2006
|
|
Hizkuntzen arteko desoreka adierazteko Marcellesi k glottopolitika konzeptua erabiltzen du zeren, bere aburuz, hizkuntza eta elearen arteko ihardokitzea indargabetzen du. Gizarte batek, konzienteki ala ez, hizkuntzaren gainen duen ekintza ulertzeko
|
dituen
teoria ezberdinak adierazten ditu, izan dadila gizarteak frantsesa eta hizkuntza gutxituaren estatusak zehazten dituelarik, elearen erabilera batzuk zigortzen dituelarik ala eskolak ekoizpen batzuk aztertzen dituenean. Hala ere, glottopolitika, zabalegia da, mota guztietako gertaerak biltzen baititu.
|
2011
|
|
Ados teoriaren onuraz, noski, baina teoria egoki bakarra ote da kontzeptu baten lehenbiziko adieran oinarritzen dena? Termino horien geroko bertsioek ezin
|
dute
teoriarik –teoria egokirikosatu, b) zergatik ez erabili diglosia izenondo egoki batez lagunduta, beharbadagure egoera soziolinguistikoa izendatzeko, egoera hori eleDiziplinartekotas unetik landu beharreko gaiak dira soziolinguistikar en baitakoak, askoren iritsiz, ez soilik soziologiatik.
|
|
"... oso berde zegoela ikusi genuen teoria aplikatzerakoan, baina bi alde ikusten genion. Alde batetik, potentzialitate handia
|
du
teoriak oso zaila delako kontra egitea. Marko teoriko oso ona da baina aplikagarritasunean zaila da". zenbait kasutan aplikatu omen da, hiztunen sentsibilizazioaren alorrean gehienbat, baina ondorengo bestelako konkrezio praktikoetarako, esate baterako enpresa munduan aplikatzeko, norabidea ez da argi ikusten. eta zenbait esparrutan kokapen errazagoa antzematen bazaio ere, oro har gizarte osoa hartuta bere aplikazio praktikoari begira nola egikaritu zalantza handia sortzen du. eta zentzu horretan, esparru ezberdinen arabera ikuspegiak egokitzea edota moldatzea izan daitekeela kontua ere esaten da:
|
|
1 Normalkuntzan ari direnen artean kontzeptua ezagutzen ari da gero eta gehiago. Teknikari profesionalen eta eragile jantzien artean gehiengo batek
|
badu
teoria honen berri, nahiz eta agian sakonean ez ezagutu.
|
2018
|
|
Hau da, baliozkotasuna dagoela esaten dugu eredu teorikoak errealitatea egoki islatzen duenean, eta, horregatik, errealitatea aztertzeko eta ulertzeko lanabes baliagarria da. Gizarte zientzietan bilatu ohi
|
dugun
teoriaren eta errealitatearen arteko korrespondentzia hori, kasu honetan, bete betean gertatzen dela esan dezakegu. Txillardegiren soziolinguistika matematikoa baliatuz, hizkuntza gutxituaren erabilera soziala azaltzen duen funtzioa aurkitu dugula esan nahi dugu, nahikotasunez eta zorroztasunez islatzen duela errealitatea.
|
2019
|
|
Hiztun taldeari begira (ez norbanako jakinen artean) hiru irteera
|
ditugu
teorian posible, etorkizun ez hain urrunean:
|
|
Inon idatzi gabeko (baina, inork eztabaidatzen ez zuenez, gizarte bizitzaren euskarri gotor zen)" hemen euskaraz egiten da" norma soziala ahulduz doa. " halakotan erdaraz egiten irakurtzen idazten da, baina gainerako guztian euskaraz egiten dugu" zioen arau unibertsala, konpartimentazio soziofuntzional argia zekarrena, apurtuz doa begien bistan. hiztun taldeari begira (ez norbanako jakinen artean) hiru irteera
|
ditugu
teorian posible, etorkizun ez hain urrunean: a (euskara hutsezko bizimodua, hitzez eta idatziz), B (euskara erdaren konpartimentazio soziofuntzional berria) eta C (erdara hutsezko bizimodua). euskara hutsezko a bizibiderik ez dago arnasguneetan. are nekezago izango da halakorik gero, gizarte urak beren bidetik badoaz:
|
|
Egile hauentzat Berrikuntza Sozialaren eginkizun nagusi bat bazterketa eta behar egoerei era egokian erantzuteko ekimen kolektibo eta eraldaketa sozial mota desberdinak definitzea da. Berrikuntza Sozialarekin anbizio politiko ideologikoa martxan ipini nahi
|
dute
teoria horiek aplikatuz eta garapen politiketan nagusi izan diren teknologian eta negozioan oinarritutako diskurtsoei alternatiba bat eskainiz. (Lasa, 2018:
|