Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 20

2000
‎Herria eta herritasuna mantentzen dituztenelementu sozio kulturalak konstrukzio sozialak direla. Korronte hauek arbitrariotasundeitzen duten teoriak dioenez, herri baten kultura, herri honek garrantzitsutzataukeratzen dituen elementuen sinbolizazio interpretatzailean datza. Aukeraketa, arbitrarioa da, inolako esentziek determinatzen ez dutena; arlo kontzeptuala eta praxisoziala inplikatzen ditu, pentsamenduaren eta ahalgarrien teilakapena delako.
2001
‎Ugari izan dira ikas estiloen eta irakaskuntza metodoen artean dagoen loturaaztertu duten teoriak eta ikerketak. Lockhart ek eta Schmeck ek (1983), esatebaterako, ebaluazio metodoen diseinuak ikasleen ikas estiloetara egokigarriak izanbehar zutela azpimarratu zuten, ikasle bakoitzaren kasuan benetan suertatutakoaurrerapena neurtu ahal izateko.
2004
‎Are gehiago, badago aipaturiko maila praktiko eta maila teoriko horiek lotukodituen argudio hurbiltzaile bat azaleratzerik, ekonomia sozialaren testuinguruangaudela aprobetxatuz. Ikus nola ekonomia sozialaren egite praktikoak, orain arte, ez dituen teoria ekonomiko ortodoxoak edo ofizialak aintzakotzat hartu; izan ere, teoria ortodoxo edo ofizialak ez du onartzen agenteek bere egite ekonomikoetanalde sozialik dutenik ere. Eta gabezia teoriko hau izan da, historian, eskola sorkuntzaren iturrietariko bat.
‎Hori guztia, gainera, guretzat paradoxikoa den testuinguru batean, aristokratcn arteko botere borroka eta zilegitasun jolasa Biltzarrean eszcnaratzen baitzirengarai bortitz hartan. Homerok hain taxu handiz jartzen duen Tersitesen adibideak lekuberezia merezi du teoria politikoari buruzko edozein eskuliburutan. Azken batean, Homeroren deskribapen politikoa ez zaio egokitzen bakanik gerrari mizeniko handien garaiari, aitzitik, Homeroren testuetan boterearen paradigma teoriko bat agertzen da.
‎Ikusi bezala, kausalitatearen gaineko teoria horiek arazoak dituzte. Hala ere, ftlosofoek ez dute amore eman, eta gaur egun humear bidetik nahiz kontrafaktikoen bidetikbadaude arazo horiek saihestu nahi dituzten teoria sofistikatuagoak, Are gehiago, teoriasofistikatuago horiek ez dira kausalitatearen gaineko teoria bakarrak.
‎Argudiatze horri jarraituz, Mooreren iritziz, ona?* kontzeptua beste kontzeptu batera murrizten saiatu diren teoria etikoak, edo kontzcptu horibcste batekin identifikatu dutenak (zorionarekin, adibidez), falazia naturalista, n crori dira.3.2 SubjektibismoaSubjetibismoari dagokionez, teoria metaetiko ezagunena emotibista edo ez kognitibista deritzana da. A. J. Ayer ek() bere Langunge, Truth and Logic liburuanjorratzen duen teoriaren defendatzaileek judizio etiko oro esanahirik gabca dcla aldarrikatzen dute. –Torturatzea gaizki dago cta antzeko baieztapenek ez.dute cgitaterik adierazteneta, horrenbestcz, ez dutc esanahi literalik adicrazten.
‎Arazo horiez harago, egin daitekeenaren eta debekatua dagoenaren arteko mugetanmugitzen den moralitate gisa ulertu behar da moral kristauaren funtsa. Jatorri eriijiosoa duten teoria moral gehienak eskema horretan oinarritzen dira. Ondoren ikusiko dugunez, badaalabaina Jainkoari erreferentziarik egin gabe eskema horren antzekoa darabilen teoriarik.
‎Artearen beste tcoria askorekin gertatu bezala, arazougari dakartza horrek, baina baita argi asko ere. Beharbada arteak sekula ez du teoria itxirikbereganatuko. Horren beharrik ba ote du? 2 EDERTASUNAREN TEORIAPlatonSinposioa clkarrizketan irudikatzen du Platonek edertasunari buruzko teoria.
‎Lan horretan, filosofo horiek munduobjektiboaren czaugarri batzucn aurrean ditugun erreakzioak (eta horicn fakultateak) aztertzcari ekin zioten. Gustua, horrcla, giltza nozio bilakatzcn da giza izaera eta mundu objcktiboa erlazionatu nahi dituzten teoria askotan. Estelikan gcrtatzen den eraldaketa hori, halere, mugimendu filosofiko handiago baten zati bat da. hain zuzen XVII. mendeaz geroztikgiza izaeraz cta ezagutzaren mugez arduratzera datorrenarena.
2006
‎Frankfurteko Eskola dugu Teoria Kritikoaren bihotza. Teoria Kritikoaren abiapuntua, izenak berak dioen moduan, kritika da, ekonomia politikoaren kritika, era marxistan ulertuta?, edo arrazoi instrumentalaren kritika.
2007
‎Zientziaren ikuspegi esentzialista eta demarkazioaren arazo analitikoa ere nabarmenduko dira liburuan zehar. Ez genituzke modu bereizian landu behar batetik, zientzialariek laborategietan dituzten teoriak eta materialak eta, bestetik, interesekonomikoak, joera politikoak, arazo sozial eta ekologikoak. Elementu horiekguztiak dira ezagutza zientifikoa gizartean ulertzeko aukera teoriko eta politikoegokiena; zientziaren dimentsioak dira horiek guztiak eta ehuntze prozesu kontingente bat da errealitate naturala eta ordena soziala maila epistemologiko zein politikoan konfiguratzen dituena.
‎Christopher Freeman ek Berrikuntza Sistema Nazionalaren kontzeptua 1987anerabili zuen lehenengo aldiz eta, ordutik gaur egunera nagusitasuna irabazi dukutsu instituzionalista duen teoria horrek. Ondoren, Lundvall ek (1992) eta Nelsonek (1993) ekarpen garrantzitsuak egin zituzten.
‎Orain arte esandakoak aditzera eman dezakeenaren kontra, argi utzi nahi dugu esperimentuaez dela besterik gabe hipotesi teorikoak egiaztatzeko bitarteko funtzional bat. Hau da, esperimentuakbere baitan balio heuristiko teoriko nabarmena dauka, eta ez du teorien epai soil emana(, as given?) gisa funtzionatzen. Esperimentuak ezagutza teoriko berria eskuratzeko balio du, eta hipotesi teorikoenaplikazio esperimentalak berebiziko garrantzia dauka dinamika eta garapen teorikorako (Hacking, 1983).
‎Hala, ordura arte nagusi zen, kognizio sozial indibiduala?,, kognizio sozial interakzionista? izatera pasatu zen (Forrester, 1992), eta ezagutzaren garapenean eragin trukesozialek duten eragina aztertzea helburu zuten teoriak sortzen hasi ziren. Ereduhorietan oinarritutako ikerketak ere garatzen hasi ziren, eta eragin trukeakaztertzeko metodologiak erabili ziren horietan.
‎Has gaitezen banan banan garantzen adibideak. Ohartzat esan behar dugu teorian erabili dugula bat determinatzailea, baina apartadu honetan beste batzuk ere agertuko dira.
2009
‎Beren bizitzako betebeharra amaitu egin dela sentitzendute eta sintoma depresiboak agertzen dira. Fenomeno honek «kabi hutsarensindromea» izena hartu du psikologian eta emakume helduen ohiko depresiotzatjotzen dute teoria ugarik.
2010
‎Gaur egun adituen artean onarpen handiena duen teoria izan arren, teoriaeklektikoak arazoak ditu ETNak protagonistatzat dituzten zenbait fenomeno azaltzeko. Besteak beste ondokoa azaltzeko:
2011
‎Filosofiaren ikuspegi ezezkor honetan eragin handia eduki zuten Arthur-en txikitako bizipenek ere. Schopenhauer-ek bere baitan bilduz eta ezaugarri nartzisista, saiheskari eta eskizoide nabarmenak zituzten teoria filosofikoak garatuz erantzun zion ingurumenekoen hoztasun afektiboari.
2012
‎279). Metafora horrekin, aurrenik, aditzera eman nahi du«merezi duen teoria bakarra borrokaren bidez lortzen» dela alegia; eta, gero, pentsamolde horretan oinarrituz, bere teoriaren esperientzia pertsonala gogoratzendu, Althusserek landu zuen «marxismo klasikoaren interpretazio txarra eta itzulpensuperestrukturalista okerra»ren aurka zuzendutako gatazkan funtsatuko dena.Estrukturalismo orokorraren asmo teoriko gehiegizkoa.
2014
‎Zer esanahi hartzen zuten fenomeno horiek diferentziasexuala ulertzeko eredu horietan? Nola hartzen zituzten fenomeno horiek sexuenarteko diferentziak azpimarratu nahi zituzten teoriek?
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia