2000
|
|
5.11.5 NI eta
|
GU
izenordeak
|
2001
|
|
KAIXO LAGUN GUZTIOK,
|
GU
GARA ERTZAINAK
|
2002
|
|
|
GU
/
|
|
GIZARTE KOMUNIKAZIOA ETA
|
GU
. .......................... 201
|
|
MG, MS, MP, null per (pertsona): NI, HI,
|
GU
, ZU, ZUEK, null
|
|
gu (IOR, PER, MP,
|
GU
) gu
|
|
NIRI, HIRI TO, HIRI NO, HARI, GURI, ZURI, ZUEI, HAIEI, null nor (nor pertsona): NI, HI, HURA,
|
GU
, ZU, ZUEK, HAIEK asp (aspektua): EZBU (ADTek bakarrik), null
|
|
NI, HI, HURA,
|
GU
, ZU, ZUEK, HAIEK
|
|
NI, HI,
|
GU
, ZU, ZUEK
|
2003
|
|
SEGGren datuen arabera, Errioxako ospitale handi guztiek geriatrian espezializatutako unitateak dituzte. Katalunian, ehun ohe baino gehiagoko zentroen %77k arreta berezia eskaintzen die adinekoei, baina bost Akutuen Unitate Geriatriko(
|
GU
) bakarrik daude erkidego honetan. Ondoren, Madril (%54) eta Gaztela Mantxa (%50) datoz.
|
2005
|
|
Planteamendua ez da, gu zuen aurka?,?
|
GU
ETA ETORKIZUNA, baizik.Horrek gatazkaren amaieran elkarlana ekarriko du.
|
|
EZ GARA
|
GU
ONENAK!
|
2006
|
|
Karlistak=
|
GU
(euskaldunak)
|
|
HURA HAN ETA
|
GU
HEMEN
|
|
OLATUAK ETA
|
GU
|
2007
|
|
NI NAZIO HIRITARRATAREN BURUKATEGORIZAZIOA. Beregain den
|
GU
politikobateko kidetasun osotik gizabanakoari duintasun eta eskubideak datozkiolakoan, talde identitatehori objektibatzeko berariazko esparru politikoa sortu nahi dutenen diskurtsoa.
|
|
NAZIO HIRITARRATAREN HETEROKATEGORIZAZIOA.
|
GU
politiko, erlijioso, kulturaledo hizkuntzaren izenean norbait heterokategorizatzen denean. Askotan, autokategorizazioan erebereganatzen da menpeko egoera.
|
|
12:00etan: ?
|
GU
euskaldunok, endotaldearen ordua.
|
|
Pribazioa antzeman duenak nortasun politiko berriarendiskurtsoa sortu ahal du. Hamarretarako burutu daiteke eta hamabietan?
|
GU
–berri bat topa liteke. Erloju honen mugimendua egunerokoa da, etengabeerrepikatzen ari dira egoera hauek.
|
|
|
GU
, NAFARROK
|
|
|
GU
, NAFARROK
|
|
|
GU
, NAFARROK
|
2009
|
|
|
GU
BEZALAKO
|
|
K ULTURALKI
|
GU
HIBRIDO BATZUK GARELA esango nuke, zaharragook behintzat: haurrak betan zientzian fedearenak, eta zientzian desengainuarenak, historiaren droga menpekotzarenak eta historiaren gehiegiaren nazkarenak; biziaren ditiranboenak eta Picassoren Gernikarenak.
|
|
B: ETA
|
GU
ERE AMERIKA GINEN
|
|
URKAMENDIKO NEGARRAREN BALSA B: ETA
|
GU
ERE AMERIKA GINEN
|
|
|
GU
GIRA KANTALDIA
|
2010
|
|
Guggenheim Urdaibai
|
GU
BAI izenarekin, Urdaibaiko Guggenheimen aldeko herri plataforma aurkeztu dute Gernikako Euskal Herria museoan. Bertako kideak eskualdean Guggenheim museo berria egiteko proiektuaren alde azaldu dira, eta egitasmoari aukera bat emateko eskaera egin dute aurkezpen ekitaldian.
|
|
b) Izenordainak banaka eta elkarrekiko.. 145 b.1 NI........................ 145 b.2 ZU/ ZUEK................. 150 b.3
|
GU
....................... 151 b.4 HURA/ HAIEK.............. 154
|
|
–
|
GU
: lehen pertsona pluraleko izenordaina, pertsona bati baino gehiagori dagokio, baina pertsona horien artean hiztuna ere sartzen da.
|
|
lehen pertsona pluraleko izenordaina, pertsona bati baino gehiagori dagokio, baina pertsona horien artean hiztuna ere sartzen da. Hots,
|
GU
= NI+ beste zenbait pertsona.
|
|
(B 175). Baina NI rekin hasitakoak gero
|
GU
bihurtzen dira, esaterako eta batzuec len uquitu> (A 71) esan arren, aurrerago GUrekiko kokatzen du egitasmoa.
|
|
–
|
GU
rekin ere ageri da: uquitu ditugu/ genduan, baita uquitu dezagun ere.
|
|
– BEAR>+ DA eta BEAR+
|
GU
agerraldiak dira gehien agertzen direnak (Uquitu behar da eta uquitu behar degu). Ez da agertzen inoiz BEAR+ NI(* bear deT erakoa).
|
|
– BEAR>+
|
GU
ohikoa da, bear degu. Ez da agertzen BEHAR+ NI(* Bear det).
|
|
–
|
GU
: > ez du agerraldirik GUrekin(* aditzera eman genduan/* aditzera emango degu. Erabilera horiek ez dira agertzen.
|
|
–
|
GU
: > asi guinan> itzeguiten> baña ez guenduan? (A 427); Eta au onela bada, dan bezala, zer aurpeguirequin itzeguin> > gai onetan (B 226).
|
|
Aditzera emago dizuet Aguinte onec esaten diguna:
|
GU
honek salatzen du dizuet hori ez dela autorea, baizik eta sermoilaria esatari den aldetik.
|
|
Sermoiak kate motzean hartzen du ZU hau, nahiz eta ZU??
|
GU
jokoan bigundu/ leundu presio hori. Sermoilariak hurbiletik eta ondotik segitzen du ZU hori, batzuetan konprenituz eta babestuz ere bai:
|
|
|
GU
izenordainak biltzen dituen erreferente desberdinak honakoak dira:
|
|
–
|
GU
: Deixi sozialekoa edo akademikoa.
|
|
Beste batekin erdibana enuntziatzen duen itxura egiten du, inpositibo edo gogorregi ez agertzeko edo.
|
GU
agertzen dira erdibana enuntziatzen dituen aditzak: Azqueneco aldian itzeguin nizuen?; gaur uquitu> bear> ditugu?
|
|
(B 221); Orain uquitu> bear> ditugu? > (B 77; B 80; B 221). Honela formula genezake
|
GU
: GU= GU/ ZU.
|
|
Honela formula genezake GU:
|
GU
= GU/ ZU.
|
|
Honela formula genezake GU: GU=
|
GU
/ ZU.
|
|
Forma horietan esatariak autoerreferentzia saihesten du, hala ere adierazten du bere presentzia zeharkako mekanismoen bidez, pluraleko lehen pertsona horiez. Hala ere, erreparatu behar da
|
GU
horiek ez direla errealak edo benetakoak. Zein da horien erreferentzia?
|
|
–
|
GU
: Kristau taldea; Adan-en ondoko Adan berriaren (Jesukristoren) jarraitzaileak eta salbatuak.
|
|
Esataria bera ere talde honetako kidea da, eta erdibana dituzte zenbait kontu taldekideok. Horrela,
|
GU
= ZU/ ZUEK+ NI. GU honi kontsentsuzkoa ere esan geniezaioke: kristauen (ar) taldea biltzea lortzen du:
|
|
Esataria bera ere talde honetako kidea da, eta erdibana dituzte zenbait kontu taldekideok. Horrela, GU= ZU/ ZUEK+ NI.
|
GU
honi kontsentsuzkoa ere esan geniezaioke: kristauen (ar) taldea biltzea lortzen du:
|
|
Kristauen
|
GU
talde hau har daiteke besteen edo haien oposizio gisa. Binarismo hori, hala ere, ezkutuan gordetzen da edo behitzat gutxitan azaltzen da sermoietan.
|
|
Binarismo hori, hala ere, ezkutuan gordetzen da edo behitzat gutxitan azaltzen da sermoietan. Batzuetan,
|
GU
hau dispositibo ideologiko batekin irmoturik dator, talde mitiko erlijioso bati dagokion historia eta genealogiaren sakontasuna duena: Salbazioaren historia:
|
|
Adan?. Noe?, egoera berria?. Kristo?. Gu (Errebelazioaren depositarioak)?. Eliza katolikoa.
|
GU
, beraz, kristauen ahotsa genuke.
|
|
–
|
GU
: Unibertsala, gizakia.
|
|
Integraturik daude: Cristauak+ gure gurasoak+
|
GU
; beraz, GU= NI+ ZU+ HURA.
|
|
Integraturik daude: Cristauak+ gure gurasoak+ GU; beraz,
|
GU
= NI+ ZU+ HURA.
|
|
–
|
GU
: Predikarien taldea da, hots, adituen eta arituen taldea.
|
|
Ez dago esaterik,
|
GU
horien erreferentea predikariak talde gisa diren (NI+ HURA. ZU/ ZUEK), edota hemen ere ZU+ NI+ HURA den.
|
|
–
|
GU
: > modestia plurala. Plural fikzionala da edo erreferentzialki ezmotibatua.
|
|
–
|
GU
= A; A= GU: GU adiera zabalenean, unibertsala; gizartea, gizonemakumeak.
|
|
– GU= A; A=
|
GU
: GU adiera zabalenean, unibertsala; gizartea, gizonemakumeak.
|
|
GU= A; A= GU:
|
GU
adiera zabalenean, unibertsala; gizartea, gizonemakumeak. Non GU= NI+ ZU+ HURA, adibidez, Jaungoikoaren aurrean:
|
|
GU adiera zabalenean, unibertsala; gizartea, gizonemakumeak. Non
|
GU
= NI+ ZU+ HURA, adibidez, Jaungoikoaren aurrean: Jaingoicoac egin gaitu?.
|
|
|
GU
= B; B < A= GU lokala, hau da, intentsoagoa, hedadura murritzagokoa: esataria+ solaskidea, beti ere inklusiozko erlazioan; horrela izatean, beharbada, berorren tokitasuna enuntziatzen du (GU= euskaldunak?, hemengoak?, gure artean?), non GU= NI+ ZU+ ZUEK.
|
|
GU= B; B < A=
|
GU
lokala, hau da, intentsoagoa, hedadura murritzagokoa: esataria+ solaskidea, beti ere inklusiozko erlazioan; horrela izatean, beharbada, berorren tokitasuna enuntziatzen du (GU= euskaldunak?, hemengoak?, gure artean?), non GU= NI+ ZU+ ZUEK.
|
|
GU= B; B < A= GU lokala, hau da, intentsoagoa, hedadura murritzagokoa: esataria+ solaskidea, beti ere inklusiozko erlazioan; horrela izatean, beharbada, berorren tokitasuna enuntziatzen du(
|
GU
= euskaldunak?, hemengoak?, gure artean?), non GU= NI+ ZU+ ZUEK.
|
|
GU= B; B < A= GU lokala, hau da, intentsoagoa, hedadura murritzagokoa: esataria+ solaskidea, beti ere inklusiozko erlazioan; horrela izatean, beharbada, berorren tokitasuna enuntziatzen du (GU= euskaldunak?, hemengoak?, gure artean?), non
|
GU
= NI+ ZU+ ZUEK.
|
|
–
|
GU
= C; C < A: non GU talde gisa edo talde erreserbatua agertzen den.
|
|
GU= C; C < A: non
|
GU
talde gisa edo talde erreserbatua agertzen den. Gisa honetako erabilerak urriak eta anbiguoak dira.
|
|
Non:
|
GU
= GU/ ZU.
|
|
Non: GU=
|
GU
/ ZU.
|
|
Ohar bedi, dena den, GUz osatutako erlazioek balio inpertsonala dutela euskaraz, eta beharbada joera horrek argia emango liguke
|
GU
auzia ebazteko ere. Hau da, Ez> daquigu> noiz nescachac arima hartzen duen, besterik gabe, inpertsonal balioa dauka, eta ez da talde bat erreferente.
|
|
b) Bestalde, izenordainen arteko alternantziak nabari dira, txandakatzeak edo konmutazioak. Hala, NI zein
|
GU
, edota inpertsonalak ager daitezke jorratu ditugun aditzekin. Gutxiagotan gertatzen dira inpertsonalak (Oraiñ>).
|
|
d) Nahiko arrunta da, hala ere, NI/
|
GU
alternantzia, ikusi dugunez bata zein bestearekin azal daiteke predikatua. Halaz guztiz, joera horrek baditu muga batzuk.
|
|
e) Inperatibo subjuntiboak GUren bidez egiten dira. Lehenbizi
|
GU
agertu, eta, segituan, bigarren pertsona markaz osatutako inperatiboa agertzea. Hau da:
|
|
Zentzu horretan GUren inguruan zerbait esatea inportantea da. Agertutako adibideetan ikusi dugun bezala,
|
GU
maiz asko, NIren luzapena baino ez da. Gure ustez deixi sozial bat, homilietan NI inpositibo eta aspergarria saihestu nahiez egina (eta beharbada euskaraz horren arrunta den GUk daukan NIren balioa ere hartzen duena).
|
|
Gure ustez, konbinazio maltzur bat dago inposizio eta motibazioaren artean, pertsuasio joko batean. Joko hori, marka deiktikoei dagokienez, neurri batean islatzen da etengabeko NI tik ZU ra, eta ZU tik
|
GU
ra pasatze horrekin, errekurtsiboki. Joan etorri horiek sermoiei nolabaiteko hurbiltasuna ematen diete; era berean nolabaiteko anbiguotasuna ere bai.
|
|
Gure ustez, NI/ ZU/
|
GU
konbinazio horiek erlazio mota batzuk ekartzen dituzte bistara, NI hori esatari konplexua da, ahots eta interakzio desberdinak bideratzen ditu: NI, Elizaren partaide; NI, Artziprestzazgoko Diputatu Nagusi, estamenduan goiko aldean kokatua; NI, Asteasuko parroko?
|
|
Gauzak horrela izanik ere, esatearia/ sermoilaria ez da soilik NI bezala hitz egiten duen hura, baizik eta bada, baita ere, NI bat beti
|
GU
bati eta inpertsonal bati konfrontatzen dena. Modu horretan hobeto zizta dezake ZU hori interlokuzioaren dinamikan sar dadin.
|
|
2 moduluko blokeak (euforikoa eta disforikoa) erabat dira koherente 3 kapituluan ikusitako modalitateen banaketarekin, kristauari esleitutako BETEBEHARRAk eta sermoilariari esleitutako JAKINTZA eta BOTEREA (savoir et pouvoir); eta koherenteak dira, halaber, 4 moduluko barrutiekin A barrutiarekin eta B barrutiekin; hots, sermoiak taiutzeko behar den termodinamikaren legeekin. Asoziazio eta disoziazio horiek betetzen dira, baita ere, pertsona izenordainen eta predikatuen esleipenetan, eta NI/ ZU/
|
GU
izenordainei egozten zaizkien erreferentzia balioekin ere. Ildo beretik, 5 kapituluan enuntziatiboaren auzia.
|
|
|
GU
, JENDEA
|
|
ZUEK ADARRAK,
|
GU
TXERTOAK, BETI PREST IZAN GAITEN!
|
|
|
GU
, BI GAITUN.
|
2012
|
|
220 Euskaraz
|
GU
darabilgu inguruko hizkuntzetan NI darabilten egoera askotan. Mitxelena ere ez da. NI?
|
|
|
GU
|
|
|
GU
|
|
Ehunekoei erreparatuz, E1 oinarrizko enuntziatu gehienak (%77.9) HURA izenordainekin osatzen ditu Mitxelenak eta %16.26 lehen pertsonarekin, dela NI singularrarekin dela
|
GU
pluralarekin. E2 enuntziatuen %51.18k berriz, lehen pertsona daramate.
|
|
1ª PL.
|
GU
|
|
|
GU
|
|
|
GU
|
|
4 AZKEN GOGOETA: MERKATUA, ESTATUA ETA
|
GU
|
2013
|
|
11
|
GU
BEZALAKO HEROIAK
|
|
|
GU
BIOK
|
|
|
GU
BIZI GAREN HERRIAN...
|
2014
|
|
Gurea, bando herritarra izan da. 2 urteko prozesu demokratikoaren ostean, subjektu berri bat Portu da,"
|
GU
" berri bat; gu, bakean eta justizian oinarrituko den etorkizun berri baten alde egiten dugunak, konfrontazioa eremu politikora mugatuko den etorkizunaren jabe izan nahi dugunak; denok irabazle izango garen etorkizuna. Atzera begirako estrategia" antiterrorista" ri lotzea, herri honen etorkizunaren eraikuntzarako zama latza da.
|
|
Oro har, eta ziurtasun osoko egoerak alde batera utzita, ura banatzeko sistema baten atal bakoitzeko diseinu gastuak edo emariak kalkulatzeko hiru metodologia daude. Batzuen oina rria instalazioko txorroten kopurua da; beste batzuena, instalatutako emariak; eta besteena, higiene ontzi edo gailu bati nahierara balio bat esleitzea, gastu unitatetan(
|
GU
), altzari unitatetan (AU) edo karga unitatetan (KU)?, eta gero, balio horretan oinarrituta, higiene ontzi eta gailu guztien gastuen arteko baliokidetasunak finkatzea.
|
|
|
GU
EZ GAUDEN LEKUETAN
|
|
Apezpikutegia? Ala
|
GU
–Peio, Xipri eta zu, irakurlea?
|
|
Gaitza ez baita han nonbait, Batikanon, bainan hemen. Ez baititu besteak joiten, bainan
|
GU
.
|
|
|
GU
, POLIZIAK
|
|
|
GU
, POLIZIAK
|