Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 5

2019
‎Hiztun taldeari begira (ez norbanako jakinen artean) hiru irteera ditugu teorian posible, etorkizun ez hain urrunean:
‎Inon idatzi gabeko (baina, inork eztabaidatzen ez zuenez, gizarte bizitzaren euskarri gotor zen)" hemen euskaraz egiten da" norma soziala ahulduz doa. " halakotan erdaraz egiten irakurtzen idazten da, baina gainerako guztian euskaraz egiten dugu" zioen arau unibertsala, konpartimentazio soziofuntzional argia zekarrena, apurtuz doa begien bistan. hiztun taldeari begira (ez norbanako jakinen artean) hiru irteera ditugu teorian posible, etorkizun ez hain urrunean: a (euskara hutsezko bizimodua, hitzez eta idatziz), B (euskara erdaren konpartimentazio soziofuntzional berria) eta C (erdara hutsezko bizimodua). euskara hutsezko a bizibiderik ez dago arnasguneetan. are nekezago izango da halakorik gero, gizarte urak beren bidetik badoaz:
2020
‎Nokaren galeraren atzean egon daitezkeen beste zenbait arrazoi mahaigaineratu ditugu teoriaren atalean: emakumezkoek testuinguru bat baino gehiagotan jo izan dute hizkuntzaren aldaera jasoa erabiltzera (Labov, 1972; Gal, 1979; MacDonald, 1989; Ochs, 1992; Trudgil, 1995) eta, hitanoari egotzi izan zaion ospe txarrak eraginda, gertatu ahal izan zen emakume euskaldunek ere hitanoa baztertu eta zutanora edo gaztelaniara jotzea; bestalde, Echeverriak (2003) aipatu moduan, XX. mendearen erdialdean euskaldunek izan zituzten enplegu patroiek ere ez zieten lagundu emakumezkoei hika mantentzen; horrekin batera, espazio publikoan gizonezkoak nagusitu eta emakumezkoak ezkutuan gelditzeak ere ez zuen lagundu (Echeverria, 2003; Beitia, 2017; Legorburu, 2018); eta Bourdieuren (1982) ideiak gurera ekarri zituen Legorburuk (2018) esandakoaren harira, hizkuntzak eta gure gorputz mugimenduek loturaren bat izan dezaketela onartuz gero, hitanoaren kasuan bere ezaugarriak gizonezkoekin lotzea ere nokako formen kalterako izan zen.
2022
‎Teoria dekolonialetara eta pentsamendu dekolonialetara hurbildu bagara ere, oraindik epistemologia dekolonialaren itsasoan sakonago igeri egin behar dugu, ekarpen horiek guztiak xeheago ezagutu ahal izateko, eta beste testuinguru batzuetan gorpuzturiko teoria horiek Euskal Herriko testuingurura zer nola ekar ditzakegun pentsatzeko. Izan ere, zailtasun handiak ditugu teoria dekolonial horiek Euskal Herriko testuinguruan birkokatzeko eta birformulatzeko, are gehiago, teoria horiek praktika feminista eraginkor bihurtzeko Euskal Herrian geure posizio zuritik.
2023
‎Katalunia edo Euskal Herri independenteak Danimarka izango lirateke? Nahi bai —edo ez, nola ikusten den— Hasteko, arrazoi sozioekonomikoak ditugu teoria hori birrintzeko: ongizate gizarte garatua nahi dugu, doako hezkuntza eta osasun zerbitzuak, oso kalitate onekoak.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia