2008
|
|
Ekitaldiak Txileko folklorearen gorazarrea izango da eta bertan, Leioako udal ordezkariez gain, Txileko kontsula, Juan Carlos Perez de Unzueta, eta Alonso Ercilla elkarte euskotxiletarraren presidentea den Gotzon de Lasa izango dira. Horietaz gain, Euskal Herriko beste toki askotako elkarte txiletarrak ere izango dira,
|
hauen artean
Iruñakoa eta Donostiakoa. Izan ere, milaka dira Euskal Herrian bizi diren txiletarrak.
|
2009
|
|
Hamaika alorretako milaka zalek kasu egin diote bi urte pasatxo
|
hauetan
Iruña Veleiari buruzko eztabaidari, eta, besteak beste, Erromatar garaiari buruzko askoz ere jakintza maila handiagoa dute orain horri eskerrak. Kritikoak izan beharra dagoela ere ikasi dugu, gainera; sinesgogorragoak, egia ofizialen inguruan.
|
2011
|
|
–Bi
|
hauek
Iruñeko espetxean daude, erran zuen Armentiak. Argazki pare bat hartu zuen?.
|
|
Merkatari
|
hauek
Iruña, Maya, Gorriti, Lekunberri edo Ataondon ordain zezaketen peajeak [16].
|
2015
|
|
Kasu honetan proba guztiak mixtoak izan ziren aurrekoan ez bezala. Maila
|
hauetan
Iruñea, Gasteiz, Legazpi, Zarautz eta Tolosatik etorri ziren taldeak lehiatzera.
|
|
Jarduera
|
hauek
Iruñeko Salestarren Ikastetxean egin dira, DBHko 2 ikasmailako neska mutilekin (Sáenz de Cabezón, Lasa eta Wilhelmi, 2010). Orotara, 49 ikaslek hartu dute parte esperientzian, bi gelatan banaturik.
|
2017
|
|
Beldur justifikatu bategatik mila aldiz entseatu duzu une hau, baina paperek ia irrist egin dizute atzamarretatik. Honako irudi
|
hauek
Iruñekoak dira. Hildakoak, gure hiriburuko karriketan.
|
|
Manifestazioetan tirokatutako gazteak, eta Espainiako agintarien babes osoa duten fanatiko taldeek eraildakoak paperak aldatu dituzu, izerdiak utzi ahala. Sutan ikusten dituzuen eraikin
|
hauek
Iruñean, Tuteran, Lizarran eta Nafarroako bertze hiri eta herrietan zeuden. Haurrei hezkuntza euskaraz ematen zieten ikastetxeak ziren, bertako hizkuntzan mintzo zirenak.
|
2018
|
|
Orduan uste genuen entzierroa zela gure gizontasunaren frogarik nagusiena. Azken 40 urte
|
hauetan
Iruñeko mutilak izan garenontzat, Tasioren heriotza mugarria izan zen, ilusio mundutik errealitate gordinera eraman gintuen zubia, nolabait. Entzierroan gertatutako azken bi heriotzak 1980an gertatuak ziren (txikiegiak ginen gogoan edukitzeko), eta hurrengo heriotzek heldutasunean harrapatu izan gaituzte.
|
|
241. Bistan denez, lehen aipatutakoaren ildoan, Iruñean dokumentatutako hitz eta ezaugarri
|
hauek
Iruñetik kanpo ere baliatzen zirela pentsatzea da zentzuzkoena. Hemen emandako adibideak gaur egungo idazkerara bihurtu ditugu, hobeki uler daitezen.
|
|
Hortaz landara, San Jose plazako etxe bateko bigarren solairuan, gerra ondorengo lehen ikastolaren bigarren urtea iragan zen, ikasturtean, handik ehun metrora, Redinen, sokagileek soka luzeak eskuz egiten zihardutela. 30rren bat neskato mutiko ziren, egun euskaraz ikasten duten milaka haur eta gaztetxo iruindarren aitzindariak eta azken hamarkada
|
hauetan
Iruñean izandako euskal loraldiaren abiaburuetako bat. Bertze abiaburu bat, Urmeneta jaunaren babespean, Diputazioak 1957an eratutako Euskeraren aldeko Saila izan zen, urte sail luzean euskararen aldeko hamaika ekitaldi antolatutakoa (bertso saio eta txapelketak, haur euskaldunendako sariak, euskal bestak, ikastolen aldeko ahalegina, etab.), eta ekimen guztietan aipagarrienetako bat, Principe de Viana euskal aldizkaria, 1966ko otsailean lehendabizikoz plazaratua.
|
|
Joan Uharte Donibanekoa. Berez, egile honek ez zuen Iruñearekin erlazio esturik izan, Donibane Garazikoa baitzen baxenabartarra izatea batere goxo ez zen garaian, baina ekarri nahi dut orrialde
|
hauetara
Iruñeko Magisteritza Eskola zaharrak pentsalari humanista honen izena zuelako eta, gaur egun oraindik ere, irakasletza ikasketak Nafarroako Unibertsitate Publikoan daudelarik, izena ematen baitio Giza, Gizarte eta Hezkuntzako Fakultatearen aldizkariari. Espainiako errege erreginak Nafarroa konkistatu zutenean, hainbat urtez gorde zuten Nafarroa Beherea Nafarroa Garaiari loturik, baina azkenean Pauen zegoen benetako nafar erregeari eman zioten, defendatzeko zaila zelako eta Nafarroa Garaia inoiz ez zelako gehiago saiatuko agintzatik askatzen, Espainiako errege erreginak gelditzen zen Nafarroa gutxitu hura birrinduko baitzuten.
|
|
zenbait kristau lurperatu zituztenean, idazkun arabiarrak zeramatzaten zigilu eraztunak ipini zizkieten eskuetan: hamarkada
|
hauetako
Iruñean, musulmanekiko solaskidetzak norberaren eta familiaren nagusitasuna adierazten zuen.
|
2019
|
|
Kormo hauekpoltsa porotsu sintetikoetan sartu ziren. Ondoren, poltsa
|
hauek
Iruñeko Sanduzelaiko auzokonpostagailuetan sartu ziren, 20 cm-ko sakoneran.
|
2020
|
|
Horixe da 40 urte
|
hauetan
Iruñeko San Ignacio kalean aldatu ez den gauza bakarra.
|
2021
|
|
Kasu
|
hauek
Iruña Veleiakoarekin konparatu, eta prozedurak zeharo ezberdinak dira. Iruña Veleiakoan, behin eta berriz eskatu arren, ez zen nazioarteko aditurik onartu; grafitoen laginak ez ziren ez laborategi ez unibertsitateetara bidali; zientziaren bidearen ordez epai bideari ekin zioten; 400 grafitoetatik soilik% 10 aztertu dira...
|