2000
|
|
Esate baterako, Baionako Moderno trinketa aurrerapen handia da
|
guretzat
eta hori Hegoaldera ekarri behar dugu. Trinketarekin lan handia egin behar dugu Hegoaldean, guztiz ezezaguna baita.
|
|
DATORREN astelehenetik ostiralera, hilaren 22tik 27ra, greba eta mobilizaziorako astea deitu dute Amnistiaren Aldeko Batzordeek eta, Senideak,
|
Gureak
eta Gurasoak elkarteek. Euskal Preso Politikoen Kolektiboak egindako gonbiteari heltzen dio deialdiak eta lau erakunde hauek alderdi, sindikatu eta gizarte mugimendu desberdinekin izandako hausnarketatik atera da.
|
|
Komunikazioa ez ezik, ikusmolde bat, logika bat ere baduelako. Egin kontu," gora
|
gu
eta gutarrak" esaldiaren esanahia ulertzeko euskara ikasi egin behar da, ez da aski norbaitek azaltzea.
|
|
Turistak,
|
gu
eta beste despistaturen bat paraje honetan. Bide ertzeko trafiko seinaleak, guztiak bala zuloz dekoratuak, punteria entseatzeko diana perfektua ziren nonbait.
|
|
Sar dezagun eskualdeetako hedabideen ekoizpena sare orokorrean, eta kostu lokalekin seinale orokorrak hedatzen arituko gara. Seinale uholdea iristen denean,
|
gutaz
eta gure hizkuntzan jardungo dutenen kuota mantendu edo hobetzeko bide samurra.
|
|
" Oraingoz orai pikotara joan ez gaitezen bide bakarra geratzen zaigu: beti
|
gu
eta beti hemen, lanean ahalik eta jatorren jarraitu"
|
|
|
Gure artean
eta gaur egun, aspaldi etxe gehienetan egoten zen fraile barometro haren ordezkotzat har genezake Pello Zabala. Gure gazteek ez zuten fraile hura ezagutu.
|
|
Handik laster jakin genuen, berriz ere,
|
gure
eta Europaren Batasun eta bakebidearen zoritxarrerako, hizkuntza gutxituen aldeko gutunari Frantziak betoa jarri ziola. Eta orain arte hor jarraitu izan du, onespenaren faltaz eta europarron ahalkegarri.
|
|
Konklusio gisa, autore ezberdinek haurtzaroan eta subjektuaren bizi zikloanzehar garapen sozioemozionalaren jarraipena gertatzen dela frogatu dute.Bizitzaren aurreneko urteetan eratzen diren Barne Ereduak, aipatu ditugunezaugarriak dira, egonkortasunerako joera eta informazioaren lanketan dakarrenalborapena?, funtsean, jarraikortasunaren arrazoiak. Beraz,
|
gutaz
eta besteezditugun irudiak aldaraztea, oso zaila da. Zorionez, eguneroko praktika klinikoanikusi ahal izan da badirela beren bizitzak eta harremanak aldatzeko prest daudenpertsonak.
|
|
Sen berezia dugu euskaldunok musikarako. Gure musika zertan den berezia ez dutorain zehaztu behar,
|
gurea
eta beste herrien musikak dastatzeko eta bizitzeko gaitasunberezia dugula, Victor Hugo-k adierazi zuen gisan.
|
|
Kulturari dagokionez ez dira etxe erraldoiak, baizik kultura transmititzeko gizaegiturak.
|
Gureak
eta guretzat behar ditugu, mundu osoan dagoen jakinduria gureanjorratzeko.
|
|
sentimenduek. Ezagupen eremukoak izan ez badira ere, ulermenarekin batera sentimenduak ibili dabiltza aberri defentsan, nortasun propioarendefentsan,
|
gu
eta gutarrak garenon ezinbesteko maitasun eta afinitatean. Ez dagonortasunik ez eta kulturarik sentimendurik gabekorik.
|
|
Sinesmen eta lagunen atal honetan, euskaldunekin kasu. Ematen du harro sentitzen garela,
|
gu
eta gutarrak ingurukoak baino zuhurragoak izan omen garelako, baina, egia berdadero, eta funtsezkoenaren esploratzaile porrokatuak gara maizegi, etaabsolutua aurkitu nahi dugu absoluturik ez dagoen munduan.
|
|
Gureak dira, haiekberen eskuko direlako. Lurralde hau
|
gurea
eta haiena da, denbora hau gurea eta haiena, borroka hau gurea eta haiena. Diegun maitasunari esker, zubiak eginez ez ditugubertan behera utziko.
|
|
Gureak dira, haiekberen eskuko direlako. Lurralde hau gurea eta haiena da, denbora hau
|
gurea
eta haiena, borroka hau gurea eta haiena. Diegun maitasunari esker, zubiak eginez ez ditugubertan behera utziko.
|
|
Gureak dira, haiekberen eskuko direlako. Lurralde hau gurea eta haiena da, denbora hau gurea eta haiena, borroka hau
|
gurea
eta haiena. Diegun maitasunari esker, zubiak eginez ez ditugubertan behera utziko.
|
|
Hona hemen italiar edo frantziar bati egingo ez lioketen baina euskaldunoi behin bainogehiagotan egiten zaigun galdera. Baina, zergatik egiten zaigu
|
guri
eta ez italiar edofrantziar bati. Kasu ezberdinak izan daitezke, zalantzarik gabe.
|
|
Indoeuroparrak, ordea, ezbakarrik patriarkalak, baita militaristak eta konkistatzaileak izan dira. Euskal Herriarenkonkistatzaileak, musulmanak izan ezik, indoeuroparrak izan baitira, beharrezkoazaigu jakitea
|
gu
eta gure konkistatzaileen arteko kultur ezberdintasunak zertan diren.
|
|
Hala ere, bere horretan segituko duke irratiak, berehalako informazioa jasotzeko bitarteko bikaina den aldetik. Aldaturik eta teknologia berriei egokituz, baina
|
gurekin
eta gugandik hurbil, laguntasun uneak eduki eta informazio arina jaso nahi dugunerako. Multimedia sistemen heltzea, informatikaren aurrerakuntzak eta entzuleen eta merkatuen ohitura berriei egindako egokitzapenak atal berria sortzen ari dira irratibidearen historian.
|
|
—Arrazoin du jaun Martinek. Izan ere, Kristo gizon guztien salbatzerat etorri zen, eta, horregatik, pobre jaio bazen ere, aberatsena ere bada pobreena bezainbat, errege magoena eta artzainena,
|
gurea
eta haiena. Baina mundu honetan bakoitzak bere maila eta bere gradua du, eta bakoitzak bere mailatik adoratu beharra du Jainkoa:
|
|
Gu bizirik gaudek eta hori duk handiena, ez da
|
Gure alde
eta bakea!
|
|
—Hara, pulitzer bat genian
|
gure artean
eta gaur ikasi behar! Ez da, beraz, deus gaineratzen ahal" profesional handi" horrek aipatu ez duenik?
|
|
Pentsa zer izan litekeen nire egunkari berekoa balitz! Batzuetan halako deskoordinazioak izaten dira
|
gure artean
eta...
|
|
Negarrari ekin genion gero, Edurtxo Caterpilarrek behin eta birritan adierazi zigun arren amonatxo haurdunena parodia bat zela, halako antzerki satiriko bat. Baina
|
guk
eta horrexegatik jakin nuen beste hiru gonbidatuen izaeraz eta minduraz beste begi batzuekin ikusten genuen oro, anestesiaren edo maitasunaren begiekin, guk edaniko ardoaren ozpinduak zer berezi bat, hondar berezi bat utzi baitzuen gugan, sentiberatasun isuria biziki areagotzen zuena; guk, hortaz, ezin ikus genezakeen graziarik halako satira beltz batean, edota azafatek beren borondate on guztiar...
|
|
Bihar nirekin joango zara hondartzara. Zulo handi bat egingo dugu, bertan sartu, eta zeru guztia
|
gurea
eta guretzat bakarrik dela irudituko zaigu.
|
|
|
Guretzat
eta josteta hutsa besterik izan ez dena hasi zait xuxurlaka, Olgarentzat benetako sofrikarioa eta gurutze bidea gertatu da. Nonbait, ez oso aspaldi lankideren batekin abentura bat izan zuen eta, Xavierren isilpean gorde ahal izango zuela uste izan bazuen ere, gure epaiketaren kontu horrek zuzenean eragin dio; pertsonaiekiko identifikazio handia, oso handia izan omen du; ni orain konturatu naiz:
|
|
Hurrengoa esango nuke: basatien ikuspuntuak deskribatzeko Frazerrek" ghost" [espiritu] edo" shade" [itzal] bezalako hitzak —guretzat eta beraientzat hain arruntak direnak— eskura edukitzeak
|
gure
eta basatien arteko parekotasuna erakusten digu.
|
|
—1995ean Iñaki Iñurrietak euskaratutako edizioan, Klasikoak bilduman—).
|
Gure aurrekoak
eta gu bezalakoak ez direnak —beste kulturetakoak— primitiboak eta basatiak dira, gure zientzia eta teknologia lortu ez dutelako. Orduan, errito guztiak sasizientzia dira (sasimedikuntza sendatzeko, sasifisika euria eragiteko eta uzta biltzeko).
|
|
|
Gurekin
eta beste ehun preso ingururekin oraintsu egin duten mugimendua dugu mintzagai, irratian entzundako zerbaiten kariaz. Espainolak mundu guztian joko zikinean eta maltzurkerian ibili direla beti, diosku Antxonek, egundo ez dutela gizatasunik izan gauzak gizalegez egiteko garaian.
|
2001
|
|
Donostiako Tabacalerako eraikin zaharrean ere tankerako gune bat egitea erabakitzen badute, ibilbide artistikoak etapa bat gehiago izango du. Edozeinek pentsa dezake arte garaikidea osasuntsu dagoela
|
gurean
eta hainbeste proiekturekin Euskal Herria punta puntan jarriko dela alor honetan. Baina titanioaren distiratik haratago begiratuta, modernotasun nahiaren azala altxata, beste mundu bat ageri zaigu.
|
|
Guk ez dugu behar inoren baimenik, gizartearen gehiengoa eskubide horren gauzatzearen alde egonez gero eta bakoitza bere esparruan eta bere neurrian eskubide horren alde pauso bat emateko prest badago, eskubide hori gauzatu egingo da. Hor agertzen da desobedientzia, beraiek oztopoa jarriko dute eta bere erara erantzungo dute; hor agertuko da argi bakoitza nolakoa den, bai
|
gu
eta bai beraiek.
|
|
Politika egiteko politikagintzarako dauden tresnak daude, esate baterako, Batasuna alderdia, eta bejondeiola politika egiten badu. Ez gaude preso politikoei aitorpenik eskatzeko eta ez dugu halakorik egingo, baina gero eta preso gehiago gure proposamenak aztertzen ari dira eta horietatik batzuek, kalean bezala, bat egingo dute
|
gurekin
eta beste batzuek ez. Ez dugu ez kolektiborik ez ezer hautsi nahi, gizartean politikagintzarako bideak zabaldu nahi ditugu eta horretan parte hartu nahi duenak ateak zabalik izango ditu.
|
|
Sektore ezberdinen arteko itxurazko parekatze horrekin EAJren baitan dagoen elkartasuna haustea bilatzen du Guevarak. Pertsona hauek alderditik kanpoko indar batzuei hauspoa ematen diete,
|
gure artean
eta errealitatean ez dauden ezberdintasunak irudikatuz. Bai beraiek bai espainolek badakite, presioak presio, EAJk indartsu jarraitzen duen neurrian kapaza dela bere norabidea mantentzeko.
|
|
Aurreko ildoetan dira guztiak isladatzen, izei bakartiaren irudia laku bazterrean bezala, eta hilobi berberean ehortziren gaituzte
|
gu
eta gure marrak, gu eta gauza horik guziak" (IGB, 114)
|
|
Aurreko ildoetan dira guztiak isladatzen, izei bakartiaren irudia laku bazterrean bezala, eta hilobi berberean ehortziren gaituzte gu eta gure marrak,
|
gu
eta gauza horik guziak" (IGB, 114)
|
|
"
|
Gu
eta gure irudimenaren artean lanbroa" (IGB, 131) baieztatzen du poetak, jakinik agian, ispiluak beste mundurako bidearen ate den moduan, lanbroak ere beste horrenbesteko lana egiten duela poeman. Poeta itsasoan dago, portura heldu nahirik, baina lainoak ez dio uzten desira betetzen:
|
|
" Egunen batean mundua lehunagoa eginen da
|
gure inguruan
eta nahinorantza abiatuko gara nahieran eta hamaika urteren ondoren lehenengoz gorrotoaren gortesiaz diosala eginen diegu gartzelan utziko ditugun funtzionarioei" (GP, 109)
|
|
Arreta eskaini: senti dezala begiratzen diogula eta ulertzen dugula, konturatu dadila badela norbait,
|
guretzat
eta inguruko gainerakoentzat.
|
|
Jarri zaitez
|
gure alde
eta Arzakera joango gara pintxoak jatera. Zure kontura, noski.
|
|
Alabaina, hizkuntzak, egiten? gaitu,
|
gu
eta gure kulturekoizpenak oro baldintzatuz. XX. mendearen hastapenean euskal sozietatea, baserritarra barne?
|
|
Eta baita nik ere. Gure arratsaldea zen,
|
gurea
eta guretzako, eta gustokoena egiten pasatu genuen: izenburuak aholkatzen, inpresioak trukatzen... Gero, bakoitza bere etxera, bere maitetxoarekin.
|
|
Eguraldi onak animatuta seguruena. Gaur uda usaina dago airean izan ere, hondartzatik izozki bat janez itzultzen zaren egun horietako baten zerbait, nahiz eta oraindik udaberrian egon eta egutegiak zenbaki dezente ipini
|
gu
eta egun epelen artean.
|
|
Bere prehistoria nazionala egiten ari den herriaren zati galduak baikara,
|
gu
eta gure mamuak. Iraun nahian erresistentzian beti, maitasunak eta heriotzak multiplikatuz.
|
|
Bejondeiola, berriz ere! Begien argia galdu ez duenak ez dezake horrelako usterik izan, aski baita gogoratzea gure gurasoak zer ziren
|
gu
eta gure ondorengoen aldean, aski baita berdintzea idazle zahar bat berri batekin. Azkeneko lan hau Aita Mokoroak8 aspaldi egin zuen nik egin dezakedan baino hobekiago.
|
|
Lehen esan dudanaren ondorio bezala gauza bat ikusten da argi eta garbi.
|
Gure artean
eta guk gauzak ongi ezagutzen ditugun garaian, ez da sekula euskara hemengoen adierazpide edo mintzabide osoa izan. Beste hizkuntzaren bat izan du beti aldamenean.
|
|
Behin eta bitan izan genuen norgehiagoka elkarrekin Errenterian bertan, eta bi aldietan galduan atera ginen
|
gu
eta irabazian haiek. Orduko gauzen berri dakienak igarriko zion beharbada bazela batzuen eta besteen artean, mailloten koloreaz gainera, beste bereizgarririk.
|
|
Kantagai esan dut, eta ez dakit esaera batere egokia den. Bilintx, izan ere, soinua lagun heldu da
|
gureganaino
eta askok eta askok entzutez ezagutzen dute irakurtzez baino areago. Jakin, badakigu honek ere idazten zuela, doinua berandu hartu dutela franko bertsok.
|
|
Egan izan da, nik dakidanez,
|
gure artean
eta euskaraz lehenbiziko aldiz zinema gaiak jarraikiro astindu dituen aldizkaria: aitzindaririk izan baldin badu, berriz ere diot, ez dut nik ezagutzen eta besteren argien begira gelditzen natzaizue.
|
|
Guztiok, ezjakinean edo jakinaren gainean? irakasle genuena galdu dugu
|
guk
eta zeukan haberik sendoenetariko bat galdu du euskarak. Euskal literaturaren oroitzapenak lurrean diraueino ez da noski itzaliko haren izena eta omena.
|
|
" Yo no soy lingüista". Izan ere, egiazko filologorik izan baldin bada
|
gure artean
eta gure arteko, don Julio izan da hori, beste edozein baino areago. Eta, inor izendatzekotan, bera izendatu genuke etxekoen artean filologo guztien patroi.
|
|
Gaur badakigu astindu gaituzten lurrikarak sortuak zirela ordurako, eta ez direla berehalakoan baketuko. Zorioneko gorreria ordukoa, alde batetik, hari zor baitiogu ihartuko ez den Lizardiren poesia,
|
gure
eta ondorengoen atsedentoki baketsu izateko sortua. Baina ez Leturiak ez Txillardegik ez gaurko nornahik ez dezake entzungor egin.
|
|
daukagu, aurrean duzuen Etxepare hau berau. Jakin, badakigu ez zela bera izan hasiera, baina antzinagokoen berririk ozta ozta iritsi da
|
gureganaino
eta guregana direnak negarbide ditugu pozbide baino gehiago. Oroitzapenik asko eta asko galdu du gure herriak azkeneko bost mendeetan; goragokoetarik," Bereterretxen khantoria" gelditu zaigu, bere bakardade soilean miresgarri, osatzeko gauza ez garen zenbait zatitxoren aldamenean.
|
|
Gaur badakigu astindu gaituzten lurrikarak sortuak zirela ordurako, eta ez direla berehalakoan baketuko. Zorioneko gorreria ordukoa, alde batetik, hari zor baitiogu ihartuko ez den Lizardiren  poesia,
|
gure
eta ondorengoen atsedentoki baketsu izateko sortua. Baina ez Leturiak ez X k ez gaurko nornahik ez dezake entzungor egin.
|
|
Ikustekoa izango da haiexen" ilustraziñoia"! Gaixoak
|
gu
eta gaixoak gaurko liburuak! Surtara ez badoaz denak, zenbat bider ez ote dituzte murriztuko, soilduko, hankamoztuko, itxuraldatuko eta hitz batean" hobetuko"!
|
|
Ez genuke bestalde atzendu behar ez dela euskal literatura
|
gutaz
eta gure artean izan dugun literatura bakarra gure herri honetan. " Literatura vasca" ez da beti, ezta maizenik ere, antzina" literatura vascongada" deitu ohi zutena (hots," euskal literatura"), nahiz guk besterik nahi.
|
|
Itsuen herrian, okerra errege. Badakit okerrak, ni bezalakoxeak, gero eta gehiago ari direla agertzen
|
gure artean
eta horiekin ari nahi nuke eskuz esku pilotan. Badaiteke, haa  tik, bi begien bista osorik dutenak ere izatea, eta ugari gainera, baina orain  arte baino maizago zokotik plazara irteten ez diren bitartean, hobeki ezagutzen ez dituguino, lasai samar jardun dezakegu geure lan honetan, nola edo hala, goragokoen beldurrik gabe.
|
|
Garate jaunak azpimarratu izan duen gure kulturaren gailur horretan  ari direlako lanean, 1794 bitarte horretan, eta gure bitarteko izan zirelako kanpotarrekin. 1800 inguruan agertzen baita Humboldt
|
gure artean
eta honek, gure berri jakin ondoren, euskararen berri onak zabalduko ditu Europan eta Europaren eranskinetan, ia aipamen soiletan gelditu ziren lehenagokoek egin ez zuten bezala. L.M. Siculok esan nahi dut edo Bonaventura Vulcaniusek, Merulak, Scaligerok eta bestek, Adelung Vater, Â Humboldten bultzagile gertatu zirenak barne.
|
|
Horretaz aurrerakoan dago, ordea, istilurik larriena: Arestik
|
gurekin
eta bere buruarekin zeraman borroka Bilbo erdaldunduan oraindik ito ez den euskal kontzientziarena zen.
|
|
Ez da hori ukatuko duenik, ezta ere euskarari orduko izatea aitortuko ez dionik. Eta orduan, gaur lagunez murrizturik gelditu bagara ere, elkarren aldameneko ziren
|
gurea
eta besteak, Gallia aldeko galoaz bestalde.  Eta hori mesedegarri izan zaigu, kidetasun horren bidez euskarak badituelako auzokoekin harremanak, ahaide ez diren auzoak badira ere.  Kidetasun horren ezaugarri izan dira Coloquios sobre lenguas y culturas prerromanas de la PenÃnsula Ibérica, gero paleohispà ¡ nicas, direlakoak.
|
|
Hori dela eta, lon, hau da zuretzat hobea: jainkotsua izatea
|
gure aurrean
eta ez Homerorenean aditu trebea.
|
|
Marsianoen marxismoa eta Lenin lenifikantea beude hemendik urrun! Gora
|
gu
eta gutarrak! Gora askatasuna!
|
|
Elite ikasiaren soaren menpe lerratzen zen, bestela justifikaziorik ez zuen gure kultura herrikoia. In extremiseko onarpena zen
|
guretzat
eta arrail on bat mesedez...
|
|
Ezina ekinez egina. Gora
|
gu
eta gutarrak. Ni banoa.
|
2002
|
|
|
Guretzako
ETA errealitate bat da. Errealitate hori baloratzeak Etxerat osatzen dugun senitartekoen artean eztabaida bat zabaltzea suposatuko luke, eta Etxerat en iritzi eta ideologia anitzeko pertsonak biltzen gara.
|
|
Baina
|
guk
ETAri berak bidalitako paperaren atzean erantsi beharreko zenbait puntu ipini genizkion, hau erantzunik gabe geratu zen eta horregatik akordioa ez zen burutu, nik oso garbi esan dut hori beti. Zer esaten genion?
|
|
Baina hau ez da beti horrela izan
|
gurean
eta atzera begiratuz erraz topatuko dugu literatur kritikak zeresan handiagoa eman zuen garairik. Orduan, poetika desberdinek, literaturaren helburuek edo kritikak berak gogoeta ugari eragiten zuten eta bizitasun handiko eztabaidak bultzatzen zituzten.
|
|
Espainian, Katalunian edo Frantzian apurka apurka eman zena (errealismoa; eleberri modernoa: modernismoa; existentzialismoa; esperimentalismoa) bat batean eman zen
|
gurean
eta ohiturazko eleberritik eredu existentzialistara pasa ginen. Kuhnen esanak gure eginez, iraultza estetiko baten ezaugarri guztiak ditu, beraz, euskal eleberrigintzak XX. mendean bizitako aldaketak.
|
|
Nola ordea?
|
Gu
eta garen guztian gizon izakeraren bertze eidea bat gizonaren nahiz suaren nahiz uraren eidea berezia, berekiko, ba dela erran ahal dezakegu?
|
|
Lehenik eta behin ikasteko eskubidea dutela jakin dezaten lan egiten dugu
|
guk
eta gero, benetan ikas dezaten.
|
|
Une honetan, kontsumo gizartea da
|
gurea
eta kontsumo horren sustraian motibazio gutxi gorabehera moralak islatzen dira.
|
|
|
Gure
eta ikertzen genuen objektuaren arteko harremanetan, gizarte hura zenbezala ulertzen saiatzeko egin beharreko ahaleginak eta erabili beharreko lanabesak zein izan behar zuten pentsatzera bultzatu gintuen horrek guztiak18.
|
|
euskera eta euskal kulturaren aldeko zenbait ekimen eta ekitaldi irainduz eta gutxietsiz. Ez genuen horrela aurrera egiterik
|
gure artean
eta gure entzule askorengan nolabaiteko, eskizofrenia, eta bestelako, patologiarik?
|
|
Europak asmatu zituen kultura, klase gizartea eta iraultza industriala. Europako batasun ekonomikoak indartu egin du diskurtso hori, bai
|
gure artean
eta bai mundu zabalean ere. Eurozentrismoak demokrazia liberalaren jardunaren menpe jartzen du gizarte harremanen zilegitasunaren bermea.
|
|
Berben bitartezkoak ez diren horiek guztiak antzinako komunikazio eredutzat dauzkagu; baina, primitiboak diren horiek, bizirik diraute
|
gure artean
eta beharrezkoak ditugu eguneroko giza harremanetan. Berba beharrezkoa dugu giza komunikazioan, bai; hala ere, abantaila guztiez gain, berbak ere badu bestelako eredu komunikatzaileen beharra.
|
|
Egiten dugun orok, gure erreakzio orok, informazioa ematen diete
|
gure ingurukoei
eta, hartara, komunikatu egiten dute. Ordea, arazoa eta problema plantea daiteke kodetze eta deskodetze lanetan:
|
|
Azken finean, talde baten herentzia kolektiboa da kultura, hots, bizitza eta bizimoduak konfiguratzen dituzten ideien eta portaeren multzoa. Ikuspuntu horretatik begiratuta, kultura zerbait normatibo da, onaren eta txarraren arteko muga ezartzen duena,
|
gure
eta besteen arteko distantzia ezartzen duena. Baina, kultura, gainera, etengabe negoziatzen ari den zerbait da:
|
|
Hemen bildutako kasuak hauek dira: ue, te, i, dio,
|
gu
eta zu bukaera dutenak, alegia, duzue, dute, nadi, dio, dugu eta duzu motakoak.
|
|
Lan egiteko orduan, ekintza eremua prestatuko dugu, errezel, paper edo erraz su har dezaketen beste produktu batzuetara gehiegi ez hurbiltzeko.
|
Gu
eta gure ingurunea prestatu ondoren, ekin lanari. Aire zorrotada 5 bat cm-ra aplikatuko dugu. gainazaletik, mugituz, puntu bat gehiegi berotu ez dadin eta hura erretzen has dadin.
|
|
Ataritik irteten banintzen, berriz, etxe azpiko belardian behera abiatu eta soro barrenera joaten nintzen. Han, bidean bertan, bazen pago mardul bat, enbor motza eta adar luzea,
|
gure
eta etxekonekoen lur sailak bereizten zituena. Ni zuhaitzera igo, eta jarleku aproposa aurkitzen nuen haren adar arte ezagunean.
|
|
Emeki emeki ibili beharrean, euskara maila unibertsalera presaka eta taka taka igaro nahi izate horrek, tarrapataka, esan dudan bezala, gero eta zulo handiagoa egiten du
|
gure
eta iparraldeko gure anai arreben artean, euskara, zerbait baldin bada, hizkuntza nazionala dela atzenduz: " ministeritza"," delegaritza"," magisteritza"," arratxa"," biztanle entitate"," altak eta bajak" edo" erretxazea" dabiltza gure euskara landu eta zainduan, hitz hauen erabiltzaile asko" esne desnatatuaren sindromeak" ukituak direla, Sarasolak aipatu liburuan dioen gisa.
|
|
Aparra dariola dabilkigu, bai, telebista, batez ere jai eta besten inguruko programa horiek ematen dizkigutenean, denok ikus dezagun zein den zuen hazkuntza eredua. Batetik alkoholdun edariak txarrak direla agintzen dizuegu familietan eta eskoletan, baina esatariak ikusiko dituzue ardoarekin edo xanpainarekin eskuetan, paparrekoa laxo, gora
|
gu
eta gutarrak esango balute bezala. Hori al da telebista publiko batek eman lukeen eredua?
|
|
Testu honek ondo baino hobeto deskribatzen ditu irakurle askoren sentipenak gaur egungo poesiaren aurrean jartzen direnean. Eta, esan bezala,
|
gure artean
eta gure inguruan idazten den poesiaren parte handi baten izana islatzen jarraitzen duelakoan nago. Gure literaturan oraindik ere betetzen da, adibidez," egunkarietan poesiaz idazten dutenak poetak berak direla" ekuazioa, hein handi batean, behintzat:
|
|
Gure lehenengo geldialdia Big Sur eskualdeko hondartza txiki, isolatu eta bakarti batean egin genuen. Hondartza osoa guretzat; beno,
|
guretzat
eta gugandik 50 metrora zegoen familia estatubatuar batentzat. Harea beroegi zegoen, eta ura hotzegi; izan ere, ur lasterrek iparraldeko ur hotzak dakartzate San Frantziskoko badiaraino, eta Mexikora hurbiltzen garen heinean ura ere epeltzen joaten da.
|
2003
|
|
Aurten ere, urteroko ohiturei segiz, mahaikada galantak bildu gara
|
gurean
eta haur, ume, gaxte eta gazte zenbait, deseroso (deskomodo, gure iloba batek dion moduan) zegoela jabetu naiz. Denok kantan ikusteak, telebistarik ezak, jostailu eta erregaloak konpartitzeak... zerk sortarazia ote?
|
|
Lehena, nazionalismoaz. Badakit oso jarrera orokorra dela
|
gure
eta haien nazionalismoei eduki desberdin eta kontrarioa ematea. Hitzak ere aldrebesten ditugu, gurea abertzaletasun zintzoa eta haiena nazionalismo erasokorra kontsideratzeko.
|
|
Hitzak ere aldrebesten ditugu, gurea abertzaletasun zintzoa eta haiena nazionalismo erasokorra kontsideratzeko. Baina
|
gure
eta haien lekua damurik gabe alda daiteke, beraiek gauza bera erraten baitigute: finean, bakoitzaren abertzaletasuna (berdin zaio konstituzional edo iraultzaile) nazionalismo da besteentzat.
|
|
Apustua irabazi zuten, baina apustu bat irabazteak bizi guztirako jendearekin gaizki konpontzea badakar, ez du merezi. Oso gaizki bukatu zuten
|
gurekin
eta azkar desagertu ziren, denei kontatu baikenien zer nortasunez jokatu zuten. Tira, guretzat lezio txiki bat izan zen.
|
|
Ia ezer ez, igogailua jarri ziguten egunetik aurrera. Ze, igogailua izugarrizko abantaila izan da
|
guretzat
eta beste bizilagun guztientzat, baina ordutik, ia amaitu dira eskailera buruko elkarrizketa sinple baina adeitsuak.
|
|
|
Gure artetik
eta herri guztietatik guzurra, gorrotoa, indarkeria, askatasunik eza aldendu daitezala.
|
|
Eta, nik esan beharrik ez dago, guztiok dakizue, ondo baino hobeto, bakerik eza zer dan, eta bakearen preminea ze gorria dan gure artean egunotan.
|
Gure artean
eta mundu osoan. Halan dinosku Aita Santuak.
|
|
· Euskal bizitzako alderdi asko eskainiz, ikasgurea, iker
|
gurea
eta eztabaida aberasgarria sortuazoteko ikasleen artean. Gai asko, era askotakoak.
|
|
Gaur,
|
gure artean
eta gure inguruan, gauza batzuk arin eta sakon aldatu dira, eta, harenbaten, aurrerantzean ez dira gitxiago aldatuko. Hori holan dala, zer dino Eleizeak, zer dinoe gure gotzainak?
|
|
Gure auzoan nire umetako lagun guztiak be neure antzera egozan. Hori holan dala, gure bizimodu osoa,
|
gure
hartuemon eta barriketa guztiak, bai etxean eta bai auzoan, euskal giro hutsean egin behar.
|
|
" guk uste genduan, baina..." bihotz barruan garratz hausnartuaz. Ez dira gitxi
|
gure artean
eta gazteak, batez be gure olerkariagaz bihotz bihotzez dinoenak:
|
|
|
Gure
eta gure aldamenekoen ongizatea arrisku bizian jartzen duena, ordea, rol horiexek maiz interpretatzea da.
|
|
Iñaki Barcenak ere zeregin honetan asko lagundu zigun. Bioi mila esker, demasakoaketa hanka sartzeak
|
gureak
eta ez haienak direla argi gera dadila.
|
|
–Informazioa, lana, ondo konpondu
|
gure artean
eta zabaldu?. (E1)
|
|
Ni ez naiz idazlea eta ez dakit nola diren gauza horiek, baina era guztietako aldarteak eragiten zizkion idazteak Monikari. Bolada horretan bereziki isilune luzeak izan genituen
|
gure artean
eta arrotz bati bezala begiratzen zidan tarteka.
|
|
Baina, bizitzaren ironiak, Anak batzuetan zeloen beharra zeukala esaten zidan. Ziurregi ikusten nuela
|
gure artekoa
eta hori arriskutsua zela.
|
|
Behar duzun denbora guztia egoten ahal zara
|
gurekin
eta gure hitzak Atikako putzuak bezain sakon eta agortezinak dira. Zurekin eztabaidatzea gustatzen zait.
|