Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 52

2001
‎Nik uste dut norberaren bizitza adina iraun lukeen liburu baten lehen atala besterik ez dela. Ez du metodologia jakin bat, amorrutik, irribarretik, bihotz kontu hortatik idatzita dago askotan. Nahi adina luza daiteke.
‎Egia da, batez ere bigarren nobelaren kasuan, ikuspegi inmanentetik egin diren azterketek etekin izugarriak sortu zituztela. Nobelaren literaturtasuna, edo berezkotasuna, hizkuntza literarioaren bigarren mailako kodetzearen nolakotasunean dagoela baieztatzen duten metodologiek aurkitu duten" pagotxa" aparta izan da: denbora jauzi anakronikoek, plano desberdinen artean lotura gisara jokatzen duten elementu sinbolikoek (Nouveau Roman eko partaide den Ricardou k" corps conducteurs" deiturikoak), aldibereko espazio desberdinen azalpenak," round characters" direlakoen agerpena (pertsonaia problematikoak, alegia), pertsona gramatikalen alternantziak...) nobela honetan idazleak eduki narratibo hori egituratzeko erabili dituen baliabideak.
2002
‎Gainera, erabiliko dugun dokumentazioak berak, eskatzen? duen metodologia da. Dokumentazioak berak eraman gaitu horrelakoikerketa metodoa aukeratzera.
‎Galdeketa egin zidan ertzainak, gezurraren kontrako lehian, ez zuen susmoa hori baitzuen metodologia bakarra gora ta gora jaso beste eginbiderik. Eta horretarako gizalegeari edo Justizia damari berari gaina hartu behar bazitzaion ere, hark berdin berdin jokatuko zuen.
2007
‎Tresna baliotsua da hainbat eta hainbat adierazle multzo kontuan hartzen dituena ikas-materialak xehe xehe aztertzeko. Euskarari dagokionez, AISA, Aditu eta Ostalaritza ikas-materialak aztertuak ditu metodologia hori baliatuta (Ezeiza, 2006b, 2006c, 2007).
‎Gaur egun, ordea, autore gehienak ez datoz bat baieztapen horrekin. Izan ere, Rebecca Eder ikertzaileak (1989, 1990) erakutsi zuen mintzamen maila apalagoabehar duen metodologia bat erabiliz gero, (hain zuzen ere, haurrei, bakarrikjolastea gustatzen zait/ lagunekin jolastea gustatzen zait, eta antzeko esaldienartean aukeratzeko eskatuz) hiru urte eta erdiko haurrak beren buruak deskribatzean ezaugarri psikologikoak aipatzeko gai zirela.
2008
‎Eta XXI. mende honetan, testuen hiz kuntzalaritzak alde batetik eta pragmatikaren bestetik, bata bestearen beharraz ohar tu bezain laster, elkar osatu eta aberastu egin dute. Horrek esan nahi du metodologia ren aldetik Filologiak zerbait berririk baduela betiko gaiak ikuspuntu eraberritu des berdinetatik begiratzeko.
‎Lhande-k xede berarekin argitaratu zuen bere kapitulu luzea Le> Pays> bas > que> à> vol> d, oiseau> liburuan, bi urte lehenago. Nahiz biek Jesuiten formakuntza klasikoa ukan zuten, ez dituzte metodologia eta ikuspundu berdinak era biltzen beren lanetan. Lhande-k ikusmolde konparatiboa erabiltzen du:
2009
‎Kasu bakoitza bakarra da eta kasuan kasuko balorazioak beharrezkoak dira. Komiteek badute metodologia bat: lehendabizi, kasua zehatz mehatz aztertu gauden puntura zelan heldu garen jakiteko; bigarren, arazo etikoa antzeman eta bioetikaren oinarrizko printzipioetako batekin lotzea (kalterik ez egin, ongintza, autonomia eta justizia).
Zuen metodologian eredurik bazenuten, ala hemen sortu zen?
2010
‎Horrez gain, ikerketa batzuk laburregiak dira, edo hutsuneak dituzte metodologiaren funtsezko pauso batzuetan. Horrenbestez, Magusonek uste du, emaitzak fidagarritzat jo ahal izateko, ikertutako nanomaterialen izaera eta ezaugarriak xeheago azaldu liratekeela ikerketa lanetan.
‎Helburuen arabera (babestea, erabiltzea, leheneratzea), lekuen garrantzia edo arrisku maila zein den jakin dezakete, eta helburuaren araberako erabakiak hartu. Gainera, erabaki horren zergatia jendeari azaltzeko ere balio du metodologiak.
2011
‎Eta ikuspegi hori bakarrik berak eman dezake! Nik uste dut metodologia egoki batekin, edozer gertaera aztertu daitekeela historiaren ikuspegitik.
‎ikastetxeetan gailu mugikorrak erabiltzea debekatu ordez, ahalik eta gehien ustiatu behar da hezkuntza ingurunean ikasteko tresna gisa duten ahalmena. Mugitzen ikastea Mugitzen ikastea e Learning gailu mugikorretara egokitzearen ondorioz sortzen da e Learning (ikaskuntza elektronikoa) irakaskuntzan balio pedagogiko ukaezina duen metodologia gisa ezartzeak inbertsio handia ekarri du hezkuntza administrazioen aldetik, ikastetxeetan ohiko erabilerarako beharrezko azpiegitura teknologikoa eskaintzeko. Baina gaur egun baliabideak mugatuak dira oraindik.
‎Alde batetik, irakasleen prestakuntza, hasierakoa eta etengabekoa, indartu behar da. Beharrezkoa da irakurketa idazketaren munduan izan daitezkeen arazoak ezagutzea, baina, horrez gain, lanbide gaitasun egokia izan behar du metodologia didaktiko egokiak hautatzeko eta profesionaltasun horretatik espero den sinesmen eta segurtasunarekin aplikatzeko. Irakasleekin berariazko jarduera bat egin behar da, giro eta testuinguru kulturizatuak sortu behar dituena, irakurtzeko, prestatzeko, irudimenez eta hitzez hitz elkarrekin bizitzeko garrantzia eta beharra hauteman eta baloratu behar dituena.
‎Irakasleak ikasgelan irakasteko metodologia hartu behar da kontuan. Irakasgaiari buruzko lanak berak emango dizkio ikasleari gai hori arrakastaz gainditzeko teknikarik egokienak zein diren jakiteko aztarna nagusiak, baina, horrez gain, irakasleak ikasgelan irakasteko duen metodologiari ere erreparatu behar zaio, haren eskakizunak eta irakasgaian gehien baloratzen dituen alderdiak egiaztatzeko. Bi premisa horiekin, ahalik eta etekin handiena atera behar zaio azterketari, eduki bakoitzari gehien egokitzen zaizkion metodoekin.
‎Are gehiago: nire ustez, Parmenidesen Poemaren lehenengo zatian badugu metodologia bat naturalismoaren zerbitzura. Edo bestela esanda:
2012
‎Haur hezitzaileek ikasgelan erabili ohi dituzten metodologien azterketa eginez gero, eskola tradizional, errepresibo eta bateratzailearen aurka sortu zen Eskola Berri aktiboan edo progresistan oinarritzen direla ikusiko dugu. Hala ere, gaur egun, Eskola Berriak iraultza kutsua galdu du, eta hezkuntza legeen oinarri bihurtu da.
‎Horrela, ezagutzateorikoan oinarrituz, eguneroko lanean sortzen diren arazoei irtenbideaematen ikasten dute. Ez dute metodologia bakar bat erabiltzen; hainbatmetodo lantzen dituzte, gero lanean dabiltzanean egokiena suertatzenzaiena hautatzeko.
‎Dialektikak ez du errealitateestatikorik onartzen; baina horrek ez du esan nahi ontologiatik alde egiten duenik, ezta gutxiago ere, bokazio ontologikoa baitu eta errealitatea dinamikoa dela esangobaitu behin eta berriz, horrela ulertu behar dela alegia. Hegelek sortu eta marxismoakbereganatu zuen metodologia erabiltzen du Krutwigek, eta hori, iraultzailea daeuskal nazionalismoan.
‎Dialektikak ez du errealitateestatikorik onartzen; baina horrek ez du esan nahi ontologiatik alde egiten duenik, ezta gutxiago ere, bokazio ontologikoa baitu eta errealitatea dinamikoa dela esangobaitu behin eta berriz, horrela ulertu behar dela alegia. Hegelek sortu eta marxismoakbereganatu zuen metodologia erabiltzen du Krutwigek, eta hori, iraultzailea daeuskal nazionalismoan.
‎Lan bertsua da urtero, eta lanari heltzeko moldea ere bai, hobetze bidean aldika aldika ñabardura franko sartu baditugu ere. Azken aldion, jada finkatua dugu metodologia, informazioa nola eskuratu eta datuak nola tratatu.
2013
‎Gauza asko dago hobetzeko. Finean, goitik behera aldatu behar da jokalariak lan egiteko duten metodologia. Ez da nolanahiko erronka.
‎Euskal komunitatearen iragan urrunaz eta elementu kultural zaharrez gertatu diren debateetan, ukazioaren poloan jartzeko joera dutenek bi argudio multzo erabiltzen dituzte besteen planteamenduak maiseatzeko: batetik, errigore zientifikoa falta dutela metodologiari dagokionez, eta bestetik, gauza hauek argitaratzen badira Espainiatik egurra eta erridikulizazioa iristen direla.
2014
‎Jolasa eta plazera dira zuen metodologiaren abiapuntuak. Bi osagai horiek zein garrantzia dute?
2015
‎Gainera, edozeini ez diote baimena ematen; titulazioa ezinbestekoa da. Baimenik gabe indusketa bat egitea delitu izateaz gain, Alkainek argi du metodologia zientifikoa goitik behera zaindu behar dela: " Inportanteena da hau elkarteko kideekin partekatzea, metodoa erakustea.
‎Amak etxeko garbiketan ziharduen bitartean aprobetxatzen zuen horretarako, biak egongelako sofan jarrita, baina ezin esan ikasle baino irakasle hobea zenik. Hizkuntza bat nola irakatsi behar den aztarnarik ere ez zeukan; umeek berez ikasten dutela zeukan entzuna, eta horixe zuen metodologia bakarra: umearekin egon, gauzak esan...
‎—Hori ez duk metodologia zientifikoa! Buru arinduak zarete!
2016
‎«Alde baten argudioak muturrera eta absurdora eramanda emaitza positiboak lortu ditugu; baina hori ondo aplikatzen ez bada, arriskutsua izan daiteke». Baina, finean, pentsatzeko modua zabaldu eta aniztasuna nahi duen metodologia dela azpimarratu du. Ikerketa horretan garbi geratu da mezu absurdoek gauza handiak lor ditzaketela.
‎Hark kontatzen zidan zer baliabide gutxirekin egiten zituzten esperimentuak. Eta orain, ikusten ditudanean laborategiak, denak tresnaz beteta, eta ditugun metodologia berri guztiak, harrigarria egiten zait zenbat egiten zuten, ia ezerezekin. Pentsa zer nolako ikertzaileak izan behar zuten, hain baliabide gutxi izan eta horrelako gauzak lortzeko.
‎69) argi uzten du auzi metodologiko batek baino erro sakonagoak dituen arazoa dugula literatura konparatuarena. Ez alferrik, Susan Bassnett ek azaltzen du nola XX. mendeko 60 hamarkada aldera teorikoen kexa nagusienetakoa zen hain justu literatura konparatuak ez zuela metodologia koherente zehatzik (1998: 92).
‎Enpresek xede publikoaren prezio sentiberatasuna eta eskaria aztertu behar dituzte metodologia honetan. Eskariak alde psikologiko bat dauka; izan ere, kontsumitzaileek produktu bati hautematen dioten balioan oinarritzen da eskariaren balioa.
‎Galtzagorrik bi euskarri teoriko nagusi dituen metodologia landu du La Pinzarako. “Batetik, gure antolatzeko era asanblearismoan oinarrituko da, gazte desberdinez osaturiko elkargunea izanik erabakitzeko marko edo esparru nagusia.
2017
‎marrazkia eta pintura erabiltzen ditu gehienbat, zer aurkituko duen jakin gabe abiatzen da bidean, sormen prozesuak bere barrenak erakusten dizkiola iruditzen zaio. Ez du metodologia jakinik, ez du behar. Ez du ordutegirik, ez du presarik, beretzako ari da lanean mundua.
2018
‎Horrek esan nahi du, liburua aldatuta ere, irakasleek material osagarriak zituztela, liburu horietan lantzen ez ziren Nafarroako curriculumeko edukiak lantzeko. Bestalde, liburua baliabide nagusi duten metodologiak, funtsean, transmisioan eta errepikapenean oinarritzen dira. Honela, aurretik erabilitako liburua alda dezakezu eta beste liburu bat erabiltzen hasi zaitezke, baina liburu baten ordezkatzeak ez dakar inolako berrikuntza metodologikorik.
‎Gaia, helburu eta galderekin bat etorri behar dute metodologiak eta teknikak.
‎Gure Genealogia Feministak proiektuan ere halaxe izan zen. Ez genuen metodologia zorrotzik erabili, eta are gutxiago esplizitu egin erabili genuen hori, batzuetan metodologia jakinik ere erabili ote genuen galdetzen genion geure buruari… Hitza hartu dio kideak, kementsu: Noski, metodologia bat erabili genuen, baina, ez genuen esplizitu egiteko beharrik sentitu.
‎Ez nekien gero zer egingo nuen zehazki bildutakoarekin. Ez dut metodologia zehatz bat jarraitu, denei gauza berak galdetu eta abar. Orduan ikerketa hitza… ez dakit.
2019
‎Facebookerako ere ez dut metodologiarik. Gertaera deigarriren bat egokituz gero, edo data bereziren bat, eta horrekin lotura daukan hitzen bat baldin badago...
‎Metodologia kualitatiboa erabili da lan honetan, izan ere, hiztunen uste eta diskurtsoetan barneratzeko eta ideologietan sakontzeko zenbakiak ez dira oso aproposak. Aitzitik, izaera kualitatiboa duten metodologiek soilik ahalbidetzen dute hiztunen uste eta balioen konplexutasuna ulertzea: " hizkuntza jarrerak elementu konplexuak dira; balio, iritzi, ideologia eta sentimenduetan oinarritzen dira(...).
‎Azpiatal honetan, aurreko bi baliabideak erabiliz gramatika maila bakoitzean balentzia aldatzaileak identifikatzekoerabili dugun metodologia esplikatuko dugu. Halaber, kasu batzuetan, metodologian hurbilpen bat aukeratu edotabaliabide jakin bat erabili behar izan da, eta horiek ere aipatuko ditugu.
‎GorotzetakoDNA aztertzearen abantaila nagusia zera da, gorotzetan begiz bereizi ezin diren harrapakinenhondakinak (zizare gisako ornogabe bigunena adibidez) identifikatu ahal izatea. Desabantailakere baditu metodologia berritzaile honek, ordea: lanerako tresnak eta protokoloak fintzearenbeharra, oraindaino estandarizaziorik eza, harrapakinen harrapakinak (liseri aparatukohondarrak) harrapariaren dietaren parte hartzearen akatsa eta laginak kutsatzeko arriskua, besteak beste.
2020
‎Hala, urritik geroz trebatzen dihardute; lehenik inprobisazioak, gero testuaren idaztea. Lukurekin ikasia dute metodologia, taldearen erdiak jada parte hartua baitu Garaziko libertimenduan pasatu diren urteetan. Bestalde, Luhuso, Makea eta Lekorneko dantzariak hurbilduko zaizkie.
‎Eta eredu horri atxiki zitzaizkion, mende haietan idatzi ziren gramatika gehienak bezala (Gomez 2006, 2008; Oyharçabal 1989, 1993). Grekoa edo latina deskribatzeko pentsatu zituzten erregelek, jakina, arazo ugari sortzen zuten euskara bezalako hizkuntza bat deskribatzeko, baina hori zen eskura zuten metodologia. Larramendik aitortu du euskara asko aldentzen dela beste hizkuntza batzuetatik, baina, aldi berean erakutsi nahi du euskara" sartzen dela" beste hizkuntza batzuetako kategorietan (Gomez 1991).
2021
‎Arkeologoak saiatzen gara pedagogia egiten aztarnen tratamendu zientifikoa bermatu nahian, eta orain bi mundu horiek uztartzen dira. Alde batetik elkarteen auzolana, zentzu kolektibo eta konprometitu batekin, eta bestetik unibertsitatean edo beste elkarte zientifikotan gaudenok eskaintzen dugun metodologia. Gero, badago instituzioen arloa, Gogora institutua esaterako, aukerak eskaintzen dituena baina elkarteekin bere gorabeherak ere badituena… eta normala da hori, haiek iritsi dira azkenak eta oraindik ikasten ari dira.
‎Hala ere, zaindu beharreko bi giltzarri daudela nabarmentzen du IE7 k. Alde batetik, ondo bereiztea teoria eta inplementatzen dena, hau da, metodologia aktiboak gelaratzea proiektuetan oinarritutako ikaskuntza, arazo erronketan oinarritutakoak, etab. gauza bat dela, eta beste zerbait aipatutako ezaugarriak dituzten metodologiak inplementatzea. Beste alde batetik, diziplinartekotasunaz hitz egin ahal izateko diziplina horien arteko harreman simetriko batera eramango duen eta diziplinen mugak lausotuko dituen ikuspegi pedagogikoetara jotzeko premia dagoela uste du.
‎Datorren ikasturtera begira zenbait berrikuntza egin nahi ditu Eskoriatzako Beheko Errota musika eskolak. Hala, maila guztietan ezarri gura dute metodologia berria, baina, batez ere, 4, 5, eta 6 urtekoen izen emateak sustatu nahi dituzte.
‎" Deliberatu dugu joanen zirela helduden urtean Argentinarat; bainan lehenago duzu urte batez pedagogia berezi bat segitu Parisen, zeren zure ikasleen artean izanen dituzu ‘trisomiques’ deitzen diren haurrak eta gazteak. Horiek behar dute metodologia partikular bat gauzen konprenditzeko".
2022
‎Berea zentro «gatazkatsua» zela azaldu du, eta 2001 urtean hausnartzeari ekin ziotela, egoera aldatzeko. Beharrezko ikusi zuten metodologia aldaketa bat; «buelta eman» eta «ikastetxea birpentsatu». Diziplina ardatz zuen metodologia alde batera utzi, eta bizikidetzan sakontzeari ekin zioten.
2023
‎Bertsogintzaz gain, edo hori bitarteko izanik, ikasleek haien hizkuntza konpetentziak ere garatu dituzte. Horretarako, landutako edukiek bezainbesteko garrantzia dute haurren ikasprozesuan eragin zuzena duten metodologiak, batetik, eta ikasleen interes eta motibazioak, bestetik.
‎Ipar Euskal Herriko testuinguru erdaldunean elkarrekintzak haurren artean euskararen erabilera ez formala eta espontaneoa areagotzeko duen baliagarritasuna aztertu du. Uztaritzeko ikastolan elkarrekintza erdigunean duen metodologia aplikatuz emandako urratsak deskribatu ditu eta, hortik abiatuta, pista orokorrak ateratzen saiatu da. Azkenik, lan marko bat proposatzen du egileak ikastetxe gehiagotan erabili eta esperimentatzeko.
‎Oso argi antzematen da iraganaren ikuspegi hori Txileko familia behartsuek erakundeen dirulaguntzak jasotzeko duten metodologian. Hori da Matias Marchantek pobreziaren gardentasunaren inguruko artikulu interesgarrian salatutakoa:
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...
Aldaerak
Lehen forma
du 6 (0,04)
duen 6 (0,04)
duten 6 (0,04)
dute 5 (0,03)
zuen 4 (0,03)
dituzte 3 (0,02)
dut 3 (0,02)
dituzten 2 (0,01)
dugun 2 (0,01)
zuten 2 (0,01)
Zuen 1 (0,01)
baditu 1 (0,01)
badugu 1 (0,01)
badute 1 (0,01)
baitzuen 1 (0,01)
ditu 1 (0,01)
dituen 1 (0,01)
ditugun 1 (0,01)
dugu 1 (0,01)
duk 1 (0,01)
dutela 1 (0,01)
genuen 1 (0,01)
zuela 1 (0,01)
Argitaratzailea
Konbinazioak (2 lema)
Konbinazioak (3 lema)
Urtea

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia