Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 34

2000
‎Aitzitik, egitate handiagoetan (Euskal Autonomia Erkidegoan, Hegoaldean edota Euskal Herrian) eragina duten albisteak gehiago dira lurralde hauetan gertatu direnak baino. Adibidez, Gasteizko Jaurlaritzak berak hartutakoerabaki baten berri ematen duenean, berri ematea (prentsaurrekoa esaterako) herrialdebatean gertatzen da, baina eragina Euskal Autonomi Erkidego osora heda daiteke.Ezberdintasun hori neurketak egiteko erabili dugun metodologiaren ondorioa da: izanere, gertaerak leku jakin batean gertatzen dira gehienetan (eta horretarako erabili dugunneurketa unitatea herrialdea izan da, Iparraldea bere osotasunean herrialdetzat hartudugularik).
‎Lanean eduki dugun helburua eta erabili dugun metodologia laburki azaldu eta ostean, hirugarren atalean abiapuntutzat hartu dugun testuaren transkripzioak egingo ditugu. Laugarren atalean, barietate honetako azentu sistemaren ezaugarri nagusiak laburbildukoditugu.
2002
‎Horiek guztiak kontuan izanik, ikaslea bere ikaskuntza prozesuaren erantzulebihurtu nahi badugu, ikaskuntzaren teoriaz hitz egin behar dugu berarekin, adostu egin behar dugu hizkuntza ikasteko erabili dugun metodologia, estrategiak, etab.?, eta baita hizkuntza bat ikasteko garatu eta erabili behar diren estrategiez ere. Estrategia horiek asko ikertu dira azken urteotan eta hemen horietakobatzuk aipatu baino ez ditugu egingo:
2009
‎Lana hiru zati nagusitan banatuta aurkezten dugu; bigarren zatian esperimentua egiteko erabili dugun metodologia deskribatzen da. Hirugarren zatian datuen analisia aurkezten da.
2010
‎Baina moduluak ez dira erabat autarkikoak eta isolatuak, dinamikoak eta elkarri begirakoak baizik. Halaxe eskatzen du esplizituki baliatu dugun metodologiak (Filliettaz, et al. 2001). Horrela, lehenbiziko moduluan ematen diren datu biografiko soziologikoek laugarren moduluko instantzia eta erregulartasun diskurtsiboak kokatzeko eta esleitzeko balio dute.
‎Erabili dugun metodologia sinplea da. Hiru urteetako ikasleen erantzunak sartuak izan dira taula bakar batean, urteka eta gau eskolaka.
2012
‎Ikerketa honetarako ezarri ditugun helburuak aintzat hartuta, eta jarraitu dugun metodologiaren bitartez lortu ditugun emaitzei erreparatuz, honako hauek dira atera daitezkeen ondorioak. Puntuka eta talde eta azpitaldetan antolatuta eskaintzen ditugu, haien irakurketa eta ulermena errazte aldera.
‎bat orokorra, nagusia, eta beste hiruak zehatzagoak eta agian teknikoagoak, pertsuasioaren marko teorikoaren baitakoak, aurrerago azalduko dugunez. Lehenago, ordea, lau hipotesi horiek argitzeko eta ezarri ditugun helburuak lortzeko zehaztu dugun metodologia azalduko dugu hurrengo atalean.
‎Eredu horietan proposatzen diren kategoriak sintetizatuz, gure helburuetarako egokiak diren kategoria zabalagoak sortu ditugu. Gainera, proposatzen dugun metodologiak testuak eta horiei dagozkien aldiak ezaugarritzeko aukera ematen du, eta, beraz, haien bilakaera aztertzeko ere erabil daiteke; izan ere, aldagai garrantzitsua da azken hori denbora tarte luze bati dagokion ikerketa baterako.
2013
‎Alderaketa juridikoa izan da ikerlana egiteko erabili dugun metodologia. Esana dugu jada:
‎Hori bai, ikerketa bat egiten denean, ikerketaren helburuen arabera ondo hautatu behar da erabiliko den metodologia. Aztertu nahi dugun gaia ondo zehaztuta eta mugatuta badago baina erabiltzen dugun metodologia desegokia bada, jasotako datuak ez dira esanguratsuak izango.
2014
‎Hurrengo atalean, etiketatze lanean jarraitu dugun metodologia azalduko dugu.
‎Artikulu honetan, orain arte egindako lanaren laburpen bat egingo duguetiketatzean jarraitutako metodologian eta garatutako baliabideetan arreta bereziajarriz. Hala, 2 atalean, corpusa etiketatzeko aukeratutako eredua aurkeztuko dugulabur; 3 atalean, etiketatze lana aurrera eramateko erabili ditugun baliabide nagusiakazalduko ditugu; 4 atalean, PB VN eredua erabiltzean hartutako erabaki nagusiezarituko gara; 5 atalean, etiketatze lana egiteko erabili dugun metodologia azaldukodugu eta bukatzeko, 6 atalean, gure lanaren emaitza nagusiak eta garatutakobaliabideak aurkeztuko ditugu.
2015
‎Gainera, tesian eraikitako web as corpus eta corpus bilketa tresnek behar dituzten baliabideeta tresna linguistikoak nahikoa oinarrizkoak direnez (N grametan oinarritutako hizkuntzadetekzioa eta analisi eta sorkuntza morfologikoa, besterik ez), uste dugu euskarazko tresnakeraiki eta corpusak biltzeko aplikatu dugun metodologia euskararenaren antzeko egoeran daudenbeste hizkuntza batzuekin ere hizkuntza gutxitu eta morfologikoki konplexuekin ere aplikadaitekeela beraien egoera ere hobetzeko.
‎Gure sistemaren eraginkortasuna ondo neurtzeko, txio guztiak eskuz etiketatu ditugu, eta ikasketaautomatikoa aplikatu, aurretik aipatu dugun metodologia erabiliz. Eskuzko etiketatzearen bidez, guresistemak lortuko lukeen emaitza onena kalkulatu dezakegu, eta UG sistemak lortutakoarekin konparatu.
2016
‎Beste hainbatetan, esparru desberdinetatik euskararen egoera soziolinguistikoaren diagnostikoa ezagutu nahian jaso izan ditugun eskaerak tarteko, Euskal Herriko Kale Neurketa burutzeko erabiltzen dugun metodologia hau behar berezietara egokitu izan da gune bereziagoetan neurketak bideratzeko. Hau da, datu hauen baliagarritasuna kontuan hartuz, gero eta interes handiagoa dago metodologia hau beste esparruetan aplikatzeko ere, eta ondorioz, azken urteetan Soziolinguistika Klusterrak ondorengo egokitzapen hauek ere burutu ditu:
2017
‎Atal honetan bariazio geo soziolinguistikoa ikertzeko erabiliko dugun metodologia, horretarako sortueta erabiliko dugun galdetegia eta corpusa adieraziko dira.
‎Atal honetan, BASYQUE aplikazioa garatzeko jarraitu dugun metodologia aurkeztuko dugu, aplikazioak bilaketak egiteko eskaintzen dizkigun aukerak azalduko ditugu eta lehen urrats honetan atera ahal izan ditugun ondorio batzuk laburbilduko ditugu.
2018
‎Euskararen kasuan, eta artikulu honen helburua delako, ikusiko dugu aldaera fonetiko hori noraino hedatzen den, Izturitzeko auzoko herrien toponimia kontuan hartuz. Ondoko lerroetan, erabili dugun metodologia aurkeztuko dugu.
2019
‎Beste ate bat zabaldu zidan horrek. Filosofia moduko bat da, gatazkak kudeatzeko erabiltzen dugun metodologia".
‎Hurrengo atalean honaino iristen lagundu diguten hainbat lanei erreferentzia egingo diegu. Hirugarren ataleanikerketaren muina azalduko dugu, jarraitu dugun metodologia eta lortutako emaitzak azalduz. Laugarren atalean, ondorioak eta etorkizunean egin nahiko genukeena kontatuz amaituko dugu.
‎Ikerketan erabili dugun metodologia, kualitatiboa eta etnografikoa da eta hauexek dira baliatuditugun teknika nagusiak: (1) sakoneko elkarrizketak (banakakoak eta taldekoak) eta eztabaidataldeak; (2) behaketa parte hartzailea; (3) iturri dokumentalen azterketa (tokiko ikerketak etaagerkariak, eskuorriak, etab.) eta (4) sareen mapa.
‎Azpiatal honetan, aurreko bi baliabideak erabiliz gramatika maila bakoitzean balentzia aldatzaileak identifikatzekoerabili dugun metodologia esplikatuko dugu. Halaber, kasu batzuetan, metodologian hurbilpen bat aukeratu edotabaliabide jakin bat erabili behar izan da, eta horiek ere aipatuko ditugu.
‎• Hor eta hori ikusi bezain pronto, jatorri bera dutela erran dezakegu, eta orain arte erabili dugun metodologia kontuan hartuta, onartu genuke lehendabizi hor izan zela asmatu zutena, eta gero, hori.
‎Lehenengoa, lan honetan zehar erabili dugun metodologiari esker iritsi gara belaunaldi horretara, eta, hortik, ondorioztatu dugu elementu hauek indarrean zituztela: ni eta hi ziur, eta, agian, gu eta zu pertsona izenordainak; hau ziur, eta, agian, hori edota hura erakusleak; eta. hemen eta hor ziur, eta, agian, han; zalantza gehiago dugu hona, horra eta hara leku erakusle adberbioekin.
‎Ikerketa honetarako erabili dugun metodologia kuantitatiboa izan da. Hartarako teknika, berriz, inkesta autoaplikatua.
2020
‎Edukiak aukeratzeko aipatu ditugun irizpideok ezinbestean bultzatzen gaituzte beharrezkoa izango dugun metodologia ezaugarritzera. Orain arte azpimarratutakoarekin, ezaugarri hauek izan lituzke:
2021
‎Zalantzarik gabe. Lanpostuak baloratzeko erabili dugun metodologiako parametroak [Espainiako] estatuan eta Europan homologatuta daude. Ratio batean baino ez gara gailendu beste sektoreekiko:
‎Arkeologoak saiatzen gara pedagogia egiten aztarnen tratamendu zientifikoa bermatu nahian, eta orain bi mundu horiek uztartzen dira. Alde batetik elkarteen auzolana, zentzu kolektibo eta konprometitu batekin, eta bestetik unibertsitatean edo beste elkarte zientifikotan gaudenok eskaintzen dugun metodologia. Gero, badago instituzioen arloa, Gogora institutua esaterako, aukerak eskaintzen dituena baina elkarteekin bere gorabeherak ere badituena… eta normala da hori, haiek iritsi dira azkenak eta oraindik ikasten ari dira.
‎Lan kooperatiboa da gure sarean erabiltzen dugun metodologia garrantzitsuenetakoa. Bizitzarako ezinbesteko gaitasun bat izateaz gainera, ikasleek gehiago ikasten dute berdinen arteko lankidetzaren bidez, handitu egiten da motibazioa eta indartu egiten dira, besteak beste, autoikaskuntza, enpatia eta komunikazio trebetasunak.
‎" Pentsamendu konplexua haurtzarotik lantzen hastea aldarrikatzen ari gara, eta eskola ibilbide osoan hausnartzeko espazio bat ematea[...]. Erabiltzen dugun metodologia" haur filosofia" deitzen da; hiru urtetik aurrera mugarik gabe egiten den filosofia ulertzeko modu bat. Filosofia egitea da gehiago filosofia ikastea baino; eta bai, guk sinisten dugu horrek badaukala eragin positibo bat bai pertsonengan bai gizartearengan.
2022
‎Lan hau burutzeko erabili diren tresnak eta metodoak definitu aurretik, aipatzekoa da ikerketa honetan hezkuntza eremuko edo horrekin lotura estua duten 45 pertsona zein eragileren eta 160 material eta baliabide inguruko lagina izan dugula, beraz, gure lagina nahiko zabala izan bada ere, esan beharra dago ikerketa honek ezin isla dezakeela bere osotasunean Euskal Herrian hezkuntza arautuan soziolinguistikaren eta hizkuntza ekologiaren lanketarako dauden material zein baliabide guztiak, ez hezkuntza komunitateko eragile guztien iritzi eta pertzepzioak. Hori argiturik, lan honetan definitutako ikerketa galderei erantzuteko tresnak aurkeztuko dira atal honetan, baita jarraitu dugun metodologiaren inguruko ebaluazioa.
‎Horretarako, artikulu honen lehen partean, baliatu dugun metodologiaren nondik norakoak azalduko ditugu. Ondoren, gure aztergaiaren kokapen laburra egingo dugu, zentzu bikoitzean:
‎Jarraian, transkripzioaren irakaskuntzarako eta esku hartzerako egituraketaren zenbait gako eman dira (2 atala). Gero, kasu praktikoa deskribatzeko erabili dugun metodologia deskribatu da (3 atala). Horren ostean, esku hartzean izandako emaitzak deskribatu dira
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia