Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 901

2000
‎Batez ere euskaltasunaren ezaugarri bereizi moduan erabili izan diren arteetan, beti egongo da politikoki zuzena ez den jarrera bat, eta polita da ikustea nola ez dugun ikasten: trikitixa munduan antzeko zerbait bizi izan dugu orain ez aspaldi. Denborak irribarre egitera behartzen gaitu.
‎Sozialistok gobernu honen gidaritza kolokan dagoela eta legeak egiteko gaitasunik ez duela ikusirik bere etapa amaitutzat jo dugu; gobernu honek ez baitu gobernatzen, administratu besterik ez du egiten. Ibarretxe lehendakariak hauteskundeetako eguna ezagutarazi dezala espero dugu orain.
‎Bakoitzak bere lehentasunak ditu. Nahiz eta izaera ezberdinekoak izan, funtsezko elementuetan elkarlanean aritzeko aukera dugu orain. Gainera, bi aldundietako gobernuetan EAJ egoteak ekintzak bateratzea erraztuko du, koordinaketa hobetzea.
‎Jakina, dibertsitate politikoak badu bere isla hedabide desberdinek euskalerrealitate nazionalari eman dioten lurralde trataeran. Horixe dugu orain erronka, alegia, lurralde marka bakoitzaren atzetik, irakurketa mapalizatu bakoitzaren atzetikzer eta nor dagoen jakitea.
‎Hori da historia honetako lehen erakunde protagonistaren (Gobernuaren) ingurumena, eta bigarrenaren aurkezpena egin behar dugu orain.
‎—Zer dugu orain, Joanes...?
‎Eta, eta zer eginen dugu orain?
‎Eta zer egingo dugu orain?
‎Erabateko itxuraldaketa esan dugu, oker ez bagaude, baina ez dugu orain kolpetik adieraziko zertan zetzan aldaketa bitxia; epeka emango dugu horren berri, apurka apurka, hitz lasterraren harmoniara egokiturik, ez horrenbeste intrigari eustearren izan ere, kontakizun honetan, intriga ez baitago itxu  raldaketaren zernolakotasunean, beste zerbaitetan baizik, ezpada kontaeraren arnasa bere gradazio egokian ematearren. Beraz, eta on  tzat jo dugun apiril euritsuaren buruan, lehen aldaketa hatz txikietako azazkalena izan zen.
‎Bizkaia dugu orain bidegintza horretarako tresna, asteartetik igandera esku eskura, zortzi orrialdetan eguneroko albisteak eta bertako ingurumariak erakusten dituena. Hori ondo!, esango du norbaitek.
‎Okupez ari garen honetan, bere aurreko eleberrian giro hori ezin hobeto jasotzen zuen idazle bat aipatu behar dugu orain. Kronika hau idazten ari naizelarik ez dut oraindik Juan Luis Zabalaren eleberri berria mesanotxeratu, baina Agur, Euzkadi izenekoaren gaia edo hipotesia benetan zait erakargarri:
‎18 urte iraun zituen hiru koloreko txoritxo ezagunak agur esan dio pantailari eta EITBren irudi korporatiboari. Txoritxoa bizirik dago, baina estilizatuago orain, hegazti oso bat izan barik, gora begira dagoen txori soslai bat dugu orain.
‎Carnapen iritziz, posible da bi sistema modu postulatzea, bere oinarria objektu fisikoak edo objektu psikikoak izatearen arabera. Oro har, eraikuntza sistemak garatzeko dauden aukeren ikuspegi orokor bat lortu ahal izateko, sistemaren zenbait moduen araberako oinarriaren arazoa eztabaidatuko dugu orain, eta ez bakarrik hemen erabiliko dugun modua. Oinarria osatuko duten objektu fisikoen hautaketarako hiru abagune seinalatuko ditugu, hirurak soilik adibideak izanik, beste abagunerik salbuetsi gabe horrekin.119
2001
‎1989an, Eusko Jaurlaritzak eta EIZIEk sinatutako hitzarmen batetik sortu zen bilduma hau, eta hamaika urtean literaturaren historian hain garrantzitsu izan diren lanak euskaratu ditu hainbat itzultzailek. Bi erakunde hauek eta Ibaizabal argitaletxeari esker, James Joyce, Charles Dickens eta Jose Saramago bezalako egileen lanak euskaraz irakurtzeko aukera dugu orain.
‎Urez osaturiko pinturak tratatzeko prozedura berbera aplikatuko dugu orain ere, salbuespen hauekin:
‎Zehaztuta dugu orain arteko estrategia, baina, hona hemen arazoa, ohiko testu mota guztiak jaso eta produzitzeko gauza bagara, zer egingo dugu. Testuen aukeraketa berria, testu espezializatuetara jo?...
‎Eta zer egin dugu orain arte Euskaltegian ikasleei gutxieneko trebakuntzaestrategiko hori emate aldera. Nire iritziz, oso gutxi.
‎Hau nola interpretatubehar den, ordea, adieraziko da ondoren. Bide eta modu asko daude horretarako (Azurmendi, 2000), baina ez da hau lekurik aproposena hori zehaztasun osozegiteko; hala ere, ideiaren bat ematea komeni dela uste izanik, ondokoa azpimarratuko dugu orain. Hizkuntzaren, baita ukipenezko menpeko hizkuntzaren, konkretuki euskararen?
‎E (larrituta): Eta zer egingo dugu orain, Marcel. Bururatzen al zaizu beste irtenbiderik?
‎Eduardo zutik dago, pintadaz jositako kabinan. Hauetako pintada batek huts ortografiko nabarmena erakusten du, baina ez dugu orain gehiago zehaztuko. Egun ederra dago, udaberria delako.
‎Lehenago ere aritua naiz lan horretan, hala beharrik, eta ez neure burua besterik baino neurtzaile hobetzat neukalako. Aski dugu orain hor ere zenbait lore eder aurki daitezkeela jakitearekin. Baita ere, gainera, besterentzat ximel xamar agertu arren guretzat atsegin, begiko eta kuttun direnak ugari. Â
‎Ezinezko dirudi, ordea, Josepe Stalinek aspaldi ehortzi baitzuen haren oroitzapena ere eskumiku gogorraren azpian. Arbuiatua dagoen" hizkuntzarekiko dotrina berria" sortzen nahiz ikasten hasi behar ote dugu orain hemen?
‎Hura da harrigarri, ez hau. Hor aipatzen nuen lurrikara etxean dugu orain eta nola ez genuke izango horrelakorik. Ez gaitezen gehiago mundu honetako, garai honetako munduko, ez diren Paradisu galduen bila ibil.
‎Kontseiluaren helburuetan hasieratik egon da euskararen egoerari buruzko gogoeta estrategikoa, eta bideratzen saiatu denik ezin da ukatu. Ez dugu orain arte asmatu eta Kontseiluko zuzendaritzakide naizen partetik erruaren zati bat dagokit. Arrazoiak bila daitezke, Kontseiluaren sorrerako gizartegiro guztiz bestelakoa, baliabide nagusiak eta indarrak normalizazioaren beste norabide batean ipintzera eraman duena (egoki deritzodana, bidenabar), eta gogoeta maila apalago batean jarri izana, esaterako.
‎2. Itxuraz, orain arte ez ei du eduki eraginik asko, baina eragina ez dugu orain sumatuko datozen urteotan baizik. Edozelan ere, euskararen normalkuntza aurrera doa eta zaila izanen da prozesu hori kontrako norabidean jartzea.
‎Kontzientziaren batasun objektiboa da, aniztasuna ezagutza batean sintetikoki lotzeko funtzioaren identitatea. Ideia hau zehaztu behar dugu orain.
‎epaileak garbitzen jo eta ke dabilen hiltzaileak beste bat akabatu du, adibidez. Baina ez dugu orain hilketa zerrenda osoa hona aldatuko; azken finean, Agentziako nagusiari, Jules Tribunori, ez zaio horietako bakar bat ere interesatzen, beste bat, oso berezia, baizik: Mendizalearen kasua.
2002
‎Par. Ongi da. ¿ Ez ahal dugu orain, bata existitzen ez ba da27, zer gertha diteken aztertu behar?
‎Ahizpa maiteak, ahizpa maiteak! Zer egin behar dugu orain. Hirurak iluntasun osoan gaude!
‎1999 urtean argitaratutako El Pendulo Patriotico izeneko liburuaren atal batek argitasun gehiagoeman dio gai horri (Pablo, Mees eta Rodriguez Ranz, 1999). Garaiko dokumentuezezagun ugari miatu eta ebaluatu ondoren idatzitako liburu horri esker, EAJrenjarduera hobeto ezagutzen dugu orain. Urte zail horietan zehar, nazionalisten helburu nagusia beren alderdiaren egiturei nola edo hala eustea izan zen.
‎Albistearen irakurketan egituraketa semantiko estilistikoa egin dugu orain arte: makroegiturak aztertu ditugu lehenbizi, ondoren gainegiturak analizatzeko.
‎Lehen esan bezala, horretarako daude egituratuak; eta gabezia, arazo eta behar handiak dauden arren, nik esango nuke irakastea dela hoberen egiten dugun unibertsitate jarduera. Baina ez dugu orain galdetu behar irakatsi behar ote den; zertarako eta nola irakatsi behar den dugu benetako gakoa. Goazen, beraz, zer, zertarako eta nola horiek erantzutera.
‎Aitortu behar dugu orain 25 urte (eta lehenago ere bai) argitaratzen hasi ziren idazle haiek ezer gutxi aurkitu zutela idatzirik euskaraz. Ondorengo gazteek askoz ere gauza gehiago aurkitu dute.
2003
‎Ariketa gisa, disekzio semantiko eta historiko bat egin behar dugu orain, lan horren bidez deskodifika dezagun zein premisatan funtsatzen den espetxea sakratu egiten duen gaurko exekuzio kriminaleko sistema. Interesanteak iruditzen zaizkigun ebidentzietan bakarrik zentratuko gara, zeren horiek aski baitira hizkuntzak eta haren praktikak zer sustengatzen duten argitzeko.
‎Euskadi enparantza da Zumarragako arkitektura zibilaren elementurik nabarmenetakoa. Trenbidea zeharkatuz berriz, Legazpi Etxea bisitatuko dugu orain, Enrike IV.ak jauntxo feudalen etxeak lehen solairutik gora mozteko agindutik kanpo gelditu zena, almenak galdu bazituen ere. Bertan, XIII. mendetik legazpiarren leinua bizi zen, bandoen gerretan gogotsu borrokatu zuena.
‎Hedabideetan azaldutako kritiken artean, bi nabarmendu nahi ditut. Lehenengoa Zeruko Argia n argitaratu zen, sinadurarik gabe, eta behin baino gehiagotan aipatu dugu orain arteko orrialdeetan58 Kazetariaren ustez, UEUk bazuen zer hobetu: «Nortzuk joan diren?
‎Liburu honen lehen edizioa 1976an kaleratu zuen Gero Mensajero argitaletxeak. Erabat berridatzita aurkezten dugu orain, 2003ko urrian.
‎Akaso despistatu egingo zen, ez zuen bandera gorria ikusiko. Guk ere ez dugu orain  artean ikusi. Auskalo.
‎Gorputzean kaltea eragiteaz jardun dugu orain artean, baina ez dute testuetan leku gutxiago hartzen arimako kaltea edo kalte morala eragiten dutenak. Heriotza fisikoa bera baino askoz okerragoa izan daiteke eskandalua –besteri bide okerra erakustea, alegia–, betiko galbidea baitakar.
‎1956, ia osorik lanaren zama gizarte zibileko borondate eta baliabideek eraman zuten; azken data horretatik hona, Herri Erakundeen politika ere tartean egon da. Batak nahiz besteak (edo biek batera) egindakoa ez da noski aski etorkizuna segurtatzeko, baina burututako emaitza bazterrezina dugu orain eta gero97". Begiak baizik ez ditu zabaldu mende berriak, jaioberriak koskortu beharra du; eta, denon laguntza izango al du horretan?
‎2. HEAk euskararen normalizazioaren bidean duen izaera estrategikoa bete dadin errotik aldatu behar dugu orain arteko egoera. Arestiko lau zutabeek aldaketa esanguratsuak abiatu behar dituzte beste errealitate batera iritsi nahi badugu.
‎Orain arteko lerroetan liburugintzaren kopuruak eta ezaugarri nagusiak aipatu ditugu, zenbat idatzi den, zenbat itzuli edo berrargitaratu den, besteak beste. behar dugu orain, edukira, zertaz diharduten ikusi behar dugu.
‎Poztekoa da. Orain hogei bat urte Katalunian bizi izandako garai gozoa guk bizi dugu orain. Alde batetik, Pentsamendua ren Klasikoak euskaratzeko egin den esfortzu handiakfruituak eman ditu dagoeneko, eta 70 titulu sortu ditu, filosofian, ekonomian eta zientzian mendebaldeak azken mendeetan sortu duen pentsamendua euskaraz eskainiz.
2004
‎industria politika, finantza politika, zerga politika pizgarria, prestakuntza politika... Gure kultura indartzeko gauza izango den ikusi dugu orain.
‎Berreraikitzea amaitu eta beste gonbita bat egiten die komisarioak bertaratuei: " Eten bat egingo dugu orain, kanpora atera eta galderak egin dizkidazue. Gero, hona itzuli eta galdeketa egingo diezue susmagarriei".
‎Beste fenomeno bat dugu orain begien aurrean eta, onartua dugun arren, ez gara jabetu berri berria dela: lehen jubilaturik ez zen.
‎Gauza batean zuzen dago euskaltzaina, inolaz ere: mende askoren buruan hezurmamitutako ordezkapena ez dugu orain aitaren batean sendabidean jarriko. Ez gauza batean bakarrik.
‎Doraemon! Ez dugu orain azalpenik behar. Atera katua, lehenbailehen!
‎Beisbolean jokatzera joan behar dugu orain.
‎Lur Ezabagomaz ezabatu duguna margotu behar dugu orain.
‎Zer egin behar dugu orain?
‎Zer egin behar dugu orain?
‎Ea ba, Himawari, beste alderanzko trena hartu behar dugu orain.
‎Zer egin behar dugu orain poto izoztu hauekin?
‎Zer egingo dugu orain, aita?
‎Zer egingo dugu orain?
‎Aizue, eta, zer egin behar dugu orain?
‎Semantika definitzen hasteko mterpretazio erem.ua eta konstante ez logikoen interpretazioa mugatu behar dugu eremu horretan, eta horixe egingo dugu orain:
‎Ekintza baten zuzentasuna ekintza hori bumtu duen pertsonaren motibazioan oinarrituta baino gehiago ekintzak eragindako ondorioen arabera juzgatzen duten teoria etikoezjardungo dugu orain hemen. Teoria horien artetik, utilitarismoa izan da filosofia moraleaneraginik handiena izan duena.
‎Beharbada, horren bi bidcek, bata mistikoa eta bestea historikoa, ez dute garbi erakusten oinarrian dagoen erlijio arazoa, baina pentsamendua aztertzeko argibide berriak eskaintzen dizkigute, zalantzarik gabe.Bada beste bide bat, oso beharrezkoa gainera, nahiz eta hemen ezin gehiegi aztertu: erlijio fenomenoari lehentasuna cmatea eta hura intcrpretatzcko filosofiaz baliatzea. Egun, pentsamoklc horri hermeneutika esaten zaio, eta horren cgitckoa testua barren barrendikinlerprctal/. ea da.Ildo honi janaituz lan egin duen Hcnry Dumery egiie ospetsuaren eta harcn metodologiaren bcrri cmango dugu orain. Dueia urte halzuk Erlijioaren Filosofiarcn planginlza osobat egitea proposatu zuen Criticpte et Reli^ion liburu lodian. eta zehazki metodoari buruzegilen zucn proposamena.
‎Lehengo batean ikusitako baserriaren larre batekoa izango zela pentsatu dut, bertatik. oso urrun ez baikeunden, baina ez dut komentatu atzoko ikuskizun lazgarri hura ez gogoratzearren. Zaldi honen gainean bidaiatu dugu orain aurkitzen garen lekuraino.
‎Lege au, noski, askoz ere obeto eta biziago betetzen da Zuberoa’n beste iñun baño, geienetan gertatzen dan bezela. Zergatik joan bear dugu orain, erderatik itz berriak artzean, lege onen kontra?
‎Berdin jokatuko al dugu orain itz arrotzai buruz. Enuke nai beintzat.
‎–Bide berriak? Nire iritziz, sekula baino itxiagoa dugu orain bidea –ausartu nintzen erratera.
‎–Zer eginen dugu orain? –galdetu nion, egonezinari ezin eutsiz.
‎–Zer egin behar dugu orain? –galdetu nuen– Edozein unetan itzul daitezke!
‎–kexatu zen Bohr, bileraren zergatia ulertuz– Nahiago nuke biok oker ibili bagina! Zer egin behar dugu orain?
‎Hurbilekoa zaigun arren, gero eta urrutiago dagoela ematen du. Erredaktorea falta dugu orain, bere lan guztiak itxita joan delako.
‎Edo beste era batean esanda, izenek ez dituzte objektuak irudikatzen perpausek gertakariak irudikatzen dituzten modu berean. Eta ‘irudikatu’ hitza bere zentzurik orokorrenean hartu dugu orain," irudiztatu"," ordezkatu"," antzeztu"," (ber) aurkeztu"," adierazi" adierak biltzen dituela. Perpausen irudikatzearen eta izenen ordezkatzearen arteko bereizketaz jabetzen hasteko gogoan izan behar dugu, hizkuntza ez dela hitzen multzoa, ez dela hitzen osotasuna (ez dela daitezkeen hitz guztien bilduma, alegia), perpaus guztien multzoa baizik.
‎Gizakiarentzat —substantibitate biopsikikoa den une beretik— errealitateari darion dimentsio etikoa zertan den ikusi berri dugu, gizakia errealitate etiko moral bat dela ageri zaigularik. Errealitate etiko moral hori nolakoa den eta bere oinarri antropo filosofikoa azaldu behar dugu orain.
‎ohartuki ala oharkabean, gizakiak erreala erreal den aldetik ezagutzeko eta kontenplatzeko berezko joera duela, hain zuzen ere. Ezagutza hori zein motatakoa izan daitekeen eta zer estatutu epistemologiko duen ez dugu orain eta hemen eztabaidatuko, idazlan honen helburutik kanpo dagoenez gero. Derragun, haatik, episteme hori, gure ustez, ezin daitekeela zientzia positibo bat izan, jakintza filosofiko bat baizik, etengabe bilatzen eta inoiz erabat atzematen ez den jakintza filosofikoa.
2005
‎Guztiz kaltegarria da, arlo sozialari begira, ingurugiroan, militarismo itzela dakar... Ezker abertzaleak sekula ez luke nahiko Konstituzio honen pean egon, nahiago dugu orain dagoena.
‎Atzerago egingo dugu orain: HBtik parlamentari izan zinen 80ko hamarkadan.
‎Gorakoan gainditutako harkaitzetara zuzendu gara atzera baina iritsi aurretik hegoaldera egin dugu, eskuinetara, belardiaren hondotik doan bideraino jaitsiaz.Aurrez aurre dugun mendi gandorrera igo behar dugu orain, juxtu gainez gain doan hesia ezkutatzen den lekura. Muinoaren bizkarhezurra pasa eta hesiaren ertzetik egin dugu beherantz burdinezko ataka agertu arte.
‎Batik bat esku pilota jorratu dugu orain arte, baina gainerako espezialitateei ere begiratu gura izan diegu. Euzkitze, berriz ere:
‎Hogeita hamar urte badira Maccabik Europako Ligan jokatzen duela, beraz ia normala da. Eta gainera ezin dugu orain pentsatu" bai baina Tel Avivek ez balu jokatu izan txapeldun ginatekeen... ez, Tel Avivi irabazi egin behar genion!".
‎Beattles taldearen ondotik, Rolling Stones dugu orain gorenean. Hauen kantaria, Mick Jagger.
‎Arazoa beheko pisuan datzala uste dugu orain: bertan inor bizi ez delako hutsik dagoenez, euli eta erleak pertsiana kutxetan direlakoan gaude.
‎Horrelaxe egokitu garenez galdera egiten dugu orain: akats horiek ez ote dira eraikitzaileak konpondu beharrekoak?
‎Segmentazioadelaeta, hiztunontzat horrenerrazadenkontua, nolalitekehorrennekezaizatea ikertzailearentzat. Eredutradizionalekeskaintzen digutenbideaokerraote. Alamakinekjasotzendituztenxehetasunaskoeta askopisugabedirahiztunakduenberezkotasunlinguistikorako. Alafonologia psikologiaalorretanlaneanaridirenekinetaguztionlanadelabitarteko ahalegindu behar dugu orain ezinean gabiltzan erantzunak aurkitzen. Zalantzaizpirikgabe, lehengalderasaihestu gabe, bigarrenarenaldekoanaiz, elkarlanarenedoauzo lanarenaldekoa, alegia.
‎Beste gai bat jorratuko dugu orain. Hegazti gripea kontrolatzeko, Euskadin hartutako neurriei buruz hitz egingo dugu eta.
‎Egoera honetara heltzeko pauso txiki asko eman behar izan dira; Romako Ituna, Niza, Maastrich, Amsterdam eta orain Europako Itun Konstituzionala. Horregatik uste dugu orain ere norabide zuzenean doan pauso txiki baten aurrean gaudela".
‎–Lekua bilatu behar dugu orain –Simonek.
‎–Lekua bilatu behar dugu orain, Gur.
‎Erresuma eta Mundua simetrian daude: exuberantzia oparoaren parean, lore sorta, ia ikebana topatu dugu orain.
‎Bietara jokatzea da hoberena, parioa irabazteko irizpide zuhurra; joka dezagun prudenki, guztiz sinetsi gabe baina probetxua ateraz, arraina balitz okela bihurtuz, 16 mendeko nobela bukolikoa dugu orain eskutan. Azken finean gezur handitan oinarrituak baitaude mito fundazionalik emankorrenak, hala nola Done Jakueren hilobiarenaurkikuntza.
‎Honen oinarrian," gizakiak" aurrera egiteko berez duen grina dago, hau da, honek ez du inoiz bere horretan geratzeko asmorik eta," barneko sakonenetik batasuna eta osotasuna" lortzeko helburua duelarik," bere indibidualitatearen mugak gainditu nahi ditu" 114 Apenas esan beharrik ere ez dago batasun eta osotasun hori lortzea" desideratum" baten moduko zerbait dela eta, egiaz, honetara zuzenduriko bilakaera intelektuala amaierarik gabeko prozesu bat bezala ulertu behar dela. Kontua da, eta hau azpimarratu nahi dugu orain," hizkuntzak era benetan itzel batean laguntzen duela" 115 hemen, are gehiago," hizkuntzak subjektibitatetik objektibitaterako igarotzea ematen deneko puntu nagusia osatzen duela" 116 Honi esker bakarrik ahal izango du gizabanakoak bere jatorrizko esparrua gainditu eta, aldi berean, printzipioz kanpotik datorrena barneratu eta berea egin. Gizakiaren formazio prozesua dela eta, bigarrenik, ezin dugu ahaztu honek beste alde bat duela, hain zuzen, gizabanakoaren garapen pertsonalarekin loturik dagoena.
‎– Zer eginen dugu orain?
‎– Ttotte mukizu hura non dugu orain?
‎– Zer egin behar dugu orain?
2006
‎Zenbateraino zaren kontsekuente frogatuko dugu orain. Noizbait bozkatu al duzu?
‎Amaitu da errepide asfaltatua. Lurrezko eta hareazko mendi bideetatik ibiltzeko ordua dugu orain. Uharteko eremurik basatienean sartuko gara:
‎Lehen nioenez, trantsizio unea bizi dugu orain: horrek esan nahi du zehazki narraturiko istorioak kontatzen dakien zazpigarren hamarkada hartako gidoilaria itzuliko dela:
‎Arabako kasua aztertu dugu orain arte; baina Bizkaiko kasuan, bertako kapareek bildu, eta, era kolektiboan, Bizkaiko jaunarekin bere eskumenak eta pribilegioak zehaztu zituzten. Arabakoen antzera? 1342an Gernikan, mendiaren erabilera hizpide izan zutelarik batik bat.
‎Lurraren gainazaleko puntuak nola kokatu azalduko dugu orain. Horretarako, Oinarriak atalean azaldu dugun koordenatu sistema esferikoa izango dugu lagungarri.
‎Aurreko kapituluko zalantza bat ebatzi behar dugu orain: zergatik neurtzen da igoera zuzena ordutan, eta ez gradutan?
‎Azkenik, lasaitasuna eskatu nahi diegu herritarrei. Lasai egon zaitezkete, zeren ez dugu orain arte hartu eta ez dugu hartuko ere GURE OSASUNA arriskuan paratuko duen erabakirik, ez eta urrundik ere.
‎Jose Maria Etxeberria udal aparejadorea dabil lokalak ikusten ingeniari batekin batera. " 1999an ere egin genuen horrelako txosten bat eta harrez gero aldatu dena ikusi nahi dugu orain. Ingeniariak konpondu beharreko lanen aurrekontua aurkeztuko du gero", azaldu du Etxeberriak.
‎–Auto honek hotzikara ematen dit –murmurikatu zuen Anek– Zer eginen dugu orain?
‎ez genuen tokitara irits gaitezkeelako. Aurki dezakegu, esaterako, gailurrera paraje gordeetatik eramanen gaituen bide alternatibo eder liluragarria; aurki dezakegu, baita ere, tontorrera iristeko aukera zuzen eta gogorra; aurki dezakegu mendiari oinarritik buelta eman eta toki berera ekarriko gaituen ibilbidea; eta aurki dezakegu, eta horixe dugu orain hizpide, inora eramanen ez gaituen bidea, heldulekurik gabeko pareta baten azpian jarriko gaituen xenda, edota bat batean desagertzen den itxurazko bidezidorra.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
edun 491 (3,23)
ukan 410 (2,70)
Lehen forma
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan orain arte 33 (0,22)
ukan orain ere 7 (0,05)
ukan orain ez 5 (0,03)
ukan orain esku 3 (0,02)
ukan orain aurre 2 (0,01)
ukan orain baino 2 (0,01)
ukan orain egin 2 (0,01)
ukan orain egon 2 (0,01)
ukan orain gu 2 (0,01)
ukan orain hitz 2 (0,01)
ukan orain hori 2 (0,01)
ukan orain kualitatibo 2 (0,01)
ukan orain zu 2 (0,01)
ukan orain adierazi 1 (0,01)
ukan orain agurtu 1 (0,01)
ukan orain Albert 1 (0,01)
ukan orain albo 1 (0,01)
ukan orain alde 1 (0,01)
ukan orain amerikar 1 (0,01)
ukan orain ardura 1 (0,01)
ukan orain aukeratu 1 (0,01)
ukan orain aurrerapauso 1 (0,01)
ukan orain Azkoitia 1 (0,01)
ukan orain barne 1 (0,01)
ukan orain begi 1 (0,01)
ukan orain begipean 1 (0,01)
ukan orain bera 1 (0,01)
ukan orain beraz 1 (0,01)
ukan orain berreskuratu 1 (0,01)
ukan orain beste 1 (0,01)
ukan orain bide 1 (0,01)
ukan orain bidegintza 1 (0,01)
ukan orain bizi 1 (0,01)
ukan orain bizitza 1 (0,01)
ukan orain den 1 (0,01)
ukan orain diglosia 1 (0,01)
ukan orain diru 1 (0,01)
ukan orain eduki 1 (0,01)
ukan orain eliza 1 (0,01)
ukan orain erabakigarri 1 (0,01)
ukan orain erabili 1 (0,01)
ukan orain erakunde 1 (0,01)
ukan orain erran 1 (0,01)
ukan orain errepasatu 1 (0,01)
ukan orain erronka 1 (0,01)
ukan orain etxe 1 (0,01)
ukan orain ezinean 1 (0,01)
ukan orain funtsezko 1 (0,01)
ukan orain galdatu 1 (0,01)
ukan orain galdetu 1 (0,01)
ukan orain garizuma 1 (0,01)
ukan orain garrantzizko 1 (0,01)
ukan orain gehiago 1 (0,01)
ukan orain gezur 1 (0,01)
ukan orain gibel 1 (0,01)
ukan orain goren 1 (0,01)
ukan orain gudu 1 (0,01)
ukan orain hamar 1 (0,01)
ukan orain hasi 1 (0,01)
ukan orain helburu 1 (0,01)
ukan orain hemen 1 (0,01)
ukan orain herrialde 1 (0,01)
ukan orain hilketa 1 (0,01)
ukan orain hizpide 1 (0,01)
ukan orain hor 1 (0,01)
ukan orain hurko 1 (0,01)
ukan orain huts 1 (0,01)
ukan orain hutsik 1 (0,01)
ukan orain idatzi 1 (0,01)
ukan orain ikusi 1 (0,01)
ukan orain industria 1 (0,01)
ukan orain jarraitu 1 (0,01)
ukan orain kanpo 1 (0,01)
ukan orain kolaborazionista 1 (0,01)
ukan orain kolpe 1 (0,01)
ukan orain kontu 1 (0,01)
ukan orain lehen 1 (0,01)
ukan orain lo 1 (0,01)
ukan orain martxa 1 (0,01)
ukan orain mintzagai 1 (0,01)
ukan orain mintzakide 1 (0,01)
ukan orain Nafarroa 1 (0,01)
ukan orain nafta 1 (0,01)
ukan orain Ruiz 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia