Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 461

2008
‎Maklak izenekoa2 Zeintzuk dira Oteizaren Maklen ezaugarririk nabarmenenak? Gutxi hitz egin da serie horretaz. Eskultura misteriotsuak dira, iheskorrak.
‎Oteiza euskal kulturaren epizentroan kokatu zen, ekintza politiko eta kulturalak gauzatzeko orduan jarraitu beharreko gidari baten modura, eta bere presentzia hutsak, bere zalapartak, polemikak eta haserreak, bere lanaren ikerketa oztopatu izan dute urte askotan. Oteizari buruz hitz egitean ohikoa izan da mitifikazioa, baina ez ikerketa ezta hausnarketa ere. Quousque tandem?!
‎Ideia horiek izan dira gehienetan Quousque tandem?! obraz hitz egitean pisu gehiena izan dutenak, berauek azaltzen saiatu garen bezala.
‎Zentzu horretan, eta ordena kronologiko garbi bati jarraitzearren, lehenik eta behin 1961eko Nota Elkartrukeari eutsi genioke, aztertuz zeintzuk izan daitezkeen horren ondorioak 1870eko Tratatuan. Zentzu horretan komeni da argitzea Vienako Hitzarmenaren 13 artikuluak jasotzen duenari begira, Nota Elkartrukea Estatuen borondatea plazaratzeko instrumentu juridikotzat jotzen dela eta, ondorioz, tratatuen oinordetza terminoetan hitz egitea onargarri bihurtzen dela. Instrumentu horretan jasotakoak eta lan honetan egitateetan islatuta geratu denak ez bide diote uzten zirrikitu handirik Uruguaiko herritar bati bisaturik gabe Espainian sartzeko momentuan; izan ere, bertan jasotzen den moduan, bakarrik laurogeita hamar egunetik beherako sarreretan edota langileria diplomatikoaren kasuetan baimen hau ez da galdatuko.
‎Berez Uruguaiko etorkinen eta Espainiako Administrazioaren arteko egoera desadostasun terminoetan definitu badaiteke ere, bi arrazoik eragotziko dute egoera hau nazioarteko gatazkatzat jotzea: lehenik eta behin, Uruguaiko herritarrak ez direla tratatu horien subjektu eta, ondorioz, horien inguruko gatazkaz hitz egiteko bi estatu sinatzaileen arteko desadostasuna izan litzatekeela; bigarrenik, Uruguaik, dagoeneko nazioarteko subjektua dugun estatu moduan, ez duela inolako desadostasun jarrerarik kanporatu. Are gehiago, Goi Mailako Komisioaren bileran argi geratu zenez, bi aldeak ados agertu ziren Auzitegi Gorenaren sententziaren zain geratzeko ideian.
‎Laugarrenik, rol jokoetan, MINTZA 2 ariketan, ez ditugu aurkitzen parte hartzaileen rolen araberako estatus ezberdinen ondorioz espero genitzakeen ñabardurak. Berdin hitz egiten dute guztiek eta berdin zuzentzen diote hitza elkarri. Roletan, bada, ez dira egokitasun estilistikoaren irizpideak erabiltzen.
‎Zentzu berdinean Mohan eta Stokke autoreek (2000) enpoderamendu kontzeptuaren bi erabilera mota aurkezten dituzte. Egungo ikuspegi neoliberal batetik, goitik beherako estrategia batez hitz egin daiteke, instituzioak eraginkorragoak izan daitezen aurrez definituta dauden jende talde konkretuak garapen prozesuan barneratzen direlarik. Ildo horretatik, enpoderamendua buruaskiagoa izatean datza, estatuaren zerbitzuen beharra murrizteari begira, estatuaren esku hartzearen murrizketa estrategia bati jarraiki.
‎Azkenik, espazioez hitz egiten badugu, eskalarekin loturiko kontuak ere aipa ditzakegu. Hau da, ea parte hartzeko espazioa maila lokalean, nazionalean edo internazionalean kokaturik dagoen, eta horren arabera gai batzuetan eragin daitekeen ala ez.
‎Hemen prozesu deliberatiboen inguruko hausnarketak egin behar dira: interesen osaera; erabakitzeko gehiengoak, adostasunera ailegatu beharrak, aniztasun eta pluraltasuna; botere, jakinduria eta hitz egiteko erraztasuna espazio desberdinetan. Hau ez da erraz konpontzen den debatea, edozein kasutan, klabea berau publikoa egitean datza, metodoa sekula ez da perfektua izango, baina bere onurak eta kalteak publikoak egin behar dira.
‎Bainan bildumaren ondarrean, egiaztapen bat saihestezina agertzen da: A. Arkotxak deskubritzen duena, azken finean lortzen dituen gauza bakarrak dira, Septentrioaren ordez eta beronen tokian, Lurraren mugimendua eragiten duen «bederatzigarren zeruaren» partez (Septentrio, 80 or.), «Ternuaren» ordez, horietaz hitz egiten duten testu zaharrak; eta horrelaxe iluntzen dute helburua, horretatik hatza, itzala, «artebisio» bat baizik erakusterat emanez bakarrik (Philippe Jaccottet en «entrevision» hitz gustagarria erabiltzen dugu hemen). Literatura ez da erotzen den iparorratza baizik, egiazko diamante septentrionalaren kontaktuan norabidea galtzen duena:
‎Organigramako laukitxoek eta geziek zorrotz erakusten dute nor komunika litekeen norekin eta nola (zein ordena hierarkikori jarraituz). Horregatik, gaizki ikusia (eta sarri askotan debekatua) dago bilera formaletatik kanpo hitz egitea, norberarena ez den sail bati buruz iritzia ematea, hierarkiak ezarritako komunikazio bideak zorrozki ez erabiltzea (hots, pertsonak, puenteatzea?), etab. Horrela, komunikazioaren kontrol zorrotzaren bidez, hierarkiaren funtzionamendua babestu eta bermatu nahi da.
‎eta Martínez Esparza-ren ustez biztanle gehienak herrian geratu ziren. Enciso k ez du kontua argitzen, baina matxinatutako zaurituen zainketari buruz hitz egiten duenean hauxe dio: apaizaren neskamea, Francisca Albizuri, izan zela herrian zenbait hilabetez gelditu zen emakume bakarra.
‎Azkenaldian oso modan jarri den kontzeptua da jasangarritasuna, eta hitzean eta hortzean darabilte politikariek, akademikoek, zein beste askok eta askok. Baina kaleko hizkeran hitz egiten denean ingurumen jasangarritasunera mugatzen da gehienetan kontzeptu honen esanahia. Bere berezko esanahia, berriz, askoz zabalagoa da.
‎Beraz, gaur egungo beharrak ase baina hurrengo belaunaldien beharrak arriskuan jartzen ez dituen garapen eredua da jasangarritzat jotzen dena. Hau da, belaunaldi berekoen eta desberdinetakoen arteko elkartasunaz hitz egiten digu, edo beste modu batean esanda, solidaritate intragenerazional eta intergenerazionalaz.
‎Zenbait autorek (Gallent, 2001), etxebizitza eta jasangarritasunari buruz hitz egitean, aipatu hiru dimentsioez gain beste bi kontsideratzen dituzte: aspektu politikoak eta aspektu kulturalak.
‎Ingurumen jasangarritasunak lehengaien erabilera eraginkorraz hitz egiten digu. Azkenaldian asko idatzi da hiri eredu eta jasangarritasunari buruz.
‎Bigarrenik, testuinguru teoriko hau oinarritzat harturik EAEko etxebizitza politika eta planeamendua aztertu dira, aurretik aurkeztutako eztabaidak gurean zertan gauzatzen ari diren ikusteko asmoz. Eta hirugarrenik, EAEko garapen iraunkorraren eredu gisa proposatu den kasu bati buruz hitz egingo da, Donostiako Antondegi auzuneari buruz, hain zuzen. Amaitzeko, ondorioak azalduko dira, aurretik garatutako eta ikasitakoren laburpen modura.
‎Goldlust ek eta Richmond-ek (1974) uste dute etorkinen errealitatea gertutik ulertzeko aldagai soziodemografikoak, kulturalak, jatorrizko herrialdekoak eta migratu eta geroko egoerakoak aztertu behar direla. Aldagai horien artean, kulturak garrantzia hartzen du, balioei, arauei eta ohiturei buruz hitz egiten duelako eta baliagarria delako bi herrialdeetan sortzen diren eskakizunak eta erlazioak ulertzeko.
‎Bakardade sentsazioak eragiten duen tristezia oso ohikoa da emakumeen artean, batez ere, hasieran. Bakardadeaz hitz egiten dutenean, jatorrizko herrialdeetan dituzten harreman sareez, eta harreman horien estutasunaz ari dira. Herrimina eta jatorrizko herrialdean geratu den familiarekiko kezka handiagoa dute emakume etorkinek euren seme alabak han utzita etorri direnean.
‎Osasun mentalari buruz hitz egiten dugunean, benetan interesatzen zaiguna pertsonen ongizatea da, eta sintomatologia aurkeztean ez dugu esan nahi gaixotasun edo patologia bat dutenik. Pentsatzen dugu emigratzeak suposatzen duen aldaketak eragina duela etorkinen egoera emozionalean, eta arrazoi desberdinek esplikatzen dituztela agertzen diren sintomak, esate baterako, emigratze prozesuak berak, irregulartasun egoerak eta bizi dituzten baldintza soziolaboralek.
2009
‎Harremanak jendearen artean estuak dira eta zaila iruditzen zait lau txakurren truke batzuekin eta besteekin haserretzeko eta giro eskasa sortzeko prest egongo den norbait aurkitzea elkarte horietan. Gainera gure sektore honetan gauza batzuei buruz hitz egitea eta eztabaidatzea, badirudi bekatua dela. Hemen ez du inork dirua bere poltsikora eramaten enpresa pribatuetan bezala, irabaziak ez dira batzuen artean banatzen, guztiak barku berean gaude eta ez dago irabazirik, eta horrek ez du laguntzen enpresaren ikuspegia garatzen»18.
‎Konparaketa bat egiten baldin badugu bi artikulu hauen artean, kontura gaitezke ezen La Baskonia aldizkariak sentsibilitate ezberdina azaltzen duela Centro Euskaro Español eta Euskal Erria erakundeez hitz egiten duenean. Adibide gisa, ikusarazten digu komunitate euskaldunak erreferentziatzat Euskal Erria euskal etxea hartu behar duela.
‎Batzarrak beste puntu batzuk jorratu zituen, egun hartan mahiak aipatu beharreko gauzekin bukatu arte. Orduan, batzarrari hitz egiteko unea utzi zitzaion Bilbao jaunari berriro beste proposamen batzuk egiteko eta denak aurrera atera eta gero, gaueko 22:30ean Euskal Erria euskal etxearen lehenengo batzarra amaitutzat eman zuten.
‎2 Euskal Herriaz hitz egiten dudanean, zazpi lurralde historikoez ari naiz: Araba, Behe Nafarroa, Bizkaia, Gipuzkoa, Lapurdi, Nafarroa eta Zuberoa.
‎Zentzu horretan, ikuspuntu teoriko batetik talde sozialak modu orokorrean, eta talde minoritarioak modu partikularrean, irudikapen objektu gisa kontuan hartu behar dira. Irudikapen sozialen teoriak (Moscovici, 1961) ezagutzaren forma sozialen inguruan hitz egiten du, eta bereziki zentzuaren ezagutzaren inguruan. Horrela, alderdi sozialera hurbiltzen da pentsamenduaren eta talde sozialen ekintzen testuinguru sozial eta kulturala kontuan hartuz.
‎Ez dute AHTri buruz hitz egiten entzun
‎Entzun aldu AHTri buruz hitz egiten?
‎Ez dute AHTri buruz hitz egiten entzun; 12
‎Azkenik, jendaurrean hitz egiteko tratamenduetan gomendatzen den modura (Bados eta Saldaña, 1987), komenigarria litzateke planteatutako formazio programak epe ertain eta luzera dituen efektuak frogatzea.
‎120). Geroxeago, «patronatu» delakoaz hitz egiterakoan, aipatuko dugu nola Elizaren hierarkia eta zuzenbide kanonikoa saiatu ziren Erdi Aroan jauntxoen autoritatea eta esku sartzea murrizten (Regatillo, 1956:
‎Beste erakunde bat aipa dezagun horretaz behar bezala hitz egin ahal izateko: patronatua.
‎Batzuek diote ezen XIX. mendeko Desamortizazioarekin gauzak garbi geratu zirela, baina gauzak ez dira batere garbi ikusten: lehenik, Desamortizazioan komentuez eta lurrez hitz egiten da, baina ez herrietako erlijio tokiez.
‎Gauza bat argi eta garbi utzi behar dugu: immatrikulazioaz hitz egiten dugunean, Jabetza Erregistroan lehen aldikotz izkiriatzen diren ondasunez ari gara. Hemen ez ditugu kontuan hartuko Elizak jasotako donazioak, herentziak, erosketak, limosnak eta abar.
‎Bego hori guztia bere eskutan. Hemen bakarrik, jabetza titulorik ez zuten eta Jabetza Erregistroan inskribatu gabe zeuden ondasunez hitz egingo dugu, zeinak egun batetik bestera, ixiltasunez, dohainik eta andanaka Elizaren jabego izatera pasatu baitira.
‎Hipoteka Legearen 206 artikuluaren abolizioa premiazko behar urgentea da, higiene demokratikoarengatik. Ni ez naiz luzatuko gai honetan, baina gurekin hitz egin duten jurista guztiek diotenez, 206 artikulu hori Konstituzioaren kontra dago eta erabat antidemokatikoa da. Eliza Katolikoa eta Estatua banaturik daude, eta elizbarrutiko kide bat ez da inor, fedatario publico balitz bezala dokumentuak egiteko.
2010
‎Esan bezala, aldaera estandarrak dialektoetan eragiteari konbergentzia edo bateratze deritzo. Bi motatako konbergentziaz hitz egin dezakegu (Auer 1998: 1):
‎Antropologiaren diziplinak ibilbide analitiko ugariak ibili izan ditu Malinowski k() gerturatze enpirikoan «bertako»aren ikuspuntua atxikitzea proposatu zuenetik eta aldagai kognitiboak eta afektiboak biak sakonduz «zentzu egitura» batez hitz egitea ahalbidetu zuenetik. Zentzu egitura horren abiapuntutik. Geertz ek darabilen analisi sinbolikoaren ikuspuntuan?
‎Aisialdian zentratuz, gazteentzat oso esanguratsua den ospakizun bati buruz hitz egingo dugu hurrengo lerroetan, ezkontzen inguruan alegia. Arazo ekonomikoak dituen gazte bat ezkontza batera gonbidatzen dutenean aukerak dira:
‎Emiliok ez zuen laguntza eskatzera joan nahi (bere emazteak hitz egiten du), asko kostatu zitzaion ez zuelako nahi. Nik ikusten nuen bakarrik arroza eta arroza jaten genuela.
‎Maila ezberdinetan azaltzen diren gabezia horiek eta laguntzekiko agertzen den mendekotasunak, gehienetan, ondorio psikologiko ezkorrak izaten dituzte pertsona hauengan, autoestima baxua edota adore falta ohikoak izanik haien artean. Erantzuna, sarritan, egoera hau etxean ezkutatzea edota gaiaren inguruan asko hitz egin nahi ez izatea izaten dira. Era berean, ez da harritzekoa elkarrizketetan behin baino gehiagotan, apalkuntza edota sufrimendu hitzak agertzea.
‎<http://www.soziolinguistika.org/ edb/ index.php, erakus= erroa&erro= 2>. Definizioei dagokienez, gazteak 15 urte artekoak dira; euskaldunak euskara «ondo» ulertzen eta «ondo» hitz egiten dutenak.
‎Hortik ote dator Manexek inoiz edo beste aipatu izana bere euskara zela «pobrea eta Iparraldekoa»? Baieztapen zinez harrigarria haren euskarazko hitzaldiren bat entzun zuen edonorentzat, baina niri hitzez hitz egina, euskarazko lan bat eskatu nion batean.
‎–Gai izango da zentroak edota Administrazioak eskatutako proiektuak aurrera ateratzeko.???. Gai izango da gainerako irakasleekin izan beharreko elkarrizketetan parte hartzeko.???. Gai izango da zentroko bileretan parte hartzeko eta jario maila egokia izango du.???. Gai izango da irakaskuntzaren inguruko gai abstraktuez hitz egiteko, baita bere iritziak emateko ere.???. Gai izango da irakasleekin, testuingurua kontuan izanik, hizkuntza maila ezberdinetako elkarrizketak mantentzeko.
‎Zenbait ikertzailek ideia hori azpimarratu dute euren teorizazioetan. Campbellek eta Walesek, esaterako, ez dute baztertzen gizakiok jaiotzetik dugula hitz egiteko gaitasuna, Chomskyk zioen bezala, baina ingurua ere garrantzitsua dela diote:
‎Baina, kulturaz hitz egitean esan dugunaren ildotik, globalizazioaren mugimendu azeleratuak (zirkulazioaren aldiberekotasunak eta intentsitateak, espazioaren ezabaketak) ziurgabetasun soziala larriagotzen du, haren eskutik gai materialek eta ideologikoek ere gure espazio mugagaitz honetan ziztu bizian agertu, desagertu edo eremua zeharkatzen dutelako. Horrekin batera, migrazio handiek eta, beraz, herrien nahasketek, kultur aniztasuna delakoak, ziurgabetasuna biziagotzen dute.
‎18 Biztanleria, lurralde eremuaren, ama hizkuntzaren eta etxean hitz egiten den hizkuntzaren arabera 2006an.
‎Baina zergati hori horrela izan zedin baldintzatu gabeko estimuluaren (B) kontsumoa baldintzaturiko estimuluaren (A) kontsumoa baino esanguratsuki altuagoa izan zen, eta hori ez zen gertatu. Subjektuek ez zuten aurkeztu baldintzaturiko estimuluarekiko eta baldintzatugabearekiko portaera ezberdina, beraz, ezin dugu orokortzearen jaitsieraz ezta estimuluen ezberdintzeaz hitz egin. Hortaz, baldintzapenean eta probetan azterturiko kontsumo altuagoa aurre esposizioaren ondoren ez zen ikaskuntza pertzeptiboaren efektu baten ondorioz gertatu, ezkutuko inhibizio baten ondorioz baizik, baldintzapenaren jaitsiera eta orokortze txikiago batean gertatu zelarik.
‎80 Honekin biktimaren bigarren mailako biktimizazioa ekidin nahi da. Izan ere, nola sentituko litzateke biktima urratzaileak berarekin hitz egin nahi ez duela jakingo balu?
‎Gurea propioa den definizio honek zigor bitartekaritzaren elementu eta ezaugarriak agerian uzten ditu: (1) zigor liskarrak ebazteko jurisdikzioz kanpoko bide bat da, nahiz eta jurisdikzioarekin harreman zuzena izan; (2) alderdiek beren gatazkaren konponketan parte hartze zuzena eta erabakigarria dute, bitartekari baten laguntza badute ere; eta (3) bere oinarria alderdien askatasuna da; ardatza eta metodologia, berriz, berauek baketsu hitz egitea eta elkar ulertzea. Azter ditzagun hiru ezaugarriok.
‎Zigor bitartekaritza orotan, zigor gatazkaren protagonistez gain (urratzailea eta biktima), bitartekaria arituko da. Lehenengoei so eginez, esan behar, zigor prozesuan ez bezala, zigor bitartekaritzan haiek direla liskarraren kudeaketaren eta ebazpenaren jaun eta jabe20 Zigor prozesuan biktima ixilik, alde batera eginda, agertzen bada, lekuko gisa gehienez, zigor bitartekaritzak biktimari hitz egiteko eta entzuna izateko aukera ematen dio. Zigor bitartekaritzak biktimari duintasuna itzultzen dio, zuzenean erreparatua izateko aukera aintzatetsiz21 Era beran, ohiko Zigor Zuzenbidearen zentro izan den delitugilea ere bereziki zaintzen da bitartekaritzan, bere eskubideak mugatu gabe, egin duenagatik erantzule agertzeko eta egin duen kaltea konpontzeko aukera emanez.
‎3) Bitartekaritzaren oinarria alderdien askatasuna da; bere ardatza eta metodologia, berriz, berauek baketsu hitz egitea eta elkar ulertzea.
‎Baina alderdien askatasuna ez da bakarrik bitartekaritzaren abiapuntua, helmuga eta metodologia ere bada. Izan ere, alderdiek askatasun osoz hitz egingo eta elkar ulertuko dute, liskarrak sortutako kalte eta gaitz guztiak konpontzeko bidean. Eta askatasun horren itzalean, bitartekaritza prozeduran bata bestearen tokian jarriko da, bitartekariaren laguntzaz sosegu gune bat sortuz25 Bitartekariak bereziki begiratuko du alderdien berdintasuna, defentsa eta kontraesankortasuna.
2011
‎Operazionala: maila honek tramitazioei aplikatutako planak eta metodologiak koordinatzeko moduez hitz egiten du. Horrela, ikerketa honen barruko hiru galdera funtsezkori erantzuna ematen sakontzen du.
‎Baina, tokiko sistema instituzionalaren egituraketa egoki batek (aktore ororen arteko harremana oinarritzat hartzen duena) aldaketa prozesurako abantaila ekartzen du. Azkenean, prozesu sozial batez hitz egiten ari garen neurrian, gizarteko zati diren aktoreen beharra eta nahia izango da aldaketarako arrazoia.
‎Finean, aktore publiko eta pribatuen estrategien integrazioa bultzatzeko elkarlan eta koordinazioan oinarritzen den prozesu batez ari gara. Prozesu instituzionala barne hartu arren, berezko dinamikaz ere ari gara hitz egiten. Berezko ezaugarri hori dela-eta, tokian tokiko gobernantza eredu ezberdinak ageri dira eta hainbat lanek eredu hauen baitako tipologiak eraikitzeari ekin diote.
‎Geertz en arabera, Marijesiak testu bat izango lirateke, non gernikarrek beraiei buruz hitz egiten diguten. Errituaren estetika, komunitatearen ethosari buruz mintzo da, jokaera komunitario desiragarriari buruzko ikasbide metaforikoak diren keinu eta jarreren bitartez, gernikarren irudikarioan desiragarriak diren balioei buruz (erresistentzia, konpromisoa).
‎Kultura herrikoien elementuei buruz ikuspuntu historiko batetik hitz egiterakoan, joera nagusi bi bereizten dira. Alde batetik, «supervivencias», edo iraganeko hondakinak kontzeptuarekin lan egiten dutenen joera, nolabait iraganeko bizitzaren moduak berreraikiz.
‎Marko teorikoaren aukeraketa, galdera zehatz baten inguruan egindako hausnarketa baten ondorioa izan da. Alegia, denboran zehar iraupena duen fenomeno baten aurrean al gaude?, hau da egitura zehatz bat duen zerbaiten aurrean, edo, bestela, etengabeko aldaketak jasaten dituen errealitate baten aurrean eta, beraz, prozesu bati buruz baino ezin dut hitz egin. Zer ari naiz zehazki ikertzen, egituratutako zerbait iraunkorra ala zerbait aldakorra?
‎Errituei eta ekintza erritualei buruz hitz egitean, egoera eta arau zehatzei loturiko portaerei buruz ari naiz zehazki (hitzak, ekintzak, keinuak eta egituratutako sekuentziak), hau da, errepikapen, formalitate, konbentzio, estereotipi, formen finkapen eta maila sinbolikoan balioen eta sinesmen kondentsazioaz markaturiko portaerei buruz hain zuzen. Errituak, beraz, gehienbat ekintza sinbolikoak dira, hitz, jarrera edo keinuen bitartez, errealitate sumaezin bat oroitzen eta irudikatzen baitute.
‎Arestian aipatu dugun enpresa izenen pobrezia lexikala adierazkortasun horren erakusgarri ona da: berdin da, euskara hitz egiteko erabiltzen dugun ala ez, berdin da hizkuntzaren barruan, hau da, euskaraz jokatzen ari garen. Hizkuntza arrotz eta objektualki ari gara erabiltzen kasu horietan, kanpotik, nonbait.
‎Eta diskurtso berezia du: haren adierazpen guztietan ezartzen du ez duela erretorikoki jarduten, besteak (etnikoak edo popularrak) dira erretorikoki hitz egin eta jokatzen dutenak. Kultura Zuriaren adierazte estiloa gardena da munduarekiko (mundua xehetasunez eta balio neutraltasunez adierazten du, nonbait).
‎erretorikoak. Baina mendekoa etniko edo popular kategoriaren mende bizitzera kondenatzen du Kultura Zuriak subjektutasun eragilea ukatu nahi diolako, objektu edo mintzagai huts bihurtu nahi duelako eta berez eta bere oldez hitz egiterik, eta ekintza ildo berriak erabakitzerik onartzen ez diolako (zenbat eta bere buruari gaitasun hura aitortzen dion neurri berean). Bestea erretorikoa denean, mundua mitifikatu egiten du eta horrela Kultura Zuriak bere buruarentzat monopolizatzen du egiaren diskurtsoa eta bestea beste erretoriko hura izanarazten du, nahi eta nahi ez, egia izan edo ez, jardunbide horretara mugatzen du.
‎Ukatzen zaiola, esaterako, hizkuntza funtzio guztiak betetzeko gai dela; ukatzen zaio, bizi arlo guztietan aritzeko baliabide egokia dela eta, ukatzen zaio, azkenik, bizitza bera. Halakoetan den hizkuntza, hizkuntza izatetik, alegia hitz egiteko kodea izatetik, hitz gaia izatera pasatzen da: kode barik, beste kode baten mendean geratuko den objektua, adierazle huts eta ihartua edota sinbolo formala baino ez.
‎Ez da gure helburua branding ari buruzko ikerketa, baina kontuan hartu behar dugu markagintzak, azken finean, zerbait identitate propioz hedatu nahi duela merkatuko «populazioaren gogoan». Horregatik hitz egiten dute irudi, posizio edo nabaritasunaz: merkatuan ondo lehiatzen diren markak identitate bereizgarria lortu dutenak omen dira, hala errazago omen dute dagokien sektorean nagusitasuna lortzea.
‎El Obrero Vasco Euzko Langillia argitalpenak etengabe eskatzen zituen lankidetzak, eta Olabarriren arabera, artikulu osagarriak behar izaten zituzten hiru orrialde betetzeko (laugarren orrialdea iragarkiz beteta zegoen). Egilearentzat benetan komikoa litzateke intelektual solidarioez hitz egitea, Errepublikaren aurreko garaian.
‎Lehenengo urteetako antisozialismotik beste planteamendu batzuetara igaro ziren; euskal kultura, erlijio eta estatu filosofiatik urrun bazeuden ere, langileen aldarrikapenak, lehiakor izateari utzi gabe, konpromiso aldarrikatzaile komunak ziren enpresetan eta langileen kontzientzietan. Zentzu horretan, jarreren erradikalizatzeaz hitz egin dezakegu. SOVen kasuan, kapitalarekiko portaera harmoniatsuak alde batera utzi eta patronalarekiko borroka jarrerak hartu zituen, nahiz eta horiek kutsu «aberkoia» zuten.
‎Eztabaida taldean ikertu dira gaztetxoen ikus entzunezko eduki gustukoenak, eta horiek kontsumitzeko motibazioen inguruan sakondu da. Horrez gain, Blancorengandik jasotako informazioari jarraiki, euskarazko ikus entzunezko batzuk aztertu dira, eta horien inguruan hitz egin da.
‎Gaztetxoei galdetu zaie ea hitz egiten duten norbaitekin telebistan ikusten dutenaz, eta, baietz erantzun dutenen artean, gehienek(% 69) etxekoekin hitz egiten dutela aipatu dute.
‎Gaztetxoei galdetu zaie ea hitz egiten duten norbaitekin telebistan ikusten dutenaz, eta, baietz erantzun dutenen artean, gehienek(% 69) etxekoekin hitz egiten dutela aipatu dute.
‎– Taldeko partaide ia denek aipatu dute lagun taldean asko hitz egiten dela saioaren inguruan, eta horrek bultzatzen dituela askotan saioa ikustera.
‎Interneten ikus entzunezkoak ikusteko motibazioak bat datoz ohiko telebista kontsumoaren motibazioekin; izan ere, gaztetxo gehienak(% 80) entretenitzeko helburuarekin sartzen dira bideoak dituzten webguneetara. Horrekin batera, aipatzen dute askotan(% 36) sartzen direla webguneetara lagunekin ikus entzunezko horietaz hitz egiteko ere.
‎–Euskara digitalizazioaren garaian? [EHUren. Zein hizkuntza hitz egiten du komunikazio gizarteak?, uda ikastaroetan hitzaldia]. Donostia,.
‎Gaur egungo grabazio ratioez hitz egiterakoan, honela dio Blancok (komunikazio pertsonala,):
‎26 Gogoratu ikerketa honetan atalez hitz egitean, produkzio atalari egiten diogula erreferentzia, eta ez emisio atalari, 2006ko urtarrilaz geroztik, atal bikoitzak eskaintzen baitira emisio egun bakoitzean.
‎Esanguratsuak dira Beobideren hitzak Goenkaleren makineriari buruz hitz egiten duenean (komunikazio pertsonala,):
‎Telebistako euskarazko fikzioaz hitz egitea, Euskal Telebistarentzat ekoitzitakoaz hitz egitea da, bera baita bezero bakarra euskarazko fikzio seriatua ekoizten duten produkzio etxeentzat. Euskal Telebistan barne produkzioko fikzio seriatuak duen presentzia, programazio osoari begira, txikia bada ere, Joselu Blanco ETBko programa eta programazioko buruaren arabera (komunikazio pertsonala,), apustu ekonomiko handia da katearentzat.
‎Telebistako euskarazko fikzioaz hitz egitea, Euskal Telebistarentzat ekoitzitakoaz hitz egitea da, bera baita bezero bakarra euskarazko fikzio seriatua ekoizten duten produkzio etxeentzat. Euskal Telebistan barne produkzioko fikzio seriatuak duen presentzia, programazio osoari begira, txikia bada ere, Joselu Blanco ETBko programa eta programazioko buruaren arabera (komunikazio pertsonala,), apustu ekonomiko handia da katearentzat.
‎Fikzioa generora etorrita, Joselu Blancok berretsi egiten du barne produkzioaren aldeko apustua fikzioa generoaz hitz egiterakoan (komunikazio pertsonala,): «Gaztelaniaz fikziozko erreferente gehiago daude; beraz, ETB1 lehenestea logikoa da, guk egiten ez badugu ez duelako inork egingo»3.
‎Produkzio sistemari buruzko xehetasunak jasotzeko, Itziar Zeberiorekin hitz egin da. Pausoka produkzio etxearen kudeatzailea da 2004 urteaz geroztik, eta Goenkaleren produkzioan aritu zen bitartean, produktore lanetan zein produktore eragile edo produkzio koordinatzaile.
‎Neotelelebistaren aroaz geroztik, telebista kateak audientziaren lehian bizi dira eta audientzien neurketek agintzen dute, hein handi batean, programa batek emisioan jarraituko duen ala ez erabakitzeko orduan. Bada, testuinguru horretan, audientzia potentzialaz hitz egiteko orduan, neurtzen den audientzia potentzialaz ariko da ikertzailea.
‎13 EUSTATek argitaratutako datuen arabera, 2006an EAEko biztanleriaren artean, 459.000 iaeuskaldunak ziren, hau da, ulermen ona edo hala moduzkoa zutenak eta zailtasunez hitz egiten zutenak. Ikerlan honetan talde hau alde batera uztea hobetsi da, ez baitago modurik jakiteko zenbat diren, aipatutako kopurutik fikziozko saio bat jarraitzeko besteko euskara maila dutenak.
‎Beraz, sarritan ikusten ditugu pertsona psikopatikoak gizartean ongi integratuak. Kasu horietan psikopata «arrakastatsuez» hitz egin daiteke, nahiz eta hori ez den pertsonaren benetako arrakasta, besteen ahaleginaren eta sufrikarioaren bizkar eta besteen ongizatea kontuan hartu gabe eraikitako arrakasta delako. Beren helburuak lortzen ez dituztenean, haserretu eta zapuztu egingo dira, baina ez dute haserre hori tupustean eta inpultsiboki agertuko, antisozial soilek egiten duten moduan, baizik eta modu planifikatuago eta pentsatuago batean agertuko dute.
‎Haserre horrek eramanda, gizartearen eta moralaren kontrako portaera asko egiten dituzte, baina saiatuko dira beraiek egindako arau hausteen errua beste batzuen gain botatzen. Psikopata «arrakastatsuez» ari garenean, beren delituen errua besteen bizkarrera botatzeko gaitasuna dutenez hitz egiten dugu. Aldiz, beren portaeraren ondoren negatiboez gogoetarik egiten ez dutenak sarri ikusiko ditugu psikopataren esanetara eta aginduetara lan eginez arauak hausten.
‎Autoestimu baxua, frustraziosentipena eta erasokortasun maila handia erakusten zituen. Beste pertsona bat izan balitz bezala hitz egiten zuen berak egindako hilketez.
‎Kontraesan hori argi eta garbi islatzen da 14/ 2005 instrukzioan. Aurrerago hitz egingo dugu horri buruz.
‎Era berean, jasotako informazioaren arabera, gaztelaniaz edota euskaraz hitz egiten ez duten atzerritarrekin aparteko zailtasunak daude kasu berriak atzemateko. Hala, komunikazio arazoek tratu txarren azaleratzea oztopa lezakete.
‎Angel (Tierra) eta Manuel (Vacas) ere bikoitzak dira. Angel hasieran bere adimenaren barne barnetik hitz egiten ikusiko dugu (Ortega, 1999: 138), iluntasunetik.
‎7). Medemen zineak bide berdinak hartzen ditu norabide desberdinak hartzeko; horren berri Lucia y el sexo filmean ematen zaigu batez ere; izan ere, Lorenzok, Medemek berak bezala, kontakizun zirkularren abantailaz hitz egiten digu:
‎2003ko irailaren 21ean, Donostiako zinemaldiaren Zabaltegi sailaren barruan, La pelota vasca. La piel contra la piedra aurkeztu zuen, Euskadiko arazo politiko eta sozialez hitz egiten duen dokumentala. Lan horrek polemika handia sortu zuen.
‎Gainera, Angel pertsonaia eskizofreniko baten barne adimenaren kosmosaren errepresentazioa da. Horregatik Angelek bi pertsonalitate ditu, berea eta buruan duenarena, hitz egiten diona eta gu, ikusleok, ikusteko gai garena. Heriotzaren kontrakotasun bezala sexua edo maitasuna agertzen zaizkigu, berebiziko garrantzia hartzen dutenak eta, gainera, gehienetan filmaren garapenaren engranajeak mugitzen dituztenak.
‎Liburuan, Eriximakok, mediku greziarrak, oturuntzako gonbidatu bakoitzari Erosi laudorio bat botatzeko eskatzen dio. Pausaniasek maitasunaren natura bikoitzaz hitz egiten du, maitasun arruntaren eta zerutarraren artean desberdinduz. Lehenengoak plazer korporala bilatuko luke, eta, bigarrenak, haren ustez ona eta ederra denak, perfekzio morala jomugatzat du.
‎Geroztik, galdutako erdiaren bila noraezean ibiltzera kondenatuta daude. Azkenik, Sokratesek maitasunaren sublimazioaz hitz egiten du. Haren ustez, gorputz eder batekiko maitasunak gorputz eder guztien maitasunera eraman gintuzke, eta ondoren gauza eder guztien maitasunera eta berezko Edertasunera (Arrojeria, 2003).
‎Bi koadro horiek izaten ari diren elkarrizketak, zalantza gabe, Natasha eta Albaren maitasun elkarrizketari egiten dio erreferentzia. Biak bizitzen ari diren maitasun platonikoaz, ametsaz, hitz egiten digu. Ametsetako maitasun hori, lehen aipatutako gezur eta egia horiek baldintzatua egoteaz gain, denboragatik ere agertzen zaigu mugatua.
2012
‎Ikusi dugun bezala, hiri kontzeptua jorratzeko ikuspuntu ugari daude, eta horren izaera misteriotsu eta, era berean, agerikoa da hain zuzen ere, artista, musikari, zientzialari eta baita behatzaile hutsak ere horren inguruan hitz egitera eraman dituena. Horrek eragin du poemetan agertzea, musikaren zati egitea, eta hiria bera ere antzezlan baten parte izatea (haren diseinu eta arkitekturaren bitartez); ideia politiko, forma ekonomiko, moda, estatu gatazkatsu edo bakezale, edota forma demokratiko edo despotiko ezberdinak dituen jokalekua.
‎Horrekin batera, benetako land art batez ere hitz egin daiteke. Baina mamu itxurako agerpenok, anbiguoki, ikuspen onirikoen konsistentzia mehatxagarria daukate, indar eta arrarotasunarekin batera.
‎Garai horretan garatzen eta ezartzen ditu burmuinak ohitura emozionalen oinarri diren zirkuitu neuronalak (ez da ahantzi behar burmuina dela ikuspegi anatomikotik begiratuta helduarora beranduen iristen den organoa). Horregatik, adin horretan abilezia jakin batzuk lantzeko aukera duten gazteek, adibidez, talderen bateko kide direlako, edo jendaurrean hitz egiten trebatzeko abagunea dutelako, oinarri neuronal sendoa ezartzen dute, gerora oinarri horren gainean lidergorako gaitasunak eraikitzeko.
‎Prozesu geldo eta neketsua da, praktika eta errepikapen ugari behar dituena. Eta horretarako garairik egokiena nerabezaroa/ gaztaroa da (14 urte bitartea); hori dela-eta, adin tarte horretan gaitasun emozionalak lantzeko aukerak eman litzaizkieke nerabeei/ gazteei, hala hezkuntza munduan (batez ere unibertsitatean) nola enpresa munduan, talde lanean aritzeko edo jendaurrean hitz egiten trebatzeko abaguneak eskainiz, adibidez. Gaitasun tekniko eta zientifikoez gain, beraz, gaitasun emozionalez ere hornitu genituzke, lanerako ez ezik bizitzaren gainerako arloetarako ere denontzat mesedegarria izango bailitzateke hori.
‎10 urte baino gazteagokoek ez dute beren ikasketa maila finkatua eta, gainera, 20 urtetik gorakoak lehenetsi ditugu, adin hori hartu dezakegulako pertsonaren identitateko elementuak (hizkuntza barne) finkatuago dauden garaitzat. Adin batetik aurrerakoek, berriz, hitz egiterakoan arazo gehiago izan ditzakete (ahoskera, memoria...). Multzo bakoitzean aztertu beharreko pertsona kopurua zehazteko, Udal Errolda (2010) erabili da.
‎Soziolinguistikako ikerketa sakonaren falta azpimarratzen duen arren, haren esanetan, badirudi gipuzkoar ereduek gero eta indar handiagoa dutela Araitz Betelun. Gazte batzuen kasuan, «etxean aldeatea ta kalean besteatea» hitz egiten dutela dio. Imoztar, basaburuar eta larraundar gazteei dagokienez, hetereogeneotasuna da nagusi, «baina joera nagusia da euskaraz ari direnean euskara batua gero eta gehiago erabiltzea» (2010:
‎Horren ondorioz, erdialdeko euskararen (eta batuaren) eragina handiagoak dira gaur den egunean, orain dela 50 urte baino. Aldakortasunaz hitz egiten dugunean, noranzko horretako aldakortasunaz ari gara, hau da, erdialdeko euskararanzko eta baturanzko aldakortasunaz.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
hitz egin ezan 8 (0,05)
hitz egin ez 6 (0,04)
hitz egin ari 5 (0,03)
hitz egin nahi 5 (0,03)
hitz egin premia 5 (0,03)
hitz egin ahalbidetu 4 (0,03)
hitz egin ere 4 (0,03)
hitz egin gai 4 (0,03)
hitz egin behar 3 (0,02)
hitz egin erabili 3 (0,02)
hitz egin euskara 3 (0,02)
hitz egin gaitasun 3 (0,02)
hitz egin joera 3 (0,02)
hitz egin modu 3 (0,02)
hitz egin ahal 2 (0,01)
hitz egin asko 2 (0,01)
hitz egin aukera 2 (0,01)
hitz egin ba 2 (0,01)
hitz egin beste 2 (0,01)
hitz egin bi 2 (0,01)
hitz egin entzun 2 (0,01)
hitz egin era 2 (0,01)
hitz egin hasi 2 (0,01)
hitz egin konponbide 2 (0,01)
hitz egin ondoren 2 (0,01)
hitz egin ordu 2 (0,01)
hitz egin saiatu 2 (0,01)
hitz egin ta 2 (0,01)
hitz egin trebatu 2 (0,01)
hitz egin zailtasun 2 (0,01)
hitz egin adierazi 1 (0,01)
hitz egin arazo 1 (0,01)
hitz egin azpimarratu 1 (0,01)
hitz egin baimen 1 (0,01)
hitz egin baino 1 (0,01)
hitz egin baldin 1 (0,01)
hitz egin beharrean 1 (0,01)
hitz egin berak 1 (0,01)
hitz egin beti 1 (0,01)
hitz egin bultzatu 1 (0,01)
hitz egin Debagoiena 1 (0,01)
hitz egin den 1 (0,01)
hitz egin denbora 1 (0,01)
hitz egin egin 1 (0,01)
hitz egin ekarri 1 (0,01)
hitz egin ekin 1 (0,01)
hitz egin elkarrizketatu 1 (0,01)
hitz egin elkartu 1 (0,01)
hitz egin elur 1 (0,01)
hitz egin eman 1 (0,01)
hitz egin epaile 1 (0,01)
hitz egin eraman 1 (0,01)
hitz egin eredu 1 (0,01)
hitz egin erraztasun 1 (0,01)
hitz egin erreferentzia 1 (0,01)
hitz egin errespetu 1 (0,01)
hitz egin esan 1 (0,01)
hitz egin eskubide 1 (0,01)
hitz egin gabe 1 (0,01)
hitz egin gailendu 1 (0,01)
hitz egin galdetegi 1 (0,01)
hitz egin garapen 1 (0,01)
hitz egin garrantzitsu 1 (0,01)
hitz egin gauza 1 (0,01)
hitz egin gizaki 1 (0,01)
hitz egin haiek 1 (0,01)
hitz egin hautu 1 (0,01)
hitz egin hiztun 1 (0,01)
hitz egin hori 1 (0,01)
hitz egin ikasi 1 (0,01)
hitz egin ikusi 1 (0,01)
hitz egin inor 1 (0,01)
hitz egin intersekzionalitate 1 (0,01)
hitz egin jarraitu 1 (0,01)
hitz egin kapa 1 (0,01)
hitz egin kode 1 (0,01)
hitz egin konfiantza 1 (0,01)
hitz egin landa 1 (0,01)
hitz egin lege 1 (0,01)
hitz egin moduko 1 (0,01)
hitz egin nabarmendu 1 (0,01)
hitz egin nahiz 1 (0,01)
hitz egin noka 1 (0,01)
hitz egin ohartu 1 (0,01)
hitz egin ohiko 1 (0,01)
hitz egin XX. 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia