2007
|
|
Zer esanik ez helduen euskalduntzeak ere bere egin behar duela ildo hori, emaitza akademikoei begira baino ez balitz ere. Ez
|
dugu
orain emango helduen euskalduntzearen bilakaeraren eta aukera metodologikoaren berri. Era batera edo bestera eta arrakasta gehiago edo gutxiagorekin, ahalegina egin da betidanik jarduera didaktikoa hobetzeko, azken ekarpenak integratzeko eta, azken baten, emaitzak hobetzen lagun dezaketen bideak bilatzeko.
|
2008
|
|
2 irudian ikus daitekeen moduan, kontrol instituzionalak, hurbiltasun sozialak eta legitimitate ideologikoak elkarri eragiten diote, bai eta identitate kolektiboari ere, eta horrek kultura autonomia orokorra indartu edo ahuldu dezake. Elkarreragin horiek hobeto ulertzeko, osagai bakoitza definituko
|
dugu
orain.
|
2010
|
|
Modu sinplean bada ere, honela definitu izan
|
dugu
orain arte komunikazioaren prozesua:
|
|
Ez dugu bitartekaririk behar. Askoren harridurarako, gainera, gustatu egin zaigu eraldaketa hori, eta bat batean ikasi
|
dugu
orain arte enpresa gutxi batzuen egitekoa zen zereginean murgiltzea.
|
2011
|
|
...dago konpartimentazio egonkorrik, ez aurrez aurreko k eta B hizkuntzen erabilera arau onarpen zabalekorik. hots, hor ez dago diglosiarik. gurasoen edo aitona amonen mintzajardun arruntaren arau haustea, belaunaldi batetik hurrengorako shift desplazamendua sarri, da hor nagusi. horrexegatik da shift (mintzaldaketa alegia), eta ez diglosia (mintzabideari bere hartan eustea). zer dela-eta hasi behar
|
dugu
orain diglosiarik ezari diglosia deitzen, zer da" diglossie instable" delakoa?
|
|
zer da" bilinguisme substitutiu diglossic" hori? zergatik hasi behar
|
dugu
orain pertsona altuak" altuak" direla esaten, eta bajuak (beraiek horretaz jabetzen ez badira ere)" altu bereziak", zergatik hasi behar dugu abioiari" tren" esaten, eta trenari" abioi"?
|
|
Mikel zalbidek eusko Jaurlaritzako hezkuntza sailean egin duen ahalegina dagozkigun lanak bideratzeko oso handia izan da. eta ahalegin horretan darrai orain ere. Baina, ez
|
dugu
orain arte hitz egin babesle edo patrozinatzailearen figuraz. Adibidez, Xamarrek egin dituen lan gehientsuenak mezenas batek finantzaLanparak eta ispiluak soziolinguistika ezagutza zabaltzeko – ArkaitzZarraga
|
2012
|
|
EAEko 16 urtetik gorako elebidunak etxean jaso duten hizkuntzaren arabera nolakoak diren aztertuko
|
dugu
orain. Elebidunen erdiak baino gehiagok (%51) euskara soilik jaso dute etxean, hau da, euskaldun zaharrak dira.
|
2013
|
|
Emaitzen interpretazioak esan digu gure enpresan euskararen ahozko erabileraren datua ona ala txarra den, eta baita hori eragin duen faktorea edo faktoreak zein izan diren ere. Faktore edo arrazoi horietan eragin behar
|
dugu
orain eta, horretarako, era askotako ekintzak jar daitezke martxan.
|
|
Emaitzen interpretazioak esan digu gure enpresan euskararen ahozko erabileraren datua ona ala txarra den, eta baita hori eragin duen faktorea edo faktoreak zein izan diren ere. Faktore edo arrazoi horietan eragin behar
|
dugu
orain.
|
2019
|
|
kike amonarrizek eman du lehen pausoa. Besteok
|
dugu
orain hitza.
|
2021
|
|
Hasieratik aipatu dugun moduan," eraikuntza" prozesuan dagoen kontzeptua da, eta izendapena bera ere aztertzeke dagoela uste dugu. Halere, behin betikotasun hori alde batera utzita, pentsatzen
|
dugu
orain arte egindako bideak euskal soziolinguistikaren zenbait betebehar eta erronka seinalatzen dituela. Lerro hauetan azaldu dugun moduan, egun bizi dugun (hizkuntza)
|
|
Azken urteotan gauzak aldatzeko ahaleginak egin diren arren, gure hezkuntza sisteman ahozko hizkuntzaren irakaskuntzak tradizio txikia du oraindik, eta horretaz gain, azken 30 urteotan ereduak izan duen gorakadak (1 irudia) baditu bere argi ilunak (ISEI IVEI, 2018; Martinez de Luna eta Suberbiola, 2018). Bilakaeraren ondorioz, asko aldatu dira egun ereduan ikasten duten ikasleen zein irakasten duten irakasleen hizkuntza profila eta euskararekiko atxikimendua; euskararen ezagutza duten hiztunen kopuruak gora egin duen neurrian hiztunen edo erabiltzaileen ezaugarriak ere dibertsifikatu egin dira; adibide gisa
|
dugu
orain dela gutxi hiztun berriei buruz egindako azterketa (Ortega, Urla, Amorrortu, Goirigolzarri eta Uranga, 2015) edo euskararen sozializazioa gogoetagai duena (Kasares, 2012).
|