Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 166

2000
‎Hauek guztiak izan ditugu mintzagai Zorroagan, Aranzadiren egoitza berri eta zabalean. Atapuercako aurkikuntzek nola aldatu dute Lezetxikitik lehen euskal gizonari buruz duzuen teoria?
‎Herria eta herritasuna mantentzen dituztenelementu sozio kulturalak konstrukzio sozialak direla. Korronte hauek arbitrariotasundeitzen duten teoriak dioenez, herri baten kultura, herri honek garrantzitsutzataukeratzen dituen elementuen sinbolizazio interpretatzailean datza. Aukeraketa, arbitrarioa da, inolako esentziek determinatzen ez dutena; arlo kontzeptuala eta praxisoziala inplikatzen ditu, pentsamenduaren eta ahalgarrien teilakapena delako.
‎Historialariek, psikologoek edo soziologoek kausalki azter eta azal zitzaketen, baina kasu horretan esanahia duena ez da balio judizioa, berari dagozkion historiako, psikologiako edo soziologiako enuntziatuak baizik. Zeren balio enuntziatuak berak ez dira hemen ikerketaren objektua besterik; ez dituzte teoria hauen enuntziatuak osatzen eta ez dute, hemen eta edonon, zentzu teorikorik. Hortaz, metafisikaren esparrura zokoratzen ditugu.70
2001
‎Pio Barojaren irakurle fansa zara. Hark bazuen teoria bat, zezenzaleak izakeraz oso agresiboak zirela...
‎Ugari izan dira ikas estiloen eta irakaskuntza metodoen artean dagoen loturaaztertu duten teoriak eta ikerketak. Lockhart ek eta Schmeck ek (1983), esatebaterako, ebaluazio metodoen diseinuak ikasleen ikas estiloetara egokigarriak izanbehar zutela azpimarratu zuten, ikasle bakoitzaren kasuan benetan suertatutakoaurrerapena neurtu ahal izateko.
‎Frutarismoa elikadura natural bakarrera itzuli nahi duen teoria da, historiaurreko gizakiaren elikadurara. Haren jarraitzaileen arabera, begetarianoa zen, eta ez zituen kontuan hartzen lekadunak eta barazkiak.Fruitu lehorrek eta fruta freskoak garrantzi handia dute haientzat:
2002
‎Bentham ingelesa jurista da formazioz, eta bere bizitzan egingo dituen proposamen legegile guztiak legeak gizartearen zoriontasunera bideratuta egon behar duelako teoriak eragingo ditu, panoptikoa tartean. Garaiko ideia liberalekin, kartzelen erreformarako bere nahiak industria iraultzarekin eta Frantziakoarekin bat egingo du.
2003
‎Neurri batean interesgarria den edozein teoria emaitza esperimental anitzekin gatazkan dago. Gertakariekin bat egiten ez duten teoriak ezabatuko lituzkeen faltsapen printzipio batek zientziaren osotasuna ezabatu luke (edo zientziaren zati zabal bat errefusaezina dela onartu luke). Teoria on batek bere lehiakideek baino gehiago azaltzen duela (bere lehiakideen arrakasta eta porrotak azaldu eta gertakari berri eta orain arte ezezagunak aurreikusten dituela) baieztatzen duen argibidea ere ez da oso errealista.
‎Hel diezaiogun berriro errefusapenaren hariari ea zer nolako erantzunak aurkitzen ditugun: Popperren arabera, nola kontrastatu behar dugu teoria bat. Nola faltsatu?
2004
‎hain zuzen, euskararen problematika kanpo historiaren argitan soilik behaturik barne arazoak aintzat hartzen ez dituen jarreraren beste muturreraino joan zaigu, euskararen zoria barne dinamikaren gorabeheretan dagoela esateraino. Jakina, ikuspegi makrosoziolinguistikoak ez du teoria zorroztasunik erakusten sarri askotan euskararen barne diglosiak planteatzen dituen arazoak zuzen ikusteko. Era bere an, baina alderantzizko zentzuan, Rubioren ikuspegia ez da gai agertzen euskararen barne ezintasunak auzi soziala direla frogatzeko.
‎Are gehiago, badago aipaturiko maila praktiko eta maila teoriko horiek lotukodituen argudio hurbiltzaile bat azaleratzerik, ekonomia sozialaren testuinguruangaudela aprobetxatuz. Ikus nola ekonomia sozialaren egite praktikoak, orain arte, ez dituen teoria ekonomiko ortodoxoak edo ofizialak aintzakotzat hartu; izan ere, teoria ortodoxo edo ofizialak ez du onartzen agenteek bere egite ekonomikoetanalde sozialik dutenik ere. Eta gabezia teoriko hau izan da, historian, eskola sorkuntzaren iturrietariko bat.
‎Hori guztia, gainera, guretzat paradoxikoa den testuinguru batean, aristokratcn arteko botere borroka eta zilegitasun jolasa Biltzarrean eszcnaratzen baitzirengarai bortitz hartan. Homerok hain taxu handiz jartzen duen Tersitesen adibideak lekuberezia merezi du teoria politikoari buruzko edozein eskuliburutan. Azken batean, Homeroren deskribapen politikoa ez zaio egokitzen bakanik gerrari mizeniko handien garaiari, aitzitik, Homeroren testuetan boterearen paradigma teoriko bat agertzen da.
‎Ikusi bezala, kausalitatearen gaineko teoria horiek arazoak dituzte. Hala ere, ftlosofoek ez dute amore eman, eta gaur egun humear bidetik nahiz kontrafaktikoen bidetikbadaude arazo horiek saihestu nahi dituzten teoria sofistikatuagoak, Are gehiago, teoriasofistikatuago horiek ez dira kausalitatearen gaineko teoria bakarrak.
‎Argudiatze horri jarraituz, Mooreren iritziz, ona?* kontzeptua beste kontzeptu batera murrizten saiatu diren teoria etikoak, edo kontzcptu horibcste batekin identifikatu dutenak (zorionarekin, adibidez), falazia naturalista, n crori dira.3.2 SubjektibismoaSubjetibismoari dagokionez, teoria metaetiko ezagunena emotibista edo ez kognitibista deritzana da. A. J. Ayer ek() bere Langunge, Truth and Logic liburuanjorratzen duen teoriaren defendatzaileek judizio etiko oro esanahirik gabca dcla aldarrikatzen dute. –Torturatzea gaizki dago cta antzeko baieztapenek ez.dute cgitaterik adierazteneta, horrenbestcz, ez dutc esanahi literalik adicrazten.
