Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 39

2001
‎Egia da, batez ere bigarren nobelaren kasuan, ikuspegi inmanentetik egin diren azterketek etekin izugarriak sortu zituztela. Nobelaren literaturtasuna, edo berezkotasuna, hizkuntza literarioaren bigarren mailako kodetzearen nolakotasunean dagoela baieztatzen duten metodologiek aurkitu duten" pagotxa" aparta izan da: denbora jauzi anakronikoek, plano desberdinen artean lotura gisara jokatzen duten elementu sinbolikoek (Nouveau Roman eko partaide den Ricardou k" corps conducteurs" deiturikoak), aldibereko espazio desberdinen azalpenak," round characters" direlakoen agerpena (pertsonaia problematikoak, alegia), pertsona gramatikalen alternantziak...) nobela honetan idazleak eduki narratibo hori egituratzeko erabili dituen baliabideak.
‎Eta azkenik, gure seme alaben heziketaz arduratuko diren irakasleei ikustaldi bat egiteak aukera emango digu haien jarrera didaktikoaz, eskarmentuaz eta pedagogikoki erabiltzen duten metodologiaz ohartzeko.
‎kontrarioaren eraso indarra norberaren onurarako erabiltzea.Bigarren hizkuntza irakasterakoan, irakasleak nahi baino indar handiagoa etadenbora luzeagoa eman behar izaten ditu erroreen aurkako borrokan, baita akatsa, ia? kontuan izaten ez duten metodologietan ere. Hori guztia, ikasleak bereburuaren aurka egindako borroka eskerga ahaztu barik.
2002
‎Ikasleen artean lehia eta konpetitibitatea bultzatzen duten metodologiak baztertzea komeni da eta musika ulertzeko era desberdinak baloratzea.
2006
‎Erakunde horiek egiten duten lana eta erabiltzen duten metodologia eta baliabide didaktikoak maiz lagungarri gertatu zaizkigu gureak antolatzeko eta osatzeko. Batzuetan kolaborazio gisa ulertu izan da harreman hori, eta, bestetan, ikasle etorkinaren beraren edota bere familiaren euskalduntze prozesuetan eragin zezaten eskabidea egin zaie.
2007
‎Enpresek teorian gauzatu duten metodologien baliagarritasuna neurtuko du Oskestrak, Azkoitiko eta Azpeitiko enpresek berrikuntzako politikak bereganatzeko duten ahalmena hobetzeko. Ondoren, ekintza plana definituko dute.
2008
‎Esaterako, ABI Inform Global Edition datu baseak argitalpen aztertzeko joera du eta xehetasun hori kontuan hartu beharra dago. Gainera, enpresa kudeaketarako teknika eta tresnen zabalkuntza neurtzeko erabiltzen duten metodologiaren beraren zintzotasuna ere zalantzan jar daiteke.
‎abokatuak, medikuak, katedradunak, irakasleak, funtzionarioak, saltzaileak, industrialariak, trenbidekoak, arte lizentziadunak, historian lizentziadunak, pilotuak, artistak, etxekoandreak eta are turismo gidak ere. Parte hartzaile asko, hasieran, museo bat erakutsi ahal izateko ezagutza egokiak dituzten edo erabiliko duten metodologia egokia den galdetzen dute, batzuetan hitz egiten duten gaiak konplexuak izan baitaitezke. Baina etorkizuneko gidak mesfidantza horiek gainditzeko eta bere prestakuntza amaitzeko prestakuntza osoa izateko moduan planifikatuta dago programa.
2009
‎Irakasgaiaren edukiak aurkezteko hainbat modu erabiltzea, hala nola irakurketak, bideoak, etab. Ikasleek monotonia saihesteko egin behar dituzten lanak aldatzea. Ikasleengan arreta maila handiena lortzen duten metodologiak zein diren antzematea eta, oro har, nekatuago daudenean, une garrantzitsuetan erabiltzea, ikasgelaren amaieran bezala. Bestalde, Isabel Orjalesek, Pedagogian doktore denak, “Hiperaktibitatezko arreta defizita” izenburuko eskuliburuan hainbat taktika aipatzen ditu, asaldura hori duten ikasleen banakako arreta mailari eusteko, baina gelan interes falta eta gehiegizko arreta adierazten duten ikasleekin erabil daitezke.
2010
‎Beraz, Cendrerok ondorioztatu du garatu duten metodologiarekin subjektibotasuna apaldu egiten dela. Gainera, prozesua gardena bihurtzen dela eta emaitzak errepikagarriak direla azpimarratu du.
2012
‎S. Pellegrinoren inguruko zalantzak 2002an hasi zen Restaurant aldizkaria San Pellegrino zerrenda argitaratzen. Ordutik asko izan dira kritikak han eta hemen, batik bat antolatzaileek zerrendak egiteko erabiltzen duten metodologia dela eta. Epaimahaia 27 kidek osatzen dute, eta eskualdeka daude antolaturik; eskualde bakoitzean lehendakari bat dago, eta 30 lagunek ematen dute euren botoa:
‎William Labov eta bere jarraitzaileek erabiltzen duten metodologia bariazionista baliatu dugun hemen, Sali Tagliamonteren lan berria (2006) hartuz bereziki kontuan. Erabili den metodologiaren puntu nagusiak azalduko dira jarraian:
‎Aldakortasuna aztertzen duen soziolinguistikaren metodologia baliatu dugu, kasu honetan, Labovek eta Tagliamontek erabili duten metodologia bariazionista. Horren bidez, Goizuetan aldakortasunean diren hizkuntza ezaugarri batzuk aukeratu dira eta gizarte aldagaien arabera aztertu.
‎Gaur egun, irudi hori gaindituago dago.\" Imajinatu Otxarkoaga\" erkidego plana auzoaren etorkizuneko diseinuan interesdun gizarte eta auzo eragileen parte hartzean eta inplikazioan oinarritzen da. Bilboko Udala demokrazia parte hartzailea bultzatzen duten metodologien alde agertzen da, hiritarren parte hartzea bultzatuz auzokideen behar eta egonezinetara hurbiltzeko.2008an “Imajinatu Otxarkoaga” proiektua sortzen da “auzoko bizikidetasuna hobetzeko eta bertakoa izatearen harrotasuna sortzeko helburuarekin. Honetarako, auzokideei, gizarte eragileei eta hiritarrei partaide egin zaie”.Auzokideen nahiak jaso egin ziren 972 pertsonak parte hartu zuten txosten batetan  (auzoko biztanleen %8, 53).
2013
‎Josune Zabalak Tolosako ikastetxe guztietan Soziolinguistika Klusterra bideratzen ari den ekintza ikerketa azaltzen du bere artikuluan. Ikerketaren helburua Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzea eta horretan laguntzen duten metodologia didaktikoak bilatzea da. Horretarako, hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboa oinarri hartuta, zortzi Sekuentzia Didaktiko diseinatu dira ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko.
‎Laburpena. artikulu honetan aurkezten den edukia kokatzen da soziolinguistika klusterra elkartea Tolosako ikastetxe guztietan bideratzen ari den ekintza ikerketan, zeinetan helburu den Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzea eta horretan laguntzen duten metodologia didaktikoak bilatzea. Hizkuntzaren ikuspegi interakzionista eta soziodiskurtsiboan oinarrituz diseinatu dira zortzi Sekuentzia Didaktiko ahozko hizkuntza ikastetxeetan lantzeko (Derrigorrezko Bigarren Hezkuntzan).
‎Gauza asko dago hobetzeko. Finean, goitik behera aldatu behar da jokalariak lan egiteko duten metodologia. Ez da nolanahiko erronka.
2014
‎Prestakuntza feminista, jolasa eta plazera abiapuntu hartuta izenarekin Jabekuntza Eskolak antolatutako ikastaroa dinamizatuko du Pasaian. Horretarako, Garaipen elkartean sortu duten metodologia erabiliko du. El Salvadorren zazpi urte igaro zituen Zalakainek, eta han ikasi zuen metodologia hori.
‎Ikastetxearen iritziz, halako ekintzak eta lanbide heziketak bultzatzen dituen ekintzailetza, sormena eta berrikuntza arras ongi uztartzen dira. Aldi berean, ikasprozesua aberasten eta hobetzen duten metodologiak ezagutzen eta entseatzen dira.
2015
‎ahozko laborategia. Lau urteko esperientzia DBHko ikasgeletan" artikuluan ematen dira, bereziki, ikerketa honetatik ateratako emaitza nagusiak Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzeari eta horretan laguntzen duten metodologia didaktikoei begira. Ahozko hizkuntza eskolan arrakastatsuki sustatzeko elkarreraginean dabiltzan bost dimentsio aurkezten dira, eta horien zer nolakoa azaltzen da banaka banaka:
‎Artikulu honetan aurkezten den edukia kokatzen da Soziolinguistika Klusterra Elkarteak Tolosako ikastetxe guztietan bideratu duen ekintza ikerketan. Bigarren Hezkuntzako ikasleen ahozko hizkuntza (H1 edo H2 euskara) hobetzea eta horretan laguntzen duten metodologia didaktikoak bilatzea izan da helburu nagusia. Ikasle eta irakasleekin harremanetan gauzatu den ekintza ikerketaren nondik norakoak azaldu (ikerketa galderak eta baliatu diren tresnak) dira lehenik, eta bigarren zatian laburtu dira ikerketaren ondorio interesgarri batzuk:
‎Honetaz gain testuak ahal den eta aurkezpen didaktikoena aurkezten digu, gai bakoitza aurkeztu, laburtu, poliki poliki garatu eta tauletan txertatzeko. Lanak gaia sakon aztertzeko erakusten duen grinari gaineratzen badiogu ingeniaritza munduak gehitzen dion zehaztasuna, ordena eta sistematizazio gradu handi baten sentsazioa sortzen zaigu, itogarria ere izan daitekeena, humanitateek eskaintzen duten metodologia bigunagoetara ohituta gaudenontzat.
‎Istanbulgo Protokoloa aitzinapen handia da maila hortan: hau da adituek (mediku, abokatu, psikologo, erakunde berezitu...) tortura salaketen ebaluaketa eta baieztapena egiteko bideratu duten metodologia" zientifikoa".
2016
‎lehen mailako arretako medikuak, gaixoak, endokrinoak, dietista nutrizionistak, etab. Pazienteen eskolak Espainian badira zenbait autonomia erkidego, programa honen erreferentziarekin, gaixotasun kronikoak dituzten gaixoentzako prestakuntza proiektuak martxan jarri dituztenak. Zehazki, Euskal Herriko Unibertsitateak baliozkotu zuen Andaluzian, Gaztela eta Leonen eta Asturiasen ere martxan jarri duten metodologia hori. Andaluziaren kasuan, Pazienteen Eskola, Andaluziako Juntako Osasun Sailaren mendekoa, Osasun Publikoko Andaluziako Eskolaren bidez koordinatzen dena.
2017
‎Perezek berak zehaztu du ohikotik harago doala erabiliko duten metodologia. Hau da, irakasleak proposatzen dituen koreografiak kopiatu eta behin eta berriz dena ondo atera arte errepikatu beharrean, giharrak erlaxatzeko eta lasaitzeko mugimenduak egingo dituzte gehienbat.
‎Norantz proiektuan, aldiz, galdeketak egiten dira, gaur egungo Iparraldeko euskaldunen gramatika oinarriak, joera handienetan, zein bidetatik doazen ikusteko helburuarekin. Datuak biltzeko eta lantzeko jarraitu duten metodologia, beraz, ezberdina da kasu bietan: batean gai baten inguruko jardun libreak biltzen dira, eta, bestean, galdera zehatzei dagozkien erantzunak.
2018
‎11 urte igaro dira Azpeitiko Garagunea martxan jarri zutenetik, eta hango hamabi erabiltzaileak aspalditik dira herriko egunerokoaren parte. Jose Santa Ines zuzendariaren hitzetan, bi zati ditu erabiltzen duten metodologiak: erabiltzaileen garapen pertsonala bultzatzea da ekintza batzuen helburua; beste batzuena, berriz, komunitatearen parte aktibo izatea.
‎Badira zorionez, elebitasun orekatua garatu dutenak, gaitasunez eta erabileraz, baita euskaraz bizitzeko hautua egin dutenak; baina ez dira hezkuntza sistema euskaldunetik ondorioztatutako gehienak, ezta askoz gutxiago ere, baizik eta aurreko horien artean berezko motibazioa izan dutenak horretarako. Edozelan ere, ikastola eta ereduko ikastetxeri ezin dakieke askoz gehiago eskatu, ez bada, irakaslegoaren hizkuntza gaitasuna eten barik zorrozten segitzea, eta ikasleen euskara gaitasuna garatuko duten metodologiak erabiltzea. Izan ere, ikas geletan irakasleek egiten dute berba eta ikasleek ez dute izaten mintzamena non landu.
‎Horrek esan nahi du, liburua aldatuta ere, irakasleek material osagarriak zituztela, liburu horietan lantzen ez ziren Nafarroako curriculumeko edukiak lantzeko. Bestalde, liburua baliabide nagusi duten metodologiak, funtsean, transmisioan eta errepikapenean oinarritzen dira. Honela, aurretik erabilitako liburua alda dezakezu eta beste liburu bat erabiltzen hasi zaitezke, baina liburu baten ordezkatzeak ez dakar inolako berrikuntza metodologikorik.
2019
‎Metodologia kualitatiboa erabili da lan honetan, izan ere, hiztunen uste eta diskurtsoetan barneratzeko eta ideologietan sakontzeko zenbakiak ez dira oso aproposak. Aitzitik, izaera kualitatiboa duten metodologiek soilik ahalbidetzen dute hiztunen uste eta balioen konplexutasuna ulertzea: " hizkuntza jarrerak elementu konplexuak dira; balio, iritzi, ideologia eta sentimenduetan oinarritzen dira(...).
‎Etorkizunari begira, uste da talde mailako sormen eraginkortasun pertzepzioaren alorreansakontze lana egitea beharrezkoa dela, eta horretarako, talde mailako sormen eraginkortasunpertzepzioa neurtzeko tresna bat sortzea interesgarria izan zitekeela iritzi da. Honek, designthinkingaren antzera talde lana oinarri duten metodologien eta sormenaren eraginkortasunpertzepzioaren arteko harremana modu integralagoan ulertzeko informazio osagarria eskainikoluke.
‎Hemen jasotzen diren hausnarketa ugari herri mugimenduen formakuntza politikorako ikastaroan landu izan ditugu hiru edizioetan zehar. Pedagogia askatzailea eta ezagutzaren eraikuntza kolektiboa ardatz hartuta, esperientzia horren xede nagusiak izan dira herri mugimenduaren saretzea, elkar ezagutza eta esperientzien trukea sustatzea batetik, eta formakuntza politikoa berrezaugarritzea bestetik, ahalduntze pertsonal eta kolektiboa sustatzen duten metodologiak garatuz, hau da, nola formatzen garen horri garrantzia emanez jarduten. Mugimenduan eta kolektiboki sortutako ikaspen teoriko praktikoak askorenak diren bezala, testu honen azken erantzulea egilea baino ez da.
2020
‎Aurkeztuko ditugun jarduera ereduen proposamenek euren gain hartzen dute, alde batetik, ingurunearen ikerketaren barruan arestian aipatu dugun Zabalaren (1993) metodo globalizatzailea, baina baita, bestetik, De Troyer, Vermeersch eta Lehouck ek (2005) proposatzen duten metodologia hurrenkera ere. Halakoak zehatz mehatz gertuko kultura ondarearekin lotutako proiektuetan nahiz umeak integra daitezkeen baliabideetan (museoak, tailerrak, natura eskolak...) oinarritzen dira; ahaztu gabe, baina, kultura ondarea bera bezain garrantzitsua dela umeak konturatzea zer den gizartean bizitzea eta zer leku duen ondareak bizipen horietan.
2021
‎Hala ere, testuliburuak edota norberak prestatutako eta urteetan erabilitako materialak segurtasun handia eskaintzen duten" salbamendurako oholak" izaten direla askotan irakasleetzat dio parte hartzaileak, eta diziplinartekotasunera zein metodologia aktiboetara igarotzeak horri uko egitea eskatzen du hein handi batean. Horrez gain, lanbidea eta lan egiteko modua asko aldatzen duten metodologien aldeko apustua dakar eta, besteak beste, beste lankide batzuekin programazioak sortzera, partekatzera eta adostera darama profesionala. Azaltzen duenaren arabera, denak ez daude horretarako prest, eta aldaketa horrek ziurgabetasun handia sor lezakeela ohartarazten du:
‎Dena den, programa horien eraginkortasunean sakontzeko, bost neurri proposatzen dituzte autoreek (op.): (1) Irakasleak erraztatzaile moduan formatu behar dira ikasle bakoitzaren beharrak prozesuetan integratu ahal izateko; (2) testuinguru errealen erabilera ikas prozesu esanguratsuak eskaini ahal izateko; (3) konpetentzien garapena ahalbidetuko duten metodologia aktiboen inplementazioa, ikaste helburu zehatzak eta egingarriak zehaztuz; (4) proposamenek malguak eta irekiak izan behar dute eraginkorrak izan nahi badute; (5) halako proposamenen inplementazioaren kalitatea ziurtatzeko neurriak hartu, irakasleen lan karga, parte hartze, sostengu eta formazioespazioei dagokienez.
2022
‎iStock Nola interpretatu behar ditugu ondorio horiek? Azterketa zientifiko bat egin aurretik, ikertzaileek nola egingo duten erabaki behar dute, hau da, diseinu esperimentala egin eta jarraituko duten metodologia zehaztu behar dute. Adibidez, elikagai gehigarri baten efektua aztertu nahi bada, pertsona talde jakin bati eman dakioke, kontrolpean, zer eragin izango duen jakiteko, konposatu hori ematen ez zaion kontrol talde batekin alderatuta.
2023
‎Bertsogintzaz gain, edo hori bitarteko izanik, ikasleek haien hizkuntza konpetentziak ere garatu dituzte. Horretarako, landutako edukiek bezainbesteko garrantzia dute haurren ikasprozesuan eragin zuzena duten metodologiak, batetik, eta ikasleen interes eta motibazioak, bestetik.
‎Oso argi antzematen da iraganaren ikuspegi hori Txileko familia behartsuek erakundeen dirulaguntzak jasotzeko duten metodologian. Hori da Matias Marchantek pobreziaren gardentasunaren inguruko artikulu interesgarrian salatutakoa:
‎Boloniako adierazpenaren ondoko prozesuak hezkuntza eredua aldatu nahi izan du, honenbestez, ikaskuntza eta irakaskuntza metodologia egokienak erabiltzea eskatzen da. Izan ere, konpetentzien garapenean oinarritutako hezkuntza praktikak ikaskuntza aktiboa bultzatzea eskatzen du, prestakuntza errealitate profesional eta sozialera eramango duten metodologia aktiboak sustatuz (Evans, 2019; Fernandez, 2006 eta 2010).
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia