Bilaketa
dist.
non
lema/forma
nola
bilaketa
kategoria
Iragazkiak

Emaitzak: 63

2007
‎Zentzu honetan, egun jasotzen dugun dirulaguntza itxuragabeak, askotan salatu izan dugun moduan galbidea baino ez digu ekartzen. Agenda politikoan gure lekua topatu behar dugu, modu honetan euskalgintzak Nafarroan duen lan orokor horren baitan geure eskakizunak txertatu eta arloa gorpuztu behar dugu nafar jendartearen aurrean. Zentzu berean ulertu behar dugu ikasleak euskaltegietara erraztasunez hurbiltzeko beharrezkoak diren fondoak garatzea beka sistemetarako.
2008
‎• Autoebaluazioa egin eta lan koaderno digitalean zirriborroa gorde. Ikasle bakoitzak wiki bat du lan koaderno gisa. Bertan, ikasturte osoan zehar egindako lanketa guztien (ahozkoak zein idatzizkoak) zirriborroak gordetzen dituzte.
‎Irakaslea kontratu didaktikoaz baliatuko da ikasle bakoitzarekin egin behar duen lanaz erabakiak hitzartzeko, eta bertan agertuko da ikasleak zenbat ariketa egin behar dituen, noiz entregatu behar duen, gainditu beharreko zailtasun maila zenbatekoa den, eta abar. Ikasle bakoitzaren gaitasuna eta ahalmena kontuan izanik zehaztuko dute hitzarmena irakasleak eta ikasleak.
‎Irakaslea kontratu didaktikoaz baliatuko da ikasle bakoitzarekin egin behar duen lanaz erabakiak hitzartzeko, eta bertan agertuko da ikasleak zenbat ariketa egin behar dituen, noiz entregatu behar duen, gainditu beharreko zailtasun maila zenbatekoa den, eta abar. Ikasle bakoitzaren gaitasuna eta ahalmena kontuan izanik zehaztuko dute hitzarmena irakasleak eta ikasleak.
‎Eskertu genuen hala izatea. Hari eransten genizkion, gupida handirik gabe, inork nahi ez —edo burutu ezin— zituen lanak: dela hitzaldi bat egitea, dela ikastaro bat ematea.
‎Horrez gain, edo horren gainetik, lortu litzateke langileek euskaraz lan egitea itzulpenetara jo behar izan gabe. Beraz, lehentasunezkoa litzateke euskaraz ere sortzea balio komunikatiborik handiena duten lan jardunak, hau da, zabalkunderik handiena dutenak. Eusko Jaurlaritzaren euskararen erabilera normalizatzeko IV. planean, hain zuzen, azpimarratzen da lan jardunen azterketa komunikatiboa egin behar dela erabakitzeko zeintzuk izango diren euskaraz ere landuko diren komunikazioak.
2009
‎Balorazio txosten berean(), orobat, adierazten da (46 orrietan), IV. Plangintzaldian" euskara ere Administrazioko lanerako hizkuntza bihurtuko bada, langileak euskaraz ere egin behar du lana. Eta horretarako zehaztu egin behar da zein lan jardun gauzatzeko erabiliko den euskara lan hizkuntza moduan, nola, norekin, noizko, eta, batez ere, zergatik.
‎Langileei buruz, Kutxaren helburua da pertsonen garapena sustatzea eta ahalbidetzea. Profesional gisa eta eremu pertsonalean ondo garatua sentitzen den pertsonak motibazio ezin hobea du lanerako eta atxikimendu estua erakundearekiko. Hizkuntzei dagokienean ere, baliabideak eta aukerak eskaini behar zaizkio pertsonari profesionalki behar duen bezain eleaniztun izan dadin.
‎Baina Txillardegiren ekarpenaren alderdirik gordinena honen izaera akademikoa da7 Oinarrizko informazioz ongi hornitua eta garapen intelektualari bideratutako lana da berea. Helduleku horiek dituen lanaren aurrean ez da erraza gertatzen bat egin zein kontra jartzea, ardura handia eskatzen du. Beharbada horregatik, ohituago gaude Txillardegiren aurrean ezikusiarena egiten bere ekarpenen mamian sakontzen baino8 Begiak eta adimena adi izan ditu Txillardegik bere lanean, horri esker ezagutu ditugu munduko hizkuntza gatazken muinak, batzutan gozoak (Quebec, Suomi, Flandria) eta bestetan gaziak (Eire).
‎Pertsona bakoitzak erabaki behar du nola jokatu nahi duen hizkuntza transmisioarekiko. Aldagai kognitibo eta afektiboekin egin behar dugu lan.
‎Nahi duenarekin lan egin: Borondatezko baietza ematen dutenekin lan egitea lehenetsi eta parte hartu nahi ez dutenei aurrera begira ateak irekita utzi.
2010
‎Gaiunera, erregistro edo estiloari erreparatuz ere aukera dibertsifikatua dugu: irakurlearen sentimenduak astintzen dituen lirika herrikoiarekin muga lausotua duen lan batetik abiatuta, adierazle sistemen zorroztasunean gauzatzen den hizkuntza plangintza gaia jorratzen duen beste bateraino, erdibidean zientzia ekonomikoaren kontzeptualizazioaren eta kalkulu matematikoen ur sakonetan murgilduz. Bistan da zaila baino zailagoa litzatekeela soziolinguistikako bilduma desberdinagorik aurkitzea.
‎Administrazioko langileek B2 maila (edo B1) dutela egiaztatu behar dute lan finko bat eskatzerakoan, eta aldi baterako lan bat eskatzen dutenek, berriz, katalana badakitela erakutsi behar dute. Katalanez trebetasun espezifikoak lantzeko barneko prestakuntza zerbitzu bat eskaintzen zaie (idazmena).
‎Administrazioko langileek B2 maila (edo B1) dutela egiaztatu behar dute lan finko bat eskatzerakoan.
‎Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana erabili nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra erabili nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntza gaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du UPFk, hizkuntzen gaineko Europako gomendioekin bat etorriz.
‎Pompeu Fabra Unibertsitatea (aurrerantzean, UPF) Bartzelonako unibertsitate kataluniarra da, eta honako xede hau dauka hizkuntzei dagokienez: katalana erabili nahi du beti erakundean, hau da, koofiziala den hizkuntza espainiarra erabili nahi du, ikasle askok dakitena eta erabiltzen dutena, eta ingelesa ezarri nahi du lanerako hirugarren hizkuntza gisa ikasketaeta ikerkuntzagaietarako. Horretarako, Eleaniztasunerako Ekintza Plana (PAM) landu du.
2011
‎Euskal soziolinguistika aplikatua heldutasunera heltzen ari zenaren beste adibide bat da, 2005.eko azaroan, Soziolinguistika Klusterrak, Hezkuntza Saileko Euskara Zerbitzuaren lankidetzaz," Haurren eta gazteen erabilera ikertzen" izenburua zuen lan bilera egin zuen hainbat eragilerekin. Bertan, hizkuntza erabilera ikertzeko metodologiari buruz gogoeta egin zen (Pablo Suberbiola, Sustatu, http://sustatu.com/1131095562).
‎Azkenik, euskal herrian diglosia terminoak izan duen arrakasta sozial itzelaren inguruko hausnarketa proposatzen du. Azken batean, bere iritziz, nahasmendua ere sortu du diglosia terminoaren polisemiak, eta gainerako zientzietan bezala, terminoaren argitze bat proposatu nahi du lan saio honen bitartez. Azpimarratzekoa da, nolanahi ere, hausnartzeaz gain, zalbidek diglosiaren formulazio berritu baten beharra aldarrikatzen duela, euskarak, hasi berria den mende honetan etorkizunik izango badu.
‎49). Soziogenesiaz azaltzen dituen bereizgarrietan ez gara hemen sartuko, eskuartean dugun lanerako hain funtsezkoak ez direlako. Bai, aldiz, ondorioetan. c) Aldaketarik ausartena, egia gertatuko balitz teorizazio urrats handiena ekarriko lukeena, beste honetan eragin zuen hudson ek:
‎osasunaren eta gaitzaren, azken buruan biziaren eta heriotzaren, arteko muga lerro lauso bihurri horretan doakigu guztioi bizia. horregatik da medikuntza, gaixoez eta hildakoez arduratzen delarik ere, hain garrantzitsua. horregatik da diglosia, hitz horrekin edo beste batekin, Mikel Zalbide – Hamar ondorio, gazi eta gozo gurea bezalako hiztun elkarte txiki erasanetan hain funtsezko eta hain zentral. orain arte seguru; gero ere bai, ene ustez. c) Amankomuneko kezka sorta batekin, gure herriaren eta gure hizkuntzaren geroa dugularik ipar, jardun dugu guztiok eztabaidan. Bizi eta, aldi berean, ahalik eta objektiboen. gogoeta lan aurrez aurreko horren beharra badagoela uste izan dugu gehienok. horrexegatik murgildu gara hain poz gutxi eta hain atsekabe ugari ekarri ohi duen lan honetan. ez dago zertan harritu: demografikoki, hedadura territorialez eta espazio soziofuntzionalez" bere leku seguru" rik ez duen, eta horregatik belaunez belauneko perspektiban (ez berehala, baina bai bizpahiru belaunalditik aurrera) etorkizun argirik ez duen hiztun herriak, bai eta bere, normala da esfortzu sendorik egitea herioedo kalte arriskuak ebitatzeko eta hartara daramaten osasun bideak aurkitzeko. d) ez gara geure zilborrari begira ari izan, diglosia kontuon inguruan egunak eta asteak zurrupatu ditugularik.
‎Nola antolatzen dute lan jarduna? hori guztia garrantzitsua da hizkuntza modu naturalean mantentzeko. hortaz, enpresak konturatu egin behar dira haien eginkizuna ez dela onura ekonomikoa bermatzea soilik; aitzitik, konturatu egin behar dira gizartearen parte direla, eta, horrenbestez, gizartearen alde egin behar dutela lan, eta etika ekolinguistikoaren arabera jardun behar dutela.
2012
‎orain arteko estrategien berrikusketa sakona egitea tokatzen zaigu eragile guztioi, bakarka eta denon artean. Alde horretatik, Topaguneak abiatuta du lana, bihiru urtetako prozesuan bere norabidea berbideratzeko saioa egin du eta. Euskalgintzako eragileen artean ere egin genuke eta horretarako daukagun egitura Kontseilua da.
‎Mundu globalizatu honetan gazteen artean elebidun kontzeptua guztiz gainditu beharra dagoenez (etorkizunak ez du barkatuko), geuk kudeatu behar dugu hizkuntz aniztasuna, euskara galtzen atera ez dadin. Euskaldunok burutu behar dugu lan hori, ezinbestean, gure hizkuntzaren erabilera eta hedapena euskararen ikuspuntutik bermatzeko. Eta hori egin ahal izateko, garrantzi handia eman behar zaie aurrez aipatutako hizkuntza baliabide horiei guztiei, behar besteko baldintzatan jarri behar ditu administrazioak, euskarazko aukerak benetan ugaltzeko beharra dago eta horren aldeko hautua egiteko garaia ere bada.
‎Psikolinguistikaren ikuspegitik euskararen inguruko ikerketak egin diren eta egiten ari diren arren19, hizkuntza ikasketarekin lotutakoak dira gehien gehienak, eta ez dago alor honetan euskararen inguruko aktitudeekin edo gure aztergaiarekin lotura zuzen zuzena duen lanik.
2013
‎Nahiz eta datarik gabeko ikerlanak ugariak diren eta, hortaz, kopuru horrek bilakaeran eragin zezakeen, ikerketek goranzko joera nabarmena erakutsi dute 2007tik 2013ra bitartean (15etik 32ra). Azken urte horretan abiatu eta hurrengo urteetan burutuak izateko zain dauden lanak ez dira horren ugariak (12); horiei gehitu behar zaie epe finkaturik ez duten lanen kopurua ere (19).
‎Artikulu honetan aurkezten den ekintza ikerketa kokatzen da Soziolinguistika Klusterra Elkarteak (SLK) 2013 zehaztuta dituen lan arloetako bigarrenean: Hizkuntza erabileraren alderdi soziala arloaren Ahozko hizkuntza erabilera azpi arloan.
‎Bestalde, daukaten adina kontuan hartuta, Amaia Antzokia eta erakusketa aretoak ere urruntxo geratzen dira euren ohituretatik. Baiezta dezakegu kultur azpiegitura horietan langileek euskara dutela lan hizkuntza eta lehentasunez darabiltela herritarrak artatzerakoan. Nolanahi ere, espazio publiko horiek ez ditugu euskararen arnasgunetzat hartuko, euskararen erabilera normalizaturik daukaten zerbitzutzat baizik.
‎Etxean gaztelera soilik edo hizkuntza biak jaso dituztenek, aldiz, koadrilari ematen diote baliorik handiena euskararekin daukaten harreman estua azaltzeko orduan. partzialki baino ez dugulako erakutsiko haien oinarrian dagoena. Artikuluaren luzera mugak gaindiezinak dira, ordea, eta jakimina duenak lanaren jatorrizko txostenean dauzka gazteon hitzak luze eta zabalago. Aurrera, bada.
2014
‎Etxebizitza eta lantokiak antolatu egin dira, eta diruaren truke egiten den lana bakarrik hartu da kontuan; hau da, lan produktiboa. Bestalde, bizitzarako ezinbestekoa dugun lan erreproduktiboa alde batera utzi dugu. Horrela produkzio merkatuetatik kanpo geratzen diren bizitzako beste funtzioetarako egokiak ez diren inguruak sortu ditugu, batez ere gure bizitzako zaintza eta oinarrizko bizi eginkizunak ahaztuak izan dira.
‎Bizitzarako ezinbestekoa dugun lan erreproduktiboa alde batera utzi dugu.
2016
‎Definizio operatibo, metodologiazko hautapen edo aukera terminologiko hutsak dira hauek: " hemen eta orain" egin behar dugun lanerako ustez egokienak, ez" berez eta beti" horrela definitu eta horrela erabili beharrekoak. Ez dira, halere, edergarrizko alferlan.
‎202 Lehenik (1964an), antza denez, New York eko Yeshiva University n argitara emana du lana. Jendaurreko zabalkundea 1966ko argitalpen handiaz eskuratua du ordea.
‎aparteko lan monografikoa merezi luke horrek, 1940tik 1980ra arteko epeari (eta horren barruko faseei), berariazko atentzioa eskainiz. Zinez merezi lukeen lana da hori.
‎343 Euskara erdarek gero eta erabilera konpartituagoa ageri dute lan munduan: formal/ informal moduko konpartimentazio zantzuak galduz doaz.
‎alde batetik adituaren ikuspuntu profesionala eta jakina azpimarratzen du, bere iritzia zein den argi azaltzen duelarik. Eskuartean dugun lana ez da interes mugatuko eta sakontasun zientifikorik gabeko aurkezpena: ez dira datu hutsak edo hotzak aurkezten, baloraziorik gabekoak.
‎Habitat linguistikoa aldatzeko, habitusetan egin behar dugu lan eta habitusak aldatzeko habitatean. Bourdieuk egituraketa bikoitzaz hitz egin zuen:
2017
‎2.4 Hizkuntzarekin harira joatea lan merkatuan sartzeko unea da biografia askotan unerik esanguratsuena erabilera linguistikoei dagokienez. Jatorrizko gaztelaniadunak diren unibertsitateko graduatuentzat normalean jarraipen bat irudikatzen du, baldin eta jada ohitu badira katalanez era naturalean hitz egiten. edonola ere, gazte guztiek barneratuta dute lan gehienetan katalanez hitz egiteko aldez aurretiko jarrera eskatzen dutela, nahiz eta testuinguruaren arabera gehiago edo gutxiago erabili. elkarrizketek argi uzten dute lan ingurune asko daudela (enpresa pribatuak zein, are oan Pujolar, Isaac González eta Roger Mart� nez – Gazte katalanen muda linguistikoak gehiago, erakunde publikoak) katalanez lan egiten dutenak, baita gaztelania...
‎2.4 Hizkuntzarekin harira joatea lan merkatuan sartzeko unea da biografia askotan unerik esanguratsuena erabilera linguistikoei dagokienez. ...den tokietan, espero da langileak prest egotea hizkuntza dela-eta bezeroaren eta, sarri, hornitzailearen beharretara egokitzeko. horrexegatik aurkitzen ditugu lanaren arloan katalana erabiltzen hasteko muda gehien eta are, egoera batzuetan, ohiko hizkuntza aldatzea ere bai. katalana une horretan ere hartzen ez dutenak kolektibo oso zehatzak dira, profil baxuko eta enpresatik kanpora kontaktu gutxi dituzten lanetara sartzen direnak. hor ikus dezakegu gaztelania mantentzen dutenen profila, bigarren hezkuntzan agertu eta unibertsitatean desagertzen zena, eta horiek sarritan katalana arbuiatu egiten dute esplizituki. oro har, desberdintze prozesu bat da, eta lotuta dago hezkuntza ibilbidearekin, izan ere, partzialki islatzen ditu hizkuntzaren eta klase sozialaren artean dauden elkarrekikotasunak. argi ...
‎erabilera sustatzeko neurriaren bila edo brocaren mapak, esaterako). eta zientziaren eskutik, euskalgintzak berak ekin zion euskaldunak eta euskararen erabilera zenbatzeari. hasierako lanek berdintzen zuten euskaraz hitz egiteko gaitasuna, hitz egitea eta euskalduna izatea. hirurak nahasten zituzten, hau da, herrikategoriak bere egin zituzten, gehienetan" euskaldun" etiketaz laburturik7 geroago, 70 hamarkadan, ezagutza gaitasunari gehitu zioten bai erabilera, bai jarrera ere (Juaristi, 2013: 51). horrenbestez, estatu administrazioek egin ez zuten lana, herri ekimenez eginda zegoelarik hasi ziren ikerketa soziolinguistikoak. kategoriak definituta zituzten hiztunek beraiek: euskaldun, erdaldun, euskaldun zaharra, euskaldun berri eta halakoak (hemen argitzerik ez dugun beste kontu bat da kontzeptu horiek, tipo horiek, nola sortu ziren).
‎Derrigortasundatak ezartzean kontuan hartu beharreko hiru faktoreak: lanpostuak publikoarekin duen gerturatzemaila, administrazioaren barruan lanpostuak duen lan harreman sarea, eta lanpostua dagoen zerbitzua edo atalaren izaera eta ezaugarriak.
‎Eta hirugarren muga datuen analisiarena da. ikerlan honetan datuen oinarrizko irakurketa bat egin da, besteak beste, laginak ez zuelako gehiagorako aukerarik ematen. baina etorkizunari begira, eta lagin handiagoak lortuz gero, informazio xehatuagoa eskura liteke, aldagai ezberdinak esparruz esparru edo jardun motaz jardun mota aztertuz, esaterako. beraz, nire xumean, uste dut lan honetan proposatu dudan ikerbide berriak uzta oparoa eman lezakeela, betiere, jakinik honbetua izateko tarte handia duen lehen hurbilpen bat baino ez dela.•
2018
Badu lana euskalgintzak, beraz. Nola dago, baina, euskalgintzaren beraren argazkia?
‎Eta gazteak euskalgintzara? Mugikak uste du eragileek badutela lana" erakargarriago" izaten. Eragile ugariren jarduteko moduetatik urrun daude gazte sektore asko; bilera amaigabeak, desordutan...
‎Eskuartean dugun lan honetako helburu nagusia, eragin linguistikoan oinarriturik, Euskara
‎Eskuartean dugun lan honetako helburu nagusia, eragin linguistikoan oinarriturik, Euskara Sustapen Ekintza Plan bat garatzea da. Lintzirin deituriko merkataritza guneak Oiartzungo euskaran eraginik bazuen ala ez jakiteko ELE bat egin eta euskararen egoeran eragiteko ekintzak, neurriak eta jarduerak proposatzea.
2019
‎Bertako egoerari dagokionean hasi masi horien jakite alorretik abiatzen gara, hortaz, gaurkoan. c) Norentzat prestatu da gaurko lan hau, eta nola? Beste era batera esanik, nor dugu lan honen mezu jasotzaile, norentzat ari gara idazten, hona erantzuna:
‎Badago aldea, gauzak horrela badira, %4tik %20ra. guk ez bezalako maisutasunez atera ditzake datu horiek Iñaki Iurrebasok: hartan saia dadin eskatzen diogu, eskuartean duen lana osatzeko eta guztion asetzeko. • III.4.6 Findu eta aberastu egin liteke aurreko (a2/ B2) hori, garapenezko lan osagarriez.
‎3 euskarazko informazio iturrien rankinga ez da erreminta perfektua, twitterren nohizbeinka euskaraz txiokatzen duten erabiltzaileak kanpoan utzi ditzakeelako, ez duelako twitter kontu probatuen jarraipenik egiten eta haien euskara detektatzeko algoritmoak %90 95ko zehaztasuna duelako. hala ere, haien datuek euskarak egun twitterren duen egoeraren isla nahiko zehatza dira. hilabetero datuen aurkezpena egiten dute, eta egiten dute ere urteko datuen laburpena. 2016ko datuen aurkezpena (azkena) du lan honek oinarri datuak azaldu eta interpretatzeko, eta euskara eta bere egoerarekin zerikusia duten datuak azalduko dira. umap en arabera (Codesyntax, 2017), 2016ko datu guztiak hartuta, gutxienez 13.000 euskal txiolari daudela esan daiteke, euskaraz txiokatzen. eta haien txosteneko datuek erabiltzaile euskaldun horien jarduna dute oinarri. honako hauek dira datu deigarrienak (Codesyntax, 2017)...
‎sare sozialetan, wikipedian, domeinuetan eta abar. Azkenik, eta Iktek hizkuntza gutxituengan duten eraginaren itauna argitu nahian, ikertutakoaren inguruko ondorio nahiz hausnarketa du lanak. hortaz, hizkuntza gutxituen eta digitalizazioaren arteko talkaren inguruko lana da hau, eta bi helburu nagusi ditu: Iktek hizkuntza gutxituengan duten eragina argitzea eta, euskara kasu, teknologia berriek gure hizkuntzari zein ondorio ekarri dioten adieraztea.
2021
‎... Eta heltzen zara eta telebistan ikusten genuen mundu zoragarri hori ez da horrelakoa... Gainera hiru urte egin behar dituzu lanik egin ezin duzula... hiru urte behar dituzu paperak eskuratzeko. `SE.2]
‎Hizkuntzak denok berdin harrapatzen gaitu, helduona bezainbat da gazteona. Horregatik, orain arte helduok izan ohi ditugun lanak eta ardurak gazteekin partekatu genituzke, eta haien kezkei eta proposamenei bidea eman. Egingarria da gure ustez.
‎– Aisialdi kutsua: ikasleen gogoan, egitasmoak aisiarekin lotura handiagoa du lanarekin baino. Proposatzen diren jarduerek, oinarrian jolasa izanda, askoz errazago lortzen da ikasleak bat egitea egitasmoarekin eta baita xede diren helburuekin ere.
‎— Hezitzaileak oso ongi aritu direla uste dugu. Ez dute lan erraza izan Covid ezarritako mugak direla-eta, hala ere, primeran moldatu dira. Pulunpak ikasleengan eragin positiboa izanen duela esanen genuke, beraien hizkuntza erabileran ez dugu egun batetik besterako aldaketa ikusiko, baina ttanttaka egin beharreko lan horretan ttantta garrantzitsua izanen delakoan gaude.
‎Espero dugu lanak lagunduko duela, alde batetik, irakasgai guztietako irakasleek ikasgelan egiten dituzten jarduera guztietan dimentsio linguistikoa zaintzearen garrantzia aintzat hartzen; bestetik, irakasle izango direnak prestatzeko ardura dutenek ahozko komunikazio trebetasunak garatzeko moduak aztertzearen eta irakastearen garrantziaz jabetzen, eta, oro har, ikerketa eta prestakuntza hori euskara bezalak...
‎Hona hemen, beraz, ELEN zabalik dituen lan ildo nagusienak:
2022
‎Esan bezala, gure amak zorte ona izan zuen baina ez dut uste zortea izan behar duenik, baizik eta hori opa izan behar diegu adineko guztiei. Eskerrik asko zuen lanagatik. Nire ustez, oso ondo dago hainbat pertsona oso ondo prestatuta egotea lan horretarako baina hanka motz gelditzen da hemen, pertsona horiek euskara jakitun ez badira.
‎Funtzionalitateei dagokienez, hautagaiek aukera dute lan abisuak jasotzeko, lanbide orientazioa izateko, hautagaitza jarraitzeko, CVak hutsetik sortzeko eta eskaintzaren arabera egokitzeko, formazioa bilatzeko, etab.
‎ezagutza, gogoa... Enpresak berak erabaki du zein izan behar duen laneko hizkuntza, zer bultzatu behar duen, eta ez utzi erabakia langile bakoitzaren esku, aukeran.
‎Beraz, ikus daiteke arazoa ez dela PL 96 Legea betetzea, baizik eta hura betetzen dela frogatzeko beharrezkoa den administrazio prozesua. Hala ere, frantsesa ez den beste hizkuntzetan diharduten ETEek egokitzapenak egin dituzte, eta uste dute lan erritmoa motelduko diela eta arazo operatiboak agertuko direla (Masse 2022).
‎[3) Bigarren hezkuntzaren ondoren frantsesez ikasten dutenek ingelesa menderatzen jarraitzen dute. [4) Goi mailako teknologiaren sektorean lantokian ingelesa erabiltzeak zerikusia du sektore horretan ingelesa irakaskuntza hizkuntza gisa gehiegi balioestearekin[...] 5) Ikasketa hizkuntzak lotura estua du lan hizkuntzarekin. (Lacroix 2022b)
2023
‎Lan praktikaldia Administrazio Publikoan egin zuenak agertu zuen euskararentzat mesedegarrien zen egoera: euskara zuen lan hizkuntza, kartel eta errotuluak euskaraz zeuden, bezeroari harrera euskaraz egiten zitzaion, bilerak euskaraz egiten ziren eta webgunea eta sare sozialak euskaraz zituen.
‎Euskara dute lan hizkuntza Administrazio Publikoak eta Zerbitzuek, gainerakoetan gaztelania hutsean edo ingelesez egiten da lan. Horren erakusle da barne bileretako euskararen erabilera urria.
‎Hori dela eta, gaur egun herri indigenek argi dute euren hizkuntza eta kultura mantentzea eta indartzea garrantzitsua dela eta burujabetza politikoa eta lurraldea berreskuratzeko borrokarekin uztartu dituzte prozesu horiek azken hamarkadetan (FPCC 2018k, 27). Haien ustez, hizkuntza biziberritzeko prozesua talde lana da, eta herriek eta erakundeek elkarrekin egin behar dute lan. Kanadako gobernu federalak eta probintzialek egindako politikak eta plangintza nahiko oinarrizkoak dira horretarako.
Emaitza gehiago eskuratzen...
Loading...

Bilaketarako laguntza: adibideak

Oinarrizko galderak
katu "katu" lema duten agerpen guztiak bilatu
!katuaren "katuaren" formaren agerpenak bilatu
katu* "katu" hasiera duten lema guztiak bilatzen ditu
!katu* "katu" hasiera duten forma guztiak bilatzen ditu
*ganatu "ganatu" bukaera duten lema guztiak bilatzen ditu
!*ganatu "ganatu" bukaera duten forma guztiak bilatzen ditu
katu + handi "katu" eta "handi" lemak jarraian bilatu
katu + !handia "katu" lema eta "handia" forma jarraian bilatu
Distantziak
katu +3 handi "katu" eta "handi" lemak 3 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handia "katu" lema eta "handia" forma 2 elementuetako distantzian bilatu
katu +2 !handi* "katu" lema eta "handi"z hasten diren formak 2 elementuetako distantzian bilatu
Formen konbinazioa desberdinak
bero + handi | asko "bero" lema eta jarraian "handi" edo "asko" lemak bilatu
bero +2 !handi* | !asko* "bero" lema eta jarraian "handi"z edo "asko"z hasten diren formak
!bero + handi|asko|gutxi|txiki "bero" forma eta jarraian "handi", "asko", "gutxi", "txiki" lemak
Ezaugarri morfologikoekin
proba + m:adj "proba" lema eta jarraian adjketibo bat
proba +2 m:adj "proba" lema eta bi hitzetako distantziak adjektibo bat adjketibo bat
bero + handi|asko + m:adi "bero" lema jarraian "handi" edo "asko" eta jarraian aditz bat
proba + m:izearr-erg "proba" lema eta ergatibo kasuan dagoen izen arrunta

Ezaugarri morfologikoak

KATEGORIA
adb adberbioa
adi aditza
adilok aditz-lokuzioa
adj adjektiboa
det determinatzailea
ior izenordaina
izearr izen arrunta
izepib pertsona-izena
izelib leku-izena
izeizb erakunde-izena
lbt laburtzapena
lotjnt juntagailua
lotlok lokailua
esr esaera
esk esklamazioa
prt partikula
ono onomatopeia
tit titulua
KASUA
abs absolutiboa
abl ablatiboa
ala adlatiboa
ban banatzailea
dat datiboa
des destinatiboa
erg ergatiboa
abz hurbiltze-adlatiboa
ine inesiboa
ins instrumentala
gel leku-genitiboa
mot motibatiboa
abu muga-adlatiboa
par partitiboa
psp postposizioa
pro prolatiboa
soz soziatiboa
MUGATASUNA/NUMEROA
mg mugagabea
ms mugatu singularra
mp mugatu plurala
mph mugatu plural hurbila
ADITZ MOTA
da da
du du
dio dio
zaio zaio
da-du da-du
du-zaio du-zaio
dio-zaio dio-zaio
da-zaio da-zaio
du-dio du-dio
da-zaio-du da-zaio-du
da-zaio-du-dio da-zaio-du-dio

Euskararen Erreferentzia Corpusa Euskararen Erreferentzia Corpusa (EEC)
© 2025 Euskaltzaindia