2000
|
|
Batez ere euskaltasunaren ezaugarri bereizi moduan erabili izan diren arteetan, beti egongo da politikoki zuzena ez den jarrera bat, eta polita da ikustea nola ez dugun ikasten: trikitixa munduan antzeko zerbait bizi izan
|
dugu
orain ez aspaldi. Denborak irribarre egitera behartzen gaitu.
|
|
Sozialistok gobernu honen gidaritza kolokan dagoela eta legeak egiteko gaitasunik ez duela ikusirik bere etapa amaitutzat jo dugu; gobernu honek ez baitu gobernatzen, administratu besterik ez du egiten. Ibarretxe lehendakariak hauteskundeetako eguna ezagutarazi dezala espero
|
dugu
orain.
|
|
Bakoitzak bere lehentasunak ditu. Nahiz eta izaera ezberdinekoak izan, funtsezko elementuetan elkarlanean aritzeko aukera
|
dugu
orain. Gainera, bi aldundietako gobernuetan EAJ egoteak ekintzak bateratzea erraztuko du, koordinaketa hobetzea.
|
|
Jakina, dibertsitate politikoak badu bere isla hedabide desberdinek euskalerrealitate nazionalari eman dioten lurralde trataeran. Horixe
|
dugu
orain erronka, alegia, lurralde marka bakoitzaren atzetik, irakurketa mapalizatu bakoitzaren atzetikzer eta nor dagoen jakitea.
|
|
Hori da historia honetako lehen erakunde protagonistaren (Gobernuaren) ingurumena, eta bigarrenaren aurkezpena egin behar
|
dugu
orain.
|
|
—Zer
|
dugu
orain, Joanes...?
|
|
Eta, eta zer eginen
|
dugu
orain?
|
|
Eta zer egingo
|
dugu
orain?
|
|
Erabateko itxuraldaketa esan dugu, oker ez bagaude, baina ez
|
dugu
orain kolpetik adieraziko zertan zetzan aldaketa bitxia; epeka emango dugu horren berri, apurka apurka, hitz lasterraren harmoniara egokiturik, ez horrenbeste intrigari eustearren izan ere, kontakizun honetan, intriga ez baitago itxu  raldaketaren zernolakotasunean, beste zerbaitetan baizik, ezpada kontaeraren arnasa bere gradazio egokian ematearren. Beraz, eta on  tzat jo dugun apiril euritsuaren buruan, lehen aldaketa hatz txikietako azazkalena izan zen.
|
|
Bizkaia
|
dugu
orain bidegintza horretarako tresna, asteartetik igandera esku eskura, zortzi orrialdetan eguneroko albisteak eta bertako ingurumariak erakusten dituena. Hori ondo!, esango du norbaitek.
|
|
Okupez ari garen honetan, bere aurreko eleberrian giro hori ezin hobeto jasotzen zuen idazle bat aipatu behar
|
dugu
orain. Kronika hau idazten ari naizelarik ez dut oraindik Juan Luis Zabalaren eleberri berria mesanotxeratu, baina Agur, Euzkadi izenekoaren gaia edo hipotesia benetan zait erakargarri:
|
|
18 urte iraun zituen hiru koloreko txoritxo ezagunak agur esan dio pantailari eta EITBren irudi korporatiboari. Txoritxoa bizirik dago, baina estilizatuago orain, hegazti oso bat izan barik, gora begira dagoen txori soslai bat
|
dugu
orain.
|
|
Carnapen iritziz, posible da bi sistema modu postulatzea, bere oinarria objektu fisikoak edo objektu psikikoak izatearen arabera. Oro har, eraikuntza sistemak garatzeko dauden aukeren ikuspegi orokor bat lortu ahal izateko, sistemaren zenbait moduen araberako oinarriaren arazoa eztabaidatuko
|
dugu
orain, eta ez bakarrik hemen erabiliko dugun modua. Oinarria osatuko duten objektu fisikoen hautaketarako hiru abagune seinalatuko ditugu, hirurak soilik adibideak izanik, beste abagunerik salbuetsi gabe horrekin.119
|
2001
|
|
1989an, Eusko Jaurlaritzak eta EIZIEk sinatutako hitzarmen batetik sortu zen bilduma hau, eta hamaika urtean literaturaren historian hain garrantzitsu izan diren lanak euskaratu ditu hainbat itzultzailek. Bi erakunde hauek eta Ibaizabal argitaletxeari esker, James Joyce, Charles Dickens eta Jose Saramago bezalako egileen lanak euskaraz irakurtzeko aukera
|
dugu
orain.
|
|
Urez osaturiko pinturak tratatzeko prozedura berbera aplikatuko
|
dugu
orain ere, salbuespen hauekin:
|
|
Zehaztuta
|
dugu
orain arteko estrategia, baina, hona hemen arazoa, ohiko testu mota guztiak jaso eta produzitzeko gauza bagara, zer egingo dugu. Testuen aukeraketa berria, testu espezializatuetara jo?...
|
|
Eta zer egin
|
dugu
orain arte Euskaltegian ikasleei gutxieneko trebakuntzaestrategiko hori emate aldera. Nire iritziz, oso gutxi.
|
|
Hau nola interpretatubehar den, ordea, adieraziko da ondoren. Bide eta modu asko daude horretarako (Azurmendi, 2000), baina ez da hau lekurik aproposena hori zehaztasun osozegiteko; hala ere, ideiaren bat ematea komeni dela uste izanik, ondokoa azpimarratuko
|
dugu
orain. Hizkuntzaren, baita ukipenezko menpeko hizkuntzaren, konkretuki euskararen?
|
|
E (larrituta): Eta zer egingo
|
dugu
orain, Marcel. Bururatzen al zaizu beste irtenbiderik?
|
|
Eduardo zutik dago, pintadaz jositako kabinan. Hauetako pintada batek huts ortografiko nabarmena erakusten du, baina ez
|
dugu
orain gehiago zehaztuko. Egun ederra dago, udaberria delako.
|
|
Lehenago ere aritua naiz lan horretan, hala beharrik, eta ez neure burua besterik baino neurtzaile hobetzat neukalako. Aski
|
dugu
orain hor ere zenbait lore eder aurki daitezkeela jakitearekin. Baita ere, gainera, besterentzat ximel xamar agertu arren guretzat atsegin, begiko eta kuttun direnak ugari. Â
|
|
Ezinezko dirudi, ordea, Josepe Stalinek aspaldi ehortzi baitzuen haren oroitzapena ere eskumiku gogorraren azpian. Arbuiatua dagoen" hizkuntzarekiko dotrina berria" sortzen nahiz ikasten hasi behar ote
|
dugu
orain hemen?
|
|
Hura da harrigarri, ez hau. Hor aipatzen nuen lurrikara etxean
|
dugu
orain eta nola ez genuke izango horrelakorik. Ez gaitezen gehiago mundu honetako, garai honetako munduko, ez diren Paradisu galduen bila ibil.
|
|
Kontseiluaren helburuetan hasieratik egon da euskararen egoerari buruzko gogoeta estrategikoa, eta bideratzen saiatu denik ezin da ukatu. Ez
|
dugu
orain arte asmatu eta Kontseiluko zuzendaritzakide naizen partetik erruaren zati bat dagokit. Arrazoiak bila daitezke, Kontseiluaren sorrerako gizartegiro guztiz bestelakoa, baliabide nagusiak eta indarrak normalizazioaren beste norabide batean ipintzera eraman duena (egoki deritzodana, bidenabar), eta gogoeta maila apalago batean jarri izana, esaterako.
|
|
2. Itxuraz, orain arte ez ei du eduki eraginik asko, baina eragina ez
|
dugu
orain sumatuko datozen urteotan baizik. Edozelan ere, euskararen normalkuntza aurrera doa eta zaila izanen da prozesu hori kontrako norabidean jartzea.
|
|
Kontzientziaren batasun objektiboa da, aniztasuna ezagutza batean sintetikoki lotzeko funtzioaren identitatea. Ideia hau zehaztu behar
|
dugu
orain.
|
|
epaileak garbitzen jo eta ke dabilen hiltzaileak beste bat akabatu du, adibidez. Baina ez
|
dugu
orain hilketa zerrenda osoa hona aldatuko; azken finean, Agentziako nagusiari, Jules Tribunori, ez zaio horietako bakar bat ere interesatzen, beste bat, oso berezia, baizik: Mendizalearen kasua.
|
2002
|
|
Par. Ongi da. ¿ Ez ahal
|
dugu
orain, bata existitzen ez ba da27, zer gertha diteken aztertu behar?
|
|
Ahizpa maiteak, ahizpa maiteak! Zer egin behar
|
dugu
orain. Hirurak iluntasun osoan gaude!
|
|
1999 urtean argitaratutako El Pendulo Patriotico izeneko liburuaren atal batek argitasun gehiagoeman dio gai horri (Pablo, Mees eta Rodriguez Ranz, 1999). Garaiko dokumentuezezagun ugari miatu eta ebaluatu ondoren idatzitako liburu horri esker, EAJrenjarduera hobeto ezagutzen
|
dugu
orain. Urte zail horietan zehar, nazionalisten helburu nagusia beren alderdiaren egiturei nola edo hala eustea izan zen.
|
|
Albistearen irakurketan egituraketa semantiko estilistikoa egin
|
dugu
orain arte: makroegiturak aztertu ditugu lehenbizi, ondoren gainegiturak analizatzeko.
|
|
Lehen esan bezala, horretarako daude egituratuak; eta gabezia, arazo eta behar handiak dauden arren, nik esango nuke irakastea dela hoberen egiten dugun unibertsitate jarduera. Baina ez
|
dugu
orain galdetu behar irakatsi behar ote den; zertarako eta nola irakatsi behar den dugu benetako gakoa. Goazen, beraz, zer, zertarako eta nola horiek erantzutera.
|
|
Aitortu behar
|
dugu
orain 25 urte (eta lehenago ere bai) argitaratzen hasi ziren idazle haiek ezer gutxi aurkitu zutela idatzirik euskaraz. Ondorengo gazteek askoz ere gauza gehiago aurkitu dute.
|
2003
|
|
Ariketa gisa, disekzio semantiko eta historiko bat egin behar
|
dugu
orain, lan horren bidez deskodifika dezagun zein premisatan funtsatzen den espetxea sakratu egiten duen gaurko exekuzio kriminaleko sistema. Interesanteak iruditzen zaizkigun ebidentzietan bakarrik zentratuko gara, zeren horiek aski baitira hizkuntzak eta haren praktikak zer sustengatzen duten argitzeko.
|
|
Euskadi enparantza da Zumarragako arkitektura zibilaren elementurik nabarmenetakoa. Trenbidea zeharkatuz berriz, Legazpi Etxea bisitatuko
|
dugu
orain, Enrike IV.ak jauntxo feudalen etxeak lehen solairutik gora mozteko agindutik kanpo gelditu zena, almenak galdu bazituen ere. Bertan, XIII. mendetik legazpiarren leinua bizi zen, bandoen gerretan gogotsu borrokatu zuena.
|
|
Hedabideetan azaldutako kritiken artean, bi nabarmendu nahi ditut. Lehenengoa Zeruko Argia n argitaratu zen, sinadurarik gabe, eta behin baino gehiagotan aipatu
|
dugu
orain arteko orrialdeetan58 Kazetariaren ustez, UEUk bazuen zer hobetu: «Nortzuk joan diren?
|
|
Liburu honen lehen edizioa 1976an kaleratu zuen Gero Mensajero argitaletxeak. Erabat berridatzita aurkezten
|
dugu
orain, 2003ko urrian.
|
|
Akaso despistatu egingo zen, ez zuen bandera gorria ikusiko. Guk ere ez
|
dugu
orain  artean ikusi. Auskalo.
|
|
Gorputzean kaltea eragiteaz jardun
|
dugu
orain artean, baina ez dute testuetan leku gutxiago hartzen arimako kaltea edo kalte morala eragiten dutenak. Heriotza fisikoa bera baino askoz okerragoa izan daiteke eskandalua âbesteri bide okerra erakustea, alegiaâ, betiko galbidea baitakar.
|
|
1956, ia osorik lanaren zama gizarte zibileko borondate eta baliabideek eraman zuten; azken data horretatik hona, Herri Erakundeen politika ere tartean egon da. Batak nahiz besteak (edo biek batera) egindakoa ez da noski aski etorkizuna segurtatzeko, baina burututako emaitza bazterrezina
|
dugu
orain eta gero97". Begiak baizik ez ditu zabaldu mende berriak, jaioberriak koskortu beharra du; eta, denon laguntza izango al du horretan?
|
|
2. HEAk euskararen normalizazioaren bidean duen izaera estrategikoa bete dadin errotik aldatu behar
|
dugu
orain arteko egoera. Arestiko lau zutabeek aldaketa esanguratsuak abiatu behar dituzte beste errealitate batera iritsi nahi badugu.
|
|
Orain arteko lerroetan liburugintzaren kopuruak eta ezaugarri nagusiak aipatu ditugu, zenbat idatzi den, zenbat itzuli edo berrargitaratu den, besteak beste. behar
|
dugu
orain, edukira, zertaz diharduten ikusi behar dugu.
|
|
Poztekoa da. Orain hogei bat urte Katalunian bizi izandako garai gozoa guk bizi
|
dugu
orain. Alde batetik, Pentsamendua ren Klasikoak euskaratzeko egin den esfortzu handiakfruituak eman ditu dagoeneko, eta 70 titulu sortu ditu, filosofian, ekonomian eta zientzian mendebaldeak azken mendeetan sortu duen pentsamendua euskaraz eskainiz.
|
2004
|
|
industria politika, finantza politika, zerga politika pizgarria, prestakuntza politika... Gure kultura indartzeko gauza izango den ikusi
|
dugu
orain.
|
|
Berreraikitzea amaitu eta beste gonbita bat egiten die komisarioak bertaratuei: " Eten bat egingo
|
dugu
orain, kanpora atera eta galderak egin dizkidazue. Gero, hona itzuli eta galdeketa egingo diezue susmagarriei".
|
|
Beste fenomeno bat
|
dugu
orain begien aurrean eta, onartua dugun arren, ez gara jabetu berri berria dela: lehen jubilaturik ez zen.
|
|
Gauza batean zuzen dago euskaltzaina, inolaz ere: mende askoren buruan hezurmamitutako ordezkapena ez
|
dugu
orain aitaren batean sendabidean jarriko. Ez gauza batean bakarrik.
|
|
Doraemon! Ez
|
dugu
orain azalpenik behar. Atera katua, lehenbailehen!
|
|
Beisbolean jokatzera joan behar
|
dugu
orain.
|
|
Lur Ezabagomaz ezabatu duguna margotu behar
|
dugu
orain.
|
|
Zer egin behar
|
dugu
orain?
|
|
Zer egin behar
|
dugu
orain?
|
|
Ea ba, Himawari, beste alderanzko trena hartu behar
|
dugu
orain.
|
|
Zer egin behar
|
dugu
orain poto izoztu hauekin?
|
|
Zer egingo
|
dugu
orain, aita?
|
|
Zer egingo
|
dugu
orain?
|
|
Aizue, eta, zer egin behar
|
dugu
orain?
|
|
Semantika definitzen hasteko mterpretazio erem.ua eta konstante ez logikoen interpretazioa mugatu behar dugu eremu horretan, eta horixe egingo
|
dugu
orain:
|
|
Ekintza baten zuzentasuna ekintza hori bumtu duen pertsonaren motibazioan oinarrituta baino gehiago ekintzak eragindako ondorioen arabera juzgatzen duten teoria etikoezjardungo
|
dugu
orain hemen. Teoria horien artetik, utilitarismoa izan da filosofia moraleaneraginik handiena izan duena.
|
|
Beharbada, horren bi bidcek, bata mistikoa eta bestea historikoa, ez dute garbi erakusten oinarrian dagoen erlijio arazoa, baina pentsamendua aztertzeko argibide berriak eskaintzen dizkigute, zalantzarik gabe.Bada beste bide bat, oso beharrezkoa gainera, nahiz eta hemen ezin gehiegi aztertu: erlijio fenomenoari lehentasuna cmatea eta hura intcrpretatzcko filosofiaz baliatzea. Egun, pentsamoklc horri hermeneutika esaten zaio, eta horren cgitckoa testua barren barrendikinlerprctal/. ea da.Ildo honi janaituz lan egin duen Hcnry Dumery egiie ospetsuaren eta harcn metodologiaren bcrri cmango
|
dugu
orain. Dueia urte halzuk Erlijioaren Filosofiarcn planginlza osobat egitea proposatu zuen Criticpte et Reli^ion liburu lodian. eta zehazki metodoari buruzegilen zucn proposamena.
|
|
Lehengo batean ikusitako baserriaren larre batekoa izango zela pentsatu dut, bertatik. oso urrun ez baikeunden, baina ez dut komentatu atzoko ikuskizun lazgarri hura ez gogoratzearren. Zaldi honen gainean bidaiatu
|
dugu
orain aurkitzen garen lekuraino.
|
|
Lege au, noski, askoz ere obeto eta biziago betetzen da Zuberoa’n beste iñun baño, geienetan gertatzen dan bezela. Zergatik joan bear
|
dugu
orain, erderatik itz berriak artzean, lege onen kontra?
|
|
Berdin jokatuko al
|
dugu
orain itz arrotzai buruz. Enuke nai beintzat.
|
|
–Bide berriak? Nire iritziz, sekula baino itxiagoa
|
dugu
orain bidea –ausartu nintzen erratera.
|
|
–Zer eginen
|
dugu
orain? –galdetu nion, egonezinari ezin eutsiz.
|
|
–Zer egin behar
|
dugu
orain? –galdetu nuen– Edozein unetan itzul daitezke!
|
|
–kexatu zen Bohr, bileraren zergatia ulertuz– Nahiago nuke biok oker ibili bagina! Zer egin behar
|
dugu
orain?
|
|
Hurbilekoa zaigun arren, gero eta urrutiago dagoela ematen du. Erredaktorea falta
|
dugu
orain, bere lan guztiak itxita joan delako.
|
|
Edo beste era batean esanda, izenek ez dituzte objektuak irudikatzen perpausek gertakariak irudikatzen dituzten modu berean. Eta ‘irudikatu’ hitza bere zentzurik orokorrenean hartu
|
dugu
orain," irudiztatu"," ordezkatu"," antzeztu"," (ber) aurkeztu"," adierazi" adierak biltzen dituela. Perpausen irudikatzearen eta izenen ordezkatzearen arteko bereizketaz jabetzen hasteko gogoan izan behar dugu, hizkuntza ez dela hitzen multzoa, ez dela hitzen osotasuna (ez dela daitezkeen hitz guztien bilduma, alegia), perpaus guztien multzoa baizik.
|
|
Gizakiarentzat —substantibitate biopsikikoa den une beretik— errealitateari darion dimentsio etikoa zertan den ikusi berri dugu, gizakia errealitate etiko moral bat dela ageri zaigularik. Errealitate etiko moral hori nolakoa den eta bere oinarri antropo filosofikoa azaldu behar
|
dugu
orain.
|
|
ohartuki ala oharkabean, gizakiak erreala erreal den aldetik ezagutzeko eta kontenplatzeko berezko joera duela, hain zuzen ere. Ezagutza hori zein motatakoa izan daitekeen eta zer estatutu epistemologiko duen ez
|
dugu
orain eta hemen eztabaidatuko, idazlan honen helburutik kanpo dagoenez gero. Derragun, haatik, episteme hori, gure ustez, ezin daitekeela zientzia positibo bat izan, jakintza filosofiko bat baizik, etengabe bilatzen eta inoiz erabat atzematen ez den jakintza filosofikoa.
|
2005
|
|
Guztiz kaltegarria da, arlo sozialari begira, ingurugiroan, militarismo itzela dakar... Ezker abertzaleak sekula ez luke nahiko Konstituzio honen pean egon, nahiago
|
dugu
orain dagoena.
|
|
Atzerago egingo
|
dugu
orain: HBtik parlamentari izan zinen 80ko hamarkadan.
|
|
Gorakoan gainditutako harkaitzetara zuzendu gara atzera baina iritsi aurretik hegoaldera egin dugu, eskuinetara, belardiaren hondotik doan bideraino jaitsiaz.Aurrez aurre dugun mendi gandorrera igo behar
|
dugu
orain, juxtu gainez gain doan hesia ezkutatzen den lekura. Muinoaren bizkarhezurra pasa eta hesiaren ertzetik egin dugu beherantz burdinezko ataka agertu arte.
|
|
Batik bat esku pilota jorratu
|
dugu
orain arte, baina gainerako espezialitateei ere begiratu gura izan diegu. Euzkitze, berriz ere:
|
|
Hogeita hamar urte badira Maccabik Europako Ligan jokatzen duela, beraz ia normala da. Eta gainera ezin
|
dugu
orain pentsatu" bai baina Tel Avivek ez balu jokatu izan txapeldun ginatekeen... ez, Tel Avivi irabazi egin behar genion!".
|
|
Beattles taldearen ondotik, Rolling Stones
|
dugu
orain gorenean. Hauen kantaria, Mick Jagger.
|
|
Arazoa beheko pisuan datzala uste
|
dugu
orain: bertan inor bizi ez delako hutsik dagoenez, euli eta erleak pertsiana kutxetan direlakoan gaude.
|
|
Horrelaxe egokitu garenez galdera egiten
|
dugu
orain: akats horiek ez ote dira eraikitzaileak konpondu beharrekoak?
|
|
Segmentazioadelaeta, hiztunontzat horrenerrazadenkontua, nolalitekehorrennekezaizatea ikertzailearentzat. Eredutradizionalekeskaintzen digutenbideaokerraote. Alamakinekjasotzendituztenxehetasunaskoeta askopisugabedirahiztunakduenberezkotasunlinguistikorako. Alafonologia psikologiaalorretanlaneanaridirenekinetaguztionlanadelabitarteko ahalegindu behar
|
dugu
orain ezinean gabiltzan erantzunak aurkitzen. Zalantzaizpirikgabe, lehengalderasaihestu gabe, bigarrenarenaldekoanaiz, elkarlanarenedoauzo lanarenaldekoa, alegia.
|
|
Beste gai bat jorratuko
|
dugu
orain. Hegazti gripea kontrolatzeko, Euskadin hartutako neurriei buruz hitz egingo dugu eta.
|
|
Egoera honetara heltzeko pauso txiki asko eman behar izan dira; Romako Ituna, Niza, Maastrich, Amsterdam eta orain Europako Itun Konstituzionala. Horregatik uste
|
dugu
orain ere norabide zuzenean doan pauso txiki baten aurrean gaudela".
|
|
–Lekua bilatu behar
|
dugu
orain –Simonek.
|
|
–Lekua bilatu behar
|
dugu
orain, Gur.
|
|
Erresuma eta Mundua simetrian daude: exuberantzia oparoaren parean, lore sorta, ia ikebana topatu
|
dugu
orain.
|
|
Bietara jokatzea da hoberena, parioa irabazteko irizpide zuhurra; joka dezagun prudenki, guztiz sinetsi gabe baina probetxua ateraz, arraina balitz okela bihurtuz, 16 mendeko nobela bukolikoa
|
dugu
orain eskutan. Azken finean gezur handitan oinarrituak baitaude mito fundazionalik emankorrenak, hala nola Done Jakueren hilobiarenaurkikuntza.
|
|
Honen oinarrian," gizakiak" aurrera egiteko berez duen grina dago, hau da, honek ez du inoiz bere horretan geratzeko asmorik eta," barneko sakonenetik batasuna eta osotasuna" lortzeko helburua duelarik," bere indibidualitatearen mugak gainditu nahi ditu" 114 Apenas esan beharrik ere ez dago batasun eta osotasun hori lortzea" desideratum" baten moduko zerbait dela eta, egiaz, honetara zuzenduriko bilakaera intelektuala amaierarik gabeko prozesu bat bezala ulertu behar dela. Kontua da, eta hau azpimarratu nahi
|
dugu
orain," hizkuntzak era benetan itzel batean laguntzen duela" 115 hemen, are gehiago," hizkuntzak subjektibitatetik objektibitaterako igarotzea ematen deneko puntu nagusia osatzen duela" 116 Honi esker bakarrik ahal izango du gizabanakoak bere jatorrizko esparrua gainditu eta, aldi berean, printzipioz kanpotik datorrena barneratu eta berea egin. Gizakiaren formazio prozesua dela eta, bigarrenik, ezin dugu ahaztu honek beste alde bat duela, hain zuzen, gizabanakoaren garapen pertsonalarekin loturik dagoena.
|
|
– Zer eginen
|
dugu
orain?
|
|
– Ttotte mukizu hura non
|
dugu
orain?
|
|
– Zer egin behar
|
dugu
orain?
|
2006
|
|
Zenbateraino zaren kontsekuente frogatuko
|
dugu
orain. Noizbait bozkatu al duzu?
|
|
Amaitu da errepide asfaltatua. Lurrezko eta hareazko mendi bideetatik ibiltzeko ordua
|
dugu
orain. Uharteko eremurik basatienean sartuko gara:
|
|
Lehen nioenez, trantsizio unea bizi
|
dugu
orain: horrek esan nahi du zehazki narraturiko istorioak kontatzen dakien zazpigarren hamarkada hartako gidoilaria itzuliko dela:
|
|
Arabako kasua aztertu
|
dugu
orain arte; baina Bizkaiko kasuan, bertako kapareek bildu, eta, era kolektiboan, Bizkaiko jaunarekin bere eskumenak eta pribilegioak zehaztu zituzten. Arabakoen antzera? 1342an Gernikan, mendiaren erabilera hizpide izan zutelarik batik bat.
|
|
Lurraren gainazaleko puntuak nola kokatu azalduko
|
dugu
orain. Horretarako, Oinarriak atalean azaldu dugun koordenatu sistema esferikoa izango dugu lagungarri.
|
|
Aurreko kapituluko zalantza bat ebatzi behar
|
dugu
orain: zergatik neurtzen da igoera zuzena ordutan, eta ez gradutan?
|
|
Azkenik, lasaitasuna eskatu nahi diegu herritarrei. Lasai egon zaitezkete, zeren ez
|
dugu
orain arte hartu eta ez dugu hartuko ere GURE OSASUNA arriskuan paratuko duen erabakirik, ez eta urrundik ere.
|
|
Jose Maria Etxeberria udal aparejadorea dabil lokalak ikusten ingeniari batekin batera. " 1999an ere egin genuen horrelako txosten bat eta harrez gero aldatu dena ikusi nahi
|
dugu
orain. Ingeniariak konpondu beharreko lanen aurrekontua aurkeztuko du gero", azaldu du Etxeberriak.
|
|
–Auto honek hotzikara ematen dit –murmurikatu zuen Anek– Zer eginen
|
dugu
orain?
|
|
ez genuen tokitara irits gaitezkeelako. Aurki dezakegu, esaterako, gailurrera paraje gordeetatik eramanen gaituen bide alternatibo eder liluragarria; aurki dezakegu, baita ere, tontorrera iristeko aukera zuzen eta gogorra; aurki dezakegu mendiari oinarritik buelta eman eta toki berera ekarriko gaituen ibilbidea; eta aurki dezakegu, eta horixe
|
dugu
orain hizpide, inora eramanen ez gaituen bidea, heldulekurik gabeko pareta baten azpian jarriko gaituen xenda, edota bat batean desagertzen den itxurazko bidezidorra.
|