Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 38

2000
‎Bizkaia dugu orain bidegintza horretarako tresna, asteartetik igandera esku eskura, zortzi orrialdetan eguneroko albisteak eta bertako ingurumariak erakusten dituena. Hori ondo!, esango du norbaitek.
‎Okupez ari garen honetan, bere aurreko eleberrian giro hori ezin hobeto jasotzen zuen idazle bat aipatu behar dugu orain. Kronika hau idazten ari naizelarik ez dut oraindik Juan Luis Zabalaren eleberri berria mesanotxeratu, baina Agur, Euzkadi izenekoaren gaia edo hipotesia benetan zait erakargarri:
‎18 urte iraun zituen hiru koloreko txoritxo ezagunak agur esan dio pantailari eta EITBren irudi korporatiboari. Txoritxoa bizirik dago, baina estilizatuago orain, hegazti oso bat izan barik, gora begira dagoen txori soslai bat dugu orain.
2001
‎Kontseiluaren helburuetan hasieratik egon da euskararen egoerari buruzko gogoeta estrategikoa, eta bideratzen saiatu denik ezin da ukatu. Ez dugu orain arte asmatu eta Kontseiluko zuzendaritzakide naizen partetik erruaren zati bat dagokit. Arrazoiak bila daitezke, Kontseiluaren sorrerako gizartegiro guztiz bestelakoa, baliabide nagusiak eta indarrak normalizazioaren beste norabide batean ipintzera eraman duena (egoki deritzodana, bidenabar), eta gogoeta maila apalago batean jarri izana, esaterako.
‎2. Itxuraz, orain arte ez ei du eduki eraginik asko, baina eragina ez dugu orain sumatuko datozen urteotan baizik. Edozelan ere, euskararen normalkuntza aurrera doa eta zaila izanen da prozesu hori kontrako norabidean jartzea.
2002
‎Lehen esan bezala, horretarako daude egituratuak; eta gabezia, arazo eta behar handiak dauden arren, nik esango nuke irakastea dela hoberen egiten dugun unibertsitate jarduera. Baina ez dugu orain galdetu behar irakatsi behar ote den; zertarako eta nola irakatsi behar den dugu benetako gakoa. Goazen, beraz, zer, zertarako eta nola horiek erantzutera.
‎Aitortu behar dugu orain 25 urte (eta lehenago ere bai) argitaratzen hasi ziren idazle haiek ezer gutxi aurkitu zutela idatzirik euskaraz. Ondorengo gazteek askoz ere gauza gehiago aurkitu dute.
2003
‎2. HEAk euskararen normalizazioaren bidean duen izaera estrategikoa bete dadin errotik aldatu behar dugu orain arteko egoera. Arestiko lau zutabeek aldaketa esanguratsuak abiatu behar dituzte beste errealitate batera iritsi nahi badugu.
‎Orain arteko lerroetan liburugintzaren kopuruak eta ezaugarri nagusiak aipatu ditugu, zenbat idatzi den, zenbat itzuli edo berrargitaratu den, besteak beste. behar dugu orain, edukira, zertaz diharduten ikusi behar dugu.
‎Poztekoa da. Orain hogei bat urte Katalunian bizi izandako garai gozoa guk bizi dugu orain. Alde batetik, Pentsamendua ren Klasikoak euskaratzeko egin den esfortzu handiakfruituak eman ditu dagoeneko, eta 70 titulu sortu ditu, filosofian, ekonomian eta zientzian mendebaldeak azken mendeetan sortu duen pentsamendua euskaraz eskainiz.
2004
‎Hurbilekoa zaigun arren, gero eta urrutiago dagoela ematen du. Erredaktorea falta dugu orain, bere lan guztiak itxita joan delako.
2005
‎Erresuma eta Mundua simetrian daude: exuberantzia oparoaren parean, lore sorta, ia ikebana topatu dugu orain.
‎Bietara jokatzea da hoberena, parioa irabazteko irizpide zuhurra; joka dezagun prudenki, guztiz sinetsi gabe baina probetxua ateraz, arraina balitz okela bihurtuz, 16 mendeko nobela bukolikoa dugu orain eskutan. Azken finean gezur handitan oinarrituak baitaude mito fundazionalik emankorrenak, hala nola Done Jakueren hilobiarenaurkikuntza.
2006
‎Zer egingo dugu orain opariekin? [Interneteko artxiboa. ePub].
‎Euskaldunok, industria ekonomian, ekipo ondasunak, bitarteko ondasunak, ondasun eraldatuak eta kontsumoko ondasun iraunkorrak ekoizten eraginkorrak izaten jakin dugu orain arte. Orain, geroari begira, lehenagoko horiek ahaztu gabe, beste arlo ezinbesteko batzuetan egin behar dugu lan:
2007
‎Telebista arina gurea, besteen antzekoa. Interneten aroa bizi dugu orain, informazioaren gizartea izango den garaiotan. Eta jalgitzen ari gu.
‎Klikak beste nonbaitera garamatza. Loturen garai berria bizi dugu orain, dinamikotasunak ematen dion indarrarekin. Dena ari da mugitzen, dena ari da sortzen; baina, maiz, besteena urruti zaigu, ez dugu ezagutzeko aukerarik izaten.
2008
‎Nobedadeak guztira 1.298 dira, eta horien baitan jatorrizHurrengo tauletan banaka ikusiko badugu ere, hiru lerroei buruz hitz erdi bana esango dugu orain: titulu kopuruari dagokion jaitsiera nagusi nagusia (%74, 7) nobedadeek izan dute:
‎Zenbat eta nolakoak diren arakatu ondoren, zer diren, zertaz ari diren, edukia zein den aztertu nahi dugu orain.
‎Are eta laburbilduago azalduko dugu orain bertakoa.
‎Ordenadore kontuetan, Windowsen atzaparretatik at ibili izan garenok, Bill Gates-en kontrako gurutzadan geniharduela esaten genuen. Larry Page eta Sergey Brin en aurkako gurutzadan hasi al dugu orain. Nekeza ikusten dut, sistema operatibo bat edo beste erabiltzea errazagoa iruditzen baitzait, makina bat zerbitzuri ordezkoa bilatzen hastea baino.
‎Ermuan, duela berrogei urte, Idazleen Elkartea zenak aldarrikatutakoa: " Idazle guztiak baturik, euskara literarioaren batasunaren alde lan egin dezagun" berritu nahi dugu orain eta hemen.
2010
‎Beste jauzi bat egin behar dugu orain. Bigarrena:
‎ekoizleengandik ekoizpenera egin dugu lehena. Eta ekoizpenaren mamira egin behar dugu orain. Produkzioa aztertzetik produktua aztertzera, esan genezake, nolabait adieraztearren.
‎Ikerketan parte hartutako etorkinek integrazioaz zein iritzi duten aztertu dugu orain arte. Integrazioak aspektu politikoa badu ere, etorkinek ez dute arlo horretan interes handirik erakusten.
2011
‎Aurreko su etenaren garaian —benetako su etenaz ari naiz, ez 2006ko su eten iraunkorraz, baizik euskal gizartea adoretu eta piztu zuen 1998ko su etenaz—, Jakinen idaztea egokitu zitzaidan bolada batez. Garai hartan gauza guztiak politikoagoak ziren, denok politikoagoak ginen, edo horrela bizi ginen, edo horrela gogoratzen dugu orain; kontua da idazleek ere politikaz hitz egiten zutela, eta iritzia ematen zutela eta aldarria egiten zutela. Ba, garai hartako artikulu batean, aipatu nuen nola Bernardo Atxagak dei egin zion kultur munduko jendeari, erantzukizuna onar zezan.
2014
‎50eko hamarkadan ikusi dugun Txillardegi bera ikusiko dugu orain ere: bultzatzailea, proposatzailea, neurri praktikoak eskatzen dituen euskaltzalea, egingarritasuna eta eraginkortasuna jomugan dituena.
2015
‎Ildo horretan, hiztuna jarri behar dugu orain arte baino erdigunerago. Begirada berri batekin jantzi behar dugu hiztuna, gugandik hasita.
2018
‎Korrikan, Kilometroetan, Azokan, BECen" Euskara maite zaitugu!" aldarrikatu eta gero, antzerkian euskal hiztunek gaztelania hautatzeak dakartzan ondorioak ez ditugu gutxietsi behar. Bietara ekoiztea normaltzat dugu orain, baina gaztelaniazko hautu bakarra gauzatzea ez da zientzia fikzioa.
‎Gazteen gain jarri nahi dugu orain ardura eta arreta, baina ez ahaztu giza ekosistema bat garela. Denok islatzen dugu gure errealitatea.
‎Ez dakit nola helduko dioten erronkari Berlingo Estatu Federaleko kultura arduradunek, interesgarria litzateke arrastoa jarraitzea; baina, gurean, XXI. mendeko errealitate soziologiko eta bizi ohitura berriei, hizkuntza gutxiagotua izateak dituen berezko zailtasunak gehitu behar zaizkio. Ezinbestean jardun dugu orain arte ez bezala, ezberdin; intentsitate eta baliabide gehiagoz eta egiteko modu berriekin.
‎itolarria, ezin iritsia. Garaiari lotuta dagoela esaten dugu orain, baina ez dakit beste garai batzuetan oso ezberdina izango ote zen. Alde nagusia, Internet, digitalizazioa.
2019
‎Sarreran erran bezala, espazioa begi kritikoz aztertzeari bezain garrantzitsua deritzogu bertan dauden pertsonengan arreta jartzeari. Lan honek haurrengan fokua jartzea helburu izaki, horixe bera eginen dugu orain. Espazioaz eta hirigintzaz ari garenean, gure karrikak (eta gisa orotako orubeak) okupatzen, erabiltzen, bizitzen dituzten haur horiei buruz solas eginen dugu, beraz.
2020
‎Galderak[...] Modernia ziurtasunean bizi nahirik amorratuta hasi zen. Galderetan bizitzen ikasi dugu orain" (ibid.: 193).
‎Galderak[...] Modernia ziurtasunean bizi nahirik amorratuta hasi zen. Galderetan bizitzen ikasi dugu orain" (ibid.: 193).
2022
‎Hemendik aurrera, oraindik aurrera, inoiz baino beharrezkoagoa izango dugu orain artekoa gogoratu eta aitortzeko gaitasuna eta ekarri nahi duguna irudikatu eta grina kolektiboz egingarri egiteko bokazioa izango duten eragileen sarea. •
2023
‎Nola egin dugu orain arte. Bide horretan segitu behar da, eta ez utzi gure burua besteek jan dezaten.
‎Beraz, hori da bidea. Gure buruetan sartu behar dugu orain ez dela lekurik hainbeste jenderentzat. Ezin da gehiago eraiki hemen.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia