2008
|
|
–zoaste aitzina, zuekin gare?, eta alderdi guzietarik adichkidek igortzen gaituzte abonamenduak. Prezioa bakarka pagatzen ahal ez dutenak yuntatzen dire elgarren ganat jurnal hori errezebitzea gatic, eta segurtatzen ahal
|
dugu
orai Réveil> Basque> errezebitua izanen dela eskual herri guzietan.
|
2010
|
|
Zer gauza egiten dira hitzekin? Gure corpusera itzulirik, eta jada ikusirik sermoiak testu direla (edo produktu makro egituratu bat), zera galdetzen
|
dugu
orain: sermoiak zer gauza egitera etorri ziren?
|
|
Bildu behar
|
dugu
orain funtsezko dimentsio bat aztergai ditugun adierazpen zehaztugabeen elkarreragina aztertzeko, bai eta elkarreragin horren nondik norakoa ulertzeko ere. Dialogismo> dimentsioaz ari gara, oro har, baina bereziki polifonia> dimentsio eta balioaz.
|
|
HH eta LMH bere osoan hartu
|
dugu
orain arte. Jakin badakigu, ordea, egoera ez dela uniformea:
|
2013
|
|
Laikoen eta fededunen arteko Frantziako eztabaida politikoak izan zuen isla gerla lehertu ondoan ere. Testuinguru hori azaldu nahi
|
dugu
orain, ondorio orokorretara heltzeko baitezpadakoa delako.
|
|
Lehen aipatu dugu zer nolako akusazioak egiten zizkieten apaizei. Politika arloan ere zatiketaren arrastoak bazirela ikusiko
|
dugu
orain. 1915eko udazkenean gobernu aldaketa bat izan zen Frantzian, eta horren berri ematean, Blaise Adémak aspaldiko partez ministro zuri bat?
|
|
Euskararen alde agertzetik edo Hego Euskal Herriko euskaldunengan anaitasun bat aipatzetik kontzientzia politiko bat izatera distantzia handia bazela ikusiko
|
dugu
orain. Garai hartan abertzaletasun edo nazionalismoak sortzen ari ziren leku ezberdinetan.
|
|
Are gehiago, astekariko lehen zuzendariak berak politikariak zirela argitu
|
dugu
orain aipatzen ari garen atalean. Louis Etcheverry sortzailea diputatu bozetara aurkeztu zen eta diputatu izan zen zenbait denboraz.
|
2020
|
|
Idilioaren ikuspegi soziokultural eta politikoaren suntsiketa aletzekoa
|
dugu
orain. Oroit bedi, XX. mendeko 60ko urteetako Ipar Euskal Herria aitorpenik gabeko Frantziako eskualdea zela.
|
2021
|
|
1.6h Komunztaduraz ari garela, komunztadura argumentalaz hitz egin ohi
|
dugu
orain arte, subjektuarekin eta gainerako argumentuekin batera datorrenaz. Hola, nik zu ikusi zaitut diogunean, laguntzailean markaturik gelditzen dira subjektua (nik..., adizkiaren amaieran t ageri da) eta objektua (zu..., adizkiaren hastean z):
|
|
euskera ez da, nabarmenki, oker bide, jakin bide egin ez dugulako; ez dugu egin jakinbide zuzen, eta ez ere makur (Lizardi). Adibide horietan ere legokiokeen lekutik kanpo dagoenez, neketan jakinen
|
dugu
orain perpaus luzeago batean zeri dagokion zuzen. Jo dezagun ondoko oinarrizko adibide hau:
|
|
Lan horiek kontuan izanik, badirudi garai hartan aukeratu zen terminologia(" lokailu") ez dela, beharbada, oso egokia. Egia da ez dagoela oraindik batasun osorik kontu honetan, baina lokailu deitu beharrean diskurtso markatzaile (DM) deitzea egokiagoa ikusten
|
dugu
orain, hori baita kanpoko hizkuntzetan gehien erabiltzen den terminoa. Egokia ikusi dugu guk ere euskaraz termino hori erabiltzea, geroago emango ditugun arrazoiak direla eta.
|
|
42.4h Perpaus elkartuak sortzeko bideak zeintzuk diren azaldu
|
dugu
orain artekoan eta, erraztasunari begira, adibide laburrak eman ditugu gehienetan. Gogoan hartu behar da, dena den, errekurtsibotasunari esker amairik gabe luza daitezkeela perpausak, bere barnean behar adina perpaus berri sartuz.
|
|
Uste
|
dugu
orain aukeratzen dugun terminologia hedatuago dela gramatikarien artean.
|
|
Sintagma hauen osaera argi dago zein den. Inesiboaren eta abarren beharrik ez
|
dugu
orain ere: [IS [PS [DS bost urte] ko] iloba].
|
|
Har dezagun, adibidez, jendeak gezurrak esaten ditu perpausa. Horren parean jartzen ahal
|
dugu
orain gezurrak esaten dira. Izatez inpertsonala da, baina hemen egitura interesatzen zaigu.
|