laborari etxe ederra zen, herriko aberatsenetarik eta horren kurriarazteko jendea behar zen.
‎Errobiren arramantza erauntsi biharamunetan hitz beltzak murruetan polizia kaskoen dirdiran leihotik han Mon Bar odoletan zerra zahia lurrean odol xurgan han parrean jendea oihuka gatuak karrikan ihes zakur gaixoa goseti begiak amultsu ondoko nagusiak bi ostiko jostuna goizik lanera joailia eta ez du nigarretan bidea kadira antolatzen Jeanne auzoko atxoekin ilunbetako gau sorginarekin espartingile ahantzia aspaldi joana agorrileko lur ikara eta jendea kanpoan Pontrique karrika miseriaren karrika han ere Joanteguyren zurbiak zutik etxea dute berritzen
‎...beltzak murruetan polizia kaskoen dirdiran leihotik han Mon Bar odoletan zerra zahia lurrean odol xurgan han parrean jendea oihuka gatuak karrikan ihes zakur gaixoa goseti begiak amultsu ondoko nagusiak bi ostiko jostuna goizik lanera joailia eta ez du nigarretan bidea kadira antolatzen Jeanne auzoko atxoekin ilunbetako gau sorginarekin espartingile ahantzia aspaldi joana agorrileko lur ikara eta jendea kanpoan Pontrique karrika miseriaren karrika han ere Joanteguyren zurbiak zutik etxea dute berritzen
‎Ostibarreko lamin osinetarik itsasora jendea haundi lurrari lana eskaintzen dionean pikotz eta aiotzez, aitzur eta palaz, harrizko bazterra lur emankor eginez bizia sortu diguzue arbaso langile haritz landatzaileak harri pikatzaile emankorrak hargin trebe gogor etxalde eraikitzaileak etxe eta hil harrietan keinu gozoak kurutzetan bizi gogoak iguzki, golde edo orratz harria oroitzeko eta maitatzeko oroimeneko portuen joan jinean altxatzen di...
‎programa ederra... Horrelako edo antzeko jarrera baten alde iharduteko bada jendea Euskal Herriko zazpi probintzietan. Halere, ez dut pentsatzen ENAMen bideak, edo bide nagusiak behintzat, hortik joko duenik.
‎Injustiziaren kontra jazartzeko badugu arrazoia; zapaltzaileen eta zanpatuen biolentzia bereizten badakigu. Altxatzeko prest, badago jendea (edo izanen da, gaur ez bada bihar). Egoera aztertuz erabaki dezakegu nola eta noizko.
‎Aurrera jotzeko, beharra eta jendea badira: bide bat oker gertatzen bada ez da bide honetan hil behar.
‎10 1936an, Francoren altxamenduko lehen orenetan, Arabako eta Nafarroako jelkide buruak (Napar Buru Batzarra, eta Araban Landaburu) erligioa eta jabegoa begiratzeko aurkezten zen kolpe militarraren alde ageri ziren. bere itzuli espainolista egin geroztik ez da izan independentismorik EAJren politikan. Beste gauza bat da mitinetan, EGIren mitinetan batez ere, jendea berotzeko edozer esatea. Bere praktika politikoan eta historian zehar, EAJ ez da inoiz independentista izan.
‎Eta, azken funtsean, pasarazi nahi digun mezua hauxe da, labur bilduta: 1968en inguruan izandako ideologia eta borrokak, XIX. mendeko ideologia iraultzaile zaharren azken ukaldiak dira; haien oinarrietan aurkitzen diren filosofiak (marxismoa eta anarkismoa), mitoak (langileriaren eginkizun historikoa, estatuaren kontrako jazartze biolentoa) eta posizio pertsonalak (militantismoa, bereziki), zaharkituta gelditu dira, eta ez dute gaur egun ez eragin historikorik ez eta jendea erakartzeko gaitasunik.
‎Aipatutako borroka horiek lorpen handiak ekarri dituzte, eta hemendik jo behar da: norberaren zorionari zor zaion errespetua, jendearen izenean mintzatzen diren aparailu eta instituzioen kondenatzea, jendea biltzeko komunikabide modernoen erabiltzea, ekintza humoretsu eta sinpatikoen balio mediatikoa (yippiak eta provoak aipatuko ditugu...), minorizatuak direnen borroka partzialen balorea (feminismoari munta handia ematen dio...).
‎Beti pentsatu izan dut Euskal Herriak baduela zapalkuntzaren kontra jazartzeko eskubidea. Baina, gaur egun, irabazteko bide egokiena jendea konbentzitu eta gureganatzea da, hauteskundeen eta ekintza sozialen bidez.
‎ETAk diolarik gaurko borroka Nafarroaren konkistaren aurkako azken urratsa dela, pentsarazten dit. Halere, sustraien balorea ukatu gabe oraina eta etorkizuna lehenesten ditut, eta, nire ustez, Euskadiko jendea biltzeko proiektuak bereganatu lituzke duela 20 edo 30 urteko baloreak, non nafarrak eta probintzianoak biltzen baikinen ustez eta iraultza sozial komuna egiten ari ginela. Eta zera errepikatuko nuke:
‎144" Komunitarismo" aren kontzeptu politiko modernoa, erabiliko dugun zentzuan, 1980etan ageri da Ipar Amerikan: ez da indibiduoa ulertzerik bere oinarri kultural, etniko, erligioso edo soziala kontutan hartu gabe, eta ez da jendea errespetatzerik oinarri horiek errespetatu gabe. Frantzian bereziki, 1990etan" antikomunitarismoa" izan da jakobino guztien tema nagusi bat:
‎borroka armatua kondenatzea arrazoi etikoengatik, beti diskutigarri izanen da; efikazia arrazoiengatik, demostratu behar da eraginkorra ez dela eta, zer dira irizpide egokiak horren erabakitzeko? Gainera, iritzi ezkor horien argi esatea ez da jendea biltzeko egokia. Urrats bat aitzinago, eztabaida alferrak dira hauek borroka armatuak alternatibarik ez badu.
‎Esklusiorik gabe, euskal nazionalismoak ateak zabaldu zizkion jende guztiari, eta ezker abertzalearen edo nazionalismo moderatuaren aldetik, entusiasmo iraultzaileaz edo konformismo zuhurraz, nahikoak beretu du euskal kontzientzia nazionala. Tamalez, orain proiektu iraultzaileak ez du erakarpen sozial handirik eta espainolisten koalizioa jendea berotzen ari da nazionalismo moderatuari gobernua kentzeko.
‎Eta militarren hiltzeak berak ez du amore ematera behartuko. Badira mendeak armada jendea hiltzen dabilela; soldaduak kanoi haragi gisaz erabiliz eta elkarri dominak ematen ibilitako militarrek ez dute amore emango, nahiz eta general bat edo hamaika sargentu hilik gertatzea. Kontrarioa pentsatzea ez da zehatza, ez da egia.
‎Gainera populazioa hartzen baduzu, edo bahitzen, mehatxuaren bidez, azkenean ekintzaren posibilitatea etsaiaren eskuetan uzten ari zara. Etsaiak abisatu egin behar du jendea , lekuak hustu behar ditu, eta normala ote da pentsatzea gure erantzukizuna etsaiaren eskuetan utzirik ongi ari garela. Niretzat ez.
‎Eta bigarrena jendetasunezko beldurra da: behar ez denean jendea mintzekoa. Zergatik esango dut orain," hau, edo horiek izan ziren hau eta hura"?
‎Arats hura zen hain ezti eta ilargiaren betea Soinua airos ari zen eta zoin alegera jendea !
‎Izai peetan edo ugeldi inguruetan ibiltzea kasik gaitz bidea! Miliarka sistuliek jan nahi zuten jendea . Haatik, baziren ordukotz, sistulien ausikietarik begiragailuak.
‎Nor da Hitler? Gizon horietaz baizik ez da gure xokoetako jendea mintzo; Ahopetik ere zenbait solasZer solas bada? " Haurrek isilik egon behar die!" Horra zer entzuten zen!
‎Olerkiz olerki, hitzez hitz, lerroz lerro, munduan jendea sufritzen duen guzia nire gainean hartuko dut.
‎Galderak nituen. Udan, bilutzik ibiltzen den jendea , beste jendea baino gehiago irakurtzen denez. Bainuntzirik gabe hondartzetan ibiltzen direnak besteak baino literaturazale ote dira?
‎Galderak nituen. Udan, bilutzik ibiltzen den jendea, beste jendea baino gehiago irakurtzen denez. Bainuntzirik gabe hondartzetan ibiltzen direnak besteak baino literaturazale ote dira?
2013
‎Nahi dun hil dezadan. Ez, ez nauk hiltzaile bat, mediku bat nauk, mediku ahul bat bakarrik. Nire lana ez duk nehor hiltzea baizik jendea artatzea. Ez nauk etorri munduan bizia kentzeko baina emaiteko eta atxikitzeko. Nahi dunan bezala baina hori ere garbituko niken plazerekin. Batekin aski duk, jadanik bat gehiegi duk.
‎Aita zergaitik jendea beldurtzen da karriketan euskaraz hitz egitean. Iduri luke lotsatuak direla, gaizki ari dela hola mintzatzean.
‎Egia bai haurra, jendea ahalke dela, beldurrak dio galarazten kontzientzia, ez dago ez, deus gaizki solastatzea arbasoek utzi diguten mintzairaz.
‎Ama lur maite eta goxatzen duzula, zeinek luke duda, erran gabe doa, zuk baituzu hazten hiritar jendea , goseak ez dezan behin ere harrapa.
‎Gustuko duzu gurutze gorri handi horiekin jendea zigortzea
2014
‎Hauk Lefevretiarrak dira eta Elizatik berex. Horrara ere joaiten da jendea : 150 bat igande oroz.
2016
‎Askoz ere errazkiago badakizu. Jartzen zen jendea . Bai bai, jartzen.
‎Ez honaratekoan hainbeste. Haratekoan, jendea bortxaz baitzoan harat. Trena geldiarazteko zirrinta gider hura tiratzen, mozkortu eta beirak apurtzen eta...
‎Berehala. Mirakulu bat da ba, jendea han bizirik egotea. Orain, zenbait aldiz pentsaketan jar eta, leku hartarik jendea bizirik jalgitzea!
‎Mirakulu bat da ba, jendea han bizirik egotea. Orain, zenbait aldiz pentsaketan jar eta, leku hartarik jendea bizirik jalgitzea! Ez zen deus egitekotik! Oporrik izaten zenuten?
‎Mirakulu bat da ba, jendeak han bizirik egoitea. Orain, zenbeit aldiz phentsaketa jar eta lekhu hartarik jendea bizirik jalgitzea! Ez zen jeusik egitekorik! Permisionerik ukhaiten zinutena?
‎Aparantziarik ere. Orain, futitua da jendea . Norat nahi partitua da orain.
‎Aparantzarik ere. Orai, futitua da jendea . Norat nahi partitua da orai.
‎Zakhia ezarri jarralkitako hegi hartan eta hantxet egoiten zinen zenbeit aldiz, zanguak ez zinituela senditzen, bazinituenez ere hau baino gehiago hotzarekin. Ez da erraiten ahal jendea zoin zaila den bestenaz! zenituela senditzen bazenituenez ere hau baino gehiago, hotzarekin.
‎zenituela senditzen bazenituenez ere hau baino gehiago, hotzarekin. Ez da esaten ahal jendea zein zaila den bestenaz.
‎Han denak abantxu garbitu zituzten. Sekulako jendea . Haiek ziloak eginak zituzten ordukotz.
‎Gero, Beñat kusiarekin Bordalerat joan nintzen. Ohartu ginen bai, han zer zen, jendea medikutik kexu ateratzen. Beñatek esan zidan:
‎Kalme aldiak izaten ziren. Laster bukatuko zela eta jendea esperantxan egoten zen. Arte hortan ahanzten. Entzun dut tenore batez ez zituztela oporrez joaterat uzten denak, Espainirat joaten zirelakotz. laxatzen.
‎A.D.N. frogarik ez da oraindik egin. Segur ere gehienak ez ziren ez nonbaitik jinak, ezta eri; baizik eta lekuko jendea zen jendartetik kanporatua izan zena, batzuentzat erlijio arazoengatik behar bada, besteentzat bertako usaiengatik dudarik gabe. Badirudi elizak eta herritarrek, baita ohiturek eta arrazismoak dituztela baztertu.
2017
‎Aroa da betidanik eta nunahi hain segur solasaldi askoren lehen gaia. Aurten karrikako jendea ere aspertua omen da neguaren luzeaz eta ilunaz. Iguzki gose gaude naski denak.
‎Eguberri bezperan bi herritarrekin egin solasak dauzkat berehala hementxe aipagai. Banekien Frantziako lurralde batzutan, hiri bazter handietan bezala, jendea kanpotik etorri langilei aiher zela, kolore guzietako etorkinak omen direlakotz neke eta gaitz guzien iturria eta arrazoina! Orduan eta hor ohartu naiz gure alderdian ere askok molde berean pentsatzen dutela, eta ahoan bilorik gabe aitortzen dutela menturaz orainarte ixilean zaukatena:
‎Aitzinarik ez da hemen Fernand Reynaudren umorezko antzerki hura aipatzeko: herri koxkor batean ordukotz jendea arrangura etorkinak jaten zuela frantsesen ogia, eta entzutearen bortxaz joan egin baitzen etorkina. Ogirik gabe gelditu zen herri hura, okina baitzen hango etorkina.
‎Ondotik zebilen apezpikua egiazko jantziarekin beztitua. Eskuan bazuen makil luze bat ahari buruarekin eta batzuetan altxatzen zuen jendea xaxatzeko, musikaren erritmoa jarraikiz, sustengatuz. Altxatzen zuelarik, emazte guziak jauzika ari ziren eta gizonek esku zarta ederrak jotzen zituzten.
‎Eskuan bazuen azotea eta klakarazten zuen airean. Batzuetan zafratzen zuen hurbilegi zegoen jendea . Oihuak aditzen zituelarik agertzen zitzaion irri gaizto bat begitartean.
‎Xiro puntetan zeuden garrak ikararazten zituen. Borreroak hartu zuen bere lekua deabruaren ondoan eta zutik egon zen, jendea zainduz. Berehala hasiko da meza beltza, dio Lilik boz apal batez. Zer da meza beltza. Aski duzu so egitea, ulertuko duzu laster. Azalpenik gabe ulertuko duzu.
‎Pasteur plaza horretan jendea ibiltzen zen, gelditzen zen katedrala begiztatzeko. Bikote batzuek altxatzen zituzten besoak garguilen muturrak erakusteko beren haurrei.
‎Errugbiko errotuak eta Aviron Baionako jarraitzaile leialek so egiten zuten pantailari eta pizten ziren jokolarien eraso on bat ikusiz. Batzuetan, bat batean, oihu bat sortzen zen eta jendea kadiretarik altxatzen zen, besoak goitituz, entsegu baten ondotik. Orduan ezinezkoa zen ahapetik mintzatzea.
‎Lehenik esan behar dut ez direla etxe anitz leku hartan, ez dizut deus erakatsiko. Inork ez du ezer ikusi, hango jendea ohean zen, gaua zelako. Gizon zahar batek, loa ezin hartuz, erran digu zerbait entzun zuela zubi zuri gainean, azantz bitxia, tak, tak, tak eta berriz tak, tak, tak eta berriz... Ongi, ongi, moztu zuen Frantxoak.... norbait ibiltzen balitz bezala zubian, zerbait tiratuz.
‎Gero, heldua nintzelarik, lekaide izan nintzen eta hango kristauak laguntzen nituen gure kofradiarekin. Ez ginen aberatsak, ordainez bizi zoriontsu bat iragaiten genuen jendea lagunduz. Gauzak aldatu ziren duela urte batzuk.
‎Nik ere, heiek bezala nahi nuen eskualde hori utzi baina, antolatzen nuelarik nire ihesa, terroristek harrapatu ninduten eta eraman leku batera non baitzeuden bertze jende batzu. Leku hortan torturatzen zuten jendea . Hor hasi zen nere kalbarioa. Zertako, zer gertatu zitzaizun. Galdegin zidaten bertze giristinoen torturatzea, ezin nuen egin, orduan...
‎Baina lehena lirikoa zen nagusiki, bigarrena satirikoa eta didaktikoa: jendea hotzik utzi zuten. Haatik epikak salbuespen bikainik badu Frantziako letretan:
‎Bai, hala da. Ipar Euskal Herrian, bereziki elizaren inguruko jendea , ez zen errepublikaren aldekoa, batzuek Napoleonen inperiora itzuli nahi zuten, beste batzuek monarkiara. Gainera, hirugarren errepublika denboran, Frantzia laiko bihurtzeko indar handiak egiten zituzten.
‎Duela 3.000 urte zen hori. Zibilizatu baigara geroztik, astoa baino gutiago da jendea .
2018
‎aukera berri baten aurrean gaude, eskenatoki berri batean. Baina ulertzen dut" hangoa naizelako eta jendea jatorra delako eta atsegin dudalako etxera itzultzea" ideiaren inguruan ironia egiten duzunean. Arrazoi duzu, eta esaten duzun horretan indarra duzu batez ere, arrazoia baino gehiago agian, gerla batetik itzultzeko gogoa izaten baita zuretarrekin elkartzeko, 92 jende jatorrarekin, lekuekin arratopatu eta bide egiten jarraitzeko toki bat bilatu eta zinez ibiltzen zoazela sentitzeko.
‎Adiskidantza sentimendu hau, bereziki soziala, iberiarrendako ez da sekula izan populu zaharretan agertu zen okerduraz beteriko gaiztakeria. Euskaraz adiskide hitzak" adin bereko" erran nahi du eta arbasoen familia libre horretan, jendea berez menpekotasun moraleko eskala batean sailkaturik da, non adinak mailak zehazten baititu. Adiskidetasuna belaunaldiz kontatzen da:
‎Gezurrezko zurrumurru anitz izan ziren haien oldartzearen inguruan. Ez dakit zenbateraino liluraturik zen Pariseko kazetaritza berak luzaz zabaldu dituen okerrez eta ilusioaz, zeinean kontu handiz itsu atxiki baitu frantses jendea , oldartze horren egiazko zergatiko eta izate bereziaz. Egiak azkenekoz hodeia zulatzen du, baina eguneroko prentsak ez du oraino zuzendu gure Babel politikoaren organo zenbaitek trebeziatzat daukaten makiabelismo zozoa.
‎Alde gainean onil itxurako kebide handi bat bada, non egurra ezartzen duten idortzeko zeharkako barra zenbaiten gainean, hauetarik batek laratzari eusten diolarik. Suaren inguruan biltzen da jendea , kanpamentuan bezala. Ene plazera boluntarioen erdian jartzea zen.
‎Bizkaitarrek eta nafarrek a fortiori pribilegio berak dituzte. Haien ustez, Gaztelako jendea basailutzaz eta joputzaz lohiturik da. Noblezia gaztelaua ere doi bat gutiesten dute, juduekiko nahasketengatik duintasunik ez balu bezala.
‎Jakin behar dena da auzo herrietan agitzen diren iraultzek euskaldunak arraza ilota baten maila batera apaldu behar dituztenetz edo, aitzitik, aitzinamendu erlatiborako joerak ez dituenetz agotak iberiar legearen maila bikainera altxatu behar. Zergatik nahi lukete barbaroek beren biharko arraza berriz piztuko duen jendea suntsitu. Sofistak, bozkatzeko eskubidea gutitu nahi dutenak eta jendeen ehunetarik lauretan hogeita hemeretzia joputza politikoan atxikitzen dutenak, irrigarri iduri zaizkit, hitz bat gaizki entelegatzeagatik, euskaldunei ukatzen baitiete haien zibilizazioaren nagusigoa.
‎Liskarra hainbeste handitu zen, non bi gazte sutsuek ezpata eskuan hartu baitzuten eta kasik orokor bilakatu zen borroka bat hasi zuten. Mendozak, Ertzillari gorroto handia baitzion, lehenik burua galtzera kondenatu zuen, baina, jendea ozenki haren alde altxatu zelakoz, sententzia bazterturik izan zen. Ertzilla presondegiaz eta desterruaz zigorturik izan zen.
‎Horiek etorrarazteko, begiak zulatu zaizkien apeu biziak baliatzen dituzte. Euskaldun jendea , noble eta zintzoa, Henrike IV.aren denboran oraino uso ehizan ari zen belatzaz edo bestelako ehizetan, aztorez. Su armen hobetzearen ondorioz, joko hau bazterturik izan zen.
‎Asmatze hau AroBIDAIA NAFARROARA tza eta Basajauna ren elezaharraz itxuratu zuen 45 Haur ipuin honek moral filosofiko hau ezkutatzen du: Basajauna piztia, animalia, tximino bat da; eta jendea , izaki perfektu, argia, Gizona! 46
‎Hainbeste aldiz odolez bustirik izan diren lur hauek lantzeko izerdi isuriak azkartzen du haien amodioa eta sentimendu handi hau are handiagoa da independentzia eta nazionalitatearen grina nagusiaz.Euskaldun jendearen bizitza sozialaren gorabeherak arrakastaz ikertu eta haren historiaren drama filosofikoa ongi entelegatzeko, ez da begitik galdu behar zein diren haren berezitasun noble eta poetikoaren itzalaren hiru ardatzak: eguzki arrazako jatorrizko jendea , garaitu ezineko soldadua, menditar zibilizatzaile eta hautatua.
‎Aholkatzen diet euskaldunei defentsiban eta zain egotea, harik eta, gauzen indarrez mugimenduaren aitzinean jarririk, kantabriarren federazioari iniziatiba iraultzailea etorriko zaion arte. Ez du axolarik bi erresumetako jaun legitimistek pentsa dezaten euskaldun jendea beren politikaren tresna dela. Haien aurkariez, jaun liberalez, den bezainbatean, haiekin alegiako sagarroiarena egin dut.
‎Ohar orokor horiei gehitu behar zaie berez emankorra baina landugabea den lur baten itxurak arrotzaren gainean egiten duen irudipena. Hartan herri bakanak eta hiri pobreak ikus daitezke, non libertinaje eta miseriarengatik iturrian agorturiko jendea nekez bizi den. Han, eguzki ederrenaren pean, gizona lo dago ez jakitatean kokoriko; han, deus ere ez da bizi eta sozialik, kultu sineskeriatsua ez bada, bere apaiz eta fraide oldeekin; deus ere monumentalik, elizak ez badira.
2021
‎Orduan Noella ene lagunak bilatzen zituen erremedioak. Baziren zenbaitzu paralizatuak zirenak, zeren gosearekin ez baitzuten aski bitamina B; bainan Noellak errezebitzen zituen gauza mirakuluzko horiek eta jendea berriz xutik eta kurri ibiltzen zen; harrituak gelditzen ziren. Eta erraiten zuten:
‎Denbora berean" Motive (e)" en berzte partea joan da Gazaren bisitatzerat. Gauza tristeak Ikusi dituzte, hala nola, soldado batzu Palestinako jendea bortxaka belauniko emanarazten, heien ainzinean, beren pasaporteak presentatzeko. Israelek suntsitzen ditu heien etxeak, arrozoinik gabe.
‎Lehenbiziko parte hori bukatzeko, aipatuko dut Arnegiko erretoraren azken istorio irringarri bat. Lehen, liturjiaren berriztapena aintzin, apezak ez zuen jendea ikusten meza denboran, jendeari bizkarrez egoiten baitzen. Bazituen bakarrik lau edo bost memento apezak bere publikoari begiratzeko.
‎Gertaera horiek gordeak izan dira orai arte. Bainan jendea hasia da heien ezagutarazten.
‎Xutik jarzen zelarik, esku zartak entzuten ginituen eta Otto hasten zen predikatzen. Zonbait aldiz errepikatzen zituen erretorak erranak, bainan ainitz aldiz asmakuntza frango baziren eta jendea irri karkailaz aritzen zen memento luze batez. Zonbait aldiz, lnfernuko suaz larderiatuak ginen, bainan haren erraiteko manerak ez zuen beldur emaiten eta beste alditan hitzemaiten zuen zeruko bozkarioa, kolore guzietako ainitz aingeru hegaldaka ibiliz gure inguruan...
‎Lehen ez zen ostaturik kalaka edo solas aldi baten egiteko. Eta denbora txarra baldin bazen, hor egoiten zen jendea herriko berriak jakiteko. Bai zinez leku baliosa zen hori!
‎Bat, ETAk berak errana baztertzea eta Sabino Aranaren testu hautatuak erabiltzea, ETArenak edo ETAk onartuak balira bezala aurkeztuak. Sobera erraza, baina jendea berotzeko onak.
‎Borroka armatuaren bi besoak, alegia etsai armatu publikoei eraso zuzena eta jendea babesteko salatarien bilaketa eta eliminazioa, biak sartzen dira logika berean eta ezin oposatu daitezke.
‎Bestalde, noraino Aideologia kontrarioko@ jendea garbitzea sartzen ahal da babesa eskaintzeko estrategian, eta ez bilakatu garbiketa ideologiko hutsa?
‎Jarririk ginela bota zituzten tiroak, ziur geunden haizera egin zituztela. Orain, aldiz, garbi ikusten da jendea zebilen aldera tirokatzen zutela+.
‎Alta, azpimarratu nahi dut zatiketa ez zela bi buruzagiren arteko arazo pertsonalen ondorioa, alegia Ezkerra eta Argalaren artean. ETAn bazen nortasun handiko jendea , bistan dena, baina erabakiak askoren artean ontzen ziren.+ 49
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
jende bildu 7 (0,05)
jende ez 5 (0,03)
jende babestu 4 (0,03)
jende bera 4 (0,03)
jende erakarri 4 (0,03)
jende hil 4 (0,03)
jende ibili 4 (0,03)
jende beldurtu 3 (0,02)
jende berotu 3 (0,02)
jende ere 3 (0,02)
jende etxe 3 (0,02)
jende hasi 3 (0,02)
jende hori 3 (0,02)
jende kaleratu 3 (0,02)
jende oroitu 3 (0,02)
jende abisatu 2 (0,01)
jende aldatu 2 (0,01)
jende atxilotu 2 (0,01)
jende bada 2 (0,01)
jende berak 2 (0,01)
jende bizirik 2 (0,01)
jende euskal 2 (0,01)
jende han 2 (0,01)
jende handi 2 (0,01)
jende ikusi 2 (0,01)
jende kanpo 2 (0,01)
jende kolpatu 2 (0,01)
jende konbentzitu 2 (0,01)
jende metrailatu 2 (0,01)
jende milaka 2 (0,01)
jende nahiko 2 (0,01)
jende oihuka 2 (0,01)
jende oldartu 2 (0,01)
jende ongi 2 (0,01)
jende suntsitu 2 (0,01)
jende zein 2 (0,01)
jende Aljer 1 (0,01)
jende ETA 1 (0,01)
jende Zaramaga 1 (0,01)
jende adi 1 (0,01)
jende administrazio 1 (0,01)
jende ageri 1 (0,01)
jende agertu 1 (0,01)
jende ahalke 1 (0,01)
jende animatu 1 (0,01)
jende arrangura 1 (0,01)
jende arrisku 1 (0,01)
jende artatu 1 (0,01)
jende ase 1 (0,01)
jende atera 1 (0,01)
jende autobide 1 (0,01)
jende autobus 1 (0,01)
jende baino 1 (0,01)
jende baretu 1 (0,01)
jende barn 1 (0,01)
jende barrandatu 1 (0,01)
jende basailutza 1 (0,01)
jende behar 1 (0,01)
jende bereganatu 1 (0,01)
jende berriz 1 (0,01)
jende bezala 1 (0,01)
jende bihurtu 1 (0,01)
jende bortizki 1 (0,01)
jende bortxaka 1 (0,01)
jende bortxaz 1 (0,01)
jende deitu 1 (0,01)
jende den 1 (0,01)
jende egiazko 1 (0,01)
jende egon 1 (0,01)
jende egunero 1 (0,01)
jende ekialde 1 (0,01)
jende elkartu 1 (0,01)
jende engainatu 1 (0,01)
jende erabili 1 (0,01)
jende errekrutatu 1 (0,01)
jende errespetatu 1 (0,01)
jende errezibitu 1 (0,01)
jende eskertu 1 (0,01)
jende estatu 1 (0,01)
jende etsai 1 (0,01)
jende ezkutu 1 (0,01)
jende galdu 1 (0,01)
jende garai 1 (0,01)
jende garbi 1 (0,01)
jende garbitu 1 (0,01)
jende gehienbat 1 (0,01)
jende gorde 1 (0,01)
jende gutxitu 1 (0,01)
jende hainbat 1 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
jende bizirik jalgi 2 (0,01)
jende euskal herri 2 (0,01)
jende hil ibili 2 (0,01)
jende adi ezarri 1 (0,01)
jende agertu kontu 1 (0,01)
jende aldatu ukan 1 (0,01)
jende Aljer pasatu 1 (0,01)
jende animatu balio 1 (0,01)
jende arrangura etorkin 1 (0,01)
jende arrisku jarri 1 (0,01)
jende ase egon 1 (0,01)
jende atera polizia 1 (0,01)
jende autobide aktibista 1 (0,01)
jende autobus hartu 1 (0,01)
jende babestu nahi 1 (0,01)
jende babestu neurri 1 (0,01)
jende babestu salatari 1 (0,01)
jende bada erlijio 1 (0,01)
jende bada ezkertiar 1 (0,01)
jende baino gehiago 1 (0,01)
jende baretu ari 1 (0,01)
jende barn ikusi 1 (0,01)
jende barrandatu teknika 1 (0,01)
jende bera etxe 1 (0,01)
jende bera hil 1 (0,01)
jende bera oroitu 1 (0,01)
jende berak menpekotasun 1 (0,01)
jende berak politika 1 (0,01)
jende berotu ari 1 (0,01)
jende berotu edozer 1 (0,01)
jende berotu on 1 (0,01)
jende berriz xutik 1 (0,01)
jende bildu egoki 1 (0,01)
jende bildu komunikabide 1 (0,01)
jende bildu proiektu 1 (0,01)
jende bortizki sakabanatu 1 (0,01)
jende bortxaka belauniko 1 (0,01)
jende bortxaz joan 1 (0,01)
jende den isil 1 (0,01)
jende egiazko albiste 1 (0,01)
jende egunero ahozkotasun 1 (0,01)
jende ekialde mendebalde 1 (0,01)
jende elkartu utzi 1 (0,01)
jende erabili indar 1 (0,01)
jende erakarri gaitasun 1 (0,01)
jende ere aspertu 1 (0,01)
jende ere gero 1 (0,01)
jende errespetatu oinarri 1 (0,01)
jende errezibitu omen 1 (0,01)
jende estatu espainol 1 (0,01)
jende ETA ekintza 1 (0,01)
jende etxe eskapatu 1 (0,01)
jende etxe kikildu 1 (0,01)
jende etxe sartu 1 (0,01)
jende ez atera 1 (0,01)
jende ezkutu gisa 1 (0,01)
jende garai ez 1 (0,01)
jende garbi mugitu 1 (0,01)
jende garbitu sartu 1 (0,01)
jende hainbat norabide 1 (0,01)
jende han bildu 1 (0,01)
jende han bizirik 1 (0,01)
jende handi iragan 1 (0,01)
jende handi lur 1 (0,01)
jende hil ari 1 (0,01)
jende hori irakurri 1 (0,01)
jende hori paso 1 (0,01)
jende hori sartu 1 (0,01)
jende ibili alde 1 (0,01)
jende ibili orduan 1 (0,01)
jende ikusi meza 1 (0,01)
jende kanpo etorri 1 (0,01)
jende milaka bildu 1 (0,01)
jende nahiko bakan 1 (0,01)
jende nahiko ulerbera 1 (0,01)
jende oihuka gatu 1 (0,01)
jende ongi ezagutu 1 (0,01)
jende Zaramaga eliza 1 (0,01)
jende zein adore 1 (0,01)
jende zein zail 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia