Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 7

2002
‎Edozein modutan, egitasmo honetan gogorarazten zaigu marko orokorraeratuta dagoela hiztunak sortzeko eta ez hizkuntzetan adituak egiteko; hortaz, aukerako jardunbideak zerrendatzen dituenean, lehenbizi aipatzen ditu metodologiarik komunikatiboenak eta amaierarako uzten ditu aukerarik formalenak.
2005
‎Han medikuntza sozialaren arloan lanean hasi zen, fruitu ugari bilduz. Nutrizioan eta osasun publikoan aditu gisa, ekarpen garrantzitsuak egin ditu metodologian eta kontzeptuetan. Berea izan zen Nutrizio Egoera Hobetzeko Zentroak sortzeko ekimena, gaur egun mundu osoan zehar zabalduta direnak.
2007
‎Tresna baliotsua da hainbat eta hainbat adierazle multzo kontuan hartzen dituena ikas-materialak xehe xehe aztertzeko. Euskarari dagokionez, AISA, Aditu eta Ostalaritza ikas-materialak aztertuak ditu metodologia hori baliatuta (Ezeiza, 2006b, 2006c, 2007).
2017
‎...o kuantitatiboaren bidetik ikertu genezake, aztertutako zenbatekotasunaren gaineko azalpenak kuantitatiboak izan beharrik ez badaukate ere." (Martinez, 2016 45 or.) hortaz, metodologia kuantitatiboa edo distributiboa deitutakoa erabili da ikerlan honen helburuak lortzeko. horrela, ikerlana era sistematikoan burutzeko fase ezberdinak, kronologikoki bata bestearen atzetik doazenak, aurreikusten ditu metodologia horrek: lehenik, aztergaiaren formulazioa, honen inguruko bibliografiaren azterketa eta helburuen zehaztapena (ikerketaren diseinua); ondoren, lagina diseinatu eta inkesta mota zehaztu, baliabideak eta denbora kontuan izanda, eta hortik galde sorta diseinatu (inkestaren diseinu teknikoa); eta, azkenik, datu bilketa egin, berauek kodifikatu, aztertu eta txostena idatzi. hona era eskematikoan adierazita:
‎Horrenbestez, Vigotskyri jarraiki, administrazioak autonomiaren inguruko diskurtso bikoitza darabilela ere esan beharra dago: alde batetik, erretorikoki bultzatu ohi du autonomia pedagogikoa tartekako berrikuntza kontrolatuekin eta, beste alde batetik, autonomia pedagogiko horiek errotik mozten ditu metodologiak edo ikuspegiak gehiegi berezi direnean, prestatutako gidoitik ateratzen direnean. Esan dezagun argi eta garbi:
2021
‎Azken urteotako joera metodologia aktiboak gela barrura eramatea izan da, neurri handiagoan edo txikiagoan, baina gutxienez, testuliburuarekin elkarbizitza proposatzen saiatzea. Erronka, arazo egoera, edo bestera deituta, Heziberrik ere jasotzen ditu metodologia aktibo bidezko irakas prozesuak. Eta honek zerikusi handia du arestian aipatzen zen zeharkakotasunarekin nahiz jakintza arloen ikuspegi ez hain hertsia atzean uzten hastearekin.
2023
‎Maila globalean, adibidez, Unescoren Arriskuan dauden Munduko Hizkuntzen atlasak aniztasunaren arriskuaz ohartarazi zien herriei, erakundeei eta, oro har, gizarteari. Hala ere, kritikak izan ditu metodologiagatik, zalantzan jarri baita datuen baliozkotasuna, nahiz eta datuek egoeraren ideia ematen duten. Era berean, kritikatu egin da proposatutako bizitasun eskala, besteren begiak baitira norberaren errealitateari begiratzeko.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia