Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 1.770

2010
‎Gainera, Erreforma protestantearen adar erradikalenak zabaldu ziren AEBetan. Muturreko adar hauek Kalvinen ondorengoak ziren, oro har. Jakina denez, erreformatzaile honen gogoaren muinean Erreforma ahalik eta leku gehienetara zabaltzea zegoen, Lutherrenean ez bezala, eta bere ekimenetik sortutako hainbat adarren asmoa Atlantikoz bestaldeko lurraldeetan gauzatu zen.
‎Kasu honetan, hurrenez hurren, bulkada sekularra eta balore erlijiosoak politikara zabaltzea izan ziren bi muturrak. Mutur hauek , ordea, ezin ziren erlijio desberdinen arteko talka gisa ikusi, txanpon bereko, hau da, erlijio bereko bi alderdi gisa baizik. Denak ziren sinestunak.
‎esaterako, Zazpigarren eguneko adbentistak eta hauetatik banandutako Jehovaren lekukoak. Azken hauek , esaterako, estatuari zor zaizkion atxikimendu guztiei uko egiten diete oraindik ere, soldadutza derrigorrezkoari bereziki.
‎Bi jarrera kontrajarri hauek mailak dituzte, hala ere. Perfekzionismoak eduki trinkoak izan ditzake (demagun, Erdi Aroko kristautasunarenak bezalakoxeak) ala, bestela, balore arin eta guztientzat onargarriak bultza ditzake (autonomia moral hutsa indartzen dutenak, esaterako).
‎Azken hamarkadetan egon den eztabaida filosofikoan bi gai nagusi hauek gurutzatu dira: komunitatea vs indibiduoa, eta perfekzionismoa vs antiperfekzionismoa.
‎Eremu politikoaren mugaketaz gainera, izan bada beste saiorik aniztasunaren kudeaketan. Rawlsen berrikuntza epistemologiko hauek erabili gabe, antolaketa politikoari gutxieneko eduki moral bat ematea litzateke irtenbidea, J. Razen iritzian. Eduki moral hau ongizate orokor bat bultzatuko lukeena litzateke; nork bere ongiaren ideia gauzatzeko erraztasunak emango lituzkeen antolaketa hobetsi litzateke.
‎Horretarako, J. Habermasek plazaratutako elkarrizketa ideala, apika, ez da nahikoa, arrazoiak zailak baitira neurtzen. Zailtasun hauek zuzentzeko Rawlsek elkarrizketari jarritako mugak erabil litezke: teoria orohartzaileak alde batera utzi eta eremu politiko hutsa eraiki.
‎beldurra, jakin mina, egoismoa, miresmena, inbidia, mespretxua, indiferentzia... Sentimendu hauek , gero, isla soziologiko bana izan ohi dute, bat batekoak zein antolatuak. Honen guztiaren ondoren, sarritan dezente beranduago, elaborazio intelektual justifikatzaileak sortzen dira, gehienak zuritzaile hutsak, gutxi batzuk sentimendu horietatik harantzago doazenak.
‎" a liberal socialist regime can also answer to the two principles of justice". Neoliberalek gogorki astindu zituzten azken hauek , ia liberalismotik kanpora egotziz.
‎Ez dago ezer lotsagarririk, ordea, jatetxe europar gehienetan aukera haragijalearen ondoan aukera begetarianoa agertzen denean. Fededun islamiarren betebeharren artean egunean zeharreko otoitzaldiak daude, eta hauek ekologista muturreko baten betebeharren mailan egon litezke, arreta amini bat jarriz gero. Kontuan izan behar da ekologismo sutsu batek, erlijioak bezalaxe, berdin berdin erabiltzen dituela balore orohartzaileak.
‎Kantek gizakiaren autonomiatik ekitea eskatzen du, eta Millek indibidualitate indartsu batetik. Bi definizio hauek hainbat erlijio edo teoria filosofiko kanpoan uzten dituzte. Zaila litzateke, beraz, teoria horietatik ateratako antolaketa politikoan adostasuna erdiestea.
‎Rawlsek ez du hainbeste eskatzen, gizakiaren kontzeptu hauek eta beste asko bildu nahi izango lituzkeen teoria politiko bat besterik ez du eraiki nahi, hiritar guztien ongiaren ideiak eta bizitza egitasmoak errespetatu nahi izango lituzkeena. Hortaz, liberalismo orohartzailea ere baztertu egiten du Rawlsek, eta liberalismo politikoa deitutakoa garatzen saiatzen da.
‎Garbi dago filosofiak hartu duen joera dialogikoarekin batera mugitzen dela Rawls, berak honelakorik aitortu ez arren. Gizakiaren ahalmen linguistikoan oinarritutako teoriak dira hauek , hots, arrazoimena bestearen aurrean elkarrizketaren bitartez erakutsi behar izatean oinarritzen dira. Rawlsek, zor filosofiko horiek ezkutatuz, teoria orohartzaileek teoria politiko hutsak garatu behar dituztela eskatzen du.
‎Ez da dena onartu behar. Alabaina, tolerantziaren muga horiek ez dira edukiei dagozkienak, besteekiko jarrerei dagozkienak baizik, eta jarrera hauek politikoak dira, ez, inolaz ere, metafisikoak. Gizarte modernoaren pluralismoa kudeatu nahi da eta diferentearekin bizitzea da helburua.
‎Frantseseko klaseko hiru kide azaldu ziren handik gutxira, haiek ere Adrian ikustera; Joseba ez ezik Susana eta Victoria izeneko neskak. " Ezin ditut pelikula hauek ikusi. Gorroto ditut gerrak", esan zuen Victoriak sofan esertzearekin batera.
‎Gazte hauek gure bailaran sekula santan ezagutu izan den erosteko ahalmenik handiena gozatzen dute, hain zuzen oparotasun kooperatibistaren seme alaba direlako eta eurak ere gazte gazterik kooperatiban hasten direlako oso ongi ordaindutako lanpostuetan.
‎Talde zaharren kasuan (Eskorbuto, Rip, Cicatriz...) ulergarria zen orduko hizkuntza egoeragatik, baina orain oso txokante egiten da gazte euskaldun zahar alfabetatu hauek sortzen dituzten punk talde berriek ere gaztelaniaz abestea nagusiki.
‎Dirudienez gaztelaniaren adierazkortasunak liluratzen ditu gure gazte euskaldun, aberats zein anti-sistema hauek . eta ez euskararenak.
‎Irenek eta tipoak utzi didaten barea dirudienez kutsaturik dago eta akordura etortzen zaizkit, iraganetik tropelka heldu balira bezala, hemen ugari izaten ziren arratoiak, ibai ertz hauek ale nazkagarri txiki zein handien erresuma izaten baitziren Irene maite nueneko garaian.
‎minutu hauek baliatu behar nituzke indar sexuala berreskuratzeko, lehenik eta behin nire buruari aginduz lehengoa korto zirkuito xelebre bat besterik ez dela izan, beldurrari beldurra edo horrelako zerbait. Kontzentra nadin Irantzuren zango mardulek bat egiten duten inguru pubiko bionikoan, bertako narru zuria zentimetroz zentimetro xurrupatuz, baita tarteka zabaltzen diren zuloetan mingaina sartuz ere.
‎Lapikotik platerera botatzerakoan pellen ore arrastoak itsatsirik gelditzen dira ontzien ertzetan. Hondar hauek atzamarrez batu eta mingainarekin zurrupatzea plazer une betea izaten da umeentzat.
‎Bai erantzun zidan oso segurumendi hauek latzak izan daitezke, opresiboak. Gainera ez daukate muga ezagunik, inork ez dakielako zenbat neurtzen duten zehazki.
‎Zer egin, zer esan; erabat kontzentratu nintzen zerbait bikaina asmatzeko, antzezteko... eta batera etorri zitzaizkidan kolunpio majikoaren irudia eta" xigua" hitzaren doinuak, azken hauek iraganetik etorri ere.
‎Urteak iraganik, Euskararekiko mesfidantzak bidea egin zuen hiztunen gogoan eta, une batean, baldintza egokiak gertatu orduko (erdal administrazioa, ondoko herri erdaldunduak, irakasle eta apez erdaldunak edota erdalzaleak...) belaunaldi berria osoki erdalduna bihurtzen zen. Eta baldintza hauek arruntak izaten hasi ziren Nafarroako erdialdean, azken hiru mendeetan ez bezala.
‎Bigarren karlistadaren ondoren, begi bistakoa zen galera asaldagarri horrek euskaltzaletasuna piztu zuen zenbait jenderengan, atzerriko zientzia jendeek Herriko kulturan interesa erakutsi zutenean areagotu zelarik. Azken hauek maila zientifikora eraman zuten gaia, aitzineko denboretako fantasiak eta bidegabekeriak baztertuz; aitzindari hauen artean daude, besteak beste: Wilhelm von Humboldt(), Victor Stempf() eta Hugo Schuchardt (18421927) alemanak, Willen J. van Eys() eta C. C. Uhlenbeck() holandarrak, Julien Vinson() frantsesa.
‎Mintzaira menperatzaileek menperatuak gailentzen dituztela hauek baino gehiago lantzen direlako frogatua dugu jadanik. Landu dezagun euskara eta kausa berak ondorio bera sortzen duela ikusiko dugu."
‎Ingalaterran sortu zen Napoleonen iloba Louis Lucien Bonapartek, kimika, mineralogia eta hizkuntzalaritza ikasketak egin zituen, baina azken hauek zuten bere arreta bereganatu eta Euskararen ikerketetara zuzendu. 1856 urtean egin zuen lehen bidaia Euskal Herrira eta Urruñako Lore Jokoetan egon zen, herritarrei Euskaraz mintzatu zitzaielarik.
‎Pasai Donibanen (G) eta Baionan (L) denbora puska eman zuen, Donostia (irudian), Hernani, Iruñea, Orreaga., besteak beste, bisitatu zituelarik. Egonaldi honi buruzko gogoetak eta deskribapenak utzi zituen, honako hauek adibide:
‎" Espainian nago[.] Baina Espainian al nago hemen? [.] Doi doia izaten da espainola Donostian; euskalduna izaten da[.] Gazteleraz zerbait da, baina batez ere euskaraz mintzatzen da[.] Gaineratu egiten dut hemen deusek hautsi ez duen lokarri sekretu eta sakonak batu egiten dituela euskal familia misteriotsuaren atal guztiak, itunak izan arren, muga diplomatiko hauek , edo Pirineoak izan arren, muga natural hauek. Nabarra hitz zaharra ez da hitz bat.
‎" Espainian nago[.] Baina Espainian al nago hemen? [.] Doi doia izaten da espainola Donostian; euskalduna izaten da[.] Gazteleraz zerbait da, baina batez ere euskaraz mintzatzen da[.] Gaineratu egiten dut hemen deusek hautsi ez duen lokarri sekretu eta sakonak batu egiten dituela euskal familia misteriotsuaren atal guztiak, itunak izan arren, muga diplomatiko hauek, edo Pirineoak izan arren, muga natural hauek . Nabarra hitz zaharra ez da hitz bat.
‎Euskararen kontrako diskurtsoa garaian ere indarrean zegoela erakusten duten bertsoak ere idatzi zituen Iztuetak, honako hauek adibide:
‎Garapen hau erromatar inperioa tokian tokiko hizkuntzen gainean zegoen bitartean gertatu zen eta mintzaira hauek , hiztunen elebitasun maila desberdinen bidez, eragina zuten emaitzan. Prozesu hau, jakina, inperio osoan gertatu zen eta emaitzak askotarikoak izan ziren.
‎Erreginen identitateaz eztabaidatu bada ere, badirudi honako hauek direla:
‎Errioxako Donemiliagako monasterioan XI. mendeko liburu batzuetan hitz eta esaldi batzuk glosak deituakLatina ez den hizkeran daude. Glosa hauek
‎Horrela, estatus berezia zuten etorkin ugari kokatu ziren bideko herri eta hirietan, bereziki Okzitaniako jendea, bai eta frantsesak, juduak edo alemanak ere. Denborarekin, juduak salbu, talde hauek guztiz nahasiak gelditu ziren bertako jendearekin.
‎Pasaiako azken hiztunengandik jaso zituen esaldi hauek , besteak beste, Serapio Mujikak:
‎Etorkin goiztiar hauek izen gaskoi ugari utzi zuten toponimian, haien artean honako hauek:
‎Etorkin goiztiar hauek izen gaskoi ugari utzi zuten toponimian, haien artean honako hauek :
‎Mendialdean, Lleidako Pirineoraino zabaltzen da euskal toponimoen multzo zabala, haien artean honako hauek :
‎XVII. mendean sortu baziren ere (ikus 30), XVIII. mende honetan hartu zuten hedadurarik handiena Lapurdin (Donibane Lohizune irudian), Baxe Nafarroan eta Zuberoan ororen eskolak deitu izan zirenek. Askotan eskola txiki hauek udalek antolatzen eta erregeek sustatzen bazituzten ere, elizak bultzatu zituen eta bere babesean eta begiradapean zeuden.
‎Eskola hauek urte osokoak ziren, lan handienetako aroa salbu:
‎Irudi polita asko, emazteenak batez ere; gizon eta emakume baserritarrak garbiak eta ongijantziak. Azken hauek bere dotoretasunagatik nabarmengarriak dira, guztiek dituzte begitarte ederrak, hortz politak, ile beltz ederrak, ongi orraztatuak eta motots luzeak dilindan, maiz xingolez loturik; guztiak jantzi gorriekin gorpuan, azpiko gona urdin edo horiekin, eta oihala garbia eta aski fina. la guztiak oinutsik ibiltzen dira, gure euskaldun emakumeak bezala."
‎Ternuan mantendu diren hilarri puska hauek denbora luzez irakurtezinak izan ziren bertakoentzat. J. P. Howleyk haien berri eman zuen eta, bere ustez, hitz bat edo beste salbu, Latinez zeuden idatzirik.
‎" Bakailao izenari buruz, gure Euskaldunek ezarria da, hauek Morue bakailao deitzen dute, & eta haiek imitatuz Frantzia Berriko gure ea r 1 herriek ere Morue bakailao deitzen ikasi dute, beren hizkuntzan bakailaoaren izena Apege izan arren. Eta Euskaldunekiko harremanak hain denbora luzekoak dira, non lehen lurretako hizkuntza erdi Euskara baita."
‎Gainera, elizak herri mintzairak erabiltzeko agindu zuenez, herrietako parrokietan sortutako eskoletan Euskara erabiltzen zen; doktrinaren erakaspenak helburu baziren ere, oinarrizko alfabetatzea irakurri eta idatzisegurtatzen zuten eskola hauek (ikus 31).
‎Lan garrantzitsu hauek ez dira sekulan aurkitu, Frantses Iraultza garaian galdu zirela pentsatzen da.
‎Gramatikaz gain, Modo de la vizcayna poesia y sus versos atala bertsoei buruz da eta, bukaeran, elkarrizketa batzuk ditu mintzaira erakusteko. Badirudi, Londresen 1623.ean argitaratu zen A dictionary in spanish and english lanean oinarritu zela azken hauek idazteko.
‎Semea Poloniako errege 1 1 ’Zan ZUen' plomatiko honek IfUñea bisitatu n. Ostatuan, gelako armairuan zuen dirua lapurtu zioten eskandala gaitza sortuz; Sobieskik ostalana eta haren alaba susmagarri aurkitu zituen, bama hauek "... oihuka hasi ziren btzkateraz, espatnola eta poloniera beren desberdaa dena Alaba zen lapurra, bama apezpikuak barka egutu zion Sobieskiri, neskaren bizia salbatu beharrez, dirua ere itzuliko Ziotela aginduz.
‎Baina, askotan, anus atzizkia ain, ano edo in bihurtzen zen Euskararen galbahetik pasatu ondoren. Horrela sortu omenziren honako herri izen hauek :
‎Erromatar mitologiak ere eragina izan zuen bertakoan eta zituenjainko eta izaki zerrendari honako greko erromatar hauek bildu zitzaizkion:
‎Europako ekialdearen barnetik iritsi ziren alano, bandalo eta suebo herriak Euskararen eskualdean barna igaro ziren penintsularako bidaian, bertan kokatu gabe. Herri hauek sortutako egitura politikoek ez zuten luze iraun, ondoren, bide bera segituz, heldu zen herri bisigodoak suntsitu zituelako. Herri honek Erroma ordezkatu nahi izan zuen, bai eta lortu ere, sistema politiko iraunkorra eraikiz eta errege bisigodoen dinastia luzea finkatuz.
‎I V, V eta VI. mendeetako mugimendu hauek oraingo Europaren mapa finkatzen hasi ziren eta, era berean, bideratu zituzten kultura nahasketek areagotu zuten mintzatzen zen Latinaren desitxuraketa.
‎Fredegario kronistaren jarraitzaileen eskutik ezagutzen ditugu berri hauek , besteak beste:
‎"... nahiz eta Pirineoak zeharkatzerakoan, Baskoien maltzurkeria jasan behar izan zuen. Bere armada lerro luze batean zebilelarik, bidearen estuak hala eskatzen zuelako, Baskoiek segada antolatu zuten, oihanaren iluna egokia baitzen horretarako, eta mendi tontorretatik jautsi ziren armadaren atzealdean zeramatzaten bagajeen eta hauek zaintzen zituzten soldaduen kontra, eta bultzatu zituzten ibarreko behealdera. Borroka hasirik, azken gizona ere hilik, fardelak hartu zituzten eta azkarki sakabanatu ziren, gauaren lehen itzalak lagun."
‎Aimunen lau semik pastoralarenak dira bertso lerro hauek :
‎Etrurierak, Iberierak eta Euskarak. Herri hauek aipatu teknika eta ideia berriak ezagutu eta onartu egin zituzten, beren mintzaira propioei eutsiz. Beraz, ordurako, Euskararen jendea
‎Gaur egun inportanteenak ezagutzen baditugu ere, arkeologiak. oraindik baieztatu gabe ditu idurika daitezkeen beste batzuk. Azken hauek litezkeenak
‎./ Z; ag erpenarekin lotzen da eta hauek Erromako eta
‎Ez dira beti oso garbiak, baina euskal senekoak direla begi bistakoa da. Izen horietako batzuk honako hauek dira:
‎Iduri luke komunitate hauek eragin handia izan zutela Nafarroako hego aldean, erromatartuago zeuden jendeen artean, alegia; honek bidea ematen du gainerakoak" paganoak" zirela pentsatzeko, jentilak, alegia. Ipar aldean, Akitanian, Bordelek badu apezpikua IV. mendean, baina, oro har, hurrengo mendeetan aski garbi azaltzen da elizaren b ehin behinekotasuna, apezpikutegien zerrenda aldakorra ikusirik.
‎Elorrio (B) herriko lurraldean aurkitutako harrizko hilkutxa gehienak Argiñetako basaelizan bildurik daude gaur egun. Hilobi kristau hauek IX. mendekoak dira.
‎Dirudienez, Zelteraren maileguak dira honako hitz hauek , besteak beste: gezi maite gori mando
‎da mailegu gehiago igaro zirela Euskarara zeltekin izandako harremanetan, baina hauek , era berean, geroago ordezkatuak izango ziratekeen Latinetik etorri mailegu (eta indar) berriekin.
‎Gaur egungo hizkuntza zelten (Gaelikoa, Bretoiera, Irlandera) hitz batzuek ez omen dute hizkuntzalari batzuen ustezesplikaziorik mintzaira indo-europarretan, eta beren sustraiak hauek baino lehenagoko batean leudeke. Euskal hitzekin duten antzekotasunak Euskarari hartutako mailegutzat konsideratzera eraman du:
‎nola egin liteke bestalde hizkuntzahuste hau uzkailtzeko? hauek ditugu gure buruei egin beharrezko galderak naski.
‎Gai honi buruz ikertu eta ikasi dena asko da. Urteetan zehar egindako ikerketek, bildutako datuek eta ikasitako berriek gure jendearen gora-beherak garbiki azaltzen dituzte; baina lan hauek ez dira publiko zabalarengana iritsi eta gehiengoak bere Herriari buruz duen ezagutza, nekez ateratzen da topiko tipikoetatik, tamalez; hauek, gainera, gehienetan auzo herriek sorturikoak direlarik, gure autoestimurako are makurragoa dena. Liburu honetan, dibulgazioaren mailak dituen mugekin bada ere, Euskara Jendearen historiaren ildo nagusiak azaltzen saiatu gara, gure Herriaren gure buruarenikuspegi jantziagoa, zuzenagoa eta askeagoa izan dezagun.
‎Gai honi buruz ikertu eta ikasi dena asko da. Urteetan zehar egindako ikerketek, bildutako datuek eta ikasitako berriek gure jendearen gora-beherak garbiki azaltzen dituzte; baina lan hauek ez dira publiko zabalarengana iritsi eta gehiengoak bere Herriari buruz duen ezagutza, nekez ateratzen da topiko tipikoetatik, tamalez; hauek , gainera, gehienetan auzo herriek sorturikoak direlarik, gure autoestimurako are makurragoa dena. Liburu honetan, dibulgazioaren mailak dituen mugekin bada ere, Euskara Jendearen historiaren ildo nagusiak azaltzen saiatu gara, gure Herriaren gure buruarenikuspegi jantziagoa, zuzenagoa eta askeagoa izan dezagun.
‎Emeki bada ere, eguneroko jardueran, hiztunek desberdintasunak sortzen dituzte hitz egiterakoan, tokian tokikoak, eta hauek , denboraren indarrez, hizkuntza bera bestelakatzen ahal dute, mintzaira desberdinak sortuz. Hauxe da, hain zuzen, hizkuntza berriak sortzeko bideetariko bat.
‎Hirugarren hedapena planetako iparraldean gertatu zen; duela 10.000 urte ipar aldea jendeztatu gabe zegoen, izotzak estaliak zituelako eremu haiek. Klima aldaketa batek lurralde hauek kolonizatzaileei ireki zizkien eta hemen hizkuntza familia berriak sortu ziren denborarekin: paleosiberiarra eta eskimo aleutiarra.
‎Oinarrizko bizibidea ehiza zen eta harrapatzen zituen animalien artean zaldiak, ahuntzak, oreinak, errinozeronte iledunak, azeri polarrak, elur oreinak eta mamutak ditugu; azken hauek garaiko klimaren berri ematen dute argiki.
‎Aipatu hitz zahar hauek ez dute bere j atorrizko zentzua galdu eta, horregatik, paregabeko bidea dira garai hartako jendearen ideiak ezagutzeko. Adibide garbia dirudi 365 eguneko denboraldia izendatzeko erabiltzen den hitzak:
‎Azken hauek , lur/ elur, erro bereko hitzak dirudite. Zergatik izan daitezke dirahain hurbilak lurraren eta elurraren ideiak?
‎Bizimodu berri hauek sakonki errotu ziren aro honetan, nolabaiteko ongizate aldia ekarriz ekonomian, pentsamendu alorrean ere islatuko zena. Une hartan, adibidez, hilak lurperatzeko trikuharriak erabiltzen hasi ziren.
‎Garai honetan lehenagoko harrizko tresna traketsak askoz landuagoak bihurtzen dira, tresna fin finak eta leunak sortuz. Gaur egun oraindik mantentzen diren lanabes batzuen izenek sorburua neolitoan dutela erakusten dutela esan liteke, guztietan (h) aitz erroa aurkitzen baitugu, lanabes hauek harriz egiten zirenean asmatuak izan zirelako seinale, segur aski:
‎Teoria ezbaian ematen bada ere, aro urrun hauek aski ilun daudelarik, garai horietarik orain arte iraun duen kultura bakarra Euskararena da, ezbairik gabe.
‎Zelta hauek dira Iruñea Gasteiz Pancorbo bidean gaztelu gisako lekuak eraiki zituztenak, euskaldunak kontrolatzeko asmotan, omen. Era berean, itsas aldera zabaldurik zeuden, gaurko Bizkaiko mendebalean barna, eskuinean euskaldunak eta ezkerrean kantabroak omen zituztelarik.
‎Irudi guztiak egilearenak dira, hauek salbu:
‎Asmatu baina desagertu zirenen artean honako hauek ditugu: gentza bakea jauparia apeza goizparra ebanjelioa eliza bakalduna erregea/ erregina donokia zerua erkala errepublika ingia izparringia egunkaria
‎Saindu eta, ondorioz, pertsona izen ugari ere asmatu zituen Sabinok, bere Deun ixendegi Euzkotarra liburuan ikus daitekeen bezala. Horietariko asko zabaldu eta errotu ziren Herrian, honako hauek adibide:
‎Hauen adibide ditugu, besteak beste, J. M. Egurenen Metodo prdctico para enseñar el castellano en las escuelas vascongadas (1867) Hegoaldean, eta Jean B. Archuren Uskara eta Franzes gramatika uskalerrietako haurrentzat eguina (1852) Iparraldean. Haurrak elebakarrak izanik, komenigarria ikusi zuten irakasle hauek ama hizkuntzan oinarritzea erdara (eta erdaraz) erakusteko.
‎RIEVek nazioarteko euskaltzale eta zientzilarien lanak argitaratu zituen, bilduma erreferentziala bilakatuz. Parte hartzaileen artean honako hauek daude: Julien Vinson, Hugo Schuchardt, Ramon Menendez Pidal, Georges Lacombe (aldizkariaren idazkaria), Pedro
‎" Orain herri txiki guztiak azkar hiltzera destinaturik daude, ia berehala, gaur egungo borroka tamalgarrian eta ankerrean, beren atzean milaka urteko benetako iraupena duten arren, Euskaldun on hauek bezala, zehazkiago Euskaradunak, beste gisaz esanik: Euskara dutenak, Euskara dutenak."
‎Kanadako Labrador eta Ternuarainoko bidaia hauek harreman baketsuak batez ere ez betifinkatu zituzten arrantzaleen eta bertako herrien artean, Innu eta Mikmakekin bereziki. Herritarrek larruak burdinazko tresnen ordain trukatzen zituzten, besteak beste.
‎xehetasun gehiago (edo gutxiago), deskribapen desberdinak, asmatutako pasarte berriak. ahozko transmisioan edukiak bersortuak dira behin eta berriz, entzule pasiboa aktore aktiboa da transmititzeko garaian. Sistema honetan sortzailea nor den jakiteak ez du garrantzirik, edukiak bai; horregatik lan hauek herrikoiak dira, egile ezezagunenak alegia.
‎Hegoaldean ere kanta zahar andanak izandako gertaeretan oinarriturik daude eta, zenbaitetan, garaikideak dira. Ezagunenen artean honako hauek ditugu: Beotibarko kanta (1321 XVI), Urrexolako Kanta (14001588), Pedro Abendañokoaren kanta (1443), Arrasateko erreketaren kanta (1448 XVI), Errodrigo Zaratekoaren eresia (1448 XVI), Martin Bañezen eresia (1464 XVI), Lazkanoren kanta (1476), Nafarroako kondestablearen kanta (1494 XVII), Milia Lasturkoren eresia (XV XVI), Nafarroako Henrike III.aren jaiotza ospatzeko poesia (1554), Amenduxen eresia (1564).
‎Prosa eta olerkiak ditu, azken hauek amodio bertsoak dira inguruko neskei eskainiak. Testuan eusquel erria bizpahiru aldiz ageri da, beraz, eskuizkribuaren data (1564) egiaztatuko balitz, izenaren lehen aipamena izango litzateke.
‎" Baxe Nafarroako Biltzarrek erabaki dute Erresuma honetako biztanleek eskubidea dutela, beren pribilegioak direla medio eta nolabaiteko ituna dagoelako Baxe eta Garai Nafarroaren artean, indarrean mantentzea ezinbestekoa dena, izateko eta betetzeko mota guztietako kargu eta onurak Nafarroa Garaian; are gehiago, pribilegio hauek nazioaren arimatzat hartu lirateke, eta koroa bereko kide izan direnek ez lukete desberdina izan..."
‎Horregatik, izkiriatzeko unean, grafia" asmatu" behar izan zuen eta Euskararen soinuak, hotsak, paperean emateko erdaran erabiltzen ziren letrez baliatu zen, apeza izanik bai baitzekien erdaraz idazten. Horrela, hauek dira erabili zituenak gaurko grafiarekin konparatuta: ka, ko, ku ze, zi ke, ki, ka
‎Auzietako paperetan garbi ageri da epaileak eta inkisidoreak, alde batetik, eta salatu gehienak, bestetik, elebakarrak zirela; azken hauek euskaldunak eta lehenengoak, kasualki, erdaldunak. Gisa berean, deabruak berak. ere Euskaraz egiten zuela garbi azaltzen da; beraz, euskalduna izateak sorgin izateko posibilitateak handituko zituzkeen epaileen aurrean.
‎Zenbait herritako ijitoen multzoa aski nabarmena zen ingurukoentzat, ondorioz herri osoaren ezaugarri bilaka zitekeen, herri epixtola hauek erakusten duten bezala:
‎Agoten lekukotasunak toponimian gelditu dira herri askotan, hauek adibide:
‎Donostiako parrokietako apezek hiriaren harresietatik kanpo bizi ziren zenbait herritar salatu zituzten beren elizetara etortzen ez zirelako. Auzian herritar hauek Euskara baizik ez zutela konprenitzen eta hiriko parrokietan erdaraz bakarrik aritzen zirela aitortu zuten eta, hori zela kausa, Santa Katalinara joaten zirela, bertan Euskaraz egiten baitzen:
‎Ideia hauek Quousque Tandem...! (1963) liburuan, batez ere, plazaratu zituen, kontraesankorrak ziruditen honen antzeko esaldiekin: " Escribo hacia atrds.
‎Mapa hauek , dena den, errealitatea gaizki erakusten dute, iduri bailuke euskaldunek Euskararen eremuak, alegiamultzo trinkoa osatzen dutela, lurralde osoa erderen menpe dagoelarik. kpxrikaT'
‎Elkarte hauek Herri mailan mintzaira normalizatzeko politika serio baten hutsunea bete nahi dute, politika horren osagarri izan luketelarik, ez gutxiago, baina ez gehiago ere. Funtzio maila desoreka honetan datza, gaur egun, zailtasun handiena.
‎guhaurrek intentzio noblez, fede hoberenean sortu edo erdietsi ditugun erakundeak (borroka luzez edo berdin potretik gabe zentrotik eroriak) substituzio horren hedeak ez ote direnez. Jendeak ez ditut izendatu nahi, ez ahoan bizarra dudalako, baina ez baitut uste hauek aldatuz hura kanbiatuko denik, mekanika baten piezak dira. Fauxto ez zen norbait, baina hortaz arduratu garen guzien alegoria.
‎Laster kultura euskarari oposatuko zaio. Lehia biziak sortzen dira, esaterako, Erramun Bachoc (Z-ko lehendakari) eta Xipri Arbelbideren artean, bilaxka hauek ez baitira icebergaren tinia baizik.
‎hau dea bertsolari belaunaldietan transmititu dena? Bertsolari hauek talentua badutela edozein gauzaren egiteko nehork ez du ukatzen, baina epaitzeko irizpideak horra doaz. Horretan baita trabesa:
‎" Egun batez konpainia on batean euskaldunik baizen etzen lekhuan nengoela ekharri zuen solasak, izan zen perpausa, etzuela deusek ere hanbat kalte...", gaineratekoa ez zait hainbeste interesatzen orain. Lerro hauek baizik ez. Kultura euskaraz pentsatzen da.
‎Liburu ugari idatzi du, bai haurrentzat bai helduentzat. Gazteentzat idatzitako eleberrien artean hauek aipa ditzakegu: Harrika (1990), Patakon (1992), Irakasle alu bat (1996), Obsexuen kluba (1997), Kanibalaren kaiolan (1998), Txakurraren alaba (2000).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
hauek ez 79 (0,52)
hauek ukan 63 (0,41)
hauek ere 53 (0,35)
hauek idatzi 23 (0,15)
hauek egin 13 (0,09)
hauek berak 11 (0,07)
hauek baino 10 (0,07)
hauek erabili 10 (0,07)
hauek ikusi 10 (0,07)
hauek aipatu 9 (0,06)
hauek bezalako 9 (0,06)
hauek erakutsi 9 (0,06)
hauek oso 9 (0,06)
hauek bera 8 (0,05)
hauek egon 8 (0,05)
hauek ekarri 8 (0,05)
hauek argi 7 (0,05)
hauek asmatu 7 (0,05)
hauek atera 7 (0,05)
hauek beti 7 (0,05)
hauek bildu 7 (0,05)
hauek elkar 7 (0,05)
hauek hizkuntza 7 (0,05)
hauek indar 7 (0,05)
hauek osatu 7 (0,05)
hauek baliatu 6 (0,04)
hauek entzun 6 (0,04)
hauek hartu 6 (0,04)
hauek aurkitu 5 (0,03)
hauek bai 5 (0,03)
hauek bereizi 5 (0,03)
hauek eduki 5 (0,03)
hauek gainditu 5 (0,03)
hauek garai 5 (0,03)
hauek gu 5 (0,03)
hauek irakurri 5 (0,03)
hauek ni 5 (0,03)
hauek sortu 5 (0,03)
hauek adibide 4 (0,03)
hauek agertu 4 (0,03)
hauek asko 4 (0,03)
hauek aztertu 4 (0,03)
hauek beste 4 (0,03)
hauek bizi 4 (0,03)
hauek euskara 4 (0,03)
hauek gizarte 4 (0,03)
hauek jarri 4 (0,03)
hauek oro 4 (0,03)
hauek Iruñea 3 (0,02)
hauek adierazi 3 (0,02)
hauek ageri 3 (0,02)
hauek arrakasta 3 (0,02)
hauek bide 3 (0,02)
hauek eman 3 (0,02)
hauek eraiki 3 (0,02)
hauek esan 3 (0,02)
hauek etorri 3 (0,02)
hauek ezin 3 (0,02)
hauek gau 3 (0,02)
hauek gomendatu 3 (0,02)
hauek harri 3 (0,02)
hauek herri 3 (0,02)
hauek izen 3 (0,02)
hauek jakin 3 (0,02)
hauek jan 3 (0,02)
hauek kantatu 3 (0,02)
hauek kontu 3 (0,02)
hauek leku 3 (0,02)
hauek maila 3 (0,02)
hauek modu 3 (0,02)
hauek nahasi 3 (0,02)
hauek nazio 3 (0,02)
hauek onartu 3 (0,02)
hauek planeta 3 (0,02)
hauek zaindu 3 (0,02)
hauek zuzen 3 (0,02)
hauek ñabardura 3 (0,02)
hauek aditz 2 (0,01)
hauek aintzat 2 (0,01)
hauek aplikatu 2 (0,01)
hauek aski 2 (0,01)
hauek atxiki 2 (0,01)
hauek aurre 2 (0,01)
hauek aurreko 2 (0,01)
hauek azkartu 2 (0,01)
hauek baizik 2 (0,01)
hauek balio 2 (0,01)
hauek balore 2 (0,01)
Konbinazioak (3 lema)
hauek ez ukan 9 (0,06)
hauek ere ez 6 (0,04)
hauek ukan ezagun 5 (0,03)
hauek idatzi ari 4 (0,03)
hauek irakurri ari 4 (0,03)
hauek arrakasta handi 3 (0,02)
hauek asmatu erabili 3 (0,02)
hauek kontu hartu 3 (0,02)
hauek aipatu ezan 2 (0,01)
hauek argi erakutsi 2 (0,01)
hauek argi utzi 2 (0,01)
hauek atera ahal 2 (0,01)
hauek baino gehiago 2 (0,01)
hauek baino sartu 2 (0,01)
hauek baizik ez 2 (0,01)
hauek egin lortu 2 (0,01)
hauek ekarri gogo 2 (0,01)
hauek elkar lotu 2 (0,01)
hauek ere indar 2 (0,01)
hauek ere jaso 2 (0,01)
hauek euskara historia 2 (0,01)
hauek ez jakin 2 (0,01)
hauek garai bat 2 (0,01)
hauek garai desberdin 2 (0,01)
hauek indar jarri 2 (0,01)
hauek izen ugari 2 (0,01)
hauek osatu prozedura 2 (0,01)
hauek oso berri 2 (0,01)
hauek planeta oso 2 (0,01)
hauek ukan garrantzi 2 (0,01)
hauek ukan gu 2 (0,01)
hauek ukan ohiko 2 (0,01)
hauek zuzen zuzen 2 (0,01)
hauek aditz esku 1 (0,01)
hauek aditz konjugazio 1 (0,01)
hauek agertu behar 1 (0,01)
hauek aintzat hartu 1 (0,01)
hauek aintzat hartz 1 (0,01)
hauek aipatu teknika 1 (0,01)
hauek aipatu utzi 1 (0,01)
hauek argi atera 1 (0,01)
hauek argi behar 1 (0,01)
hauek argi ukan 1 (0,01)
hauek aski garrantzitsu 1 (0,01)
hauek aski ilun 1 (0,01)
hauek asko aritu 1 (0,01)
hauek asko ere 1 (0,01)
hauek asko gehiago 1 (0,01)
hauek asko gustatu 1 (0,01)
hauek asmatu sekulako 1 (0,01)
hauek asmatu singular 1 (0,01)
hauek atera jarraitu 1 (0,01)
hauek atxiki egon 1 (0,01)
hauek aurkitu uste 1 (0,01)
hauek aurre ere 1 (0,01)
hauek aurre ikusi 1 (0,01)
hauek aurreko ezberdin 1 (0,01)
hauek aurreko sailkatu 1 (0,01)
hauek aztertu ari 1 (0,01)
hauek aztertu ekarri 1 (0,01)
hauek bai jakin 1 (0,01)
hauek baino asko 1 (0,01)
hauek baino lehenagoko 1 (0,01)
hauek baino merezimendu 1 (0,01)
hauek baliatu behar 1 (0,01)
hauek balio ahal 1 (0,01)
hauek balore bolumen 1 (0,01)
hauek balore magnitude 1 (0,01)
hauek bera balore 1 (0,01)
hauek bera dotoretasun 1 (0,01)
hauek bera eragin 1 (0,01)
hauek bera eremu 1 (0,01)
hauek bera erro 1 (0,01)
hauek bera gain 1 (0,01)
hauek bera garrantzi 1 (0,01)
hauek bera gero 1 (0,01)
hauek berak ahalegin 1 (0,01)
hauek berak azterketa 1 (0,01)
hauek berak elikagai 1 (0,01)
hauek berak eraketa 1 (0,01)
hauek berak ez 1 (0,01)
hauek berak funtzio 1 (0,01)
hauek berak hartu 1 (0,01)
hauek berak Iruñea 1 (0,01)
hauek berak kamera 1 (0,01)
hauek berak leku 1 (0,01)
hauek berak lurralde 1 (0,01)
hauek bereizi ere 1 (0,01)
hauek bereizi nahi 1 (0,01)
hauek beste auzi 1 (0,01)
hauek beste begirada 1 (0,01)
hauek beste erdi 1 (0,01)
hauek beste hizkuntza 1 (0,01)
hauek beti berdintsu 1 (0,01)
hauek beti egoki 1 (0,01)
hauek beti egon 1 (0,01)
hauek beti eskertu 1 (0,01)
hauek beti kartzelatu 1 (0,01)
hauek beti ofizial 1 (0,01)
hauek beti ukan 1 (0,01)
hauek bezalako agertu 1 (0,01)
hauek bezalako aipamen 1 (0,01)
hauek bezalako esaldi 1 (0,01)
hauek bezalako hitz 1 (0,01)
hauek bezalako ohartxo 1 (0,01)
hauek bezalako puta 1 (0,01)
hauek bezalako tresna 1 (0,01)
hauek bezalako ukan 1 (0,01)
hauek bide behar 1 (0,01)
hauek bide eman 1 (0,01)
hauek bide lotu 1 (0,01)
hauek bildu funtzio 1 (0,01)
hauek bildu nekoso 1 (0,01)
hauek bizi hiru 1 (0,01)
hauek bizi iraun 1 (0,01)
hauek bizi salbatu 1 (0,01)
hauek eduki apenas 1 (0,01)
hauek egin konkista 1 (0,01)
hauek egon errepikatu 1 (0,01)
hauek ekarri egitasmo 1 (0,01)
hauek ekarri ondorio 1 (0,01)
hauek ekarri pasaporte 1 (0,01)
hauek elkar gurutzatu 1 (0,01)
hauek elkar konparatu 1 (0,01)
hauek elkar trukatu 1 (0,01)
hauek eman baino 1 (0,01)
hauek entzun berehalaxe 1 (0,01)
hauek erabili bestelako 1 (0,01)
hauek eraiki hasi 1 (0,01)
hauek eraiki lur 1 (0,01)
hauek eraiki pentsatu 1 (0,01)
hauek erakutsi nahi 1 (0,01)
hauek ere argitu 1 (0,01)
hauek ere atzendu 1 (0,01)
hauek ere aurkitu 1 (0,01)
hauek ere aurre 1 (0,01)
hauek ere auto 1 (0,01)
hauek ere bai 1 (0,01)
hauek ere baliabide 1 (0,01)
hauek ere berak 1 (0,01)
hauek ere beti 1 (0,01)
hauek ere desagertu 1 (0,01)
hauek ere egin 1 (0,01)
hauek ere eredugarri 1 (0,01)
hauek ere erro 1 (0,01)
hauek ere ezagutu 1 (0,01)
hauek ere fraide 1 (0,01)
hauek ere gainditu 1 (0,01)
hauek ere gehitu 1 (0,01)
hauek ere hiri 1 (0,01)
hauek ere Iruñea 1 (0,01)
hauek ere jainko 1 (0,01)
hauek ere kontu 1 (0,01)
hauek ere pagatu 1 (0,01)
hauek ere ukan 1 (0,01)
hauek ere Zeus 1 (0,01)
hauek ere ziztu 1 (0,01)
hauek euskara baizik 1 (0,01)
hauek euskara hurbildu 1 (0,01)
hauek ez beste 1 (0,01)
hauek ez bezala 1 (0,01)
hauek ez egon 1 (0,01)
hauek ez esan 1 (0,01)
hauek ez iruditu 1 (0,01)
hauek ez omen 1 (0,01)
hauek ez ote 1 (0,01)
hauek ez populatu 1 (0,01)
hauek ezin ukan 1 (0,01)
hauek gainditu aukera 1 (0,01)
hauek gainditu bide 1 (0,01)
hauek gainditu urrun 1 (0,01)
hauek garai klima 1 (0,01)
hauek gau atorra 1 (0,01)
hauek gau etxe 1 (0,01)
hauek gizarte moderno 1 (0,01)
hauek gizarte osoko 1 (0,01)
hauek gizarte sedentario 1 (0,01)
hauek gizarte zibil 1 (0,01)
hauek gomendatu omen 1 (0,01)
hauek gu bailara 1 (0,01)
hauek gu baino 1 (0,01)
hauek gu erabili 1 (0,01)
hauek gu hizkuntza 1 (0,01)
hauek gu proiektu 1 (0,01)
hauek harri egin 1 (0,01)
hauek harri jarri 1 (0,01)
hauek harri pila 1 (0,01)
hauek hartu bera 1 (0,01)
hauek herri bertan 1 (0,01)
hauek herri biltzar 1 (0,01)
hauek herri maila 1 (0,01)
hauek hizkuntza batzuk 1 (0,01)
hauek hizkuntza bera 1 (0,01)
hauek hizkuntza bizitza 1 (0,01)
hauek hizkuntza ez 1 (0,01)
hauek hizkuntza ezberdin 1 (0,01)
hauek hizkuntza historia 1 (0,01)
hauek hizkuntza zabaldu 1 (0,01)
hauek idatzi ahal 1 (0,01)
hauek idatzi animatu 1 (0,01)
hauek idatzi arrazoi 1 (0,01)
hauek idatzi bera 1 (0,01)
hauek idatzi hasi 1 (0,01)
hauek idatzi hots 1 (0,01)
hauek idatzi jaso 1 (0,01)
hauek idatzi testu 1 (0,01)
hauek idatzi zu 1 (0,01)
hauek ikusi ari 1 (0,01)
hauek ikusi besterik 1 (0,01)
hauek indar berezi 1 (0,01)
hauek indar gutxi 1 (0,01)
hauek indar iraun 1 (0,01)
hauek indar jarraitu 1 (0,01)
hauek indar ukan 1 (0,01)
hauek Iruñea ere 1 (0,01)
hauek izen gaskoi 1 (0,01)
hauek jakin min 1 (0,01)
hauek jakin neska 1 (0,01)
hauek jarri helegite 1 (0,01)
hauek kantatu egin 1 (0,01)
hauek kantatu maia 1 (0,01)
hauek leku harrapatu 1 (0,01)
hauek leku hoberen 1 (0,01)
hauek leku kasu 1 (0,01)
hauek maila mikro 1 (0,01)
hauek maila ukan 1 (0,01)
hauek maila zientifiko 1 (0,01)
hauek modu markatu 1 (0,01)
hauek modu sinple 1 (0,01)
hauek modu xehe 1 (0,01)
hauek nahasi agertu 1 (0,01)
hauek nahasi etorri 1 (0,01)
hauek nazio arima 1 (0,01)
hauek nazio batu 1 (0,01)
hauek nazio jakin 1 (0,01)
hauek ni ariketa 1 (0,01)
hauek ni bahitzaile 1 (0,01)
hauek ni hatz 1 (0,01)
hauek ni urtebetetze 1 (0,01)
hauek ni zuku 1 (0,01)
hauek oro ez 1 (0,01)
hauek oro ezker 1 (0,01)
hauek osatu bikote 1 (0,01)
hauek osatu ohi 1 (0,01)
hauek oso egoki 1 (0,01)
hauek oso fede 1 (0,01)
hauek oso formazio 1 (0,01)
hauek oso harritu 1 (0,01)
hauek oso oinarri 1 (0,01)
hauek oso urrun 1 (0,01)
hauek oso urruti 1 (0,01)
hauek planeta jabe 1 (0,01)
hauek sortu egitura 1 (0,01)
hauek sortu hunkidura 1 (0,01)
hauek ukan adibide 1 (0,01)
hauek ukan aintzat 1 (0,01)
hauek ukan alda 1 (0,01)
hauek ukan alde 1 (0,01)
hauek ukan amaiera 1 (0,01)
hauek ukan bera 1 (0,01)
hauek ukan bertako 1 (0,01)
hauek ukan botila 1 (0,01)
hauek ukan dantzarazi 1 (0,01)
hauek ukan definitu 1 (0,01)
hauek ukan desafio 1 (0,01)
hauek ukan diru 1 (0,01)
hauek ukan euskal 1 (0,01)
hauek ukan gaixotasun 1 (0,01)
hauek ukan garrantzizko 1 (0,01)
hauek ukan hartzaile 1 (0,01)
hauek ukan kontatu 1 (0,01)
hauek ukan maite 1 (0,01)
hauek ukan muntatu 1 (0,01)
hauek ukan ni 1 (0,01)
hauek ukan panpina 1 (0,01)
hauek ukan pisu 1 (0,01)
hauek zaindu instalakuntza 1 (0,01)
hauek zuzen baldin 1 (0,01)
hauek ñabardura bat 1 (0,01)
hauek ñabardura interesgarri 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia