Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 40

2000
‎Jakina, dibertsitate politikoak badu bere isla hedabide desberdinek euskalerrealitate nazionalari eman dioten lurralde trataeran. Horixe dugu orain erronka, alegia, lurralde marka bakoitzaren atzetik, irakurketa mapalizatu bakoitzaren atzetikzer eta nor dagoen jakitea.
‎Hori da historia honetako lehen erakunde protagonistaren (Gobernuaren) ingurumena, eta bigarrenaren aurkezpena egin behar dugu orain.
2001
‎Zehaztuta dugu orain arteko estrategia, baina, hona hemen arazoa, ohiko testu mota guztiak jaso eta produzitzeko gauza bagara, zer egingo dugu. Testuen aukeraketa berria, testu espezializatuetara jo?...
‎Eta zer egin dugu orain arte Euskaltegian ikasleei gutxieneko trebakuntzaestrategiko hori emate aldera. Nire iritziz, oso gutxi.
‎Hau nola interpretatubehar den, ordea, adieraziko da ondoren. Bide eta modu asko daude horretarako (Azurmendi, 2000), baina ez da hau lekurik aproposena hori zehaztasun osozegiteko; hala ere, ideiaren bat ematea komeni dela uste izanik, ondokoa azpimarratuko dugu orain. Hizkuntzaren, baita ukipenezko menpeko hizkuntzaren, konkretuki euskararen?
2002
‎1999 urtean argitaratutako El Pendulo Patriotico izeneko liburuaren atal batek argitasun gehiagoeman dio gai horri (Pablo, Mees eta Rodriguez Ranz, 1999). Garaiko dokumentuezezagun ugari miatu eta ebaluatu ondoren idatzitako liburu horri esker, EAJrenjarduera hobeto ezagutzen dugu orain. Urte zail horietan zehar, nazionalisten helburu nagusia beren alderdiaren egiturei nola edo hala eustea izan zen.
‎Albistearen irakurketan egituraketa semantiko estilistikoa egin dugu orain arte: makroegiturak aztertu ditugu lehenbizi, ondoren gainegiturak analizatzeko.
2003
‎Hedabideetan azaldutako kritiken artean, bi nabarmendu nahi ditut. Lehenengoa Zeruko Argia n argitaratu zen, sinadurarik gabe, eta behin baino gehiagotan aipatu dugu orain arteko orrialdeetan58 Kazetariaren ustez, UEUk bazuen zer hobetu: «Nortzuk joan diren?
2004
‎Semantika definitzen hasteko mterpretazio erem.ua eta konstante ez logikoen interpretazioa mugatu behar dugu eremu horretan, eta horixe egingo dugu orain:
‎Ekintza baten zuzentasuna ekintza hori bumtu duen pertsonaren motibazioan oinarrituta baino gehiago ekintzak eragindako ondorioen arabera juzgatzen duten teoria etikoezjardungo dugu orain hemen. Teoria horien artetik, utilitarismoa izan da filosofia moraleaneraginik handiena izan duena.
‎Beharbada, horren bi bidcek, bata mistikoa eta bestea historikoa, ez dute garbi erakusten oinarrian dagoen erlijio arazoa, baina pentsamendua aztertzeko argibide berriak eskaintzen dizkigute, zalantzarik gabe.Bada beste bide bat, oso beharrezkoa gainera, nahiz eta hemen ezin gehiegi aztertu: erlijio fenomenoari lehentasuna cmatea eta hura intcrpretatzcko filosofiaz baliatzea. Egun, pentsamoklc horri hermeneutika esaten zaio, eta horren cgitckoa testua barren barrendikinlerprctal/. ea da.Ildo honi janaituz lan egin duen Hcnry Dumery egiie ospetsuaren eta harcn metodologiaren bcrri cmango dugu orain. Dueia urte halzuk Erlijioaren Filosofiarcn planginlza osobat egitea proposatu zuen Criticpte et Reli^ion liburu lodian. eta zehazki metodoari buruzegilen zucn proposamena.
2006
‎Arabako kasua aztertu dugu orain arte; baina Bizkaiko kasuan, bertako kapareek bildu, eta, era kolektiboan, Bizkaiko jaunarekin bere eskumenak eta pribilegioak zehaztu zituzten. Arabakoen antzera? 1342an Gernikan, mendiaren erabilera hizpide izan zutelarik batik bat.
‎Lurraren gainazaleko puntuak nola kokatu azalduko dugu orain. Horretarako, Oinarriak atalean azaldu dugun koordenatu sistema esferikoa izango dugu lagungarri.
‎Aurreko kapituluko zalantza bat ebatzi behar dugu orain: zergatik neurtzen da igoera zuzena ordutan, eta ez gradutan?
2007
‎Horrek ez du zuzenekoharremana kentzen. Baina paperaren bidez egiten genuena euskarri baten bidezegiten dugu orain. Administrazioan hori bonba bat da, eta Administrazio Publikoetan kudeaketa praktikarik onena egiteagatik saria jaso du.
‎Beharbada,, desikasi? eginbehar dugu orain arte ikasitako guztia. Zeren eta enpresetan kontzeptu eta modu batzuk barneratu ditugu, izateko modu bat.
‎Iraganaldi idealizatu batibegira indartu zen etorkizunerako asmoa. Gauza bera egingo dugu orain?
‎jarraipen horren euskarria, edo Nafar Estatua, edo eta orain imajinatzerik ez dugun beste zerbait. Gogoratu behar dugu orain ez duela asko, lanindarra Euskal Herrian saltzea, proposatu zela euskal herritartasunaren irizpideeta, horren arabera, euskal historia berria idatzi behar zela, lana historia horrenardatz hartuta.
‎Zer esan nahi izan dugu orain artekoarekin. Zer esan nahi du gizartearenidentitate kolektibo orokorraren eta hizkuntza identitate soziolinguistikoaren artekoelkarreragin eta elkar mugatze horrek?
‎usteak erratuak izan daitezkeela ulerturik, haurrek ikasten dutelaezagutza lor daitekeela ez bakarrik esperientzia zuzenaren bitartez, baitainferentzien bitartez ere. Adibidez, baldin badakigu haur batek zerbait hartu duelamarrubizko gozokiak dituen poltsa batetik, ondorioztatuko dugu orain haurramarrubizko gozoki baten jabe dela. Halako ondorioak ateratzea, ostera, ez dausteak erratuak izan daitezkeela jakiteko gaitasuna lortu izanaren ondorioautomatikoa.
‎Horren hurbileko kasua ikusiko dugu orain, oso hurbilekoa: ilustrazioa.
‎Hobetsitako lekuei eskainitako tarte honetako azken maila igoko dugu orain, badenaren lekua ikusteko. Badenaren lekuak baieztatzen du ezen badena, erreala dena, egungoa dena, besteen gainetik dela, goragoko maila batekoa dela balizkoa baino, balitekeelakoa baino edo ezinezkoa baino.
‎Bonba bota amerikarrek egin dute, baina gerraldian izan da, eta gerraren errua japoniarrok dugu. Okerra geuk egin dugu, zer nahi dugu orain amerikarrak gaitzitu. Barkamena da oinarria etorkizunean bakea izateko.
‎Kontzeptuaren jatorriarentzat pentsamendu alemanean (Alemaniara mugatu nahi dugu orain), aipagarrienak, beren eraginagatik, Montesquieu eta Voltaire izan dira zalantza gabe. Esan beharrik ez, bion itzelezko eragina, Alemaniaz beste, Europa osoak ezagutu duela (hirugarren lekuan Condillac gehitu litzateke).
2009
‎Lehena izango litzateke, Aranzadik egindako ikerketen emaitzen berri bakarrik emango dio Eusko JaurlaritzakAudientzia Nazionalari?, edota interpretatu behar dugu autonomia erkidegokogobernuak parte izango balitz moduan bertaratzeko asmoa duela, antza, ireki berriden prozesuan? Hori izan bada, hasieratik, oraingo autonomia erkidegoko gobernuaren borondatea, zelan ulertu behar dugu orain urte asko nahitaezko desagerpenei eta fusilatuen hilobiei buruzko materialak eta frogak eduki eta neurri instituzionalak eta juridikoak hartu ez izana, erantzukizunak argitzeko, halako eskubideurraketa, genozidio ekintza eta gizon emakumeei egindako krimenak direla-eta?
‎Gerra eta gerra ondorena espainiar gizartean tabu nagusietako bat izan da.Forma desberdinetan agertu da estatuko herrialdeetan. Hitz egin ezinaren arrazoiakdenboran zehar aldatuz joan badira ere, gertatutakoaz gutxi jakin dugu orain arte.Francoren memoria ofizialak ezarritako diskurtso bakarrak isiltasunera kondenatuzituen milaka eta milaka herritar. Trantsizio garaiko amnesia itunak gertakarienmemoriaren transmisioan eten esanguratsuak eragin zituen, batik bat belaunaldigazteenen kasuan (Leizaola, 2007).
‎Hirugarren deskribatzaile estandarra, errore irteerarena, ez dugu orain artean inoiz erabili; eta oraingoz bere horretan utziko dugu. Azalduko dugu aurrerago nola eta zertarako erabili.
‎Sarea pixka bat arakatuz gero, programaziorako editore mordoa topatuko dugu. Guk ez ditugu denak probatu, baina ezagutzen ditugunen artean Notepad++ gomendatzen dugu Windows erabiltzaileentzat (Notepad erabili dugu orain arte eta Notepad++ hemendik aurrera!). Linux erabiltzaileek ez dute aplikazio berririk instalatu beharrik, sistemak berarekin dakarren Emacs programaziorako editorea oso ona baita.
‎Programa badaukagu, regExpOrok.pl, fitxategia behar dugu orain. Edozeinek balio dezakeen arren, gure lanerako egokiena xuxen.txt fitxategia da, 80.000 hitz baino gehiago dauzkan hiztegia, bakoitza lerro banatan.
‎Horrez gain, arazo praktiko bat ere planteatzen du, fitxategiak lerroz lerro prozesatu ohi ditugunez, lerroko lehen hitza letra larriz hasten bada, nola jakin hitz berezia den ala ez? Aurreko lerroko azken karakterea puntuazio marka den ala ez begiratu genuke, eta horrelakorik ez dugu orain artean egin.
‎Irudiko lehenengo bidalketa 80 portura doa, web zerbitzariek erabiltzen dutena. NATek portuekin lan egiten duenez (bere erabilera nagusian, behintzat), portuen kontu hau aurreratu behar izan dugu orain.
‎Adi: gure sarearen mugak gainditu ditugu, hau da, sarbide mailak ematen digun zerbitzua baino zerbait gehiago dugu orain. IP mailak, bere zerbitzua emateko, sarbide mailak erabiliko ditu.
2010
‎«Pixa egiten duzunean bainu bat hartuko duzu».Begietara begiratu eta galdetzen dio: «Zer egingo dugu orain?» Eta Iñakikerantzuten du: «Bainatu» eta Maitek esaten dio:
2011
‎10 urtean langile kopurua 980tik 920ra jaitsi zen, eta, orain, berriro, 980 gara, bitelebista kate gehiago izanda, ETB3 eta ETB4, ekoizpena handitu baita. la ia 1999angeneukan langile kopuru bera dugu, baina lehen ekoizten genuena baino askoz gehiagoekoizten dugu orain. Hau da, edukiak ugaritu ditugu, programazio ordu gehiago egitenditugu, langile kopurua handitu gabe.
‎Eskolaren esparruan hizkuntza gutxituak irakasteko eta ikasteko ezarri izan diren ereduez jardun dugu orain arteko orrialde guztietan, baina ia batere zehaztu gabe programa horien atzean dauden erronka didaktikoak zein diren. Horretarako, hizkuntzen didaktikako ikerketetara jo beharra dago, iker arlo horrek eskolan gertatzen diren hizkuntzen irakaskuntza eta ikaskuntza prozesuak aztertzea baitu helburutzat.
2012
‎Alabainan, euskera irakur arazi nahi balin ba' dugu orainarte erabil (sic) ditugun gaiakbaino pizgarri ta ernegarriagoak erabili behar ditugula ere erran du idazle berak. Etaarrazoi handia du.
‎Azaldudugu nola egituraz (Hegel) nola estrategia teorikoan (Nietzsche) modernitatera dengerturatzen. Ez dugu orain arte aipatu baina nabarmendu litzateke Oteizakaldarrikatzen dituen artistak ere bete betean direla moderno: Kandinski, Mondrian, Malevitx (Oteiza, 1988:
‎Azaldudugu nola egituraz (Hegel) nola estrategia teorikoan (Nietzsche) modernitatera dengerturatzen. Ez dugu orain arte aipatu baina nabarmendu litzateke Oteizakaldarrikatzen dituen artistak ere bete betean direla moderno: Kandinski, Mondrian, Malevitx (Oteiza, 1988:
2014
‎A: Ba, gelditu ginen moduan in bear dugu orain solas pixket zu gaztia zinenekogaraitik, ta aber, hasteko, ba al duzu ola nolabaiteko oroitzapen berezirik edo politikgarai horretatik edo...
‎Erlojua berebetiereko zeregin aldagaitza errepikatzeaz gogaituta egon arren, idazketa berritzeaposible zaigu oroitzapen batzuen iraunkortasunari esker. Erlojuak bere obsesioakantatzen dirau, eta bitartean, idatzitako orrialdeetan geratzen da iragana, idaztendihardugun orrialdeetan berregiten dugu oraina, eta heltzear den orrialdearen ertzetikari zaigu kurika geroa.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia