Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 17

2001
‎Nik uste dut norberaren bizitza adina iraun lukeen liburu baten lehen atala besterik ez dela. Ez du metodologia jakin bat, amorrutik, irribarretik, bihotz kontu hortatik idatzita dago askotan. Nahi adina luza daiteke.
2008
‎Ikasteko balio dien hizkuntza bat ikasten dute, baina euskara ez da horretarako bakarrik, beharrezkoa da haserretzeko, jolasteko, afektibitatea agertzeko... Gazteen euskarak horretan huts egiten du eta batez ere, inguru erdaldunetan.Tituluen homologazioak aldaketarik eragiten al du metodologian. Homologazioa lortu aurretik metodologia aldatu egin genuen. Gure filosofia hizkuntzarekin zer egin da.
‎atalase punturaino ezagutza optimizatzea dirudiela egokiena, puntu hori ahal den lasterren irits dadin eta atalase puntutik aurrera erabilpena bultzatzea, batez ere batez besteko bilakaera kurbaren inguruan gaudenean. Irakurleak erraz egokituko du metodologia arau berriaren arabera.
‎Ondorioz, irakasleen artean ez dago irizpide bateraturik, eta horrek eragiten du ikastetxe batzuetan ikuspegi historizistaren zantzuak nagusi izatea eta beste batzuetan, berriz, irakasleak metodologia parte hartzailea bultzatzen saiatzea. Curriculum irekiak irakasleen esku utzi du metodologia eta edukiak hautatzea, baina ez du irakasleen orientazioan eta ikasleen behar pedagogikoetan sakontzeko tresnarik eskaini.
‎aztertzen ari naizen kasuan, historiaren gaineko jakintza; horren kariaz, delako Estatuak jakintza mota hori sortzeko gai den erakundea eratzen du. Erakunde horrek, kasu honetan Espainiako Historiaren Errege Akademiak, ez du metodologia arriskutsurik saiatu edota berrikuntzarik proposatu beharrik; erakunde horrek betiko (hots, 19 mendeko) metodologiaz baliatuta betiko (hots, 19 mendeko) historia nazional sendo eta, objektiboa, eratu behar du.
‎Eta XXI. mende honetan, testuen hiz kuntzalaritzak alde batetik eta pragmatikaren bestetik, bata bestearen beharraz ohar tu bezain laster, elkar osatu eta aberastu egin dute. Horrek esan nahi du metodologia ren aldetik Filologiak zerbait berririk baduela betiko gaiak ikuspuntu eraberritu des berdinetatik begiratzeko.
2009
‎" Lancinante petite musique des chroniques economiques" (www.acrimed.org/article1290.html). Kasu honetan Serge Halimik 100 kronika ekonomikoren diskurtsoa aztertu du metodologia kualitatibo bat erabiliz. Artikuluak irakurrita ikusten da soziolinguistika baino kritika politiko ekonomikoa egiten duela autoreak, maila zientifikoak eskatzen duen sistematikotasuna alde batera utzita.
2010
‎Helburuen arabera (babestea, erabiltzea, leheneratzea), lekuen garrantzia edo arrisku maila zein den jakin dezakete, eta helburuaren araberako erabakiak hartu. Gainera, erabaki horren zergatia jendeari azaltzeko ere balio du metodologiak.
‎Horrek, gainera, gardentasuna eta erantzukizuna bultzatuko ditu, zeinak, aipatu bezala, gobernantza on baten ezaugarri diren. Irtenbide optimoak bainoago prozesuan duten aktore denen arteko konpromiso irtenbidea55 bilatuko du metodologia honek. Bestetik, IAAren familiako ebaluazio metodoa den heinean, iraunkortasunari era egokian helduko dio.
‎Ignazio Aiestaranek Iraunkortasun Zientziaren paradigmaren ibilbidea eskaintzen dio irakurleari, auzi metodologikoak eta erantzukizunaren etika zientzian agerian utziz. EHUko Filosofia Saileko irakaslea da, eta EHUko" Filosofia mundu global batean" Unibertsitate Masterrean ematen du metodologia horietako ardatzen bat. Enpresa batean Global Reporting Initiative erakundeko iraunkortasunari buruzko korporazio txostena bete zuen teknikari gisa 2006an.
2011
‎Ikertzaileak adierazi du ekilore altuaren hazi lerroak mutagenesi eta hibridazio teknika konbentzionalen bidez sortu zirela, azken urteetan zabaldutako erabilera oleiko handiko ekilore olioak sortzeko erabili zirenen antzekoak. Garcesek azpimarratu du metodologia horrek ez duela esan nahi genetikoki eraldatutako organismoak transgenesiaren bidez erabili behar direnik. Merkatuan eskuragarri dauden ekilore olioek %6 baino gehiago ez den azido estearikoa dute.
‎Alde batetik, irakasleen prestakuntza, hasierakoa eta etengabekoa, indartu behar da. Beharrezkoa da irakurketa idazketaren munduan izan daitezkeen arazoak ezagutzea, baina, horrez gain, lanbide gaitasun egokia izan behar du metodologia didaktiko egokiak hautatzeko eta profesionaltasun horretatik espero den sinesmen eta segurtasunarekin aplikatzeko. Irakasleekin berariazko jarduera bat egin behar da, giro eta testuinguru kulturizatuak sortu behar dituena, irakurtzeko, prestatzeko, irudimenez eta hitzez hitz elkarrekin bizitzeko garrantzia eta beharra hauteman eta baloratu behar dituena.
2012
‎Formula hori interpretazio jarduera guztiari aplika dakioke; izan ere, edozein interpretazio egintzatan bat egiten duten oinarrizko kontzeptuak elkarri lotzeko modua ematen du metodologia horrek.Interpretazioa egindakoan, ekuazioaren emaitzak erakutsiko du ea jarduerak benetako interpretazio aukerarik ematen duen eta aukera horiek lortu asmo genuen helburua erdiesteko bide ematen duten; alegia, hartzaileen jarreran biziago eragiteko baliagarriak diren.
2013
‎Metodologiaren ezaugarri nagusia da edukia eta hizkuntza batera lantzen dituela; curriculum edukiari edo hizkuntzari emango zaio garrantzia, jarritako helburuaren edo proposatutako zereginaren arabera (Marsh, 2000) autore berak berresten du metodologia honek ikasleen hizkuntza maila esanguratsuki hobetzeaz gain, hizkuntzaren ikaskuntzarekiko jarrera positiboa ere sustatzen duela.
2014
‎Azken urte horretako Gaur Egun albistegien laginean areagotu egiten da edukiak eta horien tratamendua Espainiako Konstituzioaren eta legezko esparruaren barruko eredu autonomikoan txertatzeko joera. Horrek argi eta garbi frogatzen du metodologiaren atalean egileak azaldutako hipotesia:
2015
‎Gainera, edozeini ez diote baimena ematen; titulazioa ezinbestekoa da. Baimenik gabe indusketa bat egitea delitu izateaz gain, Alkainek argi du metodologia zientifikoa goitik behera zaindu behar dela: " Inportanteena da hau elkarteko kideekin partekatzea, metodoa erakustea.
2017
‎marrazkia eta pintura erabiltzen ditu gehienbat, zer aurkituko duen jakin gabe abiatzen da bidean, sormen prozesuak bere barrenak erakusten dizkiola iruditzen zaio. Ez du metodologia jakinik, ez du behar. Ez du ordutegirik, ez du presarik, beretzako ari da lanean mundua.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia