2000
|
|
Herria eta herritasuna mantentzen dituztenelementu sozio kulturalak konstrukzio sozialak direla. Korronte hauek arbitrariotasundeitzen
|
duten
teoriak dioenez, herri baten kultura, herri honek garrantzitsutzataukeratzen dituen elementuen sinbolizazio interpretatzailean datza. Aukeraketa, arbitrarioa da, inolako esentziek determinatzen ez dutena; arlo kontzeptuala eta praxisoziala inplikatzen ditu, pentsamenduaren eta ahalgarrien teilakapena delako.
|
2001
|
|
Ugari izan dira ikas estiloen eta irakaskuntza metodoen artean dagoen loturaaztertu
|
duten
teoriak eta ikerketak. Lockhart ek eta Schmeck ek (1983), esatebaterako, ebaluazio metodoen diseinuak ikasleen ikas estiloetara egokigarriak izanbehar zutela azpimarratu zuten, ikasle bakoitzaren kasuan benetan suertatutakoaurrerapena neurtu ahal izateko.
|
2004
|
|
Are gehiago, badago aipaturiko maila praktiko eta maila teoriko horiek lotukodituen argudio hurbiltzaile bat azaleratzerik, ekonomia sozialaren testuinguruangaudela aprobetxatuz. Ikus nola ekonomia sozialaren egite praktikoak, orain arte, ez
|
dituen
teoria ekonomiko ortodoxoak edo ofizialak aintzakotzat hartu; izan ere, teoria ortodoxo edo ofizialak ez du onartzen agenteek bere egite ekonomikoetanalde sozialik dutenik ere. Eta gabezia teoriko hau izan da, historian, eskola sorkuntzaren iturrietariko bat.
|
|
Hori guztia, gainera, guretzat paradoxikoa den testuinguru batean, aristokratcn arteko botere borroka eta zilegitasun jolasa Biltzarrean eszcnaratzen baitzirengarai bortitz hartan. Homerok hain taxu handiz jartzen duen Tersitesen adibideak lekuberezia merezi
|
du
teoria politikoari buruzko edozein eskuliburutan. Azken batean, Homeroren deskribapen politikoa ez zaio egokitzen bakanik gerrari mizeniko handien garaiari, aitzitik, Homeroren testuetan boterearen paradigma teoriko bat agertzen da.
|
|
Ikusi bezala, kausalitatearen gaineko teoria horiek arazoak dituzte. Hala ere, ftlosofoek ez dute amore eman, eta gaur egun humear bidetik nahiz kontrafaktikoen bidetikbadaude arazo horiek saihestu nahi
|
dituzten
teoria sofistikatuagoak, Are gehiago, teoriasofistikatuago horiek ez dira kausalitatearen gaineko teoria bakarrak.
|
|
Argudiatze horri jarraituz, Mooreren iritziz, ona?* kontzeptua beste kontzeptu batera murrizten saiatu diren teoria etikoak, edo kontzcptu horibcste batekin identifikatu dutenak (zorionarekin, adibidez), falazia naturalista, n crori dira.3.2 SubjektibismoaSubjetibismoari dagokionez, teoria metaetiko ezagunena emotibista edo ez kognitibista deritzana da. A. J. Ayer ek() bere Langunge, Truth and Logic liburuanjorratzen
|
duen
teoriaren defendatzaileek judizio etiko oro esanahirik gabca dcla aldarrikatzen dute. –Torturatzea gaizki dago cta antzeko baieztapenek ez.dute cgitaterik adierazteneta, horrenbestcz, ez dutc esanahi literalik adicrazten.
|
|
Arazo horiez harago, egin daitekeenaren eta debekatua dagoenaren arteko mugetanmugitzen den moralitate gisa ulertu behar da moral kristauaren funtsa. Jatorri eriijiosoa
|
duten
teoria moral gehienak eskema horretan oinarritzen dira. Ondoren ikusiko dugunez, badaalabaina Jainkoari erreferentziarik egin gabe eskema horren antzekoa darabilen teoriarik.
|
|
Artearen beste tcoria askorekin gertatu bezala, arazougari dakartza horrek, baina baita argi asko ere. Beharbada arteak sekula ez
|
du
teoria itxirikbereganatuko. Horren beharrik ba ote du? 2 EDERTASUNAREN TEORIAPlatonSinposioa clkarrizketan irudikatzen du Platonek edertasunari buruzko teoria.
|
|
Lan horretan, filosofo horiek munduobjektiboaren czaugarri batzucn aurrean ditugun erreakzioak (eta horicn fakultateak) aztertzcari ekin zioten. Gustua, horrcla, giltza nozio bilakatzcn da giza izaera eta mundu objcktiboa erlazionatu nahi
|
dituzten
teoria askotan. Estelikan gcrtatzen den eraldaketa hori, halere, mugimendu filosofiko handiago baten zati bat da. hain zuzen XVII. mendeaz geroztikgiza izaeraz cta ezagutzaren mugez arduratzera datorrenarena.
|
2006
|
|
Frankfurteko Eskola
|
dugu
Teoria Kritikoaren bihotza. Teoria Kritikoaren abiapuntua, izenak berak dioen moduan, kritika da, ekonomia politikoaren kritika, era marxistan ulertuta?, edo arrazoi instrumentalaren kritika.
|
2007
|
|
Zientziaren ikuspegi esentzialista eta demarkazioaren arazo analitikoa ere nabarmenduko dira liburuan zehar. Ez genituzke modu bereizian landu behar batetik, zientzialariek laborategietan
|
dituzten
teoriak eta materialak eta, bestetik, interesekonomikoak, joera politikoak, arazo sozial eta ekologikoak. Elementu horiekguztiak dira ezagutza zientifikoa gizartean ulertzeko aukera teoriko eta politikoegokiena; zientziaren dimentsioak dira horiek guztiak eta ehuntze prozesu kontingente bat da errealitate naturala eta ordena soziala maila epistemologiko zein politikoan konfiguratzen dituena.
|
|
Christopher Freeman ek Berrikuntza Sistema Nazionalaren kontzeptua 1987anerabili zuen lehenengo aldiz eta, ordutik gaur egunera nagusitasuna irabazi dukutsu instituzionalista
|
duen
teoria horrek. Ondoren, Lundvall ek (1992) eta Nelsonek (1993) ekarpen garrantzitsuak egin zituzten.
|
|
Orain arte esandakoak aditzera eman dezakeenaren kontra, argi utzi nahi dugu esperimentuaez dela besterik gabe hipotesi teorikoak egiaztatzeko bitarteko funtzional bat. Hau da, esperimentuakbere baitan balio heuristiko teoriko nabarmena dauka, eta ez
|
du
teorien epai soil emana(, as given?) gisa funtzionatzen. Esperimentuak ezagutza teoriko berria eskuratzeko balio du, eta hipotesi teorikoenaplikazio esperimentalak berebiziko garrantzia dauka dinamika eta garapen teorikorako (Hacking, 1983).
|
|
Hala, ordura arte nagusi zen, kognizio sozial indibiduala?,, kognizio sozial interakzionista? izatera pasatu zen (Forrester, 1992), eta ezagutzaren garapenean eragin trukesozialek duten eragina aztertzea helburu
|
zuten
teoriak sortzen hasi ziren. Ereduhorietan oinarritutako ikerketak ere garatzen hasi ziren, eta eragin trukeakaztertzeko metodologiak erabili ziren horietan.
|
|
Has gaitezen banan banan garantzen adibideak. Ohartzat esan behar
|
dugu
teorian erabili dugula bat determinatzailea, baina apartadu honetan beste batzuk ere agertuko dira.
|
2009
|
|
Beren bizitzako betebeharra amaitu egin dela sentitzendute eta sintoma depresiboak agertzen dira. Fenomeno honek «kabi hutsarensindromea» izena hartu du psikologian eta emakume helduen ohiko depresiotzatjotzen
|
dute
teoria ugarik.
|
2010
|
|
Gaur egun adituen artean onarpen handiena
|
duen
teoria izan arren, teoriaeklektikoak arazoak ditu ETNak protagonistatzat dituzten zenbait fenomeno azaltzeko. Besteak beste ondokoa azaltzeko:
|
2011
|
|
Filosofiaren ikuspegi ezezkor honetan eragin handia eduki zuten Arthur-en txikitako bizipenek ere. Schopenhauer-ek bere baitan bilduz eta ezaugarri nartzisista, saiheskari eta eskizoide nabarmenak
|
zituzten
teoria filosofikoak garatuz erantzun zion ingurumenekoen hoztasun afektiboari.
|
2012
|
|
279). Metafora horrekin, aurrenik, aditzera eman nahi du«merezi
|
duen
teoria bakarra borrokaren bidez lortzen» dela alegia; eta, gero, pentsamolde horretan oinarrituz, bere teoriaren esperientzia pertsonala gogoratzendu, Althusserek landu zuen «marxismo klasikoaren interpretazio txarra eta itzulpensuperestrukturalista okerra»ren aurka zuzendutako gatazkan funtsatuko dena.Estrukturalismo orokorraren asmo teoriko gehiegizkoa.
|
2014
|
|
Zer esanahi hartzen zuten fenomeno horiek diferentziasexuala ulertzeko eredu horietan? Nola hartzen zituzten fenomeno horiek sexuenarteko diferentziak azpimarratu nahi
|
zituzten
teoriek?
|