‎Arazo horiez harago, egin daitekeenaren eta debekatua dagoenaren arteko mugetanmugitzen den moralitate gisa ulertu behar da moral kristauaren funtsa. Jatorri eriijiosoa duten teoria moral gehienak eskema horretan oinarritzen dira. Ondoren ikusiko dugunez, badaalabaina Jainkoari erreferentziarik egin gabe eskema horren antzekoa darabilen teoriarik.
‎Artearen beste tcoria askorekin gertatu bezala, arazougari dakartza horrek, baina baita argi asko ere. Beharbada arteak sekula ez du teoria itxirikbereganatuko. Horren beharrik ba ote du? 2 EDERTASUNAREN TEORIAPlatonSinposioa clkarrizketan irudikatzen du Platonek edertasunari buruzko teoria.
‎Lan horretan, filosofo horiek munduobjektiboaren czaugarri batzucn aurrean ditugun erreakzioak (eta horicn fakultateak) aztertzcari ekin zioten. Gustua, horrcla, giltza nozio bilakatzcn da giza izaera eta mundu objcktiboa erlazionatu nahi dituzten teoria askotan. Estelikan gcrtatzen den eraldaketa hori, halere, mugimendu filosofiko handiago baten zati bat da. hain zuzen XVII. mendeaz geroztikgiza izaeraz cta ezagutzaren mugez arduratzera datorrenarena.
‎20 metroko altueraraino iristen da “Quercus orocantábrica ra” edo haritz kantauriarrera. Leon, Oviedo eta Madrilgo Complutense unibertsitateetako ikertzaileek aurkitu duten haritz antzeko bat da, eta Charles Darwinek bilakaera naturalari buruz dituen teoriak berresten ditu. Bi hamarkadatan, Unibertsitate Konplutentseko Salvador Rivas Martínezek, Oviedoko Tomás Díazek eta Leongo Ángel Penasek eta Félix Llamasek beste bi espezieren hibridoa besterik ez zirudiena ikertu dute:
2005
‎3 Izaera eklektiko edo nahasketarako joera duen teoria honen lehen euskal ordezkaria Juan Martinez de Zaldibia14 izan zen. Bere obran hizkuntza babelikoak Tubal-ekin nahastuta daude eta Tubal euskokantabrismoaren teoriarekin.
‎Euskoiberismoak aurrera egin behar badu, beste proposamen batzuen gainean eraiki da. Hau da, euskoiberismoa etengabe berrasmatzeko aukera duen teoria bat da, eta iragarpenak zalantzazkoak badira ere, datozen urteotan ere euskoiberismoa defendatzen duen egile berri gehiago agertzea litekeena da.
2006
‎zerbait berria sortzen ari da, zehazki ez dakigu zer den, baina zerbait sumatzen da. Feminismoa ala feminismoak (hala nahi izanez gero) gune komun bat duten teoria edo teoria sorta dira. Gune komun hori MFren erronkarik handiena da XXI. mendean, feminismo guztien zeregin nagusia:
‎Hizkuntzen arteko desoreka adierazteko Marcellesi k glottopolitika konzeptua erabiltzen du zeren, bere aburuz, hizkuntza eta elearen arteko ihardokitzea indargabetzen du. Gizarte batek, konzienteki ala ez, hizkuntzaren gainen duen ekintza ulertzeko dituen teoria ezberdinak adierazten ditu, izan dadila gizarteak frantsesa eta hizkuntza gutxituaren estatusak zehazten dituelarik, elearen erabilera batzuk zigortzen dituelarik ala eskolak ekoizpen batzuk aztertzen dituenean. Hala ere, glottopolitika, zabalegia da, mota guztietako gertaerak biltzen baititu.
‎Frankfurteko Eskola dugu Teoria Kritikoaren bihotza. Teoria Kritikoaren abiapuntua, izenak berak dioen moduan, kritika da, ekonomia politikoaren kritika, era marxistan ulertuta?, edo arrazoi instrumentalaren kritika.
‎Baina bada euskararen sintaxiaren eta egituraren kutsu exotiko horren xarma nolabait zapuztu egiten duen teoria: gramatika unibertsal bat dagoela proposatzen duen teoria, hain zuzen. Noam Chomsky dugu haren sortzaile eta ordezkari ezagunena.
‎Baina aztergai dugun teoriak ere baditu hutsune edo kontraesan nabarmenak. Chomskyren ustez hizkuntza gaitasuna, hizkuntza, lehenago da pentsamenduaren euskarria hitz egiteko tresna baino.
‎Sailkapen horretako puntu batetik aurrera teoria subjektibistak proposatzea izan da joera nagusia. Koloreekin jada kutsu subjektibista duten teoriak proposatu ohi dira. Propietate etikoen gainean are eta gehiago.
‎Horrelakoetan denok esango genuke B ren eta D ren ekintzen artean badagoela desberdintasun morala. Hortaz, ekintza horiek bereizi behar ditu teoria egoki batek. Nola bereizi bi kasu horiek egoismo psikologikoa teoria gisa onartuz gero?
‎Humek esaten digu egoismo psikologikoa teoria sinplea bezain desegokia dela eta, halaber, filosofoek azaltzen duten sinpletasunaren aldeko zaletasunak baino ezin duela teoria hori bera justifikatu. Egoismo psikologikoa sinplea da, printzipio bakar batean oinarritzen delako:
2007
‎Izarren jaiotzaren teoria zabalduenak dio galaxien baitan sortzen direla, horien eboluzioarekin lotura estuan. Galaxietatik kanpo aurkitu izan dira izarrak, baina ez dute teoria zalantzan jarri, jatorrizko galaxiatik kanporatuak izan zirela pentsatu izan baita, gertaera bereziren baten eraginez. Bada, izarrak galaxietatik kanpo ere sor litezkeela pentsatzera bultzatu dituen aurkikuntza bat egin dute astronomoek:
‎Zientziaren ikuspegi esentzialista eta demarkazioaren arazo analitikoa ere nabarmenduko dira liburuan zehar. Ez genituzke modu bereizian landu behar batetik, zientzialariek laborategietan dituzten teoriak eta materialak eta, bestetik, interesekonomikoak, joera politikoak, arazo sozial eta ekologikoak. Elementu horiekguztiak dira ezagutza zientifikoa gizartean ulertzeko aukera teoriko eta politikoegokiena; zientziaren dimentsioak dira horiek guztiak eta ehuntze prozesu kontingente bat da errealitate naturala eta ordena soziala maila epistemologiko zein politikoan konfiguratzen dituena.
‎Christopher Freeman ek Berrikuntza Sistema Nazionalaren kontzeptua 1987anerabili zuen lehenengo aldiz eta, ordutik gaur egunera nagusitasuna irabazi dukutsu instituzionalista duen teoria horrek. Ondoren, Lundvall ek (1992) eta Nelsonek (1993) ekarpen garrantzitsuak egin zituzten.
‎Orain arte esandakoak aditzera eman dezakeenaren kontra, argi utzi nahi dugu esperimentuaez dela besterik gabe hipotesi teorikoak egiaztatzeko bitarteko funtzional bat. Hau da, esperimentuakbere baitan balio heuristiko teoriko nabarmena dauka, eta ez du teorien epai soil emana(, as given?) gisa funtzionatzen. Esperimentuak ezagutza teoriko berria eskuratzeko balio du, eta hipotesi teorikoenaplikazio esperimentalak berebiziko garrantzia dauka dinamika eta garapen teorikorako (Hacking, 1983).
‎Hala, ordura arte nagusi zen, kognizio sozial indibiduala?,, kognizio sozial interakzionista? izatera pasatu zen (Forrester, 1992), eta ezagutzaren garapenean eragin trukesozialek duten eragina aztertzea helburu zuten teoriak sortzen hasi ziren. Ereduhorietan oinarritutako ikerketak ere garatzen hasi ziren, eta eragin trukeakaztertzeko metodologiak erabili ziren horietan.
‎Has gaitezen banan banan garantzen adibideak. Ohartzat esan behar dugu teorian erabili dugula bat determinatzailea, baina apartadu honetan beste batzuk ere agertuko dira.
2008
‎BAGLIETO: 1998an Garzonen teoriarekin horrelako atxiloketak aurrera eramaten hasi zirenean, Auzitegi Nazionaleko 4 sekzioak ez zituen teoriak ontzat hartu, eta epaitegi horretako magistratuak desagerrarazi egin zituzten. Beraz, garbi zegoen ibilbide bat markatua zegoela, eta zein izango zen horren ondorioa.
‎Sagran hitz gutxiko gizona da, baina inspiratzen denean bukaerarik ez duten teoria konspiratzaileak azaltzen ditu. Nor, zer?
‎Dudarik gabe bere hainbat intuizio zuzenak dira, eta inkontzienteak gure bizitzan duen eragina agerian jartzeagatik besterik ez bada ere, Freuden tokia jenio handien artean bermatua dago. Baina bere idatzietan garbi utzi zuen ere sortua zuen teoriaren behin behinekotasuna. Idatzita utzi zuen, garunaren ezaguerak aurrera egitearekin espero zitekeena zela berak eraikitako kontzeptuak aldatu, baliogabetu edo, agian, baieztatzea.
2009
‎Teoria batzuen arabera, greziar eta erromatarren antzerkiraino jo behar da haren sorreraren aztarnak bilatzeko. Baina itzalik gehien duen teoriaren arabera, Erdi Aroan Elizetan antzezten ziren misterioekin lotzen da. Misteriook, behin elizatik aterata, hiri girotik baserri edo landa girora aldatuko ziren, egoera edo baldintza berrietara egokituta.
‎ez daukagu grabitatearen teoria kuantikorik. Bada, supersoken teoria da guztiaren teoria hori lortzeko etorkizun hoberena duen teoria.
‎Andrea. Andreak psikologia ikasten zuen eta bazuen teoria bat: gazteludun hiriak gustuko dituzten gizonak heldugabeak dira, konpromisoaren beldur diren umeak.
‎–Ez dakit zer gertatzen zaion Hodeirekin, baina ezin du ikusi, trago bat eman zion bere bigarren zerbezari?. Nik badut teoria bat: tratu txarrak eragin zizkion putakumeak Hodeiren antza zuela.
‎Xehetasun guztiak aztertuko ditugu, ez zalantzarik izan. Nolanahi ere, zuen teoria egia izanik ere... eta Urdirotz andreak hau guztia antolatu badu, baliteke haren arrazoia ez izatea mendekua.
‎Zientzian bada esaera bat: â?, ez dago tristeagorik ezer errealitate temati batek hankaz gora bota duen teoria polit bat bainoâ?. Eta 70eko hamarkadaren erdialdean, errealitate temati hori bidean zen, planeta berotzen hasita baitzegoen.
‎(off) Zientzia munduan teoria on bat izatea ez da aski. Gainera esperimentuak behar dituzu teoria frogatzeko. Nire helburua zen esperimentu baten bidez erakustea izpi kosmikoen, aerosolen eta lainoen arteko lotura.
‎(Bizkarrean joz) Begira, Kevin. Lagun ona haiz, baina hobe duk teoria txoro hoiekin ez nekatzea. Bazakiat zertan nabilen eta oso seguru sentitzen nauk aspaldiko partez.
‎Beren bizitzako betebeharra amaitu egin dela sentitzendute eta sintoma depresiboak agertzen dira. Fenomeno honek «kabi hutsarensindromea» izena hartu du psikologian eta emakume helduen ohiko depresiotzatjotzen dute teoria ugarik.
‎Noski, portaerak aldatu ahal izateko lehenik teoria behar da, bidea markatuko duen dotrina. Ondoren, gizarteak bere egin behar du teoria hori eta kontrako jokaerak gaitzetsi eta zigortu, bide hori urratzeko tentaldia sumatzen duenak atzera egin dezan.
‎Gero lurraren inguruko hainbat teoria garatuz doaz, klima aldaketa, dinosauroak galdu zireneko arrazoiak, eta abar. Edonola ere, ez dugu teoria horien ondorioei buruz hitz egiten, ez dugu inor ezertaz konbentzitu nahi.
‎Hori du abiapuntu liburuak bananduta dituen gurasoak batzeko ahaleginarekin batera. Ospitaleko ohetik bere gorputzeko atal horrekin duen harremanaz hitz egiten digu, sexuaz dituen teoria eta esperientziekin batera. Helenek 18 urte ditu ez dena oso sinesgarria, kontatzen duena ikusita eta lehengo balioek ez kristautasunak baina ezta higieneak ere zentzurik ez duten garai batean bizi da, edo hori eman nahi digu aditzera.
2010
‎Liburu horretan, goi mailako eztabaidak mahai gainean jartzeko, ez zuen problemarik izan txisteak (1), pop kulturako erreferentziak eta nobela ezagunen berrirakurketa ideologikoak Umberto Ecoren Il nome della rosa kasu sartzeko. Estilo horretan sakondu du geroztik, eta ez da arraroa haren liburuetan Michael Jackson, tamagotchiak edota Matrix filma agertzea, landu nahi dituen teoriak azaltzeko adibide gisa. Zizekek puskatu egiten du hizkera teorikoaren eta eguneroko bizitzaren arteko muga, metahizkuntza berri bat sortuz.
‎Nire lagun batek Noam Chomskyrekin bazkaldu du duela gutxi, eta Chomskyk esan omen zion" nork behar du teoria gaur egun. Jendeari egia esan behar zaio, besterik ez".
‎Mundu paraleloei buruzko liburu honetan unibertsoaren sorrera azaltzeko teoriak aztertzen ditu. Big Bang leherketa aztertzen du, bai eta fisika osoa barne hartu nahi duten teoriak ere. Halaber, multibertsoaren kontzeptuaz sakon dihardu.
‎Soken teoriak, natura azaltzeko orain dugun teoria onenak, unibertso asko iragartzen ditu, konstanteen balio ezberdinak dituztenak. Teoria hori eta inflazioarena konbinatuta, unibertso horiek guztiak sortuko dituen multibertso bat lortzen dugu.
‎–Grafito horiek lurretik nola atera diren ikusi dugu. Baina hainbat alorretan, batez ere linguistikoetan, ematen dizkiguten datuak horren berritzaileak dira, non orain arte esku artean genituen teoriak zalantzan jartzen baitituzte, eta horregatik dudak. Baina zalantza horiek ezin dituzte [ezbaian jarri] metodo arkeologikoa eta materialen antzinatasuna zehazteko erabili ditugun teknikak.
‎Neilek badu teoria bat, Big Bang aren sorrerari buruzkoa.
‎NEKANE. Nik badut teoria bat, baina arinegi da ondino ezer baieztatzeko. Azterketa gehiago egin behar zaizkio gorpuari.
‎Ezagutzen zaitut: zuk baduzu teoriaren bat buruan.
‎Gaur egun adituen artean onarpen handiena duen teoria izan arren, teoriaeklektikoak arazoak ditu ETNak protagonistatzat dituzten zenbait fenomeno azaltzeko. Besteak beste ondokoa azaltzeko:
‎Parte hartzaileek beren lanetan erabili behar dute teoria, eta saioetan aurkeztu Praktika edozein idazketa tailerren funtsezko zatia da. Ikastaro horietan, parte hartzaileek beren lanetan aplikatu behar dute teoria, eta hurrengo saioetan azaldu. Horrela, ikaskideekin eta tutorearekin partekatzen eta aztertzen dituzte.
‎generoak, egitura, elementu narratiboak edo pertsonaien eraikuntza. Parte hartzaileek beren lanetan erabili behar dute teoria, eta saioetan aurkeztu Praktika edozein idazketa tailerren funtsezko zatia da. Ikastaro horietan, parte hartzaileek beren lanetan aplikatu behar dute teoria, eta hurrengo saioetan azaldu.
‎Neska gaztea herrirantz laster egiten hasi zen, Jenofanes maisuak agindutakoa egin izanaz seguru, baina beldurtuta. Zenon zaharrak ere ez baitzekien ezer bere bilobak eta bere adiskide poetak prestatutako planaren inguruan; poetak, Zenonek bezala, lasterketa azkenean ere egin zedin nahi baitzuen, eta ez horrenbeste Eleako eskolak mugimenduaz zuen teoria frogatzeko nola Iliadako heroia garaitua ikusteko, eta, harekin batera, atletak eta heroiak Greziaren jabetzat hartzen zituzten guztiak.
‎Finean, Rawlsek oinarrizko korapiloa non dagoen asmatzen du teoria metafisiko eta erlijiosoen artean sakoneko gaietan akordioa ezinezkoa dela ikustean, baina gehiegi eskatzen die gizakiei (nork bere pentsamoldea alde batera uztea) korapilo hori askatzeko. Jende asko kontsentsu honetatik kanpora geratuko litzateke hasiera hasieratik, eta horiek gabe ezinezko bihurtuko litzateke bizikidetza baketsua.
‎jende gutxiago uzten du akordiotik kanpora. Teoria filosofiko eta erlijiosoak gainetik begiratuz, beharbada errazagoa da autonomia moralaren sustapenarekin ados egotea, teoria orohartzaileak arrazoiketa sekular eta berezia duen teoria politiko bateragarri bat garatzea baino. Tolerantziaren ikuspegitik, ordea, Razek mendebaldeko eduki kultural jakin bat eskatzen du, eta hau, arina izanagatik, hainbat kulturak eta erlijiok ez dute lehenesten.
‎Antiperfekzionista sutsua, inongo eduki orohartzailerik ez duen teoria politiko hutsa eraiki nahi luke. Neutraltasun osoz jokatu nahi lukeen teoria politiko horrek liberalismoaren tradiziotik hartutako hainbat bereizketa teoriko erabili lituzke derrigorrez. Ez komunitateak, ez kulturak, ez lukete inolako pisu normatiborik.
‎Joan zaitezte lanera, irents ezazue telebistaz helarazten dizkizuegun bizitza ideal horien zorion dosi egunerokoak, teknologiza zaitezte, alda ezazue zeuon Corsa zaharra GTI tankerako auto moderno batengatik, eraman itzazue aita amaginarrebak asteburuetan etxera bazkaltzera, zoriondu itzazue ilobak euren urtebetetzeetan, egin ezazue otoitz joan direnen alde... Hori guztia bazekien, baina zein gutxi balio zuen teoriak sentimenduak arrapaladan etortzen zitzaizkionean!
2011
‎Ados teoriaren onuraz, noski, baina teoria egoki bakarra ote da kontzeptu baten lehenbiziko adieran oinarritzen dena? Termino horien geroko bertsioek ezin dute teoriarik –teoria egokirikosatu, b) zergatik ez erabili diglosia izenondo egoki batez lagunduta, beharbadagure egoera soziolinguistikoa izendatzeko, egoera hori eleDiziplinartekotas unetik landu beharreko gaiak dira soziolinguistikar en baitakoak, askoren iritsiz, ez soilik soziologiatik.
‎"... oso berde zegoela ikusi genuen teoria aplikatzerakoan, baina bi alde ikusten genion. Alde batetik, potentzialitate handia du teoriak oso zaila delako kontra egitea. Marko teoriko oso ona da baina aplikagarritasunean zaila da". zenbait kasutan aplikatu omen da, hiztunen sentsibilizazioaren alorrean gehienbat, baina ondorengo bestelako konkrezio praktikoetarako, esate baterako enpresa munduan aplikatzeko, norabidea ez da argi ikusten. eta zenbait esparrutan kokapen errazagoa antzematen bazaio ere, oro har gizarte osoa hartuta bere aplikazio praktikoari begira nola egikaritu zalantza handia sortzen du. eta zentzu horretan, esparru ezberdinen arabera ikuspegiak egokitzea edota moldatzea izan daitekeela kontua ere esaten da:
‎1 Normalkuntzan ari direnen artean kontzeptua ezagutzen ari da gero eta gehiago. Teknikari profesionalen eta eragile jantzien artean gehiengo batek badu teoria honen berri, nahiz eta agian sakonean ez ezagutu.
‎Julenen errausketaren egunean Esmeraldarekin izaniko elkarrizketa gogoratu zuen. Neskak Julenen hilketaz zuen teoria ezagututa, Mikelek susmoa zuen zeren bila joan zen marimatraka hura Lucíarenera. Taxi geltoki huts batera iritsi zen.
‎...za bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu e... Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide zibil eta politiko, eta ekonomia, gizarte eta kultura eskubideen gozamena mundu osoko gizartea garatzeko ezinbestekoa dela, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko borrokaren inguruan gero eta globalizatuagoa den munduak aurkezten dituen erronka eta aukerak, Erabakia harturik noiz eta globalizazioaren eta teknologiaren garaian, horiek lagundu dutela modu nabarian halakoak lortzeko:
‎Aintzat harturik eta aitorturik Hegoafrikako buru den Thabo Mbeki jaunak egindako. XXI. menderako ikuspegia izeneko Adierazpena, Hegoafrika berriko lehenengo burua izan zen Nelson Mandela jaunak izenpetua, Giza Eskubideen Nazio Batuen goi Ordezkariaren eta Munduko Konferentziaren Idazkari Nagusiaren ekimenez, eta 74 estatu buruk, gobernu buruk eta kargudunek sinatua, Berretsiz kultura aniztasuna gizateriaren aurrerakada eta, oro har, ongizatearentzat osagai baliotsua dela, eta hori balioetsi, gozatu, benetan onetsi eta gure gizarteak aberasten dituen ezaugarri iraunkor gisa hartu behar dela, Aitortuz, arraza bereizkeriak, genozidioak, apartheidaren krimenak eta esklabotzaren debekuak, giza eskubideen instrumentuek ezartzen dituzten betebeharretan definitzen diren bezala, ez dutela inolako salbuespenik onartzen, Entzun ondoren munduko herriak eta hauek dituzten nahiak aintzakotzat hartuta, nahi horiek direlarik justizia, guztion aukera berdintasuna, giza eskubideen gozamena, barne hartuta garapenerako, bakean eta askatasunean bizitzeko eskubidea eta ekonomia, gizarte eta kultura bizitza eta bizitza zibil eta politikoan bereizkeriarik gabe eta berdintasun baldintzetan parte hartzea, Aitortuz gizarte eraketan gizabanako eta herri guztiek duten parte hartze bidezko, ekitatezko, demokratiko eta baztertzailea ez dena lagungarri izan daitekeela arrazismorik, arraza bereizkeriarik, xenofobiarik eta horiekin lotura duten intolerantzia modurik gabeko mundu bat lortzeko, Azpimarratuz nazio eta mundu mailan erabakiak hartzean, bereizketarik gabe guztion ekitatezko parte hartzearen garrantzia, Baieztatuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak, arrazismo eta arraza bereizkeriaren baliokide direnean, giza eskubide guztien urratze larriak direla eta eskubide horien gozamen osoa oztopatzen dutela, gizaki guztiak aske eta duintasun eta eskubideetan berdinak jaiotzen direlako egi nabaria ukatzen baitute; herri eta nazioen arteko harreman baketsu eta adiskidetsuak oztopatzen baitituzte, eta barneko zein nazioarteko gatazka ugariren oinarrizko arrazoiak baitira, gatazka armatuak barne, eta horrek biztanleriaren nahitaezko lekualdaketa eragiten duela, Aitorturik beharrezkoa dela nazio mailan eta nazioartean, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre egiteko neurriak hartzea, giza eskubideak, ekonomia, gizarte, kultura eskubideak eta eskubide zibil eta politiko guztien gozamen osoa ziurtatzeko helburuarekin; eskubide horiek guztiak unibertsalak, banaezinak, elkarren mendekoak eta elkarri lotuak baitira, eta herrialde guztietako gizon, emakume eta haurren bizi baldintzak hobetzeko, Berretsiz halako helburua, giza eskubideen sustapen eta babeserako eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen aurkako borrokaren helburuak lortzeko asmoarekin, nazioarteko lankidetza gehitzea beharrezkoa dela, Aitorturik xenofobia, bere adierazpen ezberdinetan, gaur egungo bereizkeria eta gatazka iturri eta modu nagusienetakoa dela, eta horri aurre egiteko estatuek eta nazioarteko erkidegoak presako arreta ipini eta neurriak berehala hartu behar dituztela, Guztiz jakitun izanik, nazioarteko erkidegoak, gobernuek eta tokiko agintariek egindako ahaleginak gorabehera, arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen oinazeak irauten duela eta giza eskubideen urraketen, sufrimenduen, desabantailen eta indarkeriaren arrazoi izaten jarraitzen duela, erabilgarri eta egoki diren baliabide guztien bitartez egin behar zaiela aurre, lehentasun osoko gai gisa, ukituak diren erkidegoekin lehenespenezko kooperazioarekin, Ikusirik ardura handiz arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduen kasu bortitzek irauten dutela, eta gainera gaur egun oraindik proposatzen direla, modu batera edo bestera, arraza eta kultura jakin batzuen nagusitasunaren teoriak, garai kolonialetan zehar sustatu eta burutuak izan zirenak, Kezkaturik arrazismo, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu eta sustatzeko eginbeharra dutela, eta emakumeei eragin diezaieketen askotariko bereizkeria moduak aintzat hartzen dituen genero ikuspegia ezarri luketela, eta beraien eskubide ...za bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia adierazpenek gaur egun forma eta adierazpenik ankerrenetan suspertu eta jarraitzen dutelako, bai eta beste ideologia eta praktika batzuetan oinarritutako bereizkeria edo arraza edo etnia nagusikeria, Gogorki arbuiatuz arraza nagusikerian oinarri duen doktrina oro, bai eta ustez ezberdinak diren giza arrazen existentzia frogatu nahi duten teoriak ere, Aitortuz arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduei aurre ez egitea eta ez salatzea, horien aurkako lana guztiona izanik, bereziki agintari publiko eta maila guztietako politikoena, halakorik ez egiteak horien iraupena bultzatzen duen faktore bat dela, Berretsiz estatuek biktima guztien giza eskubideak eta oinarrizko eskubideak babestu e... herriak elkartzea, berdintasun, duintasun eta solidaritatean oinarritutako giza familia kontzeptua praktikan jartzea, eta XXI. mendea giza eskubideen mendea eta arrazismoa, arraza bereizkeria, xenofobia eta horiekin lotuta dauden intolerantzia moduak ezabatzeko mendea izan dadin, bai eta gizabanako eta herri guztien benetako aukera eta tratu berdintasuna lortzeko ere, 1Adierazpen eta Egintza Programa honen ondorioetarako, ulertzen da genero hitzak bi sexuei, gizona eta emakumeari, egiten diela erreferentzia, gizartearen testuinguruan.
‎Adierazten dugu gizaki guztiak aske jaiotzen direla, berdina izanik duintasun eta eskubideetan, eta euren gizarteen garapen eta ongizatean era egituratzailean lagundu ahal izateko aukera daukatela. Arraza nagusikeria doktrina oro zientifikoki faltsua, moralaren aldetik kondenagarria, sozialki bidegabea nahiz arriskutsua dena, errefusatu beharra dago, giza arraza bereizien existentzia zehaztu nahi duten teoriekin batera;
‎Filosofiaren ikuspegi ezezkor honetan eragin handia eduki zuten Arthur-en txikitako bizipenek ere. Schopenhauer-ek bere baitan bilduz eta ezaugarri nartzisista, saiheskari eta eskizoide nabarmenak zituzten teoria filosofikoak garatuz erantzun zion ingurumenekoen hoztasun afektiboari.
‎Motibazio modu hori, autozehaztu gabeko kanpo motibazioarekin zerikusirik ez duena, jarduera fisikoa epe luzera mantentzearekin lotuta dago, eta horrek ere hobetu egiten ditu jarduera fisikoak bai gorputzari bai ariketa fisikoa egiten duenaren buruari ekar diezazkiekeen ondorio positiboak lortzeko aukerak. “Orain, adinekoen artean ariketa fisikoa egiteko motibazioa areagotzeko programa egituratu bat garatu eta probatzen dugu, gaur egun ikertzaileen artean babes handiena duten teorietan oinarritua”, dio Lindwall ek. Lan honen emaitzen arabera, ariketa fisikoa egiteko gomendioak buru eritasunaren aurkako prebentzio neurri ahaltsua dira helduengan.
‎Zapoa oroitu zuen Lazkanok, hark dutxa hotzei buruz zuen teoria. Zapoa eta bere aita ongi moldatuko zirela otu zitzaion.
2012
‎Gustora nabil unibertsitatean, jendea gehiago inplikatzen delako gauzetan. Ez dugu teoria bakarrik ikasten, ikasten duguna kalean ipintzen dugu praktikan hurrengo egunean.
‎Medikuoi egozten diguten korporatibismotik aparte, eta gripe birusaren aldaketa naturalak konspirazio baten moduan azaldu nahi lituzketen teoria txatxuak alboratuta, alarma zabaltzea baino askoz ere mesedegarriagoa litzateke herritarrei informazio kontrastatua eta gardena helaraztea, eta erakundeen ahalegina benetan eraginkorrak diren baliabideetara bideratzea, neurri prebentibo gisa ezin baliagarriagoak diren txertaketa kanpainetan bereziki.
‎Inguratzen duen errealitate pertsonala eta soziala onartzen du Charlesek. Pertsonaia honekin entseatu zuen Flaubertek determinismoari buruz zuen teoria. Emakumearen presentzia kaltegarria da gizonezkoentzat; halaxe da Charlesentzat hiru emakumeena, eta halakoxea bihurtzen da Emmaren eragina Leon eta Rodolphe bere maitaleentzat, gizonezkoak amodio harremanetan galtzaile baitira beti, Flauberten ustetan.
‎Halatan Emmak, onak zirela uste zuen teorien arabera, bere buruari maitasuna opa nahi izan zion. Ilargi argitan, jardinean, errima leratsuetarik buruz zekien oro errezitatzen zuen eta adagio malenkoniatsuak kantatzen zizkion hasperenka; baina bera ondoren ere aurrez bezain bare aurkitzen zen, eta Charlesek ez zirudien maiteminduago ezta hunkituago ere.
‎Atal honetan, oinarri nagusitzat itzulpenaren epistemologia modernoa duten teoriak aztertuko ditugu. Horrek ez du esan nahi, ordea, zenbait teoriak itzulpenaren epistemologia postmodernoaren zantzurik izango ez duenik.
‎Batetik, egileen helburua frantsesez eta ingelesez baliokideak diren esaldiak alderatzea dela adierazten zaigu, baina zeren arabera ezartzen dira baliokide horiek? Non dago hain zientifikoa izan nahi duen teoriaren irizpide objektiboa. Bestetik, Boulangerrek zientzia modernoen epistemologiaren pentsamendu totalizatzailearen isla ikusten du teoria honetan:
‎Postmodernismo mota asko dauden bezala, itzulpenaren epistemologia postmodernoa islatzen duten teoriak ere oso ugariak dira, eta ezinezkoa izango zaigu, beraz, teoria horiek banan banan zerrendatu eta modu egituratu eta itxian deskribatzea. Lan honen azken helburua Joseba Sarrionandiaren itzulpenak eta itzulpenari buruz egiten duen gogoeta aztertzea denez, iurretarraren itzulpen filosofia deskribatzeko baliagarrien izango zaizkigun teoriak azaltzera mugatuko gara atal honetan, gure helburuarekin zuzeneko lotura ez duten teoria postmodernoak alde batera utziz edo doi doi aipatuz.
‎– Bistan dago bi alde dituela teoria horrek. Batetik, eredu berri bat (Orixek behinola, oker ez banago, segitu zuena Prudentzioren zenbait itzulpenetan) aurkezten die hitz neurtuz mintzatzen direnei:
‎279). Metafora horrekin, aurrenik, aditzera eman nahi du«merezi duen teoria bakarra borrokaren bidez lortzen» dela alegia; eta, gero, pentsamolde horretan oinarrituz, bere teoriaren esperientzia pertsonala gogoratzendu, Althusserek landu zuen «marxismo klasikoaren interpretazio txarra eta itzulpensuperestrukturalista okerra»ren aurka zuzendutako gatazkan funtsatuko dena.Estrukturalismo orokorraren asmo teoriko gehiegizkoa.
‎Eginbeharra etengabea da, filosofia bera bezala. Adorno eta Horkheimer erreferentzia nagusitzat dituen Teoria Kritiko klasikoak, funtsean, XX. mendeko Europako giza baldintza eta baldintza politikoei ematen die erantzuna. Beste zenbait filosofo entzutetsuren itxurakeriei uko eginez, mendeko lazturei aurrez aurre begiratzen die.
‎Teoria hau Kaustkygandik dator zuzenki, eta Zer egin? liburuan agertzen da batez ere; halere, praktika dugu teoria baino esanguratsuago. Alderdiaren nagusitza nabari nabaria da.
‎Dohaina dutenei buruz teoria bat dut.
2013
‎Nahikoa zuten teorian, baina ez praktikan, antza, Yazîdek hantxe iraun baitzuen, etxekoen kontzientziaren zoko batean edo bertzean, lapa bat haitzari bezala itsatsita.
‎Nahikoa zuten teorian, baina ez praktikan, antza, Yazîdek hantxe iraun baitzuen, etxekoen kontzientziaren zoko batean edo bertzean, lapa bat haitzari bezala itsatsita.
2014
‎Inkrementala edo erradikala. Bi berrikuntza mota daudela esaten du teoriak: inkrementala aldaketa txikiz ehundutako berrikuntza da; disruptiboa edo erradikala, aldiz, merkatu edo gizarte eremu baten jokalekua erabat aldatu eta eraldaketa sakona dakarrena da.
‎–Nik badut teoria bat: presoek, kondena luzeak dituztenek batik bat, oporrak hartzeko eskubidea izan lukete.
‎Frantzia lausengatzeko aldartean dagoenean, Iraultzara ekarri duena izan liteke espiritu frantses logikoa eta bihotz zabaltasuna ere. Renanek badu teoria unibertsal bat, dikotomikoa, nola ez?, horren arabera sistema politikoen zuzenbidea, edo arrazoi abstraktuan, edo arrazoi historikoan, funtsatzen baita747 Frantziak lehenengoa hautatu ohi du. Bere makurra eta loria horretan datza.
‎Pi i Margallek jada, nazioek muga naturalak omen dituztelako teoriaren eusleei objektatzen zien: –les sería por de pronto difícil explicar cómo, siendo naturales, no está determinada ninguna nación por esas pretendidas fonteras? 924 Nazionalismo espantsionistaren aitzakia bat izan zitekeela ere ohartarazten zuen:
‎Altsazia frantsesa da libertatea lortzeko Iraultzak piztu zuen borondatez, eta Alemaniarekin lotzen duen hizkuntzaren komunitatea borondate horrek gaindituko du. Hemen, beraz, nazioaren oinarria etnian eta kulturan ikusi nahi duten teorietatik oso urrun gaude? 33.
‎«Mediku guztiek izan behar lukete... pixka bat» erantzun zuen xelebre hark lasai lasai. «Nik badut teoria txiki bat, zuek, hara joaten zareten Messieur horiek, frogatzen lagundu behar didazuena. Hango kolonia bikainaren jabetzatik nire herriak aterako dituen etekinetatik niri dagokidan partea da.
‎Zer esanahi hartzen zuten fenomeno horiek diferentziasexuala ulertzeko eredu horietan? Nola hartzen zituzten fenomeno horiek sexuenarteko diferentziak azpimarratu nahi zituzten teoriek?
‎Euskal nazionalismoan, nazioa eta naziokidea zehazteko garaian, arrazaren lekua euskarak bete zuen teorian, baina hizkuntzaren egoera ahula zela medio, praktikan euskarak paper sinbolikoa bete zuen (oso garrantzitsua izanik ere), eta aktibismo politikoa edo, maila orokorragoan, abertzaletasunaren aldeko jarrera izan zen euskal naziokidea definitzeko ezaugarri behinena (Conversi, 1997: 240; Zabalo, 2006).
2015
‎Ez al litzateke sortu dugun eredua –Epai Irizpideak–, sikiera, apur bat bederen aztertu? Uste dut teorian (buruaren mende bihotzaren kaltetan?) gehiegi makurtuta gaudela, esperientzia eta bizipenen iturriari bideak murrizturik. Kontzeptuekin bikain moldatzen den jendeak egindako txostena da.
‎Vavilovek, berriz, ez zuen izan aukerarik halako bizitza luzeaz gozatzeko. Joseba Garmendiak azaltzen duenez, Mendelek genetikaz zituen teorien aldekoa zen Vavilov, eta horrek arazoak ekarri zizkion. Izan ere, orduko Sobiet Batasunean, Trofim Lysenko agronomo ukraniarrak defendatutako tesiarekin bat egin zuen erregimenak.
‎bata, bera lekuko izan zen neurrian horrelaxe oroitzen zituela gauzak; eta bi, ez zitzaiola iruditzen kontakizuneko Jon Baltza eta niri idazten ari zitzaidana izaki bera zirenik. Denbora hondargabearen igarotzeak guztiongan uzten duen haztaren seinale, haren marka ankerraren salaketatzat har liteke arroztasun adierazpen hori, baina askoz ere erro sakonagoak ditu delako esaldiak, eta honek hizpidea ematen dit Jon Baltzak denboraz eta existentziaz dituen teoriak azaltzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
duten 21 (0,14)
duen 20 (0,13)
du 14 (0,09)
dute 12 (0,08)
zuen 10 (0,07)
dugu 9 (0,06)
dituen 7 (0,05)
badu 5 (0,03)
badut 4 (0,03)
bazuen 4 (0,03)
ditugu 4 (0,03)
dituzten 4 (0,03)
dugun 4 (0,03)
dut 4 (0,03)
zuten 4 (0,03)
ditu 3 (0,02)
zituzten 3 (0,02)
bazuten 2 (0,01)
dituzte 2 (0,01)
dudan 2 (0,01)
duela 2 (0,01)
duzu 2 (0,01)
zituen 2 (0,01)
Badut 1 (0,01)
badute 1 (0,01)
baduzu 1 (0,01)
baitute 1 (0,01)
dituela 1 (0,01)
ditugun 1 (0,01)
dituztelako 1 (0,01)
dituzu 1 (0,01)
duelako 1 (0,01)
duenera 1 (0,01)
dugula 1 (0,01)
duk 1 (0,01)
dutela 1 (0,01)
dutenei buruz 1 (0,01)
dutenen 1 (0,01)
duzuen 1 (0,01)
genituen 1 (0,01)
lituzketen 1 (0,01)
lukeen 1 (0,01)
nuela 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
zutenen 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
ukan teoria bat 17 (0,11)
ukan teoria hori 9 (0,06)
ukan teoria ere 4 (0,03)
ukan teoria horiek 4 (0,03)
ukan teoria politiko 3 (0,02)
ukan teoria azaldu 2 (0,01)
ukan teoria ekonomiko 2 (0,01)
ukan teoria frogatu 2 (0,01)
ukan teoria hau 2 (0,01)
ukan teoria hausnartu 2 (0,01)
ukan teoria kritiko 2 (0,01)
ukan teoria on 2 (0,01)
ukan teoria oso 2 (0,01)
ukan teoria plazaratu 2 (0,01)
ukan teoria posible 2 (0,01)
ukan teoria zalantza 2 (0,01)
ukan teoria asko 1 (0,01)
ukan teoria aztertu 1 (0,01)
ukan teoria baikor 1 (0,01)
ukan teoria baino 1 (0,01)
ukan teoria bakar 1 (0,01)
ukan teoria bakarrik 1 (0,01)
ukan teoria baliogabetu 1 (0,01)
ukan teoria behin 1 (0,01)
ukan teoria bermatu 1 (0,01)
ukan teoria berretsi 1 (0,01)
ukan teoria berri 1 (0,01)
ukan teoria burugabe 1 (0,01)
ukan teoria defendatzaile 1 (0,01)
ukan teoria dekolonial 1 (0,01)
ukan teoria demokratiko 1 (0,01)
ukan teoria egia 1 (0,01)
ukan teoria egoki 1 (0,01)
ukan teoria ekarpen 1 (0,01)
ukan teoria epai 1 (0,01)
ukan teoria erabili 1 (0,01)
ukan teoria eragin 1 (0,01)
ukan teoria ero 1 (0,01)
ukan teoria erreakzionario 1 (0,01)
ukan teoria esan 1 (0,01)
ukan teoria eusle 1 (0,01)
ukan teoria ezabatu 1 (0,01)
ukan teoria ezagutu 1 (0,01)
ukan teoria ezberdin 1 (0,01)
ukan teoria ezin 1 (0,01)
ukan teoria feminista 1 (0,01)
ukan teoria filosofiko 1 (0,01)
ukan teoria gaur 1 (0,01)
ukan teoria gordin 1 (0,01)
ukan teoria gotor 1 (0,01)
ukan teoria guzti 1 (0,01)
ukan teoria handi 1 (0,01)
ukan teoria hauek 1 (0,01)
ukan teoria irizpide 1 (0,01)
ukan teoria irudimentsu 1 (0,01)
ukan teoria jakin 1 (0,01)
ukan teoria konplexu 1 (0,01)
ukan teoria konspiratzaile 1 (0,01)
ukan teoria linguistiko 1 (0,01)
ukan teoria metafisiko 1 (0,01)
ukan teoria moduko 1 (0,01)
ukan teoria moral 1 (0,01)
ukan teoria polit 1 (0,01)
ukan teoria postmoderno 1 (0,01)
ukan teoria proposatu 1 (0,01)
ukan teoria sentimendu 1 (0,01)
ukan teoria sofistikatu 1 (0,01)
ukan teoria sortu 1 (0,01)
ukan teoria txatxu 1 (0,01)
ukan teoria txiki 1 (0,01)
ukan teoria txoro 1 (0,01)
ukan teoria ugari 1 (0,01)
ukan teoria unibertsal 1 (0,01)
ukan teoria zati 1 (0,01)
ukan teoria zientifiko 1 (0,01)
ukan teoria zorroztasun 1 (0,01)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia