2007
|
|
Aurreko orrietan Olatz Altunak, EHKNko Batzorde Zientifikoak, Jon Aizpuruak, Agurtzane Ortiz de Landaluzek eta Iñaki Iurrebasok eta burutu
|
dituzten
lanak ditugu abiapuntu lerro hauetan jorratuko diren analisi eta gogoetentzat. Nire egile horientzat, lan horien egokitasunak eta zorroztasunak nire eginkizuna asko erraztu baitute.
|
2008
|
|
Deialdi honetan euskal soziolinguistikaren arloan garapen teorikoak lantzen
|
dituzten
lan hoberenak sarituko dira. Asmo horrekin, kontuan hartuko dira euskararen gaineko berariazko garapen teorikoak nahiz kanpoan landutako gerapenetatik abiatuta gure hizkuntzaren egoera aztertzeko eta ulertzeko egokitzapenak.
|
2013
|
|
Denbora tarte luzeagoa hartuz —gutxi gora behera azken berrogei urtekoa— irudi antolatua eskaini nahi izan du, kanpoko eragin akademikoek aztertuz eta euskararen normalizazio prozesuan erabakigarriak direnak azpimarratuz. Esate baterako, esan daiteke euskal soziolinguistikaren ikerketan euskara gaitasunarekin lotuta daudenak edo esparru desberdinetako erabileraren ezaugarriak aztertzen
|
dituzten
lanak gailentzen direla, eta horietan eragiten duten aldagai desberdinen azterketak. Hizkuntza jarrerak, hizkuntza politikak eta hizkuntza plangintzak ere leku berezia hartu dute euskal soziolinguistika ikerketa esparruan.
|
2016
|
|
100 ak aldiz, Mikel Zalbidek hizkuntza erabilerari buruz egin duen lana du hizpide. Bi aleek, halaber, bere baitan jasotzen dituzte jatorrizko testu horiek aberasteko helburuz ekarpengile desberdinek egin
|
dituzten
lanak.
|
2017
|
|
2.4 Hizkuntzarekin harira joatea lan merkatuan sartzeko unea da biografia askotan unerik esanguratsuena erabilera linguistikoei dagokienez. ...den tokietan, espero da langileak prest egotea hizkuntza dela-eta bezeroaren eta, sarri, hornitzailearen beharretara egokitzeko. horrexegatik aurkitzen ditugu lanaren arloan katalana erabiltzen hasteko muda gehien eta are, egoera batzuetan, ohiko hizkuntza aldatzea ere bai. katalana une horretan ere hartzen ez dutenak kolektibo oso zehatzak dira, profil baxuko eta enpresatik kanpora kontaktu gutxi
|
dituzten
lanetara sartzen direnak. hor ikus dezakegu gaztelania mantentzen dutenen profila, bigarren hezkuntzan agertu eta unibertsitatean desagertzen zena, eta horiek sarritan katalana arbuiatu egiten dute esplizituki. oro har, desberdintze prozesu bat da, eta lotuta dago hezkuntza ibilbidearekin, izan ere, partzialki islatzen ditu hizkuntzaren eta klase sozialaren artean dauden elkarrekikotasunak. argi ...
|
|
• eta adibide zerrenda partzial hau ixteko, kontuan hartu behar ditugu komunikazio eta harreman esparru berezietako praktikak neurtzen
|
dituzten
lanak. horietan nabarmendu nahi ditugu internet eta sare sozialetako praktikak neurtzeko egin direnak (Sagarna, 2003; aizpurua, 2010; petxarroman, 2016), batez ere, uMapen ekarpenak24 eta rankingak25 kasu guztiak jo ditzakegu praktika linguistikoen erregistrotzat: batzuk erregistro hutsa izatetik besteak baino hurbilago egonik, jakina. batzuetan, produktuak edo produkzioa neurtu arren, produktuaren inguruko praktika hartu ahal da kontuan (hau da, produktua egiteko edo erabiltzeko jardunak). beste batzuetan, zuzenean praktikak zenbatu beharrean, testuingurua eta harreman zein praktikaren harreman komunikatiboak izan daitezke aztergai. horrela edo hala izan, badugu nondik jo praktikei zuzenean eragitea helburu duten politikak sustatu nahi izanez gero. badugu praktiken politikak sustatzeko, neurtzeko, ebaluatzeko ikerketa eredurik. errealitate Soziolinguistikoa eraikuntza praktiketan oinarrituz gero, praktiketara bideratu behar dira neurriak:
|
2018
|
|
Ebidentzia horien beste adibide bat da sendagile paziente komunikazio eraginkorrak osasun arretaren emaitzetan, zehazkiago, tentsioaren eta diabetesaren kontrolean eragina zuela agerian utzi zuena (Kaplan et al. 1989). Komunikazio klinikoaren ikerketan, sendagile paziente interakzioa aztertzen duten ikerketak gailendu dira, baina badira bestelako profesionalak eta pazienteak inplikatuta dauden komunikazio egoerak aztertu
|
dituzten
lanak ere: erizainak (Crawford et al. 1998), farmazeutikoak (Pilnick 2003), fisioterapeutak (Wallin et al. 2009), odontologoak (Kadanakuppe 2015).
|
2019
|
|
" Ikastetxearen eta haren ingurune hurbilaren arteko euskarazko harremanak sustatzea" heburupean, aurreikusten den ekintzetako bat da" Gizarte, auzo eta kultur taldeekiko loturak sendotzea"; baina adierazlea hau soilik: " ikasleek egiten
|
dituzten
lan praktikak hizkuntzen arabera". (Ibid:
|
2021
|
|
Hainbat dira euskal hiztun gazteen euskararen erabilera aztertu
|
dituzten
lanak, eta baita honekin lotuta euskararen gaitasuna eta hizkuntzarekiko ideologiak ere (Amorrortu et al. 2018; Amorrortu et al. 2017; Goirigolzarri et al. 2019; Hernandez & Altuna, 2020; Hernandez et al. 2020; Olasagarre et al. 2019; Ortega, 2017; Ortega et al. 2016; Ortega et
|