Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2001
‎Kontestu bikoitza hartu behar du kontuan hedabideek euskal gatazkaren, euskal gatazkarekin loturiko berrien tratamenduaren eta haren eraginaren aurrean jokatzen duten papera aztertuko duen metodologiak:
2002
‎Guregandik oso urrun dauden gizarteak aztertzerakoan, Bartolome Clavero k aztertu du haiek ulertzeko antropologiak sortutako analisi metodoek eta kontzeptuek historian izan dezaketen eragina. Pentsa dezagunahaidetasun harremanak aztertzeko antropologiak garatu duen metodologiaz, etaAntzinako Erregimeneko gizarte estamental bat aztertzean horrek izan dezakeeneraginari buruz. Clavero k azpimarratu egin ditu erakundeen historia egitean daudenarriskuak:
‎Gainera, erabiliko dugun dokumentazioak berak, eskatzen? duen metodologia da. Dokumentazioak berak eraman gaitu horrelakoikerketa metodoa aukeratzera.
‎Hau da, euskaraz idatzitakoak corpus itxia osatzea, bere erreferentziak beste euskaldun batzuek idatzitakoan aurkituz. Ez da horrelakorikgertatu; izan ere, euskarazko idatziak gure diziplinak garatu duen metodologia, oinarri, hipotesi eta paradigmen barruan kokatzen dira, onerako eta txarrerako.
‎Hezkuntzaren arloan, alde horretako haur pobreenek kalitatezko hezkuntza eskuragarria izan dute, adin goiztiarrenetik hasita, eta, batez ere, neskatilen hezkuntzan eragin berezia izan du, tradizioz eskolatik baztertuta egon baitira. Ekintza Lagungarriak landa eskolarako proposatzen duen metodologiak, beharrezko azpiegitura eta material pedagogikoak hobetzeaz gain, irakasleak gaitzea, eskola sareak eta baliabide zentroak sortzea ere barne hartzen du, eta hori guztia landa errealitatea ezagutu, aztertu eta eraldatzera bideratuta dago. Jarduera horiek garapen integraleko programa batean integratzen dira.
2003
‎Gure aurreko askok, modu laburragoan bederenik, ondo probatu dituzten Ejerzizio hauen jenialtasuna ez datza inolako dogmaren azterketan sakonera jotzeko eskaintzen duen metodologian.
2006
‎• Ikasle etorkinaren hizkuntz gaitasunaren lorpena bizkortzeko eta indartzeko, hizkuntza taldeak antolatzerakoan, denboraren kudeaketa zehatzago baterako diseinua egin eta proposamen gisa aurkeztu dugu hizkuntza irakasleen arteko koordinaziorako; halaber, materialen prestaketarako guneak proposatu eta komunikazioa lehenetsiko duen metodologiaren aldeko apustua egin dugu.
2007
‎EFQMk dio enpresa batek, produktu ona etabezeroak pozik edukitzeaz aparte, irabaziak izateaz gain, estrategiak ondo formulatuta edukitzeaz beste, langileriaren poztasuna ere neurtu egin behar duela. Beraz, EFQM, gure lan egiteko modua neurtzen duen metodologia bat da, gure enpresabikaina den ala ez dioena.
‎Gaur egun, ordea, autore gehienak ez datoz bat baieztapen horrekin. Izan ere, Rebecca Eder ikertzaileak (1989, 1990) erakutsi zuen mintzamen maila apalagoabehar duen metodologia bat erabiliz gero, (hain zuzen ere, haurrei, bakarrikjolastea gustatzen zait/ lagunekin jolastea gustatzen zait, eta antzeko esaldienartean aukeratzeko eskatuz) hiru urte eta erdiko haurrak beren buruak deskribatzean ezaugarri psikologikoak aipatzeko gai zirela.
‎Omega 3 sintesia Berriz ere, adituek teknologia genetikoaren alde egiten dute, elikagaien kalitatea «hobetzeko». Jonathan Napierren arabera, Rothamsted eko (Erresuma Batua) Ikerketen Institutuko proiektu europarreko parte hartzaile eta adituetako bat, itxaropen gehien sortzen duen metodologietako bat da, ez baitago jatorri naturaleko landarerik «kate luzeko omega gantz azidoak sintetizatzeko» gaitasuna duenik. Ikerketak aurrera egin arren, oraindik bost urte inguru lirateke animaliak elikatzeko labore transgeniko mota horretako soroak edukitzeko.
2008
‎29.Hansmann en azterketa hau bereziki interesgarria da erabiltzen duen metodologiagatik. Hala ere, ez da lan honen helburua lan kooperatiben azterketa zehatza egitea, baizik eta kooperatiben aginte edo egituran eragina zehatza duten faktoreak aztertzea.
‎UEPHA MS sareak azterketa burutzeko erabiliko duen metodologiaren inguruan, diziplina anitzeko taktika izango dela adierazi du ikertzaile belgikarrak, eta besteak beste, neurologia, genetika, proteinen azterketa eta bio informatika espezialitateak landuko dituztela.
‎Ezker Batua Zutik koalizioak salatu egin du gaur egun katu ugalketari aurre egiteko Arrasateko Udalak erabiltzen duen metodologia. Ander Rodriguez koalizioaren bozeramaileak katuendako tratamendu etikoa eskatu du eta salatu du gure erosotasunerako hiltzen ditugula.
2009
‎Adibidez: geure bizitzan helburuak jartzeak duen garrantzia ikusita, helburuak nola jarri azaltzen da, eta gurasoak erabakiko du zer lortzeko erabiliko duen metodologia hori.
‎Bestalde, urte hauetan guztietan parte hartzea sustatzen duen metodologia erabili dugu. Izan ere, langileen inplikazioa ezinbestekoa iruditzen zaigu planek arrakasta izan dezaten.
‎Bestalde, urte hauetan guztietan parte hartzea sustatzen duen metodologia erabili dugu.
‎Gure atalak balio handia eman dezake beste atal batzuen hedakuntza teknologikoa osatzerakoan. Adibidez, Software atalak duela bi urte IKT sektoreko enpresek ematen duten zerbitzuaren kalitate maila neurtzea ahalbideratzen duen metodologia bat garatu zuen. Ondo, ba garapen horri esker, gure atalean IKT zerbitzuaren kalitatea ezagutzeko ekimenak martxan jarri ahal izan ditugu, eta datu hori oso garrantzitsua da erakundeentzat, euren enpresak lehiakorrak izatea baitute helburu.
‎Doktoretza, gure herrialdeko unibertsitate ikasketen hirugarren maila, Goi Mailako Hezkuntzaren Europako Esparruak (EES) izango duen metodologia eta oinarrizko printzipioetara egokitzeko berritu da. Ikasketa ofizial horietan eragina duten aldaketa nagusietako batzuk dira sartzeko prestakuntza baldintzak eta ikerketa tesia aurkezteko modua.
‎Lehenbiziko saioek, 2009 hasitakoek hain zuzen ere, gehigarrizko funtzioa dute, gainera: Mikel Zalbidek diseinatu duen metodologia eredua aplikatu eta sendotzeko aukera ere ematen dute.
2010
‎Eta horietan guztietan agerian geratu da egungo hizkuntz ereduen sistemak ez duela euskalduntzen. Horregatik, hezkuntza arloko eta euskalduntze arloko eragileak, eta euskal jendartea oro har, aspaldidanik ari dira eskatzen ereduen sistema gainditzea eta euskalduntzea bermatuko duen metodologia edo sistema ezartzea gure eskoletan (ikasle euskaldun eleanitzak bermatuko dituena). Azken azterketa Euskal Autonomia Erkidegoan Hezkuntza Sailak egindakoa dugu ikastetxe publiko eta kontzertatuetako 37.000 ikasleren artean, LHko laugarren eta DBHko bigarren mailetan. Bertatik hainbat ondorio esanguratsu eta larri atera daitezke gainbegiratu azkar batean.
‎Ikuspegi integratua barneratzen duen metodologia familia aproposa IrizpideAnitzeko Analisia (IAA) dugu. IAA ebaluazio tresna gisa izan da diseinatuaegoera konplexuetan sor daitezkeen dimentsio anitzeko eta helburu askori lotutakoarazoak erabaki publikoen alorrean ebatz daitezen.
‎Aterosklerosiarekin lotutako proteinak bilatzea errazten duen metodologia bat garatu dute
2011
‎Liburu honetan eskaintzen den azterketa oso sakona eta konplexua da, besteak beste, erabiltzen duen metodologiagatik, aztertzen duen populaziogatik eta tratatzen dituen gaiengatik. euskararen normalizazioari begira ere ekarpen garrantzitsua eta onuragarria egiten du. Izan ere, euskararekiko jarrera epela dutenak identifikatu eta hizkuntza egoera nola bizi duten deskribatzen baitigu.
‎Hidrogenoa sortzeko dagoeneko asmatuta dauden bi sistema elkartuta lortu dute kanpoko energia ekarpenik egin gabe sortzea hidrogeno gasa. Batetik, bakterioen bidez hidrogenoa sortzen duen metodologia bat erabili dute, baina sistema horrek kanpoko elektrizitate iturri batetik energia gehigarria ematea eskatzen du. Bestetik, mintz iragazkor baten bidez ur gazia eta geza bereizita, bien artean sortzen den potentzial diferentzia erabili dute.
‎ikastetxeetan gailu mugikorrak erabiltzea debekatu ordez, ahalik eta gehien ustiatu behar da hezkuntza ingurunean ikasteko tresna gisa duten ahalmena. Mugitzen ikastea Mugitzen ikastea e Learning gailu mugikorretara egokitzearen ondorioz sortzen da e Learning (ikaskuntza elektronikoa) irakaskuntzan balio pedagogiko ukaezina duen metodologia gisa ezartzeak inbertsio handia ekarri du hezkuntza administrazioen aldetik, ikastetxeetan ohiko erabilerarako beharrezko azpiegitura teknologikoa eskaintzeko. Baina gaur egun baliabideak mugatuak dira oraindik.
‎Irakasleak ikasgelan irakasteko metodologia hartu behar da kontuan. Irakasgaiari buruzko lanak berak emango dizkio ikasleari gai hori arrakastaz gainditzeko teknikarik egokienak zein diren jakiteko aztarna nagusiak, baina, horrez gain, irakasleak ikasgelan irakasteko duen metodologiari ere erreparatu behar zaio, haren eskakizunak eta irakasgaian gehien baloratzen dituen alderdiak egiaztatzeko. Bi premisa horiekin, ahalik eta etekin handiena atera behar zaio azterketari, eduki bakoitzari gehien egokitzen zaizkion metodoekin.
2012
‎Bolognako Prozesuak ezarri duen metodologiak, ongi aplikatuz gero, gabezia horiek konpontzeko balio behar luke.
‎Esan dugunez, programatzen hasteko, Administrazioak etapa honetarako ezarri dituen jarraibideak (Haur Hezkuntzako Oinarrizko Curriculum Diseinua) kontuan hartu behar dira, baina, horrez gain, Ikastetxeko Curriculum Proiektua osatzen duten beste alderdiak ere kontuan hartu behar dira, hots: hezitzaile taldeak erabiltzea erabaki duen metodologia, lekuari eta materialei dagozkien baliabideen banaketa, adin guztietan lantzen diren zehar lerroak eta familiarekin eta ikastetxeko gainerako langileekin ezartzen diren harremanak.
2013
‎Ildo horretatik, ikastetxeetako eta ikasturte bakoitzeko helburu zein egitekoekin bat datorkeen proposamena gauzatu da, Genevako eskolak proposatzen duen metodologian oinarrituta (Dolz & Pasquier, 2000; Dolz & Schneuwly, 1997, 1998; Bain al., 1998; Dolz et. al, 2001). Maila bakoitzerako bi SD sortu dira:
‎Horrek, zalantzarik gabe, zuzendari donostiarraren zinemaren azterketa sakona merezi du. Hain zuzen ere, testu analisia ardatz duen metodologia erabiliko dugu haren film laburrak ikertzeko. Analisi mota horretan, edukia ez ezik, narrazioa eta forma ere hartuko dira kontuan.
‎Lau dira proiektua definitzen duten lan ildoak: «Irakaskuntza benetan pertsonalizatzeko aukera ematen duen metodologia, irakasleen rolen aldaketa, hezkuntza espazioen ikuskera berria eta eskolaz kanpoko jarduera ikaslearen garapenaren eta helburuen zati gisa sartzea». Erronka nagusia irakasleei dagokie, gazteak ohituta baitaude gailu teknologikoak erabiltzen.
‎Lehena, Enpresen gizarte erantzukizuna Nafarroan eragin, sustatu eta bultzatzeko programa orokorra. Hausnarketarako eta hobekuntza iraunkorrerako, egoera bakoitzera egokitze den, enpresei eguneroko laguntza ematen dien eta epe ertain zein luzerako estrategia oinarri duen prozesu gisa proposatzen duen metodologia aplikatzen duten erakundeendako laguntzak ematen dira. Programa martxan jarri zenetik 778.232 euro jaso dituzte 253 enpresak.
2014
‎Hego Amerikan erabiltzen den metodologia du oinarrian, Herri Metodologia izena duen metodologia, Paulo Freirek sortutakoa. Jabekuntza prozesuetan erabiltzen den metodologia da, eta edozein diskriminazio prozesutan aplikagarria da, nahiz eta guk genero jabekuntzaren esparruan erabiltzen dugun.
‎Oñati Lab, Mondragon Unibertsitateko Lidergo Ekintzailea eta Berrikuntza (LEINN) graduko ikasleek enpresa proiektuak martxan jartzeko erabiltzen duten bulego partekatua da. LEINN graduak gainontzeko graduekiko berezitasun nabariak ditu, praktikaren atala, elkarlana eta talde lana mugaraino eramaten duen metodologian oinarrituta baitago, Team Academy eskolaren metodologia aplikatuz5 Ikasleek kooperatiba izaerako enpresak martxan jarri eta ekinean ikasten dute. Oñati Labeko espazioak, ordea, ez zituen neurrian eta konfigurazioan ikasleen eta graduaren beharrak asetzen, batez ere ez zituelako banakako lana eta talde lana modu orekatuan bermatzen eta, ondorioz, elkarbizitza arazoak suertatzen zirelako (erabilera arauak, zarata, ordena, etab.). Ikasturte berriari begira, espazio berriak eskuragarri izategatik eraldaketarako aukera sortu zen, eta testuinguru horretan, iraganeko eta etorkizuneko erabilera, diseinu eta esku hartzeari buruzko berariazko hausnarketa egiteko bidea ireki zuen Unibertsitateak, Ttipi Studioren laguntzaz.
2015
‎Ildo horretatik, ikastetxeetako eta ikasturte bakoitzeko helburu zein egitekoekin bat datorkeen proposamena gauzatu da. Aurretiagotik argitaratutako artikuluetan zehaztu dira SDak (Zabala 2012, 2013, 2014) Genevako eskolak proposatzen duen metodologian oinarrituta (Dolz & Pasquier 2000; Dolz & Schneuwly 1997, 1998; Bain al. 1998; Dolz al. 2001). Orotara, zortzi SD eraiki dira, maila bakoitzerako bi.
‎Aurrez aipatu bezela, esperientzia ardatz duen metodologiaren abiapuntua pertsonenbeharrizanak, xedeak eta gaitasunak dira. Horregatik, analisi faseko pausu zehatz honekberebiziko garrantzia du, zergaiti horren bilaketa baita metodologiaren funtsa.
‎Joera berriek eta gero eta ohikoagoak diren gailu eta funtzio berriek beharrezkoa egiten duteibilgailuaren eta bere arkitekturaren egokitzapena. CAN (Controller Area Network) sarea izanikibilgailuetan gehien azaltzen den komunikazio sarea, artikuluan azaldutako tesiaren muina bereanalisia eta optimizazioa proposatzen duen metodologia dira. Bere funtzionamendua etaerabilgarritasuna erakusteko kasu praktikoak ere garatu dira.
‎Lehen metodologiak, errealitateko gaien inguruko proiektuak burutzea eta arazo errealak konpontzeadu helburu nagusitzat. Proiektua erreala dela kontuan harturik profil, lanbide, diziplina, hizkuntza etakultura ezberdinetako jendearekin elkarlanean aritzea eskatzen duen metodologia da. Gainera, ikasleenkasuan, ikastegietan teorian bakarrik lan egitea saihestu eta proiektua aplikagarria izango dela jakiteak, ikaskuntza esanguratsua bilakatzen du (Galeana, 2006).
‎Argitalpenen artean, Erromako Klubak argitaratutako Meadows Txostenak (The Limits to Growth, 1972) ordura arteko diskurtsoan nolabaiteko aldaketa ekarri zuen. Txostenak oinarri duen metodologia, Sistemen Dinamika, EEren alorrean erabiltzen da43 Txostenak nazioarteko komunitatearen begietara jarri zituen hazkunde ekonomikoak dauzkan mugak, baliabideen eskasiaz jabetuz eta plazaratu zituen hondamendi aurreikuspenak zirela medio. Irtenbideei dagokienez, «hazkunde zero» edo «egoera geldikorra» proposatzen zuen herrialde aberatsentzat.
‎Ikerlan honetarako, Eustatek, bitartean, I+G arloan eskaintzen dituen serie historikoak erabiliko dira planteatutako hipotesiak egiaztatzeko (EUSTAT, 2013). Datuen bilketari dagokionez, Eustatek erabiltzen duen metodologia da errolda bidez oinarrizko datuak zuzenean biltzea, eta biztanleria eremu eta geografia eremuari dagokionez, kontuan hartzen dira I+Gko jarduerak aurrera eramaten dituzten EAEko enpresak, erakunde publikoen mendeko zentroak eta unibertsitateak.
2016
‎«Alde baten argudioak muturrera eta absurdora eramanda emaitza positiboak lortu ditugu; baina hori ondo aplikatzen ez bada, arriskutsua izan daiteke». Baina, finean, pentsatzeko modua zabaldu eta aniztasuna nahi duen metodologia dela azpimarratu du. Ikerketa horretan garbi geratu da mezu absurdoek gauza handiak lor ditzaketela.
‎Honela, bost ekitaldi nagusi izan ditu jardunaldiak. Lehen berbaldian, EHS proiektuak Hizkuntzen Historia Soziala lantzeko sortu duen metodologia eta bere oinarri teorikoak aurkeztu ditu Lionel Jolyk. Bigarrenean, Europako zenbait hizkuntzak Donostiako historian izan duten tokia azaldu du Mikel Zalbidek.
‎Hori dela eta, diseinu fasea edo ekodiseinua hain kritikoa da ekonomia zirkularrera aurrera egiteko. Ekodiseinua, ingurumenerako diseinutzat ere ezagutzen dena, ingurumen aldagaia beste irizpidetzat hartzen duen metodologia gisa aurkezten da, industria produktuak diseinatzeko prozesuan erabakiak hartu behar direlako, eta, gainera, beti kontuan hartu diren beste batzuk ere kontuan hartu behar direlako, hala nola kostuak, kalitatea… 5 Hondakinen ingurumen inpaktua nabarmen murritz daiteke ekodiseinu irizpideak aplikatuta Irudia: Eroskik Eroski Taldeak ekodiseinu proiektu bat egin du arroparako leungarri ontziarekin.
‎1 Diseinuak modu parte hartzailean sortzeko irekiera eta itxiera faseak dituen prozesua proposatzen duen metodologia.
2017
‎OSPAR Hitzarmenak erabiltzen duen metodologia kontuan hartuta, itsas zaborraren %52 ez daiteke jakin nondik datorren edo jatorri batekoa baino gehiagokoa da.
‎iraultzan, 20 mendeko gerletan, digitalaren aroan, etab. Gai honetan ere Ipar Euskal Herriari buruzko informazio aberatsak modu egoki batean erabiliak izan daitezen, tokiko pertsona aditu zenbaiten laguntza bildu behar du. Sei liburuki gotor agertu dira, horietarik batek zehazten duelarik proiektu zabal honek jarraikitzen duen metodologia. Erreferentziako lan tresnak ematea du helburu euskararen historia sozialaren proiektuak.
‎Hala ere, zerbait azpimarratzekotan, nabarmendu lirateke Akademiaren lana gizarteratzeko ahaleginak eta, gizarteratze horrekin batera, zerbitzua emateko pausoak, ikerketa eta teknologia berriak alboratu gabe. ...ats eta ezarian ezarian, Akademiak aurrera egin du bere ohiko zereginetan, alegia, Iker eta Jagon sailetan, euskarari bide berriak ireki nahian eta egungo gizarteak eskatzen dituen behar horiei erantzuna eman nahian.Gauza konkretu batzuk aipatu behar badira, besteak beste, Hiztegiaren argitaratzea eta digitalizazioa eta, horrekin batera, Euskararen Historia Soziala (EHS) egitasmoa eta berak ekarri duen metodologia berria. Krisialdiak krisialdi, kudeaketaren egonkortzea ere lortu dugu, eta, horrez gain, iaz Ipar Euskal Herrian eta Nafarroan euskara eta euskal kulturaren aitzinamendurako egindako ahaleginak nabarmenduko nituzke, hau da, Baionako Herriko Etxearekin lortutako akordio historikoa eta Nafarroako Gobernu eta Parlamentuarekin izandako hartu emana, hots, harreman instituzionalak sendotzea.
2018
‎Lehen esperientzia L. Hospitalet del Llobregat eko Bellvitge auzoan garatu zen, non eta ACk planteatzen duen metodologia lehenengoz testatu zen. Metodologia horrek kasu bakoitzaren ikasketa sakona eskatzen du, erabiltzaileei diseinu espezifikoak eskaintzeko.
2019
‎Epaimahaiko kideek sarritan ez dute gaitasunik adituen arrazoibideak ulertzeko. Aditu batek kasu bat aztertzeko erabili duen metodologia buruz eta atera dituen ondorioei buruz jarrera kritikoa hartu behar dute epaimahaikoek. Thomasen kasuan, ez ziren egokiak izan adituen metodologia eta ondorioak, baina epaimahaikoek ez zuten haiekiko jarrera kritikorik hartu.
‎Helduaren esku hartze hau gertatuko den testuingurua larrekoordua() izango da (goizeko 11:00: 45 bitartean); beraz, testuingurua ez da gela barrukotestuinguru formala izango, eskolakoa baina gelatik kanpokoa izango baita bai haurrek/ helduekerabiltzen duten hizkuntza, eta baita feedback a ere. Hori horrela, testuinguru honetan eta familiaeuskalduneko eta ez euskaldunekoak diren haurrak parte hartzaile direlarik, feedback a ergatiboarenerabilerarekin lotuko duen metodologia bat diseinatu da Nafarroako herri txiki bateko eskolakojolastordu garaian martxan jarriko dena. Haurren ezaugarri linguistikoak eta estralinguistikoakkontutan hartuta honako datu hauek biltzea espero da.
‎Lan honen helburua PCSK9 aldaeren karakterizazioa errazten duen metodologia bat ezartzea da, gaixotasun hau duten banakoen identifikazioa erraztuz eta bakoitzari tratamendu eraginkorragoeta pertsonalizatuago bat sortzea ahalbidetuz. Horretarako PCSK9 ren mekanismoa ezarri beharda, 3 ezaugarri ezberdin aztertuz
2021
‎Ikuspegi eta eredu horiei buruz ari garela, literatura ikuspegi historizista batetik irakasten segitzen dela uste dute LIR3 k eta IIR2 k, eta hori ikasleentzat ez dela erakargarria iruditzen zaie, eta astuna gertatzen zaiela. Horrezaz gain, teoria oinarri duen metodologia memoristikoen bidezko lanketa proposatzen dela baieztatzen dute GIR1 ek eta LIR3 k, eta kostata egiten dela eguneroko errealitatearekin konexiorik. Mugimendu literario edota garai jakinen ezaugarriak jakitea ondo dagoela eta beharrezkoa dela iruditzen zaie, baina ezin dela horretara mugatu diote eta lanketa beste nonbaitera iritsi behar dela.
‎AEKn irakaslerik onenak topatuko ditu herritarrak, irakasten dakitenak eta, gainera, zuk ikastea nahi dutenak. Gure jardunak oinarri duen metodologia komunikatiboari begi kliska bat egin nahi izan diogu.
2022
‎Martxoaren 3ko gertakarien memoria gordetzeko eraiki nahi duten oroimenezkoari dagokionez, Andoni Txasko Martxoaren 3ko Biktimen Elkarteko bozeramaileak adierazi du proiektua «blokeatuta» dagoela oraindik ere. «Ez dugu inolako berririk izan jarraituko duen metodologiari buruz», salatu du. Uste du beharrezkoa dela lankidetza formula bat adostea, lan metodologiak ezartzeko eta gunea sortzeko prozesuan Martxoak 3 elkarteari eta Memoria Gara plataformari «ikusgaitasuna» emateko.
‎Eta aukera bat da, ezagutza horri esker, hobetzeko arloak martxan jarri ahal izango ditugulako. Abiapuntu ezin hobea da, herritarrekiko tratu, zerbitzu eta komunikazio hobea ekarriko duen metodologia ezartzeko, horiek baitira Udal honentzako funtsezko helburuak”.
‎Azpeitiko Udalak Eragin Linguistikoaren Ebaluazioa (ELE) arautzeko ordenantza onartu berri du. Hain zuzen ere, joan zen astearteko udalbatzarrean, udalean ordezkatuta dauden bi alderdien aldeko botoekin onartu zuten ELE aplikatzeko Uemak sortu duen metodologian oinarritutako ordenantza. Horrenbestez, planak onartzerako edo proiektuei baimenak ematerako horien hizkuntza inpaktuaren ebaluazioa egingo du erakundeak aurrerantzean, horiek herriko egoera soziolinguistikoan izan dezaketen eragina neurtzeko.
2023
‎Proiektua, alde batetik, inklusiboa da, gure eskolako ikasle guztiak biltzen eta inplikatzen dituelako. Bertzetik, ikasleen ikaskuntza aktiboa eta lankidetzakoa sustatzen duen metodologian oinarritzen da. Gainera, lanketa honen bidez euskararen erabilera eskolatik kanpo, auzoan berean, areagotzea ahalbidetuko da.
‎• Ikastetxeak etapa eta/ edo maila bakoitzean erabiliko duen metodologia, markatutako hizkuntza helburuak lortzeko.
‎Ipar Euskal Herriko testuinguru erdaldunean elkarrekintzak haurren artean euskararen erabilera ez formala eta espontaneoa areagotzeko duen baliagarritasuna aztertu du. Uztaritzeko ikastolan elkarrekintza erdigunean duen metodologia aplikatuz emandako urratsak deskribatu ditu eta, hortik abiatuta, pista orokorrak ateratzen saiatu da. Azkenik, lan marko bat proposatzen du egileak ikastetxe gehiagotan erabili eta esperimentatzeko.
‎Aurrekaririk gabeko kopuru hori, neurri handiagoan, demokrazia parte hartzailearen aldeko ariketa komunitarioetarako prestatzen duen metodologiak lortu du.
‎Konpetentzietan oinarritutako hezkuntzan, ikasleak berak eraiki duen prozesuaz eta prozesu horretan erabili duen metodologiaz jabetzen denean ikasten du. Horregatik, ondoren, prozesuaren etapa bakoitza amaitzean, subjektuak eraiki dituen konpetentziak ebaluatzen dira (Argudín 2001).
‎Enpresaburuak lortu du distantziara lan egiten duen langileak zein arrisku izan eta arrisku horien guztien gaineko informazioa, emaitzei dagokienez konfiantza eskaintzen duen metodologiaren bidez, eta aurreikusi ditu kasu bakoitzean egokienak diren babes neurriak.
‎Gizarteko erronkei hezkuntzatik heltzeko adibide bat da Mazzucatok (2018) aipatzen duen metodologia, zeinak, Europa mailako ikerketa eta berrikuntza misioez hitz egitean, erronken araberako ikaskuntza eta irakaskuntza prozesuaz hitz egiten duen. Haren hitzetan, unibertsitateetan erronken araberako ikaskuntza prozesua bultzatu litzateke, gizartearen ongizatea hobetzeko helburua baitu.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia