2002
|
|
Edozein modutan, egitasmo honetan gogorarazten zaigu marko orokorraeratuta dagoela hiztunak sortzeko eta ez hizkuntzetan adituak egiteko; hortaz, aukerako jardunbideak zerrendatzen dituenean, lehenbizi aipatzen
|
ditu
metodologiarik komunikatiboenak eta amaierarako uzten ditu aukerarik formalenak.
|
2005
|
|
Han medikuntza sozialaren arloan lanean hasi zen, fruitu ugari bilduz. Nutrizioan eta osasun publikoan aditu gisa, ekarpen garrantzitsuak egin
|
ditu
metodologian eta kontzeptuetan. Berea izan zen Nutrizio Egoera Hobetzeko Zentroak sortzeko ekimena, gaur egun mundu osoan zehar zabalduta direnak.
|
2007
|
|
Tresna baliotsua da hainbat eta hainbat adierazle multzo kontuan hartzen dituena ikas-materialak xehe xehe aztertzeko. Euskarari dagokionez, AISA, Aditu eta Ostalaritza ikas-materialak aztertuak
|
ditu
metodologia hori baliatuta (Ezeiza, 2006b, 2006c, 2007).
|
2017
|
|
...o kuantitatiboaren bidetik ikertu genezake, aztertutako zenbatekotasunaren gaineko azalpenak kuantitatiboak izan beharrik ez badaukate ere." (Martinez, 2016 45 or.) hortaz, metodologia kuantitatiboa edo distributiboa deitutakoa erabili da ikerlan honen helburuak lortzeko. horrela, ikerlana era sistematikoan burutzeko fase ezberdinak, kronologikoki bata bestearen atzetik doazenak, aurreikusten
|
ditu
metodologia horrek: lehenik, aztergaiaren formulazioa, honen inguruko bibliografiaren azterketa eta helburuen zehaztapena (ikerketaren diseinua); ondoren, lagina diseinatu eta inkesta mota zehaztu, baliabideak eta denbora kontuan izanda, eta hortik galde sorta diseinatu (inkestaren diseinu teknikoa); eta, azkenik, datu bilketa egin, berauek kodifikatu, aztertu eta txostena idatzi. hona era eskematikoan adierazita:
|
|
Horrenbestez, Vigotskyri jarraiki, administrazioak autonomiaren inguruko diskurtso bikoitza darabilela ere esan beharra dago: alde batetik, erretorikoki bultzatu ohi du autonomia pedagogikoa tartekako berrikuntza kontrolatuekin eta, beste alde batetik, autonomia pedagogiko horiek errotik mozten
|
ditu
metodologiak edo ikuspegiak gehiegi berezi direnean, prestatutako gidoitik ateratzen direnean. Esan dezagun argi eta garbi:
|
2021
|
|
Azken urteotako joera metodologia aktiboak gela barrura eramatea izan da, neurri handiagoan edo txikiagoan, baina gutxienez, testuliburuarekin elkarbizitza proposatzen saiatzea. Erronka, arazo egoera, edo bestera deituta, Heziberrik ere jasotzen
|
ditu
metodologia aktibo bidezko irakas prozesuak. Eta honek zerikusi handia du arestian aipatzen zen zeharkakotasunarekin nahiz jakintza arloen ikuspegi ez hain hertsia atzean uzten hastearekin.
|
2023
|
|
Maila globalean, adibidez, Unescoren Arriskuan dauden Munduko Hizkuntzen atlasak aniztasunaren arriskuaz ohartarazi zien herriei, erakundeei eta, oro har, gizarteari. Hala ere, kritikak izan
|
ditu
metodologiagatik, zalantzan jarri baita datuen baliozkotasuna, nahiz eta datuek egoeraren ideia ematen duten. Era berean, kritikatu egin da proposatutako bizitasun eskala, besteren begiak baitira norberaren errealitateari begiratzeko.
|