Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 118

2000
‎—Zer dugu orain, Joanes...?
2002
‎Ahizpa maiteak, ahizpa maiteak! Zer egin behar dugu orain. Hirurak iluntasun osoan gaude!
2003
‎Liburu honen lehen edizioa 1976an kaleratu zuen Gero Mensajero argitaletxeak. Erabat berridatzita aurkezten dugu orain, 2003ko urrian.
2004
‎Gauza batean zuzen dago euskaltzaina, inolaz ere: mende askoren buruan hezurmamitutako ordezkapena ez dugu orain aitaren batean sendabidean jarriko. Ez gauza batean bakarrik.
‎Lege au, noski, askoz ere obeto eta biziago betetzen da Zuberoa’n beste iñun baño, geienetan gertatzen dan bezela. Zergatik joan bear dugu orain, erderatik itz berriak artzean, lege onen kontra?
‎Berdin jokatuko al dugu orain itz arrotzai buruz. Enuke nai beintzat.
‎–Bide berriak? Nire iritziz, sekula baino itxiagoa dugu orain bidea –ausartu nintzen erratera.
‎–Zer eginen dugu orain? –galdetu nion, egonezinari ezin eutsiz.
‎–Zer egin behar dugu orain? –galdetu nuen– Edozein unetan itzul daitezke!
‎–kexatu zen Bohr, bileraren zergatia ulertuz– Nahiago nuke biok oker ibili bagina! Zer egin behar dugu orain?
2005
‎–Lekua bilatu behar dugu orain –Simonek.
‎–Lekua bilatu behar dugu orain, Gur.
2006
‎–Auto honek hotzikara ematen dit –murmurikatu zuen Anek– Zer eginen dugu orain?
2007
‎nahi dugu orain.
‎Halaber, Iraultza ostean Burke ren influentzia bulkatia erabakigarria izango da Alemanian Volksgeist kontzeptuari tankera kontserbakoi gogorra itsasteko Eskola juridiko historikoan (ez, ordea, Hegel-en filosofian, ezta Schiller-en estetikan edo Hölderlin en poetikan ere). Baina, hasieratik hasteko, kontzeptuaren jatorriarentzat pentsamendu alemanean (Alemaniara mugatu nahi dugu orain), aipagarrienak, beren eraginagatik, Montesquieu eta Voltaire izan dira zalantzarik gabe. Esan beharrik ez, bion itzelezko eragina, Alemaniaz beste, Europa osoak ezagutu duela.
‎Kafe makina elektrikoak. Neurri zehatzekin erabiltzen ikasi dugu eta primerako kafea egiten dugu orain. Kukubilka eta gure auzoei elektrizitatea lapurtuz egindako lehenengo aldi horretan baino askoz hobea.
‎–Neu ere bai; bueno, izango dugu orain elkar ikusteko aukera gehiago, ezta?. Kafe bat hartu nahi duzu?
2008
‎–Kolpearen ondorioz memoria edo psikomotrizitate arazorik duzun neurtuko dugu orain. Proba batzuk eta galdera batzuk egingo dizkizut.
‎Munduak aldatu gaitu eta ez alderantziaz, Hala ere, ezer ez dela aldatu pentsatu nahi dugu. Lehengo berberak garela pentsatzearekin nahikoa dugu orain. Gure herriko notiziak atzerrikoak balira bezala irakurtzearekin.
‎Kulturalismoaren kontuak harrotu ditugunez, politikaren galbahetik igarotako euskal idazle baten ahotsa entzungo dugu orain. Joxe Agustin Arrieta dugu oraingoan bidelagun, eragile politikoak eta euskaltzaleak elkartzen diren bidegurutze batean:
2009
‎Razionalismoaren ekibokazio bat izan da segurutik, mito edo erlijioaren (eta magiaren) jatorria Naturari buruzko galdera teorikoetan suposatzea (hori zientziarena berarena zen), eta ondoriatzea, fenomeno naturalen esplikazio bila hark lehenago oker egina orain berak zuzen dagienez, hura sobran dagoela honezkero. Baina, bestalde, eta hau dugu orain erabakigarria, zientzia modernoak ez du bakarrik Natura ikertu eta harenganako gure ikuspegia eta sentiera errotik aldarazi (izarrak, eguzkia eta ilargia, haizea, etab., mitologietan, zentzua eraikitzeko, funtsezko elementuak).
‎–Lasai Gregory, jarrai zure istorioarekin. Ez dugu orain errietan hasi behar.
‎–Eta zer egingo dugu orain. Arazoak izango ditugu gurean pare bat gau pasa dituelako?
‎Kontuak egingo ditugu, baboa? Mahai gainean jarriko dugu orain nori dagokion zorraren zatirik handiena. Hori egitea nahi duzu?
‎Edozein gisaz, errauskailuen arazoa dugu orain, zaborra nola desagerrarazi. Roman Garmendia filosofoak gutun bat idatzi dio Berria ko zuzendariari hiena saldoak inportatzea proposatuz, zaborra jan dezaten.
2011
‎–Lantegia erosteko asmoa dugu orain, dio batak.
‎Abertzaletasuna bera demonizatzeko interes, moral? bitxi hori utzi egingo dugu orain.
‎–Zer egin behar dugu orain? –galdetu nion.
‎...ar zirenerako zaku amaitezina baitzen gure Herria; bertakoen, ez Herrikoen, gure ibilbidekoen biktima bazinen ere sumatzen zitzaigun; ez dago nirekin sektore hura ere, ezker abertzale ofizialena ere bigun iruditzen zitzaiona, Ez probokazioetan erori ertzaintzaren aurretik pasatzean, eta mugatu lemetara. Nirearen ondoan amaren autoa ikusi dudanean bakarrik nago izatez, Zipaioen esanetara egon behar dugu orain. Hauek dena guk egitea nahi dute, dena, igande batean bai bestean ez gerrara jolastea zen, gerra hiri altzariak edo kamioiak edo autobusak erretzea izanik, Kale borroka, herri borroka da, azkenean mututurik uzten zintuen disparate baten erdian, prezio asko, denak altuak, zituena.
‎Ideologia oso kontu domestikoa zen, oso planak egitekoa, oso aisialdi guztia beretzat, gureari ideologia dei badiezaiokegu, tira bai, eta nora koño joan behar dugu orain zure paranoia ideologikoen ondoren?, pentsatuko zuen. Iruditzen bazaizu iraintzen nauten tabernetara, banaka banaka, orain arte bezala, nik.
‎Ez, gezurra, nire buruaren erabaki unilateral bat izan da, zenbait egoeratan histeriaren zorian jartzen hasi bainintzen, atentzioa deitzera iristeraino behin baino gehiagotan, leku publikoetan; ulertzen dut, joera oso desatsegina bere bizitza ezker abertzaleko sektore iraultzazaleenean jarraitu nahi duenarentzat. Eta nora joan behar dugu orain zure paranoia puritanoarekin. Ez zidan ulertu, ez zen pauso hori, beste bat zen.
‎Oraina ez da oraina bakarrik: . Eskuarki iraganeko gertakari bat ez dugu oraineko jazoera gisa begiesten. Alabaina, oroitzapenak ez dira kasualitatearen ondorio.
‎–Zer egin behar dugu orain. Zenbaki hauetara guztietara deitu eta ea telefonoa zein belarriren parean duten galdetu?
‎–Zer egin behar dugu orain?
2012
‎Denbora hartan guztian nire keinu txikienak aztertzen aritu zen Luciari begietara begiratu nion. Zer egingo dugu orain, galdetu nuen, nirea ez zirudien ahots batez.
‎Luciaren begirada samurtu egin zela kolpera iruditu zitzaidan. Nolabait ere, azterketa gainditu nuela aditz hura pluralean jokatzean, zer egingo dugu orain?. Ezer esan gabe, ez konponbiderik, ez alternatibarik, ez ezer?, esaldi sinple harekin dena esana utzi banu bezala.
‎Une hartan garrantzia zuen huraxe bai behinik behin. Zer egingo dugu orain. Guk.
‎Zehazkiago, kaka potaje hura guztia, zerri bat nintzela, bakarrik utzi ninduen lehen aukeran adarrak ipini nizkiola eta, berekin gai ez izan arren, beste emakume batekin haur bat izatekoa nintzela? Naroari nola arraio kontatu behar ote nion pentsatzen ari nintzen ahoa ireki eta ozenki zer egingo dugu orain galdetu nuenean.
‎Ni kolektibo batena. Ni esaten dugu orain espainoletik itzulita. Mi padre, mi casa.
‎Abertzaletasuna bera demonizatzeko interes, moral? bitxi hori utzi egingo dugu orain.
‎»Beste puntu batzuez arduratu behar dugu orain. Konturatuko zinen noski zeinen arin egin den gorpuaren azterketa.
‎Zer dugu orain?
2013
‎Ez al dakik nola garbitu zuen gizon batek bere anaia aitzurkadaz Ixtablun en lehengo urtean, oker ez banago? Eta horregatik aitzurra debekatzen hasi behar ote dugu orain. Gure kasuan, gainera, traktoreak ez dik Abdul Alim hil.
‎BERRIAk informazioarekiko konpromiso etengabea duelako garatu dugu GAL 30 URTE gune multimedia, eta haren egokitzapena aurkezten dugu orain liburuan.
‎–Eta zer egingo dugu orain?
‎Ez al dakik nola garbitu zuen gizon batek bere anaia aitzurkadaz Ixtablun en lehengo urtean, oker ez banago? Eta horregatik aitzurra debekatzen hasi behar ote dugu orain. Gure kasuan, gainera, traktoreak ez dik Abdul Alim hil.
2014
‎–Zer egingo dugu orain?
‎Baina ez dugu dirua erreklamatuko, Ximon. Denon artean erabaki dugu orain esku egokietan dagoela, eta ondo erabilita dagoela.
‎–Nora joan behar dugu orain. Gaua da!
‎–Zer eginen dugu orain? –galdetu zuen inspektore-ordeak.
‎Maite dugu orainean
2015
‎Ziztu bizian igarotzen da denbora iraganera bidaiatzen dugunean. Azkar bazkaldu dugu orain Añanako Gesaltzan bisita gidatua hitzartua baitugu arratsaldeko lehenengo orduan. Gogorra da gero esploratzaileen bizimodua.
‎Baina ez oraindik. Gipuzkoa ezagutu behar dugu orain: Espainiako probintziarik txikiena, probintzia erreboltaria, frantsestua, a pain in the ass, euskararen salbazioa eta bertsolari ospetsuen sehaska.
‎–Zer egin behar dugu orain? –galdetu zuen Fraggek.
‎–Nik ere ez. Zer egin behar dugu orain?
‎begiratzen dugu orain
‎Ez dezagun geure burua gurpil horretan sartu. Hemendik aurrerakoan pentsatu behar dugu orain.
‎–Zer egin behar dugu orain, Izaskun? –bere ahotsa entzuteak harritu egin zuen Kepa.
‎Arriskuak arrisku, erabaki dugu mini alotransplantea egitea. Autotransplantearekin baino peril handiagoa hartuko dugu orain, baina gero lasaiago ibiliko gara. Hori da, behintzat, gure apustua.
‎Ezer ez. . Saihestu egin behar dugu orain gibelarentzat toxikoa izan daitekeen guztia?. Agur, beraz, Esteñibarko txakolinari, baina ez adiorik!
‎Hirugarren baldintza, eta adi!: uste dugu orain den moduan X kaltegarria dela, eta horregatik sortzen dugu, hain zuzen ere, eraldaketa posiblearen kezka. Adibidez, feministek generoa zerbait eraikia dela diote.
‎ENEKO (burua sukaldera jiratuz): Zer dugu orain?
‎Behin adin batera iritsiz gero... Ospitalera eraman behar dugu orain, denbora galdu gabe.
‎Lehen fasea da funtsezkoa, lauzpabost urtekoa, aldaketei bide egingo diena. Yankee ek muturra sartzen badute, eta bortxaz zer edo zer egiten saiatzen badira, beste berrogei urtez jarraituko dugu orain arte bezala?.
‎Joan zenetik gaur egun arte, oso gertutik jarraitu du Kubako egoera politikoa Annabelle Rodríguezek: . Une garrantzitsua bizi dugu orain, itxaropentsua, eta indarra egin behar dugu adostasun zabalak lortzeko, herriak dituen behar izpiritualak eta materialak zein diren zehaztuz. Kuba oparo baten alde egin behar dugu lan, aukera berdintasunaren eta erabateko askatasunaren alde?.
‎lurraldean jaio edo bizi izatea, oro har eta salbuespenak salbuespen. Parekidetze hori nahikoa den galdetu behar dugu orain. Millerrentzat, ez; berarentzat nazioak gehiago izan behar du eta; herritartasun hutsa gaindituko lukeen nortasun komuna, alegia (1988:
‎Kasu bietan, helburua nazio bakarra osatzea bada, abiapuntua hizkuntza aniztasunak izan behar du, eta, hortaz, nazioa, hots, euskal nazio bakarra? eraiki beharreko kategoria litzateke.1 Orokorrago joz, hizkuntza barik, kultura hartuko dugu orain. Abiapuntu bezala, euskal herritarren kultur aniztasuna onartu behar da, argi dago, baina horrek ez du kentzen nazio bakarra osatzen dugula esatea.
‎Hala ere, hori ez da izan beti horrela, eta gaur egun ere, bada beste formulaziorik; baina garrantzitsuena da, nazioaren ezaugarri nagusirako beste aukera batzuk hartzean, nazioaren beraren ikuskera ere aldatu egiten dela, oso desberdina baita, kasu, euskal nazioa euskaldunok bakarrik edo Euskal Herriko ohiko biztanle guztiok osatzen dugula esatea. Lanaren hasierara itzuliko gara, hortaz, baina, aurrerago egin ditugun zehaztapenak baliatuz, euskal nazioa zenbat modu desberdinetan formula daitekeen ikusiko dugu orain. Horretarako, 1 irudia erabiliko dugu (ik.
‎Euskararen batasungintzaren historia erakutsi dugu orain artean, eta nabarmentzekoa da hizkera estandarra eta herri hizkerak bata bestearen osagarritzat hartu ez izana. Alderantziz, bata bestearen lehiakidetzat, eta are bata bestearen etsaitzat eduki ditugu geure iragan luzean.
‎–(...) Lehen kronikan aipatu genituen hiru inkestetaz hitz eginen dugu orain. Inkesta sozio-linguistiko horiek Euskal Herri osoan egin ziren 1991n eta 1996an, 16 urtetik gorako herritarrekin.138 Hirugarrena, 1999n egin zen 7 probintzietan ere, bainan 14 urteko gazteen artean bakarrik ikastetxeetan.(...)
‎–(?) Beste urrats bat egin behar dugu orain. Komunikabideetan sartu behar dugu euskara.
dugu orain arte gure artean: gehienetan idazlea kanpoaldetik baizik ez zaigu agertzen,
‎bat eskaini. Gai hori sakonago landuko dugu orain binaka.
‎kasua aztertuko dugu orain.
2016
‎–Tira ba, komisariara joan dugu orain, esaten du agenteak, bilera bukatutzat emanez.
‎Diskurtsoak aipatu ditu: «Euskaltzaletasuna pentsatzen dugu orain 50 urteko terminoetan. Zerbait egiteko jaiotzen ginen, noranzko baten bila:
‎horretan gehiago sakonduz, gizakion odol taldeen herentzia aztertuko dugu orain. Zer gertatzen
‎molekularra. Erreakzio kimikoak nola interpretatzen ditugun gogoratuko dugu orain.
dugu orain, hau da, higidura zirkular uniformea (HZU). Hain zuzen, higikariak abiadura
‎diru kantitate berdina ordaindu dugu orain arte.
‎Belgikako sendia hemen baitugu, Gu denen partez, nahi dugu orain agurtu.
2017
‎Udaberriaren zain geundela udazkena iritsi zen.Nor gara? Hori jakin nahi dugu orain.
‎–Zer egingo dugu orain?
‎Dena den, hauxe da egoera, hemen gaude bata besteari begira eta dirudienez egoera negoziatu behar dugu orain. Begira geratu zait, eta nik ezin eutsi izan diot buruan dabilkidanari:
‎Ardo garestiagoa edaten dugu orain, ezerekin nahastu gabe, eta hormonei ahopeka hitz egiten diegu. Menopausiaren zain gaude denak:
‎mugimendu bat beldurrik ez duena esateko neoliberalismoa kapitalismo basatia dela eta amets amerikarra, berriz, iruzur hutsa, halaxe da eta?. Diferentziaren mugez haragoko elkartasuna piztu nahi duen mugimendu baten hazia dugu orain: mugimendu erresiliente bat, sortzailea eta, zorionez, iraganeko ikasbideak barneratzen ari dena.
‎10 Elkarbizitza ona dugu orain: elkarren beharrak ulertzen ditugu.
‎–Zer egin behar dugu orain? –galdetu zuen Lesakak.
2018
‎–Bitxia da: guk esaten dugu orain gauzak superondo daudela, baina guretzat hori da kalean ibiltzea beldurrik sentitu gabe; ez du esan nahi jende guztiak agurtzen nauenik, familia bazkaria berreskuratu dudanik, edo gure gazteak irainduko ez dituztenik. Hain asimilatuta dauzkagu hainbeste urtetan izandako egoera basatiak, oraingoa jada ez baita ezer?.
‎alde batetik, bere burua bakezaletzat duen eta, bestetik, indar armatuen premia zalantzan jartzen ez duen gizartea. Bakezaletasunak betetzen duen eginkizuna aztertu dugu orain arte, eta herritarren kontzientzian ondo errotuta dagoen indar armatuen premiari helduko diogu orain.
‎–Hemen ez dago. Zer egingo dugu orain? –galdetu zion mutilak zubiko barandatik behera begira, Andoniren gorpua han behean aurkitu ahal zuelakoan.
‎Non amaitzen da gainera iragana, nola zedarrituko dugu oraina, bihar etorkizuna al da. Eta orainak berak ere, bere erabatekotasunean, bere ezin helduan, ez al ditu hartzen iraganak eta etorkizunak oro bere baitan?
‎Errealitatea eraikitzen duten prozesu sinbolikoak, esan dugu arestian; karikatura, aipatu dugu orain: zerbait aldatzen hasi zen Euskal Herrian Zaldieroak lehen aldiz The Organization en tira bat marraztu eta argitaratu zuenean.
‎–Hemen ez dago. Zer egingo dugu orain? –galdetu zion mutilak zubiko barandatik behera begira, Andoniren gorpua han behean aurkitu ahal zuelakoan.
2019
‎–Zer egingo dugu orain? –galdegin nion jakin minez.
‎Poesiari dagokionez, Taxi bat Hamletentzat, Zaldi hustuak eta Hariaz beste poema liburuak kaleratu ditu. Narratiban, berriz, harenak dira Egurra Pinotxori, Zer egingo dugu orain opariekin, eta Ahazten diren gauzak ipuin bildumak, baita Kafkaren labankada, Kearen truke, Axola ez duenean eta Koldar hutsa zara eleberriak ere.
2020
‎Tarte bat hartuko dugu orain Naparraren desagertzeari buruz dauden teoriak, susmoak eta datuak ikusteko.
‎–Xingar pixka bat ere prestatu behar dugu orain –erantzun dio neskatikoak.
‎Ez gaude hemen basoen berdeaz edota itsasoaren urdinaz bakarrik hitz egiteko; gizakiaren geroaz arduratzeko baizik, eta etorkizuna izan nahi badugu, lan egin behar dugu ORAIN.
2021
‎Euskara batuaren oparia probestuta, inoiz izan ez dugun aukera dugu orain; euskalki guztietatik, etxe bakoitzetik eta norberaren belarritik datorren hizkeratik edan dezakegu eta euskara idatziaren moldea aberastu, denon artean. Nik neuk, adibidez, nafartutako bizkaitarra naizen honek, beti sentitu ditut harremanetan nire baitan mendebaldeko euskara eta euskara batua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia